Kolesteroli & statiinit

jurpolukki

onko kirjoittaja oikeilla linjoilla vaiko mahdollisesti "hurahtanut"? löytyi veteraani urheilijan blogilta.
onko meillä pumppuvikaisilla mielipiteitä?

"Anonyymi kirjoitti...

Kolesteroli & statiinit. Koska on tullut selväksi, ettei kolesteroli ei aiheutakkaan veritulppaa, niin miksi sitä kolesterolia pitää ajaa pois ihmisestä kuin keski-aikainen kirkko pirua manasi. Statiinit eivät mielestäni ole lääke vaan homesieni myrkky. Jos sen joku mielii lääkkeesi niin ei ainakaan mikään täsmälääke. Tuhoaa sivutöinää noin ikäänkuin joutessansa meidän elimmistöä. Uffen mukaan muistaakseni LDL kolet parantaa tulehduksia. Siskopoika on hyvä tapaus minulle. Hänellä on vanha palovamma eikä mikään vaatimattoman pieni. Niin ne wanhat vammat märkivät. Ja simvastatiinien käyttö lisäsi märkimistä ja lopettaessaan tämän myrkyn syömisen niin haavojen märkiminen väheni. Nytten mummoille ja vaareille määrätään näitä myrkkyjä he hetken kuluttua kulkevat trollaatoreilla. Ja jos kysyy vointia vastaus on: wanhuutta. Ja lääkäri setä tai täti on vielä peloitellut koska teillä on vielä tuota sukurasitetta.
Onhan meilläkin tutkimuksia tehty ja julkaistu Jama lehdessä. Lopputulos oli, että statiinineilla lääkityt ja margariinia syöneillä oli kuoleisuus sydäreihin 2.5 kertainen verrattuna wanhaan mallin ruokailla ja ilman homesieni myrkkyä. Kuten tunnettua alhaisilla kolesteroli tapauksissa ihminen on känkkäränkkä ja itsemurha vietti rehoittaa. Oli tuossa tutkimuksessa lopputulemana, että väkivaltainen kuolema kohtasi statiineilla hoidettuja 13 tapausta ja ilman statiineita vain viis.
Hirvittävällä varmuudella statiinihoito aiheuttaa ennenaikaisia kuolemia tulehdustauteihin ja syöpään.
Niin tämä statiini hoito tulisi lopettaa turmiollisena ja tarpeettomana.
Olli Kolokontaipaleelta"
http://sundqvist.blogspot.com/2010/03/kirjoittajavieras-pekka-puska.html

3

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Statiinitauno

Tuontapaisia kirjoituksia on alkanut esiintyä enemmän ja enemmän. Olen myös alkanut itse epäillä statiinien syytä kaikenlaiseen lihasvaivaan ja kolotukseen. Söin joskus aikoinaan punariisiä jot sai jostain terveyskaupasta. Sillä kyllä kole-arvot laskivat. Sitten tajusin, että oikea lääkärin määräämä simvastatiini oli puolta halvempaa ja vaihdoin siihen. Punariisi näkyi olevan tehty Kiinassa, joten eipä voi suositella kellekään. Siitähän ei ole yhtään mitään takeita mitä kaikkea se pitää sisällään.
      Kun lukee, mitä kaikkia vaivoja ihmisille on tullut syötyään oikeita tai noita humpuukilääkkeitä, niin tulee kyllä hyvin epävarma olo niiden kaikkien suhteen. Oikeata tietoa alalta kaivattaisiin kovasti. Oma lääkärinikään ei osaa sanoa sitä eikä tätä. Kehotti vain itse päättämään syökö vaiko ei. Ei paljastanut omaa tilannettaan.

• Antiopa

Lopetin kolestrolilääkkeen käytön ihan omin päin. Lääkkeeni oli Simvastatin ratiopharma 40mg.
        Jotenkin "luontoni " pisti hanttiin joka ilta sitä ottaessani. Ajattelin, että lopetan mokoman. Muutamia vuosia niitä napsin. Olen tullut jaloistani kömpelöksi. En tiedä johtuuko se lääkkeistä. olen 56v nainen
        Kävelen melko paljon joten liikunnan puutteesta jalkavaivani eivät voi johtua. Jokin aika sitten lopetin myös leivänpäällä käytetyn levitteen käytin Becel Bro:ta tai Evolusta. Nyt pyrin ottamaan päivittäin 1-2 rlk Virgino rypsiöljyä, suomalainen tuote.Pähkinöitä ja manteleita pyrin syömään päivittäin kohtuullisesti.

• jurpolukki
        Antiopa kirjoitti:

Lopetin kolestrolilääkkeen käytön ihan omin päin. Lääkkeeni oli Simvastatin ratiopharma 40mg.
        Jotenkin "luontoni " pisti hanttiin joka ilta sitä ottaessani. Ajattelin, että lopetan mokoman. Muutamia vuosia niitä napsin. Olen tullut jaloistani kömpelöksi. En tiedä johtuuko se lääkkeistä. olen 56v nainen
        Kävelen melko paljon joten liikunnan puutteesta jalkavaivani eivät voi johtua. Jokin aika sitten lopetin myös leivänpäällä käytetyn levitteen käytin Becel Bro:ta tai Evolusta. Nyt pyrin ottamaan päivittäin 1-2 rlk Virgino rypsiöljyä, suomalainen tuote.Pähkinöitä ja manteleita pyrin syömään päivittäin kohtuullisesti.

minä olen menettänyt "lapsenuskon" kolesteroli oppiin. kyllä veritulpan syyt on aivan muualla, kuin kolesterolien turmiollisella vaikutuksella. tolonen tuo aivan järkeviä näkemyksiä näistä asioista. uskon d kolmos vitamiiniin ja kalaöljyihin. voipi olla notta tulee uusiakin järkeviä näkemyksiä, mutta ei suomessa varmaan näitä voi tutkia eikä julistaa niin kauan kuin meillä on tämä nykyinen professorimafia. mutta uskon notta tohtorin hattuja jaetaan vielä ja palijon sydäntutkimuksen tiimoilta.

isävainajan mieli aihe oli notta kun lohi nousee siellä ameeriikassa kutemaan niin se kuolee lisääntymis tehtävänsä tehtyään veritulppaan ja ei ole syönyt koko kutukeikalla mitään. on varmaan kyllä täynä sitä terveellistä kalaöljyä. mutta kuolee niitä kassilohiakin. onko syy sitten tressi vai epäterveellinen ruoka?

tämä rasva & kole hysteria saattaa aiheuttaa perhehelvettejäkin, jos näkemys erot ovat vastakkaiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4949
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      56
      3950
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      70
      3543
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2868
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      141
      2418
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      57
      2309
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2094
    Aihe