Osaako narsisti ottaa itseensä kohdistuvat huomautukset ammattitaidosta, ulkonäöstä, rehellisyydestä, seksuaalisesta kyvykkyydestä ym. pelkällä huumorilla vastaan ja nauraa hyville sutkautuksille?
Narsisteille vittuilu
87
3576
Vastaukset
- se jeessus
Riippuu ihan henkilöstä oikeasti. On sellaisia, ketkä ei naura pätkääkään tommoselle, muttei välitäkkään oikeasti. On sellaisiaki, kun vittuilee aiheetta päivästä toiseen ja varmasti ennen pitkää semmosille pärähdetään.
Sitten on vielä sellaisiakin, kun nauttiikin vittuilusta, koska sä kerrot sun omasta huonommuudesta asioiden suhteen. - Iso jalka
Ei, osaa ei. Pienikin neuvo, narsistin kyseenalaistaminen ym. on narsistille anteeksiantamaton loukkaus. MUTTA, ihan riippuen siitä kuka tuon loukkauksen esittää, ja missä tilanteessa, niin narsisti saattaa ulkoisesti onnistua peittämään pohjattoman vihansa. Koska narsistin minä on hukassa, hän tarvitsee muita ollakseen olemassa. Hän tarvitsee tuttavapiiriinsä alistettavien (niille joille voi voi huutaa ja raivota) lisäksi "tärkeitä" ihmisiä kokeakseen itse olevansa tärkeä. Tuollaisten "tärkeiden" ihmisten tuttavuus on hänelle niin tärkeää että heille hän ei välttämättä uskalla osoittaa kuinka suuresti heidän arvostelunsa loukkaa, vaan hän on nauravinaan itselleen. Kyllä narsistilla sentään jonkinlaista tilannetajua saattaa olla eli hän on oppinut ettei ihan joka tilanteessa ja seurassa ole soveliasta huutaa ja mellastaa. Olen joskus huomannut kuinka narsistin katseessa on viivähtänyt sekunnin murto-osan ajan syvä viha ennen kuin hän on koonnut itsensä ja vääntänyt hymyn naamalleen. Olen nähnyt kuinka narsisti on nolannut itsensä jolloin hän on ollut nauravinaan tilanteelle mutta samalla puristanut kädet nyrkkiin rystyset valkoisena. Hyväkään näyttelijä ei pysty täysin peittämään sisäistä myrskyään, varsinkin kun tilanteet tulevat yllättäen.
Tuo vihan pilkahdus silmissä ennen itsensä kokoomista, oli hyvä maininta!
Musta tuntuu, Iso jalka, että sä tiedät mistä puhut omakohtaisesti. Vain se kuka on sen nähnyt tietää miltä se tuntuu.- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Musta tuntuu, Iso jalka, että sä tiedät mistä puhut omakohtaisesti. Vain se kuka on sen nähnyt tietää miltä se tuntuu.Olen nähnyt, siihen sopii lause "jos katse voisi tappaa, niin..."
lottamari_1 kirjoitti:
Olen nähnyt, siihen sopii lause "jos katse voisi tappaa, niin..."
Niimpä. Ja vihan aitoudesta ei ollut epäilystä.. 8-)
- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Niimpä. Ja vihan aitoudesta ei ollut epäilystä.. 8-)
Niin ei epäilystä, selkäytimessä asti tuntuvaa.. 8-)
- Iso jalka
yxex kirjoitti:
Musta tuntuu, Iso jalka, että sä tiedät mistä puhut omakohtaisesti. Vain se kuka on sen nähnyt tietää miltä se tuntuu.Tämä on aihe josta ei saa mielestäni riittävästi ymmärrystä ilman empiiristä tutkimusta. Hiukan sama asia kuin lasten kasvatus; siitäkään ei voi teoriassa kuin raapaista pintaa. "Elämäni narsistit" ovat onneksi olleet sopivan etäällä joten minulla on ollut hyvä etäisyys tarkkailla ja tehdä omat johtopäätökseni. Heissä narsismi on antanut ainoan järkevän selityksen täysin järjettömille asioille. Narsistien maailma on niin käsittäimätön, ettei sellaisen olemassaolon hahmottaminen onnistu kirjojen kautta eikä lyhyissä kanssakäymisissä. Ensimmäisen narsistin tunnistamiseen menee vuosia, loput huomaa jo helpommin.
Itse saatoin irrottautua kun alkoi ahdistaa liikaa ja kylläpä narsistikin huomasi jääneensä häviölle paeten. Vaikka tiesin millaisesta henkilöstä on kyse, oli kuitenkin hekisesti raskasta olla tekemisissä ihmisen kanssa joka on tyhjä kuori ja joka itsetyytyväisenä tuhoaa läheistensä fyysisen, ja erityisesti henkisen terveyden. Yksilönä narsisti on vitsi mutta hänen lapsensa ovat todellisia uhreja, heidän kohtalonsa vetää hiljaiseksi. - henna001
Samaa mieltä kuin iso jalka.
- lottamari_1
henna001 kirjoitti:
Samaa mieltä kuin iso jalka.
Kyllä, todellisia uhreja ovat narsistien lapset, hekään eivät säästy narskun tunnekylmyydeltä.
- lottamari_1
Miten sitten, kerro?
- lottamari_1
Ei minun vanhampani olleet narsisteja, en puhu itsestäni, enkä ole vanhempieni uhri.
- lottamari_1
Millanen minä olen???
- lottamari_1
En puhu sulle idiootti!
