Eli olen 12v,1kk päästä 13v.
Minulla olisi sellainen ongelma,että kainaloissa ja jaloissa on paljon tummaa karvaa,minkä haluaisin ensi kesäksi pois,ja olen jo joutunut kärsimään 2 vuotta niistä,mutta en uskalla mennä kysymään äidiltäni suoraan. Onko kenelläkään idoita,miten voisin vihjailla jotenkin,että haluaisin ajella,tai että ne karvat häiritsevät tai jtn,että mahdollisesti minun itse ei tarvitisisi kysyä äitiltä asiaa,vaan äitini kysyisi minulta, haluaisinko ajella,sillä minusta se on noloa kysyä.. Enkä haluaisi ilman lupaakaan ajella.. Eli mikä neuvoksi? Miten olet itse tehnyt? Oletko ollut vastaavanlaisessa tilanteessa?
Kiitos jos osaat auttaa :)
ONGELMA ajelemisen kanssa...
13
1804
Vastaukset
- Mie vaan
äidiltäsi vähän ylimääräistä rahaa ja käy itse sitten ostamassa... Tai sitten vihjailet vaan äidillesi, että sinua häiritsee karvat kainaloissa ym. ja että olisi mukava päästä niistä eroon. Muistan, että itselläni oli noloa pyytää ostamaan ensimmäisiä rintsikoita, mutta sitten isosiskon kanssa kävin katselemassa ja ostamassa. :)
- Toppityttö kesäksi?
En halua ostaa itse,ajella ilman lupaa tai kysyä suoraan äitiltä.. Haluisin jotenkin vihjailla,ja että äiti kysyisi itse miulta esim. kainalokarvoista... :P
- salelampi
Muistan itse sinun iässäsi, kuinka karvat alkoivat häiritsemään. Äiti oli tilannut postimyynnistä sen aikaisen epilaattorilaitteen. Se oli todella kivulias laite. Sillä ajelin säärikarvoja, ja välillä kainaloitakin. Kainalooni kehittyi sitten paise, joka tarvitsi antibioottihoidon. Lääkäri oli vihainen, kun nypin karvojani. Joka tapauksessa meillä kotona sääri- ja kainalokarvojen ajeluun suhtauduttiin luontevasti. Ajeleeko oma äitisi sääri- ja kainalokarvansa? Ehkä asia on hänellekin ihan luonnollinen. Hän ei vain ymmärrä, että hänen tyttärensäkin on jo kiinnostunut sellaisista asioista.
Olen ajellut karvoja koko ikäni. Välillä partakoneella (nilkoissa on arpia sen jäljiltä), välillä sähkökäyttöisellä epilaattorilla ja välillä leikkaavalla ajokoneella. Karvanpoistovahoja ja -voiteitakin olen kokeillut. Sinulle suosittelisin laitetta, joka toimii sähköllä ja katkaisee karvat. Sillä saa vähiten vahinkoa aikaiseksi. Onko sinulla syntymäpäivät tiedossa? Voisit kysyä äidiltäsi karvojen ajoon välineitä lahjaksi! Kainalokarvojen kohdalla voi vedota myös hygieniaan. Karvattomat kainalot on helpompi pitää puhtaina.- Sama toppityttö
En viitsisi suoraan, mutta tuo valoi minulle vähän enemmän rohkeutta,ja kiitos siitä.
Voisitte ehdottaa jtn. vaivoja,mitkä karvat aiheuttaa,että voisin käyttää niitä ongelmia keskustellessani äitini kanssa? - kohta 15
Sama toppityttö kirjoitti:
En viitsisi suoraan, mutta tuo valoi minulle vähän enemmän rohkeutta,ja kiitos siitä.
Voisitte ehdottaa jtn. vaivoja,mitkä karvat aiheuttaa,että voisin käyttää niitä ongelmia keskustellessani äitini kanssa?joo mullakin alko tossa vaiheessa häiritsemään aika pahasti kaikki ja olihan siinä jo jätkienkin mielipiteet alkaneet kiinnostamaan yms, joten ensin ajelin salaa jollain partakoneella, ja sitten kun alkoi potuttamaan tarpeeksi, niin sanoin vain suoraan äidilleni, että voisiko ostaa minulle sheiverin, kävipä sitten ihan ostamassa ilman mitään vastalauseita, vaikka yleensä onkin hyperylisuojelevainen. nyt jotain pari vuotta siitäkin ja sain joululahjaksi sähköisen ajelukoneen, joka hyvin toimii, helpompi myös kuin sheiveri kun voi kuiva-ajaakin ( :
joo osa ei liittynyt nyt mitenkään, mutta sanottuna syynä voisi myös olla, että karvat alkavat nolottamaan ? Itselläni ainakin oli näin
- wadgsbhv jl
Miksi tarvitset luvan omien ihokarvojesi ajeluun?
Mene kauppaan tyttö hyvä ja osta joku höylä! Tai sano äidille, että "kuules mamma, nyt on tapahtunut niin, että kainalokarvat ja säärikarvat häiritsee. Voisitko auttaa ja tulla kanssani kauppaan ostamaan höylää sekä neuvoisit minua hieman? "
How hard is that?
