Ettei Jumalalle ole edes mieleen jumalattoman hävitys, Hän sanoo: Hes.18: 21. Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
22: Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta, vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
23: Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se , että hän kääntyy pois tieltänsä, ja elää?
24: Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskautensa ja tekee vääryyttä, ja tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, jota jumalaton tekee, saisiko hän niin tehdä, ja elää?
Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota hän on tehnyt,
niiden tähden hänen on kuoltava.
25: Ja viellä te sanotte: Herran tie ei ole oikea, Kuulkaa siis te Israelin heimo! Minunko tie ei olisi oikea?Eikö niin: teidän omat tienne eivä ole oikeat.
Tässä on nyt mitä Jumala puhuu kuolemasta, kuinka Hänellekkään ei ole mieleen että syntinen kuolee vaan kääntyisi pois vääryydestänsä ja saisi elää, samoin kuin vanhurskaskin jos tekee vääryyttä eikä kadu syntejään, niin ei edes muisteta hän vanhuskaskaita tekojaan.
Tässä käy ilmi, että Jumala oikeuden mukainen tuomioissaan, hän ei haluaisi edes ihmisen kuolevan iankaikkisesti, saatikka piinaisi ihmistä iankaikkisesti helvetin tulella.
Tämä oli tosin vanhassa testamentissa,ja Israelilaisille mutta sopii hyvin meidänkin aikaamme.
Raamattu todistaa:
38
135
Vastaukset
- lutkulainen
Aika ontuvalla selityksellä yrität pyyhkäistä pois Jumalan tuomion.Matt. 25:46
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." [Dan. 12:2; Joh- anne-elina...
mitään pois Raamatusta, kuten monet tekevät: Tuo mitä toit esille tuon noissa Raamatun lauseissa, on niin että jumalattomat menevät iankaikkiseen rangaistukseen, siis kadotukseen, rangaistus on heille niin iankaikkinen etteivät ne enää edes ajatukseen mahdu Ilmestuskirjan mukaan.
Ja taas vanhurskaat meneevät iankaikkiseen elämään. - evp. lutkulainen2008
Jätit paljon ilmaan siitä, että mitä tarkoitit tuolla iankaikkisella rangaistuksella.
Millaisen Jumalan kuvan olet tuohon näkemykseen rakentanut?
Kyse on jumalattoman osasta. Mitä sinusta Jumala sanoi tälle jumalattomalle, että tämä iankaikkisesti osana olisi Jumalan mielen kanssa samanmielinen. - vaan
anne-elina... kirjoitti:
mitään pois Raamatusta, kuten monet tekevät: Tuo mitä toit esille tuon noissa Raamatun lauseissa, on niin että jumalattomat menevät iankaikkiseen rangaistukseen, siis kadotukseen, rangaistus on heille niin iankaikkinen etteivät ne enää edes ajatukseen mahdu Ilmestuskirjan mukaan.
Ja taas vanhurskaat meneevät iankaikkiseen elämään.Teet "anne-elina" Jeesuksesta itsestään valehtelijan:
Matt.25:45. "Silloin hän vastaa heitä, sanoen: totisesti sanon minä teille, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sitä ette tehneet minulle.
46. Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään."
Jumalalla on kaikki valta. Jos et usko mitä Jumala sanoo,
niin tottakai pidät häntä rakkaudettomana:
5 Moss.20:16 Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon,
17 "vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt
Jos kerran Herra on käskenyt tappamaan, vastoin 10 käskyn lakia, niin hänellä on myöskin valta tehdä muutakin, mikä sinusta tuntuu julmalta.
Jos sinä määräät, mitä Jumala saa tehdä tai jättää tekemettä, asetut silloin Jumalan vertaiseksi ja toimit samoin, kuin lusifer. - ajassa ja kerran ian
vaan kirjoitti:
Teet "anne-elina" Jeesuksesta itsestään valehtelijan:
Matt.25:45. "Silloin hän vastaa heitä, sanoen: totisesti sanon minä teille, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sitä ette tehneet minulle.
46. Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään."
