Miten maksuhäiriö on vaikuttanut

elämääsi?

Hei!

Sain kirjeen Asiakastiedolta, että Lindorff on kirjauttanut minulle maksuhäiriön. Tiedän, että se koskee luottokorttilaskua, jonka maksuohjelmassa minulla on ollut vaikea pysyä. AKT pysyy siis tiedoissani kaksi vuotta.

Kysynkin nyt, että miten tuo merkintä konkreettisesti vaikuttaa elämääni? Minulla on iso talo, Soneran matkapuhelin, Elisan kotipuhelin ja ADSL, kesämökki ja auto ovat velattomia. Korttina Nordean Silver Mastercard 2500 euron lotolla.

Tuota korttia ei kenties syksyllä uusita, vaikka maksut on hoidettu. Mutta mitä vielä? Mitään en ole ostamassa tai hankkimassa. Minulla on vakityö, mutta muista syistä olen ollut kotona puoli vuotta ja tulot ovat olleet pienet. Kiitos asiallisista vastauksista!

25

2511

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e.s

Itselläni lähti kanssa luottotiedot vähän aikaa sitten. Arkeeni asia ei niinkään vaikuta,mutta palkasta ulosotto vie kyllä hyvän osan. Nyt palkan lisäksi saan tämän takia sossusta hakemaani toimeentulotukea,koska verojen ja ulosoton jälkeen minulle ei vuokran ja työmatkakulujen jälkeen jää mitään. Onneksi velka on tällä hetkellä pieni,ja kohta ollaan "kuivilla". Luottotietojen menetys ei enään harmita,kyllä se elämä aina voittaa!

• alkup.

Sitä tässä itsekin mietin ja yritin järkeillä, - ettei pitäsi vaikuttaa oikeastaan mihinkään - koska en ole mitään luottoa/laskutettavaa ottamassakaan. Asuntolainaan tuskin vaikuttaa mitenkään. Siihen on omat kiinteistöt vakuutena ja lyhennykset on hoidettu. Ulosotossa ei ole mitään. Tuota luottokorttilaskua olen hoitanut Lindorfin kanssa.

Olin tietenkin myös harmeissani tuosta Asiakastiedon kirjeestä, mutta lähtölaskenta vuoteen 2012 on alkanut. Päivät menee nopeasti. Tsemppiä!

• ejjgjjegg

Nyt pitää lyödä lyötyä ja sanoa että oletpa aika tyhmä.
      On iso talo ja velaton kesämökki ja auto, eikä ole tullut mieleen pikkaisen realisoida omaisuutta
      johonkin mitättömään luottokorttilainan.
      Jos ei ollut provo, niin toivon että kärsit luottotietojesi menetyksestä ja raskaasti.

• alkup.

kesämökin, että olisin saanut maksettua "mitättömän luottokorttilainan", kuten itsekin kirjoitit? Sehän se vasta tyhmää olisi ollut. Näillä hinnoilla niiltä rannoilta ei enää mökkejä ostella. Ja auto ei ole sellainen, että siitä olisi ko. summaa saanut kasaan.

Usko pois, että kaikenlaista irtainta myin ja korut panttasin, että tuon laskun olisin saanut maksettua.

Toivontan sinulle kaikkea hyvää ja että elämässäsi asiat sujuisivat, kuten olit suunnitellut.

• dfggggg
        alkup. kirjoitti:

kesämökin, että olisin saanut maksettua "mitättömän luottokorttilainan", kuten itsekin kirjoitit? Sehän se vasta tyhmää olisi ollut. Näillä hinnoilla niiltä rannoilta ei enää mökkejä ostella. Ja auto ei ole sellainen, että siitä olisi ko. summaa saanut kasaan.

Usko pois, että kaikenlaista irtainta myin ja korut panttasin, että tuon laskun olisin saanut maksettua.

Toivontan sinulle kaikkea hyvää ja että elämässäsi asiat sujuisivat, kuten olit suunnitellut.

