Kasvojenkohotuksesta lommo

Lommoposki

Tiedättekö kuinka kauan kestää kudosten sisäisten ompeleiden sulaminen kasvoissa? Kudokseen jämähtänyt ommel kiristää poskeen lommon. Rasvansiirto poskipäähän kasvojen kohotuksen yhteydessä on todennäköinen syy tähän.

67

4244

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masentunut vain

Kuinka kauan leikkauksestasi on? Itse kävin keskikasvokohotuksessa ja sama vika täällä. Minulla nyt meneillään
      5.viikko leikkauksesta ja edelleen myös turvotusta, miten itselläsi? Onkohan sitä koskaan enää ihmisen näköinen?

• LOMMOPOSKI 1

7 viikkoa keskikasvokohotuksesta. Turvotuksesta en tiedä, mutta toisen puolen poskipää edelleen väärässä kohtaa ja on tunne kuin poskipäissä olisi ylimääräiset kivet sisällä. Siirrettiinkö sinulla rasvaa poskipäihin ? Lääkärin mukaan kestää vielä kuukauden ennen kuin poskipää laskeutuu sivulta oikeaan kohtaan, koska langat pitävät vielä kiinni (!). Lommon syy on kudokseen juuttunut lanka.Yritettiin puudutuspiikillä pois, mutta siitä ei ollut mitään apua. Lanka saatetaan joutua katkaisemaan uudella leikkauksella. Nämä lommot ovat kuulema hyvin tavallisia, mutta eipä niistä kerrota ennen leikkaukseen menemistä, kuten ei monista muistakaan asioista.

• LOMMOPOSKI 2
        LOMMOPOSKI 1 kirjoitti:

7 viikkoa keskikasvokohotuksesta. Turvotuksesta en tiedä, mutta toisen puolen poskipää edelleen väärässä kohtaa ja on tunne kuin poskipäissä olisi ylimääräiset kivet sisällä. Siirrettiinkö sinulla rasvaa poskipäihin ? Lääkärin mukaan kestää vielä kuukauden ennen kuin poskipää laskeutuu sivulta oikeaan kohtaan, koska langat pitävät vielä kiinni (!). Lommon syy on kudokseen juuttunut lanka.Yritettiin puudutuspiikillä pois, mutta siitä ei ollut mitään apua. Lanka saatetaan joutua katkaisemaan uudella leikkauksella. Nämä lommot ovat kuulema hyvin tavallisia, mutta eipä niistä kerrota ennen leikkaukseen menemistä, kuten ei monista muistakaan asioista.

Niimpä niin..mainitsinkin tänään ystävälleni, että ei tullut sitten mieleen lukea täältä näitä juttuja ennen leikkausta))))). Tarkoitan, että toki ihanaa, että se on takanapäin (pelkäsin kyllä kovasti mennä) ja olen toiveikas tuloksen suhteen (kuten täällä palstalla eräs kirjoitti, että mitäs muuta oikeastaan voit), mutta olisi voinut etukäteen orientautua erilailla siihen, että sosiaalista elämää on luvassa vasta mahd.2kk jälkeen. Minulle annettiin koko ajan ymmärtää, että turvotus on kahden viikon päästä pois (ymmärsin siis, että kokonaan), kolmen viikon päästä kukaan ei leikkausta huomaa (arpia ym.) ja viiden viikon päästä en huomaa itsekkään muuta kuin positiiviset vaikutukset. Minulle siirrettiin rasvaa sekä poskipäihin ja alaluomiin, yläluomista otettiin ylim. nahkaa pois. Apua, sinun mukaasi siis vielä kaksi viikkoa, eikä lommot ole sittenkään pois Huh! Uusintaleikkaus ei kyllä oikeesti houkuttele. Minulla taas toinen silmä hieman erimallinen, niin ja sama "kivifiilis poskissa"

• LOMMOPOSKI 1
        LOMMOPOSKI 2 kirjoitti:

