ei vaan jaksa

päivien pituus

Tietääkö kukaan onko laissa määrätty opiskelupäivien pituutta meillä koulussa on jopa 10 tuntisia päiviä. Pahimmillaan viikossa 44 tuntia. Ja poissa olojen suhteen on nollatoleranssi. Jos on poissa joutuu tekemään koulun työmaalla töitä. Esim kokit keittiössä jne. Mä en kerta kaikkiaan jaksa tämmöstä joten tietääks kukaan et voiko näin olla ja onko mitään paikkaa mihin vois päivien pituudesta valittaa. Oon jostain lukenut että alle 18 vuotiailla olis joku säädös että koulu tai työpäivien pituus saisi olla 8 tuntia per päivä max. Onko näin tietääkö kukaan?

4

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iuweoiuerwteiu

Eikö mamman kultamussukka jaksa käydä koulua vai? Kasva aikuiseksi ja käy koulusi loppuun, kukaan ei sua ilmaseks rupea elättämään.

• ............

10 tuntinen päivä on jo työssäkäyvälle ihmiselle kova sana (vaikka jotkin alat tietty harrastavat tätäkin), eikä sellainen ole parhainta lisäämään opiskelumotivaatiota. 7/8-15 päivä on jo monesti uuvuttava kun kokoajan joutuu tekemään, saatikka sitten 7-17. Tuossa ei todellakaan ole mistään laiskuudesta kysymys kun kyseessä ei ole työpaikka....siellä ei olla tekemässä samaa rutiinia joka päivä vaan oppimassa, eikä vsyneenä/vittuuntuneena oppimisesta tule mitään.

Minä en ole kuullut koskaan yhdestäkään linjasta joka harrastaisi tuollaista rääkkiä joten ota ihmeessä asia puheeksi jos se on toistuvaa, ja näistä asioista on tosiaan olemassa lakeja alaikäisten suhteen.

• asdasaas
        ............ kirjoitti:

10 tuntinen päivä on jo työssäkäyvälle ihmiselle kova sana (vaikka jotkin alat tietty harrastavat tätäkin), eikä sellainen ole parhainta lisäämään opiskelumotivaatiota. 7/8-15 päivä on jo monesti uuvuttava kun kokoajan joutuu tekemään, saatikka sitten 7-17. Tuossa ei todellakaan ole mistään laiskuudesta kysymys kun kyseessä ei ole työpaikka....siellä ei olla tekemässä samaa rutiinia joka päivä vaan oppimassa, eikä vsyneenä/vittuuntuneena oppimisesta tule mitään.

Minä en ole kuullut koskaan yhdestäkään linjasta joka harrastaisi tuollaista rääkkiä joten ota ihmeessä asia puheeksi jos se on toistuvaa, ja näistä asioista on tosiaan olemassa lakeja alaikäisten suhteen.

otapa yhteyttä opiskeluterveydenhoitoon tai kuraattoriin- he varmaan voivat auttaa asian selvittämisessä. pitkältä päivät kuullostavat...

• Donna^^
        asdasaas kirjoitti:

otapa yhteyttä opiskeluterveydenhoitoon tai kuraattoriin- he varmaan voivat auttaa asian selvittämisessä. pitkältä päivät kuullostavat...

Meillä on samanlainen tilanne. Joskus on jopa viikonloppuisin koulua, pari viikkoa sitten yhteen asti yöllä. Olen myös kuullut, että olisi laitonta, ainakin alle 18 vuotias ei saisi olla yli 12 yöllä koulussa. Poissaolojen suhteen nollatoleranssi myös. Monella on tunne, että koulu haluaa vain ilmaista työvoimaa opiskelijoista.

Olen yrittänyt jaksaa vaikka vaikeaa onkin. Terveydenhoitajalla, lääkärissä ja kaikenmaailman testeissä olen käynyt väsymyksestä johtuen mutta eipä osaa kukaan jaksaa.

Toivotaan, että kestetään opiskelu loppuun. Jaksamista sullekin sinne!

(missä koulussa olet?)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      136
      4609
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      79
      3346
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1628
    4. Työeläkeloisinnan kulut vuonna 2025 peräti 37,3 mrd. euroa

Johon palkansaailta varastettiin 28,2 mrd. euroa, mikä on 3/4. Jokaisen palkansaajan palkkasummasta varastetaan noin 1/
      Maailman menoa
      24
      1495
    5. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1479
    6. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      102
      977
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      21
      863
    8. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      844
    9. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      45
      788
    10. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      112
      723
    Aihe