- lottamari_1
En tiedä, eikä kiinnosta oon suuttunut. *mököttää* narsistin lepyttämiseen tarvitaan enempi yritystä kuin tuo :)
- lottamari_1
Selvä, jos et tarvi ja sulla on muut mielessä, niin mene sitten.
- j.o.k.u.1
lottamari_1 kirjoitti:
Olen nähnyt, siihen sopii lause "jos katse voisi tappaa, niin..."
Höh...Mulle on huomautettu tästä usein. :D
Välillä jos olen vain ajatuksissani, niin enköhän muka näytä vihaiselta tai pelottavalta, milloin mitäkin...Kuulemma"poraan" ihmisiä katseella. Aika hauskaa, vielä kun ei itse sitä tiedosta tekevänsä. :D lottamari_1 kirjoitti:
Sen rehellisempää ei olekaan kuin aidosti sydämestään vihaava tosinarsku =)
j.o.k.u.1 kirjoitti:
Höh...Mulle on huomautettu tästä usein. :D
Välillä jos olen vain ajatuksissani, niin enköhän muka näytä vihaiselta tai pelottavalta, milloin mitäkin...Kuulemma"poraan" ihmisiä katseella. Aika hauskaa, vielä kun ei itse sitä tiedosta tekevänsä. :DJospa se on sun taiteilija-tempperamenttisi tulinen silmäys? 8-)
- j.o.k.u.
yxex kirjoitti:
Jospa se on sun taiteilija-tempperamenttisi tulinen silmäys? 8-)
Hmm...Ken tietää. ;)
Saan ainakin isommankin miehen jähmettymään paikalleen yhdellä vilkaisulla. ;)
My secret weapon. Iso jalka kirjoitti:
Tämä on aihe josta ei saa mielestäni riittävästi ymmärrystä ilman empiiristä tutkimusta. Hiukan sama asia kuin lasten kasvatus; siitäkään ei voi teoriassa kuin raapaista pintaa. "Elämäni narsistit" ovat onneksi olleet sopivan etäällä joten minulla on ollut hyvä etäisyys tarkkailla ja tehdä omat johtopäätökseni. Heissä narsismi on antanut ainoan järkevän selityksen täysin järjettömille asioille. Narsistien maailma on niin käsittäimätön, ettei sellaisen olemassaolon hahmottaminen onnistu kirjojen kautta eikä lyhyissä kanssakäymisissä. Ensimmäisen narsistin tunnistamiseen menee vuosia, loput huomaa jo helpommin.
Itse saatoin irrottautua kun alkoi ahdistaa liikaa ja kylläpä narsistikin huomasi jääneensä häviölle paeten. Vaikka tiesin millaisesta henkilöstä on kyse, oli kuitenkin hekisesti raskasta olla tekemisissä ihmisen kanssa joka on tyhjä kuori ja joka itsetyytyväisenä tuhoaa läheistensä fyysisen, ja erityisesti henkisen terveyden. Yksilönä narsisti on vitsi mutta hänen lapsensa ovat todellisia uhreja, heidän kohtalonsa vetää hiljaiseksi.Helposti käy niin että kun ottaa etäisyyttä ja huomaa toisen kikkailut, ja kokee vahvistuvansa
niin palaa suhteeseen yrittämään uudelleen, ja taas huomaa miten siivet palaa :/
Yrittää päästä herran herraksi, ja muovata tähän ne puuttuvat tunteet :)j.o.k.u. kirjoitti:
Hmm...Ken tietää. ;)
Saan ainakin isommankin miehen jähmettymään paikalleen yhdellä vilkaisulla. ;)
My secret weapon.Saamari, sussahan on aina vaan lisää hyviä ominaisuuksia! =)
Pankkikeikkaa pukkaa, mut sit et vilkuile mua pakomatkalla ;-)- j.o.k.u.
yxex kirjoitti:
Saamari, sussahan on aina vaan lisää hyviä ominaisuuksia! =)
Pankkikeikkaa pukkaa, mut sit et vilkuile mua pakomatkalla ;-)Enkö? ;) Hmm...Pitää harkita. ;)
- Iso jalka
yxex kirjoitti:
Helposti käy niin että kun ottaa etäisyyttä ja huomaa toisen kikkailut, ja kokee vahvistuvansa
niin palaa suhteeseen yrittämään uudelleen, ja taas huomaa miten siivet palaa :/
Yrittää päästä herran herraksi, ja muovata tähän ne puuttuvat tunteet :)Onneksi olen parisuhteissa onnistunut välttämään narsistit joten tuosta ei ole sitä empiiristä tutkimusta:) Silti hiukan ihmettelen mikä saa palaamaan jos tunnistaa toisessa narsismin, säälikö? En keksi mitä muita aitoja tunteita narsisti voisi herättää. Toki vihaa ja turhautumista, mutta niiden takia ei kai palata. Ja jos haluaa perustaa perheen niin miksi roikkua narsistissa? Yksi pahimmista kohtaloista lapselle on syntyä narsistin lapseksi. Miksi kukaan haluaisi sellaista pahaa omalle lapselleen?
Minulle elämänkumpani on tosiaankin tasavertainen kumppani, henkilö jota voin arvostaa ja johon voin luottaa. Henkilö jota tuen heikkoina hetkinä, mutta joka myös varmasti tukee minua heikkoina hetkinä. En halua kumpaaniksi henkilöä jota säälin tai jota pitäisi muuttaa jotenkin.