5 Moss.20:16 Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon,
17 "vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt
Jos kerran Herra on käskenyt tappamaan, vastoin 10 käskyn lakia, niin hänellä on myöskin valta tehdä muutakin, mikä sinusta tuntuu julmalta.
Jos sinä määräät, mitä Jumala saa tehdä tai jättää tekemettä, asetut silloin Jumalan vertaiseksi ja toimit samoin, kuin lusifer.Se kansa, joka täytti syntinsä mitan Jumalan silmissä, on oiva esimerkki tuomiosta.
Kaikki julistettiin tuhon omiksi. Tuho tuli vain tuossa ajassa ja hetkessä Jumala tuomitsi.
Kannattaisi ottaa vakavasti jo sinunkin asiat.
On todella tärkeä, että tuokin asia tuotiin raamatussa esille. - tuomio..
ajassa ja kerran ian kirjoitti:
Se kansa, joka täytti syntinsä mitan Jumalan silmissä, on oiva esimerkki tuomiosta.
Kaikki julistettiin tuhon omiksi. Tuho tuli vain tuossa ajassa ja hetkessä Jumala tuomitsi.
Kannattaisi ottaa vakavasti jo sinunkin asiat.
On todella tärkeä, että tuokin asia tuotiin raamatussa esille.Siinä kun noustaa Kirkkauden Herraa vastaan, oikein kansakuntina, niin tuli tulee kuluttamaan heidät.
8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. - alex-kasi
Jumalalle ?
Voi sinua ihmisparkaa.. - anne-elina..
vaan kirjoitti:
Jos sinä määräät, mitä Jumala saa tehdä tai jättää tekemettä, asetut silloin Jumalan vertaiseksi ja toimit samoin, kuin lusifer.Jumalan vertaiseksi, koska en usko että minussa itsessäni olisi iankaikkinen elämä, ilman Kristusta.
Lusifer sen sanan sanoi että, ette suinkaan kuole, vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona siitä syötte, aukenevat teidän silmänne ja tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan, ja tätä lusiferin sanaa ihmiset uskovat ennemmin kuin Jumalan sanaa.
Jumala sanoi: Älkää syökö siitä puusta, älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.
Ja tuo on aivan totta mitä Jeesus sanoo: Totiseti minä sanon teille; kaiken minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
Tässä vain ero sillä minä en usko että on iankaikkinen helvetin tuli jossa ihmisiä kidutetaan aina ja iankaikkisesti, minä uskon niinkuin Raamattu sanoo: Jokainen saa tekojensa mukaisen palkan.
Ennen uskoin niinkuin sinäkin näyt uskovan, mutta kun löysin raamatusta ettei asia niin ollutkaan, niin mikä helpotus olikaan, ajattelin aina aikaisemmin, miksi Jumala on niin julma että voi ihmisen pienestäkin syystä tuomita iankaikkiseen helvettiin, mutta ei se Jumalan tuomio ollutkaan sellainen, vaan vihollinen yrittää ihmisille syöttää omaa luonnettaan, meitä rakastavan Jumalan luonteeksi. Olen surullinen siitä miksi ihmiset eivät tutki tätä asiaa paremmin, vaan tekevät Jumalan luonteen aivan julmaksi, lusiferi on niin sokaissut ihmisten silmät että eivät näe että tuo julma luonne on fusiferin luonne joka on meidän vihollisemme. vaan kirjoitti:
Jos sinä määräät, mitä Jumala saa tehdä tai jättää tekemettä, asetut silloin Jumalan vertaiseksi ja toimit samoin, kuin lusifer.Anne-elina paasaa petollisesti väärän rauhan puolesta, "vaan" edustaa
todellista rauhaa!
Dan.12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä,
eikä hän joudu tuomittavaksi,
vaan on
SIIRTYNYT KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.anne-elina.. kirjoitti:
Jumalan vertaiseksi, koska en usko että minussa itsessäni olisi iankaikkinen elämä, ilman Kristusta.
Lusifer sen sanan sanoi että, ette suinkaan kuole, vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona siitä syötte, aukenevat teidän silmänne ja tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan, ja tätä lusiferin sanaa ihmiset uskovat ennemmin kuin Jumalan sanaa.
