Yksinäinen tyttösusi

menneisyydenvanki

Hei,

Toivotan sinulle hyvää jatkoa elämässäsi. Uskon, että kohtaat onnesi, olethan rakastettava ja ihastuttava persoona. Poistun tämän lämpimän toivotuksen myötä näiltä sivuilta. Kiitokset sinulle erittäin miellyttävästä ajatusten vaihdosta. Tulen muistamaan sinut.

Marcus Aurelius kohtalosta

"Jokaiselle annettu osa sopii hänelle, ja sovittaa hänet osaansa.

Kaikki tapahtuva tapahtuu niin kuin kuuluu; huomaat tämän todeksi, jos katselet tarkasti.

Ihmistä ei kohtaa mikään, mitä luonto ei olisi varustanut häntä kestämään.

Jumalten tavat ovat täynnä kaitselmusta.

Mitä tahansa sinulle tapahtuukin, on ikuisuuden sinulle säätämää.

Mitä tahansa tapahtuu, tapahtuu oikein.

Mitä tahansa universaali luonto kelle tahansa milloin tahansa antaakin, on tuon ihmisen parhaaksi juuri tuolloin."

http://www.youtube.com/watch?v=jvb_IM8sliE

14

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sä mut

tänne? :(

• mietin joskus

miten maailmassa päädyin näille sivustoille, Tauskin biisi viesteineen taisi olla ensimmäinen, joka jäi mieleen...
      välillä olen katunut, välillä nauttinut
      osuvasti ja kauniisti kirjoitat hänelle
      Hyvää jatkoa Sinulle!

• Yksinäinen tyttösusi

Kiitos tästä mieltä lämmittävästä viestistä. Se sai minut sanattomaksi ja päivän kiireet jo kutsuvat. Mutta vastaan Sinulle oikealla kirjeellä myöhemmin, yhden oikean kirjeen haluan vielä kirjoittaa.

Kiitos myös Naistenpäivätoivotuksesta, jonka vasta nyt huomasin.

Olet mielesssäni.

• Yksinäinen tyttösusi

Hei,

kiitos vielä kerran lämpöisestä viestistäsi, sait minulle hyvän olon sanoillasi ja haluan kiittää Sinua ikimuistettavasta kirjeenvaihdosta tänä talvena.

Luonto on tarjonnut kauneintaan pakkasineen ja ihana lumi on pukenut puut, pensaat, kaiken kauniisti. Lunta on riittänyt ja tuntuu kuin tunteitani voisi verrata aherrukseemme lumitöissä.

Suuria möykkyjä olen siirtänyt edestäni pois kasaan syrjemmälle ja sitten tarkastellut hankea ja kinoksia hiukan kauempaa, miettien. Kirjeenvaihto kanssasi on selkiyttänyt ajatuksia, antanut tukea ja uskoa.

Sisimmässäni olen käynyt talvimyrskyä, puhuriakin, läpi ja sen vuoksi tulin myös tälle palstalle. En tiedä mitä etsin, mutta löysin sanasi, joista avautui mahdollisuus pohtia elämää antoisasti, monipuolisesti, mutta myös peilaten toisen ihmisen ajatuksiin. Mielenkiintoista siitä on tehnyt myös se, että olet mies ja olen yrittänyt selventää omia ajatuksiani pohtien samalla oikeassa elämässä kohtaamani miehen ajatusmaailmaa.

Löysin Sinut, syvällisesti ajattelevan ystävän, jonka kanssa ajatustenvaihto on ollut mieleenpainuvaa. Päätöksesi lähteä näiltä palstoilta antaa voimaa irrottautumiseen myös minulle. Ja tosiasiassa en näe mitään järkeä tänne enää jäädä. Niin kuin olemme pohtineet, nämä palstat ovat rajoittavia, mutta onneni ja kohtaloni oli kohdata Sinut juuri tänä talvena.

Tulen varmasti kaipaamaan keskustelujamme ja Sinun viehättävää persoonaa. Tulen muistamaan Sinut useiden laulujen kautta, nallekarhun pesästä ja sudenluolasta. Kuuluisista filosofeista, aforismeista ja Uppo-Nallesta.

Sekä Nuuskamuikkusen pyrstötähdistä.

Parhaiten muistan kuitenkin siitä ilosta, mitä toit sydämeeni hurmaavalla tavalla kirjoittaessasi. Toit valoa tähän karuun pakkastalveen, joka tuntui joki aika sitten liian pimeältä ja pitkältä.