Tunnistamani narsistit taas ovat pelkkiä riesoja joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä, edes säälistä. Minua ei kiinnosta kuunnella yksinkertaisten ihmisten itsekeskeistä pullistelua, typeriä selittelyjä, valehtelua ja ilkeilyä. Ei nuo puheet minua loukkaa mutta miksi tuhlata aikaa moiseen. Jos telkkarista tulee huonoa ohjelmaa niin vaihdan kanavaa, samoin vaihdan narsistin seuran oikeasti fiksujen ja mielenkiintoisten ihmisten seuraan. - lottamari_1
Iso jalka kirjoitti:
Onneksi olen parisuhteissa onnistunut välttämään narsistit joten tuosta ei ole sitä empiiristä tutkimusta:) Silti hiukan ihmettelen mikä saa palaamaan jos tunnistaa toisessa narsismin, säälikö? En keksi mitä muita aitoja tunteita narsisti voisi herättää. Toki vihaa ja turhautumista, mutta niiden takia ei kai palata. Ja jos haluaa perustaa perheen niin miksi roikkua narsistissa? Yksi pahimmista kohtaloista lapselle on syntyä narsistin lapseksi. Miksi kukaan haluaisi sellaista pahaa omalle lapselleen?
Minulle elämänkumpani on tosiaankin tasavertainen kumppani, henkilö jota voin arvostaa ja johon voin luottaa. Henkilö jota tuen heikkoina hetkinä, mutta joka myös varmasti tukee minua heikkoina hetkinä. En halua kumpaaniksi henkilöä jota säälin tai jota pitäisi muuttaa jotenkin.
Tunnistamani narsistit taas ovat pelkkiä riesoja joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä, edes säälistä. Minua ei kiinnosta kuunnella yksinkertaisten ihmisten itsekeskeistä pullistelua, typeriä selittelyjä, valehtelua ja ilkeilyä. Ei nuo puheet minua loukkaa mutta miksi tuhlata aikaa moiseen. Jos telkkarista tulee huonoa ohjelmaa niin vaihdan kanavaa, samoin vaihdan narsistin seuran oikeasti fiksujen ja mielenkiintoisten ihmisten seuraan.Narsisti herättää monelaisia tunteita aina vihasta sääliin ja rakkaudesta inhoon. Johtuu varmasti siitä, että narsistilla on niin monta puolta persoonassaan. Hän osaa olla hyvin rakastettava välillä ja huomaavainen, silloin hänen lähellään liidellään pilvissä, kun taas toinen puoli hänessä on täysin demonisen kylmä ja tunteeton. Nämä ääripäät taistelevat narsistissa. Narsistin kanssa elämä on vuoristorataa ja loppujen lopuksi he ovat todellakin riesa elämässä. Narsisisti antaa hetkessä energiapiikin, mutta hetkessä myös syö kaiken energian toisesta ihmisestä. Narsisti on energiasyöppö.
Narsistia on vaikea jättää, koska hän osaa manipuloida hyvin, tehdä itsestään inhimillisesti ja aidosti katuvan ihmisen. Meillä on halu antaa anteeksi, haluaa uskoa toisen muuttuvan ja muuttavan käytöstään. Narsistisuhde on riippuvuussuhde. Narsistin antamasta huomiosta humaltuu ja siitä tulee riippuvaiseksi, koska jokainen on pohjimmiltaan myös sen verran narsisti itse, että narsistin kehut ja hekutukset vaikuttavat itsetuntoa kohottavasti ja sitähän jokainen lopulta haluaa,.. tulla huomioiduksi. lottamari_1 kirjoitti:
Narsisti herättää monelaisia tunteita aina vihasta sääliin ja rakkaudesta inhoon. Johtuu varmasti siitä, että narsistilla on niin monta puolta persoonassaan. Hän osaa olla hyvin rakastettava välillä ja huomaavainen, silloin hänen lähellään liidellään pilvissä, kun taas toinen puoli hänessä on täysin demonisen kylmä ja tunteeton. Nämä ääripäät taistelevat narsistissa. Narsistin kanssa elämä on vuoristorataa ja loppujen lopuksi he ovat todellakin riesa elämässä. Narsisisti antaa hetkessä energiapiikin, mutta hetkessä myös syö kaiken energian toisesta ihmisestä. Narsisti on energiasyöppö.
Narsistia on vaikea jättää, koska hän osaa manipuloida hyvin, tehdä itsestään inhimillisesti ja aidosti katuvan ihmisen. Meillä on halu antaa anteeksi, haluaa uskoa toisen muuttuvan ja muuttavan käytöstään. Narsistisuhde on riippuvuussuhde. Narsistin antamasta huomiosta humaltuu ja siitä tulee riippuvaiseksi, koska jokainen on pohjimmiltaan myös sen verran narsisti itse, että narsistin kehut ja hekutukset vaikuttavat itsetuntoa kohottavasti ja sitähän jokainen lopulta haluaa,.. tulla huomioiduksi.Ääripäät...energiasyöppö...
Taas loksahti yksi palapelin pala paikoilleen elämässäni!Iso jalka kirjoitti:
Onneksi olen parisuhteissa onnistunut välttämään narsistit joten tuosta ei ole sitä empiiristä tutkimusta:) Silti hiukan ihmettelen mikä saa palaamaan jos tunnistaa toisessa narsismin, säälikö? En keksi mitä muita aitoja tunteita narsisti voisi herättää. Toki vihaa ja turhautumista, mutta niiden takia ei kai palata. Ja jos haluaa perustaa perheen niin miksi roikkua narsistissa? Yksi pahimmista kohtaloista lapselle on syntyä narsistin lapseksi. Miksi kukaan haluaisi sellaista pahaa omalle lapselleen?