Jumala sanoi: Älkää syökö siitä puusta, älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.
Ja tuo on aivan totta mitä Jeesus sanoo: Totiseti minä sanon teille; kaiken minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
Tässä vain ero sillä minä en usko että on iankaikkinen helvetin tuli jossa ihmisiä kidutetaan aina ja iankaikkisesti, minä uskon niinkuin Raamattu sanoo: Jokainen saa tekojensa mukaisen palkan.
Ennen uskoin niinkuin sinäkin näyt uskovan, mutta kun löysin raamatusta ettei asia niin ollutkaan, niin mikä helpotus olikaan, ajattelin aina aikaisemmin, miksi Jumala on niin julma että voi ihmisen pienestäkin syystä tuomita iankaikkiseen helvettiin, mutta ei se Jumalan tuomio ollutkaan sellainen, vaan vihollinen yrittää ihmisille syöttää omaa luonnettaan, meitä rakastavan Jumalan luonteeksi. Olen surullinen siitä miksi ihmiset eivät tutki tätä asiaa paremmin, vaan tekevät Jumalan luonteen aivan julmaksi, lusiferi on niin sokaissut ihmisten silmät että eivät näe että tuo julma luonne on fusiferin luonne joka on meidän vihollisemme."vihollinen yrittää ihmisille syöttää omaa luonnettaan"
Eikö sinulla ole lainkaan häpyä ja jumalanpelkoa!
Kun uskallat tuudittaa ja tuudittautua itsekin väärään rauhaan,
ettei ankaraa rangaistusta muka tulisi lopussa.
Himoitset ihmissieluja saaliiksesi yhtä hanakasti kuin saatana!!!
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Jeesus- Stone83
anne-elina... kirjoitti:
Ja taas vanhurskaat meneevät iankaikkiseen elämään.se rangaistus ole heille yhtä iankaikkinen,kuin elämä vanhurskaille?
Eihän tuossa muuten ole mitään logiikkaa.. - adventisti.
Stone83 kirjoitti:
se rangaistus ole heille yhtä iankaikkinen,kuin elämä vanhurskaille?
Eihän tuossa muuten ole mitään logiikkaa..Tietysti on. Vanhurskailla ikuinen elämä ja jumalattomilla ikuinen kuolema josta ei ylösnousemusta. Molemmilla ihan yhtä pitkä. Jumalattomilla vain ei ole ikuista elämää, vaan heidät on hävitetty ikuisiksi ajoiksi olemassa olosta. Heitä ei ole olemassakaan ikuisesti. Eikö olekin viisas ja oikeudenmukainen rangaistus pahoille. Jumala onkin ihmistä viisaampi ja armollisempi!
- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Anne-elina paasaa petollisesti väärän rauhan puolesta, "vaan" edustaa
todellista rauhaa!
Dan.12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä,
eikä hän joudu tuomittavaksi,
vaan on
SIIRTYNYT KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.niin se olet mielumminkin sinä itse ..
mutta ollaan samaa mieltä että synnin palkka on kuolema - vai mitä.. :)
Siitä vaan ei olla samaa mieltä että mitä se kuolema tarkoittaa. Sinulle se taitaa olla iankaikkinen elämä - "muualla".. ja sen sanotte johtuvan siitä että teissä on jumalallinen kuolemattomuus..
Antti - se on Jumalan pilkkaa..
Jumala on täydellisyys - täydellinen elämä. Ei yksikään ihminen ole Häntä nähnyt eikä voi nähdä.. sillä ei epätäydellinen ihminen voi yhtyä Jumalan täydellisyyteen ja jäädä eloon.. Jumalan täydellisyys tuhoaa kaiken epätäydellisen - vai luuletko että mikään epätäydellinen voisi yhtyä Täydelliseen -- sehän tekisi siitä epätäydellisen ... Antti se on mahdottomuus ..
