Eli ongelmana on, että on tullut esille että puolisoni pitää edelleen yhteyttä exien kanssa. Yhden kanssa oli sopinut tapaamisenkin, vaikka me olemme olleet yhdessä jo 10 kk. Minulle väitti että oli menossa vain kertomaan, että me olemme muuttaneet yhteen ja vaihtamaan muuten vaan kuulumisia. Kertoi kuitenkin peruneensa tapaamisen, koska se olisi loukannut minua.
Itse ihmettelen miksi exien kanssa on pidettävä yhteyttä ja tapailtava. Olenko jotenkin vainoharhainen vai sitten ihan eri planeetalta kuin puolisoni, koska en ymmärrä tälläistä käyttäytymistä. Nyt tämä yksi tapaaminen varjostaa kaikkia päiviä ja olen tullut epäluuloiseksi kaikesta. Lisäksi mieheni piilottelee puhelintaan ja pitää sitä äänettömällä tai pois päältä. Ilmeisesti sen vuoksi, että en alkaisi kyselemään mitään. Luottamus ei ainakaan palaudu tuollaisella pelillä. Tulen vain epäluuloisemmaksi ja luulen että mies yrittää salailla jotain, vaikka mitään salailtavaa ei olisikaan.
Mieheni pitää yhteyttä exiin ja sopii tapaamisia.
27
2001
Vastaukset
- hansu-riitta
yhteen miehesi kanssa jollet tähän luota?
- Epäluuloinen
Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Tämä asia tuli esille, kun olimme jo päättäneet muuttaa. Takuuvuokrat maksettu, oma asunto irtisanottu. Ei siinä tilanteessa ole helppo ottaa ja lähteä. Muutenkin koko asia tuli ihan yllätyksenä. En olisi koskaan voinut uskoa, että hän toimii noin. Vannoi rakkauttaan ja lupaa voittaa luottamuksen takaisin.
Väittää että nainen on vain ystävä. Aika vaikea uskoa kun en ole kyseisestä ystävästä koskaan kuullut sanaakaan. - fsfsfsdf34234.
Epäluuloinen kirjoitti:
Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Tämä asia tuli esille, kun olimme jo päättäneet muuttaa. Takuuvuokrat maksettu, oma asunto irtisanottu. Ei siinä tilanteessa ole helppo ottaa ja lähteä. Muutenkin koko asia tuli ihan yllätyksenä. En olisi koskaan voinut uskoa, että hän toimii noin. Vannoi rakkauttaan ja lupaa voittaa luottamuksen takaisin.
Väittää että nainen on vain ystävä. Aika vaikea uskoa kun en ole kyseisestä ystävästä koskaan kuullut sanaakaan."Väittää että nainen on vain ystävä. Aika vaikea uskoa kun en ole kyseisestä ystävästä koskaan kuullut sanaakaan."
kyllä _aina_ jommallakummalla vanha suola janottaa. jos se ei ole sun miehes, niin sitten se toinen.
- Jepa2
Exät on exiä, ei niiden kanssa hengailla. Itse en todellakaan kattelisi miestä joka viestittää, soittelee tai käy tapaamassa entisiään (asia olisi toinen jos on yhteisiä lapsia/lapsi). Itsekkään en tee niin. Siihen on syy miksi exä on exä!
- Jepa2
Mutta tosiaan, sikoja riittää tässä maailmassa. Harvassa on ne rehelliset ja kunnolliset miehet. Tai itse en ainakaan ole niihin törmännyt. Aina saa kuulla kuinka joku pettää toista. Harmi että sellaisia ihmisiä on niin paljon. :(
- m mies
jos pitää exien kanssa yhteyttä ja näkee ystävinä, liika mustasukkaisuus ja mustasukkaisuus tukehduttaa suhteen. Vaikka sitä eletään yhdessä niin toiselle pitää antaa omaakin tilaa, tuota menoa en usko että suhde kestää en ainakaan itse jaksaisi tuommoista.
"..Minulle väitti että oli menossa vain kertomaan, että me olemme muuttaneet yhteen ja vaihtamaan muuten vaan kuulumisia. Kertoi kuitenkin peruneensa tapaamisen, koska se olisi loukannut minua.."
Jos tuo oli totuus, jotkut ihmiset pystyy olemaan ystäviä suhteen jälkeekin ja siksi peruutti kun aisti sun mustan mielen asiasta!
