Onko oikein kun mikkien valitsin on keskellä ja toisen volyymin laittaa nollille,niin molemmat menevät mykäksi.Yksittäisasennossa toimii molemmat.Käsittääkseni kun valitsin on keskiasennossa,niin molemmat mikit pitäisi olla toiminnassa,eli jos vain toisen hiljentää niin toisesta pitäisi kuulua.
Ibanez art 120 ?
3
581
Vastaukset
- mika2
.... sulla hieno kitara (kävin katselemassa kuvia). Joo niin, se riippuu kai niistä kytkennöistä joita sinne konehuoneeseen on kolvattu. Mulla ei ole tuosta sinun kitarasta kokemusta, mutta omassa lespaulissa on ihan sama juttu eli mikkien keskinäistä suhdetta voi muuttaa, mutta jos vetää ihan nollaan niin kumpikin mykistyy keskiasennossa. LaSallessa taas ei mykisty kuin se jonka volan säätää nollaan eli siellä on tehty erilainen kytkentä. Meinaan, että kitarasi ei luultavasti ole rikki vaan suunniteltu toimimaan noin (tai sitten munkin kitara on rikki;-)).
- Stash
Kävin kokeilemassa liikkeessä art300,jossa oli ihan sama juttu.Itsellä on Art 120 trf,siinä on ilmeisesti erona nuo aktiivimikit,pelkkään art sarjaan.Gibsonia kyllä halajais.Kaverin Les Paulilla soitellut ja tykkään kyllä sen saundista.Mutta olen vasta aloittelija,enkä raaskinut laittaa vielä niin paljoa rahaa kiinni.Tyydyin siten halvempaan kopioon,en ole vielä päässyt kokeilemaan kuinka huikea ero on aitoon verrattuna on.
- mika2
Stash kirjoitti:
Kävin kokeilemassa liikkeessä art300,jossa oli ihan sama juttu.Itsellä on Art 120 trf,siinä on ilmeisesti erona nuo aktiivimikit,pelkkään art sarjaan.Gibsonia kyllä halajais.Kaverin Les Paulilla soitellut ja tykkään kyllä sen saundista.Mutta olen vasta aloittelija,enkä raaskinut laittaa vielä niin paljoa rahaa kiinni.Tyydyin siten halvempaan kopioon,en ole vielä päässyt kokeilemaan kuinka huikea ero on aitoon verrattuna on.
.... , että eroja on mutta ne ei ehkä ole ihan niin huikeita kun hintalapusta voisi päätellä. Olen kokeillut kavereiden Tokai, Epiphone merkkisiä LesPauleja, mutta ESP Lespaulia en ole tyypännyt edes kaupassa. Sitten mulla on itselläni tuo Gibson LesPaul Standart vuodelta -94. Sanoisin, että en uskalla vannoa, että sokkotestissä erottaisin ne toisistaan. Silloin kun olin ostamassa tuota stankku lespaa, niin vaihtoehtona oli käytetty Gibson LesPaul Custom, joka oli aika samanlainen tuntumaltaan, mutta mageemman näkönen ja olisihan se ollut halvempi, mutta muistaakseni siinä oli vähän kuluneet nauhat tai jotain että otin sitten mieluummin uuden. Siis kyllä minun mielestä Gibson on perinteikäs merkki ja se tekee erittäin hyviä kitaroita, mutta kun sitä hintaeroa katsoo, niin se kaikki ei ole kitaraa. Osittain se merkki maksaa ja tietenkin se, että Gibsonin rakentajilla on jonkinlainen sosiaaliturva, näkyy myös siinä hinnassa. Mutta joo, on se hyvä kitara ja tykkään siitä tosi paljon enkä usko, että se tulee olemaan viimeinen Gibsonini. Joku ES355 ja SG olisi mukava omistaa ja Fenderiltä saattaisin ostaa vielä Telecasterin saarnikeholla, kun niitä taas saa. Olen kuitenkin köyhä jätkä joten en ihan justiinsa osta nippua arvosoittimia vaan joskus ajan kanssa kun tilaisuus tulee.
Pitää muuten sanoa, että yksi ehdottomasti parhaita sähkiksiä joita olen ikinä kokeillut, oli Yamaha SG2000S. Niidenkin legendojen valmistus on aloitettu uudelleen, mutta ovat myös vietävän kalliita ei oo varaa;-) Sitä paitsi mulla on hankintalistalla pari akustista seuraavaksi joten tuskin kovin äkkiä sähkiksiä ostelen lisää.
Olen kuitenkin paljon viime aikoina tyypitellyt sähkökitaroitakin ja minun mielestä edullisissa sähkiksissä on aivan erinomaisia soittimia ja jos tarvitsisin kitaraa, niin ihan hyvin voisin ostaa myös Samickia (itseasiassa ostinkin hiljattain yhden sellaisen), Yamahaa, Ibanezia, etc. Noita kaikenlaisia retrokitaroiden uudelleen julkaisuja on vaan alkanut tulemaan kuin sieniä sateella ja sellaiset on vaan niin kiehtovia kapineita. Esim Airline olisi aika magee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543925Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603503Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084