Win 7 Home Premium

WinTiina

Olen kuullut aika ylistäviä kommentteja kyseisestä käyttöjärjestelmästä. En itse ole havainnut juurikaan muuta parannusta vistaan kun sen, että kone aukeaa ja sammuu hieman nopeammin suurinpiirtein samoilla sisällöillä kun vista-koneeni. Laskin on kyllä parempi. Onkos mulla jäänyt jotain huomaamatta? Siis ne pienoisohjelmat voi siirrellä minne haluaa työpöydällä ja sitten on se alapalkkijuttu. Mitä ihmeen hyötyä siitä on? Mese on juuttunut siihen ja en saa sitä millään pois! Mä tykkään työpöydällä kun on kuvakkeet, siitä saa ohjelman auki, siis ne useimmin tarvittavat. Miksi ne pitää olla vielä siellä alapalkissa?

Sitä en tajua, miksi movier maker heivattiin ja tilalle tuli tämä elokuvatyökalu, joka täytyy erikseen vielä ladata? Ainakin pinnallisesti tutustuessa näyttää paljon heppaisemmalta versiolta.

9

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Windows 7 on hyvin lähellä Vistaa. Windows 7:n kehut on pitkälti mainospuheita, kaikki ei ole Vistaa edes käyttäneet jotka seiskaa ylistävät ja Vistaa haukkuvat. Vistaa sitten on haukuttu jonkin verran ihan aiheettomastikin.

• ÜÕÜ

Hiirellä leikkimällä saat ne ohjelmat heivattua tehtäväpalkista.

• WinTiina

Siis saa sen mesen siitä suljettua kyseisessä istunnossa, mutta seuraavassa avauksessa taas nököttää alapalkissa. En mä oo löytänyt hiirenpainikkeista kohtaa... poista alapalkista tms.

• 12
        WinTiina kirjoitti:

Siis saa sen mesen siitä suljettua kyseisessä istunnossa, mutta seuraavassa avauksessa taas nököttää alapalkissa. En mä oo löytänyt hiirenpainikkeista kohtaa... poista alapalkista tms.

Mikset mesen asetuksista muuta, ettei käynnisty automaattisesti. Turha haukkua väärää puuta.

• WinTiina
        12 kirjoitti:

Mikset mesen asetuksista muuta, ettei käynnisty automaattisesti. Turha haukkua väärää puuta.

Siis ei oo mitään sitä vastaan, että kirjaudun automaattisesti meseen windowsin avautuessa, mutta en halua sitä tuonne alapalkkiin siis!! Mitä enemmän alapalkissa on tavaraa, sitä tyhmemmän näköinen on koko työpöytä! Tämä on mun mielipide siis! Enkä oo mitään puuta haukkunut...mutta kantsisi vaan kokeilla itse neuvoa ennenkun alkaa niitä skriivaileen!!

• 12
        WinTiina kirjoitti:

Siis ei oo mitään sitä vastaan, että kirjaudun automaattisesti meseen windowsin avautuessa, mutta en halua sitä tuonne alapalkkiin siis!! Mitä enemmän alapalkissa on tavaraa, sitä tyhmemmän näköinen on koko työpöytä! Tämä on mun mielipide siis! Enkä oo mitään puuta haukkunut...mutta kantsisi vaan kokeilla itse neuvoa ennenkun alkaa niitä skriivaileen!!

Se on tehtäväpalkki ja tietenkin avoinna olevat ohjelmat ovat siellä. Näinhän se on ainakin graafisissa Windowseissa aina ollut. Jos tarkoitat, että näkyy myös suljettuna, ota ohjelman kiinnitys pois siitä. Voithan piilottaa koko palkin, jos siltä tuntuu, tai näyttää sen vain tarvittaessa. Hankaloittaa vaan käyttöä, jos ei näe mitkä ohjelmat ovat auki ja liikkumista kaikkien ohjelmien kesken. Toki voi käyttää sijasta alt tabia.

