•••• FILLARIVARKAAT ••••

Taas varastettu!

On se kumma, että taloyhtiön lukitusta varastosta häviää pyöränosia ja kokonaisia lukittuja pyöriä. Poliisi on voimaton. Rasistin maineen saa, jos kertoo keitä epäilee.

Se ei ole kummallista, että lukitsematon fillari pöllitään muutamassa minuutissa.
Se on kummallista, että liian hyvin lukittu fillari potkitaan mutkalle tai kaikki vähänkään arvokkaammat osat ruuvataan irti ihan hetkessä.
Ja on se p...eestä, että oma fillari pitää äheltää hississä ja parkettien yli parvekkeelle. Menee ihan pelleilyksi. Ja ties vaikka heimolaiset hakevat sen yöllä sieltäkin.

Pyörällä voi hyvin ajaa juna-asemalle jokainen aamu, mutta harvoin pääsee sillä myös takaisin. Pitäisi asioida pyöräliikkeessä ja poliisilla melkein päivittäin.

Turha moittia suomalaisia laiskoiksi pyöräilijöiksi, kun tässä maassa saavat heimojengit vapaasti mellastaa ja viedä pyöriä.

32

1412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reif

Pienimmällä harmilla varmaan selviää, kun käyttää asiontipyöränä sellaista pyörää joka ei voroille kelpaa. Lukitseminen U-lukolla. Harrastepyörä sitten erikseen ja valitettavasti olen huomannut, että kyllä sen joutuu ronttamaan sinne kämppään asti, jos haluaa pitää sen omanaan.

• MOnimutka

Samat kokemukset. Oma "arkipyörä" eli vanha naisten maastopyörä saanut olla ihan rauhassa vuosia vilkkaallakin pääkaupunkiseudun juna-asemalla vaikka välillä ollut siellä yli yön tai jopa viikonlopun. Kuitenkin sillä ajaa ihan mukavasti nuo työmatkat asemalle ja sieltä kotiin. Ja jos häviäisikin niin menetys ei ole suuri. Harrastepyörä on sitten vaatehuonessa omassa seinätelineessä. Ja pysyy hyvässä kunnossa ja tallessa.

• makkarapaketti

vakuutus. lukitse kunnolla, ja saat vakuutusyhtiöltä korvauksen.

• sfsdfsdfsdf

Kuka haluaa kerta kerran jälkeen luopua hyväksi havaitusta pyörästä ja käydä vakuutusyhtiön kanssa korvausrumban läpi? Ottakaa vakuutus, hankkikaa kunnon lukko, mutta kantakaa ne paremmat pyörät kiltisti sinne asuntoonne. Niin minäkin teen kuudenteen asti.

• hyhyh

sori nyt vaa toi vakuutus on turha jos ajelet 115e pyöräl oma vastuu 100e ei mitään järkee..

• Kallista tosin..

...omakotitaloon.

Paranee fillarin säilytystilojen lisäksi myös pesu- ja huoltomahdollisuudet. Ja talvella voi ajaa rullilla. Muutenkin "kunto" nousee, kun saa paremmin nukuttua (tämän huomasin, vaikka mielestäni olin nukkunut kerrostalossakin hyvin).

• ihqu7

Eikös pyöriin ole myytävissä tärinä hälyttymiä ja lähestymis hälyttimiä ( voi käydä kyllä kalliiksi kun joudut maksamaan kansallispukujen pesula maksut ). Parhaimman tuloksen saat , kun piilotat riistakameran huomaamattomaan paikkaan ( maksaa jotain 120 euroa erätukussa ), ja kuvaat varkaat itseteossa.. sen voi sitten laittaa vaikka youtubeen ja laittaa linkin tänne :))

• reif

Tärinähälyttimet varmasti riemastuttavat ihmisiä, jotka syystä tai toisesta haluavat siirtää tiellään olevaa fillaria.

Pelkällä valokuvalla Suomen CSI tuskin saa paljoa aikaan.

• Apache1

Itselläni on Tandemi, trike-nojapyörä sekä maastoajeluun soveltuva fillari. Kaikki kolme ovat kotona. Se on paras keino. tandemia piti opetella kotiin viemään, mutta nyt se menee kuin tanssi. Valvonta-kamera pelastaisi tässäkin, mutta niitä ei voi asentaa ilanman talonyhtiön lupaa...

• vaihtoon

Omassa taloyhtiössäni oli joitakin vuosia sitten samanlainen ongelma yhden ihan perisuomalaisen huumehihhulin takia. Kellarissamme oli onneksi pieni harrastetila joutilaana, joka saatiin pyöräsäilytyskäyttöön. Eli asennettiin ovi omalla lukollaan, johon tarvitsija kuittasi avaimen. Näin olivat pyörät hihhulilta suojassa, kunnes kaveri saatiin häädettyä talosta.

• vittuuntunut

Kävin korson S-marketissa kysymässä tet-paikkaa pistin pyörän U-lukolla lukkoon harmi vaan että pyörätelineet oli täynnä olin kaupassa n. 15min kun tulin pihalle huomasin että pyörä oli hävinnyt.

• halvallakin saa
      • jopon omistaja

Kyllä huonokin fillari kelpaa ainakin viikonloppuyönä.Itseltäni pöllittiin vanha jopo melkeimpä silmieni
        edestä.Ehdin näkemään,kun kaksi nuorta naista otti sen.Toinen hyppäsi tarakalle ja toinen meni polkemaan.Tapahtui viime vappuna.Koitin saada juoksemalla heidät kiinni,mutta eihän se onnistunut.Heti vietiin,kun jätin vähäksi aikaa lukitsematta.Olivat jotain 20-30 vuoden välillä olevia naisia.Molemmilla lyhyet hameet ja pitkävartiset saappaat.En voinut muuta kuin katsoa,kun jopo häipyi näkyvistä.Lähdin kyllä sitten jalkaisin sitä etsimään,mutta ei sitä sinä yönä löytynyt.Mahdollisuuksia oli niin paljon,minne mennä.
        Onneksi se sitten kolmen päivän päästä löytyi noin viiden kilometrin päästä ojan pohjalta ja näytti,että päällä oli hypitty,kun oli lokasuoja kasassa.Muuten se oli ajaokunnossa.Harmittaa tuollainen,tytöt tarvitsivat kulkupeliä ja ajattelivat ottaa sen.

• -
        jopon omistaja kirjoitti:

Kyllä huonokin fillari kelpaa ainakin viikonloppuyönä.Itseltäni pöllittiin vanha jopo melkeimpä silmieni
        edestä.Ehdin näkemään,kun kaksi nuorta naista otti sen.Toinen hyppäsi tarakalle ja toinen meni polkemaan.Tapahtui viime vappuna.Koitin saada juoksemalla heidät kiinni,mutta eihän se onnistunut.Heti vietiin,kun jätin vähäksi aikaa lukitsematta.Olivat jotain 20-30 vuoden välillä olevia naisia.Molemmilla lyhyet hameet ja pitkävartiset saappaat.En voinut muuta kuin katsoa,kun jopo häipyi näkyvistä.Lähdin kyllä sitten jalkaisin sitä etsimään,mutta ei sitä sinä yönä löytynyt.Mahdollisuuksia oli niin paljon,minne mennä.
        Onneksi se sitten kolmen päivän päästä löytyi noin viiden kilometrin päästä ojan pohjalta ja näytti,että päällä oli hypitty,kun oli lokasuoja kasassa.Muuten se oli ajaokunnossa.Harmittaa tuollainen,tytöt tarvitsivat kulkupeliä ja ajattelivat ottaa sen.

Jopoista kannattaa muutenkin pitää huolta kun ovat tällä hetkellä muotipyöriä. Ovat kysyttyjä kirppareilla ja menevät hyvään hintaan.

Varkaat jotka meinaavat rötöksestään hyötyä rahallisesti taitavat suosia enemmän halpoja peruspyöriä, sillä niistä pääsee helpommin eroon. Esim. kalliin ja uniikin kilpapyörän myynti on niille hankalaa ja riskialtista.

• velosipedi

Joo,on tuo perseestä kun itselläkin jatkuvasti on tunne,että fillari häviää jostain jos muutamaksikin minuutiksi jättää valvomatta (vaikka lukossa)!
      Itseltä varmaan 6-7 fillaria pöllitty viimeisen 20 vuoden aikana eli en suunnittelekaan ikinä minkään yli 200-300 egen fillarin ostoa.Vakuutus? No,se nyt sitten on tarina erikseen aina mutta omavastuu niissäkin aika korkea ja joka tapauksessa aina uuden fillarin hankkiminen ketuttaa raha - ja muussakin mielessä.
      Olen siis funtsinut niin,että suht halpaa fillaria ei niin helposti kukaan viitsi varastaa kuin kallista...