Sen tähden Jumala lähetti Poikansa maailmaan - VÄLIMIEHEN - jotta meillä oli elämä .. nyt me voimme katsoa häneen - ja hänen pitää hallitseman siihen asti kunnes kuolema on voitettu - ymmärrätkö ? Kunnes me voimme nähdä Jumalan ilman välimiestä - silloin Jumala on kaikki KAIKISSA..
Tuo sinun omakuolemattomuususkosi sokaisee sinut täysin - koska se kääntää Raamatun sanoman päälaelleen - on kaksi tapaa lukea Raamattua toinen niille jotka uskovat sanoihin "Ei ette te kuole" ja toinen niille jotka uskovat Jumalan varoituksen olevan totta ""Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
17 mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
alex - Lukenut
tuomio.. kirjoitti:
Siinä kun noustaa Kirkkauden Herraa vastaan, oikein kansakuntina, niin tuli tulee kuluttamaan heidät.
8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.Koska se tuli kuluttaa heidät niin, eivät he jää sinne "maan avaruuteen"Pyhien leirin ympärille,
vaan palavat olemattomiin. Eihän Sodomassa ja Gomorrassakaan enään tuli pala, koska se on jopolttanut
heidät loppuun jne.
- X-hirvas
anne-elina, varsinkin tuo viimeinen lause.
" Tämä oli tosin vanhassa testamentissa,ja Israelilaisille mutta sopii hyvin meidänkin aikaamme. "
Noin oli myös kaikkien lakien tilanne, siis Jumalan vanha liitto israelilaisten kanssa, johon kuuluivat käskyt.- missä ollaan.
Me katselemme aikaa näin, on vanhaa, uutta ja tulevaa.
Mutta Jumalan edessä ei ole aikaa ja pelastusasiat on tässä ja nyt hetkessä elävää asiaa meidän ajatus vain rajaa hetkiin.
Jumalan pelastussuunnitelma on kokonaisuus, meitä opettaakseen tarvitaan sitten tätä vanhanliiton tapaista opetusta, sekä tätä uutta, mutta kokonaisuus ihmisen kohdalla on aina sama.
Synti on aina synti, sovitus on aina sovitus ja uhri siinä on keskellä risti.
Jos ei olisi ristiä, ei olisi vanhallakaan merkitystä, eikä uudellakaan.
Mutta kun katsoo maailmaa, niin syy kaikkeen on synti ja syntiinlankeemus, ei ole muuta.
Mitä synti on Jumalan vastaisuus eli laittomuus. Ei ole muuta.
Ei voida katsoa luomakunnassa sitä, että Jumalan laki olisi sidottu vain johonkin aikaan tahi kansaan, se koskee aina Aadamin lasta.
Aadamillehan Jumala huusi, "missä olet!?"
Meidän on aina nähtävä, missä olemme, siksi Jumala asetti luomakuntaan lakinsa, että näkisimme missä olemme.
Nämä on hyvin yksinkertaisia asioita. Jos otamme Jumalan lain pois, niin silloin eksymme kokonaan, niin jumalaton kuin Jumalan omakin.
Siihen sitten vasta pakanallinen uskonnollisuus rakentaisi 618 omaa lakia ja sääntöä, tahi voisiko olla 617.
Sitähän se on sinunkin kohtasi, rakentelet jatkuvasti sääntöjen viidakkoa ja pelkäät sanoa, "kirjoitettu on".
Luulen, että en ole erehtynyt asiassa. - Nadasja-emilia
laittomuuteen uskon kautta, vaan päinvastoin, hän antaa meille VOIMAN ylhäältä, että uskosta Kristukseen voimme elää Jumalaa kunnioittaen ja lähimäistämme rakastaen:
Emmehän itsessämme ole hyviä, ainoastaa täydellinen heittäytyminen armon varaan voi pelastaa, se on Kristus meissä Pyhän Henkensä kautta!
Juuri senvuoksi, emme enää ole lain alla, vaan armon, luotu Kristuksessa hyviä töitä varten!
