Moikka !! Olen siirtynyt alkoholin kohtuukäyttöön. Kerta- annokseksi asetin seitsemän ( 7 ) annosta. Siinä olen pysynytkin nyt, viime kesäkuusta alkaen. Omasta mielestäni olen onnistunut hyvin, vaikka itse sanonkin ( moni muukin ).
Oikeastaan koko projekti lähti liikkeelle, siitä että en vain enään jaksanut todella inhottavia krapulapäiviä. Toinen hyvä syy minkä takia siirryin kohtuukäyttöön, oli selvä rahan säästäminen. Baariin jos satun nykyään " eksymään " niin, yleensä menen täysin selvinpäin heti klo. 24.00 jälkeen. Siellä ole juonut sitten neljä isoa olutta ja yhden pienen. Tai jos kyseisessä paikassa ei ole saanut pientä ( 0.3 ) olen hakenut sen muualta.
Sen verran olen oppinut että alkuillasta baariin ei pidä mennä. Sitten on niin monta tuntia aikaa kuppilan sulkemiseen, että joudun välissä juomaan coca- colaa useamman " paukun ". Pieni humalatila pääsee laskemaan ja tunnen, etten olekaan enään niin hyvissä tunnelmissa ( samalla aaltopituudella muiden kanssa ). Poishan sieltä ei tahdo millään päästä, ennen valomerkkiä... siinä asiassa on kyllä, vielä paljon parantamisen varaa. Noo... baariympäristö on vain sellainen, että ei sieltä viitsi kesken iltaa kotia nukkumaan lähteä, That´s it.
Ehdottomasti jatkan samalla linjalla. Olen juonut... jos, tätä voi nyt juomiseksi sanoa kerran tai kahdesti viikossa ( perjantai- iltaisin ja lauantai- iltaisin ). Viikolla en ota pisaraakaan, en koe siihen tarvetta. Kyllä kohtuukäyttökin onnistuu, sen halusin täällä kertoa- oman tarinani.
Kohtuukäyttöä ( onnistuu )
10
394
Vastaukset
- toinen jupoppo
olet .
- näin on
Olet selvästi alkoholisti, turha selitellä.
- Lähtee jano
Itselläni on tuo tyyli että juon 7 annosta pe-la-su päivinä,tosin kotona.Hyvä kun on aina virkeä ja raikas olo aamulla ja iloinen sekä normaali, noilla annoksilla, ja lisäksi 7 kuitenkin rentouttaa mukavasti.....
- paitis
Lähtee jano kirjoitti:
Itselläni on tuo tyyli että juon 7 annosta pe-la-su päivinä,tosin kotona.Hyvä kun on aina virkeä ja raikas olo aamulla ja iloinen sekä normaali, noilla annoksilla, ja lisäksi 7 kuitenkin rentouttaa mukavasti.....
Sinäkin olet alkoholisti, siksi olet tällä palstalla.
- pipariminttu
No voi hyvänen aika! Totta kai kohtuukäyttö onnistuu. Suurin osa ihmisistä käyttää alkoholia kohtuudella. Alkoholistit on ainoita, joilta se ei onnistu.
- alistumaton
Viikossa kaksi-kolme alkoholitonta päivää. Joskus enemmänkin. Silloin, kun juon juon niin paljon kuin tuntuu hyvältä. Osaan lopettaa ennen kuin pitää esim. poistaa ravintolasta kovan humalatilan takia. Normaalisti viikossa 40-60 annosta.
- pystyy
ihan jokainen kohtuukäyttöön, jos vain on omaa halua. Kun oikein kovasti haluaa vain pientä känniä, onnistuu. Mutta jos oikein kovasti haluaa kunnon kännit ja krapulat, sekin onnistuu. Ihan oma valinta se on!
- Näin on
En tiedä historiaasi, muttaa jos todella olet ollut alkoholisti sanan varsinaisessa merkityskessaä, kohtuukäyttö on mahdotonta! Joko et ole ollut alkoholisti tai ajan myötä lipeät liikakäyttöön, ennemmin tai myöhemmin. Alkoholisti ei kohtuukäyttöön riippuvuutensa takia pysty enää koskaan. Tämä riippuvuus hänellä sailyy loppuelämänsä.
- Fiksusti
Join eilen fiksusti six packin keskaria, mukavasti rentoutti ja pirteenä aamulle kello 6.00 kahville tavan olossa....
- asklödfjasdklöfj
Missä kohdassa tuo ketjun aloittaja väitti olevansa holisti? Miksi hänen pitäisi olla holisti? Eikö tänne saa kirjoittaa kuin holistit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1364609Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k793346- 1061628
Työeläkeloisinnan kulut vuonna 2025 peräti 37,3 mrd. euroa
Johon palkansaailta varastettiin 28,2 mrd. euroa, mikä on 3/4. Jokaisen palkansaajan palkkasummasta varastetaan noin 1/241495- 901479
- 102977
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka21863- 74844
- 45788
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112723