Olet juuri orastavan helvetin alkupäässä, jonka voit vielä estää realisoimalla jotakin, vaikka sen
        niin niin tärkeän kesämökkisi.
        Muuten sitä realisoi jonkun ajan päästä vouti.¨
        Jos tulot ovat liian pienet jokapäiväiseen elämiseen, niin menoja on karsittava ja turhaa omaisuutta myytävä.

• alkup.
        dfggggg kirjoitti:

Olet juuri orastavan helvetin alkupäässä, jonka voit vielä estää realisoimalla jotakin, vaikka sen
        niin niin tärkeän kesämökkisi.
        Muuten sitä realisoi jonkun ajan päästä vouti.¨
        Jos tulot ovat liian pienet jokapäiväiseen elämiseen, niin menoja on karsittava ja turhaa omaisuutta myytävä.

kysyinkin eli mitä muuta tästä maksuhäiriömerkinnästä seuraa. Mainitsit orastavan helvetin ja että kohta tulee vouti. Kerro lisää! Miten maksuhäiriö vaikuttaa olemassa oleviin sopimuksiin?

Ei minulla ole mitään ulosotossa eikä sinne ole mitään menossakaan. Ko. luottokortistakin on Lindorffin kanssa maksusuunnitelma, mutta yhden erän maksoin liian myöhään (sillä hetkellä rahaa ei ollut tarpeeksi) ja merkintä lähti Asiakastiedolle. Mutta sopimus on siis voimassa.

Tilanteeni on tiukka vielä kesän yli. Sitten rahaa alkaa tulla jälleen normaalisti, kun palaan töihin.

• fgdfddf
        alkup. kirjoitti:

kysyinkin eli mitä muuta tästä maksuhäiriömerkinnästä seuraa. Mainitsit orastavan helvetin ja että kohta tulee vouti. Kerro lisää! Miten maksuhäiriö vaikuttaa olemassa oleviin sopimuksiin?

Ei minulla ole mitään ulosotossa eikä sinne ole mitään menossakaan. Ko. luottokortistakin on Lindorffin kanssa maksusuunnitelma, mutta yhden erän maksoin liian myöhään (sillä hetkellä rahaa ei ollut tarpeeksi) ja merkintä lähti Asiakastiedolle. Mutta sopimus on siis voimassa.

Tilanteeni on tiukka vielä kesän yli. Sitten rahaa alkaa tulla jälleen normaalisti, kun palaan töihin.

Olemassa oleviin lainoihin ja esim.puhelinliittymiin ei vaikuta niin pitkään kunhan ne pystyt ajallaan hoitamaan.
        Määräaikaisia sopimuksia ei yleensä enää uusita, vaan vaaditaan vakuusmaksua.
        Eli niin kauan kun pidät kulissia yllä etkä tarvitse mitään vakuutusta, puhelinliittymää, kaapelisopimusta tai mitään laskutettavaa niin homma futaa.
        Myös työpaikan vaihto voi muodostua vaikeammaksi, mutta ei sentään ihan mahdottomaksi.
        Toivotaan ettei kevään ja kesän aikana patoutuva rahantarpeesi ole liiallinen säännöllisiin palkkatuloihisi nähden.

• Kupla puhkeaa joskus

Normaaliin elämään mitenkään jos sinulla on jo kaikki tarvittava, (puhelin jne.) kunhan hoidat tulevat maksut.

Ainoa mihin vaikuttaa ovat tulevat luotot, osamaksut jne.

Jos nyt kuitenkin jätät maksamatta tulevat niin joudut kuseen koska sinulla on omaisuutta ja niitä lähdetään sitten realisoimaan.

Itsellä ei ole ollut luottotietoja vuodesta 1992 eikä sillä ole omaan elämääni ollut mitään merkitystä kunhan vähän osaa kikkailla.

• alkup.

käteisellä maksava ei luottotietoja tarvitse. Otan tuon Omatiedon seurantapalvelun käyttöön. Ihan mielenkiinnosta haluan tietää, jos joku tietojani käy katsomassa. Syytä ei pitäsi olla.

