Kaveruussuhteiden "syventäminen"

Kkk123456890

Eli olen siis 20v nuori nainen ja olen huomannut tässä muuttaessani uudelle paikkakunnalle ja tutustuessani uusiin ihmisiin, että aina, kun tutustun johonkin ihmiseen, laitan "jarrut" päälle kaveruuteemme jossain vaiheessa.
En tiedä, johtuuko tämä siitä, etten oikeasti vain ole törmännyt sellaisiin ihmisiin, joiden kanssa minä oikeasti loppupeleissä tulisin toimeen vai siitä, etten vain osaa syventää ihmissuhteita.

Kun olen tässä pohdiskellut asioita, niin ehkä minulla on jossai alitajunnassa sellainen tunne,että minun ei kannata tutustua ihmisiin liikaa; ajattelen, että he saattaisivat saada tietää minusta jotain sellaista, minkä takia he hylkäisivät minut. Ja tässä kohtaa huomautuksena, etten ole vielä pohdiskelujeni aikana tajunnut yhtään syytä, minkä takia joku hylkäisi minut. Ei ole siis luurankoja kaapissa.

Tää ei voi johtua huonosta itseluottamuksesta, koska luotan kyllä itseeni ja arvostan itseäni.

Toisaalta taas, esim koulussa tutustun aika omalaatuisiinkin ihmisiin. Esimerkiksi jotkut on saattaneet 'napauttaa" mulle jotain oikeasti typerää - vaikka mua ei ees kiinnosta mitä ihmiset sanoo, niin silti tulee tunne, että ei enää jaksa katsoa jonkun naamaa jos se ilkeilee välillä (tiedän kyllä, että joskus kaikilla on huonoja päiviä, mutta sen takia ei mielestäni tarvi piilovittuilla kellekään). En tiedä, voiko tuo "napauttelu" johtua siitä, että ihmiset huomaa, ettei mua kiinnosta niiden mielipiteet (eli toisinsanoen ne uskaltaa sanoakin jotain) vai sitten esimerkiksi siitä, että olen jollain tapaa kiltti tms.

Mutta siis, pääpointti tässä koko viestissä ehkä jotenki se, että onko normaalia, että pelkää tuollasta asiaa (eli siis että luurankoja löytyisi, vaikkei löydykään)? Vai johtuuko tämä ongelma nyt oikeasti vain siitä, etten oo tutustunut oikeanlaisiin ihmisiin, sellasiin joiden kanssa oikeasti synkkaa?

Ja ehkä vielä jotenkin se, että onko oikein vaatia, että ystävyyssuhteessa synkkaa? Kun välillä on tunne, etten oikeasti jaksais vapaa-ajalla ketä tahansa kattoa, vain niitä, joiden kanssa tulen oikeasti toimeen.
Montako sydänystävää teillä on , entä montako kaveria? Ja mitä eroa te näätte teidän kavereilla ja ystävillä olevan - teettekö vapaa-ajalla jotain juttuja kavereiden kanssa eri tavalla ku ystävien kanssa?

Oisin tosi kiitollinen kaikista vastauksista, jotta en löydä itseäni 10 vuoden päästä yksin erakkona punaisesta mökistä kissojeni kanssa :)

3

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • njaaa.

itse oon miettinyt aika samoja asioita, mutta en osaa oikein antaa vastauksia. Juuri tuo, että missä määrin kannattaa olla "nirso" ystävien suhteen... jääkö sitten lopullisesti yksin. Mutta toisaalta onko mitään järkeä hengailla ihmisten kanssa joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Ihmissuhteet on aina vähän mystisiä juttuja, miksi joidenkin kanssa synkkaa heti ja on helppo olla kaveri sen enempää yrittämättä ja joidenkin maailmaa ei tajua vaikka kuinka haluaisi. Ehkä joku viisaampi osaa vastata tähän.

• juuooöö

Kyllä ne ystävyys suhteet on hiukan omituisia. Mun mielestä riittää että on edes 1 ystävä jonka kanssa voi olla ilman yrittämättä kaveri. Muttä hän on taas sellanen kaveri jolta löytyy noin 50kpl kavereita kännykästä, se on myös huomannut että mulle voi kertoo sellaista mitä muut kaverit ei välttämättä ymmärrä ja lisäksi meillä on yhtä paskainen huumorikin :D

Jos haluaa oikeasti kunnon ystäviä joitten kanssa viittii olla niin rohkeasti on oma itsensä niin erottuu ne kaverit joitten kanssa ei tarvitse yrittää olla kaveri, niitä löytyy paljon joitten kanssa saa yrittää olla kaveri.

Kaikkista vittumaisinta on se että luulin yhtä kaveria todella ystäväksi, pikku hiljaa se meni niin ettei se vastannut puhelimeen enää ja puolen vuoden päästä se kysyy et miksei me olla enää kavereita, sanoin vaa et ajat muuttuu, ku en viittinyt sitte suoraan sanoo ettet ole mun kaveri koska se ei viitsinyt myöskään sanoa.

Kirjoituksen aloittajalle vaan että tuskin olet sitten tavannut kaveria jonka kanssa synkkaisi vapaa ajalla. Sitten kun tapaat sellaisen kaverin joka ymmärtää sua niin jaksat myös hiukan kattoa niitäkin joita et jaksa kattoa.

• vaakat90

En itsekään osaa vastata tuohon kysymykseen, mutta halusin vastata viestiisi koska olen lähes saman ikäinen ja kohta samassa tilanteessa kuin sinä. Olen 19-vuotias nuori nainen ja käyn tällähetkellä iltalukiota, ja ensi vuonna toivon mukaan pääsen jonnekkin opiskelemaan, ja se tarkoittaa muuttoa tutusta ja turvallisesta kotikylästä pois. Minulla on muutama pari hyvää ystävää, en nyt tiedä voiko heitäkään ihan sydänystäviksi lukea sen perusteella että me ollaan kaikki niin erilaisia ihmisiä, mutta se että olemme olleet ystävia jo ihan ala-asteesta ja päiväkodista asti. Ala-asteen jälkeen en ole saanut yhtään kaveria ja se siinä huolestuttaakin että en osaa solmia ystävyys-suhteita. Olen kyllä hyvä ja luotettava kaveri jos ystävän löydän ja haluan pitää vanhat ystävät mutta me olemme kaikki luultavasti lähdössä opiskelemaan muualle. Ja yksi ystävä sanoikin minulle että haluaa aloittaa uudenlaisen elämän ja eikä haluakkaan missään nimessä samalle paikkakunnalle opiskelemaan vanhojen tuttujen kanssa. Se asia minua vähän loukkasi, mutta en asialle mitään mahda niin se on kai vaan pakko niellä. Mutta kerro jos sinulla jotain kommentoitavaan minun asiaa. Ja onko sinulla vanhoja hyviä ystäviä, milloin olet ne solminut? Kuinka kauan olet nyt yrittänyt etsiä sitä hyvää ystävää sieltä uudelta paikkakunnalta? Mitä alaa opiskelet, onko sinulla mitään harrastuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4819
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      52
      3881
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3463
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2848
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2648
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2620
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      132
      2369
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2084
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      67
      1995
    Aihe