Olen lähdössä siis Tampereelta Lontooseen, Stanstediin. Koska en ole vuosiin matkustellut lentämällä, heräsikin muutama kysymys:
-Minkälainen laukku on käsimatkatavarana hyvä? Olen perillä vain neljä yötä ja uhkarohkeasti ajattelin pärjätä vain pienellä laukulla. Minulla ei kuitenkaan ole sellaista varsinaista lentolaukkua, joka mahtuisi Ryanairin käsimatkatavaramittoihin, joten nyt mietin, että mitähän siihen kehittäisi....
-Jos nyt kuitenkin (kaikista hyvistä aikomuksista huolimatta) käykin niin, että osteluvimma yllättää ja takaisin tullessa onkin toinenkin laukku (olen maksanut vain käsimatkatavarasta), paljonkohan sen mukaan saaminen maksaa?
-Mitä maksaa koneesta saatava junalippu Lontooseen?
-Muita hyvin vinkkejä Ryanairilla mentäessä?
Lontooseen
2
332
Vastaukset
- lentoon_lähdössä
Itse olin syksyllä 3 päivän (ja 3 yön) reissulla Lontoossa, ja mukana oli sellainen kohtuullisen kokoinen selkäreppu. Ensin piti lähteä lentolaukun kanssa, mutta päädyin reppuun, koska sen saa tarvittaessa pieneksi tai tilavaksi. Paluumatkalla oli hiukan ongelmia mahduttaa kaikki ostetut tavarat reppuun, ja päätin, että seuraavalla reissulla otan kyllä mukaan matkalaukun ainakin paluumatkaa varten. Nyt oli pakko vetää päälle kaikki mahdolliset vaatteet ja tunkea taskut täyteen tavaraa, että pääsi koneeseen (jossa oli tyhjiä paikkoja :)).
En muista, mitä Ryanair veloittaa ylimääräisestä matkalaukusta, mutta luulen, että halvemmalla pääset, jos ilmoitat laukun paluumatkalle jo etukäteen (muistaakseni sen voi lisätä vielä jälkikäteenkin, ennen check-inin tekoa).
Junalipun hintaa en myöskään muista, mutta varoituksen sana, että jos kone on myöhässä, voi ottaa koville ehtiä siihen viimeiseen junaan. Meillä kone oli reilusti etuajassa, ja teoriassa olisimme voineet ehtiä toiseksi viimeiseen junaan, mutta passintarkastus kesti niin kauan, että se juna ehti lähteä - siihen viimeiseen sitten ehdimmekin hyvin. Lipun (menopaluu) ostimme vasta kentältä, kun emme olleet varmoja ehtimisestämme, ja hyvin toimi näinkin. - --------------------
Laukkuna minulla ainakin oli reppu, jota käytän muutenkin päivittäin. Lisälaukuista en tiedä sanoa.
Junalippu ainakin Lontoosta Stanstedin kentälle maksoi vähän päälle 20 puntaa viime kesänä. En sitten tiedä, miten nyt ja toisin päin. Jos seurassasi on muitakin, kannattaa kuitenkin ottaa taksi Lontooseen. Voin luvata, että niin matka käy helpoiten. Esim. minä ja ystäväni odottelimme Standstedin kentällä koneen laskeuduttua koneessa rappusia puoli tuntia, joten emme olisi edes ehtineet junaan.
Vinkkinä se, että älä usko kaikkea, mitä tällä foorumilla kirjoitellaan Ryanairista. Joku selvästi haluaa mustamaalata kyseistä lentoyhtiötä, ja ihan turhaan.
Hyvää matkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1244429Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783210- 1001483
- 881338
- 95879
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18713Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21706- 42687
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111673- 43649