Jos raskaaksi seurustelun alkuvaiheessa?

jos jos...

Miten suhtautuisit jos sinä tulisit raskaaksi (tai miehenä tyttöystäväsi tulisi raskaaksi) kun vasta muutama kuukausi seurusteltu? Olisiko raskauden keskeytys ensimmäisenä mielessä? Nainen, kertoisitko miehelle, jos päätyisit aborttiin? Ja mies, mitä ajattelisit jos nainen päättäisi tehdä abortin?

11

1389

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ::::::::::::

Mä en ikinä tekis aborttia (ellei sitten sikiö vakavasti vammautunut) ja kumppanini tietää tämän, on tiennyt jo ennen kuin alettiin seksiä harrastaa. Molemmat ollaan sitä mieltä että ei lasta tällä hetkellä haluta ja olisin kyllä tosi järkyttynyt jos huomaisin yhtäkkiä olevani raskaana mutta asiasta on puhuttu ja ei se mikään maailmanloppu meille olisi (ai niin minä 22, mies 21).

Jos mietin yleisesti aborttia, niin musta jos kyseessä on varsinainen suhde (on kuitenkin sen verran pitkällä että seksiä on :) ) niin miehelle ehdottomasti kyllä kertoisin. Ja hankala kai sitä suhdetta olisi jatkaakaan ilman kertomista. Tai siis mä keskustelisin miehen kanssa ja vaikka kyllä se on lopulta mun päätösvalta niin ottaisin kyllä miehenkin kannan huomioon asiassa (eli mies ei halua lasta mutta mä en halua aborttia niin kävisikö adobtoitavaksi antaminen tai että minä sitten yh:na hoitaisin lapsen, tai jos mies haluaisi ja minä en niin silloinkin yrittää löytää keskitie) koska mun mielestä lapsi on kuitenkin kahden ihmisen tuotos vaikka nainense raskaana onkin. Tiedän että monet pitää tätä hirveän vanhanaikaisena ja täysin typeränä ajatuksena, mutta näin se mulla menee.

Jos ois ollut vain yhden yön pano niin tuskin edes yrittäisin miestä saada kiinni kertoakseni että: hei, mä aion tehdä abortin, moikka. Aiheuttais kaikille enemmän ongelmia kuin mitään hyvää. Eri asia sit jos lapsen aikoisi pitää...

Suhteen tulevaisuuteenhan abortti varmasti jollain tavalla vaikuttaa koska se yleensä on henkisesti kova juttu etenkin naiselle. Eli silloin olisi toki hyvä jos kumppanin kanssa olisi asiat puhuttu selviksi ja tukea saisi. Suhteen kannalta voi olla aika ongelmallista jos nainen joutuu kantamaan koko taakan yksinään.

• Ja... Joo. Vois melkeen toistaa tuon, paitsi etten oo nainen. :D

• Se vaikuttaa todella paljon, että kuinka syvä yhteys parin välillä on. Ja sillä on merkitystä kanssa, että keskustelisiko mun kanssa asiasta vai hiipailisiko sinne yksin. Jos ei keskustelisi, niin vetäisin niin isot herneet nokkaan, että aikamoinen kriisi olisi valmis. Silloin tietäisin ettei naiseen ole luottamista vaikeissa asioissa ja toisaaltaan ei halunnut alkaa lapseni äidiksikään. Tai toisaaltaan jos nainen vain ilmoittaisi asian, että menee aborttiin ja sillä hyvä, en hyvänä sitäkään välttämättä katsoisi. Keskustelu ei ole ilmoittamista, vaan tuumintaa yhdessä. Siis jos suhde on sellainen, joka pyrkii johonkin vakavaan joskus.

Ensimmäisenä mielessä olisi lapsen pitäminen. Ja jos olisi asiat hullusti niin sitten todella hyvien syiden pohjalta voisi aborttikin olla paikallaan. Ja silloin toki tukisin naista. Abortti on myös henkinen menetys ja jos kevein perustein hommaa abortin, niin se kalvaa kyllä. Varsinkin siinä tapauksessa, jos myöhemmin haluaisikin lapsen sen miehen kanssa, eikä enää siihen kykene. Tai jos näin miehenä... Niin jossei enää onnistuisikaan lapsen saaminen jälkeenpäin, niin aika pahasti saattaisi asia kalvaa.

Jos jokin asiassa kalvaa, niin silloin asia kannattaa perin juurin pohtia ennen lopullisia tekoja. Mutta... Kaikki suhteet ei koskaan kehity milleen läheiselle tasolle... Sellaisista en tiedä mitään ja tuskin niissä mies paljoakaan välittää vaikka tekisit aina abortin. Luultavasti vaan iloinen ettei joudu vastuuseen.

• selvä peli

Minulle on selvää, että jos tulisin raskaaksi, tekisin abortin. En ole varma, kertoisinko seurustelukumppanille, koska minun keho minun päätös. Ei siinä mun mielestä ole keskusteltavaa, koska en voisi ruveta yksinhuoltajaksi tai synnyttää aviotonta lasta epävarmaan suhteeseen. Mutta entäpä jos tämä oliskin se mies jonka kanssa menen joskus naimisiin ja hankin lapsia? Jos kumppani olisi minulle tärkeä ja suhde "vakava", pelkäisin että mies ei hyväksyisi päätöstäni tai pitäisi minun moraaliani huonona jos kertoisin että olen raskaana ja aion tehdä abortin ja voisin siksi vaieta koko raskaudesta.