"..Itse ihmettelen miksi exien kanssa on pidettävä yhteyttä ja tapailtava. Olenko jotenkin vainoharhainen vai sitten ihan eri planeetalta kuin puolisoni, koska en ymmärrä tälläistä käyttäytymistä. Nyt tämä yksi tapaaminen varjostaa kaikkia päiviä ja olen tullut epäluuloiseksi kaikesta. Lisäksi mieheni piilottelee puhelintaan ja pitää sitä äänettömällä tai pois päältä. Ilmeisesti sen vuoksi, että en alkaisi kyselemään mitään. Luottamus ei ainakaan palaudu tuollaisella pelillä. Tulen vain epäluuloisemmaksi ja luulen että mies yrittää salailla jotain, vaikka mitään salailtavaa ei olisikaan.."
No yhdessä olet oikeassa olet vainoharhainen ja pahasti, mitä se sulle kuuluu missä miehesi pitää puhelinta? känny on yksityisasia se ei kuulu kenellekkään asuttiin yhdessä tai ei.
".. Luottamus ei ainakaan palaudu tuollaisella pelillä. Tulen vain epäluuloisemmaksi ja luulen että mies yrittää salailla jotain, vaikka mitään salailtavaa ei olisikaan.."
Miten miehesi on rikkonut luottamuksesi? tuon viestin perusteella ei mitenkään joten mitä korjailtavaa siinä muka on. Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä kertomaan että tuo suhde tule toimimaan, kuumottelet skitsoilet ihan tyhjästä joo tottakai miehesi pettää kohta sinua jos jatkat samaan malliin.
Suhteen perustana on LUOTTAMUS ja nähtävästi tuon suhteen onnistuminen on hyvin kyseenalaista, sääli että jotkut ihmiset tuhoaa parisuhteen tuolla tavoin.- m mies
mustasukkaisuus liikaa:-)
- 5+12
Selitäpä minulle, mieluiten rautalangasta vääntämällä, miksi exien kanssa on pidettävä yhteyttä (olettaen siis, ettei ole esimerkiksi yhteistä lasta)? Minulla on ainakin ihan tarpeeksi muita ystäviä, enkä pidä mitenkään tarpeellisena. Tilaa voi antaa muillakin tavoilla.
Jos nyt sitten tuntee pakottavan tarpeen tavata exänsä, niin miksei siitä voi suoraan kertoa nykyiselleen? Vähemmästäkin tulee vainoharhaiseksi. Ja siinä on myös vastaus tuohon luottamuksen menettämiseen. Kyllä sitä nyt pitää kertoa, jos aikoo tavata exänsä. Itselleni ei ole tullut vielä suhteeni aikana kertaakaan tilannetta, jossa en voisi kertoa minne olen menossa tai mitä aion tehdä. - Epäluuloinen
Kyllähän jokainen tajuaa, että luottamus on parisuhteen perusta. Mutta jos suhteessa on muuten niin paljon hyvää, josta ei ole valmis luopumaan. Myönnän suoraan että olen aina ollut hieman mustasukkainen. Siitä on vaikea päästä täysin eroon. Mitään luottamuspulaa meidän suhteessamme ei ole ennen ollut. Eikä puolisonikaan tietenkään luota enää minuun, koska olen penkonyt hänen yksityistä omaisuutta eli kännykkää.
Olemme kai sitten mieheni kanssa eri planeetalta, koska en ymmärrä mitä järkeä on tavata eksää. Naispuoliset kaverit on asia erikseen. Kuten Jepa sanoi, siihen on syynsä miksi eksät on eksiä.
Se on luottamukseni pettämistä, koska hän on tehnyt sen selkäni takana. Ja pitänyt yhteyttä naiseen minun selkäni takana. Valehdellut että eräs kaveri laittoi viestin tai soitti jos tämä nainen soitti hänelle kun olin paikalla. Kyllä valehtelu on luottamuksen pettämistä. Varmaan hän ei sitten uskaltanut minulle kertoa, koska pientä mustasukkaisuutta on ollut, mutta ennen se ei ollut ongelma. Mielestäni pieni mustasukkaisuus on ihan tervettä,kunhan se pysyy hyvissä rajoissa.
Valahtelu ja salailu on asia jota en voi sietää. Kyllä siinä luottamus helposti menee, jos koko ajan valehtelee.