Takavuosina kyllä tosin:
      -150 egen pari vuotta vanha Ragazzi-fillari pöllittiin kerrostalon klitsusta kun jätin pariksi tunniksi lukitsemattomana urheiluvälinevarastoon.Mitähän tuosta puolalaisesta markettipyörästä kukaan sai eteenpäin myytäessä?
      -huvittavin tapaus oli vanha käytettynä 100 mk:lla (nykyään 50 egen käytettyä vastaava?) ostettu 3-vaihteinen Helkama,jossa vanteetkaan ei ihan suorimmat ja ruostetta siellä täällä:
      Ensin puhkesi kumi Mäkelänkadulla Käpylään päin ajaessa ja laitoin kätilöopiston verkkoaitaan lukolla kiinni tunniksi,joka kului auton hakuun (ajattelin,että helpompi heittää takakonttiin kuin taluttaa muutama kilsa). Kun pääsin takaisin paikalle niin fillari oli kyllä aidassa kiinni mutta aita "venynyt" mutkalle oikein kunnolla niin kuin joku jättiläiskäsi olisi yrittänyt lelua repiä irti! Aidan eteen vielä oli jäänyt syvät kantapäänjäljet siltä,joka oli yrittänyt pyörää irti saada! Ja kello oli n. 17-18 paikalla missä liikennettä vaikka kuinka.No,paikkasin kumin ja ajelin n. kk:n ja laitoin sitten U-lukolla kiinni etupyörästä pyörätelineeseen kotitalon edessä yhtenä päivänä muutamaksi tunniksi illan suussa.Olisin vielä ymmärtänyt jos etuvanne olisi löytynyt telineestä kiinni ja loppufillari kadonnut.Oli vaan käytetty kunnolla voimaa ja murrettu teline niin että pyörä oli saatu kokonaan irti!No,vanha ruosteinen teline nyt tuskin oli kauhean suuri haaste.
      En vaan oikein ymmärrä mikä siinä niin kauheasti viehätti kun oli vanha 100 mk:n fillari!

Tarinan opetus: Näyttää kelpaavan mikä tahansa fillari voroille jos kuvittelevat muutaman kympin saavansa eteenpäin myytäessä!

• vorot on sikoja

Voroille ikävä kyllä kelpaa totta kai uudet, mutta vanhatkin, mutta vanhalla pyörällähän on silläkin käyttöarvonsa. Äsken suljetusta varastosta vietiin kolme suljettua pyörää, aikuisen käytettynä ostettu naisten Helkama, uutena puoleen hintaan pari vuotta ostettu miesten maastopyörä ja nuorten vanhemman lapsen entinen, nuoremman käytössä ollut fillari.
      Kun tuo Helkama maksoi aikoinaan n. 80 mk, eli 16 e, tänään Huutonettia haravoituani havaitsin, ettei käytetty pyörä irtoaa 150 euroa vähemmällä, jos sekään on lähipaikkakunnalla myytävänä.
      Kun näkee parkissa vanhahkon spray-maalilla värjätyn pyörän, tule väistämättä ajatelleeksi, aj jahaa, tuokin on varastettu ja värjätty ja myyty eteenpäin, mihinkä nekin rahat ovat meneet, kaljaan ja mesoamiseen sekä tyhäntoimittamiseen tietenkin, kun ei olla totuttu tienaamaan leipärahaa rehellisellä työllä. Mutta ei voro häpeä, se on sika! sika!!!

• voivattunen

Tästäpä syystä itsekkin vien pyöräni kahdeksanteen kerrokseen hissillä.
        Ehkä saatan jättää kesäyönä ulos vaijerilla lukittuna,kunhan saan hankittua avaimella lukittavat pikalukot napoihin...
        Minulla on niin pitkä vaijerilukko että saan pyörän aina jonkin pylvään tai puun ympäri lukituksi.
        Muutoin en sitä jätä niin että sen voi kantaa pois.