• On mun mielestä turha. Aivan varmasti vakavia esteitä tulee matkalla ja jos on tapana vaieta kaikesta, niin koko suhde ei vaan voi toimia. Itse reagoisin ainoalla oikealla vaihtoehdolla, jos jonkin tärkeän asian jättää kertomatta... Se loppuu siihen se suhde. Mutta... En kyllä mykkäsuhteeseen toivottavasti koskaan ajaudukkaan. Ne ei kestä ikinä.

Sen sijaan jos on kyse jostain irtoseksistä, niin sellaisella ei ole mitään väliäkään. Vaikka olis munkin jälkeläisiä. Tai olisi kiva ehkä tietää ja tietty pitäis kai maksaa puolet abortista jne, mutta sillä ei olis sen enempää merkitystä suuntaan tai toiseen. Joskin ihmettelen miten ajautuisin moiseen tilanteeseen. :o Mutta jos...

• Coldess

abortin, vaikka joutuisinkin sitten elämään sen kanssa. Tietenkään en missään nimessä toivo raskautta eikä kylllä mieskään.
      Luultavasti en koskaan tule haluamaan lapsia.
      En ole sukuni ainoa jäsen, joten hoitakoot muut sen suvunjatkamisen, jos niin tärkeää on.

• Teillä on asiat selviä ja varmaan asian kertoisitkin miehelles, että perhana mitä menit tekemään... :D Sehän on ihan jees silloin, kun se on molemmille tiedossa ja peli on avointa ja reilua. Ja vielä kun tosiaan ei ikinä ole aikomuskaan lisääntyä. Mitäs siinä silloin. Toki hormoonallinen masis voi tulla, mutta kun henkisellä puolella ei ole sitä epäilystä, niin on todennäköistä, ettei sillai mitään suuria kestämisiä tuu. Se salassa puuhastelu mua ajatuksena risoo ko-asiassa ja vielä jos on kumppani, johon pitäisi luottaa.

• hojujuoohj

Jos suhde olisi läheinen ja hyvä, ja vaikuttaisi siltä, että voisimme olla yhdessä elämämme, toki keskustelisin miehen kanssa. Jos mies ja minä sitoutuisimme toisiimme ja tuntisimme rakkautta, omalta osaltani voisin ainakin pitää lapsen. Jos hän sen sijaan ei sitoutuisi minuun ja olisi valmis jättämään minut oman onneni nojaan yksinhuoltajaksi, tekisin varmaankin abortin. En koe, että olisin tässä tilanteessa kykenevä pitämään lapsesta huolta yksin. Kertoisin miehelle joka tapauksessa. Kysymys on kahden ihmisen vastuusta.

• tytsy23. . . .

tällä hetkellä ehdottomasti kertoisin asiasta ja todennäköisesti myös haluaisin lapsen pitää. riippuu tietysti onko noin yleisesti puhuttu, että lapsia joskus tehdään vai onko miehellä ajatus,ettei ikinä lapsia ja jäisinkö tilanteessa ihan yksin..silloin varmaankin abortti parempi vaihtoehto, mutta silti asiasta pitäisi kyllä keskustella.

• Joo, keskustelu on tärkeä. Ja luottamus. Lopputulos ei ehkä sittenkään ole kaikista ratkaisevin, kunhan siinä pohditaan asiaa vakavasti sen mukaan, että ollaanko joskus tekemässä lapsia ja jos ollaan, niin silloin saa olla mun mielestä lähes järjettömät syyt että aborttiin ilman lapsen vammaa alkais. Lapsi on kuitenkin todella usein sattumaa ja "väärään aikaan" tullut, mutta kun ei täydellistä aikaa voi jäädä odottelemaankaan, sitä ei tule koskaan. Tarkka miettiminen ja unohtaa sen rahan siitä, koska aina sitä selviää Suomessa. Joo... Fiiliksellä. :)

• :::::::::::
        jaripilli kirjoitti:

Joo, keskustelu on tärkeä. Ja luottamus. Lopputulos ei ehkä sittenkään ole kaikista ratkaisevin, kunhan siinä pohditaan asiaa vakavasti sen mukaan, että ollaanko joskus tekemässä lapsia ja jos ollaan, niin silloin saa olla mun mielestä lähes järjettömät syyt että aborttiin ilman lapsen vammaa alkais. Lapsi on kuitenkin todella usein sattumaa ja "väärään aikaan" tullut, mutta kun ei täydellistä aikaa voi jäädä odottelemaankaan, sitä ei tule koskaan. Tarkka miettiminen ja unohtaa sen rahan siitä, koska aina sitä selviää Suomessa. Joo... Fiiliksellä. :)

Musta edes ajatus suhteesta (siis ei mikään yhdenyön juttu, niitä en tässä kommentoi) jossa on seksiä mutta ei ole yhtään puhuttu siitä että mitä jos vahinko tapahtuisi tai haluaako kumpikaan ikinä lapsia jne on ihan outo. Siis kun kaikki kuitenkin tietää et vaikka tietyt ehkäsy menetelmät on hyvinkin varmoja niin ihmeellisiä juttuja on sattunut. Ihan kaikkien e-menetelmien kanssa. On paljon helpompaa jos jo valmiiksi tietää että JOS jotain sattuisi, mitä mieltä kumppani olisi. Sitten jos näin tosiaan käy niin eipähän tarvitsisi olla ihan paniikissa miettimässä kun ei tiedä haluaako kumppani lapsia ylipäätään. Miksei sitä keskustelua voi käydä ennen seksiä vaan vasta sitten kun vahinko on jo tapahtunut? Eihän sekään tarkoita sitä etteikö mieli saisi muuttua mut olisipahan ainakin jotain ajatusta toisen tunteista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      32
      5145
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4121
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      78
      3696
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2728
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      158
      2554
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2388
    7. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2230
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2199
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      138
      1715
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1558
    Aihe