ExonMaxon (olikohan väärin kirjoitettu?) ja muut läpeensä linuxiin uppoutuneet älymystöä kannattavat kutkupeikot: Rahisen teille enemmän kuin vitusti, koska ubulubu sekä muut vinosti rakennetut linuxit ovat anoppini takapuoleen verrattavaa tavaraa.
Minkä ihmeen takia linuxiin "vannoutuneet" mainitsevat aina olevansa mestareita, jos ubulubu onkin sattunut oikealle käynnistyssektorille?
Haa, me menneisyyden haamut korjaamme pikkuvirheet ja pissaamme kuin tytöt Slackwaren sisältävän vekottimen antaessa lisää voimaa . Emme huuda, jos tilttaa. Korjaamme kuten Pentin päätäkin, mutta ehdoilla. Koneen korjaaminen ja rakentaminen on helpompaa kuin Pentin rauhoittaminen. Pentti on kokoajan ja meissä, sillä Suomi24-sivut antavat tulla läpi vaikka millä nimimerkillä. Tuskin on paikkakuntakohtainen juttu.
En käytä mitään ihmeohjelmaa vintoosapuolelta. Hitto, kuolevana admininä tiedän jotain kolmenkymmenen vuoden jälkeen. Takana on vaikka minkälaista käyttöjärjestelmää. On ollut sellainenkin, joka meinasi hävitä hanskoista ollessani suomalainen fbi. Tunnustan nyt, kuten olen jo aiemmin tunnustanut.
Perskeles. Kesä on tulossa ja te pikkuneidit kerrotte kokemuksia jostain ubulubusta saati vinpöntöstä. Ahdistaa jo muutenkin, mutta kyllä ahdistus katoaa ylihuomenna nukutuksessa jälleen. Viimeksi olin kuulema höpissyt outoja herätessäni. Kai jotain tietokoneisiin liittyvää..? En tiedä, eivät kerro.
Tapelkaa henkisesti ja pitäkää Pentti hengissä!
Vai että linux?
4
163
Vastaukset
Tuo nimimerkki on alunperin suomen savoa ja tunnetaan nimellä "essomakki". Sinä tiedät mikä on "esso" ja "makki" mutta nuoremmille, McDonalds- ja Hesburger-aikakauden lukijoille voimme sanoa että kyseessä ovat menneiden aikojen "suomalainen" huoltoasemaketju jota eräs kuuluisa toimitusjohtaja käytti useinkin sekä eräänlainen astia johon ihminen pudottelee ylijäämäkamansa. Toisinsanoen kyseessä on likaisen huoltoaseman vieläkin likaisempi paskahuusi.
Mitä tulee teikäläiseen arvoisa PC-kynä niin onko tilanne nyt todella mennyt noin huonoksi?- PC-kynä
...olette olemassa. Tilanteeni on vakava totta puhuen ja vie minulta hengen. Mutta aivan luvallanne vierailen vielä näillä sivuilla. Olipa hienoa kuulla jonkun toisenkin olevan savolainen. itse olen puoliksi enkä osaa puhua kovin leveästi.
Tämä loppuaika kuitenkin tulee menemään viehkeästi Slackwaren antaessa minulle pontta. Ei mikään tietokone plus hilpetöörit ihmistä tee..sen tajuaa jokainen aivot omistava peukaloinen. Minulle kone käyttöjärjestelmineen on nykyisin addiktio. Työssäni joskus silloin jäin koukkuun näihin ja ylenin sitä mukaa. Siis natsoja ei tullut kuin armeijassa, mutta tilipussi oli joskus pirun työläs kannettava painon vuoksi.
Se oli sitä julmaa aikaa. Puolisavolaisena älysin käyttää päätäni kuitenkin ja työnsin sen jalkani kaveriksi oikeaan ovenrakoon. Sain ensimmäisen verkon rakennettavaksi. Serverinä toimi IBM plus vintoosa. Jotain vanhaa VAX:ia muistellen sain tekemäni verkon ylös ja ihmiset kiittelivät, kunnes IBM pimahti. Tai oikeastaan siitä meni levykehikko kuuden levyn kera. Uusi kone tuli alta aikayksikön ja olin taas töissä muiden nukkuessa. Vartija kävi joskus juttukaverina kahvinjuonnissa, mutta muuten oli levoton olo. Työpaikkaani en voi paljastaa, kerron kuitenkin sen jo silloin työllistäneen 115 jäpikkää.
Nyt, tässä tilassa, mietin monta kertaa "yläkertaa" ja siellä olevia tietokoneita. Epäilemättä, papin puhetta uskoen, siellä jossain kaakana on koneita. Valovuosia menee, kunnes pääsen edes katsomaan. Pirulla on taas sormensa pelissä.