Ja miksi pitää valehdella, että on naisen kaveri. Kun molemmat meistä tietää miten asiat on. Voisi ihan suoraan jo myöntää senkin. Ja tämä tilannehan on kärjistynyt nimenomaan siihen, että jos kysyn mihin mies on menossa. Ihan tavallista keskustelua siis, ei mitään utelua. Niin hän ei kerro vaan vastaa "no tonne ulos vaan" Tekee ehkä tahalleen, että ärsyyntyisin. Mielestäni aika tervettä ja normaalia, että kertoo mihin on menossa. Mutta se kuulemma ahdistaa kun pitää jokainen liike selittää. Vaikka siitä ei kyllä mielestäni ole kyse. Ei minulla ole ongelmaa kertoa kenen kanssa olen menossa ja mihin. Onko se joku miesten juttu? Että ei saa kysellä tarkemmin, vai ainoastaan tämän yksilön? - sf34fghfhgffh
Epäluuloinen kirjoitti:
Kyllähän jokainen tajuaa, että luottamus on parisuhteen perusta. Mutta jos suhteessa on muuten niin paljon hyvää, josta ei ole valmis luopumaan. Myönnän suoraan että olen aina ollut hieman mustasukkainen. Siitä on vaikea päästä täysin eroon. Mitään luottamuspulaa meidän suhteessamme ei ole ennen ollut. Eikä puolisonikaan tietenkään luota enää minuun, koska olen penkonyt hänen yksityistä omaisuutta eli kännykkää.
Olemme kai sitten mieheni kanssa eri planeetalta, koska en ymmärrä mitä järkeä on tavata eksää. Naispuoliset kaverit on asia erikseen. Kuten Jepa sanoi, siihen on syynsä miksi eksät on eksiä.
Se on luottamukseni pettämistä, koska hän on tehnyt sen selkäni takana. Ja pitänyt yhteyttä naiseen minun selkäni takana. Valehdellut että eräs kaveri laittoi viestin tai soitti jos tämä nainen soitti hänelle kun olin paikalla. Kyllä valehtelu on luottamuksen pettämistä. Varmaan hän ei sitten uskaltanut minulle kertoa, koska pientä mustasukkaisuutta on ollut, mutta ennen se ei ollut ongelma. Mielestäni pieni mustasukkaisuus on ihan tervettä,kunhan se pysyy hyvissä rajoissa.
Valahtelu ja salailu on asia jota en voi sietää. Kyllä siinä luottamus helposti menee, jos koko ajan valehtelee.
Ja miksi pitää valehdella, että on naisen kaveri. Kun molemmat meistä tietää miten asiat on. Voisi ihan suoraan jo myöntää senkin. Ja tämä tilannehan on kärjistynyt nimenomaan siihen, että jos kysyn mihin mies on menossa. Ihan tavallista keskustelua siis, ei mitään utelua. Niin hän ei kerro vaan vastaa "no tonne ulos vaan" Tekee ehkä tahalleen, että ärsyyntyisin. Mielestäni aika tervettä ja normaalia, että kertoo mihin on menossa. Mutta se kuulemma ahdistaa kun pitää jokainen liike selittää. Vaikka siitä ei kyllä mielestäni ole kyse. Ei minulla ole ongelmaa kertoa kenen kanssa olen menossa ja mihin. Onko se joku miesten juttu? Että ei saa kysellä tarkemmin, vai ainoastaan tämän yksilön?kyllä minä ainakin yhteen väliin laskettelin tyttöystävälle luikuria aina kun siltä tuntui, koska se oli liian mustasukkainen. ajattelin vaan että vittuako se sille kuuluu, eikä edes kiinnostanyt, jos satuin jäämään kiinni pienestä valeesta. olisi käyttäytynyt aikuisemmin niin sille olisikin voinut olla avoimempi. jossain vaiheessa olisin varmaan jo pelkästä vittuilusta pitänyt yhteyttä eksään jos se olisi minulta erikseen tasajalkaa pomppien kielletty.
mutta mutta. ei ole kovinkaan hyvä juttu tavata selän takana eksää. tilanne ei kuitenkaan ole välttämättä mikään petsosjuttu, vaan osa teidän välistä valtataisteluanne (vaikkei sekään tietenkään hyvä juttu ole). - m mies
Epäluuloinen kirjoitti:
Ja miksi pitää valehdella, että on naisen kaveri. Kun molemmat meistä tietää miten asiat on. Voisi ihan suoraan jo myöntää senkin. Ja tämä tilannehan on kärjistynyt nimenomaan siihen, että jos kysyn mihin mies on menossa. Ihan tavallista keskustelua siis, ei mitään utelua. Niin hän ei kerro vaan vastaa "no tonne ulos vaan" Tekee ehkä tahalleen, että ärsyyntyisin. Mielestäni aika tervettä ja normaalia, että kertoo mihin on menossa. Mutta se kuulemma ahdistaa kun pitää jokainen liike selittää. Vaikka siitä ei kyllä mielestäni ole kyse. Ei minulla ole ongelmaa kertoa kenen kanssa olen menossa ja mihin. Onko se joku miesten juttu? Että ei saa kysellä tarkemmin, vai ainoastaan tämän yksilön?"..Kyllähän jokainen tajuaa, että luottamus on parisuhteen perusta. Mutta jos suhteessa on muuten niin paljon hyvää, josta ei ole valmis luopumaan. Myönnän suoraan että olen aina ollut hieman mustasukkainen. Siitä on vaikea päästä täysin eroon. Mitään luottamuspulaa meidän suhteessamme ei ole ennen ollut. Eikä puolisonikaan tietenkään luota enää minuun, koska olen penkonyt hänen yksityistä omaisuutta eli kännykkää.."