Oikealla tassulla tervehditään ja vasemmalla hyvästellään, joten huiskutan Sinulle nyt vasenta, ehkä vielä joskus tapaamme.

Olet sydämessäni.

http://www.youtube.com/watch?v=Xp_g_NVBYHc&feature=related

• menneisyydenvanki

Hei,

Kiitos viisaista ja kauniista sanoistasi. Kirjeesi saa minut sanattomaksi ja mielenliikutuksen valtaan. Juha Tapion laulaessa taustalla upealla tulkinnallaan Ohikiitävää, mietin ja toivon, että sinun puhurisi laantuvat ja löydät jonain päivänä onnesi, jonka olet ansainnut. Sinun kaltaisesi rakastettava persoona ei voi jäädä onnesta paitsi.

Olet tehnyt minuun syvän vaikutuksen, niin syvän, että vaihtaessamme ajatuksia kirjeidemme kautta, olen itsekin kyennyt ajattelemaan omia vastoinkäymisiäni toisesta näkökulmasta. Olen pystynyt selvittämään kaiken niin, että olen saanut mielentasapainoni takaisin. Kiitos kuuluu sinulle.

Oikealla tervehditään ja vasemmalla hyvästellään, niinhän se on, vaikka haluaisinkin juuri nyt heilauttaa sinulle oikeaa kättäni oikeassa elämässä.

Tulen muistamaan Sinut nyt ja aina. Olet myös minun sydämmessäni omalla ansaitulla paikallasi. Minun tulee Sinua todella ikävä.

Pieni toivomus minulla olisi. Jos tunnemme samoin vielä kesän alkaessa, niin olisiko mahdollista tavata oikeassa elämässä? Ystävinä.

Lopuksi mielifilosofini yksi viisaus:

"Hyväksy ne asiat, joihin kohtalo sitoo sinut, ja rakasta niitä ihmisiä, jotka kohtalo tie polullesi, ja tee tämä koko sydämestäsi."
        Marcus Aurelius

http://www.youtube.com/watch?v=k20h4hZ4Roc&NR=1

• "ci"
        menneisyydenvanki kirjoitti:

Hei,

Kiitos viisaista ja kauniista sanoistasi. Kirjeesi saa minut sanattomaksi ja mielenliikutuksen valtaan. Juha Tapion laulaessa taustalla upealla tulkinnallaan Ohikiitävää, mietin ja toivon, että sinun puhurisi laantuvat ja löydät jonain päivänä onnesi, jonka olet ansainnut. Sinun kaltaisesi rakastettava persoona ei voi jäädä onnesta paitsi.

Olet tehnyt minuun syvän vaikutuksen, niin syvän, että vaihtaessamme ajatuksia kirjeidemme kautta, olen itsekin kyennyt ajattelemaan omia vastoinkäymisiäni toisesta näkökulmasta. Olen pystynyt selvittämään kaiken niin, että olen saanut mielentasapainoni takaisin. Kiitos kuuluu sinulle.

Oikealla tervehditään ja vasemmalla hyvästellään, niinhän se on, vaikka haluaisinkin juuri nyt heilauttaa sinulle oikeaa kättäni oikeassa elämässä.

Tulen muistamaan Sinut nyt ja aina. Olet myös minun sydämmessäni omalla ansaitulla paikallasi. Minun tulee Sinua todella ikävä.

Pieni toivomus minulla olisi. Jos tunnemme samoin vielä kesän alkaessa, niin olisiko mahdollista tavata oikeassa elämässä? Ystävinä.

"Hyväksy ne asiat, joihin kohtalo sitoo sinut, ja rakasta niitä ihmisiä, jotka kohtalo tie polullesi, ja tee tämä koko sydämestäsi."
        Marcus Aurelius

Utelias kysymys muutamaan asiaan sivusta, menneisyyden vangille.. Miks laitat sinulle sanan isolla kirjaimella kesken lauseen ja onko sinun rekattu nikkisi Marcus Aurelius?

Sitten semmoinen miksi käyttää jonkun mietelauseita jotka ei kuullosta hyviltä, kun voi mietiskellä itse.

Toki voi sanontoja käyttää jos ne ovat hyviä..:)

Muuten ei kaikkia/kaikkea tarvitse rakastaa, mutta voi yrittää tulla toimeen heidän kanssa. Ainakin silloin kun joutuu heidän kans tekemisiin.Tsemppiä valitsemallesi tielle ja polulle..:)..

• jostakin
        "ci" kirjoitti:

Utelias kysymys muutamaan asiaan sivusta, menneisyyden vangille.. Miks laitat sinulle sanan isolla kirjaimella kesken lauseen ja onko sinun rekattu nikkisi Marcus Aurelius?

Sitten semmoinen miksi käyttää jonkun mietelauseita jotka ei kuullosta hyviltä, kun voi mietiskellä itse.

Toki voi sanontoja käyttää jos ne ovat hyviä..:)

Muuten ei kaikkia/kaikkea tarvitse rakastaa, mutta voi yrittää tulla toimeen heidän kanssa. Ainakin silloin kun joutuu heidän kans tekemisiin.Tsemppiä valitsemallesi tielle ja polulle..:)..

Sitä samaa ihmettelin minäkin. Tai yleensäkin sitä et aloittaja laittelee niin paljon muiden kirjoittamia mietelauseita teksteihinsä. Näyttää jotenkin oudolta touhulta..

• sivusta...........

Hei,

Marcus Aurelius

kirjeitä kirjoitatte toisillenne... :)

• "ci"
        sivusta........... kirjoitti:

kirjeitä kirjoitatte toisillenne... :)

Olen nimimerkki: jostain sinun kaa samaa mieltä..

• "ci"
        "ci" kirjoitti:

Olen nimimerkki: jostain sinun kaa samaa mieltä..

Tai siis nimimerkki: Jostakin.. sori..:)

• todella huojentunut

Hei,

Marcus Aurelius

Menneisyydenvanki kirjoittaa Päiville. Huh! pelkäsin jo, että hyvästien heitto oli minulle.

• Yksinäinen tyttösusi

Hei,

olen luullut, että vain tietokoneissa on tuollainen ääni pois –nappi, mutta nyt vaikutat kirjeilläsi minuun jatkuvasti niin, että välillä olen sanaton ja kohta jo ihan mykistynyt :) Ja mitä se on, kun hymyilen Sinua ajatellessani.

Kiitos sanoistasi, mukavan olon saat aikaiseksi.

Nyt tässä mietin sitä, kun aioit lopettaa kirjoittamisen. Hyvästien jättäminen tuntuu surulliselta, kun mieli tekisi Sinulle kirjoittaa tunnelmistani. Mutta elämä vie varmasti meitä kumpaakin. Suomalaisella sisulla selviämme. Tässä kuitenkin raapustelen Sinulle jälleen ja hyvin mielelläni.

Se, että Sinä löysit mielenrauha antaa uskoa omaan taivallukseeni. Ymmärtääkseni rauhan löytäminen on ottanut myös Sinulla oman aikansa. Talvi on jäämässä taakse, kevät on koittanut. Pitkillä pohdinnoilla tunne-elämän salat muuttuvat ikäänkuin läpinäkyviksi omalle itselleen. Ja niistä löytää totuuksia mieleni kieumuroita oikoessani. Aika tekee tehtäväänsä, kun hiljalleen solmut alkavat aueta. Oivallus johtaa toiseen ja yhtäkkiä ymmärrän itseäni jo paljon paremmin. Mutta toista ihmistä ei voi ymmärtää ilman riittäviä sanoja.

Matkallani olen lukenut muutamaa mietekirjaani ja siellä törmäsin viime viikolla Maria Jotunin ja Aleksin Kiven ajatuksiin. Jokin niissä viehättää minua suuresti, ehkä tuo huumori, jota elämässä aina tarvitaan. Tässä Sinulle muutama ajatus tuumailtavaksi. Minusta nämä ovat mainioita ja lienevätkö loppujen lopuksi ollenkaan niin vakavasti otettavia ;)

Jotunia:

”Vaan kyllähän sitä sitten ajanpitkään, kun muilta töiltään joutaa, rakastaa minkäpä rakastaa, jos mies ei ole hyvin jörrikkä.”

”Ja tarpeenhan se on vaimo. Kun rikkoo, on keneltä anteeksi pyytää.”

Kivi on puolestaan todennut, että:

”Niin sua rakastan, että olisin valmis syömään sinun, pistämään kupuuni kuin voissa paistetun sianmakkaran”.

Ennenvanhaan on sanottu selvästi ja suomeksi miten asiat ovat ;)

Pieni toiveesi ystävänä lämmittää minua, hiukan ujostuttaa ja mietityttää. Sitä täytyy pohtia, esität asian kauniisti.

Voimia Sinulle arjen taas koittaessa, hyvää yötä!
      http://www.youtube.com/watch?v=fKCi13uNGgQ&feature=PlayList&p=09D463338362437E&index=16&playnext=9&playnext_from=PL

• menneisyydenvanki

Hei,

Tässä pikainen, myöhäinen tervehdys Sinulle tänä kevätpäivän tasauksen hetkellä. Kiitos jälleen hienosta kirjeestäsi. Ihmistä, joka kirjoittaa niinkuin Sinä, ei voi unohtaa. Toivottavasti olet voinut hyvin näinä jo osin kirkkaina kevättalven päivinä.

Huumorillahan nuo hienot mietteesi on otettava:) Mutta paljolti elämänviisautta. Paras lienee omasta mielestäni Aleksis Kiven mietelause. Mutta hyväähän ei kannata koskaan syödä, sitä pitää säästellen hyvänä pitää ja kaiken aikaa alati kasvattaa- rakkaudella. Rakkaudella ne kukatkin kasvavat, eikö niin?

Olen työmatkalla. Karhulla on ollut kiireitä:) Mutta kevät painaa päälle ja takkuinen talviturkki alkaa ahdistaa. On aika päästä eroon siitä.

Mieti rauhassa ehdotustani. Ei ole kiirettä eikä paineita tapaamisen suhteen. Ollaan siis hiljaa ja mietitään, saadaan ehkä kiinni sinisestä ajatuksesta.

Nyt menen nukkumaan. Hyvää yötä Sinulle tämän laulun myötä:

http://www.youtube.com/watch?v=p_cdXNWD1VY

Suosikkisi:

http://www.youtube.com/watch?v=zMOQORiWn80

• Yksinäinen tyttösusi

Hei,

Tässä pikainen, myöhäinen tervehdys Sinulle tänä kevätpäivän tasauksen hetkellä. Kiitos jälleen hienosta kirjeestäsi. Ihmistä, joka kirjoittaa niinkuin Sinä, ei voi unohtaa. Toivottavasti olet voinut hyvin näinä jo osin kirkkaina kevättalven päivinä.

Huumorillahan nuo hienot mietteesi on otettava:) Mutta paljolti elämänviisautta. Paras lienee omasta mielestäni Aleksis Kiven mietelause. Mutta hyväähän ei kannata koskaan syödä, sitä pitää säästellen hyvänä pitää ja kaiken aikaa alati kasvattaa- rakkaudella. Rakkaudella ne kukatkin kasvavat, eikö niin?

Olen työmatkalla. Karhulla on ollut kiireitä:) Mutta kevät painaa päälle ja takkuinen talviturkki alkaa ahdistaa. On aika päästä eroon siitä.

Mieti rauhassa ehdotustani. Ei ole kiirettä eikä paineita tapaamisen suhteen. Ollaan siis hiljaa ja mietitään, saadaan ehkä kiinni sinisestä ajatuksesta.

Nyt menen nukkumaan. Hyvää yötä Sinulle tämän laulun myötä:

http://www.youtube.com/watch?v=p_cdXNWD1VY

Suosikkisi:

http://www.youtube.com/watch?v=zMOQORiWn80

Mukava kuulla Sinusta, ilta ehti jo yöhön ja uni houkuttelee sulkemaan silmät.
        Viikko meni nopeasti, tuntuu kuin aika kiiruhtaisi joinakin päivinä nykyään. Mistähän tällainen tunne oikeastaan tulee?

Miten Sinun viikkosi sujui?

Nettiyhteyteni oli alkuillan poikki ja nyt tulin katsomaan; olisitko ehkä kirjoittanut.
        Vaikka nukkumaan täytyy alkaa tällaisen hauskan videon löysin:

http://www.youtube.com/watch?v=SEBiQA2VSkM&feature=related

Viikolla taas kuulin ensimmäistä kertaa tämän seuraavan. Jokin tässä koskettaa, monia muistoja tulee mieleen ja mielen suruihin saa kosketuspintaa.

http://www.youtube.com/watch?v=CvjbA2CjxnY

Hyveli Yöteli :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      129
      8016
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      156
      7115
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4866
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      249
      3305
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2764
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      127
      2352
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      153
      1990
    8. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      17
      1933
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      41
      1750
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      206
      1685
    Aihe