Hillasuo

Hillasuo

Kesälomalle pääsin tänään.
Kipasen tänään suolle katsomaan mikä on tilanne. Mustikat alkaa olla jo avopaikoilla kypsiä.
Aurinko armas lämmittää ja itikat lentää liihottelee.
Onko metsienmies kipassu jo hillasuolle?

14

2244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsienmies890

      En ole vielä kipaissut.Lähiaikoina on tarkoitus ryhtyä tarkkailemaan.Tänne meillepäin ei kylläkään näytä tulevan juuri mitään.Tulen jossainvälissä katselemaan teidän puolen tilannetta.Kannattaako tulla mustikkaan.

      • vaevanen

        Tänne Vuokin ja etenkin Kuivajärven suunnalle on tulossa runsas hilla- ja mustikkasato. Itse enään pääse suolle, joten tervetuloa poimimaan, etteivät jää metsään.


      • =======
        vaevanen kirjoitti:

        Tänne Vuokin ja etenkin Kuivajärven suunnalle on tulossa runsas hilla- ja mustikkasato. Itse enään pääse suolle, joten tervetuloa poimimaan, etteivät jää metsään.

        Vai runsas hilla-ja mustikkasato No mustikkaa alueittain tulee keskimääräisesti,mutta hilla kävelyttää rämeitä pitkin ja poikin.Puolukka voi antaa hyvän sadon.Suomussalmi on pinta-alaltaan laaja,joten vaihtelua marjasadon kohdalla on luonnollisesti.


      • Hillajorma
        ======= kirjoitti:

        Vai runsas hilla-ja mustikkasato No mustikkaa alueittain tulee keskimääräisesti,mutta hilla kävelyttää rämeitä pitkin ja poikin.Puolukka voi antaa hyvän sadon.Suomussalmi on pinta-alaltaan laaja,joten vaihtelua marjasadon kohdalla on luonnollisesti.

        Jo käynnissä Kainuun korkeudella?


    • jortikkajorma

      Etelän villit rouvat ja neidit ovat pyytäneet Jormaa oppaaksi hillasuolle. Täytyy uhrautua, kun kauniisti pyydetään.

      • Kätkäläenen

        ansa on viritetty...


    • H.Illa

      Kainuussa ei ole yhtään hillasuota! Kaikki ovat lakkasoita, eikä lakkoja tänä vuonna tule lainkaan

      • suo ja tyttö

        Olen perus Kainuulainen ja meillä on aina sanottu hillasuo. En tiedä miksi toiset sanovat lakkasuo, kuulostaa aika hassulta.
        Kainuussa on siis hillasuot:D


      • ######

        Höpsistä.Lakkoja on korville tullut kohtalaisesti,jopa joillekin korville hyvin.Kypsyt on noin 30-40 prossaa marjoista.Lämmin ja sateinen sää on kypsyttämistä nopeuttanut.Kävellä toki pitää,jos meinaa 10 kiloja lakkoja lakkoja haalia reisullaan. Olen poiminut noin 6 kiloa ihan lähialueilta.


    • itikkaneuvos

      Onneksi menee näillä helteillä nopeasti ohi.

      • etelänmies999

        Hillatilanne?


      • mukavasti ja
        etelänmies999 kirjoitti:

        Hillatilanne?

        mustikkaa siitä etelämmässä.
        Lentiiran ja Kuhmon välillä mustikkaa jopa turhankin paljon, ei oikein tiedä mistä haravoisi...


      • fc-marja
        etelänmies999 kirjoitti:

        Hillatilanne?

        suomussalmi-kuusamo rajan soilla,pelkää keltaista.


      • naisenpuoli
        fc-marja kirjoitti:

        suomussalmi-kuusamo rajan soilla,pelkää keltaista.

        kauppasi lakkoja kympin kilo. Useampi sangollinen olisi ollut tarjolla. Kun en luumarjoista kovinkaan perusta, niin tienohesta poimin vain muutaman suuhuni, pthyi....olkoon, jätin enempi keräämisen aasialaisille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1241
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      825
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      557
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe