No niin, nyt minäkin sitten tulin uskoon. Voi jehna.
Olivat uskovaiset, pentele, oikeassa: juuri ennen lounasaikaa minusta alkoi tuntua, että minulla oli tyhjä kohta sisälläni.
Samalla sain ihan mielettömän sisäisen kokemuksen ja jumala puhui minulle. En ole ihan varma mikä jumala se oli, mutta joka tapauksessa se saneli minulle pyhän kirjan. Minusta tuli siis samalla profeetta, eiks oo makeeta? Vähän harmittaa että en saanut mitään kultaisia, tai edes kivisiä, tauluja. Teksti ilmestyi ihan vaan Texturiin ja jouduin sen vielä itse naputtelemaan. Mutta taantuma kai iskee joka paikkaan, eikä ne ulkoiset puitteet ratkaise, vaan se sisäinen koherenttius. Ei kun siis sanoman fiksuus. Ei kun siis… uskon määrä!
Joka tapauksessa, olen nyt saanut joltain jumalalta pyhän tekstin, jonka nimi on Höpönpöpön -kirja. (Aika huono nimi, myönnän. Kyseinen jumala olisi voinut vähän enemmän panostaa tähän puoleen.) On myös ehkä liioiteltua sanoa "kirja", koska kyseessä on vain muutama rivi näytöllä, mutta minulla on sellainen tunne, että tätä tavaraa on tulossa vielä lisää. On nimittäin nyt semmoinen paksu kohta sisällä, siinä missä aiemmin oli se tyhjä kohta.
En ala sen tarkemmin vielä kertomaan kirjan sisältöä, koska kirjassa sanotaan ettei sitä kannata selittää kenellekään joka ei siihen jo etukäteen usko. Kuulemma vain nauraisivat. Lisäksi teksti on sen verran sekavaa, että itseltänikin mennee vielä aika pitkään ennenkuin olen syvällisemmin selvittänyt sen totuuden jonka kirja yrittää kertoa. Mutta eiköhän tuossa parin tuhannen vuoden päästä ala tulkinnat selviämään.
Kirjan pääkohta minun on kuitenkin kaikille jo julistettava, koska muuten te kaikki kuulemma kuolette. Ja se pääkohta (jos olen oikein tulkinnut) menee näin:
1.1. Sillä niin maan totisesti on kuulkaas kaikkien vuorollaan, itse kunkin, ja jokaisen maan päällä; sekä nuoren että vanhan, ja miehenpuolen ja naisenpuoliskon ja muittenkin toteltava;
1.2. Ja minun, teidän jumalanne [tässä se jumala sanoi nimensä mutta en saanut siitä oikein selvää], käskystä pitää teidän laittaman profeetta Schlechterwisserille ruokaa nyt ja aina, ilmaiseksi ja mukisematta!
1.3. Eikä sitten sieniä tai maksaruokia!
1.4. (Tarkemmat ohjeet toivotuista ruoka-aineista ja jälkiruoista litteessä R6)
1.5. Tai muuten, totisesti, tapahtuu teille ihan kamalia asioita, joudutte eroon minusta, [tähän taas se jumalan nimi], ikuisiksi ajoiksi ja teitä tökitään sormilla ikuisesti ja kuolette, ja sitten teitä taas tökitään ikuisesti!
1.6. Ja sanoinko jo, että joudutte eroon minusta!
1.7. Totisesti: Nyt syömään.
Että näin. Sitten vaan tottelemaan, kipi kipi.
Ja sellainen juttu vielä, että TÄMÄ EI OLE RIENAUSTA! Päin vastoin jos joku onneton kurja vääräuskoinen uskaltaa vähänkin kritisoida minun uskoani, nostan ihan hirveän metelin ja haukun kaikki. USKONASIOITA EI SAA ARVOSTELLA! Varsinkaan minun uskoani! Eli jos ette aio laittaa minulle ruokaa, olkaa sitten hiljaa.
Ruokajuomaksi voi olla ihan vaan vettä, kiitos.
(Ai niin, tuon jokaisessa kodissa pakollisen liitteen R6 saa tilata minulta laittamalla tililleni 3600 euroa.)
Höpönpöpön
24
337
Vastaukset
- IhmettelenVaan
Miltäs nyt tuntuu?
Tuliko susta parempi ihminen, kun kykenet ajattelemaan irrationaalisesti. Sehän on nyt uuskristittyjen viimesin slogan.
Osaatko sanoa, onko irrationaalisuudella ja hengellisyydellä jotain eroa? Tokihan nyt olet selkeästi hengellinen immeenen.- mf
Kiellä sitten myöskin irrationaalilukujen käyttö. Eivät ole rationaalisia. Lukualuetta pitää supistaa. :)
"Tuliko susta parempi ihminen, kun kykenet ajattelemaan irrationaalisesti."
Tuo on ahdasmielistä ajattelua. Höpönpöpismissä emme ajattele pelkästään rationaalisesti tai irrationaalisesti, vaan surrationaalisesti! Höpönpöpismi on kaiken tionaalisuuden yläpuolella ja ympärillä. Ajattelemme laajemmin kuin kukaan missään koskaan.
"Osaatko sanoa, onko irrationaalisuudella ja hengellisyydellä jotain eroa?"
Osaan toki, olenhan profeetta. Ja voin kertoa sinullekin HP1 -alkeiskurssilla jos haluat. Seuraa ilmoittelua, niin kerron missä ja milloin järjestetään ensimmäinen (maksullinen) tilaisuus jossa kerron miten saa oman (maksullisen) salasanan jolla pääsee ilmoittautumaan (maksullisille) höpönpöpismi-kursseille jossa asia kerrotaan.
Tervetuloa, ja Höpsis!™
(Höpsis!™ on höpönpöpismin rekisteröity tervehdys)mf kirjoitti:
Kiellä sitten myöskin irrationaalilukujen käyttö. Eivät ole rationaalisia. Lukualuetta pitää supistaa. :)
"Kiellä sitten myöskin irrationaalilukujen käyttö. Eivät ole rationaalisia. Lukualuetta pitää supistaa. :) "
Höpsis! Lukualuetta pitää laajentaa! Tästä lähtien määrään surrationaalilukujen käytön pakolliseksi kaikessa laskutoiminnassa! (Tai siis en tietenkään minä määrää, vaan se jumala jonka nimeä en vielä ole saanut selville.)
Tästä lähtien, surrationaalimatematiikan mukaan, 1 1=₪ tai ei.- ...
Schlechterwisser kirjoitti:
"Kiellä sitten myöskin irrationaalilukujen käyttö. Eivät ole rationaalisia. Lukualuetta pitää supistaa. :) "
Höpsis! Lukualuetta pitää laajentaa! Tästä lähtien määrään surrationaalilukujen käytön pakolliseksi kaikessa laskutoiminnassa! (Tai siis en tietenkään minä määrää, vaan se jumala jonka nimeä en vielä ole saanut selville.)
Tästä lähtien, surrationaalimatematiikan mukaan, 1 1=₪ tai ei.tarkoitit varmaan surreaalilukuja?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Surreaaliluku
http://en.wikipedia.org/wiki/Surreal_number
http://mathworld.wolfram.com/SurrealNumber.html ... kirjoitti:
tarkoitit varmaan surreaalilukuja?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Surreaaliluku
http://en.wikipedia.org/wiki/Surreal_number
http://mathworld.wolfram.com/SurrealNumber.htmlEi ei, en missään nimessä tarkoittanut surreaalilukuja. Nehän ovat ihan oikeasti jotakin, eikä sellainen sovi uskontoihin. Höpönpöpöydessä nimenomaan *surrationaalinen* maailmankatsomus läpäisee kaikki todellisuuden osa-alueet; niinkuin meri on laajempi kuin joki.
- Kyseenalaistaja
Sinulla on osuva nkki!
1. Raamattua ei ole annettu meille "ylhäältä" automaattikirjoituksena, kuten esim. Koraani väittää syntyneensä. Päin vastoin: se on monen silminnäkijän todistusta siitä, mitä ovat nähneet, kuulleet haistaneet ja maistaneet.
2. Varhaisimmat Uuden testamentin kirjat ovat syntyneet 50-luvulla jKr. eli aikana, jolloin niiden väitteet Jeesuksesta olisi helppo ollut todistaa vääriksi. Jos nyt väittäisin, että 1980-luvulla kuollut Urho Kekkonen elää ja vaikuttaa, en uskoisi saavani paljoakaan kannatusta.
