Sunnuntai 12.2.2012
Nimipäivät: Elma ja Elmi
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Kumpi kannattais tehdä ohjelmassa ensin...
7 Vastausta 220 Lukukertaa

Kumpi kannattais tehdä ohjelmassa ensin...

ojentajapunnerrus taljassa vai pystypunnerrus. Itse kun treenaan kaksijakoisella ohjelmalla (harrastan myös muuta urheilua) niin toisessa treenipäivässä on kolme ojentajiin vaikuttavaa liikettä; kapea penkki, pystypunnerrus sekä tuo taljapunnerrus niin eikös kapea penkki ja pystypunnerrus kannata tehdä ensin koska ovat kuitenkin raskaita perusliikkeitä ja taljapunnerrus enemmänkin apuliike? Ainakaan kovin suuria painoja en kykene niskapunnerruksessa heiluttelemaan (teen ko.liikkeen smith-laitteessa) kun on takana kuluttava ojentajatreeni.

Lopeta smithin

ajoissa. Niskapunnerrus muutenkin täysin turha ja vaarallinen, ellet tähtää kehonrakennuskisoihin.
Harjoittele vapailla painoilla, koko keho mukana suorituksessa. Pääpaino jaloissa ja keskivartalossa, kädet tulee siinä ohessa.

Ite tekisin

pystypunnerrus, kapee penkki, op-taljassa. Yhdyn edellisen kirjottajan kommenttiin, niskantakaa pois ja pystypunnerrus käsipainoilla tilalle. Vaihtelun vuoksi svoi joskus ottaa tangolla, mutta edestä.

aivan oikein

Itse asiassa pystypunnerrus on enemmänkin olkapää/hartia-liike mutta kuormittaa silti ihan mukavasti ojentajia myös. Aivan totta, että taljassa tehtävät ojentajapunnerrukset ovat enemmän avustavia liikkeitä ja eivätkä siis niin raskaita, koko kehoa kuormittavia liikkeitä. Mielestäni ensin kapea penkki ettei se syö voimaa pystypunnerruksesta jossa siis olkapäät pääsuorittajalihaksena ja ojentaja avustavana. Mutta suosittelen, että teet pystypunnerruksen smithissä mieluummin edestäpäin etkä niskantakaa sillä takaa tehtynä se rasittaa voimakkaasti lapaluun seutua ja selkä menee luonnottomaan tilaan. Voi aiheuttaa pidemmän päälle pahojakin vammoja. Edestä tehtynäkin yhtä tehokas ja turvallisempi:) Myös käsipainoilla tehtävä versio on mainio, ellei jopa parempi
Ite oon 15 vuotias poika oon 165 cm pitkä ja painan 95 kg. Osaiko joku sanoo hyvän kunto ohjelman et pääsis kesäksi hyvään kuntoo siis semmonen missä on lihaskunota ja juoksuakin. Aattelin aloittaa nyrkkeilyn syksyllä ja haluaisin päästä hyvään kuntoo.
Et apua olis kiva saaha ja jos joku osai vielä neuvoa ruokavalion siihen päälle nii olisin tosi kiitollinen.
Se olis semmosta mitä voi kotona tehä ku en haluu mennä salille vielä sit ku oon pudpttanut 20 kg nii sit ehkä vois mennä salille.
älä syö rasva ruokaa ja juoksu on tehokkain rasvan poisto tapa vaikka nuoret yleensä luulee että punttisalilla tulee lihakset ja laihtuu mutta näin ei ole koska heillä ei taida olla treeni ohjelmaa olen 20v nainen ja olen timmissä kunnossa juoksen päivään noin .12 km
Ja vitut oot...
Tavoitteet ja lihastasapaino?

Olen tehnyt itse
- Pystypunnerrus edestä vapaalla tangolla
- Taljapunnerrus tai ( joskus ja ) kapea penkki. Suoritustapa penkissä, punnerrus, alas, tangon kääntö leualle kyynärpäät koholle, takaisin punnerruksen lähtöasentoon, punnerrus jne.
- Viimeeksi vapaan tangon kevyehköillä painoilla teräviä vitosia pysty- ja vauhtipunnerruksia sekä raakoja työntöjä.
Yhdistäen, punnerrus, punnerrus, vahtipunnerrus, työntö.
 /   /  /  / Kumpi kannattais tehdä ohjelmassa ensin...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua