Ongelmani on tällä hetkellä siis sellainen että työskentelen 2 paikassa samaan aikaan, viikonloppuna ja toisinaan viikollakin öitä toisessa firmassa, ja viikolla taas perus päivää toisessa firmassa. Päiväduunini on puhelinmyyntiä ja ongelma on se että psyykeeni ei enää vaan kestä kyseistä työtä! Esimiehet ovat jatkuvasti niskassa hiillostamassa tulosta, ja muutenkin kun on perheessä sattunut ikäviä asioita lähi-aikoina niin ei tuo mieli ole parhaimmillaan. Ymmärrän tietenkin että myynti-alalla pitää tehdä tulosta, ja ennen työskentelinkin reilu vuoden eräässä toisessa puhelinmyyntifirmassa jossa meininki oli aivan toisenlaista ja jokainen päivä oli mukava päivä. Nykyisessä firmassa kumminkin paineet kasaantuvat pahasti niskaan, työkaverit ovat epämukavia, myytävä tuote on hyvin vaikea saada kaupaksi ja päivittäin joudun puhelimessa kuuntelemaan haistattelua ja vittuilua, ja haluaisinkin irtisanoa itseni.
Kumminkin pelkät yötyöt riittävät juuri ja juuri kuussa ehkä vuokran ja laskujen maksuun ja mietinkin että mikäli nyt irtisanon itseni päivätöistä niin onko minun mahdollista saada jotain päivärahaa/ muuta tukea? Kovasti yritän etsiä uutta työpaikkaa mutta ihan henkisen hyvinvoinnin takia en kauheen kauaa enää tuolla nykyisessä firmassa pysty olemaan. Ja itse kun olen vasta 22-vuotias ilman mitään ylioppilastutkintoa laajempaa koulutusta niin en tiedä kuinka pitkälle uuden työpaikan löytäminen venähtää.. Sillä olisikin mukava tietää että onko olemassa jonkunlainen tuki joka turvaa elämiseni sen aikaa että uuden työpaikan löydän vai onko tuo karenssi aina ehdottomasti vähintään sen 30päivää?
Olisi mukava tietääkin että onko jollain vastaavanlaista tilannetta, tai muuten tietoa miten näissä toimitaan? Toivottavasti saan nopeasti apua ongelmaani!!
Karenssia pelkäävä
8
304
Vastaukset
- EnOsaaKylläSanoa
Soviteltu päiväraha? jos teet osa-aikaisena sitä toista. ja varmaan teet.
- toiv.nopeaaapua
eli siis jatkaisin sitä viikonloppu yötyön tekemistä. Ja soviteltua päivärahaa siis mietinkin mutta olenko oikeutettu siihen jos itse irtisanon itseni tuosta päivätyöstä? kun siinä se karenssi juuri tuleekin ongelmaksi että sovelletaanko sitä minun tapauksessa miten? Kun en montaa kuukautta selviä pelkällä yötyö palkalla, mutta uuden työpaikan saaminen tuohon lisäksi voi viedä aikaa..
- kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
toiv.nopeaaapua kirjoitti:
eli siis jatkaisin sitä viikonloppu yötyön tekemistä. Ja soviteltua päivärahaa siis mietinkin mutta olenko oikeutettu siihen jos itse irtisanon itseni tuosta päivätyöstä? kun siinä se karenssi juuri tuleekin ongelmaksi että sovelletaanko sitä minun tapauksessa miten? Kun en montaa kuukautta selviä pelkällä yötyö palkalla, mutta uuden työpaikan saaminen tuohon lisäksi voi viedä aikaa..
no tosta en kyllä osaa sanoa mitää mut samassa veneessä ollaan: mulla on täysin sama tilanne tulossa.mä oon käsittänyt et soviteltu päiväraha ja sit sossuu jos ei rahat riitä (kun ne ei riitä).eikai tuota soviteltua päivärahaa ihan hirveitä määriä saa ja siinäkin on omat koukeronsa missä tilanteessa voi edes saada (työssäoloehdot kai) et ei se kyl helppoa.mutta viimeisessä kädessä auttaa sossu.sinne sitten toimeentulotukihakemus sisään!
älä missään nimessä aja itseäs loppuun tuollaisessa työssä mitä kuvailit siitä päivätyöstä.kestää todella kauan parantua,jos ajat itses ihan piippuun eikä se palkka varmaan oo ihan sen arvoista? - onnistua
toiv.nopeaaapua kirjoitti:
Eipä taida onnistua soviteltu päiväraha sinun tapauksessasi. Olisiko sinun mahdollista saada tuosta sivutyöstäsi enemmän tunteja, edes väliaikaisesti?
- EnKYlläOsaaAuttaa
onnistua kirjoitti:
Eipä taida onnistua soviteltu päiväraha sinun tapauksessasi. Olisiko sinun mahdollista saada tuosta sivutyöstäsi enemmän tunteja, edes väliaikaisesti?
no jos soviteltu ei onnistu niin sosku auttaa sit,se on varma.
- ^^^^^^^
'''''Kumminkin pelkät yötyöt riittävät juuri ja juuri kuussa ehkä vuokran ja laskujen maksuun ja mietinkin että mikäli nyt irtisanon itseni päivätöistä niin onko minun mahdollista saada jotain päivärahaa/ muuta tukea?''''
Riippuu yötyön laajuudesta. Jos teet kokoaikatyötä, niin mitään ei tipu niin kauan kuin yötyö kestää. Jos yötyö on osa-aikainen, niin sitten tulee toisesta työstä irtisanoutumisesta ensin 3 kk:n karenssi ja sen jälkeen on mahdollisuus soviteltuun korvaukseen. Jos et kuulu työttömyyskassaan, niin aika olematon soviteltu työttömyyskorvaus on. Toisaalta, jos tulosi ovat pienet, sinulla on oikeus myös asumistukeen ja jos tulot ovat vielä pienemmät, niin saattaa olla oikeus toimeentulotukeen.- ^^^^^^^^
''''Jos teet kokoaikatyötä, niin mitään ei tipu niin kauan kuin yötyö kestää.'''
Tulipas luettua vähän huonosti aloitusviesti. Siitähän selviää, että yötyösi on osa-aikatyötä.
Siis kolmen erokarenssikuukauden jälkeen sinulla on oikeus soviteltuun työttömyyskorvaukseen. Laji riippuu siitä, täyttyykö päivärahaan oikeuttava työssäoloehto vaiko ei ja jos täyttyy, niin määrä siitä, kuulutko työttömyyskassaan vaiko et.
- gtg5g
Voi sua reppanaa, jos psyyke ei kestä pitää mennä lääkäriin, ei kannata irtisanoutua. Hae saikkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1304478Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783236- 1021530
- 881375
- 95902
- 77774
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18752- 42710
Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21706Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111688