Siis nyt idiootit on jo perkule viimeistään aika tehdä tilit selväksi todellisuuden kanssa.
Olen jo kauan yrittänyt selventää sitä tosiseikkaa, että olemme kaikki vain ihmisiä. Ei siis ole olemassa mitään psykopaatteja, narsisteja yms. Ne ovat vain staattisia käsitteitä, eivät ollenkaan todellisia.
Meillä on kaikilla mieli ja kieli. Mielinemme ja kielinemme olemme vain pikkuruinen osa suurta universumia, ja univerumi vain on. Se pitää hyväksyä.
Mikä ratkaisee on meidän käsityksemme todellisuudesta. Miten me näemme ihmiset?
Ovatko he adjektiiveja, esineitä vai onko meillä empatiaa ymmärtää jokaista heistä.
Helvetti on ihmisen ajatusmalli, jossa hän ajattelee rationaalisesti.
Mitä enemmän ihminen ajattelee ja analysoi asioita, sitä syvemmälle hän juuttuu siihen "helvettiin" joka myöskin on vain kuvitteellinen tila. Lopulta hän on niin syvällä siinä elämän pelossa, että hänen mielensä on niin kylmä ja kova että hän on valmis tekemään mitä tahansa hirviötekoja. Esimerkkinä mainittakoon Hitler.
Väitän, että jopa bipolaarinen oireyhtymä johtuu siitä että ihminen on niin yksin omassa kuvitteellisessa "helvetissään", koska ei uskalla kohdata omia pelkojansa olla oma itsensä.
Näin ollen kaikki mielen ongelmat johtuvat huonosta "itsetunnosta" joka sekin on vain kuvitteellista.
Onhan selvää, että ihminen voi pahoin jos hänen tavoitteensa eivät ole yhteydessä reaalimaailmaan.
Näinhän onkin luultavimmin jokaisella meistä. Jotkut meistä luovuttavat taistelun tätä vastaan ja heidän mielensä sairastuu.
Kuinka moni ihminen tälläkin hetkellä elää omassa kuvitteellisessa imaginaarimaailmassa vain säilyttääkseen "kasvonsa" muiden ihmisten takia. Jos näemme muut ihmiset hyvinä tai pahoina tai ylipäätään minään asioina niin rajoitamme itsemme siihen ajatushäkkiin jota kutsumme "helvetiksi". Itsekkyys, oli se sitten mitä tahansa kääntyy siis aina itseään vastaan. Empatiakyvyllämme voimme kuitenkin jokainen ymmärtää muita jos niin haluamme. Senpä takia empatiani riittää ymmärtämään myös rikollisia. En näe heitä onnistuneina tai epäonnistuneina, hyvinä tai pahoina. He vain valitsivat sen sisäisen helvetin.
Mitä meidän sitten kannattaa tehdä, jotta emme joutuisi siihen sisäiseen "helvettiin"?
No tietenkin havainnoida omat rajoittavat pelkomme ja kohdata ne taistellen kuin hullut.
Nimittäin jokaisessa ihmisessä on teoriani mukaisesti olemassa kaikki mahdollisuudet kaikkiin persoonallisuuksiin.
Koska narsismia ei ole olemassa, pyydän ystävällisesti palstan sheriffiä sulkemaan koko palstan.
Psykologian professori
Narsismi on valetta!
68
433
Vastaukset
- psykan opiskelija
se oli psykologia,mitä opiskelit, eikä esim. hindulainen esoteeria?:)
- psykologian proffa
en.
oletko varma että olet psykan opiskelija? - psykan opiskelija
psykologian proffa kirjoitti:
en.
oletko varma että olet psykan opiskelija?mutta kun ei mahdu nimeksi...:) En osaa kuvitella miksi joku väittäisi sellaista, sen sijaan,että väittäisi esim. olevansa psykologi, varsinkin,kun on jo 32-vuotias, tämähän alkaa olemaan noloa:)
- j.o.k.u.1
Oi, sua olikin jo ikävä.
- j.o.k.u.1
yxex kirjoitti:
Ryöstetään taas pankki? =)
Mutta tehän jäitte jo kytille kiinni. :D
Me lähdettiin proffan kanssa reissaamaan maailman ympäri. :)
Mutta voidaan kyllä ottaa uusinta, kuka laatii suunnitelman tällä kertaa? j.o.k.u.1 kirjoitti:
Mutta tehän jäitte jo kytille kiinni. :D
Me lähdettiin proffan kanssa reissaamaan maailman ympäri. :)
Mutta voidaan kyllä ottaa uusinta, kuka laatii suunnitelman tällä kertaa?Mulla on aukoton suunnitelma; mennään pankkiin, otetaan rahat, häivytään suht nopeasti! :)
- j.o.k.u.1
yxex kirjoitti:
Mulla on aukoton suunnitelma; mennään pankkiin, otetaan rahat, häivytään suht nopeasti! :)
Good plan! :D Tällä mennään.!
- j.o.k.u.1
Pitääpä lähteä tästä penkomaan vaatekaapista joku kulahtanut musta huppari, risaiset farkut ja viimevuoden aikainen vappunaamari...Ja tietenkin joku aidon näköinen vesipyssy olis kans aika kätsy...te saatte hoitaa sen puolen. :)
- Psykologian proffa
j.o.k.u.1 kirjoitti:
Good plan! :D Tällä mennään.!
