Miten laki täytetään?

homous täyttämättä

Eräs uskova kertoi, että lakia ei tarvitse noudattaa, kun jeesus on sen lain täyttänyt.

25

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun on kaikkein

parasta selvittää ensin omat ongelmasi, jos ne liittyvät jotenkin homouteesi. Eihän siinä mitään ihmeellistä ole, homoja on siellä täällä ja jokaisen tuttavapiirissä, vaikka sitä ei aina kerrottaisikaan. Periaatteessa meillä jokaisella on ainakin yksi homoseksuaalinen serkku tai setä tai isä, oma sisko, äiti tai jopa isoäiti voi olla lesbo. Ota asia rauhallisesti, mitään sen ihmeempää ei tapahdu, vaikka uskaltaisit homoutesi tiedostaakin.

• ÄLÄ; ÄLÄ; ÄLÄ;

Jäikö jeesukselta täyttämättä? "Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan"

Miten jeesus täytti ne muut samassa raamatun luvussa mainitut lain kohdat?

• huomannut
        ÄLÄ; ÄLÄ; ÄLÄ; kirjoitti:

Jäikö jeesukselta täyttämättä? "Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan"

Miten jeesus täytti ne muut samassa raamatun luvussa mainitut lain kohdat?

mitään kysymystä, mihin vastata, mutta tosiaan --- mies ei voi todellakaan maata miehen kanssa samalla tavalla kuin naisen kanssa maataan. Ehkäpä siinä Raamatun kohdassa puhtaankin aivan jostain muusta kuin homoudesta. Jos sinulla on lisää kysymyksiä tästä, niin jatketaan tästä. En voi mitenkään tietää, millaisten miesten tai naisten kanssa olet maannut.

• kauhistunut....
        huomannut kirjoitti:

mitään kysymystä, mihin vastata, mutta tosiaan --- mies ei voi todellakaan maata miehen kanssa samalla tavalla kuin naisen kanssa maataan. Ehkäpä siinä Raamatun kohdassa puhtaankin aivan jostain muusta kuin homoudesta. Jos sinulla on lisää kysymyksiä tästä, niin jatketaan tästä. En voi mitenkään tietää, millaisten miesten tai naisten kanssa olet maannut.

MITEN JEESUS TÄYTTI LAIN JA MITÄ JÄI TÄYTTÄMÄTTÄ?
        ONKO TÄYTETYSTÄ LAISTA VOIMASSA MUUTA KUIN YKSI TÄYTTÄMÄTÖN LAUSE ""Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan"

• Täytti koko
        kauhistunut.... kirjoitti:

MITEN JEESUS TÄYTTI LAIN JA MITÄ JÄI TÄYTTÄMÄTTÄ?
        ONKO TÄYTETYSTÄ LAISTA VOIMASSA MUUTA KUIN YKSI TÄYTTÄMÄTÖN LAUSE ""Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan"

lain ja maksoi myös meidän kaikkien syntivelkamme myös homouden ja avasi tien Jumalan valtakuntaan, se tie käy Golgatan ristin kautta. Sinne vain Ristin juurelle totisin sydämin ja nähdessään sydämesi yhteneväisyyden sanojesi kanssa Herramme kyllä armahtaa ja saat kokea uudestisyntymän ihmeen sekä saat kivisydämen tilaan lihasydämen, eikä entistä enää muistella.
        Ja hän muuttaa sinut kyllä niin, ettei sinun enään tarvitse syntiä palvella, jos et tahdo.
        Mutta vilpillisin huulin sinne on aivan turha mennä, silloin sieltä ei mitään saa.
        Herra näkee kaikki sinun ajatuksesi, nekin mitä itse et edes tiedosta ja tietää kyllä koska todella tahdot luopua K O K O syntielämästäsi.
        Mitään syntiä ei voi Jumalan valtakuntaan tuoda, kaikki on pestävä pois Jeesuksen veressä.