Tunnistamani narsistit taas ovat pelkkiä riesoja joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä, edes säälistä. Minua ei kiinnosta kuunnella yksinkertaisten ihmisten itsekeskeistä pullistelua, typeriä selittelyjä, valehtelua ja ilkeilyä. Ei nuo puheet minua loukkaa mutta miksi tuhlata aikaa moiseen. Jos telkkarista tulee huonoa ohjelmaa niin vaihdan kanavaa, samoin vaihdan narsistin seuran oikeasti fiksujen ja mielenkiintoisten ihmisten seuraan."...tasavertainen kumppani, henkilö jota.."
Kirjoitat niin kauniisti että itkettää.. :"(
Haaveissa sellainen =)- Iso jalka
yxex kirjoitti:
"...tasavertainen kumppani, henkilö jota.."
Kirjoitat niin kauniisti että itkettää.. :"(
Haaveissa sellainen =)Tuossa alla ne ovat. Valitettavasti näitäkin vo tulkita, kännellä ja väännellä monella tapaa. Ehkä se on sitten se turvallinen ja kunnioittava koti jossa nuo oikeudet ovat iskostuneet niin tiukasti selkärankaan että narsistin yrityksen kääntää ne päälaelleen eivät ole lopulta onnistuneet. Narsistilla on toki samat oikeudet, mutta hänellä ei ole kuitenkaan oikeutta viedä niitä muilta, omiin oikeuksiinsa vedoten.
OMIEN OIKEUKSIEN LUETTELO
1. Minulla on oikeus pyytää haluamaani.
2. Minulla on oikeus vastata kieltävästi pyyntöihin tai vaatimuksiin, joita en voi täyttää.
3. Minulla on oikeus ilmaista kaikkia - sekä myönteisiä että kielteisiä - tunteitani.
4. Minulla on oikeus muuttaa mieleni.
5. Minulla on oikeus tehdä virheitä ja olla epätäydellinen.
6. Minulla on oikeus toimia omien arvojeni ja moraalikäsitysteni mukaan.
7. Minulla on oikeus sanoa ei kaikelle, mihin en koe olevani valmis, mikä tuntuu
vaaralliselta tai mikä loukkaa arvojani.
8. Minulla on oikeus päättää omien asioitteni tärkeysjärjestyksestä.
9. Minulla on oikeus olla vastaamatta muiden käytöksestä, teoista, tunteista tai ongelmista.
10. Minulla on oikeus odottaa muilta rehellisyyttä.
11. Minulla on oikeus suuttua rakastamalleni ihmiselle.
12. Minulla on oikeus olla täysin oma itseni.
13. Minulla on oikeus pelätä ja sanoa, että minua pelottaa.
14. Minulla on oikeus sano: "En tiedä."
15. Minulla on oikeus olla selittelemättä tai puolustelematta käytöstäni.
16. Minulla on oikeus tehdä päätöksiä tunteitteni pohjalta.
17. Minulla on oikeus kaivata omaa tilaa ja aikaa.
18. Minulla on oikeus olla leikillinen ja kevytmielinen.
19. Minulla on oikeus olla läheisiäni terveempi.
20. Minulla on oikeus olla ympäristössä, jossa minua ei kohdella huonosti.
21. Minulla on oikeus saada ystäviä ja viihtyä ihmisten seurassa.
22. Minulla on oikeus muuttua ja kasvaa.
23. Minulla on oikeus siihen, että muut kunnioittavat tarpeitani ja toiveitani.
24. Minulla on oikeus saada arvokasta ja kunnioittavaa kohtelua.
25. Minulla on oikeus olla onnellinen. - lottamari_1
Iso jalka kirjoitti:
Tuossa alla ne ovat. Valitettavasti näitäkin vo tulkita, kännellä ja väännellä monella tapaa. Ehkä se on sitten se turvallinen ja kunnioittava koti jossa nuo oikeudet ovat iskostuneet niin tiukasti selkärankaan että narsistin yrityksen kääntää ne päälaelleen eivät ole lopulta onnistuneet. Narsistilla on toki samat oikeudet, mutta hänellä ei ole kuitenkaan oikeutta viedä niitä muilta, omiin oikeuksiinsa vedoten.
2. Minulla on oikeus vastata kieltävästi pyyntöihin tai vaatimuksiin, joita en voi täyttää.
3. Minulla on oikeus ilmaista kaikkia - sekä myönteisiä että kielteisiä - tunteitani.
7. Minulla on oikeus sanoa ei kaikelle, mihin en koe olevani valmis, mikä tuntuu
9. Minulla on oikeus olla vastaamatta muiden käytöksestä, teoista, tunteista tai ongelmista.
25. Minulla on oikeus olla onnellinen.Hyvä lista, kannatetaan! Tuon laitan tauluksi huoneeni seinälle, kiitos! :)
Iso jalka kirjoitti:
Tuossa alla ne ovat. Valitettavasti näitäkin vo tulkita, kännellä ja väännellä monella tapaa. Ehkä se on sitten se turvallinen ja kunnioittava koti jossa nuo oikeudet ovat iskostuneet niin tiukasti selkärankaan että narsistin yrityksen kääntää ne päälaelleen eivät ole lopulta onnistuneet. Narsistilla on toki samat oikeudet, mutta hänellä ei ole kuitenkaan oikeutta viedä niitä muilta, omiin oikeuksiinsa vedoten.
