"Katellaan!"

mistreatment

Kävi muutama päivä sitten niin, että eräs nainen, jonka tunnen jotenkuten, lyöttäytyi seuraan. Tilanne oli, sanotaanko, välillisesti työjuttuihin liittyvä. Nainen oli kerran aiemminkin lyöttäytynyt mukaani, kysellyt kaikkea ja jutellut.

Ehdotin sitten viime kerralla sille naiselle, kun se siinä vieressä jutteli, että josko mennään lounaalle. No menimme sitten lounaalle. Jatkoimme juttelua, aika henkilökohtaisistakn asioista. Istuimme erillään muista ruokalijoista, joten meillä oli oma yksityinen juttutuokio. Kun mentiin lounaalle, niin nainen vähän sekoili hermostuksissaan. Ajattelin, että hyvä merkki, sitä vähän jännittää mun kanssa, se on salettiin innostunut.

Lounaan edetessä nainen yhtäkkiä rupesi puhumaan koko ajan jostain umpitylsästä työjutusta. Yritin kääntää puheenaihetta, mutta sitten mentiin entistä huonommille urille, puhuttiin yhdestä elämääni liittyvästä asiasta, josta on mahdoton puhua kovin positiivisesti. Nainen ei näyttänyt enää kovin ihastuneelta, muttei silti lähtenyt vaihtamaan puheenaihetta vaikka kuinka yritin vaihtaa keskustelun uraa.

Kun erosimme, nainen käyttäytyi ylimielisesti ja sanoi kaikenlisäksi että "katellaan!".

Siis mitä vittua?! Nainen käyttäytyy aluksi kovinkin ihastuneesti ja seuraani hakien, sitten kun menemme lounaalle, niin pilaa tutustumisen tahallaan, ja lopuksi sanoo vielä että katellaan. Kattelkoon ämmä vittu yksinään vaan! Kiitos taas naiset tästäkin!

17

5437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisena sanon..

Miten joku voi suuttua siitä jos joku sanoo "katellaan"? Täälläpäin ihan yleinen sanonta erotessa ja tarkoittaa että katsellaan milloin nähdään toiste. Kaverillinen tokaisu kieltämättä.. Mutta miksei ihastukselleenkin voisi sanoa katellaan erotessa?

Voisin kuvitella että itse sanoisin noin vaikka olisin kiinnostunut. Sama asia kun sanoisin "nähdään". Tai "palataan".

Sen sijaan et kerro tuosta ylimielisestä käytöksestä?
      Hankala tietää onko kyseinen nainen kiinnostunut ilman sitä.

• tytteli27

luulen,että nainen on ihanstunut sinuun,mutta ei ehkä uskalla näyttää sitä....ehkäpä pelkää,että sinä et olekaan ihastunut häneen..? Mulla tollanen tilanne päällä (olen nainen) ja käytän usein tota lausahdusta,koska en halua olla liian tyrkky....katellaan tarkoittaa ainakin minun sanomanani että ollaan yhteyksissä jne....on vaikea näyttää ihastumistaan (varsinkin töissä),jos ei ole tarpeeksi varma myös toisen tunteista...ei halua joutua ns. naurunalaiseksi tms....otappa vielä ihan rohkeasti vaan yhteyttä tähän naiseen ja vaikka kysy mitä se katellaan tarkoittaa..... :) voi kunpa minun tilanteessa mies tekisi näin ja kertoisi vaikka olevansa kiinnostunut minunkin seurasta.....

• Gjooh

No vaikea on asiaa näin ulkopuolisena kommentoida. Tuli mieleen vähän sama kuin edellisellä kommentoijallakin, että ehkä se "katellaan" ei tarkoittanut sitä miten sen tulkitsit ja ehkä nainen oli itse vähän hämillään ja sen takia käyttäytyi vähän oudosti?

Toinen vaihtoehto on että sinä tulkitsit hänen tuttavallisuutensa väärin, eikä hän ollut alunperinkään sinusta kiinnostunut kuin enintään kaverina. Ehkä sitten siksi yritti kääntää keskustelua työjuttuihin yms kun huomasi että alat menemään vähän liian henkilökohtaiseksi ja olet hänestä "siinä mielessä" kiinnostunut?