"..Se on luottamukseni pettämistä, koska hän on tehnyt sen selkäni takana. Ja pitänyt yhteyttä naiseen minun selkäni takana. Valehdellut että eräs kaveri laittoi viestin tai soitti jos tämä nainen soitti hänelle kun olin paikalla. Kyllä valehtelu on luottamuksen pettämistä. Varmaan hän ei sitten uskaltanut minulle kertoa, koska pientä mustasukkaisuutta on ollut, mutta ennen se ei ollut ongelma. Mielestäni pieni mustasukkaisuus on ihan tervettä,kunhan se pysyy hyvissä rajoissa.."
Siinä se tuli, pengoit miehen puhelinta vainoharhaisesti ja nyt ihmettelet miksi tämä pitää puhelintaa jemmassa. No onko tuo paranoidinen epäluuloisuus sitä "tervettä mustasukkaisuutta"?
"..Olemme kai sitten mieheni kanssa eri planeetalta, koska en ymmärrä mitä järkeä on tavata eksää. Naispuoliset kaverit on asia erikseen. Kuten Jepa sanoi, siihen on syynsä miksi eksät on eksiä.."
Me ollaan kaikki veistetty eri puusta, eli meitä on moneen lähtöön! Itse tunnen naisia että miehiäkin jotka ovat yhteyksissä exiinsä, omasta mielestä se osoittaa kypsyyttä ja aikuisuutta että pystyy jatkaa suhteen jälkeen ystävänä.
"..Se on luottamukseni pettämistä, koska hän on tehnyt sen selkäni takana. Ja pitänyt yhteyttä naiseen minun selkäni takana. Valehdellut että eräs kaveri laittoi viestin tai soitti jos tämä nainen soitti hänelle kun olin paikalla. Kyllä valehtelu on luottamuksen pettämistä. Varmaan hän ei sitten uskaltanut minulle kertoa, koska pientä mustasukkaisuutta on ollut, mutta ennen se ei ollut ongelma. Mielestäni pieni mustasukkaisuus on ihan tervettä,kunhan se pysyy hyvissä rajoissa.."
Valehtelu on aina väärin, mutta en usko että halusi satuttaa sinua päinvastoin halusi välttää riidan jne kun tietää sinun olevan ei-niin-terveellä-tavalla-mustasukkainen! Tuossa itse vastasit tuohon eli ei uskaltanut mustasukkaisuuden takia.
"..Mielestäni aika tervettä ja normaalia, että kertoo mihin on menossa. Mutta se kuulemma ahdistaa kun pitää jokainen liike selittää. Vaikka siitä ei kyllä mielestäni ole kyse. Ei minulla ole ongelmaa kertoa kenen kanssa olen menossa ja mihin. Onko se joku miesten juttu? Että ei saa kysellä tarkemmin, vai ainoastaan tämän yksilön?.."
No en tiedä kuinka "normaalia keskustelua" tuo on ollut, varsinkin kun olet mennyt tonkimaan luuria ja semmoisen käsityksen saa että se on mielestäsi normaalia. Kuule miehesi voisi olla avoimempi jos annat vähän takapakkia, yritä luopua mustasukkaisuudestasi tai ainakin pidä se kurissa. Parisuhteita menee ja tulee, siinä pitää vain yrittää uskoa siihen ja antautua sen mukaan, siinä onnistuu joskus tai sitten ei.
Omasta mielestäni tuo suhde ei tule onnistumaan, ei millään logiikalla! Kohta miehesi voi ihan hyvin alkaa pettämään kun siitä epäillää kokoajan!
