Tämä palsta, niin.... hu huu... onko täällä ketään? Sellaista asiallista ja normaalia kirjeystävää on tosi vaikea löytää... Eikö tavalliset ihmiset harrasta kirjeenvaihtoa? Muutaman vuoden ajan olen täältä yrittänyt löytää aikuista kirjeystävää, kenellä on elämä ja asiat suht koht ok, niin sellaista ei näytä olevan. On näitä mielenterveyskuntoutuja naiset, kenen kirjeet täynnä omaa valitusta ja sitten näitä parisuhde ongelmaisia miehiä. Onko täällä ketään muita...? Tai varmaankin ne parhaat kirjekaverit ovat aikaa sitten löytyneet ja tarjonta on vähäistä..
Kirjeystävä?
22
2052
Vastaukset
- odotan..=)
laita mulle spostia osotteeseen [email protected] niin voidaan tutustua sitä kautta paremmin ja vaihtaa kenties sitten osotteetkin..=)
ite oon 26 vuotias, naimisissa oleva yhden lapsen äiti, jolla siis asiat ok..=)
mutta ota yhteyttä spostiin jos kiinnostaa..=) - Miäs_
On siis kun ei valita mistään, eikä kerro vain itsestään ja hyvyyksistään?
Ja jos on koti-isä ja ei koskaan juo mitään, arvostaa naisia, auttaa aina lapsia läksyissä ja muistaa vaimon synttärin ja hääpäivät....on sopiva...mutta mitä ihmettä vois sellainen ihminen kirjoittaa?
Mikä häntä koskettaa?
Kirjoittaminen on oman elämän laittamista järjestykseen, uudelleen ja uudelleen strategian laadintaa elämän taistelukentälle, sille huomiselle, ja tämänpäiväisen purkamista....joten tuska, rakkaus, hienhaju ja voimantunne kyllä kuuluvat kirjoittamiseen.
Tsädäm, jos uskallat:) aika.mies(ät)suursaimaa.com- Kaikkitietäjä
Tietysti kärjistämällä voi kaiken kääntää miten hyvänsä, mutta tässä varmaan todella tarkoitettiin niitä ihmisiä, jotka vain valittavat, valittavat ja valittavat. Minulla on ollut kaksi vuotta kirjeystävänä eräs henkilö, ja vaikka elämässäni onkin sisältöä, en ole naimisissa eikä minulla ole lapsia, uskoisin valittaneeni hänelle ehkä kerran tai korkeintaan kahdesti. Pääasiassa juttelemme niistä elämän puolista, jotka eivät vaadi itkemistä, traumojen läpikäyntiä tai yksinäisyyden voivottelua. Kuten opiskelusta, viikon _positiivisista_ tapahtumista, tulevaisuudensuunnitelmista, unelmista ja vaikutteista.
Ei sillä että ikinä ei saisi sanoa mitään negatiivista mistään (se on kärjistämistä), mutta positiivisilla ihmisillä on ylipäänsä yleensä enemmän positiivista sanottavaa. Ja sitä epäilen alkuperäisen kirjoittajan tässä hakeneen. Olen itsekin huomannut, että kirjeenvaihto on ilmeisesti jossain terapeuttien ja psykiatrien vuosikokouksessa määrätty mainioksi harrastukseksi, joita masennuspotilaille suositella, joten ymmärrän täysin jos joku ihmettelee, onko meitä tavallisia ihmisiä kirjeenvaihtoharrastuksen parissa ollenkaan. Kirjeenvaihtokaverin ei pitäisi olla se terapeutin korvike, johon otetaan yhteyttä kun maailma on paska, vaan ihan tavallinen ystävä, jota myös vastavuoroisesti kuunnellaan ja jolle voi kertoa niitäkin asioita, jotka eivät saaneet tällä viikolla itsemurhan partaalle.
Olen puhunut. - real life
Kaikkitietäjä kirjoitti:
Tietysti kärjistämällä voi kaiken kääntää miten hyvänsä, mutta tässä varmaan todella tarkoitettiin niitä ihmisiä, jotka vain valittavat, valittavat ja valittavat. Minulla on ollut kaksi vuotta kirjeystävänä eräs henkilö, ja vaikka elämässäni onkin sisältöä, en ole naimisissa eikä minulla ole lapsia, uskoisin valittaneeni hänelle ehkä kerran tai korkeintaan kahdesti. Pääasiassa juttelemme niistä elämän puolista, jotka eivät vaadi itkemistä, traumojen läpikäyntiä tai yksinäisyyden voivottelua. Kuten opiskelusta, viikon _positiivisista_ tapahtumista, tulevaisuudensuunnitelmista, unelmista ja vaikutteista.
Ei sillä että ikinä ei saisi sanoa mitään negatiivista mistään (se on kärjistämistä), mutta positiivisilla ihmisillä on ylipäänsä yleensä enemmän positiivista sanottavaa. Ja sitä epäilen alkuperäisen kirjoittajan tässä hakeneen. Olen itsekin huomannut, että kirjeenvaihto on ilmeisesti jossain terapeuttien ja psykiatrien vuosikokouksessa määrätty mainioksi harrastukseksi, joita masennuspotilaille suositella, joten ymmärrän täysin jos joku ihmettelee, onko meitä tavallisia ihmisiä kirjeenvaihtoharrastuksen parissa ollenkaan. Kirjeenvaihtokaverin ei pitäisi olla se terapeutin korvike, johon otetaan yhteyttä kun maailma on paska, vaan ihan tavallinen ystävä, jota myös vastavuoroisesti kuunnellaan ja jolle voi kertoa niitäkin asioita, jotka eivät saaneet tällä viikolla itsemurhan partaalle.
Olen puhunut.Kiitos kun vastasit.Se mitä kirjoitit, sitä juuri tarkoitan. Tavallisten ihmisten tavallista höpinää, tietysti meillä kaikilla on huonoja päiviä, aamusta saakka kaikki menee pieleen tms ja tämä aivan ok. Sellasta tavallista kirjeystävää olen täältä hakenut.
Mulla oli tätä kautta kirjeystävä, kenen ilmoitus oli täysin hämäävä, en osannut siitä lukea mitään "hälyttävää" rivien välistä. Sitten kuitenkin jouduin täydelliseen pyörteeseen, jossa tuli esille hänen epätyydyttävä avolitto (mies ei tahdo seksiä), hullu naapurin koira ja vielä hirveämmät naapurin lapset ja tärähtänyt miehen suku, sekä huono terapeutti ja kun tästä yritin ystävälliseen säyvyn irtautua, niin sain epäluotettavan ja epäkiitollisen ihmisen maineen...ja hirveät haukkumiskirjeet, kuinka en häntä ymmärrä. Ja niillä parisuhde ongelmaisilla miehillä tarkoitin sitä, että noin kymmenen kirjee/spostin jälkeen alkaa tippua viestejä, joissa vaimo ei ymmärrä... ja elämä niin tyhjää ja tylsää... Harmi harmi. Ehkä nykyään kaikkilla on niin paljon harrastus mahdollisuuksia, että perinteiselle kirjeenvaihdolle ei enää tilaa.
Hauskaa Vappua:) - Elämästä nauttiva
real life kirjoitti:
Kiitos kun vastasit.Se mitä kirjoitit, sitä juuri tarkoitan. Tavallisten ihmisten tavallista höpinää, tietysti meillä kaikilla on huonoja päiviä, aamusta saakka kaikki menee pieleen tms ja tämä aivan ok. Sellasta tavallista kirjeystävää olen täältä hakenut.
Mulla oli tätä kautta kirjeystävä, kenen ilmoitus oli täysin hämäävä, en osannut siitä lukea mitään "hälyttävää" rivien välistä. Sitten kuitenkin jouduin täydelliseen pyörteeseen, jossa tuli esille hänen epätyydyttävä avolitto (mies ei tahdo seksiä), hullu naapurin koira ja vielä hirveämmät naapurin lapset ja tärähtänyt miehen suku, sekä huono terapeutti ja kun tästä yritin ystävälliseen säyvyn irtautua, niin sain epäluotettavan ja epäkiitollisen ihmisen maineen...ja hirveät haukkumiskirjeet, kuinka en häntä ymmärrä. Ja niillä parisuhde ongelmaisilla miehillä tarkoitin sitä, että noin kymmenen kirjee/spostin jälkeen alkaa tippua viestejä, joissa vaimo ei ymmärrä... ja elämä niin tyhjää ja tylsää... Harmi harmi. Ehkä nykyään kaikkilla on niin paljon harrastus mahdollisuuksia, että perinteiselle kirjeenvaihdolle ei enää tilaa.