25. Minulla on oikeus olla onnellinen.Kiitos!
Tauluksi minunkin seinälleni, ja vielä muistilapuksi lompakkooni. Minulla on oikeuteni! Jes! =)- mupe
isojalka oot iha oikeessa, koen noita samoja myös itessäni.olin 5v niin mun elämään tuli yks narsismia poteva henkilö, joka sit kasvatti mua seuraavat 10v.onneks tästä henkilöstä on saanut olla jo usean vuoden erossa ei sitä sillon vielä mitään ymmärtäny mut näi jälki käteen on käyny miettii, että miks ei vaikka seurustelusuhteet toimi kauan kun aina jotain vikaa löytyy :/ ei oo mukavaa mut minkäs teet kun asiat taistelee pään sisällä 24/7 oikeesta ja väärästä.
- Kirnu
lottamari_1 kirjoitti:
Sanotaan että ilmeet ja eleet muodostavat suuren osan viestinnästä. Siksikö narsisti haluaa kasvattaa lapsensa siten, että sanat ovat painavia, lahjomattomia, jotta uhri olisi ymmällään kun narsistin pokka pettää? Koska se kuitenkin pettää ja sen pettämisen saattaa muistaa vielä vuosia myöhemmin, yhtäkkiä ihmetellen, miksei uskonut näkemäänsä.
- kokemuksenäänellä
lottamari_1 kirjoitti:
Narsisti herättää monelaisia tunteita aina vihasta sääliin ja rakkaudesta inhoon. Johtuu varmasti siitä, että narsistilla on niin monta puolta persoonassaan. Hän osaa olla hyvin rakastettava välillä ja huomaavainen, silloin hänen lähellään liidellään pilvissä, kun taas toinen puoli hänessä on täysin demonisen kylmä ja tunteeton. Nämä ääripäät taistelevat narsistissa. Narsistin kanssa elämä on vuoristorataa ja loppujen lopuksi he ovat todellakin riesa elämässä. Narsisisti antaa hetkessä energiapiikin, mutta hetkessä myös syö kaiken energian toisesta ihmisestä. Narsisti on energiasyöppö.
Narsistia on vaikea jättää, koska hän osaa manipuloida hyvin, tehdä itsestään inhimillisesti ja aidosti katuvan ihmisen. Meillä on halu antaa anteeksi, haluaa uskoa toisen muuttuvan ja muuttavan käytöstään. Narsistisuhde on riippuvuussuhde. Narsistin antamasta huomiosta humaltuu ja siitä tulee riippuvaiseksi, koska jokainen on pohjimmiltaan myös sen verran narsisti itse, että narsistin kehut ja hekutukset vaikuttavat itsetuntoa kohottavasti ja sitähän jokainen lopulta haluaa,.. tulla huomioiduksi.tämä on kyllä tosiaan totta, narsisti on energiasyöppö.. hetken aikaan narsistin seurassa.. ihmettelyä minne se energia katosi..
- lottamari_1
Ei onnistu. Narsisti loukkaantuu jo siitä, jos ei ole muistanut kehua ja huomioida tarpeeksi. Mistään ei kannata mennä huomauttamaan tai saa itse kuulla kuinka huono ja ammattitaidoton on ja surkea joka alalla. Heikon itsetunnon vuoksi narsisisti ei kestä pienintäkään edes huumorimielessä häneen kohdistunutta pilaa. Mökättämiseen voi mennä kauankin ja narsistin lepyttämiseen tarvitaan sata kertaa enemmän taas kehuja kuin tavallisesti.
- lottamari_1
Aha, heti aamusta alat vittuilemaan :-D
Nyt viitannet narsistisiin suojamekanismeihin, jotka suojaavat narsistia häpeältä. Kun pääset niiden ohi ja heität jotain, jolla saat narsistin toimimaan, olet nukkemestari. :D
- lottamari_1
temppuilija kirjoitti:
Nyt viitannet narsistisiin suojamekanismeihin, jotka suojaavat narsistia häpeältä. Kun pääset niiden ohi ja heität jotain, jolla saat narsistin toimimaan, olet nukkemestari. :D
Jep, olet asian ytimessä.
- lottamari_1
Hmm.. tää vittuilu ei nyt toimi rakas, sä olet liian pehmo narsku
- lottamari_1
Niin, toistaiseksi...kohta viet mut varmaan saunan taa ja annat piiskaa, ilman silkkihansikkaita :))
- lottamari_1
Pervo kannibaali !! :-D
- lottamari_1
No, tää on narsismi palsta rakkaani, eikä mikään seksipalsta. Rahoitu :)
- lottamari_1
Niin, sinähän olet meidän oma unitulkki Joosefimme. Aika hyvä tulkkaus. Jokin sun unessa meni pieleen, et saanut minua syötyä ja kauhea vitutus tuli päälle. Olet lukenut varmaan Freudia ennen nukkumaan menoa :)
- lottamari_1
:))
- lottamari_1
En ole kuullut, että narskun seksitaidot niin ihmeelliset olisi, tuskin :) Narsistin seksi on pelkkää suorittamista kuten kaikki muukin elämänala. Kai se uhri humaltuu siitä narsistista muuten, eikä sen seksitaidoista, tai riippuu ihmisestä, jotkut narskut eivät välitä seksistä yhtään ja toiset ovat taitavia rakastajia. Eikö tämä toimi normi-ihimisillä ihan samoin. Kaikki eivät ole infernaaleja rakastajia, eivät edes narsistit.