Hyvät ihmiset aikuistukaa jo! - Epäluuloinen
m mies kirjoitti:
"..Kyllähän jokainen tajuaa, että luottamus on parisuhteen perusta. Mutta jos suhteessa on muuten niin paljon hyvää, josta ei ole valmis luopumaan. Myönnän suoraan että olen aina ollut hieman mustasukkainen. Siitä on vaikea päästä täysin eroon. Mitään luottamuspulaa meidän suhteessamme ei ole ennen ollut. Eikä puolisonikaan tietenkään luota enää minuun, koska olen penkonyt hänen yksityistä omaisuutta eli kännykkää.."
Siinä se tuli, pengoit miehen puhelinta vainoharhaisesti ja nyt ihmettelet miksi tämä pitää puhelintaa jemmassa. No onko tuo paranoidinen epäluuloisuus sitä "tervettä mustasukkaisuutta"?
"..Olemme kai sitten mieheni kanssa eri planeetalta, koska en ymmärrä mitä järkeä on tavata eksää. Naispuoliset kaverit on asia erikseen. Kuten Jepa sanoi, siihen on syynsä miksi eksät on eksiä.."
Me ollaan kaikki veistetty eri puusta, eli meitä on moneen lähtöön! Itse tunnen naisia että miehiäkin jotka ovat yhteyksissä exiinsä, omasta mielestä se osoittaa kypsyyttä ja aikuisuutta että pystyy jatkaa suhteen jälkeen ystävänä.
Valehtelu on aina väärin, mutta en usko että halusi satuttaa sinua päinvastoin halusi välttää riidan jne kun tietää sinun olevan ei-niin-terveellä-tavalla-mustasukkainen! Tuossa itse vastasit tuohon eli ei uskaltanut mustasukkaisuuden takia.
"..Mielestäni aika tervettä ja normaalia, että kertoo mihin on menossa. Mutta se kuulemma ahdistaa kun pitää jokainen liike selittää. Vaikka siitä ei kyllä mielestäni ole kyse. Ei minulla ole ongelmaa kertoa kenen kanssa olen menossa ja mihin. Onko se joku miesten juttu? Että ei saa kysellä tarkemmin, vai ainoastaan tämän yksilön?.."
No en tiedä kuinka "normaalia keskustelua" tuo on ollut, varsinkin kun olet mennyt tonkimaan luuria ja semmoisen käsityksen saa että se on mielestäsi normaalia. Kuule miehesi voisi olla avoimempi jos annat vähän takapakkia, yritä luopua mustasukkaisuudestasi tai ainakin pidä se kurissa. Parisuhteita menee ja tulee, siinä pitää vain yrittää uskoa siihen ja antautua sen mukaan, siinä onnistuu joskus tai sitten ei.
Omasta mielestäni tuo suhde ei tule onnistumaan, ei millään logiikalla! Kohta miehesi voi ihan hyvin alkaa pettämään kun siitä epäillää kokoajan!
Hyvät ihmiset aikuistukaa jo!Itse en tiedä ketään ihmistä, joka ei olisi koskaan mustasukkainen. En puolestele omia tekojani, mutta en mielestäni missään vaiheessa ole väittänyt, että toisen puhelimen urkkiminen olisi jotenkin oikein ja puolusteltavissa oleva teko.
Eikä tässä ole mistään fyysisestä pettämisestä kyse. Tilanne on hankala. Voi olla että ei tule koskaan onnistumaan. Toivon kuitenkin että onnistuisi. Kyllä tässä molempien pitäisi tehdä paljon muutoksia. Parisuhteessa tarvitaan aina molempien panosta. - __
Epäluuloinen kirjoitti:
Itse en tiedä ketään ihmistä, joka ei olisi koskaan mustasukkainen. En puolestele omia tekojani, mutta en mielestäni missään vaiheessa ole väittänyt, että toisen puhelimen urkkiminen olisi jotenkin oikein ja puolusteltavissa oleva teko.
Eikä tässä ole mistään fyysisestä pettämisestä kyse. Tilanne on hankala. Voi olla että ei tule koskaan onnistumaan. Toivon kuitenkin että onnistuisi. Kyllä tässä molempien pitäisi tehdä paljon muutoksia. Parisuhteessa tarvitaan aina molempien panosta.Yleensä ihminen välttelee eksäänsä, jos vielä tuntee jotain häntä kohtaan, koska yhteydenpito olisi liian tuskallista. Jos molemmat pystyvät luontevasti olemaan toistensa kanssa tekemisissä, niin eiköhän kyse ole siitä, ettei kumpikaan osapuoli ole enää rakastunut.