Kuten huomaat, ehdot eivät ole ylivoimaiset, ihmiset vain yleensä eivät tahdo luopua koko syntielämästään, vaan haluavat säilytellä osan tai osia siitä ja kuvitella että he siitä huolimatta voivat saada sovituksen.Se on harha, Herralle kelpaa vain kokonainen ei yhtään vähempää.
        Toisaalta on turha ylikorostaa juuri homouden syntiä, kaikki haureuteen liittyvät synnit, jos niissä elää, erottavat ko. ihmisen Jumalasta. Kaikki muu synti on ihmisen ulkopuolella, mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
        Perus syy noihin synteihin on kuitenkin ahneus, joka on epäjumalan palvontaa.Ja palkka siitä.

• ahneus ja
        Täytti koko kirjoitti:

lain ja maksoi myös meidän kaikkien syntivelkamme myös homouden ja avasi tien Jumalan valtakuntaan, se tie käy Golgatan ristin kautta. Sinne vain Ristin juurelle totisin sydämin ja nähdessään sydämesi yhteneväisyyden sanojesi kanssa Herramme kyllä armahtaa ja saat kokea uudestisyntymän ihmeen sekä saat kivisydämen tilaan lihasydämen, eikä entistä enää muistella.
        Ja hän muuttaa sinut kyllä niin, ettei sinun enään tarvitse syntiä palvella, jos et tahdo.
        Mutta vilpillisin huulin sinne on aivan turha mennä, silloin sieltä ei mitään saa.
        Herra näkee kaikki sinun ajatuksesi, nekin mitä itse et edes tiedosta ja tietää kyllä koska todella tahdot luopua K O K O syntielämästäsi.
        Mitään syntiä ei voi Jumalan valtakuntaan tuoda, kaikki on pestävä pois Jeesuksen veressä.

Kuten huomaat, ehdot eivät ole ylivoimaiset, ihmiset vain yleensä eivät tahdo luopua koko syntielämästään, vaan haluavat säilytellä osan tai osia siitä ja kuvitella että he siitä huolimatta voivat saada sovituksen.Se on harha, Herralle kelpaa vain kokonainen ei yhtään vähempää.
        Toisaalta on turha ylikorostaa juuri homouden syntiä, kaikki haureuteen liittyvät synnit, jos niissä elää, erottavat ko. ihmisen Jumalasta. Kaikki muu synti on ihmisen ulkopuolella, mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
        Perus syy noihin synteihin on kuitenkin ahneus, joka on epäjumalan palvontaa.Ja palkka siitä.

itsekeskeisyys ovat syy useimpiin synteihin, ja se ahmiminen todella näkyy ylettömänä lihavuutena, vaikka läski itse vakuuttaakin olevansa synnitön ja vielä tuomitsevansa muiden synnit. Kauhistuttavaa sanon minä, mitä kristillisyyttä se sellainen on, luterialaiset normit se ehkä täyttää, mutta se toki on aivan eri asia.

• ex-ev.lut
        ahneus ja kirjoitti:

itsekeskeisyys ovat syy useimpiin synteihin, ja se ahmiminen todella näkyy ylettömänä lihavuutena, vaikka läski itse vakuuttaakin olevansa synnitön ja vielä tuomitsevansa muiden synnit. Kauhistuttavaa sanon minä, mitä kristillisyyttä se sellainen on, luterialaiset normit se ehkä täyttää, mutta se toki on aivan eri asia.

Eikös Luther ollut myös pullamainen

• sinä muistat sen,
        ex-ev.lut kirjoitti:

Eikös Luther ollut myös pullamainen

Lutherus on kaikissa kuvissa kuvattu lähinnä läskinä, mutta hän nyt oliskin sentään sellaisessa asemassa, että viiniä, olutta, rasvassa käristettyä sianlihaa ja muuta syötävää ja mässättävää oli paljon enemmän kuin syntisillä luterilaisilla. Siinä tosiluterilaisessa hengessä Luther oli oikeastaan laiha.