• näin on....

2 viikon kuluessa ja sulkee sinun SilverMastercard korttisi ja laittaa sen maksuun.

• ptäisi olla tarkempi

Itselläni meni kanssa merkki luottotietoihin tosin virheellinen sellainen ja ny sitten poistunut, mutta silti kerkesi tulla pankilta tieto,että luottokortti on mitätöity asiakastietoihin tulleen merkin takia. No sekin asia hoitui kyllä kun soitin ja selvitin asian. Oli mennyt jo tieto asiakastiedoistakin pankille, että oli virhe kyseessä.

• alkup.

Sitä sitten tässä odotellessa. Onneksi on samaan tiliin jo olemassa Electron. Mennään sillä sitten. Masterin limiitti on täynnä, joten täytyy varautua maksaan se kerralla. Kiitos vastauksesta!

• alkup.
        ptäisi olla tarkempi kirjoitti:

Itselläni meni kanssa merkki luottotietoihin tosin virheellinen sellainen ja ny sitten poistunut, mutta silti kerkesi tulla pankilta tieto,että luottokortti on mitätöity asiakastietoihin tulleen merkin takia. No sekin asia hoitui kyllä kun soitin ja selvitin asian. Oli mennyt jo tieto asiakastiedoistakin pankille, että oli virhe kyseessä.

Eli jo saamasi merkinnän lisäksi pankkisi ilmoitti toisen merkinnän, kun mitätöi korttisi, vaikka korttia oli käytetty asiallisesti?

• pitäisi olla tarkemp
        alkup. kirjoitti:

Sitä sitten tässä odotellessa. Onneksi on samaan tiliin jo olemassa Electron. Mennään sillä sitten. Masterin limiitti on täynnä, joten täytyy varautua maksaan se kerralla. Kiitos vastauksesta!

että maksan ihan normaalisti luottoa pois, en siis kerralla kaikkea. Mutta minä tämän vierheen takia sain siis pitää korttini ja mitätöinti mitätöitiin.
        Eli ei sinun tarvitse kaikkea kerralla maksaa, en ainakaan usko, että niin tekevät.

Mulla siis perintätomisto oli ilmoittanut asiakastietoihin merkin ja pankki sai siitä tiedon jolloin lähetti krtin mitätöimis ilmoituksen.

• alkup-

eikä kukaan ole vaatinut korttia tms. pois. Kaikki on jatkunut niin kuin ennenkin.

• mikkas

höh olit aika hölmö kun et sopinut lindorffin kanssa maksavasi erissä, olisit säästynyt koko sotkulta. Muuten ei kai vaikuta kun ettei luottokorttias uusita etkä saa mitään osamaksulla tai luotolla. kikki pitää maksaa käteisellä.

• Kantapään kautta

Ei vaikuta nykyiseen lainaan. Maksat vaan sovitun mukaisesti lyhennykset.

Netti- ja matkapuhelin liittymät kannattaa myös hoitaa ajallaan, niitä saa uusia sitten etukäteispanttimaksua vastaan.

Itse olen saanut uudet vakuutukset (koti- ja tapaturma), vaikka luottotiedoissa merkintä.

Luottokortin varmaan vievät. Maksat velat sitten erissä pois. Itse olen hyvin pärjännyt electronilla ja käteisellä.

Kannattaa ruveta keräämään pientä säästöä, etenkin sitten kun menet töihin. On hyvä olla varalla rahaa, esim. kodinkoneen tai auton rikkoutumisen varalta.

Itselläni homma pelannut hyvin, kun luottotiedot meni. Luottokortti-,kulutusluotto-, osamaksu ja- autovelat makseltu kohta pois, eikä lisälainaa ole voinut tehdä. Ja säästönkin on mennyt rahaa. Auton ja kodin pikkurempat onnistuu säästöillä ja ihan kuukausittaisella palkkarahalla.