- se jeessus
lottamari_1 kirjoitti:
En ole kuullut, että narskun seksitaidot niin ihmeelliset olisi, tuskin :) Narsistin seksi on pelkkää suorittamista kuten kaikki muukin elämänala. Kai se uhri humaltuu siitä narsistista muuten, eikä sen seksitaidoista, tai riippuu ihmisestä, jotkut narskut eivät välitä seksistä yhtään ja toiset ovat taitavia rakastajia. Eikö tämä toimi normi-ihimisillä ihan samoin. Kaikki eivät ole infernaaleja rakastajia, eivät edes narsistit.
Olen itserakkauden täyttämä suorittaja, koska elämä on käytännössä suorittamista, koska sillä ei ole mitään tarkoitusta. Joku vaan itsekkäästi päättänyt, että synnyt ja joku päivä kuolet. Siinä välissä sitten säädät mitä ikinä haluat.
Seksikin on mulle vain tarpeen, eli vietin tyydyttämistä, jota harjoitan oman käden oikeudella itselleni.. runkkareita me kaikki jokatapauksessa ollaan, joten ei paineita ole edes suorituksena. - lottamari_1
se jeessus kirjoitti:
Olen itserakkauden täyttämä suorittaja, koska elämä on käytännössä suorittamista, koska sillä ei ole mitään tarkoitusta. Joku vaan itsekkäästi päättänyt, että synnyt ja joku päivä kuolet. Siinä välissä sitten säädät mitä ikinä haluat.
Seksikin on mulle vain tarpeen, eli vietin tyydyttämistä, jota harjoitan oman käden oikeudella itselleni.. runkkareita me kaikki jokatapauksessa ollaan, joten ei paineita ole edes suorituksena.Niin, sitten olet mutta elämä ei ole tarkoitettu suorittamiseksi, vaan tarkoitus on tuottaa onnellisuutta ympärilleen ja saada itse tuntea olevansa onnellinen. Tämä tulee rakkauden tunteen kautta. Narsisti ei ole oikeasti onnellinen, kun häneltä puuttuu se syvin ajatus onnesta. Suorittaminen tuo vai hetkellistä nautintoa, mutta onnellisuus on kokonaisvaltaista tyytyväisyyttä.
- lottamari_1
No, sähän olet taitava kaikessa :)
- lottamari_1
Kaikille niille naisille, jotka on päässyt kokemaan sun erikoistaitojasi :)
- lottamari_1
Miten niin turhan mustis, mulle on yksi lysti sinä ja sun naisesi. Jos, aloitat taas tuon typerän miehellä leimaamisen, niin ok, lähden sitten veks.
- lottamari_1
Aivan sama.
- lottamari_1
Turha yrittää, en puhu sulle senkin vittuilija :)
- lottamari_1
Senkin vatipää, kusipää, idiootti, en puhu sulle...olet ite kehittänyt tän vitun sotkun,,,saat selvittääkin sen :)
- lottamari_1
Oikeesti Auervaara Don Juan, niin ei ketään muuta oi,minä yksin vain, kyllähän minä sinua uskon, tottakai uskon, uskothan sinäkin minusta vaikka mitä. Et tarvi minua mihinkään, enkä minä sinua, kun et usko minuun. Luottamus ansaitaan.
- lottamari_1
Sori, en minä oikasti tai en tiedä. Tuo mieheksi luuleminen vituttaa ihan oikeasti, se vie uskottavuuden. En minä sinulle vihainen ole. Ei mikään pääty, jatketaan. Mutta minäkin saan suuttua välillä, en ole mikään kivipaade.
- lottamari_1
En oo helppo, mutta minusta on ihan tyhmää tapella sun kanssasi idiootti. Joo, toki menen ja hääyönä kostan kaiken tän vittuilun, saat nähdä :-)
- lottamari_1
Äh, se pihtaaminen alko heti vaikka pappi ei vielä ole kerinny aamenta sanomaan, taidan vaihtaa siihen baarimikkoon, sillä pää on tottunut yö valvomisiin :)
- lottamari_1
En ota, enkä tartte sulta mitään. Saat vapaasti jatkaa niiden naikkosten pyörittämistä, mä tahdon vakaan elämän ja kunnon rakastajan, en mitään häntäheikkiä :-)
- lottamari_1
Siitä vaan, siellä ne lihavat maalaiset suo jo odottaa, mene hyvä mies ja käytä kaikki mahdollisuutesi läpi. Mulla oli hetken mielenhäiriö, sori.
- j.o.k.u.1
:D :D
- lottamari_1
Rakas, en ole vetänyt mitään hernettä nenuun. Mutta maa kutsuu taas kultaseni. Noista arvoista. Mitä niistä? Voimmehan puhua mitä vaan ja viitata mihin arvoihin tahansa, mutta eri asia on kuinka ne toteutuu meidän kunkin elämässä. Sinun arvomaailmasi ei ole minun arvomaailmani, sinulla on eri käsitys luottamuksesta, totuudesta ja uskollisuudesta. Se on sinun elämääsi, ei minun.
Vautsi, mikä tulkinta =)
Piti taas tulla tänne narsismipalstan hellään syleilyyn pakoon julmaa todellisuutta.
Täällä on hyvä olla...myyn sieluni ;-)- j.o.k.u.
Jep, luin. :)
Positiivista vain jos minut nähdään miehenä, "sisäisesti" kai olen sitä enemmän.
Naisellinen puoli on vain hämäystä. hih. ;)
Hyvä tulkinta, ei siinä mitään. Sitä varmaankin..lievityksen hakua käsittelemättömille tunteille.