Kerran jätin runkolaukun pyörään yhden kerostalon pihalla ja sieltä vietiin oitis Lethermannin pihdit adapteri johon sai erilaisia päitä ja hylsyjä...
        Ja varkaat kerkesin nähdä vilaukselta; aika tummia ja tiedän etteivät puhuneet äidinkielenään Suomea.
        Ikääkin oli jo melkein 10... Mutta milläs todistat??
        No,opin pitämään mukana pikkureppua hankittuani vaivalla uudet korjausvälineet...
        Kalliiksi vaan tuli kun meni noin 250 euron kamat...

Tästä lähtien pidän varani ja silmäni auki ja toivon sitä päivää että saan kiinni itse teosta...
        Takaan että sattuu...

• kysyn vaan

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=198623
      Meninpä erään myyjän palautelaatikkoa katsomaan. Vähän aikaa sitten bongasin tämän myyjän huutonetissä, kun hän myi pyörää, mutta ei ehditty huutaa.
      Ihan huvikseni menin katsomaan, kun hänellä on yli 300 palautetta. Ja kas, suurin osa niistä pyörien myynnistä. Joku Leppävaaran asukki, ei lähetä Matkahuollossa, vain nouto. Mistä ihmisellä 300 pyörää myydä??? Kertokee!!!

• ja myy

Noita palautteita lukiessani totesin, että kyseinen nimimerkki sekä ostaa että myy.

Tälläkin hetkellä nimimerkillä näytti olevan ainakin kahdeksan kuvallista ilmoitusta tuolla huuto.net:ssa.

• varkaan uhri

Oma muutaman vuoden vanha kaupunkipyörä nyysittiin n. vuosi sitten koulujenpäättymisviikonloppuna. Olin pitänyt menopeliäni lukittuna lyhyellä vaijerilukolla (vain takapyörän ympäri), jonka rosvo sitten mursi ja vei pyörän. Pyörä katosi emännän pihasta eräässä kaupungissa.

No tein sitten tietysti kiukusta kihisten rikosilmoituksen ja piipahdin myös löytötavaratoimistossa. Siellä käydyn keskustelun perusteella aloin päättelemään että pyöräni saattaisi olla "elossa" ja aloin tarkkailemaan kaupungilla pyörätelineitä. Vakuutusyhtiöstä alettiin tarjota joko uutta pyörää tai naurettavaa rahakorvausta.

Viikon ja parin päästä olin lähdössä kaupungille omalta kämpältä, kun talon eteen kurvasi nuori poika, hieman särjetyllä pyörällä, mm. turvalukko, napadynamo poistettuna. Pyörä näytti tutulta ja tutkin sitä palattuani kaupungilta ja se näytti todella tutulta vaikka minulla ei ollut rungon- tms. numeroita mukana. Se oli kiinnitetty kaiteeseen vaijerilukolla, joten en voinut ottaa sitä haltuuni ja myöhemmin pyörä oli kadonnut.

Seuraavana päivänä pyörä oli jälleen ilmestynyt kerrostalon pihaan ja tällä kertaa oli rungon- ym. numerot mukana. Todettuani, että kyseessä oli oma pyörä kannoin pyörän jemmaan pyörätelineestä. Soitin kyllä hätäkeskukseen, mutta päivystäjän saatua tietää että tekijä ei ollut paikalla viranomaisten mielenkiinto asiaa kohtaa lopahti.

Varas varasti pyöräni ja ajoi sitten pari viikkoa myöhemmin sen tietämättään suoraan omistajan pihaan ja sain oman pyöräni takaisin "melkein ehjänä".

Nyt lukitsen pyöräni todella tarkkaan ja kiinnitän se aina kiinteään esineeseen lukitusketingillä ja U-lukolla. Nuokin ovat kosmeettisia seikkoja ja jos oikein kovasti haluaa, saa nekin murrettua mutta luultavasti varas etsii vähän helpomman kohteen.

• ripax

Minulta ei ole koskaan varastettu pyörää tai sen osia! Säilytän pyöräni aina lukitussa tilassa, johon minullla on vain avain kuten asunnossa ja autotallissa. Pyörälenkeillä lukitsen pyörän tauoilla aina vaijerilukolla kiinni liikennemerkkiin tai puuhun lisäksi olen itse näköetäisyydellä. Yöpaikoissa pitemmillä lenkeillä vaadin pyörälle aina lukitun tilan. Hotelleissa pyörä on ollut yötä matkalaukkuhuoneessa, narikassa tai varastohuoneessa ei koskaan ulkona. Jos pyöräni katoaisi ei mikään rahasumma korvaisi sitä, sillä on nimittäin korkea tunnearvo, koska kaikista pyöristäni on kirjanpito kaikista lenkeistä kilometreineen.