Hauskaa Vappua:)Ole Iloinen,että olet tänne syntynyt ihmisenä!
Olemme täällä vain lyhyen aikaa -nauti elämästäsi-!
Kannattaisisi miettiä - kaiken kurjuuden keskellä - sitäkin kuinka kauan tulet olemaan kuollut!!!???
Elämä on mielenkiintoinen seikkailu - tosiaan -! Ota siitä kaikki irti nyt,kun vielä voit!!
Silti Iloista Vappua sinulle,ja kaikkea hyvää!! - murmeli90
Elämästä nauttiva kirjoitti:
Ole Iloinen,että olet tänne syntynyt ihmisenä!
Olemme täällä vain lyhyen aikaa -nauti elämästäsi-!
Kannattaisisi miettiä - kaiken kurjuuden keskellä - sitäkin kuinka kauan tulet olemaan kuollut!!!???
Elämä on mielenkiintoinen seikkailu - tosiaan -! Ota siitä kaikki irti nyt,kun vielä voit!!
Silti Iloista Vappua sinulle,ja kaikkea hyvää!!Asiallisesti, masennuksesta jne vertaistukea hakeville on olemassa ihan oma kirjevaihtopalsta, joka löytyy www.mielenterveys-taimi.fi
- tityy-tityy
murmeli90 kirjoitti:
Asiallisesti, masennuksesta jne vertaistukea hakeville on olemassa ihan oma kirjevaihtopalsta, joka löytyy www.mielenterveys-taimi.fi
Niinpä, ehkä joku onnekas on täältä kirjeystävän löytänyt... minulla ei niin hyvä tuuri ole ollut, luultavasti olen liian tavallinen ja liian keski-ikäinen, eli tylsä tapaus... :D :D
- Niinpä...
Kaikkitietäjä kirjoitti:
Olen puhunut.Kiinnitin huomiota erään lauseen pariin sanaan "...terapeutin korvike...". Eihän kirjeystävän tarkoitus ole olla terapeutin korvike, vaan ystävä terapioitten välillä. Usein esim. kerran viikossa 45 min. terapiaistunto jättää potilaan aika avuttomaan tilaan, kun on juuri saatu vaikea asia revittyä auki, niin aika loppuu. Siinä ystävä (vaikka kirjeystäväkin) tulee tueksi. Hän voi olla ystävänä ja tukijana 24/7, terapeutti vain sen kerran viikossa 45 min. Missään tapauksessa kirjeystävä ei korvaa terapeutin ammatillista osaamista, eikä ole tarkoituskaan.
- hoksnokkaa
Niinpä... kirjoitti:
Kiinnitin huomiota erään lauseen pariin sanaan "...terapeutin korvike...". Eihän kirjeystävän tarkoitus ole olla terapeutin korvike, vaan ystävä terapioitten välillä. Usein esim. kerran viikossa 45 min. terapiaistunto jättää potilaan aika avuttomaan tilaan, kun on juuri saatu vaikea asia revittyä auki, niin aika loppuu. Siinä ystävä (vaikka kirjeystäväkin) tulee tueksi. Hän voi olla ystävänä ja tukijana 24/7, terapeutti vain sen kerran viikossa 45 min. Missään tapauksessa kirjeystävä ei korvaa terapeutin ammatillista osaamista, eikä ole tarkoituskaan.