Mielestäni eksät ovat parisuhteen kannalta vaarattomampia kuin aivan uudet, kiinnostavat tuttavat. Eksä on jo "katsottu" ja hänestä tiedetään myös huonot puolet, kun taas uusi ihminen voi vaikuttaa täydelliseltä ja paremmalta kuin oma kumppani. - m mies
__ kirjoitti:
Yleensä ihminen välttelee eksäänsä, jos vielä tuntee jotain häntä kohtaan, koska yhteydenpito olisi liian tuskallista. Jos molemmat pystyvät luontevasti olemaan toistensa kanssa tekemisissä, niin eiköhän kyse ole siitä, ettei kumpikaan osapuoli ole enää rakastunut.
Mielestäni eksät ovat parisuhteen kannalta vaarattomampia kuin aivan uudet, kiinnostavat tuttavat. Eksä on jo "katsottu" ja hänestä tiedetään myös huonot puolet, kun taas uusi ihminen voi vaikuttaa täydelliseltä ja paremmalta kuin oma kumppani.kyllä uudet "tuttavuudet" on uhkaavampia, siinä on sitä mitä ei ole päässyt itse kokemaan. Ap:n käytöksellä mies onkin kohta uusilla vesillä, tiedän olin itse suhteessa missä nainen kovi uhkana niin exät ja muut naispuoliset ystävät ei sitä jaksa.
- m mies
Epäluuloinen kirjoitti:
Itse en tiedä ketään ihmistä, joka ei olisi koskaan mustasukkainen. En puolestele omia tekojani, mutta en mielestäni missään vaiheessa ole väittänyt, että toisen puhelimen urkkiminen olisi jotenkin oikein ja puolusteltavissa oleva teko.
Eikä tässä ole mistään fyysisestä pettämisestä kyse. Tilanne on hankala. Voi olla että ei tule koskaan onnistumaan. Toivon kuitenkin että onnistuisi. Kyllä tässä molempien pitäisi tehdä paljon muutoksia. Parisuhteessa tarvitaan aina molempien panosta.on jokaisella eri muodossa, joku saattaa olla vähemmän näyttävä mutta se että mennää jonkun luulon takia kajoamaa yksityisyyteen ei ole ENÄÄN normaalia mustasukkaisuutta, uskottelit itsellesi mitä tahansa.
- mitä välii?
joo ihan samaa mieltä m mies.. itse olen nainen ja totta helvetissä pidän yhteyttä eksiini aivan samalla tavalla kuin mitä miehenikin pitää omiinsa. nykyään minun entiset heilani ovat jopa mieheni parhaimmat kaverit. Itselläni ei ole mitään tunteita eksiini kohtaan muutakun että olemme hyvät ystävät ja semmoisina pysymme. se siitä, ihan yhtä lailla myös mieheni pitää yhteyttä omiinsa ja hyväksyn sen täysin ja nykyään olen myös mieheni eksän kanssa hyvissä väleissä ja näemme melkein päivittäin toisiamme :) meillä luottamus molemmin puolin 100 btw, ollaan oltu yhdessä kohta kuusi vuotta ja ensimmäinen lapsi tulossa ja hyvin pyyhkii :)
Joten otappa aloittaja järki käteen ja päästä miehesi entisen heilansa kanssa kahville tai olipa kyseessä kuka tahansa, jos hän on sinut halunnut ja sinut valinnut nii mikä ihme siinä on ongelma? tuskin hän vaihtaa sinua eksäänsä jonka kanssa suhde ei toiminut, jos he olivat pitkäänkin yhdessä niin on ihan normaalia kysellä silloin tällöin kuulumisia ja jopa nähdä kahvin merkeissä. ei se mitään tarkoita. vai täytyykö hänen raahata sinua joka paikkaan minne itse on menossa? kai sinäkin saat käydä kahvilla mies puolisten ystäviesi kanssa ilman miestäsi?
ja hyvä ihminen jos haluat pitää miehesi vielä itselläsi niin jätä nyt se puhelin rauhaan, siitä on hyvä aloittaa. jos joku viestiä laittaa tai soittaa ei sinun sitä tarvitse tietää, ellei miehesi halua sitten sitä kysymättä kertoa, tivamaalla saat vaan riidan aikaseksi ja tottakai miehesi sitten valehtelee välttyäkseen pahimmalta sodalta.. Toivottavasti saatte asianne järjestettyä :) - huonovaimo
m mies kirjoitti:
mustasukkaisuus liikaa:-)
Huomaa ettet ole parisuhteessa...