- alex-kasi
Koko Raamattuhan on ANNETTU juuri sen vuoksi ettei ihminen menehtyisi synteihinsä. Se on Raamatun perimmäinen tarkoitus. Pelastaa syntinen kuolemasta > elämään. Siksi Jumalan Poika tuli maailmaan ja sitä hän aina opetti että kuinka ihminen voi pelastua kuolemasta elämään (ei ikuisesta piinasta taivaaseen vaan juuri siten kuin Raamattu sanoo "kuolemasta > elämään).
Nuo Raamatun Sanat missä Jumala kertoo itsestään sanoen : - "Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se , että hän kääntyy pois tieltänsä, ja elää" - kertovat todella paljon myös meidän taivaallisesta Isästämme. Hän, Luoja ja täydellinen Jumala puhuu siinä meille itsestään, meille kuoleman omille synnin orjille, lohdutuksen sanoja - se on ihan uskomaton asia sille joka sen ymmärtää.
Joka ei sitä ihan ymmärrä tämän tekstin voimaa voisi vaikka jonain kirkkaana tähtiyönä mennä ulos ja katsoa taivaalle Luojan kätten töitä ja lukea Raamatusta Herran Sanat: Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se , että hän kääntyy pois tieltänsä, ja elää"...
Herrojen Herra on puhunut..
Aamen sille.
alex- eki-.,
Anne-elina sanoo näin...
Ettei Jumalalle ole edes mieleen jumalattoman hävitys, Hän sanoo: Hes.18: 21.
Hes.18:23."Olisiko minulle mieleen Jumalattoman kuolema"
Pieneltä näyttävä asia joka ei kuitenkaan ole sitä...Hävitys sanasta tulee mieleen,että jumala hävittää.
Kuolema sanasta taas ihmisen normaali(jumalattoman) kuoleminen...joka,ei ole "jumalan mieleen"...sitä seuraavan ikuisen rangaistuksen takia. - anne-elina...
eki-., kirjoitti:
Anne-elina sanoo näin...
Pieneltä näyttävä asia joka ei kuitenkaan ole sitä...Hävitys sanasta tulee mieleen,että jumala hävittää.
Kuolema sanasta taas ihmisen normaali(jumalattoman) kuoleminen...joka,ei ole "jumalan mieleen"...sitä seuraavan ikuisen rangaistuksen takia.Tarkistin miten olin kirjoittanut, kyllä minä olin kirjoittanut aivan niinkuin Hes.18:23 sen sanoo: Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se , että hän kääntyy pois tieltänsä ja elää.
Tuon kirjoituksen alussa hävitys sana minkä laitoin se on minun sana, ei raamatusta. - alex-kasi
eki-., kirjoitti:
Anne-elina sanoo näin...
Kuolema sanasta taas ihmisen normaali(jumalattoman) kuoleminen...joka,ei ole "jumalan mieleen"...sitä seuraavan ikuisen rangaistuksen takia.Room. 2:12
Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
Room. 9:22
Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.
1. Kor. 8:11
Näin sinun tietosi vie tuhoon tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.
Gal. 6:8
Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona tuhon, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän.
Ef. 4:22
Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.
1. Tess. 5:3
Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.
2. Tess. 2:8
silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella.
Alla vielä Hepr. 10:39 ja muutama Pietarin kirjoittamaa samasta asiasta.
Hepr. 10:39
Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat tuhoon, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.
2. Piet. 2:1
Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon
2. Piet. 2:3
Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän tuhonsa odottaa heitä.
2. Piet. 2:12
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat,
2. Piet. 3:7
Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan.
mitä sillä on väliä kumpaa sanaa käyttää kuolemasta. Se teksti mistä oli puhe on selvä varoitus elämän loppumisen mahdollisuudesta. Siitä että se ei ole Jumalalle mieluista että hänen luomuksensa tuhoutuu omien tekojensa seurauksena vain siksi että hän ei halua elää Jumalan tahdossa - jossa iankaikkinen elämä on.. se on ainoa mahdollisuus saada iankaikkinen elämä .. Raamatun mukaan..
2. Piet. 3:9
Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät
Pietari puhuu Paavailin kirjoituksista
2. Piet. 3:16
Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia - Nadasja-emilia
eki-., kirjoitti:
Anne-elina sanoo näin...