Niimpä niin..mainitsinkin tänään ystävälleni, että ei tullut sitten mieleen lukea täältä näitä juttuja ennen leikkausta))))). Tarkoitan, että toki ihanaa, että se on takanapäin (pelkäsin kyllä kovasti mennä) ja olen toiveikas tuloksen suhteen (kuten täällä palstalla eräs kirjoitti, että mitäs muuta oikeastaan voit), mutta olisi voinut etukäteen orientautua erilailla siihen, että sosiaalista elämää on luvassa vasta mahd.2kk jälkeen. Minulle annettiin koko ajan ymmärtää, että turvotus on kahden viikon päästä pois (ymmärsin siis, että kokonaan), kolmen viikon päästä kukaan ei leikkausta huomaa (arpia ym.) ja viiden viikon päästä en huomaa itsekkään muuta kuin positiiviset vaikutukset. Minulle siirrettiin rasvaa sekä poskipäihin ja alaluomiin, yläluomista otettiin ylim. nahkaa pois. Apua, sinun mukaasi siis vielä kaksi viikkoa, eikä lommot ole sittenkään pois Huh! Uusintaleikkaus ei kyllä oikeesti houkuttele. Minulla taas toinen silmä hieman erimallinen, niin ja sama "kivifiilis poskissa"

Valitettavasti minäkin luotin siihen, että kalliiseen hintaan kuuluu se, että ammattilaiset kertovat faktat ilman, että pitää osata itse kysyä. Näin ei ole. Tosiasia näyttää olevan, että keskikasvokohotukseen voivat varmuudella mennä vain ne , jotka eivät ole työelämässä. Kenelläkään eik ole niin pitkää lomaa, mitä toipuminen vie. Ainakin, jos operaatioon on yhdistetty rasvansiirto, 2-3 viikon toipumisajat ovat täyttä puppua.Paitsi , jos ei välitä , vaikka on hirviön näköinen.

• voisitteko kertoa
        LOMMOPOSKI 1 kirjoitti:

Valitettavasti minäkin luotin siihen, että kalliiseen hintaan kuuluu se, että ammattilaiset kertovat faktat ilman, että pitää osata itse kysyä. Näin ei ole. Tosiasia näyttää olevan, että keskikasvokohotukseen voivat varmuudella mennä vain ne , jotka eivät ole työelämässä. Kenelläkään eik ole niin pitkää lomaa, mitä toipuminen vie. Ainakin, jos operaatioon on yhdistetty rasvansiirto, 2-3 viikon toipumisajat ovat täyttä puppua.Paitsi , jos ei välitä , vaikka on hirviön näköinen.

missä kävitte? Kuulostaa pikkasen samalta kuin oma kokemukseni...

• anteeksi kirjoitus-
        voisitteko kertoa kirjoitti:

missä kävitte? Kuulostaa pikkasen samalta kuin oma kokemukseni...

virheeni

• LOMMOPOSKI 1
        anteeksi kirjoitus- kirjoitti:

virheeni

Valitsin suomalaisen sairaalan ja kokeneen kirurgin nimenomaan ajatellen luotettavuutta. Epäilen kyllä, että muissakaan paikoissa ei mahdollisia toipumista pidentäviä seikkoja kerrota etukäteen, vaikka niistä pitäisi ehdottomasti kertoa. Esim. Eiran sairaalasta (jossa en käynyt) kerrottiin, että toipumisaika on 2-3 viikkoa myös rasvansiirron kanssa. Tämä ei voi pitää paikkaansa.
        Oliko myös sinulla kyse keskikasvokohotuksesta ja tuliko sinulle lommo ja jos tuli jouduttiinko se leikkaamaan vai milloin se hävisi?

• LOMMOPOSKI 2
        LOMMOPOSKI 1 kirjoitti:

Valitsin suomalaisen sairaalan ja kokeneen kirurgin nimenomaan ajatellen luotettavuutta. Epäilen kyllä, että muissakaan paikoissa ei mahdollisia toipumista pidentäviä seikkoja kerrota etukäteen, vaikka niistä pitäisi ehdottomasti kertoa. Esim. Eiran sairaalasta (jossa en käynyt) kerrottiin, että toipumisaika on 2-3 viikkoa myös rasvansiirron kanssa. Tämä ei voi pitää paikkaansa.
        Oliko myös sinulla kyse keskikasvokohotuksesta ja tuliko sinulle lommo ja jos tuli jouduttiinko se leikkaamaan vai milloin se hävisi?