• WinTiina
        12 kirjoitti:

Se on tehtäväpalkki ja tietenkin avoinna olevat ohjelmat ovat siellä. Näinhän se on ainakin graafisissa Windowseissa aina ollut. Jos tarkoitat, että näkyy myös suljettuna, ota ohjelman kiinnitys pois siitä. Voithan piilottaa koko palkin, jos siltä tuntuu, tai näyttää sen vain tarvittaessa. Hankaloittaa vaan käyttöä, jos ei näe mitkä ohjelmat ovat auki ja liikkumista kaikkien ohjelmien kesken. Toki voi käyttää sijasta alt tabia.

Avoinna olevat ohjelmat ovat siis sun mielestä tässä alapalkissa elikkä kiinnityspalkissa. Mä en pidä avoinna media playeria ja siellä se kuvake vaan on! En myöskään resurssienhallintaa, enkä muitakaan kuvakkeita mitä sinne oli valmiiksi kiinnitettyinä. Muiden ohjelmien kohdalla onkin ihan helppo hiiren oikeanpuolisella näpäytyksellä valita "poista tämä ohjelma kiinnityspalkista" vaan kun sen mesen kohdalla tätä vaihtoehtoa ei tule! SITÄ EI SIIS OLE! Tavaanko vielä??

Kävin jopa muuttamassa mesen asetukset, että se ei jatkossa avaudu windowsin avautuessa, ei vaikutusta siellä se nököttää tässä ala- tai virallisesti siis kiinnityspalkissa yhä. Mä en juurikaan käytä kyseistä ohjelmaa, koska nykyisin jutskaan naamakirjassa kaverien kanssa. On se silti kiva olla siltä varalta, että kaveri ei oo sitten fb:ssä. No, kai se on vaan hyväksyttävä, että se on jostain syystä asennuksessa sinne mennyt ja pois ei saa.

• 12
        WinTiina kirjoitti:

Avoinna olevat ohjelmat ovat siis sun mielestä tässä alapalkissa elikkä kiinnityspalkissa. Mä en pidä avoinna media playeria ja siellä se kuvake vaan on! En myöskään resurssienhallintaa, enkä muitakaan kuvakkeita mitä sinne oli valmiiksi kiinnitettyinä. Muiden ohjelmien kohdalla onkin ihan helppo hiiren oikeanpuolisella näpäytyksellä valita "poista tämä ohjelma kiinnityspalkista" vaan kun sen mesen kohdalla tätä vaihtoehtoa ei tule! SITÄ EI SIIS OLE! Tavaanko vielä??

Kävin jopa muuttamassa mesen asetukset, että se ei jatkossa avaudu windowsin avautuessa, ei vaikutusta siellä se nököttää tässä ala- tai virallisesti siis kiinnityspalkissa yhä. Mä en juurikaan käytä kyseistä ohjelmaa, koska nykyisin jutskaan naamakirjassa kaverien kanssa. On se silti kiva olla siltä varalta, että kaveri ei oo sitten fb:ssä. No, kai se on vaan hyväksyttävä, että se on jostain syystä asennuksessa sinne mennyt ja pois ei saa.

http://shup.com/Shup/298004/2010-03-17_101044.png
        Kyllä minulla aivan jokainen ohjelma poistuu kiinnityksestä, jos niin haluan. Huomaa myös ero pelkkään kiinnitykseen ja avoinna olevaan ohjelmaan. Vaihda mese-ohjelmaasi, jos ei toimi oikein.
        Onko Tiinalla se aika kuusta?

• D. Saurus

Mikä tässä mättää? Kun soitan jotain albumia, niin soitto jatkuu kappaleesta toiseen normaalisti. MUTTA kun pysäytän toiston (siis neliönäppäimellä) ja haluan siirtyä esim. johonkin edelliseen stygeen, soitin alkaa vain soittaa uudelleen tätä jo pysäyttäämäni kappaletta. Ja mikään ei auta, se vaan jääräpäisesti toistaa sitä samaa. Tai no auttaa sitten kun sulkee koko Playerin ja jos haluaa aloittaa uuden, avaa sen uudestaan. Mutta sama peli jatkuu taas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      13
      3453
    2. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3293
    3. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      46
      2992
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2848
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2688
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2648
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2620
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      113
      2327
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      57
      2077
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      66
      1971
    Aihe