Kyllä tämä aika on opettanut. Pitää olla säästössä rahaa, kun ei voi yllättävää menoa maksaa luotolla. Luottotietojen palautumisen jälkeen en aio palata entiseen.

Ja kannattaa tehdä paperille tai exceliin taulukko, johon kirjaa laskut ja muut menot ja tulot, niin pysyy kärryillä rahanmenosta. Itse olen laatinut taulukon niin, että kirjaan kuukausittain tulot ja siitä miinustan kaikki pakolliset menot. Siitä sitten sopiva summa säästöön ja osa käyttöön. Turhat ostot on hyvä karsia minimiin, niin jää rahaa enemmän velkojen maksuun ja pahanpäivän varalle. Ei ole sitten niin suuri huoli huomisesta. Itselläni ensimmäiset kuukaudet luottotietojen menettämisen jälkeen olivat kaameat. Onneksi pikkuhiljaa sain lyhennykset sopimaan kuukausituloihin ja tajusin lopettaa loputtoman tuhlaamisen.

• kassatar
        Kantapään kautta kirjoitti:

Ei vaikuta nykyiseen lainaan. Maksat vaan sovitun mukaisesti lyhennykset.

Netti- ja matkapuhelin liittymät kannattaa myös hoitaa ajallaan, niitä saa uusia sitten etukäteispanttimaksua vastaan.

Itse olen saanut uudet vakuutukset (koti- ja tapaturma), vaikka luottotiedoissa merkintä.

Luottokortin varmaan vievät. Maksat velat sitten erissä pois. Itse olen hyvin pärjännyt electronilla ja käteisellä.

Kannattaa ruveta keräämään pientä säästöä, etenkin sitten kun menet töihin. On hyvä olla varalla rahaa, esim. kodinkoneen tai auton rikkoutumisen varalta.

Itselläni homma pelannut hyvin, kun luottotiedot meni. Luottokortti-,kulutusluotto-, osamaksu ja- autovelat makseltu kohta pois, eikä lisälainaa ole voinut tehdä. Ja säästönkin on mennyt rahaa. Auton ja kodin pikkurempat onnistuu säästöillä ja ihan kuukausittaisella palkkarahalla.

Kyllä tämä aika on opettanut. Pitää olla säästössä rahaa, kun ei voi yllättävää menoa maksaa luotolla. Luottotietojen palautumisen jälkeen en aio palata entiseen.

Ja kannattaa tehdä paperille tai exceliin taulukko, johon kirjaa laskut ja muut menot ja tulot, niin pysyy kärryillä rahanmenosta. Itse olen laatinut taulukon niin, että kirjaan kuukausittain tulot ja siitä miinustan kaikki pakolliset menot. Siitä sitten sopiva summa säästöön ja osa käyttöön. Turhat ostot on hyvä karsia minimiin, niin jää rahaa enemmän velkojen maksuun ja pahanpäivän varalle. Ei ole sitten niin suuri huoli huomisesta. Itselläni ensimmäiset kuukaudet luottotietojen menettämisen jälkeen olivat kaameat. Onneksi pikkuhiljaa sain lyhennykset sopimaan kuukausituloihin ja tajusin lopettaa loputtoman tuhlaamisen.

no mutta jos ulosoton ja vuokran jälkeen ei jää mitään?mistä rahat ruokaan?sairastaa ei auta,mistä lääkerahat?

• alkup.

mutta yhden erän maksoin liian myöhään. Siitä lähti merkintä.

• jkfsjflkjd
        alkup. kirjoitti:

mutta yhden erän maksoin liian myöhään. Siitä lähti merkintä.

Lindorff on niin perseestä! Heti laittamassa eteenpäin käräjäoikeuteen ym. Intrumissa ollaan inhimmillisiä ja tarjotaan aina uutta mahdollisuutta, puhumattakaan Sveasta, jotka on todellisia asiakaspalvelijoita, ja jotka todella yrittää auttaa ihmistä selviämään maksuistaan.