3. Kristinusko levisi räjähdysmäisesti juuri ensimmäisinä vuosina sillä paikkakunnalla, jossa Jesse oli kuollut. Jos vaikka olisin alkanut 1980-luvulla saarnata, että Urkki elää, se olisi ollut helppo todistaa vääräksi esimerkiksi näyttämällä hauta tai vaikka kaivamalla Urkki esiin. Kristinuskon kohdalla näin ei tapahtunut, lisäksi väitettiin, että jopa 5000 ihmistä näki kerralla Jessen elävänä hautaamisen jälkeen. Hurjia väitteitä.
4. Kristinuskoa saa kyseenalaistaa ja on vuosituhansia jo kyseenalaistettu. Olemme imarreltuja siitä kiinnostuksesta, jota tutkimus koko ajan kohdistaa kristinuskoon. Ja - yllätys yllätys. Moni jo 1800-luvulla höpöhöpöksi Raamatusta luultu asia onkin osoittautunut todeksi. Esimerkiksi kuningas Daavidin olemassaolo sekä kansa nimeltä heettiläiset ym. ym. Jeesuksen historiallisuutta ei myöskään kukaan enää kiellä."Raamattua ei ole annettu meille "ylhäältä" automaattikirjoituksena, kuten esim. Koraani väittää syntyneensä. Päin vastoin: se on monen silminnäkijän todistusta siitä, mitä ovat nähneet, kuulleet haistaneet ja maistaneet."
No eihän Höpönpöpön -kirjakaan mitään automaattikirjoitusta ole, tietenkään. Se on minun henkilökohtainen todistukseni siitä mitä olen kokenut (ja mitä olisin halunnut maistaa), ja sinä et voi väittää kokemuksiani valheeksi tai epätodeksi, kossa et ole itse niitä kokenut. Vain minä tiedän mitä koin, eikä sitä pysty mitenkään todistamaan. Teidän täytyy vain uskoa!
Minusta on sitäpaitsi hirveän loukkaavaa että vertaat minun henkilökohtaista uskoani johonkin islaminuskoon, joka on väärä uskonto. Jos et halua ottaa vastaan totuuden sanomaa, niin se on sinun valintasi, mutta älä ala loukkaamaan minun uskoani!
"Varhaisimmat Uuden testamentin kirjat ovat syntyneet 50-luvulla jKr. eli aikana, jolloin niiden väitteet Jeesuksesta olisi helppo ollut todistaa vääriksi. "
OT III julkaistiin 1967. Sinun on siis helppo todistaa väitteet Xenusta vääräksi ja saada skientologian kannattajat kääntymään pois uskostaan, niinkö?
Ja vielä helpompaa: haastan sinut todistamaan Höpönpöpön -kirjan väitteet vääriksi. Se on sentään syntynyt vasta alle kolme tuntia sitten!
"lisäksi väitettiin, että jopa 5000 ihmistä näki kerralla Jessen elävänä hautaamisen jälkeen. Hurjia väitteitä."
5000 ei ole vielä mitään. Islaminuskoisille on tapahtunut kymmenittäin ihmeitä joita on todistanut vielä suurempi määrä ihmisiä. Islam on siis oikeampi uskonto?
Lisäksi Höpönpöpön -kirjassa on vielä hurjempia väitteitä. Kannattaa tilata kirja ja lukea se.
"Olemme imarreltuja siitä kiinnostuksesta, jota tutkimus koko ajan kohdistaa kristinuskoon."
Kristinuskoon kohdistuu itse asiassa aika vähän tieteellistä tutkimusta (muuten kuin teologian alalla jota on vähän vaikea laskea oikeaksi tieteeksi). Ja siitäkin suurin osa psykologian ja sosiologian aloilla, ja niiden tulokset eivät juurikaan imartele uskovaisia…
"Moni jo 1800-luvulla höpöhöpöksi Raamatusta luultu asia onkin osoittautunut todeksi. Esimerkiksi kuningas Daavidin olemassaolo sekä kansa nimeltä heettiläiset ym. ym."
Hienoa että ovat onnistuneet pari faktaa saamaan oikeinkin. Mahtavaa. Kyllä höpönpöpön -kirjassakin on ihan oikeita faktoja, esim. Kekkosen olemassaolo, sekä kansa nimeltä suomalaiset. Sen on siis pakko olla kaikilta osin totta!