Ja jos et tahdo kysyä äidiltä tuota höylää etkä tahdo itse ostaa niin voi hyvä ihme, ole ajelemati ja kasva vuosi, kaksi ja mieti/kokeile sen jälkeen uudestaan.
TSIISUS. Kids these days...- toppityttö
Ensinnäkin,olen sellaista tyyppiä,joka pitää aika paljon asioita itsellään,ja toiseksi,olen kärsinyt niistä varmaan n. 2 vuotta! ja tiesitkö et siust ei ollu mitää apua? -.-
- gkmjfhgmjhgnbm
toppityttö kirjoitti:
Ensinnäkin,olen sellaista tyyppiä,joka pitää aika paljon asioita itsellään,ja toiseksi,olen kärsinyt niistä varmaan n. 2 vuotta! ja tiesitkö et siust ei ollu mitää apua? -.-
Hmm.
Justhan mä annoin sulle neuvot joilla pääset alkuun. Miksi asiat tarvitsee tehdä niin vaikean kautta?
Olet "kärsinyt" ihokarvoistasi 2 vuotta. Okei. Sitten varmaan haluat tehdä asialle jotain? -> kauppaan ostamaan höylä. Mutta ilmeisesti olet todellakin """"""kärsinyt""""", koska et asialle kuitenkaan mitään tahdo tehdä, tai et ainakaan halua mennä sitä helpointa/normaalia kautta näinkin normaalissa ja helpossa asiassa. - kuuuuukkeli
toppityttö kirjoitti:
Tuossa iässä se tuntuu vielä vaikealta asialta, mutta kyllä äitisikin on ollut samassa tilanteessa joskus, ja muistaa varmasti ensimmäiset karvanpoistokerrat, eli rohkeasti vaan kysymään.
Sano vaikka että karvat kutittavat tms. oli syy mikä tahansa niin voin olla varma että äitisi ymmärtää.
Tsemppiä! :) - klooria
toppityttö kirjoitti:
että miksi tarvitset äidin luvan tällaiseen asiaan? Ettei täällä nyt joku vedätä porukkaa...
Niin tai näin, luultavasti sinulla on taskurahaa ainakin joskus, joten mene kauppaan ja osta partahöyliä. Eivät ne paljoa maksa. It is as simple as that! - toppityttö
klooria kirjoitti:
että miksi tarvitset äidin luvan tällaiseen asiaan? Ettei täällä nyt joku vedätä porukkaa...
Niin tai näin, luultavasti sinulla on taskurahaa ainakin joskus, joten mene kauppaan ja osta partahöyliä. Eivät ne paljoa maksa. It is as simple as that!TEHDÄÄN ASIAT SELVIKSI!
1. En aijo ostaa itse häylää
2. En aijo ns salaa ajella
3. EN haluu kysyy suoraa
4. Joitaki vinkkei,mite VIHJAILLA
onko se niin vaikea ymmärtää? -.-
ps. tää tuli sit kaikille - u5ru4u5
toppityttö kirjoitti:
TEHDÄÄN ASIAT SELVIKSI!
3. EN haluu kysyy suoraa
ps. tää tuli sit kaikilleoot kyllä aika avuton jos et osaa itte marssia kauppaan ostamaan ja sit sekin vielä et tarvit äidin luvan tommoseen asiaan.. kärsi sit vaikka koko kesä karvoista jos on noin hankalaa!
- pikkulikkoja!
toppityttö kirjoitti:
TEHDÄÄN ASIAT SELVIKSI!
3. EN haluu kysyy suoraa
ps. tää tuli sit kaikilleTEHDÄÄN ASIAT SELVIKSI!
"1. En aijo ostaa itse häylää"
- Älä sitten.
"2. En aijo ns salaa ajella"
- Aiotko kysyä äidiltäsi luvan kaikkeen henkilökohtaiseen liittyen?
"3. EN haluu kysyy suoraa"
- NO ÄLÄ!
"4. Joitaki vinkkei,mite VIHJAILLA"
- Et voi vihjailla mitenkään.
Ja tehdäämpäs myös muutkin asiat selviksi:
-Jos haluat asiallisia vastauksia niin ÄLÄ HUUDA!"IO#IU!"!!!!! ONKO TÄÄ NY SI NIINQ HIENOO KU HUUDETAAN JA ANNETAAN OIKEEN HELVETIN JÄRGEVÄ GUWA ITESTÄH!!!?!??!?! 1 1 1!?
-Et TARVITSE äitisi lupaa omien ihokarvojesi ajeluun.
Kerro, miksi haluat 'luvan'?
Miksi et halua ostaa itse höylää?
Miksi et halua puhua äidillesi siitä?
Jos et uskalla/halua/voi mitään tehdä sen eteen (ITSE!) että saisit ne sinua 'häiritsevät' karvat pois, niin ne eivät oikeasti sinua häiritse joten anna olla. Asioiden eteen täytyy olla valmis tekemään itsekin jotain, varsinkin näin helpossa asiassa, jossa ei pitäisi olla mitään ongelmaa tai mitään vaikeaa.
Vinkki: Ole ajelematta. Olet selvästi liian nuori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917550Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1226295Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604417Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333044Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902628Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh321908- 1291531
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971524Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21762"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19703