• 17+9
        jkfsjflkjd kirjoitti:

Lindorff on niin perseestä! Heti laittamassa eteenpäin käräjäoikeuteen ym. Intrumissa ollaan inhimmillisiä ja tarjotaan aina uutta mahdollisuutta, puhumattakaan Sveasta, jotka on todellisia asiakaspalvelijoita, ja jotka todella yrittää auttaa ihmistä selviämään maksuistaan.

Jos ulosoton ja vuokran jälkeen ei jää rahaa ruokaan on oikeutettu toimeentulotukeen.
        Joten apua kannattaa hakea sosiaalitoimesta.

• lkjplk

Kettu mikä kettu olet sinä.

• näin...

Alan olla käytännössä jo valmis tappamaan itseni, velkaannuin aikanaan mielenterveys ongelmien ja siitä seuranneen kevyt mielisen velkaantumisen takia, sain kyllä hoidettua asiani niin että asiakastiedossa näkyy jokaisen maksuhäiriömerkinnän kohdalla että saatavat on suoritettu, nyt kun pitäisi muuttaa syrjäkyliltä mahdollisen työn perässä niin eipä onnistu... parempi vaan kaivaa haulikko esiin...

• äärpäää

Uuden auton hinnalla saa 20 tonnin romua. Tosin toinen vasta menossa, että saa osua tosi huono onni kohdalle, että kerkeän ne 20 hankkimaan eloni aikana. Tv maksoi 25 egeä ja läppäri 400. Netti on läävässäni ilmainen. En käy töissä joten pärjään suurimman osan ajastani lökäpöksyverkkareilla ja parilla siistillä vaateparrella. En haaveile taulutöllöistä, istunhan koneella suurimman osan ajasta. Harrastukseni menevät metsään kirjaimellisesti ja nautin kaikesta ilmaisannista, jonka luonto suo.
      No lainaa en saisi muutenkaan koska en ole töissä, ja miksi ottaisin ja mihin. En tiedä.
      Jos päätän vaihtaa elämänpiiriäni ei luottotiedottomuus ole este kämpän saantiin, jollei kasassa ole kasa maksamattomia vuokria ja häätöputkea.
      Elämäni ei muuttunut mitenkään, huonompaan vaan parani. Jos silloin tällöin töihin eksyn en tee sitä rahasta vaan työnteon ilosta, en siksi että saisin jotain materialistista vaan jotain mielihyvää tekemisestä ja onnistumisesta. Mitäpä tälläinen ihminen sitten tekisi enään luottotiedoilla....ei mitään.

• Nöyrä ihminen

Koita sopia heidän kanssa maksuohjelma. Jos tuo menee ulosottoon, joudut todellakin luopumaan jostain sinulle merkittävästä omaisuudesta, koska se taatusti ulosmitataan tuon velan perintä jaoik.käyntikulujen korko ym. palkkiot yhteenlasketusta summasta.
        Helposti menee talo alta.
        Eli luuri käteen (jos vielä kännykkä toimii) ja yhteys sinne perintätoimistoon heti.
        Mulla aikoinaan nuorena sällinä meni bensakortti ns."rotestiin", kun en suostunut maksamaan laskua, jota en ollut tehnyt. Kaikki luottoni kaatuivat, hyvä kun sain työpaikkani pitää, sitäkään ei ole enää. 15 Vuotta olen katsellut sivusta, kun toiset elvistelee työpaikoillaan ja tuloillaan ja taloillaan. Voin sanoa ettei hääviltä tunnu.Olishan se nyt kiva kun saisi talon tms. vaan ei. Kestoleima ottassa.8000mk:n takia!!
        Ja minä sentään maksoin ne muut luotot työttömyyskorvauksesta!!! Silti tässä ollaan ja mennään pv kerrallaan. Velkaa ei ole enää latiakaan. Ei ole kyllä omaisuuttakaan.
        Kaikki mitä tulee päivärahasta yli on kotiinpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      126
      4446
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3220
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      102
      1500
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1348
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      95
      889
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      723
    7. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      706
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      697
    9. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      49
      696
    10. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      673
    Aihe