• varsin erehtynyt
        ahneus ja kirjoitti:

kuomaseni, jos uskot, että lihavuus on ahneuden merkki, sehän tarkoittaisi silloin, että maissa joissa ei lihavuus ole ongelma ei ahneutta olisi ollenkaan. Nyt kuitenkin, jos otamme esim Afrikan maista, vaikka hyvin tuntemamme Somalian, niin huomaat, ettei sielä esiinny juuri lainkaan lihavuutta. Ja kuitenkin he haluavat jo omistamansa lisäksi esim. kaapata laivoja merirosvomaisesti Adeninlahdella saadakseen niistä ennakolta määritellyt lunnaat Dollareina.Kuitenkaan sielä ei näy vuosienkaan onnistuneiden kaappausten jäljiltä lihavuus lisääntyneen hälyttävässä määrin.

Uskonkin siksi, että juuri laihat ihmiset ovat niitä ahneita ja pulleammat vain persoja ruualle.Ja perustelen sen sillä, että maailman rikkaimmista ihmisistä vain harva omaa ylipainoa edes hiukankaan vertaa.Esim. Bill Gates. Voitko väittää häntä läskiksi.
        Onkin siis selvää, että perus ahneet ovat niin nuukiakin vielä, etteivät edes raaski syödä ravitsevasti ja tukevasti vaikka varoja siihen olisi.
        Eikä missään, edes pilapiirroksissa saitureita kuvata pulleiksi vaan aina lähes langan laihoiksi, poisluettuna Roope-Ankka jota ei ankkamaisuutensa vuoksi ole laihempana voinut kuvata.
        Tarkoitan sitä, että sulla täytyy pohtia asioita syvällisemmin, eikä vain ulkomuodon perusteella rakennella stereotypioita mieleiseksesi.

• Verenluovuttaja
        Täytti koko kirjoitti:

Mistä tuota jeesuksen verta saa?

"Mitään syntiä ei voi Jumalan valtakuntaan tuoda, kaikki on pestävä pois Jeesuksen veressä."

• ex-ev.lut
        sinä muistat sen, kirjoitti:

Lutherus on kaikissa kuvissa kuvattu lähinnä läskinä, mutta hän nyt oliskin sentään sellaisessa asemassa, että viiniä, olutta, rasvassa käristettyä sianlihaa ja muuta syötävää ja mässättävää oli paljon enemmän kuin syntisillä luterilaisilla. Siinä tosiluterilaisessa hengessä Luther oli oikeastaan laiha.

Luterilaisilla on niin hyvät tulot, ettei nälkä vaivaa

• Lukija5
        Verenluovuttaja kirjoitti:

Mistä tuota jeesuksen verta saa?

"Mitään syntiä ei voi Jumalan valtakuntaan tuoda, kaikki on pestävä pois Jeesuksen veressä."

kieli on välillä aika vaikeaa. Jos sanotaan, että syntiin pitää suhtautua kuin likaiseen vaatteeseen, se pitää pestä "Jeesuksen veressä", niin se tarkoittaa, että syntiä pitää pyytää anteeksi Jeesukselta ja uskoa sen jälkeen synti anteeksi saaduksi. Et siis tarvitse Jeesuksen verta, vaan sinun tulee pyytää anteeksi syntejäsi, jos haluat niistä eroon. ( Synti tarkoittaa pahoja ajatuksia, pahoja sanoja ja pahoja tekoja. )

• Lukija5

• Lukija5
        sinä muistat sen, kirjoitti:

kuvissa kuvattu lähinnä läskinä, mutta hän nyt oliskin sentään sellaisessa asemassa, että viiniä, olutta, rasvassa käristettyä sianlihaa ja muuta syötävää ja mässättävää oli paljon enmmän kuin syntisillä luterilaisilla."

Olet väärässä, Lutheria ei ole kuvattu läskinä. Katsopa vaikka kuvia Lutherista. Sitä paitsi Lutherin kodissa asui vaimon ja kuuden lapsen lisäksi myös eräs Lutherin vaimon Katharinan sukulainen ja vuodesta 1529 Lutherin sisaren kuusi lasta. Siinä oli kodin talous kovilla, ja sitä kasvattaakseen Luther majoitti taloonsa myös opiskelijoita. Muuten eivät hänen ansaitsemansa tulot olisi riittäneetkään vaimon, kuuden lapsen ja lisäksi sisaren kuuden lapsen elättämiseen.

• tuomari...
        Täytti koko kirjoitti:

kyllä tuollainen valehteleminen pitäisi kriminalisoida

• uskonnoton
        Täytti koko kirjoitti:

kenelle se maksoi sinun syntisi ... itselleenkö .... minulle on kerrottu, että jeesus on myös jumala

minä en tee syntiä .... ainoastaan "uskovat" tekevät jo maksettuja syntejä

mitä on syntivelka?

• kaikille......

Uskonvapauslaki sallii uskoa vaikka aidan seipääseen epäjumalana.
      Tässä esimerkki miten herrasta tehdään epäjumala.
      Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen KÄSKY:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
      HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
      Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistama sama TIETO on näin:
      (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
      3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

Jos uskoo herraan niin on uskovainen!

MUTTA:

Jumalallisuuden tietoudessa ei uskota, Jeesuskaan ei uskonut vaikka saatana yritti käännyttää Jeesuksen uskoon kiusaamalla Jeesusta 40 vuorokautta.... Monissa lahkoissa ei käännytetä uskoon vaan pakkokastetaan Jumalan Valtakunnan kaltaisia lapsia pois Jumalallisuudesta herran palvelijoiksi. Myllynkiviä kerääviä herran palvelijoita on....

Vastaus kysymykseeen, siis Jeesuksen Oman Sanan tieto on mm.:
      Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.

...lahkojen herrojen käskyt ei aina ole Jeesuksen antamia käskyjä.

• nhgvcfdsaw

54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',
        55 ettekä tunne häntä; mutta minä tunnen hänet. Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valhettelija niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa.

• erkki...
        nhgvcfdsaw kirjoitti:

54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',
        55 ettekä tunne häntä; mutta minä tunnen hänet. Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valhettelija niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa.

Jeesus oli siellä juutalaisten kanssa keskustelemassa ja puhui heidän jumalastaan .... ei siis luterilaisten ... ehkä olet ymmärtänyt lukemasi väärin :)

• lkjihuygtr
        erkki... kirjoitti:

Jeesus oli siellä juutalaisten kanssa keskustelemassa ja puhui heidän jumalastaan .... ei siis luterilaisten ... ehkä olet ymmärtänyt lukemasi väärin :)

Luterilaisten ensimmäinen käsky katekismuksessa:
        Huomaa, että tuossa tehdään herrasta epäjumala.
        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistama sama käsky on näin:

Vaikka omia uskovaisia. pikku lapsiakin noitarovioilla poltellen:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

• Lukija5

"Luder/Lutherin"

Ei ole ollut mitään Luder/Lutheria, sillä Martti Luther oli muuttanut alkuperäisen sukunimensä Luderin jo opiskeluaikoinaan Lutheriksi eikä hän koskaan käyttänyt mitään kaksoisnimeä.

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia. HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta epäjumala."

Olet väärässä. Kun sanotaan "Herra, sinun Jumalasi", niin siinä sana Jumalasi on sanan Herra synonyymi. Kumpikin sana, sekä Herra että Jumala, tarkoittavat kristinuskon Jumalaa. Ei siis ole puhe mistään epäjumalasta.

• gtt

Siten, että Kristus on lain täyttänyt! Se tarkoittaa sitä, että Jeesuksessa Kristuksessa saamme osaksemme vanhurskauden!
      Emme omine tekoinemme, lakia noudattamalla vanhurskautta Jumalan edessä saavuttaneet, kuolemaksi laki meille oli sillä jokainen joka lakia vastaan rikkoo on kirottu, kuten Raamatun Sanassa sanotaan!
      Jokainen meistä on lakia vastaan rikkonut ja siksi syypää kiroukseen ja kadotukseen, emmekä näin saavuttaneet vanhurskautta.

Armosta, rakkaudesta ja lahjaksi me saamme osaksemme vanhurskauden Jumalalta, sillä Jeesus on täyttänyt KAIKKI lain vaatimukset! Joka on Kristuksessa ja uskoo Häneen saa osakseen Hänen vanhurskautensa, ei omine saavutuksineen, vaan Hänen vanhurskautensa armon ja rakkauden tähden!

Jumala kirjoittaa lain sydämiimme ja Jeesuksessa Kristuksessa me olemma puettuna Hänen vanhurskauteen ja olemme Hänessa matkalla pelastukseen ja meidän osaksemme ei tule mitään kadotustuomiota.

Kun olemme armahdettuja ja saaneet osaksemme Hänen vanhurskautensa, me tietysti elämme Hänessä armon alla, sydämiimme kirjoitettua lakia, Hänen tahtonsa mukaan ja sitä noudattaen!
      Mitä hyötyä on Kristuksen armosta meille jos saamme syntimme anteeksi ja sen jälkeen käännymme heti pois emmekä tahdo elää Hänen tahtonsa mukaan?

Sinun tulee siis ymmärtää, että omilla teoillasi et Jumalan edessä vanhurskautta saa, omine tekoinesi et Hänen luokseen voi päästä!
      Siksi jos tuijotat omia tekojasi, pyrit omine voiminesi lakia noudattamalla saavuttamaan Jumalan suosion, olet kokeva tappion, sillä Isän Jumalan luokse ei ole muuta tietä kuin Jeesus Kristus!

Siksi meidän tulee kääntyä Jumalan puoleen, uskoa Jeesukseen Kristukseen ja pyytää Hänen armoaan, anteeksi antoaan ja vanhurskauttaan, lahjaksi kaiken tämän me saamme, emme omien tekojemme tähden.

Pysykäämme siis Kristuksessa, Hänenessä me saamme elää.
      Nyt kun Hänessä elämme ja olemme, olemme armahdettuja ja osallisia Hänen vanhurskauteen, pysykäämme SIKSI SIIS HÄNESSÄ, elkäämme eksykö uudestaan! Eläkäämme jokainen päivä armon alla, HÄNEN vanhurskaudessaan Hänen tahtonsa mukaan.

Kuten Jeesus itse sanoi, Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, siinä on laki ja profeetat!

• aatamin kylkiluu

Kenen kaikkien suulla sinä puhut?
        Millaisia todisteita sinulla on "jeesus kristuksen" olemassa olosta?

• gtt
        aatamin kylkiluu kirjoitti:

Kenen kaikkien suulla sinä puhut?
        Millaisia todisteita sinulla on "jeesus kristuksen" olemassa olosta?

Kaikki jotka olemme Jumalan Pojan uskossa, kastettuina Häneen!
        Me jotka seuraamme Herramme Jeesusta Kristusta, olemme Hänen opetuslapsiaan ja pysymme Hänessä!
        Heitä tarkoitan kun sanon "me".

• jhguytre

luterilaisten herran laki täytetään asettamalla luterilainenm tarvittaessa pikku lapsikin noitaroviolle ja poltetaan luterilaisten herra helvetin tulessa.

Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Luterilaisten ensimmäinen käsky katekismuksessa:
      Huomaa, että tuossa tehdään herrasta epäjumala.
      Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistama sama käsky on näin:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      116
      4402
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3200
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      100
      1473
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1328
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      95
      869
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      703
    7. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      696
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      687
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      663
    10. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      43
      649
    Aihe