• F
        ripax kirjoitti:

Minulta ei ole koskaan varastettu pyörää tai sen osia! Säilytän pyöräni aina lukitussa tilassa, johon minullla on vain avain kuten asunnossa ja autotallissa. Pyörälenkeillä lukitsen pyörän tauoilla aina vaijerilukolla kiinni liikennemerkkiin tai puuhun lisäksi olen itse näköetäisyydellä. Yöpaikoissa pitemmillä lenkeillä vaadin pyörälle aina lukitun tilan. Hotelleissa pyörä on ollut yötä matkalaukkuhuoneessa, narikassa tai varastohuoneessa ei koskaan ulkona. Jos pyöräni katoaisi ei mikään rahasumma korvaisi sitä, sillä on nimittäin korkea tunnearvo, koska kaikista pyöristäni on kirjanpito kaikista lenkeistä kilometreineen.

Minulta vietiin Gary Fishrin maastopyörä josta olin kaksivuotta sitten maksanut 600€. Pyörä oli kahdella lukolla kiinni mutta ammattivarkaille ei lukoista ilmeisesti ole vastusta. Sain kotivakuutuksen avulla 521 € vakuutus yhtiöltä.

• velosipedi

Kirjoittelin tähän viestiketjuun tarinaa 7.5. ("Ties monesko..") kun useita kokemuksia varkaista.No,ei kahta viikkoa kerkiä kulumaan kun taas sama juttu! Tällä kertaa varastettiin netissä varaosiksi kauppaamani vanha ruosteinen Insera-maastopyörä.Itse en ole jaksanut korjailla halpaa fillaria ja siksi yritin myydä (40e:llä olisin kaupat tehnyt,ehkä halvemmallakin). Halpisketjulukolla oli lukossa pyöräkellarissa kun ajattelin ettei kukaan viitsisi melkein ajokunnotonta romua viedä,näinpä kuitenkin vaan taas omille teilleen lähtenyt.
      En edelleenkään ymmärrä tätä,että melkein arvottomia romuja kukaan viitsii pölliä!
      No,hyvä muistutus taas itsellekin pitää huolta 250 e:n nykyisestä käyttöpyörästä.Teen kyllä ihan periaatteesta rikosilmoituksen tästäkin,näkyypähän ainakin tilastoissa...

• Syötti

Itse jätin viikonloppuyönä kokeeksi vanhan jopo fillarini syötiksi kaupungille.Itse jäin seuraamaan,milloinka
        lähtee.Jätin sen lukitsematta pyörätelineeseen sopivasti kävelytien varteen,joka johti kaupungista poispäin.Siinä telineessä ei muita pyöriä ollutkaan.Laskin vielä vähän kumeista ilmaa,että olisi raskaampi polkea.Se jopo oli jo aika huonokuntoinen,joten ei sen niin väliä.Ei siinä kovin kauan tarvinnut odotella,
        kun sieltä saapui kaksi nuorehkoa naista ja näköjään jonkin verran humalassa.Oli mukava seurata kauempaa.He pysähtyivät jopon kohdalle ja katselivat siinä ympärilleen,toinen kokeili onko lukossa.Taitaa muuten syötti toimia.Nyt jopo lähti,toinen hyppäsi tarakalle ja toinen meni polkemaan.Oli hyvän näköistä kun he menivät laidasta laitaan,ei siinä kävelytie piisannut.Sitkeäst tytöt vain ajoivat,vaikka kumit olivat varmasti litussa.Nyt he pääsivät vauhtiin ja toinen vielä heilutti jalkojaan,että kulkisi paremmin.
        Kilometrin he ajoivat ja sitten vaihtoivat kuskia.Itse ajoin heidät kiinni toisella fillarilla ja kysyin hyvinkö matka etenee.Tytöt sanoivat etää hyvin ja kyllä heillä ainakin vauhtia näytti olevan kun siinä oli sopivasti alamäkikin.Kysyin vielä,onko tuo jopo teidän ja naset sanoivat,että kyllä.
        Its jatkoin sitten matkaa ja jätin tytöt ajamaan ja jäin kuitenkin seuraamaan eräälle sivukadulle ja huomasin että ajoivat siitä ohin ja lähdin taas seuraamaan.Nyt nämä naiset tulivat ilmeiseti perille,kun heittivät jopon oikein kaaressa metsään.Minä menin puuttelemaan heitä ja kysyin iksi sen sinne heititte.Eivät he osanneet vastata,jolloin kerroin että tuo jopo on minun.Pidin siinä heille puhuttelun ja he olivat ihmeissään ja pahoillaan.Pistivät humalan syyksi,että tuli otettua se jopo.Tämä tapahtui
        viime viikonloppuna