Kuolema sanasta taas ihmisen normaali(jumalattoman) kuoleminen...joka,ei ole "jumalan mieleen"...sitä seuraavan ikuisen rangaistuksen takia.on se rangaistus, ja SE on LOPULLINEN ja iankaikkinen! Se on täydellinen KADOTUS, eli lopullinen hävitys, se on lopullinen poistuminen elävien kirjoista, elämästä täydellisesti LUOPUMINEN!
Raamattu sanoo selkeästi että HELVETTI ON TOINEN KUOLEMA, ei siis, että se olisi joku toinen elämä helvetissä.
TOINEN Kuolema on LOPULLINEN ja täydellinen tuhoutuminen, se on poistuminen elävien kirjoista. Raamatun sana selkeästi todistaa sen, että vain elävät voivat olla tietoisessa tilassa. Eikä kukaan voi elää ilman Kristusta, sillä hänessä ainoassa, meille on luvattu iankaikkinen elämä.
Senvuoksi meidän pitää ymmärtää, että synnin palkka on KUOLEMA, eikä joku saatanan antama elämä helvetissä. Kuolemassa ei ole enää minkäänlaista elämää.
Helvetti on TOINEN KUOLEMA, ja ne jumalattomat, Jeesuksen kieltäjät, jotka sinne joutuvat, saavat kärsiä Jumalan oikeudenmukaisen tuomion tekojensa mukaan ja sitten tulee LOPPU. Se on TOINEN KUOLEMA. He kaatuvat, eivätkä enää ikinä nouse, sillä heidän muistonsakkin on mennyt.
Sillä Kristus ei herätä heitä enää uuteen elämään, ei edes iankaikkiseen kidutukseen, sillä he ovat jo saaneet tuomion TEKOJENSA MUKAAN.
Kyllä Jumala on OIKEUDEN mukainen tuomioissaan, niin ettei kenenkään tarvitse luulla että jumalattomat pääsevät "kuin koira veräjästä!"
[][][] Raamattu todistaa:
anne-elina 16.3.2010
Ettei Jumalalle ole edes mieleen jumalattoman hävitys [][][]
Jer. 18:8
mutta jos se kansa kääntyy pois pahuudestaan,
josta minä sitä uhkasin,
niin minä kadun sitä pahaa, jota ajattelin tehdä sille.
Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
Toista oli vanhan liiton julmassa aikakaudessa ja toista uuden liiton armosaatossa ...
Valit. 2:17
Herra teki sen, minkä oli aikonut, hän toteutti sanansa, jonka oli ilmoittanut jo kauan sitten. Säälimättä hän hajotti sinut, antoi vihollisillesi riemuvoiton, vihamiehillesi täyden vallan.
Joh. 1:16
Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
ja armoa armon päälle.
Vaikka et olekaan lain alla uudessa liitossa et tietenkään saa synnissä elää:
Room. 6:14
Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. [Room. 8:12; Gal. 5:18; 1. Joh. 3:6]
Room. 6:15
Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! [1. Kor. 9:21; Gal. 2:17,18]
Room. 8:15
Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba! Isä!"
Halleluja Isälle!
antti- se on totuus..
syntinen hävitetääkin täysin olemattomiin tulee tuhkaksi, jos ei tee parannusta ennen kuolemaansa.
- alex-kasi
se on totuus.. kirjoitti:
syntinen hävitetääkin täysin olemattomiin tulee tuhkaksi, jos ei tee parannusta ennen kuolemaansa.
Room. 2:12
Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
Room. 9:22
Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.
1. Kor. 8:11
Näin sinun tietosi vie tuhoon tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.
Gal. 6:8
Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona tuhon, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän.
Ef. 4:22
Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.
1. Tess. 5:3
Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.
2. Tess. 2:8
silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella.
Alla vielä Hepr. 10:39 ja muutama Pietarin kirjoittamaa samasta asiasta.
Hepr. 10:39
Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat tuhoon, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.
2. Piet. 2:1
Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon
2. Piet. 2:3
Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän tuhonsa odottaa heitä.
2. Piet. 2:12
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat,
2. Piet. 3:7
Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan.
Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät
Pietari puhuu Paavailin kirjoituksista
2. Piet. 3:16
Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia - Huomannut*
se on totuus.. kirjoitti:
Ei suinkaan! Et pääse syntitaakastasi ilman Jeesusta. Ei kuolema vapauta!
Vaikka kuinka muille vakuuttelisit että kuolema vapauttaa omantunnon
tuskista, sinä itse vapiset kuin horkassa! Antaudu Jeesukselle, älä kiusaa
itseäsi!
Dan.12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Ap. t. 24:15
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
Pidän sen toivon Jumalaan että saat valheellisuudestasi rangaistuksen
ellet käänny Jeesuksen puoleen ja ala vilpittömästi etsiä totuutta.
Totuudentunto ja rakkaus totuuteen on suurinta mitä ihminen voi omistaa. - 65+
Huomannut* kirjoitti:
Ei suinkaan! Et pääse syntitaakastasi ilman Jeesusta. Ei kuolema vapauta!
Vaikka kuinka muille vakuuttelisit että kuolema vapauttaa omantunnon
tuskista, sinä itse vapiset kuin horkassa! Antaudu Jeesukselle, älä kiusaa
itseäsi!
Dan.12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Ap. t. 24:15
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
Pidän sen toivon Jumalaan että saat valheellisuudestasi rangaistuksen
ellet käänny Jeesuksen puoleen ja ala vilpittömästi etsiä totuutta.
Totuudentunto ja rakkaus totuuteen on suurinta mitä ihminen voi omistaa.juttuja. Ymmärtämättömiä juttja, joissa oletetaan että Kaikkivaltias olisi murhaaja jos ei piinaisi luomaansa elämää ikuisesti.
Ihan sairasta.
- +65256+
Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät..- alex-kasi
joskus ihmisten aikataulu olisi kovin kiireinen - mutta ei edes Jeesus tiennyt aikoja ..
Matt. 24:36
Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. - miten vain-.,
Raamatussa on lukemattomia mainintoja,että henki,tai sielu on elossa ruumiillisen kuoleman jälkeen,kun raamattu luetaan kokonaan...mutta mitäpä tuosta mokomasta pikkuseikasta...on muuten hienot ilmat täällä suomessa aurinko paistaa,ja pikkupakkasta...selvät kevään merkit ilmassa.
- äskeinen-.,
miten vain-., kirjoitti:
Raamatussa on lukemattomia mainintoja,että henki,tai sielu on elossa ruumiillisen kuoleman jälkeen,kun raamattu luetaan kokonaan...mutta mitäpä tuosta mokomasta pikkuseikasta...on muuten hienot ilmat täällä suomessa aurinko paistaa,ja pikkupakkasta...selvät kevään merkit ilmassa.
Kirjoitus oli ekiltä...unohdin.
- anne-elina...
äskeinen-., kirjoitti:
Kirjoitus oli ekiltä...unohdin.
että tulit taas tänne kirjoittelemaan, sinun kanssa on mukava vaihtaa ajatuksia, vaikka ei oltais asioista samaa mieltä, niinhän se pitäisikin olla, mutta täällä ei ole se monenkaan kanssa mahdollista.
Sehän on kiva että saatte auringon paistetta sinne pohjolaankin, täällä sitä saa joskus liikaakin, nyt kuitenkin täälä on ollut paljon sateita ja ilma on viilentunut syksy ilmaksi.
Syksyn terveisin. anne-elina. - Otto ..
miten vain-., kirjoitti:
tuo oli vain sinun väittämä.
Tosiasiassa on niin että vaikka Vt:ssä mainitaan elämä ja sielu yli 5000 kertaa - sen ei koskaan sanota olevan kuolemattoman. Kysy juutalaisilta jos et usko. - se Anne-elina-.,
anne-elina... kirjoitti:
että tulit taas tänne kirjoittelemaan, sinun kanssa on mukava vaihtaa ajatuksia, vaikka ei oltais asioista samaa mieltä, niinhän se pitäisikin olla, mutta täällä ei ole se monenkaan kanssa mahdollista.