Sama täällä, suomal.arvostettu sairaala ja kirurgi Helsingissä. Minulle kyllä sanottiin, että meikillä saat peitettyä arvet, mutta milläs lommot ja turvotukset peität? Jos olette kokeneet joku jotain samaa, niin kertokaa ihmeessä milloin ja miten lommot hävisivät!

• onni48
        LOMMOPOSKI 2 kirjoitti:

Sama täällä, suomal.arvostettu sairaala ja kirurgi Helsingissä. Minulle kyllä sanottiin, että meikillä saat peitettyä arvet, mutta milläs lommot ja turvotukset peität? Jos olette kokeneet joku jotain samaa, niin kertokaa ihmeessä milloin ja miten lommot hävisivät!

Minulle tehtiin keskikasvojen kohotus n. viitisen vuotta sitten. Selvisin kolmen viikon lomalla ja töihin mennessä kaikki arvet olivat ok. Lommo oli minullakin poskessa aika pitkään. Ajan kanssa kyllä sitten hävisi. Olisi kiva tietää missä olette käyneet leikkauttamassa. Itse olin Helsingissä Siluetissa ja operoija oli kirurgi joka sittemin on perustanut oman Ihoklinikan.Rasvaa siirrettiin myös minulle ja nyt on sen verran rasvat hävinneet, että täytyisi käydä uudestaan sitä lisäämässä poskipäihin. Olihan se aika kallis lysti muistaakseni siinä 7000 euroa, mutta ei kaduta ja voisin vaikka uudestaankin mennä.

• Kiitollinen46
        onni48 kirjoitti:

Minulle tehtiin keskikasvojen kohotus n. viitisen vuotta sitten. Selvisin kolmen viikon lomalla ja töihin mennessä kaikki arvet olivat ok. Lommo oli minullakin poskessa aika pitkään. Ajan kanssa kyllä sitten hävisi. Olisi kiva tietää missä olette käyneet leikkauttamassa. Itse olin Helsingissä Siluetissa ja operoija oli kirurgi joka sittemin on perustanut oman Ihoklinikan.Rasvaa siirrettiin myös minulle ja nyt on sen verran rasvat hävinneet, että täytyisi käydä uudestaan sitä lisäämässä poskipäihin. Olihan se aika kallis lysti muistaakseni siinä 7000 euroa, mutta ei kaduta ja voisin vaikka uudestaankin mennä.

Kuka tuo onnistuneen operaation takana oli? Tai tiedätkö mikä hänen avaamansa ihoklinkan nimi nykyisellään on?
        Ainahan sitä mielellään sinne menee missä tehdään onnistuneita tuloksia.

• Voi voi
        LOMMOPOSKI 2 kirjoitti:

Kuulostaa tuskallisen tutulta ja voin kyllä arvata mikä kauneuskirurginensairaala on kyseessä... Ja väitän että 2-3 viikon toipumisaika voi hyvinkin olla mahdollinen jos työ on oikein ja huolellisesti tehty mutta jos kyseessä on paikka jota epäilen niin siellä kyllä tehdään hommat huonosti ja toipuminen pitkittyy jo senkin takia! Eivät myöskään kerro asiallisesti miten kauan toipuminen kestää ja kuinka kauan jäljet ovat oikeasti näkyvissä...

• Ehkei sittenkään

Kun näitä viestejä lukee niin alkaa tuntua siltä, että mahdanko uskaltaa mennäkään. Olen nimittäin ajatellut juuri tuota keskikasvojen kohotusta? Ja lähinnä sitä, että ehdottomasti Suomalaiseen klinikkaan, eikä Tallinnaan, mutta jos on näin, ettei suomalaisiin ns. arvostettuihin klinikoihin voi luottaa, niin mikä sitten neuvoksi?
      Onko tuollaisen operaation jälkeen paljon kipuja? Ja mitä olette maksaneet operaatiosta. Ja jos vaan joku edes uskaltaisi paljastaa missä näitä pettymyksiä myydään huippuhintaan, niin tietäisi välttää paikkaa.