- rakauttasenollapitää
Kyllähän sä olet vainoharhainen ja ahdistava. Mä en itse jaksaisi tuollaista. Luota omiin havaintoihisi: jos kerran pidät toista petturina niin älä ole sen kanssa, vaan etsi parempi. Jos et, eikä aihetta ole, niin pidä mölyt mahassasi. Ehkä ennen muuttoa pitäisi sitten tuntea toinen, eikä vaan mielikuvituksen varassa muuttaa: tai sitten kestää seuraukset. Sä et nyt sitten tunne etkä tiedä, mutta syyttää voit kyllä. Jaa, no, onnea vaan liitollenne.
Mun mielestä tuollainen on ahdistavaa, omistavaa ja lapsellista. Että exät pitäisi unohtaa, jos ne on olleet rakkaita, heidän kanssaan voi olla väleissä ja voihan heidän kanssaan olla ystävä, vaikkei suhde olisi toiminutkaan. Mutta sitten tulee sinunkaltaisesi ihminen: et saa, et voi olla, miksi, hylkää tuntemasi ihmiset, koska minä sanon. Itseasiassa mä en ymmärrä tuota, mun mielestä tuo on epäilyttävää: itse siis vissiin pettäisit heti? Koska miten sä muuten sitä epäilet ja olet epäluuloinen. Mustasukkaisimmat ihmiset yleensä itse pettää, ja ne ketkä ei salli exien kanssa yhteyden pitoa tai vastakkaisen sukupuolen kanssa ystävyyksiä, ovat itse tunkemassa aina toisten pöksyihin, eivät osaa suhtautua ihmisiin ihmisinä, ja... PETTÄÄ itse. Siitä ne epäilytkin. Ilmeisesti olet sellainen, et tutustu ihmisiin muussa tarkoituksessa, etkä pidä yhteyttä muussa tarkoituksena ja exäsi ovat ainainen riski, koska saatat sortua, jos tapaat heitä.
(Itse en osaa epäillä enkä olla mustis, koska itse en petä. Parhaisiin ystäviini kuuluu molempia sukupuolia ja exien kanssa olen todellakin väleissä... Tosin, mulla itseluottamus riittää siihenkin, että jos toinen sitten pettäisi ja ero tulisi, mä kyllä selviäisin. Ei tarvitse kytätä eikä murehtia etukäteen.)
Joku kirjoittaa näin:"Exät on exiä, ei niiden kanssa hengailla. Itse en todellakaan kattelisi miestä joka viestittää, soittelee tai käy tapaamassa entisiään (asia olisi toinen jos on yhteisiä lapsia/lapsi). Itsekkään en tee niin. Siihen on syy miksi exä on exä! "
Niin, ja siihenkin on syy, miksi sen kanssa oli. Käyttäytykää nyt hieman edes kuten aikuiset. Kaikkien exien kanssa ei voi olla väleissä: jos toinen on sekopää, hullu, väkivaltainen tms. mutta muuten voi. Luuletteko että se mennyt haihtuu ilmaan, kun sen kiistää? Että se toinen ihminen lakkaa olemasta? Että suhde katoaa?
Omistushalu on oksettavaa. Tiedoksi vain.- 19+3
Taliaivo. Exän kanssa voi olla väleissä, vaikkei sitä tapaisikaan tai jatkuvasti kyselisi kuulumisia. Eikä mennyt haihdu, vaikkei sitä toista enää tapailisikaan.
- sinisilmäinen..
Tämä on sitten vain minun tapaus, en väitä että kaikki käyttäytyy näin!
Eli tapasin miehen vari viikkoa sen jälkeen kun olivat muuttaneet exänsä kans erilleen. En aluksi kuvitellut että meidän välille olisi kehkeytynyt jotain juurikin em syystä. No väärässä olin ja jatkoimme tapailua aika tiiviisti. Välillä mies perui tapaamisiamme kun oli jotain selvittämättömiä asioita exän kanssa. En näistä kuitenkaan huolestunut sillä pitäähän heidän saada asiat selvitettyä ja ihan kiva jos voivat olla kavereita.
Olimme aika tiiviisti yhdessä kokoajan ja käytännössä asuin hänen luonaan, joten minulle tuli aika suurena yllätyksenä kun hän tunnusti pettäneensä minua exänsä kans. Olipa jopa saanut hänet raskaaksi, muuten ei olisi varmaan tunnustanut. Järkytys oli suuri ja mietin vaan että missä välissä näin oli päässyt käymään.