Sä oot ulkona!
Mä ryöstän yksin sen pankin. Lähetän sulle kuitenkin joka kuukausi salarakas lisää:)
Ei teistä velliperse-downeista ole mihinkään:(
Luulin että teissä olisi ollut potentiaalia, mutta kun luonne on heikko niin se on heikko.
Ruoskaa te tarvitsette. 100 lyöntiäkään ei paranna tyhmää. Tarvitaan siis ruoskaa. - j.o.k.u.1
No...Menee kai se paremman puutteessa. :D
Mutta ääh...Äkkiäkös te jostain jotkut AK-47:an näköiset kuula/vesipyssyt käytte kipaseen...
Ne olis ainakin aika katu-uskottavat. Don't you think? :P
Eikä mitään neon keltaisia sitten!! - Psykologian proffa
Ei se ole ihmisten asettamat moraalisäännöt jotka meitä rajoittaa, vaan ihmisten väliset pelot ja uskomukset.
Niistähän ne "moraalisäännötkin" sitten syntyy.
Mutta kysymys sinulle: Miten voi olla oma itsensä? Mistä tietää että on oma itsensä?
Mitä väliä sillä on mitä on, eikö joka tapauksessa ole se oma itsensä teki mitä tahansa.
Lähdetään vaan Kalkuttaan. Uskon kuitenkin että sisäiset pelkomme estävät toteuttamasta tämän haaveen:(
Sen verran patologisia narskuja olemme. Sen tähden myös kärsimme. Entä jos pidämme kärsimyksestä?
Entä jos ihmisen kuuluu olla vähän kisti? - j.o.k.u.1
Psykologian proffa kirjoitti:
Ei se ole ihmisten asettamat moraalisäännöt jotka meitä rajoittaa, vaan ihmisten väliset pelot ja uskomukset.
Niistähän ne "moraalisäännötkin" sitten syntyy.
Mutta kysymys sinulle: Miten voi olla oma itsensä? Mistä tietää että on oma itsensä?
Mitä väliä sillä on mitä on, eikö joka tapauksessa ole se oma itsensä teki mitä tahansa.
Lähdetään vaan Kalkuttaan. Uskon kuitenkin että sisäiset pelkomme estävät toteuttamasta tämän haaveen:(
Sen verran patologisia narskuja olemme. Sen tähden myös kärsimme. Entä jos pidämme kärsimyksestä?
Entä jos ihmisen kuuluu olla vähän kisti?Olen kameleontti. Ja oma itseni sellaisenaan. Voin olla ihan mitä haluan, ja mikäs sen kätevämpää! :D
- lottamari_1
Ai!, siinä turkoositrikoossasi olet niin seksikäs rakkaani, laita sinä se päällesi! :))
- j.o.k.u.1
Sä oot ulkona!
Mä ryöstän yksin sen pankin. Lähetän sulle kuitenkin joka kuukausi salarakas lisää:)
Ei teistä velliperse-downeista ole mihinkään:(
Luulin että teissä olisi ollut potentiaalia, mutta kun luonne on heikko niin se on heikko.
Ruoskaa te tarvitsette. 100 lyöntiäkään ei paranna tyhmää. Tarvitaan siis ruoskaa.Höh, nyt sössit koko mun suunnitelman...Ajattelin, että ryöstettäs yhdessä se pankki ja sitte harhauttaisin teidät, ja painelisin yksikseni jonneki palmun alle rahojen kanssa, loppuelämäksi.
No sinut oisin voinut ottaa mukaan, jos oisit ollut kiltisti...Vähän niin kuin orjaksi. Tai salarakkaaksi, riippuen, miten mua osaat kohdella. - j.o.k.u.1
Sehän nähdään... ;)
- lottamari_1
Niin, täällä sellissä se menttelee, mutta mieti tuolla ulkona mikä nähtävyys me oltaisiin, turkoosissa trikoissa ja viitassa liehuva Don Juan ja alaston madonna siinä vierellä viuhatamassa. Vankilan sijasta päästäisiin omaan pehmustettuun selliin :))
- Psykologian proffa
j.o.k.u.1 kirjoitti:
Olen kameleontti. Ja oma itseni sellaisenaan. Voin olla ihan mitä haluan, ja mikäs sen kätevämpää! :D
Ihan kuin minäkin!
Mennään naimisiin.
Kaksi kameleonttia voisi olla ehkä jo liikaa.
Lapsesta tulisi ilman muuta puppet master:)
Mikäs sen hauskempaa? - j.o.k.u.1
Ihan kuin minäkin!
Mennään naimisiin.
Kaksi kameleonttia voisi olla ehkä jo liikaa.
Lapsesta tulisi ilman muuta puppet master:)
Mikäs sen hauskempaa?Joo mennään!
Mitään lapsia...Voidaan kyllä adoptoida joku, ja aivopestä siitä uusi hitleri, mikäs sen somempaa. - lottamari_1
Jaa,a pääasia, että päästään sieltä hevon kuuseen, mä taidan pukeutua sun turkoosi viittaasi ja tehdä siitä kietasuhameen.
- lottamari_1
Hei, toi on mun kuva!, mistä sä ton olet penkonut, mun yöpöydältäni senkin kelmi. Se oli tarkoitettu vain sinulle, hmm...no itteäs saat syyttää, kun paikkas menee nyt,ovellani on pian kilometrin mittainen jono sulhoehdokkaita, vooooihan!
- Psykologian proffa
j.o.k.u.1 kirjoitti:
Joo mennään!
Mitään lapsia...Voidaan kyllä adoptoida joku, ja aivopestä siitä uusi hitleri, mikäs sen somempaa.Tehdään niin!
Lavastetaan lottamari, yvex, ilkikurimus ja temppuilija syyllisiksi. Sitten lähdetään häämatkalle rahoinemme karibialle:) - j.o.k.u.
Tehdään niin!
Lavastetaan lottamari, yvex, ilkikurimus ja temppuilija syyllisiksi. Sitten lähdetään häämatkalle rahoinemme karibialle:)Ja eikun kuherruskuukautta viettelemään. ;)
Adoptoidaan joku siitä matkanvarrelta...Sinä saat hoitaa vaippojen vaihtamiset, minä hoidan kouluttamisen. Tietenkin pitää varmista, että sillä on oikeanlaiset geenit, eihän siitä nyt muuten mitään tule, koko hommasta. - lottamari_1
Vau, no ehkä pikkasen alakanttiin aliarvioin sut, mutta en enää kultaseni, olet ihan mieletön miekkamestari :))
- j.o.k.u.1
Ai...Minä kun luulin, että se suunnitelma menee niin, että kun me proffan kanssa päästään hotellihuoneeseen rahasalkkujen kanssa, vietämme siellä ensin kivan kuherruskuukauden lakanoiden välissä, kunnes sitten muutaman viikon päästä luonnollisesti kyllästyn ja päätän manipuloida proffan hetkellisesti uskomaan olevansa teletappi.
Siinä, kun se sitten jää rallattelemaan samaa renkutusta uudestaan ja uudestaan, otan kapsäkit kainaloon ja lähden seudun kuumimpaan baariin tuhlailemaan loput rahat, miehiin ja viinaan, juoden itseni ja koko muun porukan siinä samassa pöydän alle.
Seuraavana päivänä rahat ovatkin sitten mystisesti kadonneet, ja proffakin sopivasti herännyt horroksesta, mutta koska hän on menettänyt muistinsa kaikesta, hän suostuu toimimaan orjanani loppuelämän, ja elämme onnellisesti elämämme loppuun asti.
Kaikki ovat iloisia, proffa sai minut, ja minä sain tuhlata 5000000 yhdessä illassa, mikä oli suoranainen once in a lifetime-kokemus.
( vähän se proffa aamulla ensin ihmetteli, että mitä nuo 50 alastonta miestä tekee meidän hotellihuoneessa, mutta koska olen taitava manipuloimaan, uskottelin, että ne ovat vain huonekaluja, jotka kuuluu sisustukseen...Meni läpi, kuinkas muutenkaan...) - lottamari_1
j.o.k.u.1 kirjoitti:
Ai...Minä kun luulin, että se suunnitelma menee niin, että kun me proffan kanssa päästään hotellihuoneeseen rahasalkkujen kanssa, vietämme siellä ensin kivan kuherruskuukauden lakanoiden välissä, kunnes sitten muutaman viikon päästä luonnollisesti kyllästyn ja päätän manipuloida proffan hetkellisesti uskomaan olevansa teletappi.
Siinä, kun se sitten jää rallattelemaan samaa renkutusta uudestaan ja uudestaan, otan kapsäkit kainaloon ja lähden seudun kuumimpaan baariin tuhlailemaan loput rahat, miehiin ja viinaan, juoden itseni ja koko muun porukan siinä samassa pöydän alle.
Seuraavana päivänä rahat ovatkin sitten mystisesti kadonneet, ja proffakin sopivasti herännyt horroksesta, mutta koska hän on menettänyt muistinsa kaikesta, hän suostuu toimimaan orjanani loppuelämän, ja elämme onnellisesti elämämme loppuun asti.
Kaikki ovat iloisia, proffa sai minut, ja minä sain tuhlata 5000000 yhdessä illassa, mikä oli suoranainen once in a lifetime-kokemus.
( vähän se proffa aamulla ensin ihmetteli, että mitä nuo 50 alastonta miestä tekee meidän hotellihuoneessa, mutta koska olen taitava manipuloimaan, uskottelin, että ne ovat vain huonekaluja, jotka kuuluu sisustukseen...Meni läpi, kuinkas muutenkaan...)Hitsi mikä akka olet, proffaa meinaat kusetta ihan kypällä. Tuohon en kyllä suostu, että ihana sienisoppavalopää proffa joutuu huijatuksi ja petetyksi narsun kynsissä. :)
- j.o.k.u.1
lottamari_1 kirjoitti:
Hitsi mikä akka olet, proffaa meinaat kusetta ihan kypällä. Tuohon en kyllä suostu, että ihana sienisoppavalopää proffa joutuu huijatuksi ja petetyksi narsun kynsissä. :)
Ei sillä pitäis olla mitään valittamista. Sehän sai minut! Voiko ihminen muuta toivoa!
