Tilanne on siis tämä. Ollaan oltu yhdessä kohta 10 vuotta, siitä osa avioliitossa.
Noin 5 vuotta sitten lihoin aika lailla kun sairastuin voimakasta väsymystä aiheuttavaan sairauteen. Syöminen piristi, sairauden loppui urheilu harrastukset, ja muutenkin kuulun niihin joiden on ollut aina vaikea pitää painoa kurissa. Pari vuotta sitten kuitenkin onnistuin laihduttamaan osan painosta pois, ja viime vuonna olin jo päässyt normaalipainoon asti, laihdutin yli 30 kiloa!
Mies ei aluksi haukkunut läskejäni, yritti kannustaa laihduttamaan ja oli ihan ok.
Mutta nyt, kun olen lihonut noin 10 kiloa takaisin, kun sairaus taas paheni viime vuoden lopulla ja lisäksi olen jäänyt työttömäksi, niin hän onkin yhtäkkiä alkanut tosi ilkeästi arvostella minua. Pientä vinoilua ja lisäksi vertailua nuorempiin ja kauniimpiin naisiin. Olen jo 36, joten en pysty enää millään kilpailemaan nuorempien kanssa ulkonäöllä, vaikka laihtuisinkin. Lisäksi tyylini on aika poikamainen, tykkään kulkea reissareissa ym. ja tiedän että mieheni pitää enemmän "huolitelluista" naisista (=hame ja korkkarit).
Aluksi ajattelin, että hän vain ajattelemattomuuttaan heittää läppää, mutta kun lopulta en voinut peittää loukkaantumistani, vaan suutuin, niin hän alkoi hillittömän selittelyn miten suutun turhasta ja muka itse aloitin keskustelun painostani (olin pyytänyt ostamaan kaupasta lisää ketsuppia kun se on loppu).
Mieleeni on tullut, että mies yrittää saada minut ottamaan eron jostain syystä. Jos nyt otan eron, niin menetän kaikki asuntosäästöni, kun ei ole työpaikkaa ja joudun syömään säästöt. Olen yrittänyt hakea töitö, ihan mitä tahansa mutta kun niitä ei ole! En enää tiedä mitä teen.
Toivoisin asiallisia kommentteja, ei mitään "laihduta läski" -tyylisiä, koska tiedän kyllä olevani ruma ja läski kun katson vaan peiliin, ja yritän kyllä laihduttaa...
Mies vinoilee läskejäni
6
720
Vastaukset
- asiantuntija.
Tämäkin taisi olla provo? Kuka helvetti oikeesti ottaa tosissaan näitä juttuja, tännehän voi kirjotella mitä huvittaa!! Jos nämä kaikki jutut ovat tosia, ei voi muuta sanoa että kyllä ihmiset ovat tyhmiä..
- kommentti.....
Mies ei yritä saavuttaa mitään sanoillaan, miehen logiikkaan ei istu tuollainen ajattelu.
Miehen näkökulmasta olet heittänyt pyyhkeen kehään; elämä oli sitten tässä, tulevaisuun on pelkkää alamäkeä...
Mitä mies sinun mielestäsi voi tilanteessa tehdä?
Kärsiä vain hiljaa tilanteesta sanomatta mitään? - 444
Voisit huomauttaa miehelle että sua loukkaa kun se puhuu kiloista... Ja vielä kun sulla on sairaus. Tuntuu pahalta jos ei itse voi niille mitään. Naiselle ei ikinä sais vihjata kiloista mitään. Kohta sitä on anoreksia päällä.
Ei se mies välttämättä eroa halua, miehet vaan ovat usein hyvin ajattelemattomia.
Tsemppiä kaunis nainen! - Tiukkis Täti
Pyydät asiallisia vastauksia, vaikka itse kerrot ratkaisevasi henk.koht. ongelmasi syömällä. Onko se asiallista? Me kaikki varmasti olemme sydämellisen samaamieltä siitä, että rakastamme toisen sisintä ja ulkokuorella ei ole niin merkitystä. Mutta me myös sisimmässämme tiedämme, että ihan näin mustavalkoista se ei kuitenkaan ole. Jo terveydellisistä syistä täytyy pitää huolta itsestään. Syömällä lihominen ja sen selittely on säälittävää tosiasioiden peittelyä. Ei sinunkaan tarvitse mielistellä toista määräänsä enempää, mutta pidä nyt hyvä nainen itsestäsi huolta, koska huomaat itsekin sen vaikuttavan itsetuntoosi! Haluatko näyttää ylipainoiselta huolittelemattomalta poikatytöltä 36 vuotiaana?
Suret mahdollisen eron tullessa asuntosäästöjesi menetystä. Eikö parisuhteen ja miehen menetys kosketa sinua? Mikä on oma syysi pysyä parisuhteessa? - kakskytseittemän
"Mieleeni on tullut, että mies yrittää saada minut ottamaan eron jostain syystä. Jos nyt otan eron, niin menetän kaikki asuntosäästöni, kun ei ole työpaikkaa ja joudun syömään säästöt."
Tähän täytyy tarttua. Ensinnäkään en usko, että miehesi haluaa sinun ottavan eron. Hän vain toivoo sinun huolehtivan itsestäsi paremmin. Voisitte yhdessä miettiä kuinka miehesi parhaiten tukisi sinua esim. kuntoilussa ja työnhaussa. Älä tee sitä kuitenkaan vain toisen vuoksi, vaan löydä syy tehdä se itsesi vuoksi.
Toisekseen säästöjen syöminen kannattaa unohtaa, koska ne ovat epäterveellistä ruokaa myös laihduttajalle. - TakkuTakiainen
"Jos nyt otan eron, niin menetän kaikki asuntosäästöni, kun ei ole työpaikkaa ja joudun syömään säästöt"
TUO lause kyllä pisti oikein kunnolla silmään ja kertoi helvetin paljon kirjoittajasta. Ai säästöistäkö tässä onkin kyse, olisi se ero niin raskas prosessi, kun raukka joutuisin käyttämään ihan omat säästösi läskiesi kasvattamiseen. Taitaa olla koko suhde aika heikolla pohjalla kun raha on ainoa / eka asia mikä tulee mieleen eron esteeksi. Et taida paljoa piitata kumppanista kun pidät sitä vain syöpöttelysi rahoittaja, syöttö-sika.
Lisäksi olet tyhmä. Säästöjä et joudu syomään jos osaat pelata kortit oikein. Lisäxi voisit mennä töihin sen sijaan että vain syöt itseäsi paxummaxi.
>.>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204988Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634016Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272077- 1281571
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505