Terapetti???, mitä helvettiä, tarvitaanko nykyään noitakin, itse en usko kallonkutistajiin enkä kaikenlaisiin terapeutteihin, täisin turhaa touhua, mutta jos sossu jollekkin nyyssörelle näitä huuhaita kustantaa niin mikä ettei, mutta minua vituttaa että minun veroeurojani käytetään näihin huuhaa terapeuttiin, voi saatana. Muistan aikoinaan kuinka hoidettiin pöljiä, keppiä perseelle niin siinä oli terapeuttia tarpeeksi, mutta nykyäänhän kun tota tehokasta hoitokeinoa ei sallita niin voi olla että näitä kallonkutistajia todellakin näille uunoille tarvitaan. Itse olen edelleen sitä mieltä että turhaa touhua ja veroeurojen tuhlausta koko homma.
- tityy-tityy
Niinpä... kirjoitti:
Kiinnitin huomiota erään lauseen pariin sanaan "...terapeutin korvike...". Eihän kirjeystävän tarkoitus ole olla terapeutin korvike, vaan ystävä terapioitten välillä. Usein esim. kerran viikossa 45 min. terapiaistunto jättää potilaan aika avuttomaan tilaan, kun on juuri saatu vaikea asia revittyä auki, niin aika loppuu. Siinä ystävä (vaikka kirjeystäväkin) tulee tueksi. Hän voi olla ystävänä ja tukijana 24/7, terapeutti vain sen kerran viikossa 45 min. Missään tapauksessa kirjeystävä ei korvaa terapeutin ammatillista osaamista, eikä ole tarkoituskaan.
Vai pitäisi ystävän olla tukemassa 24/7 ei voi olla totta, en minä ainakaan jaksaisi:(
- mitä?????
tityy-tityy kirjoitti:
Vai pitäisi ystävän olla tukemassa 24/7 ei voi olla totta, en minä ainakaan jaksaisi:(
Haetko elättäjää?
- tityy-tityy
mitä????? kirjoitti:
Haetko elättäjää?
Elättäjä tässä olis todella tarpeeseen!
- tityy-tityy
tityy-tityy kirjoitti:
Elättäjä tässä olis todella tarpeeseen!
Tämä tityy-tityy elättäjä komentti ei sitten ole sama kuin aikaisemmat... ne aikaisemmat ovat minun alkuperäisen tityy-tityy kirjoittamat... Tylsää, että joku ei keksi omaa nimimerkkiä, vaan jatkaa keskustelua toisen nimimerkillä... :( :(
Vaan on se hauska tämä elättäjä kyselijä... eikös tämä elättäjä olekin täällä jatkuvasti heittämässä samaa herjaa... :D :D
Eiköhän jo kanttaisi hankkia joku uusi harrastus, tämän elättäjän herjan tilalle... :D :D - tityy-tityy
tityy-tityy kirjoitti:
Tämä tityy-tityy elättäjä komentti ei sitten ole sama kuin aikaisemmat... ne aikaisemmat ovat minun alkuperäisen tityy-tityy kirjoittamat... Tylsää, että joku ei keksi omaa nimimerkkiä, vaan jatkaa keskustelua toisen nimimerkillä... :( :(
Vaan on se hauska tämä elättäjä kyselijä... eikös tämä elättäjä olekin täällä jatkuvasti heittämässä samaa herjaa... :D :D
Eiköhän jo kanttaisi hankkia joku uusi harrastus, tämän elättäjän herjan tilalle... :D :DSaanko sitten käyttää vaikka real life:ia, jos tityy-tityy on varattu toiselle;)
- real life
Nyt voin vain nauraa, laitoin tälle [email protected] ihan tavallisen spostin... eipä vastannut. Ei uskalla vastata vaikka epäilee, etten uskalla kirjoittaa. Voin vain nauraa:) Taitaa olla hyvin hyvin ujo mies... vai mikä lie... :o
PS ja se alkuperäinen real life kirjoitti tämän.. - aafafaaaffaafagggaga
hoksnokkaa kirjoitti:
Terapetti???, mitä helvettiä, tarvitaanko nykyään noitakin, itse en usko kallonkutistajiin enkä kaikenlaisiin terapeutteihin, täisin turhaa touhua, mutta jos sossu jollekkin nyyssörelle näitä huuhaita kustantaa niin mikä ettei, mutta minua vituttaa että minun veroeurojani käytetään näihin huuhaa terapeuttiin, voi saatana. Muistan aikoinaan kuinka hoidettiin pöljiä, keppiä perseelle niin siinä oli terapeuttia tarpeeksi, mutta nykyäänhän kun tota tehokasta hoitokeinoa ei sallita niin voi olla että näitä kallonkutistajia todellakin näille uunoille tarvitaan. Itse olen edelleen sitä mieltä että turhaa touhua ja veroeurojen tuhlausta koko homma.