Vaiohtoehtoja on monia, mutta sinä tietysti itse teet johtopäätöksesi ja päätät miten naiseen jatkossa suhtaudut. Eivät nämä mitään helppoja juttuja ole.

• Gjooh

Piti vielä kysyä tarkennusta pariin juttuun:

- Mistä päättelit että nainen käyttäytyi aluksi "ihastuneesti"? Kyllähän ihmiset ihan normaalistikin menevät juttelemaan tutuille tyypeille? Ettei vaan olisi kyse taas siitä että nainen on ihan normaalin tuttavallinen kuten muillekin tutuille ja mies alkaa sen pohjalta kuvittelevaan vaikka mitä rakkaustarinoita. Ns. "hymyilevä kassatyttö" -ilmiö, jossa mies ihastuu kaikkiin naisiin jotka ovat hänelle vähänkään ystävällisiä.

- Milla tavalla nainen käyttäytyi lopuksi "ylimielisesti"?

Voi toki olla että asia oli kuten tulkitsit, eli nainen oli aluksi kiinnostunut, mutta menetti kiinnostuksensa jutustelunne seurauksena.

• Naisena sanon..
        Gjooh kirjoitti:

- Mistä päättelit että nainen käyttäytyi aluksi "ihastuneesti"? Kyllähän ihmiset ihan normaalistikin menevät juttelemaan tutuille tyypeille? Ettei vaan olisi kyse taas siitä että nainen on ihan normaalin tuttavallinen kuten muillekin tutuille ja mies alkaa sen pohjalta kuvittelevaan vaikka mitä rakkaustarinoita. Ns. "hymyilevä kassatyttö" -ilmiö, jossa mies ihastuu kaikkiin naisiin jotka ovat hänelle vähänkään ystävällisiä.

Voi toki olla että asia oli kuten tulkitsit, eli nainen oli aluksi kiinnostunut, mutta menetti kiinnostuksensa jutustelunne seurauksena.

Että tuo aloittaja sai jotenkin töykeää käytöstä osakseen (sellaisia jotkut vaan on, töykeitä vaikka olisivat kiinnostuneita) ja tulkitsi tuon viimeisen lausahduksen "katellaan" myös yhdeksi töykeydeksi..

Ei tuo muuten päde vain miehiin että luullaan jonkun olevan kiinnostunut pelkän ystävällisyyden takia.

Minä tulkitsin väärin hymyileväisen miehen, joka kehui ja sanoi että minusta on tullut ja tulossa yhä enemmän tärkeä hänelle hänen elämässään. Menin tästä hiukan kiinnostuneena niin "sekaisin" että tulkitsin väärin, kun miehellä ei tunteita ollutkaan.

• reipas_poikamies
        Gjooh kirjoitti:

Gjooh:ilta hyviä vastauksia...
        Pessimisti sanoisi että tämä lounas olisi voinut olla naiselle enemmän mielenkiintoinen-tosin miksi sitten hän tylsiä työjuttuja kaipasi, outoa? Katellaan on täälläpäin sinänsä hyvä ilmaisu, mutta voisi se lopetus olla parempikin...

"mutta sitten mentiin entistä huonommille urille, puhuttiin yhdestä elämääni liittyvästä asiasta, josta on mahdoton puhua kovin positiivisesti. Nainen ei näyttänyt enää kovin ihastuneelta".

-tähän taisi paljon tökätä...

Se nyt vaan on tyyli jolla voi olla enemmän huonoja vaikutuksia kuin hyviä, puolin ja toisin, roikottaa toista näillä "katellaan" "palaillaan" yms. ilmaisuilla :)

• sut.

Itse sanon tuon "katellaan" niin se tarkoittaa vähän niinkuin "moikataan ku nähdää". Ilmeisesti nainen huomas sussa jotain sellaista ettei haluakaan olla sun kanssa.

• .....

. Niin se on,.

