Uloste mysteeri / siivousteknikot!!!

Siiiiivoooja

Mikä on ulosteen ph? Voiko se vaihdella kuinka paljon?
Voiko toisen ihmisen kakka jämähtää pahemmin kuin toisen kiinni saniteettiposliiniin?

Tämä pohdintani alkoin tänään kun kävin siivoamassa asiakkaan luona.
Olen siis siivosalan pienyrittäjä ja käyn useissa eri kohteissa ja tunnen siivous- ja pesuaine-asiatkin aika lailla läpikotaisin.

Tuon asiakkaan yksi vessa on erilainen kuin muut. Sitä käyttää yksi vanha mies.
Muissakin vessoissa on kakkajälkiä, mutta ne lähtevät lyhyellä liotuksella ja pesuaineella ihan helposti pois.
Kulumis/karheus eroja posliinissa ei pitäisi olla, koska pytyt ovat saman ikäisiä ja samoilla aineilla ja menetelmillä pestyjä (minä olen alusta asti siivonnut siellä).

Sen vessan pytty on aina räjäytetty ruskeaksi, mutta ei siinä mitään murhetta ole, vaan sen ruskeuden poistamisessa.
Heti kun menen työmaalle, vedän ekana tuon vessan ja ruittaan pesuainetta (Reocid / joku saniteetti-aine) ja alan tehdä muuta siinä välillä, jotta se pytty hiukan likoaisi (n tunti).
Muille vessoille riittää ihan pieni liotus, vaikka jälkiä ym olisikin.

Tänäänkin taas liotin ja pesin eri pesuaineilla pyttyä (ensin se hapan Reocid, sitten Fairy ja lopuksi klorite) ja se kakka vaan jäpitti siinä posliinissa kunnes klorite sai sen pikkuhiljaa antautumaan. Se klorite vaan haisee niin pahalle ja alan aina aivastella...

Sitten tuli mieleeni, että voiko jonkun ihmisen kakka jämähtää pahemmin kiinni kuin toisen esim kakan ph:n takia?
Kun se vanha mies on aina näköjään ripulilla, niin onko ripulipaska jotenkin väkevämpää tarraamaan kiinni pyttyyn?
En tiedä yhtään, mitä se mies syö tai käyttääkö hän esim lääkkeitä, joten kakan koostumusta en pysty arvioimaan.

Minulla menee pesuaineiden ph:t kohta mietintään ja haastan kohta kaikki siivousteknikot ratkomaan ongelmaa.
Aina jankutetaan, että saniteettiposliinit pitää pestä lievästi happamella pesuaineella lähinnä kalkkisaostumien ekäisemiseksi, mutta onko mahdollista, että se kakka itse pitäisikin pestä emäksisellä aineella?

Asia vaivaa minua kovasti ja hidastaa siinä määrin työtä, että urakkani uhkaa ns. "kusta" tuon kakka-probleeman takia.

4

1546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alan määritelmiä

KUMMITUSKAKKA - Tiedät kakanneesi. Vessapaperissa on kakkaa, mutta pönttö on tyhjä!

TEFLONKAKKA - Tulee ulos niin livakasti että et huomaa sitä
      lainkaan. Ei jätä jälkiä paperiin. Joudut kurkistamaan pönttöön varmistuaksesi,
      että olet kakannut.

SIIRAPPIKAKKA - Edellisen vastakohta. Koostumukseltaan kuin kuumaa tervaa.
      Pyyhit takapuolesi vähintään 12 kertaa ja silti se jää likaiseksi. Päädyt
      tunkemaan vessapaperia alushousuihisi, ettei niihin tulisi tahroja. Kakka jättää
      pysyvät jarrutusjäljet pönttöön.

"JOSPA SITTENKIN" KAKKA - Olet jo pyyhkinyt reikäsi ja valmistaudut nousemaan pöntöltä kun huomaat että sitähän tulee vielä lisää!

"POKSAUTA VERISUONI PÄÄSTÄSI" KAKKA - Tällainen kakka tappoi Elviksen. Ei putoa ennenkuin olet yltäpäältä hiessä, tutiseva ja punainen punnerruksen voimasta. Useimmiten tämä tulee silloin, kun sinulla on kiire.

VELLIMAHAKAKKA - Kakkaat niin paljon että painosi putoaa 5 kiloa.