Paitsi täältä pakopaikasta oppii paljon :)j.o.k.u. kirjoitti:
Jep, luin. :)
Positiivista vain jos minut nähdään miehenä, "sisäisesti" kai olen sitä enemmän.
Naisellinen puoli on vain hämäystä. hih. ;)
Hyvä tulkinta, ei siinä mitään.;-)
- henna001
No ei tietenkään osaa vaikka itse harrastaakin toisten mitätöimistä muka huumorin varjolla.
- jou!kyykkyyn Narsut!
Narsisti sekoaa niistä huomautuksista eihä pikkusielu voi kuin ilkkua ja piruilla takaisin...jos osuu oikoein kohdalleen niin narsisti yrittää tuhota sinut.
- Etovat narsistit
Hänen pitää saada uhrinsa julkisesti revittäväksi, sillä hänellä on keinot saada toinen näyttämään hölmöltä tms vaikka itse se ihmisen irvikuva on.
Narsistin lempipuuhia on toisten ihmisten haukkuminen ja arvosteleminen. Oman ulkoisen menestyksen turvin hän voi analysoida ja arvioida muita ikään kuin "huumorin varjolla", vaikka kuitenkin on koko ajan pohjimmiltaan aivan tosissaan. Toisille ihmisille raivoaminen ja heidän syyttelemisensä on hänelle kuuluva etuoikeus, jonka tukena tietysti ne arvot ja asemat, jotka hän jonkun uhrautuvan ja kiltin avustuksella saanut itselleen haalituksi. - Terveys tavoite
Etovat narsistit kirjoitti:
Hänen pitää saada uhrinsa julkisesti revittäväksi, sillä hänellä on keinot saada toinen näyttämään hölmöltä tms vaikka itse se ihmisen irvikuva on.
Narsistin lempipuuhia on toisten ihmisten haukkuminen ja arvosteleminen. Oman ulkoisen menestyksen turvin hän voi analysoida ja arvioida muita ikään kuin "huumorin varjolla", vaikka kuitenkin on koko ajan pohjimmiltaan aivan tosissaan. Toisille ihmisille raivoaminen ja heidän syyttelemisensä on hänelle kuuluva etuoikeus, jonka tukena tietysti ne arvot ja asemat, jotka hän jonkun uhrautuvan ja kiltin avustuksella saanut itselleen haalituksi.Ja tällä palstalla pieni `me suloiset narsistit´ - kerho jatkaa harhakuvan ylläpitämistä sen sijaan, että palstalla keskityttäisiin antamaan tietoa, jakamaan selviytymiskeinoja niille, jotka psykopaattien uhreiksi ovat joutuneet.
- ; )
Etovat narsistit kirjoitti:
Narsistin lempipuuhia on toisten ihmisten haukkuminen ja arvosteleminen. Oman ulkoisen menestyksen turvin hän voi analysoida ja arvioida muita ikään kuin "huumorin varjolla", vaikka kuitenkin on koko ajan pohjimmiltaan aivan tosissaan. Toisille ihmisille raivoaminen ja heidän syyttelemisensä on hänelle kuuluva etuoikeus, jonka tukena tietysti ne arvot ja asemat, jotka hän jonkun uhrautuvan ja kiltin avustuksella saanut itselleen haalituksi.Narsun hipiä ei kesta arvostelua, eikä mitään minkä hän pienessä mielessään tulkkaa kritiikiksi. Kaikki narsistien kanssa tekemisissä olevat tietävät tämän, kuten tuntevat hänen ainaiset kostoretkensäkin. Eräs onnettomista narsistipiirteistä on, että hän kuvittelee kaiken jutustelun koskevan häntä. Muut voivat puhua vaikka avaruustutkimuksesta, mutta narsu osaa linkittää asiat niin, että kuulee jossain kommentissa henk.koht. vinoilua ja taas narsistin tulikivet lentävät. Hirvittävä loukkaus narsistia kohtaan on sekin, että porukassa muut puhuvat aiheesta joka ei kiinnosta narsistia pätkääkään. Kaikkien olisi toki toimittava narsistin ehdoilla!
Narsisti pidättää itsellään yksipuolisen oikeuden arvosteluun, nolaamiseen ja vittuiluun. Kohdehenkilö ei saa puolustautua, eikä varsinkaan kuitata takaisin samalla mitalla. Muutoin narsu saa primitiivikohtauksen. Mikäli hyvin käy, hän katkaisee välit.
Hupaisa ja melko turvallinen tapa vittuila narsulle on kehua häntä kuin pientä lasta. Narsisti ottaa lipevimmätkin ylisanat täytenä totena, koska hän oikeasti uskoo olevansa verraton tapaus. Ylistämällä hänen älyään, ulkonäköään, työnsä vaativuutta, talonsa sijaintia, harrastuksia, luonnettaan, perhettään tai mitä tahansa, hänen turpansa saa vähäksi aikaa tukituksi, joskin pian hän on vailla lisää hunajaa. - lottamari_1
Terveys tavoite kirjoitti:
Ja tällä palstalla pieni `me suloiset narsistit´ - kerho jatkaa harhakuvan ylläpitämistä sen sijaan, että palstalla keskityttäisiin antamaan tietoa, jakamaan selviytymiskeinoja niille, jotka psykopaattien uhreiksi ovat joutuneet.
Mikä estää sinua jakamasta tietoasi ja selviytymiskeinoja, ole hyvä vaan. Annetaan silti kaikkien kukkien kukkia. "Me uhrit"-kerhotkin on sallittuja.