"Jeesuksen historiallisuutta ei myöskään kukaan enää kiellä."
Öö, ei vai...? Todista että kieltäjiä ei ole olemassa! :D
Sitä paitsi: tiedolla ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. Höpönpöpö-asiat (ja se jumala jonka nimeä en vielä ole saanut selville) tapahtuvat joka tapauksessa ylemmällä tasolla, eikä sitä voi tieteellisesti tutkia. Sinun oin vain uskottava höpönpöpöön ja pelastut! Mutta aikaa ei ole paljon: käänny pian tai kuolet ihan kohta!
- Oletko seuraava?
suomalaisia tulee todella uskoon, ateisteja myös. Tämän päivän Suomessa. Olin eilen illalla ovelta ovelle työssä, tavallnsa myös Yhteisvastuu-keräyksen kanssa. Tuli keskustelua monien kanssa. Jopa ateisitiksi tunnustautuvat antavat rukoilla hetken jutustelun jälkeen. Eräskin mies sanoi, ettei hänellä ole mitään sitä vastaan, vaikka Jumala ilmestyisi. Pitäis vain rohkeasti mennä useammin juttelemaan ihmisten kanssa.
- qxstippurimlp
Miksi olet niin katkera ja vihainen?
"suomalaisia tulee todella uskoon, ateisteja myös."
Minähän tulin juuri uskoon. Miksi sinä pilkkaat minun uskontoani? Uskonasioista ei saa laskea leikkiä!
Sitäpaitsi: liity uskontooni tai kuolet pian.
- Thronos
No kyllä minä olen saanut huonot kortit elämän suuressa jaossa. Mihinkään jumalaan en sitten millään ole pystynyt uskomaan ja nyt kun kuulin ensimmäistä kertaa jumalasta johon voisinkin ehkä uskoa (vaikka nimi onkin vielä vähän epäselvä) niin ohi menee taas - en pidä vähääkään ruoanlaitosta. Tökittäväksi sitten vaan...
Noo, kyllä minulle kelpaa valmiina ostetut ruoatkin, vaikkapa pizzat. Sitä paitsi ensimmäisenä mukaan tulleet ylenevät nopeammin ylipapeiksi (tai höpönpöpistisessä terminologiassa "ylipöpeiksi"). Niiden ei tarvitse tehdä muuta kuin jakaa ruoantekovuorot muille ja ajaa mersuilla. Kannattaa siis liittyä ajoissa.
Höpönpöpismin vahvuus onkin se, että se ei käske tekemään mitään muuta kuin ruokaa minulle! Kaikki saavat jopa pitää esinahkansa! (Paitsi tietenkin jos jumalamme, jonka nimeä ei vieläkään ihan tiedetä, jossain vaiheessa käskee jotakin muuta.)
- Rompix
Syödään eka:
http://www.youtube.com/watch?v=Mq3UlYMbBpE Tuli nälkä :(
Ei se mitään, höpönpöpiläisyydessä himo ei ole synti, jos se kohdistuu ruokaan tai aikuisiin ihmisiin. Myös esim. edullisia avoautoja kesälomakäyttöön saa himoita, sanoi jumala - jonka nimi jääköön tässä vielä mainitsematta - minulle.
- J-la
kätkettyä totuutta;)
Ei se mitään, kunhan rahat tulevat minun tililleni.
Mutta pelkään että höpönpöpöläisyys ei kiinnosta hihhuleita: se nimittäin ei kiellä mitään, sen jumala ei vaadi palvontaa, ja se sallii - ja jopa kehottaa - ihmisiä rakastamaan toisiaan. Kuulemma.
- sinne taisi mennä?
No sittenhän sitä ei ole enää...!
Aika luoda pieni katsaus menneeseen ja tehdä välitilinpäätös uskontoni tilasta.
Huolimatta päälleni tulvineesta pilkasta, vainosta ja epäuskosta, höpönpöpismi on pysynyt yhtä vahvana uskontona jo kokonaisen vuorokauden. Yksikään seurakuntalainen ei ole tänä aikana eronnut. Mitäs sanot siihen, ev. lut. kirkko?
Siinä taas yksi lisätodiste sille, että uskontoni on oikea, ja jumalani (jonka täsmällinen nimi edelleen on hieman hämärän peitossa) on todellinen!