No meidän suhde loppui siihen ja tämän jälkeen olen ollut todella mustasukkainen kumppanestani. pari hyvää suhdetta olen pilannut liiallisella mustasukkaisuudella. Siinä meni kerralla luottamus kaikkiin miehiin- Missy1985
Minulla on samoja kokemuksia. Itse en tuollaista peliä katselisi. Naispuolisia kavereita saa toki olla, mutta en ymmärrä miten joku muutaman viikon/kuukauden suhde voisi olla niin rakas ja tärkeä, että ei millään pysty unohtamaan. Eräs mies halusi tapailla naista jonka kanssa hänellä oli ollut ns. fyysinen suhde muutaman kuukauden ajan. En kauaa jaksanut katsella moista. Vaikea sanoa olisiko meidän jutusta tullut joskus jotain ainutkertaista, mutta ei kaduta että hänet jätin. Se oli minulle oikea päätös.
- Kuulehan Mikko
pitää sinut mustasukkaisena, "itsellä". Pistäppä itse paremmaksi niin näet mitä tapahtuu....
Sinuna en miettis....anna joskus aihetta itsekin, niin puntit tasottuu. - 7+4
Olen mies ja kävin itsekin tapaamassa exää, kun muutin toisen naisen kanssa yhteen. Tarkoituksena oli hieman näpäyttää häntä, raukkaparka kun jäi suhteemme jälkeen lopulta yksin, vaikka itse jättikin. No yhteenmuutto päättyi lopulta eroon, mutta pysyin tämän naisen kanssa ystävänä, vaikka seurustelin uuden naisen kanssa. No, eräänä heikkona hetkenä päädyimme sitten tämän ystävä-exän kanssa sänkyyn. En onneksi jäänyt kiinni.
- GoodLUckGirlie
HEI.
Minulla mies salasi lastensa olemassaolon.
Luin puhelimestaan,että kun yksin oli menossa kotkaupunkiin käymään niin oli tekstannut yhdelle eksälleen että missä oot.
Kilahdin tästä koska kyseiselle reissulle mies ei voinut minua ottaa mukaan,koska haki kuulema niin paljon tavaraa,etten olisi poistullessa mahtunut kyytiin.
No emme ehtineet muuttaa yhteen.Mies katosi 3 päivää tämän kilahdukseni jälkeen.
Kuulin tästä kyseisestä ex naisesta,että hän on ns jakorasia.
Epäilenpä että mies käväisi naisen luona,mutta en tiedä miksi,koska seksiä sai minulta yllin kyllin.
Ja nuo kaikki että minun ei olisi pitänyt tietää että hänellä lapsia kahden naisen kanssa. Mikä ihmeen suhde se on jos salaa esim lapset ja ties mitä muitakin asioita? Ja sitten katosi kun puhuin näistä ja olin äkäinen.
Läpimätä taisi muutenkin olla koko jätkä.
Hyvä että pääsin eroon.Olimme jo kihloissa.Entä jos olisin erehtynyt naimisiin??? - en turhaan luullut
Et sinä ole vainoharhainen! onhan tuokin jo outoa jos täytyy piilotella ja pitää äänettömällä puhelintansa. Kyllä se epäliiloiseksi ihmisen saa ja se on ihan tervettä. Mitä hän muuten niitten eksiensä kanssa on enää yhteydessä kun sinä olet hänen kanssaan. Tarkkaile vaan tilannetta, miehet osaa olla kieroja ja joka toinen pettää jossain vaiheessa. Onnea Sinulle kuitenkin elämääsi haluan toivottaa.
- samataas
Anteeksi tuli kirjoitus virheitä (aina).
- kukkis77
Et ole vainoharhainen, sinullahan on varsin hyvä syy olla ja kuka tuossa nyt järjissään pysyisi kun miettii että voiko nyt luottaa vai ei ?! miehen pitäis tajuta millaseen tilanteeseen sinä joudut ja ymmärtää myös sinua ja ajatuksiasi.
mutta jos haluat rehellisin mielipiteen niin voit jättää miehen suorilta ja sanoa että et ole yhtä ns suvaitsevainen ja et ymmärrä miksi hänellä on tarvetta pitää yhteyttä exiin tai ylipäätään kertoa heille tilanteestanne (olette yhdessä tai ette) ,mitä se sitä pitäisi liikuttaa mitä exät ajattelee?
tai sitten voit odottaa vähän aikaa ja kertoa suoraa tuntemuksesi ja sanoa että jos asia ei muutu niin et jää tähän suhteeseen.
toivottavasti oli jotain apua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama184084Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä513864Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603373Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942848On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732648Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972620Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1142337Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl572077Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661981