- henna001
; ) kirjoitti:
Narsun hipiä ei kesta arvostelua, eikä mitään minkä hän pienessä mielessään tulkkaa kritiikiksi. Kaikki narsistien kanssa tekemisissä olevat tietävät tämän, kuten tuntevat hänen ainaiset kostoretkensäkin. Eräs onnettomista narsistipiirteistä on, että hän kuvittelee kaiken jutustelun koskevan häntä. Muut voivat puhua vaikka avaruustutkimuksesta, mutta narsu osaa linkittää asiat niin, että kuulee jossain kommentissa henk.koht. vinoilua ja taas narsistin tulikivet lentävät. Hirvittävä loukkaus narsistia kohtaan on sekin, että porukassa muut puhuvat aiheesta joka ei kiinnosta narsistia pätkääkään. Kaikkien olisi toki toimittava narsistin ehdoilla!
Narsisti pidättää itsellään yksipuolisen oikeuden arvosteluun, nolaamiseen ja vittuiluun. Kohdehenkilö ei saa puolustautua, eikä varsinkaan kuitata takaisin samalla mitalla. Muutoin narsu saa primitiivikohtauksen. Mikäli hyvin käy, hän katkaisee välit.
Hupaisa ja melko turvallinen tapa vittuila narsulle on kehua häntä kuin pientä lasta. Narsisti ottaa lipevimmätkin ylisanat täytenä totena, koska hän oikeasti uskoo olevansa verraton tapaus. Ylistämällä hänen älyään, ulkonäköään, työnsä vaativuutta, talonsa sijaintia, harrastuksia, luonnettaan, perhettään tai mitä tahansa, hänen turpansa saa vähäksi aikaa tukituksi, joskin pian hän on vailla lisää hunajaa.Todella selkeä kuvaus asiasta :)
- hähpätihööppi
Hui kauheeta on kauheeta...puhuupi kauheita ainakin 10nimimerkin sankaritemppuijlija.
- :))
; ) kirjoitti:
Narsun hipiä ei kesta arvostelua, eikä mitään minkä hän pienessä mielessään tulkkaa kritiikiksi. Kaikki narsistien kanssa tekemisissä olevat tietävät tämän, kuten tuntevat hänen ainaiset kostoretkensäkin. Eräs onnettomista narsistipiirteistä on, että hän kuvittelee kaiken jutustelun koskevan häntä. Muut voivat puhua vaikka avaruustutkimuksesta, mutta narsu osaa linkittää asiat niin, että kuulee jossain kommentissa henk.koht. vinoilua ja taas narsistin tulikivet lentävät. Hirvittävä loukkaus narsistia kohtaan on sekin, että porukassa muut puhuvat aiheesta joka ei kiinnosta narsistia pätkääkään. Kaikkien olisi toki toimittava narsistin ehdoilla!
Hupaisa ja melko turvallinen tapa vittuila narsulle on kehua häntä kuin pientä lasta. Narsisti ottaa lipevimmätkin ylisanat täytenä totena, koska hän oikeasti uskoo olevansa verraton tapaus. Ylistämällä hänen älyään, ulkonäköään, työnsä vaativuutta, talonsa sijaintia, harrastuksia, luonnettaan, perhettään tai mitä tahansa, hänen turpansa saa vähäksi aikaa tukituksi, joskin pian hän on vailla lisää hunajaa.Hän on se maailman napa, lukee lehtiä, keskustelupalstoja ja hakee kirjoituksia itsestään jopa täältä. Kaikki puhuvat vain hänestä ja kaikki elämä pyörii hänen ympärillä. Kuitata ei saa koska on kiellettyä olla eri mieltä ja häntä ei saa arvostella. Hänelle on pahinta tietää olevansa jossain epätäydellinen esim jos hän on fyysisesti sairas tai heikko eikä voi sille mitään hän syyttää siitäkin muita henkilöitä ja kostaa muille omat puutteellisuutensa. Tuo primitiivikohtaus on koettu. Narsistit ovat sairaalla tavalla ovelia ja kätkevät nuo kohtaukset muilta kuin uhreiltaan ja näin menevät eteenpäin. Normaali ihminenhän sanoo sanottavansa ns päin näköä vaikka suurilla kirjaimilla jos on tarpeen ja ihan omana itsenään. Hovi kehuu tietenkin ja hovi on tarkkaa valittu ja antaa hunajaa tarvittaessa. Narsisti ei edes huomaa kun hovi ns vuotaa ja tarinat tuleekin uhrin tietoon. No sitten kun hovin jäsen ei käyttäydy kuten pitää hänet nostetaan ulos hovista. Elämä on peliä narsistin mielestä ja hän on se pelilauta.
- Ilkikurimus
hirvesti, miksi pitäisi tehdä pilkkaa kenenkään kyvykkyydestä sen varjolla, että se muka on hyvä sutkautus?
Huono itsetunto paistaa pitkälle sellaisesta....eli tuollaisten sanoja on narsistin kanssa samalla tasolla. - osaa.
Ei minkäänlaista negatiivista palautetta. Vaikka kuinka olisi asiallista ja aiheellista, niin loppujen lopuksi se kääntää sen asian niinpäin, että siinä huomauttajassa onkin syy. Sitä ennen on käyty tulikiven katkuinen keskustelu, huutojen ja hampaiden kiristelyn saattelemana. Ja nauttii siitä, kun saa taas pahoitettua toisen mielen.
Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve482982Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922808On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712626Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952590Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1072175Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611852Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?231737