• hyvä olla näin.

eipä taida kannattaa tämmöisen lähes 60-vuotiaan mennä mihinkään kauneusleikkaukseen, kun tulokset voivat olla sutta ja sekundaa. Kun hoitaa terveyttään ja ihoaan ja on iloisella mielellä, niin se on parasta kauneushoitoa ilman "kiviposkia".

• we
        hyvä olla näin. kirjoitti:

eipä taida kannattaa tämmöisen lähes 60-vuotiaan mennä mihinkään kauneusleikkaukseen, kun tulokset voivat olla sutta ja sekundaa. Kun hoitaa terveyttään ja ihoaan ja on iloisella mielellä, niin se on parasta kauneushoitoa ilman "kiviposkia".

että nämä kauneuskirurgit eivät ole sen kummempaa porukkaa kuin tavalliset remontti-reiskat.

Mainostetaan hirveesti, mutta jatkuvasti epäonnistumisia ja epätarkkuutta työssä. Miksi perustaa yksityisklinikkaa, jos yhteiskunnan virassa olisi turvatumpi toimeentulo. Remontti-reiskatkin työskentelevät yksityisesti siksi, kun eivät ole kelvanneet rakennusliikkeiden palvelukseen, jotka vaativat laatua.

Lääkäreillä taitaa olla vielä huonommin. Siellä ei vaadi laatua muut kuin potilaat/ asiakkaat, jotka ovat aina kuitenkin heikompi osapuoli.
        Alkaa tuntua, että Viron leikkaukset eivät ole sen huonompia, jos sellaisen välttämättä tarvitsee.

• LOMMOPOSKI1
        we kirjoitti:

että nämä kauneuskirurgit eivät ole sen kummempaa porukkaa kuin tavalliset remontti-reiskat.

Mainostetaan hirveesti, mutta jatkuvasti epäonnistumisia ja epätarkkuutta työssä. Miksi perustaa yksityisklinikkaa, jos yhteiskunnan virassa olisi turvatumpi toimeentulo. Remontti-reiskatkin työskentelevät yksityisesti siksi, kun eivät ole kelvanneet rakennusliikkeiden palvelukseen, jotka vaativat laatua.

Lääkäreillä taitaa olla vielä huonommin. Siellä ei vaadi laatua muut kuin potilaat/ asiakkaat, jotka ovat aina kuitenkin heikompi osapuoli.
        Alkaa tuntua, että Viron leikkaukset eivät ole sen huonompia, jos sellaisen välttämättä tarvitsee.

En usko, että minut leikanneenkaan kirurgin taidoissa olisi ollut vikaa. Kritisoin sitä, että etukäteen ei KERROTTU esim. tälläisen lommon mahdollisesta synnystä keskikasvokohotuksessa, kun kuitenkin sanottiin myöhemmin, että nämä lommot ovat aika yleisiä. Minä en voi mennä töihin lommoposkisena,lommo on selvästi näkyvä, sitä ei saa millään piiloon , eikä sen itsestäänkatoamisesta tunnu olevan täyttä varmuutta, joten minun leikkaamispäätökseeni tieto olisi kyllä vaikuttanut.

Siis vielä kysyn: Onko kenelläkään kokemusta näistä lommoista ja ajasta milloin ne mahdollisesti katosivat?
        Pitäisi päättää uudesta leikkauksesta, jossa lankaa yritetään katkaista eli lisää toipumista, lisää arpia, lisää omakustanteista sairaslomaa.

• Ehkä ei sittenään
        LOMMOPOSKI1 kirjoitti:

En usko, että minut leikanneenkaan kirurgin taidoissa olisi ollut vikaa. Kritisoin sitä, että etukäteen ei KERROTTU esim. tälläisen lommon mahdollisesta synnystä keskikasvokohotuksessa, kun kuitenkin sanottiin myöhemmin, että nämä lommot ovat aika yleisiä. Minä en voi mennä töihin lommoposkisena,lommo on selvästi näkyvä, sitä ei saa millään piiloon , eikä sen itsestäänkatoamisesta tunnu olevan täyttä varmuutta, joten minun leikkaamispäätökseeni tieto olisi kyllä vaikuttanut.