Sehän on kiva että saatte auringon paistetta sinne pohjolaankin, täällä sitä saa joskus liikaakin, nyt kuitenkin täälä on ollut paljon sateita ja ilma on viilentunut syksy ilmaksi.
Syksyn terveisin. anne-elina.Olikaan ihanko Australiassa asti?...Olen toistaiseksi rekisteröitymätön...katotaan myöhemmin....Asia on yleensä niin,että mitä kovemmin väittää vastaan...sen kovemmaksi vain tulee toisen vakaumus...sen takia asialinja on parempi....Terv.Erkki.
se Anne-elina-., kirjoitti:
Olikaan ihanko Australiassa asti?...Olen toistaiseksi rekisteröitymätön...katotaan myöhemmin....Asia on yleensä niin,että mitä kovemmin väittää vastaan...sen kovemmaksi vain tulee toisen vakaumus...sen takia asialinja on parempi....Terv.Erkki.
minun vakaumukseni muutu kylläkään, olen nähnyt ja kuulut niin paljon kaikenlaisia oppeja että en usko enää muuta kuin mitä koko Raamattu tukee ei vaan yksityiset Raamatun lauseet, jos vain lukee yksityisiä Raamatun kohtia niin niistähän saa vaikka minkälaisen uskon kehitettyä.
- eki-.,
Otto .. kirjoitti:
tuo oli vain sinun väittämä.
Tosiasiassa on niin että vaikka Vt:ssä mainitaan elämä ja sielu yli 5000 kertaa - sen ei koskaan sanota olevan kuolemattoman. Kysy juutalaisilta jos et usko.Luuk. 16:28
Ilm.6:9,10.Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin,näin alttarin alla niiden sielut jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden....ja he huusivat..kuinka kauaksi siirrät tuomiosi,ja jätät kostamatta meidän veremme niille jotka MAANPÄÄLLÄ ASUVAT.
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." [Dan. 12:2; Joh
Eikö tuossa ole Otolle toristeita riittävästi...se on vaan vastustajien keksintöä,ettei mukamas puhuta ikuisesta sielusta...eihän raamatussa ole myöskään sanaa kolmiyhteinen Jumala,ja silti adv.uskoo kolmiyhteiseen jumalaan...oikein uskottu...miksi ei siis voi uskoa kuolemattomaan sieluun,kun se löytyy em.jakeista. - anne-elina...
eki-., kirjoitti:
Luuk. 16:28
Ilm.6:9,10.Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin,näin alttarin alla niiden sielut jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden....ja he huusivat..kuinka kauaksi siirrät tuomiosi,ja jätät kostamatta meidän veremme niille jotka MAANPÄÄLLÄ ASUVAT.
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." [Dan. 12:2; Joh
Eikö tuossa ole Otolle toristeita riittävästi...se on vaan vastustajien keksintöä,ettei mukamas puhuta ikuisesta sielusta...eihän raamatussa ole myöskään sanaa kolmiyhteinen Jumala,ja silti adv.uskoo kolmiyhteiseen jumalaan...oikein uskottu...miksi ei siis voi uskoa kuolemattomaan sieluun,kun se löytyy em.jakeista.Haeppa, myöskin sellaiset kohdat Raamatustasi jossa sanotaan että ihminen taikka sielu on kuolevainen ilman Jumalaa niin huomaat että ensi alkuun sinulle tulee ristiriita uskomuksessasi, mutta se kyllä selviää mitä enempi tutkit Raamattua.
- eki.
anne-elina... kirjoitti:
Haeppa, myöskin sellaiset kohdat Raamatustasi jossa sanotaan että ihminen taikka sielu on kuolevainen ilman Jumalaa niin huomaat että ensi alkuun sinulle tulee ristiriita uskomuksessasi, mutta se kyllä selviää mitä enempi tutkit Raamattua.
Tutkimuksen perusteella Jumalan valtakunta on yhtä väliaikainen kuin helvetti,jos käännetään että helvetti ei ole ikuinen...siis samalla käännöksellä.
Siis kun käytetään sanaa aion,tai aionis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543935Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603513Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084