- j.o.k.u.
Mikä hiton tuubi, nyt tipahin kyllä totaalisesti kärryiltä...
- j.o.k.u.
Kiitti bissestä! Tulee tarpeeseen...
- lottamari_1
j.o.k.u. kirjoitti:
Kiitti bissestä! Tulee tarpeeseen...
Kaljasiepot taas koolla vetämässä bissee, mitähän se Temppu minulle tarjoaa, kun tietää etten käytä alkoa, enkä juo kaljaa?
- lottamari_1
Tattista vaan, kamu. Nuo siperian sienet ei varmasti ole hyviä kahvin joukossa, eikä proffan sienien arvoisia. Onkohan se yxex nyt ihan surullinen, kun sen nainen vaihtoi sen ihan lennosta tuohon proffaan, katalia nuo narskut :) Tämä biisi on yxex:lle
- j.o.k.u.1
Vai oikein ydinpommi, tai atomipommi, mikälie... :P
Tarkoititko tuota "tusjuna"-ketjua vai...En muuta kommenttia huomannut...Siinä ei tosin ollut kysymystä..? Hmm... - j.o.k.u.1
Eli vähän niinkuin tämä:
http://therearenosunglasses.files.wordpress.com/2009/03/nuke.jpg
Sienipilvet on sitten kauniita. - j.o.k.u.
Tajusin juuri, kun aloin miettimään, että mulla on ollut jo lapsesta saakka jokin kummallinen viehtymys tuhoa aiheuttaviin voimiin...Luonnonkatastofeista ydinpommeihin...Kai sitä on jokin nuppi päässä hieman vinksallaan... Mutta mitäs tuosta.
Hieno video - lottamari_1
Mitä tarkoitat, että olemme vetypommeja halutessamme? Millaisissa tilanteissa?
- lottamari_1
????
- j.o.k.u.
Tämän megalomaanisempaa biisiä on melko vaikea löytää..?
http://www.youtube.com/watch?v=v83ZkhZaq4A&feature=related
- lottamari_1
Universumissa on lait, siinä on nähtävissä kaikki elämän elementit ja sen vastakohdat: elämä/kuolema, hyvä/paha, viha/rakkaus jne.....Kyllä,.. ihminen itse tekee valinnat, ratkaisunsa ja päätöksensä. Pelko ei aja tekemään hirveitä vaan ihmisen pahuus, negatiivisuus. Aika oikeassa olet mielenongelmien kanssa, moni johtuu ihmisen peloista, mutta mistä ne pelot tulevat? Vääristä luuloista, joita meille syötetään jo varhaisessa lapsuudessa. Jos, et ole kiltti ja tee niin kuin sanotaan Jumala rankaisee sinua ja joudut helvettiin. Helvetillä peloteltiin ennen, nyt ei uskota enään siihenkään, saadaan tehdä kaikkea pahaa rauhassa, kun ei uskota että mitään rangaistusta ja tuomiota ei ole.
Kaikilla ei ole empatiakykyä, mistä sitä revit sellaiselle ihmiselle, joka ei tunteita tunnista? Olisikin helppoa, jos kaikki osaisivat rakastaa ja hyväksyä toisensa, mutta kun ei. Omaan kuvittelliseen maailmaan on hyvä mennä pakoon vaikka mitä. Se on pakopaikka kaikkea sitä vastaan, jota ei haluta kohdata, jolle ei pysty tekemään mitään ja ei halua tehdä mitään.
Miten kohdata rajoittavat pelot, jos niitä ei halua edes tunnusataa. Hitler varmasti kielsi totuuden, yritti tehdä toisenlaisen maailman, kun mitä hänellä lapsuudessaan oli ollut. Hän halusi luoda täydellisen ihmisen, koska ei kestänyt epätäydellisyyttä. Hänen imaginaarimaailmansa sai vain irvokkaat kasvot, kun epätäydellisyyttä alettiin poistaa inhimillisyyttä loukkaavalla tavalla.
Eri mieltä olen siitä, että ihmisessä olisi olemassa kaikki mahdollisuudet kaikkiin persoonallisuuksiin. Ei ole. Tässä tulee juuri vastaan ne luonnon lait, jotka on asetettu geeneihimme. Olet perintötekijöidesi tuote. Narsismi on kiinni perintötekijöistä, palsta saa siis jatkaa.
Geenitohtori- lottamari_1
"Terve" ihminen tunnistaa narsistissa tunteettomuuden, sitä mitä hänellä itsellään ei ole, mutta narskussa on. Eli emme tunnista narsistia sen tähden, että hän on samanlainen kuin itse olemme, vaan juuri hänen erilaisuutensa vuoksi. Meillä ei voi olla potentiaalia kaikkiin persoonallisuuksiin, koksa olemme sidottuja vahvasti perintötejijöihimme ja siltä pohjalta alamme rakentamaan kukin omaa persoonallisuuttamme.
- Psykologian proffa
"Aika oikeassa olet mielenongelmien kanssa, moni johtuu ihmisen peloista, mutta mistä ne pelot tulevat?"
Evoluution myötä ihmiselle on kehittynyt vahva pelko tulla torjutuksi. Tämä on erittäin suuri pelko, joka on aivoisamme evoluution myötä. Se on ikään kuin ohjelmoitu meihin, mutta me voimme harjoituksen avulla ja oman valinnan kautta voittaa pelkomme. Valinta on (fight or flight). Samoin pelko voimakkaita ääniä kohtaan on ohjelmoitu meihin.
Miksi lapsi osaa laulaa ja piirtää kun hän on 4 vuotias? Koska silloin ei vertailla. Silloin heidän annetaan vain olla.
Sitten kun he menevät kouluun (kysmys tähän väliin: kuka söi sen omenan hyvän ja pahantiedon puusta?) he masentuvat kun alkaa kauhea vertailu siitä, kuka kelpaa. Tämä vertailu jatkuu hautaan saakka milloin missäkin muodossa. Tämä johtuu siitä torjutuksi tulemisen pelosta. Ihmisen ei vaan ole hyvä olla eristyksissä "laumasta". Tämä eristäytyminen onkin sitten alku monille mielisairauksille, vaikka sairauksia voi tulla muutenkin.
Geenitohtorille dilemma: Jos geenit tekevät kaiken puolestamme, niin mitä meillä on sitten enää valittavissa? Mitä tahansa teetkin se johtuu geeneistä. Hitlerilläkin vain oli sellaisia pahisgeenejä. En voi uskoa sitä. Minusta hän teki itsestään pahiksen katkeruuttaan. Eihän geenit ole sama asia kuin sinun ajattelusi. Geenit ovat vain jotain vihreätä löllöä. Mistä on peräisin tuo kauhea geenimania?
Niin ja mistä geenit ovat peräisin?
Minusta narsismi on kiinni omasta itsestään ja halusta taistella omia vääriä uskomuksiaan vastaan.
Sanottakoon, että melkein kaikki uskomuksesi ovat vääriä ja erinäisistä peloista johtuvia defenssejä tai coping-keinoja jotka itse asiassa rajoittavat sinun muuten rajoittamatonta elämää.
Ihminen luo omat pahuutensa itse. Se on valinta. - lottamari_1
"Aika oikeassa olet mielenongelmien kanssa, moni johtuu ihmisen peloista, mutta mistä ne pelot tulevat?"
Evoluution myötä ihmiselle on kehittynyt vahva pelko tulla torjutuksi. Tämä on erittäin suuri pelko, joka on aivoisamme evoluution myötä. Se on ikään kuin ohjelmoitu meihin, mutta me voimme harjoituksen avulla ja oman valinnan kautta voittaa pelkomme. Valinta on (fight or flight). Samoin pelko voimakkaita ääniä kohtaan on ohjelmoitu meihin.
Miksi lapsi osaa laulaa ja piirtää kun hän on 4 vuotias? Koska silloin ei vertailla. Silloin heidän annetaan vain olla.
Sitten kun he menevät kouluun (kysmys tähän väliin: kuka söi sen omenan hyvän ja pahantiedon puusta?) he masentuvat kun alkaa kauhea vertailu siitä, kuka kelpaa. Tämä vertailu jatkuu hautaan saakka milloin missäkin muodossa. Tämä johtuu siitä torjutuksi tulemisen pelosta. Ihmisen ei vaan ole hyvä olla eristyksissä "laumasta". Tämä eristäytyminen onkin sitten alku monille mielisairauksille, vaikka sairauksia voi tulla muutenkin.
Geenitohtorille dilemma: Jos geenit tekevät kaiken puolestamme, niin mitä meillä on sitten enää valittavissa? Mitä tahansa teetkin se johtuu geeneistä. Hitlerilläkin vain oli sellaisia pahisgeenejä. En voi uskoa sitä. Minusta hän teki itsestään pahiksen katkeruuttaan. Eihän geenit ole sama asia kuin sinun ajattelusi. Geenit ovat vain jotain vihreätä löllöä. Mistä on peräisin tuo kauhea geenimania?
Niin ja mistä geenit ovat peräisin?
Minusta narsismi on kiinni omasta itsestään ja halusta taistella omia vääriä uskomuksiaan vastaan.
Sanottakoon, että melkein kaikki uskomuksesi ovat vääriä ja erinäisistä peloista johtuvia defenssejä tai coping-keinoja jotka itse asiassa rajoittavat sinun muuten rajoittamatonta elämää.
Ihminen luo omat pahuutensa itse. Se on valinta.Niin, katsos rakas proffa, geenit määräävät millaisia meistä tulee. Valintoja tehdään sen pohjalta miten persoonamme antaa siihen mahdollisuuden. Ethän sinäkään valitse matematiikkaa, jos olet siinä huono ja hylkää taiteita, jossa olet hyvä. Kaikki pelko ei ole opittua vaan toiset ovat jo geeniperimässään saaneet pelokkaan luonteen ja heikot hermot. Hitlerillä täytyi olla luonnehäiriögeeeni, koska hänen toimintansa kaikki viittasivat luonnehäiriöön, eikä vain valintaan. Kyse on periytyvyydestä. Yksilön elinaikana hankkimat ominaisuudet eivät kuitenkaan periydy jälkeläisille, kuten kokemus, jota sinä taidat tarkoittaa.