Siis vielä kysyn: Onko kenelläkään kokemusta näistä lommoista ja ajasta milloin ne mahdollisesti katosivat?
        Pitäisi päättää uudesta leikkauksesta, jossa lankaa yritetään katkaista eli lisää toipumista, lisää arpia, lisää omakustanteista sairaslomaa.

Ihmettelen tuota, että jos tuollaisten lommojen suuresta todennäköisyydestä ei kerrota etukäteen, niin eikö lääkäri tai klinikka olen jonkinmoisessa vastuussa asiasta ja työlle pitäisi olla ns. takuu?
        Eli sinun tapauksessa jos ulkonäössä oleva merkitsevä haitta joka estää töihin menon on mielestäni sen laatuinen asia, että eihän sitä missään tapauksessa pitäisi sinulla maksattaa vaan kyllä korjausleikkaus tulisi suorittaa ns. takuutyönä. Eiköhän siinä ole maksamista riittävästi, että joudut olemaan palkattomalla sairaslomalla.
        Eikö kaikkeen muuhunkin työhön ole tapana antaa laatutakuu, niin miksi ei näihin leikkauksiin. On sentään kysymys ihmisistä ja kalliista toimenpiteistä. En kyllä asiaa ihan purematta nielisi vaan tiedustelisin korvaukset muualta. Kuluttaja-asiamies osaa varmaan neuvoa? Kait lääkäreilläkin joku vastuu rahastamisestaan on.

• 31
        Ehkä ei sittenään kirjoitti:

Ihmettelen tuota, että jos tuollaisten lommojen suuresta todennäköisyydestä ei kerrota etukäteen, niin eikö lääkäri tai klinikka olen jonkinmoisessa vastuussa asiasta ja työlle pitäisi olla ns. takuu?
        Eli sinun tapauksessa jos ulkonäössä oleva merkitsevä haitta joka estää töihin menon on mielestäni sen laatuinen asia, että eihän sitä missään tapauksessa pitäisi sinulla maksattaa vaan kyllä korjausleikkaus tulisi suorittaa ns. takuutyönä. Eiköhän siinä ole maksamista riittävästi, että joudut olemaan palkattomalla sairaslomalla.
        Eikö kaikkeen muuhunkin työhön ole tapana antaa laatutakuu, niin miksi ei näihin leikkauksiin. On sentään kysymys ihmisistä ja kalliista toimenpiteistä. En kyllä asiaa ihan purematta nielisi vaan tiedustelisin korvaukset muualta. Kuluttaja-asiamies osaa varmaan neuvoa? Kait lääkäreilläkin joku vastuu rahastamisestaan on.

En lähtisi edes yrittämään kuluttajariitana, mutta ilmaistahan se on.

• duidui
        Ehkä ei sittenään kirjoitti:

Kyllähän se on selvää kun lähtee tuollaisille kasvojenkohotukselle mitä siitä seuraa!! Hyvinpä te seuraatte toisten ihmisten kasvoja ja teette samoja virheitä kun kaikki muutkin. Ei se ole lääkärin tehtävä sanoa kun se on itsestään selvää että virheitä tulee. Mikään operaatio ole 100% varma. Sitä pitää ensin tutkia aineistoa ennenkö lähtee tuollaisille turhilla käyneille jotka maksaa itsensä kipeäksi kerta toisensa jälkeen. Otappa asiasta tietoa ja mene luotettavalle lääkärille joka osaa varmasti sen homman tehdä oikein. Kyllä ne lommot siitä iän myötä tasoittuu!! Usko pois.

• kamala

hui kamala! meidän autossa on myös lommoja ei se minua haitaa.

• ei kaikki kotona

sitten sinne auto-osastolle. Siellä varmaan kaivataan sinun kommenttejasi kovasti.

• dr. dick

pidennyksestä paise perseeseen.

• Bwokg kin
      • LOMMOPOSKI1

Edelleen kysyn, jos jollakulla olisi kokemusta poskipäähän syntyneen lommon (kiristävä lanka) häviämisnopeudesta/jäämisestä
        keskikasvokohotuksen ja rasvansiirron yhteydessä ?

