hitsi mä en jaksa uskooo

Lirlies.

jatkuvasti lähipiiri kyselee, jotta millä teillä sä oikein oot..
Ne luulee, että olen joku kamala sarvipääpeto. Tuntuu tympeeltä elää jatkuvassa epäluottamuksessa.
En tajuu, mistä ne ovat tulleet siihen johtopäätökseen, että olisin jotenkin väärästä hengestä.
Mua on jopa epäilty mieltymisestä maailmalliseen menoon, maailmalliseen musiikkiin jne, vaikken itessäni sellaisia piirteitä tunnista. En kuuntele maailmallista musiikkia, en nauti alkoholia, enkä käy ravintoloissa. Mistä ihmeestä lähelläni olevat ihmiset ovat tulleet siihen johtopäätökseen, että minä harrastaisin tuollaista syntielämää?
Jotenkin rupeaa tuntuu raskaalta tämä, koska ihan sama, mitä tein, olen kuitenkin heidän mielessään synnissä eläjä. Kertooko joku minusta muunneltua totuutta, vai mistä tää valtava epäluottamus johtuu?
Onko ehkä jotku selän takana puhuneet, että minun näköinen ihminen käy baareissa tms. Voi ku tietäis.
Ite en oo kertaakaan baareissa sisällä käynyt, kuuntelen vain klassista ja SRK:n äänitteitä. En ole ikinä maistanut alkoholijuomia jne.

Tympeetä, ku mä en ilmeisesti osaa perustella noille, etten todellakaan tee kyseisiä syntejä. Ne jotenkin kokee minun valehtevevan, vaikka puhun ehdotonta totuutta :(.
Väkisin tässä rupee sitten itekkin epäilemään itteään, vaikka sen tiedän tasan tarkkaan, etten ole kertaakaan juonu tai tehny muita epäiltyjä asioita!!
Lähinnä epäilen sitä, onko mun uskos jotai vikaa sit, ku tällasii käsityksii päässy syntymään....

8

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5-5

      Että et mahdu "vl. formaattiin" siinä kun riittää että näyttää tietynlaiselta

      ja noudattaa perinteitä.

      Toivotan sulle selkeää eroa teatteri uskosta helpottaa kummasti kun eroot.
      t. selvinnyt ja onnellinen

      • ex

        olen samaa mieltä, että kannattaa jättää moinen porukka.Oman miekenterveytesi kannalta suosittelen lämpimästi. Mulla ainakin vilpitön usko on syventynyt, kun erosin VL:stä. Voin keskittyä olennaiseen eikä ulkonaisiin asioihin.


    • ilmiantaminen

      on oleellinen osa vl-talostelua. Juoruruletti pyörii ja siitähän hoitomiehet nauttivat...

      • työtehtävä

        puimatantereen puhdistamisessa: lähimmäisten ilmiantaminen.


    • Ex-vl.

      Ensinnäkin, sinulla on vapaus uskoa juuri niin kuin omassa sydämessäsi tunnet oikeaksi, kukaan ei voi uskoa sinun sydämestäsi viedä. Älä anna muitten mielipiteideen ahdistaa omaa uskoasi.
      Haluaisin muistuttaa, että ei ole syntiä esim. kuunnella "maailmallista musiikkia". Se on vain opittu/hyväksi katsottu tapa vanhoillislestadiolaisten ja muidenkin lestadiolaisyhteisöjen keskuudessa.
      Älä suotta kanna huolta asioista joilla ei uskomisen kanssa ole sinulle minkäänlaista merkitystä. Usko niin kuin sydämessäsi oikeaksi tunnet, ilman että mikään yhteisö tai kukaan ihminen sinulta vaatii tietynlaista käytöstä.
      Oikea usko ei ole yhtä kuin johonkin yhteisöön kuuluminen.
      Ole vapaa ja käsitä uskomisen ilo!
      T. Ex-vl

    • ulkoistettu(onneksi)

      kävi! Eli olin ihan tavallinen nuori en ollut koskaan edes maistanut alkoholi juomia en tupakoinut en kuunneut maailman musiikkia jne. mutta joidenkin mielestä en ollut myös oikenlainen uskovainenkaan.
      Jostakin piti tehdä parannusta en tajunnut olihan vielä lapsi.


      Heillä oli kiire ratkasita asia puolestani ilmeisesi siksi juuri kun olin lapsi ei vielä ymmärrä ja osaa olla jotain mieltä ja uskalla sanoa vastaan. Tällaista tämä "oikea"usko on

      Nykyään ymmärän miten syvistä vesistä tämä liike voimansa ammentaa.

      • mitään.

        Siitä porukasta pääsi/pääsee eroon, olen noudattanut sittemmin vain maallisia lakeja.


    • lähimmäisiään

      johtokunnalle, ja johtokunta tekee väärä henkiluokituksen.

      Hoitokokous saattaa myös seurata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe