Kierukka "jomottaa" normaalia???

voi värkki!

Mulla on kuparikierukka flexiT300 synnyttämättömille,olen parikymppinen nainen ja kierukkaa olen käyttänyt vasta jonkun aikaa. Ensimmäistä kiertoa siis mennään eikä menkkoja ole vielä tullut. E-pillereitä käytin ennen,mutta lopetin ne.

Mulla viime viikolla alko yks kaks kamala "jomotus" kohdussa,ihan kun olis menkat alkamassa ja vertakin tuli pari tippaa. Sitten yks kaks loppui jomottelu ja veren tuleminen. Mistä mahtoi johtua?

Myös kerran aikasemmin tunsin samallaista kuukautiskivun tapaista jomotusta kohdussa, joka yks kaks katosi itsestään.

Missä vika?Onko ylipäätään normaalia tollanen? Pelkään että se on liikkunut/liikkuu pois paikoiltaan tai jotain.

Lääkärissä kävin pari viikkoa sitten (muissa asioissa) ja totesi ainakin että langat näkyy ja eikä aristanut milläänlailla.

Muuten olo on kun kierukkaa ei edes olisi, hämmentää vaan ajoittaiset yhtäkkiset jomotukset ja kohtukivut. Vai kuuluuko se tähän kun kierukka on vasta niin uusi niin tulee kaikkee?

Vai johtuuko tämä ollenkaan kierukasta,koska e-pillereiden lopetuksesta on vajaa 2kk ja elimistö voi olla vähän sekasin...Koskakohan niitä menkkoja uskaltais odotella....?

9

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten kenelläkin

Mulla ainakin pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiset alkoi tulla just noin; ensin pari tippaa ja olo kuin ne alkaisi, sitten 2-3 päivää ei tapahdu mitään ja sitten kuukautiset vasta alkavat oikeasti.
      Joillakin tuo kipu ja välitiputtelu tulee kierron puolivälissä, jollakin viikkoa ennen ja jollakin tuo pari kolme päivää ennen. Sun kroppasi ei ole vielä sopeutunut hormonittoman elämään, joillakin kierto on aina epäsäännöllinen. Välttämättä kierukalla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Näissä asioissa ei voi sanoa mikä on normaalia koska jokaisen kroppa ja kierto ja hormonitasapaino on omansa. Ilmeisesti raskaana et kuitenkaan ole joten kyllä ne menkat sieltä joskus tulee! Ei niitä lääkärikään mitenkään keinotekoisesti aloita, ne tulevat kun tulevat...

• voi värkki!

Niin vähän ajattelinkin.. Kuukautisia ei vielä kyllä ole kuulunut vaikka tosta kipuilusta on aikaa jo 4-5pvää.. Raskaana tuskin olen niin :S _Mietin kyllä sitäkin,että josse oli jotain ovulaatiokipuja,että mulla olis ovis ollut sillon,mutta ei sen kyllä pitäs menkkamaisia särkyjä aiheuttaa.. :S ?!

• odottele vielä
        voi värkki! kirjoitti:

Niin vähän ajattelinkin.. Kuukautisia ei vielä kyllä ole kuulunut vaikka tosta kipuilusta on aikaa jo 4-5pvää.. Raskaana tuskin olen niin :S _Mietin kyllä sitäkin,että josse oli jotain ovulaatiokipuja,että mulla olis ovis ollut sillon,mutta ei sen kyllä pitäs menkkamaisia särkyjä aiheuttaa.. :S ?!

Kyllä voi aiheuttaa, yleensä ovulaatio on kierron puolivälissä jolloin monella on kipuja, ja PMS-oireet. Se on niin yksilöllistä miten tämä asia kenelläkin menee... Mutta joillekin kierukka ei myös sovi, joten sekin on mahdollista. Jos siis oireet jatkuvat niin älä turhaan hirvittävän pitkään kärvistele ja mene lääkäriin.

Pelotella, mutta itse ensimmäisen ja viimeisen kierukan jälkeen (olin jo synnyttänytkin yhden) suosittele sitä kenellekkään. Alkuun oli vain pientä jomotusta, mutta paheni, lopulta oli joka ikinen aamu kuin puukolla revittäisiin alavatsaa auki, oli ihan paikoillaan eikä mitään pitänyt olla, mutta pakko oli ottaa pois.

• voi värkki!

kipua on siis nyt ollut 2kertaa kuukauden aikana, ja kestänyt ihan vaan parisen tuntia. muuten on kun kierukkaa ei olisikaan.
        hormonallinen ehkäsy mulle ei sovi.

• +++++++++++

tilannetta nyt vähän aikaa.

• Kannattaa.....

Rautalanganpäät hankaa,jomotus johtuu esineestä.
      Minä ottaisin heti pois.Paljon muitakin vaihtoehtoja,
      esim keskeytetty yhdyntä kortsu vaahto laastari ja pessaari.

• kyllä sut tuntee jo

älä jaksa.

• voi luoja!

milläs sä ottaisit pois ku oot mies?
        mitkä ihmeen rautalanganpäät? tiedätkö mikä on kierukka??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      144
      4653
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      88
      3413
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1648
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1519
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      105
      1009
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      24
      918
    7. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      854
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      46
      850
    9. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      47
      743
    10. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      112
      733
    Aihe