Narsismi ei ole valinta vaan se on geeneissä oleva ominaisuus. Siihen ei riitä pelkkä väärien uskomusten kumoaminen ja hampaat irvessä ajattelu, että en ole erilainen, vaan totuus on se, että narsimi on häiriö, jonka syyt ovat syvällä perimässä. - Psykologian proffa
lottamari_1 kirjoitti:
Niin, katsos rakas proffa, geenit määräävät millaisia meistä tulee. Valintoja tehdään sen pohjalta miten persoonamme antaa siihen mahdollisuuden. Ethän sinäkään valitse matematiikkaa, jos olet siinä huono ja hylkää taiteita, jossa olet hyvä. Kaikki pelko ei ole opittua vaan toiset ovat jo geeniperimässään saaneet pelokkaan luonteen ja heikot hermot. Hitlerillä täytyi olla luonnehäiriögeeeni, koska hänen toimintansa kaikki viittasivat luonnehäiriöön, eikä vain valintaan. Kyse on periytyvyydestä. Yksilön elinaikana hankkimat ominaisuudet eivät kuitenkaan periydy jälkeläisille, kuten kokemus, jota sinä taidat tarkoittaa.
Narsismi ei ole valinta vaan se on geeneissä oleva ominaisuus. Siihen ei riitä pelkkä väärien uskomusten kumoaminen ja hampaat irvessä ajattelu, että en ole erilainen, vaan totuus on se, että narsimi on häiriö, jonka syyt ovat syvällä perimässä.Näin ensi alkuun: Olet uskomustesi vanki. Näin ollen et pysty näkemään metsää puilta. Niin makaat kuin petaat. Opettele siis petaamaan.
Ensinnäkin persoonamme antaa mahdollisuuden mihin vaan. Riippuu olosuhteista joissa elämme.
Geeneissä itsessään on ääretön potentiaali.
Jokaisen geenit kyllä antavat äärettömästi mahdollisuuksia tehdä mitä vaan.
Uskon että esim.kovalla työllä ja oikeilla olosuhteilla kenestä tahansa voi tulla se miksi hän haluaa tulla.
Monet eivät tiedä miksi he haluavat. Ja sen jälkeen kun ovat tulleet siksi joksi ovat hallunneet he ovat tyytymättömiä siihen. Onnellisuus ei riipu lahjoista ja niiden käytöstä vaan omasta todellisuuskäsityksestä.
Hyväksynkö sen sellaisena kuin se on vai en. Hitler ei hyväksynyt vaikka hänen geeninsä olisivat varmasti antaneet mahdollisuuden hyväksyä. Hän ei kestänyt omaa todellisuuttaan, koska loi sen itse niin synkäksi ja kylmäksi.
Se, että pitäisi koko ajan "menestyä" kertoo vain siitä kuinka ihminen ei voi sietää itseään.
Minusta sinulla on pieni sellainen pärjäämissyndrooma, joka ei ole geeneissä vaan ajattelussasi.
Ihan sama mitä teet. Tärkeintä on nähdä todellisuus oikein ja voittaa omat pelkonsa ja rajoitteensa.
Nämä rajoitteet ovat kuvitteelisia. Ne vain ovat. Sinä voit muuttaa niitä jos näet vaivaa.
Kukaan ei synny narsistiksi. Narsismi on käsite jota ei ole olemassa, se on ihmisten tapa vaan sanoa jotain ihmistä jonkinlaiseksi. Yhtä hyvin sinä voit olla narsisti tai banaani. Kunhan riittävän monet ovat sitä mieltä niin ihmiset jo alkaa sen uskomaan vaikka asia ei ole niin.
Kyse on sisäisestä henkisestä "pelistä". Miten vahvistaa omaa myönteistä käsitystään minästä?
Riippuuko oma minäkuva menestyksestä vai mistä. Useimmilla se riippuu ulkonäöstä yms.
Nämä ihmiset elävät henkisessä helvetissä, jonka he ovat itse ja (media=epätodelliset mielikuvat) luoneet.
Todellisuus on lempeä. Ei narsisteja ole kuin mielikuvissamme. Kukat kukkii. Narsissit kuin voikukatkin.
Eivätkä eläimet syytä toisaan psykopaateiksi vaikka ne härskisti syövät toisiaan. Todellisuus vain on.
Sen voi valita itse riippumatta geeneistä haluaako siitä tehdä tuskallisen vai lempeän. - lottamari_1
Näin ensi alkuun: Olet uskomustesi vanki. Näin ollen et pysty näkemään metsää puilta. Niin makaat kuin petaat. Opettele siis petaamaan.
Ensinnäkin persoonamme antaa mahdollisuuden mihin vaan. Riippuu olosuhteista joissa elämme.
Geeneissä itsessään on ääretön potentiaali.
Jokaisen geenit kyllä antavat äärettömästi mahdollisuuksia tehdä mitä vaan.
Uskon että esim.kovalla työllä ja oikeilla olosuhteilla kenestä tahansa voi tulla se miksi hän haluaa tulla.