"exergy"! Peli ei ole vielä menetetty. Puoliaika on menossa ja pallo on jo maalissa. Sitkeästi väitän sotapalstan lukijoille samaa kamaa: Olipa mikä tahansa kone, käyttöjärjestelmä ynnä hilpeet......jos itse on tyytyväinen, niin ok. Mutta näin vanhana minä en enää ikipäivinä laske koneelleni Bill Gatesin onnistunuttta käyttöjärjestelmää. Puolisokeana ja naiset unohtaneena neuvon nuoria valitsemaan jonkun unix-pohjaisen alleen, koska sen päälle kuseminen ei jokapäiväiväinen juttu.
Savossa on nyt ilmoja. Koneeni kertoi Rissalan lentokentän olevan puolihuurtunut, joten sinne voi laskeutua. PC-kynä kirjoitti:
...olette olemassa. Tilanteeni on vakava totta puhuen ja vie minulta hengen. Mutta aivan luvallanne vierailen vielä näillä sivuilla. Olipa hienoa kuulla jonkun toisenkin olevan savolainen. itse olen puoliksi enkä osaa puhua kovin leveästi.
Tämä loppuaika kuitenkin tulee menemään viehkeästi Slackwaren antaessa minulle pontta. Ei mikään tietokone plus hilpetöörit ihmistä tee..sen tajuaa jokainen aivot omistava peukaloinen. Minulle kone käyttöjärjestelmineen on nykyisin addiktio. Työssäni joskus silloin jäin koukkuun näihin ja ylenin sitä mukaa. Siis natsoja ei tullut kuin armeijassa, mutta tilipussi oli joskus pirun työläs kannettava painon vuoksi.
Se oli sitä julmaa aikaa. Puolisavolaisena älysin käyttää päätäni kuitenkin ja työnsin sen jalkani kaveriksi oikeaan ovenrakoon. Sain ensimmäisen verkon rakennettavaksi. Serverinä toimi IBM plus vintoosa. Jotain vanhaa VAX:ia muistellen sain tekemäni verkon ylös ja ihmiset kiittelivät, kunnes IBM pimahti. Tai oikeastaan siitä meni levykehikko kuuden levyn kera. Uusi kone tuli alta aikayksikön ja olin taas töissä muiden nukkuessa. Vartija kävi joskus juttukaverina kahvinjuonnissa, mutta muuten oli levoton olo. Työpaikkaani en voi paljastaa, kerron kuitenkin sen jo silloin työllistäneen 115 jäpikkää.
Nyt, tässä tilassa, mietin monta kertaa "yläkertaa" ja siellä olevia tietokoneita. Epäilemättä, papin puhetta uskoen, siellä jossain kaakana on koneita. Valovuosia menee, kunnes pääsen edes katsomaan. Pirulla on taas sormensa pelissä.
"exergy"! Peli ei ole vielä menetetty. Puoliaika on menossa ja pallo on jo maalissa. Sitkeästi väitän sotapalstan lukijoille samaa kamaa: Olipa mikä tahansa kone, käyttöjärjestelmä ynnä hilpeet......jos itse on tyytyväinen, niin ok. Mutta näin vanhana minä en enää ikipäivinä laske koneelleni Bill Gatesin onnistunuttta käyttöjärjestelmää. Puolisokeana ja naiset unohtaneena neuvon nuoria valitsemaan jonkun unix-pohjaisen alleen, koska sen päälle kuseminen ei jokapäiväiväinen juttu.
Savossa on nyt ilmoja. Koneeni kertoi Rissalan lentokentän olevan puolihuurtunut, joten sinne voi laskeutua.Itseasiassa minä en ole savolainen vaan karjalainen mutta hällä väli. Tuo tilannekatsaus kuulostaa kyllä huolestuttavalta, hiukan tuppaa tässä vitsit loppumaan, olisin niin toivonut että pistät tarinaa tuuttiin vielä kauemminkin aikaa. Mutta minkäpä tässä asialle kukaan voi, näppäimistömme näpyttelymäärä on jossain ennalta määrätty ehkä tai sitten se tuli hommattua honkkarista *prkl*.
Pidähän meitäkin hieman ajan tasalla sen mitä jaksat, morjestetaan vielä ennenkuin aletaan kääntämään kuppeja. Jos sinä ensin niin me tullaan täältä sitten perästä kuten ihmiskunnassa on tapana ollut. Harva sen tosin tänne kuuluttaa, ennen, nyt ja tulevaisuudessa.
- nickre
"Takana on vaikka minkälaista käyttöjärjestelmää. On ollut sellainenkin, joka meinasi hävitä hanskoista...."
niin, tuo kiinnostaisi muutaman lauseen verran...jos jaksat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917560Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1226305Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604427Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333054Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902628Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh321918- 1291541
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971524Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21772"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19713