Ainoa negatiivinen aspekti on se, että uskontooni ei vielä ole liittynyt muita jäseniä kuin minä, ja minulla on taas nälkä. Mutta luottavaisesti käännän pääni vasemmalle takaviistoon (siellä jumalani on), ja asetan kädet ristiin vatsani päälle (HP:n normaali rukousasento) ja pyydän pyhää burritoa jumalaltani (joka mielellään voisi kohta jo ilmoittaa nimensä).- se myy
kuin häkä.
Ehdotan surrationaalisen virsikirjan virreksi numero 1 virttä sursur:
http://www.youtube.com/watch?v=-OgdsrSZ5VE
Kolmas päivä oikeassa uskossa alkanut, ja rauha, tyytyväisyys ja vahingonilo vääräuskoisia kohtaan senkun lisääntyy. Tätä tunnetta eivät ateistit voi koskaan kokea!
Hyviä uutisia: yöllä kohtasin jumalani ensimmäistä kertaa silmästä silmään! Tai oikeastaan silmästä silmiin, niitä näytti sillä olevan useita. (Ja niiden lonkeroiden päässä oli ilmeisesti lisääkin.) Kokemus oli mahtava, rakkauden tunne täytti minut kun jumalani jylisi!
Kävi nimittäin ilmi, että jumalani rakkaus on niin suurta, että hän tahtoo suojella omiaan kaikelta pahalta, ja ennen kaikkea vääriltä jumalilta. SIksi hän julisti pyhän sodan kaikkia vääräuskoisia ja uskottomia kohtaan! Tai oikeastaan "pyhäsodan", koska se on tarkoitus käydä joka sunnuntai. Valtava rauhan, turvallisuuden ja huolenpidon tunne valtasi minut heti, ja olin samalla valmis taistelemaan jumalani puolesta loppuun saakka!
Jumalani (jonka nimestä en vieläkään saanut oikein selvää, koska hän jylisi niin kovaa. Se kuulosti olevan lähinnä "Qwereqwer" tai "Äygligöreg" tai "Pyhä Untamo" tai jotain sellaista) pyysikin minua lähettämään ystävällisesti viestin kaikille vääräuskoisille ja uskottomille. Eli tässä se tulee:
-
Täten on julistettu pyhäsota kaikkia vääräuskoisia ja uskottomia vastaan. Kaikkia kyseisiin ryhmiin kuuluvia pyydetäänkin ystävällisesti saapumaan joka sunnuntaina klo 13 pyhäsotaan pyhän profeettani Schlechterwisserin (se olen minä hihhii!) saunan taakse niin kauan kuin lunta riittää. Sota alkaa tasan kello 13.10, joten lumipallojen tekemiselle on aikaa 10 minuuttia.
Häviäjät tarjoavat voittajalle kaakaon läheisen ABC:n kahvilassa, sekä tunnustavat hänen edustamansa uskonnon ainoaksi oikeaksi uskonnoksi seuraavan viikon ajaksi.
Samalla mietitään yhdessä jatketaanko sotaa lumien sulettua vesitäytteisillä ilmapalloilla, vaiko Monopoli- lautapelinä.
Myös kaikkien jumalat ovat tervetulleita sotaa seuraamaan ja omiaan kannustamaan tilaisuutta varten rakennettavasta jumalkatsomosta käsin!
Sotaisin terveisin,
Qwereqwer
(Tai Äygligöreg tai Pyhä Untamo)
-
Että näin. Nähdään sitten sunnuntaina!- mf
Pöh, tuo on kuitenkin lentävän spagettihirviön palvontaa. Lonkerot paljasti!
mf kirjoitti:
Pöh, tuo on kuitenkin lentävän spagettihirviön palvontaa. Lonkerot paljasti!
"Pöh, tuo on kuitenkin lentävän spagettihirviön palvontaa. Lonkerot paljasti! "
Kuinka voit verrata jotain keksittyä huumorijumalaa minun ainoaan oikeaan elävään todelliseen jumalaani! Tuo on rienausta ja pilkkaa!
Ei se sitäpaitsi ollut yhtään spagettihirviön näköinen. Ne lonkerot oli sillä mukana kylmälaukussa ja se tarjosi mullekin yhden!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204978Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä633996Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723574Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272067- 1241528
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361495