• hjhjkkj

Luultavasti vain käsität asioita ihan väärin.
      :D Hieman koomista jopa...

• jeskamandeera.

Te kävitte työlounaalla. Sillä ei ole mitään tekemistä seurustelun tai pariutumisen kanssa. Jos sinä olet kehitellyt päässäsi jotain fantasioita naisen ihastumisesta sinuun tai vastaavaa niin ne ovat ihan sinun omassa päässäsi.

Itse asiassa vaikutat jo tuon perusteella sen varsin epätasapainoiselta ihmiseltä. Harvempi kehittää päässään työlounaan aikana draaman jossa ensin isketään, ihastutaan, suututaan ja haistatellaan. Kuka tuommoisen kanssa voisi harkita vakaata elämää jos jo tunnissa maailmasi keikku laidalta toiselle?

Ja otit vielä rennon, täysin viattoman "Kattellaan" toivotuksen niin henkilökohtaisesti, ja tulkitsit niin väärin että sisälläsi leimahti viha.

Et taida olla henkisesti ihan täysillä mukana?

• :P

Niin no, tylyydellä on tapana peitellä omaa epävarmuutta ja ihastumista/ujoutta, se on ihan yleinen ilmiö. Ehkä hän johdatteli keskustelun neutraalille maaperälle työasioihin kun alkoi kuumottaa liikaa. Tai ehkä hän ei ollut alunperinkään kiinnostunut ja halusi näin osoittaa sinulle, että työkavereina tässä vain mennään. Itsellä kokemuksia siitä, että miehet kuvittelevat että olen kiinnostunut kun olen vain normaalin ystävällinen. Mahdotonta tietää, mistä tapauksessanne on kyse, aika näyttänee.
        Älä vedä hätiköityjä johtopäätöksiä, toki virhearviointeja tulee kun tunteita ja toiveita pelissä. Kyse voi kuitenkin olla väärinkäsityksistä, puolin ja toisin. Älä heitä kirvestä kaivoon, mutta älä ole liian innokaskaan, ota rauhallisesti ja anna tilanteen tasaantua ja katso mitä tuleman pitää.

• määäääääääääääääää

Mitä kettua?? Sopiikohan kysyä, että mistä ihmeestä tuossakin keksit vetää herneet nenään? Vai oliko ruokana hernekeittoa?

• Nainen tietysti

Mutta en oo varma. Katellaan!

• tällane hanu

Itselle käynyt kanssa monta kertaa samantyylisesti. Ärsyttää aivan järjettömästi, että nainen ensin itse flirttailee ja kun mies sitten yrittää saada tutustumisen käyntiin, niin nainen on kuin ei olisi ikinä pitänyt pienintäkään flirttiä. Naiset ovat saatanasta, kaikki onnettomuus maailmassa on lähtöisin naisista.

• Käärmeen

Joo, kenen syytä oli aikoinaan se, että ihmiset potkittiin pois paratiisista...

• V- vaan ei pelimies

Mitäs olis pitänyt sanoa? Tavoitteena oli ilmaiset sapuskat ja ne kun sai, niin mitä sitten? Sinä vain kuvittelit pillua saavasi, mutta sinulle kävi niinkuin muillekin nössöille. Pelimies olisi saanut - ja ne sapuskatkin olisi nainen maksanut.

• Parempi onni ensi ke

Jos olisit menetellyt toisin, olisit saattanut saada pesää. Nainen oli siinä tyrkyllä kätesi ulottuvilla, mutta taisi kyllästyä saamattomuuteesi. "Katellaan" tarkoittaa tuollaisessa yhteydessä "hyvästi". Olen itsekin kerran kokenut saman ja kuullut loppusanan "katellaan", mutta se nainen ei jäänyt yhtään harmittamaan mieltäni. Yritä unohtaa koko juttu, vaikka tietty sinua vähän harmittaa kun jäit ilman... Oppia ikä kaikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2773
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2656
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2601
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2561
    5. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      41
      2306
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      101
      2126
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2022
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1876
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1715
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1578
    Aihe