Monet eivät tiedä miksi he haluavat. Ja sen jälkeen kun ovat tulleet siksi joksi ovat hallunneet he ovat tyytymättömiä siihen. Onnellisuus ei riipu lahjoista ja niiden käytöstä vaan omasta todellisuuskäsityksestä.
Hyväksynkö sen sellaisena kuin se on vai en. Hitler ei hyväksynyt vaikka hänen geeninsä olisivat varmasti antaneet mahdollisuuden hyväksyä. Hän ei kestänyt omaa todellisuuttaan, koska loi sen itse niin synkäksi ja kylmäksi.
Se, että pitäisi koko ajan "menestyä" kertoo vain siitä kuinka ihminen ei voi sietää itseään.
Minusta sinulla on pieni sellainen pärjäämissyndrooma, joka ei ole geeneissä vaan ajattelussasi.
Ihan sama mitä teet. Tärkeintä on nähdä todellisuus oikein ja voittaa omat pelkonsa ja rajoitteensa.
Nämä rajoitteet ovat kuvitteelisia. Ne vain ovat. Sinä voit muuttaa niitä jos näet vaivaa.
Kukaan ei synny narsistiksi. Narsismi on käsite jota ei ole olemassa, se on ihmisten tapa vaan sanoa jotain ihmistä jonkinlaiseksi. Yhtä hyvin sinä voit olla narsisti tai banaani. Kunhan riittävän monet ovat sitä mieltä niin ihmiset jo alkaa sen uskomaan vaikka asia ei ole niin.
Kyse on sisäisestä henkisestä "pelistä". Miten vahvistaa omaa myönteistä käsitystään minästä?
Riippuuko oma minäkuva menestyksestä vai mistä. Useimmilla se riippuu ulkonäöstä yms.
Nämä ihmiset elävät henkisessä helvetissä, jonka he ovat itse ja (media=epätodelliset mielikuvat) luoneet.
Todellisuus on lempeä. Ei narsisteja ole kuin mielikuvissamme. Kukat kukkii. Narsissit kuin voikukatkin.
Eivätkä eläimet syytä toisaan psykopaateiksi vaikka ne härskisti syövät toisiaan. Todellisuus vain on.
Sen voi valita itse riippumatta geeneistä haluaako siitä tehdä tuskallisen vai lempeän.No, jos narsismi olisi pelkkä käsite, niin miksi narsismiin ei sitten pystytä vaikuttamaan? Miten puuttuvaa tunneälyä voitaisiin kasvattaa? Mitkä olisivat sinun keinosi rakas proffa?? Keksippä hoitokeino tai viisasten sieni, jolla tämä ongelma poistuu.
- Psykologian proffa
lottamari_1 kirjoitti:
No, jos narsismi olisi pelkkä käsite, niin miksi narsismiin ei sitten pystytä vaikuttamaan? Miten puuttuvaa tunneälyä voitaisiin kasvattaa? Mitkä olisivat sinun keinosi rakas proffa?? Keksippä hoitokeino tai viisasten sieni, jolla tämä ongelma poistuu.
Kuka voi nostaa kissan hännän ellei kissa itse?
Et voi muuttaa ketään paitsi itseäsi!!
Fight not flight.
Nämä narisitit eivät parane elleivät he itse muuta ajatteluaan.
Sitten helvetissä piru tökkii heitä hiilihangolla pehvaan. - lottamari_1
Tunnetko, että olet enemmän tunnekylmä kuin empaattinen ihminen?
- Yksimielisiä
Kuka voi nostaa kissan hännän ellei kissa itse?
Et voi muuttaa ketään paitsi itseäsi!!
Fight not flight.
Nämä narisitit eivät parane elleivät he itse muuta ajatteluaan.
Sitten helvetissä piru tökkii heitä hiilihangolla pehvaan."Narsistit eivät parane, elleivät he itse muuta ajatteluaan." Pitää täysin paikkansa. Narsistien ympäriltä saattaa kadota loputkin ystävät, jos he eivät paranna käytöstään emootion ja tunneälyn osalta.
Ylempänä oli väitteitä mm. Hitlerin narsismista. En tiedä hänen geeneistään, mutta hän oli Steinerin oppilas. Steiner antoi hänelle narsistin piirteitä harhaopeissaan (teosofia ja antroposofia). "Geenit vai kasvatus, kumpi tekee ihmisen"-näkökulmassa kallistun enemmän kasvatuksen puolelle. Äitini on narsisti, mutta hänen vanhempansa eivät.
Narsismi on Suomessa niin yleinen, ettei sitä ole diagnosoitu Suomessa. Silti puhutaan NPH:sta mediassa. - lottamari_1
Mitä sinä sitten tunnet? Mistä tiedät ettei se ole pelkkää logikkaa millä ajattelet ja alkukantaisia himoja, ei kannata sekoittaa niitä oikeisiin tunteisiin, jotka lähtevät rakkudesta. Niin, kokonainen ihminen on kaikkea, mutta tunteeton ihminen ei sitä ole.
