tyhmä kysymys "pakko saada tietää" Olen kuullut että kun kanan munia ostaa kaupasta niin onko niistä mahdollista kuoritua poikanen? siis jos niitä pitää sopivasssa lämpötilassa?
kertokaa mulle...........................
KANANmunat
10
323
Vastaukset
- 1+5
Ei ole mahdollista, koska kukko ei ole päässyt hoitelemaan kanaemoa. Kana siis munii "hukkamunia", joita ei ole hedelmöitetty.
- hävettää007
myydäänkö sitten sellaisia kananmunia jotka kukko on hedelmöittänyt?
- 1+3
hävettää007 kirjoitti:
Käytännössä hedelmöittyneitä munia ei kaupan tiskille saakka päädy. Ennen myyntiin saakka pääsyä munat "läpivalaistaan" hyvin kirkkaalla valolla, jolloin hedelmöittyneissä munissa kehittymään lähteneet poikaset näkyvät varjona munan kuoren läpi.
- hävettää007
hävettää007 kirjoitti:
haloo? XD!
- hävettää007
hävettää007 kirjoitti:
haloo? XD!
äsken kun läpivalaisin yhden MUNAN niin siinä oli keskellä musta kyhmy.
mitä tämä tarkoittaa? - hyyyyyyyt75
ja haista paska! oon énsinnäkin en ole mies (kato wikipediasta jos et tiiä mikä nainen on):)
niin tarkoittaako se että kun valaisin kanan munan niin tarkoittaako se että siellä on poikanen? - läpivalaisin
hävettää007 kirjoitti:
äsken kun läpivalaisin yhden MUNAN niin siinä oli keskellä musta kyhmy.
mitä tämä tarkoittaa?munan niin siellä oli täydet bileet menossa ja yks irvisti mulle kun huomasi mitä puuhaan,no ei vaineskaan älkää nyt vaan uskoko.:)
- 111555
munanettiin
- kanamunkana
mutta kyllä hedelmöityneitäkin munia voi syödä..parin viikon jälkeen, mutta sitten siellä alkaa näkyä poikanen ja siinä vaiheessa en kyllä suuhuni pistäisi..lihaahan sekin on mutta minä en söisi 2vk vanhempaa hedelmöitynyttä munaa....
selvästä kysymyksestä. Kyllä lattiakanojen munissa on hedelmöityneitä munia ihan vissiin,jos kerta kukko on mukana.Munat kerätään joka päivä pois,eikä munassa näy vielä tipun alkua . Mutta niistä tipujen hautominen onkin eri juttu. Hautomakoneella se olisi helppoa tai sitten kanalla. Lämpötila ja kosteus on hyvin tarkkoja arvoja. Hautomakuumeinen LINTU hautoo vaikka minkä munan. Meidän kanalassa käyskentelee VARIKSEN pesässä haudotettu kukko ja kaksi kanaa.
Viikon kanan alla olleessa munassa alkaa näkyä valaisussa verisuonia(jos on hedelmöitynyt) ja pariviikkoisessa keskusta alkaa olla tumma. Hedelmöitymätön muna pysyy koko haudonta-ajan vaaleana ja ne pitää poistaa haudonnan edistyessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1444672Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k873439- 1061668
- 901519
Työeläkeloisille ottaa koville heidän rikosten julki tuominen
Niin koville, että yrittävät estää kansalaiskeskustelun, jolla turvattaisiin perustuslain takaama omaisuudensuoja palkan71492- 1051019
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka26943- 46870
- 74854
- 47753