"JUST NYT" KAKKA - Tällaisen sattuessa on parasta olla n. 10 sekunnin oäässä
      pöntöltä. Useimmiten sillä on jo pää ulkona ennenkuin saat housusi alas.

"KING KONG" KAKKA - Tämä kakka on niin iso, ettei se mahdu pöntöstä alas ellet pilko sitä pienempiin kimpaleisiin. Henkari toimii tässä hyvin. Tämänkaltainen kakka tulee useimmiten kun olet kylässä.

"MÄRÄT POSKET" KAKKA - Kakka osuu veteen poikittain ja aiheuttaa ison
      molskahduksen joka kastelee takapuolesi.

TOIVOKAKKA - Istut pöntöllä krampissa, pieraiset pari kertaa mutta kakkaa ei
      vain tule...

KÄÄRMEKAKKA - Tämä kakka on kohtalaisen pehmeä ja suurinpiirtein peukalosi
      paksuinen. Tuntuu siltä kuin se olis ainakin metrin pituinen.

KORKKIKAKKA - Vielä kolmannenkin huuhtelukerran jälkeen se vain kelluu pöntössä. Hyvä Jumala, kuinka minä pääsen tästä eroon? Tämäkin kakka tulee useimmiten kylässä.

MEKSIKOLAISRUOKAKAKKA - Tiedät että on OK syödä taas kun takapuoltasi lakkaa kirvelemästä.

OLUTKAKKA - Tämä kakka tulee kankkuspäivänä. Luulet että kakka ei haise pahalta, mutta tämä ON paha! Useimmiten joku odottaa vuoroaan käyttää vessaa heti oven ulkopuolella. Tyypillinen vierailukakka.

• Siiiivoooja

..kun nauroin niin kamalasti. Oli osa ihan tuttuja juttuja itsellekin..ainakin noitten kyläilyjen osalta.

Listasta puuttuu;
        SALA-KAKKA tehdään salamyhkäisesti jossakin muilta piilossa. Metsässä ison puun takana tai talon kauimmaisessa vessassa silloin, kun on vieraita.

Itse kävin yhden seurustelun alkuvaiheessa taloyhtiön vessassa aina salakakalla. Lähdin aamulla koiraa kusettamaan ja samalla salakakalla kellarissa...

Täytynee goglettaa noita kakka-asioita. Jos se ph selviäisi. Minulla on semmoinen teoria, että kakka saattaa toimia rappauslaastin tavoin, jos ph on sopiva. Posliinihan on loppuviimein savea..joskin lasitettua. Mutta lasihan taas on hiekkaa..joten sopivalla ph:lla varustettu kakka varmaan toimii ikäänkuin laastina..

• tämä kiinnitti huomi

"... pytyt ovat saman ikäisiä ja samoilla aineilla ja menetelmillä pestyjä (minä olen alusta asti siivonnut siellä)."

Kirjoittamasi perusteella kuitenkin näyttäisi että puhdistat tätä yhtä tapausta eri tavalla kuin muita ...

• Siiiivoooja

Tarkoitin sitä, että ko pyttyä ei ole hangattu karhunkielellä tai vaikka teräsharjalla. Siis tartuntapinta on yhtä huokoinen/sileä kuin muissakin pytyissä... Pytyt ovat saman valmistajan ja suunnilleen samaa vuosimalliakin ..oletan.

Tämä paskamysteeri vaan on alkanut ihmetyttää. Kyllä itsekin ripuloin joskus ja vaikka en ihan heti harjaisi roiskeita vaikkapa mahatautisena ja heikkona, niin minun paskani irtoaa posliinista.

Miten sen vanhan miehen paska on kuin laastia? En oikein kehtaa kysyäkään hänen ruokavaliostaan ym asioista, mutta jotain outohan hän varmaan syö. Tai sitten hänellä on ulostuksessaan niin kova paine, että kokkareet iskeytyvät voimalla kiinni pytyn seinään...

Kohta varmaan laitan marmorilattian vahaa sinne pytyn seiniin, ettei koko päivää tarvi liotella...

En tiedä..jos paikalle sattuisi joku viisas siivousteknikko, niin ottaisin auliisti neuvoja tähän paska-ongelmaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      119
      7901
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      151
      6628
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4745
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      243
      3225
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2734
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      103
      2236
    7. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      12
      1896
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      150
      1875
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      29
      1710
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1614
    Aihe