• (emt)
        Syötti kirjoitti:

Itse jätin viikonloppuyönä kokeeksi vanhan jopo fillarini syötiksi kaupungille.Itse jäin seuraamaan,milloinka
        lähtee.Jätin sen lukitsematta pyörätelineeseen sopivasti kävelytien varteen,joka johti kaupungista poispäin.Siinä telineessä ei muita pyöriä ollutkaan.Laskin vielä vähän kumeista ilmaa,että olisi raskaampi polkea.Se jopo oli jo aika huonokuntoinen,joten ei sen niin väliä.Ei siinä kovin kauan tarvinnut odotella,
        kun sieltä saapui kaksi nuorehkoa naista ja näköjään jonkin verran humalassa.Oli mukava seurata kauempaa.He pysähtyivät jopon kohdalle ja katselivat siinä ympärilleen,toinen kokeili onko lukossa.Taitaa muuten syötti toimia.Nyt jopo lähti,toinen hyppäsi tarakalle ja toinen meni polkemaan.Oli hyvän näköistä kun he menivät laidasta laitaan,ei siinä kävelytie piisannut.Sitkeäst tytöt vain ajoivat,vaikka kumit olivat varmasti litussa.Nyt he pääsivät vauhtiin ja toinen vielä heilutti jalkojaan,että kulkisi paremmin.
        Kilometrin he ajoivat ja sitten vaihtoivat kuskia.Itse ajoin heidät kiinni toisella fillarilla ja kysyin hyvinkö matka etenee.Tytöt sanoivat etää hyvin ja kyllä heillä ainakin vauhtia näytti olevan kun siinä oli sopivasti alamäkikin.Kysyin vielä,onko tuo jopo teidän ja naset sanoivat,että kyllä.
        Its jatkoin sitten matkaa ja jätin tytöt ajamaan ja jäin kuitenkin seuraamaan eräälle sivukadulle ja huomasin että ajoivat siitä ohin ja lähdin taas seuraamaan.Nyt nämä naiset tulivat ilmeiseti perille,kun heittivät jopon oikein kaaressa metsään.Minä menin puuttelemaan heitä ja kysyin iksi sen sinne heititte.Eivät he osanneet vastata,jolloin kerroin että tuo jopo on minun.Pidin siinä heille puhuttelun ja he olivat ihmeissään ja pahoillaan.Pistivät humalan syyksi,että tuli otettua se jopo.Tämä tapahtui
        viime viikonloppuna

naiset onnaisia ;)

• ???!

Harmillista. Heimolaisia kun ei oikein voi alkaa myrkyttämäänkään, vai voiko :-)

• väripanoslukko

Ei voi myrkyttää mutta värjätä voi.
      Mustepanos ei lähde missään pesussa.
      Osta netistä tämmöinen väripanoslukko. Eihän se varkautta estä mutta tiedät ainakin, että ei pirulainen kehtaa ihmisten ilmoilla näyttäytyä lähiviikkoina pyörääsi kaupittelemassa.

• Fillaristi..

Kannattaako ostaa se uusi kallis pyörä?

Itse olen ostanut huuto.netistä huippupyöriä sikahalvalla.

• Valintakymysys

Ehkä kannattaisi miettiä missä asuu...

• Harmistunut

Joku ajelee nyt minun vaaleanpunaisella Helkama Kaunottarellani. Pyörä oli vanha, 3-vaihteinen ja lukossa, mutta kelpasi jollekin ja vielä päiväkodin pihalta. Olisi mukava saada se takaisin, koska on minulle tosi tarpeellinen.

• heihuora

Oletko vielä päiväkodissa?

• huolestunut.
        heihuora kirjoitti:

Oletko vielä päiväkodissa?

olen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7532
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6275
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4397
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3034
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2618
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      24
      1866
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      127
      1484
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      189
      1470
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      751
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      693
    Aihe