Kun mun taipumukseni on "fyysistää" tietyt kirjoittajat niin mulla on susta sellainen mielikuva jossa olet
viittaan pukeutunut fanaattinen ristiretkeläinen
joka on päättänyt pakottaa oman aatteensa muitten kaaliin.."idiootit, vatipäät.."
Teet sen sellaisella paatoksella, etten voi olla sydämellisesti nauramatta =)- Psykologian proffa
Jotkut ovat syntyneet vatipäiksi, toisista taas ihmiset ovat tehneet sellaisen.
Uskon että kuulut patologisiin vatipäihin. - lottamari_1
Jotkut ovat syntyneet vatipäiksi, toisista taas ihmiset ovat tehneet sellaisen.
Uskon että kuulut patologisiin vatipäihin.Tässä lauseessa toteat juuri sen miten geenit määräävät ;) Toiset eivät voi tehdä sinusta vatipäätä.
- Psykologian proffa
lottamari_1 kirjoitti:
Tässä lauseessa toteat juuri sen miten geenit määräävät ;) Toiset eivät voi tehdä sinusta vatipäätä.
No nämä ihmiset ovat marginaalissa. Heidän joukkonsa on niin pieni, ettei sitä tarvitse edes laskea.
Mutta on erikoista että nämä narsistidownit ovat ajautuneet juuri tänne palstalle?
Ehkä geeneissä luki: Nyt menen suomi24seen narskuilemaan??
who knows? - lottamari_1
Se on meidän hengellinen johtaja psykohollah, joka yrittää vapauttaa meitä tän palstan nirvanasta.
- Psykologian proffa
Hyvästi vatipäät!
Kärsikää omassa helvetissänne. Piru raiskatkoon teidät!
Rakastan sinua j.o.k.u.1
muista minun sanani helvetissäsi
hyvästi.
proffa
*katoaa*
puf! - j.o.k.u.
Hyvästi vatipäät!
Rakastan sinua j.o.k.u.1
hyvästi.
proffa
*katoaa*
puf!Non niin! Kaikki pitää näköjään tehdä yksin. :)
- lottamari_1
Hyvästi vatipäät!
Rakastan sinua j.o.k.u.1
hyvästi.
proffa
*katoaa*
puf!Et kyllä häviä mihinkään proffa, tämä palstahan kuolee, jos lähdet. Me tarvitaan sinun sienisoppaasi ja valopääaivojasi meitä tyhjiä vatipäitä ravitsemaan. Täällä nämä miehetkin vaan käy kalastamassa ja juovat ööliä, ei niistä ole guruksi tälle palstalle. Jos, lähdet niin tuun mukaan...
- lottamari_1
Hieno mainospätkä Copacabanasta. Rullaluistellassa tulee jano ja nälkä..sinä olisit tietysti syömässä ja juomassa koko ajan, minä uimassa ja rullailemassa kaupungilla pikineissä..vau...Rantalentis on aika makee juttu, kun voi kaatua hiekkaan ja pulahtaa uimaan, jos hiki pukkaa päälle. Voi tätä Suomen kevättä...loskaa ja pa......aaa kaikkialla.. Lähdetään Coba Beachille! Sinne!
- lottamari_1
Niin, nyt..
- lottamari_1
Siinähän se kaatissakki koneeseen vaan ja menoksi :-D
- Psykologian proffa
j.o.k.u. kirjoitti:
Non niin! Kaikki pitää näköjään tehdä yksin. :)
Tässä on viimeinen todiste teille idiootti-vatipäille siitä, kuinka me kaikki olemme narsisteja ja psykopaatteja.
Kaikissa ihmisissä on potentiaali jokaiseen peroonallisuuteen. On ihmisen omalla vastuulla mikä hänestä tulee.
http://www.youtube.com/watch?v=geXkOAlZ1YY&NR=1
Ne ihmiset jotka luovuttavat taistelun omia pelkoja ja vääriä uskomuksiaan vastaan, jäävät yksin omaan kuvitteelliseen helvettiinsä, jossa on hampaiden kiristys jne..
Hyvästi, pitäkää hauskaa helvetissä wannabenarskut! Psykologian proffa kirjoitti:
Tässä on viimeinen todiste teille idiootti-vatipäille siitä, kuinka me kaikki olemme narsisteja ja psykopaatteja.
Kaikissa ihmisissä on potentiaali jokaiseen peroonallisuuteen. On ihmisen omalla vastuulla mikä hänestä tulee.
Ne ihmiset jotka luovuttavat taistelun omia pelkoja ja vääriä uskomuksiaan vastaan, jäävät yksin omaan kuvitteelliseen helvettiinsä, jossa on hampaiden kiristys jne..
Hyvästi, pitäkää hauskaa helvetissä wannabenarskut!Et pääse meitä pakoon edes helvettiin proffa, pirun olemme jo manipuloineet, samoin hitlerin =)
- j.o.k.u.
Hyvästi, pitäkää hauskaa helvetissä wannabenarskut!hei hei...
Tule taas käymään. ;) - j.o.k.u.
j.o.k.u. kirjoitti:
hei hei...
Tule taas käymään. ;)Odottelen siellä saunan takana...you know... ;)
Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1154392Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783200- 1001463
- 861316
- 95869
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18703Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21696- 42677
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111663- 43639