No, moni hakee kyllä masennusnimikkeellä ties mitä tukia. Mutta eipä kaikki.
Joskus vain on niin, että yhteiskuntakin muokkaa kunnon kansalaisesta sitä ei niin hyvää kansalaista. Tarkoitan nyt itsekkäästi itseäni. Jatkuva kiusaaminen nuoruusiässä ei kyllä tee kenenkään itseluottamukselle hyvää.
Veroeuroja nyt tuhlataan turhempaankin mielestäni. Esim. suomessa ollaan ihan liian koulutuskeskeisiä, turhaa byrokratiaa vain. Paskanlapiointiinkin tarvitaan koulutus ja vastaavaa. Ja turhia projekteja ja muita. Pelkästään kaikenmaailman hullutukset ns ylisosiaalisille ihmisille ovat turhia. Ja sama leikki jatkuu vielä varmaan yliopistossakin. Vaikka toki opiskellaankin.. Mutta joka tapauksessa.. Vaikka mistä voisi valtion varoja leikellä, enkä itse menisi haukkumaan niin diagnoosin saaneita taikka "terveitä" ihmisiä. Antaa ihmisten elää ja etsiä seuraa.
- tavis?
Olen toivonut löytäväni myös ystävän, jonka kanssa ihan tavallisista asioista voisi kirjoitella. Enimmäkseenhän sitä vaan törmää onnettomiin aviomiehiin, jotka etsivät seksiseuraa. Enkä tarkoita etteikö miehenkin kanssa voisi nainen keskustella ilman taka-ajatuksia.
Joskus tosiaan on huonompi päivä ja tekisi mieleni sauhuta kaiken maailman vääryyksistä, mutta eihän elämä aina niin tasaista ole. Pääsääntöisesti luulen olevani vain utelias tutustumaan uusiin ihmisiin ja vaihtamaan mielipiteitä milloin mistäkin asiasta. En ole mikään intellektuelli, joten kovin korkealentoisiin filosofisiin keskusteluihin taitoni eivät ehkä riitä. Tavallisen keski-ikäisen työssäkäyvän naisen elämää elän ja siltä pohjalta olisi hauska tutustua uusiin ihmisiin. Aikanaan tuli jopa etanapostia harrastettua, tosin se taitaa olla jo historiaa?
Jos on vielä innostusta kokeilla, niin olen noin nelikymppinen nainen ja sp-osoitteeni on [email protected] - Fiufaa piäs
Mielen kuntouttaja. En viitsi aloittaa eri voestiketjua joten kysäsen täs samassa et oisko ketää joka vois kirjotella mieleila mielneterv ala miehelle.
- real life
Niin, nyt kevään saapuessa taas näille palstoille saapuu nämä salarakkaan jne etsijät. Ihan neuvoksi vaan, että jos sitä seksiä ei saa kotona ja sitä tahtoo, niin sille palvelulle on ihan omat sivut, josta saa vaikka kuin kauniin tytön seuraa... Tämä on kirjeystävät palsta, ei seksi.
Se vain, että pitäisi siitä seurasta maksaa... :D :D
Hyvää kevään jatkoa kaikille, ketkä tätä viestiketjua ovat ylläpitäneet tai lukeneet... Nyt siirryn tästä sivuun, sinne omaan oikeaan elämääni.
PS Mietin, että olisinko laittanut sposti osoitteeni tähän, jos joku olisi vielä kirjekaveriksi ilmaantunut mutta juuri häiriköiden takia jätän sen laittamatta:(
- oo
Hei täs olis tuiki tavallinen 42v nainen joka olis halukas vaihtamaan ajatuksia kanssasi
[email protected] - Saman kokenut
Ei täältä oikein tahdo löytyä sopivia kirjekavereita.
- Urmasss
Haetko elättäjää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612656Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve432363Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1022137Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611735Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?181596