Toivottavasti, joku asiaatunteva vastaa KYSYMYKSEEN.

• käpynaama
        LOMMOPOSKI1 kirjoitti:

Edelleen kysyn, jos jollakulla olisi kokemusta poskipäähän syntyneen lommon (kiristävä lanka) häviämisnopeudesta/jäämisestä
        keskikasvokohotuksen ja rasvansiirron yhteydessä ?

Toivottavasti, joku asiaatunteva vastaa KYSYMYKSEEN.

pakkelia ja puuteria vaatii.

• ISO-V

Yksi aika hyva ratkaisu olisi ottaa yhteytta teko paikkaan, ja neuvotella heidan kanssaan asiasta. Tulee kaikki kerralla selvaksi joka osalta. http://mattiviikate.newsvine.com/

• -vihainen

Itse olin 4 vuotta sitten keskikasvojenkohotusleikkauksessa erittäin maineikkaalla ja kalliilla plastiikkakirurgilla. Juur mistään ei varoitettu etukäteen. Kesti 2kk ennen kuin kehtasin olla ihmisten ilmoilla. Ahdistus ja masennus olivat kovia. Toinen poskeni turposi muodottomaksi ja mustelmia ei saanut peitettyä millään. Lopputulos oli että uurteet alaluomistani kyllä katosivat, tosin ovat hyvää vauhtia tulossa takaisin, ja alaluomistani tuli näkyvästi erilaiset ja toiselle luomelle vielä tunnoton valkoinen kohta. Toiselle puolelle jäi kuoppa pysyvästi. Lisäksi arvet jäivät yllättävän näkyviksi. Hakeuduin uudestaan samalle plastiikkakirurgille joka suostui korjaamaan asiaa ilmaiseksi. Hän leikkasi nopesti puudutuksessa samaan aikaan puhelimeen puhuen ja rasva jota kuoppaan lisättiin tuli väärään kohtaan ja kovettui. Alaluometkin jäivät edelleen eri näköisiksi. (Samalla otin itselleni otsaan Botoxia, josta en kokenut saaneeni minkäänlaista hyötyä haluamaani asiaan.) Palasin taas tyytymättömänä, tällä kertaa kirurgi vain vähätteli ja sai minut tuntemaan itseni vajaamieliseksi. Hän väitti että leikkaus on onnistunut yli odotusten ja että minkäänlaista tummuutta ei alaluomissani enää ole. Kuka takansa jolla on normaali näkökyky voisi todistaa toisin. Olen ajatellut ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja toivon todella että muutkin samaa kokeneet toimivat samoin jotta tälläinen huijaus ja ihmisten rahastus saadaan loppumaan.. nimim. vihainen

• ISO-V
        -vihainen kirjoitti:

Itse olin 4 vuotta sitten keskikasvojenkohotusleikkauksessa erittäin maineikkaalla ja kalliilla plastiikkakirurgilla. Juur mistään ei varoitettu etukäteen. Kesti 2kk ennen kuin kehtasin olla ihmisten ilmoilla. Ahdistus ja masennus olivat kovia. Toinen poskeni turposi muodottomaksi ja mustelmia ei saanut peitettyä millään. Lopputulos oli että uurteet alaluomistani kyllä katosivat, tosin ovat hyvää vauhtia tulossa takaisin, ja alaluomistani tuli näkyvästi erilaiset ja toiselle luomelle vielä tunnoton valkoinen kohta. Toiselle puolelle jäi kuoppa pysyvästi. Lisäksi arvet jäivät yllättävän näkyviksi. Hakeuduin uudestaan samalle plastiikkakirurgille joka suostui korjaamaan asiaa ilmaiseksi. Hän leikkasi nopesti puudutuksessa samaan aikaan puhelimeen puhuen ja rasva jota kuoppaan lisättiin tuli väärään kohtaan ja kovettui. Alaluometkin jäivät edelleen eri näköisiksi. (Samalla otin itselleni otsaan Botoxia, josta en kokenut saaneeni minkäänlaista hyötyä haluamaani asiaan.) Palasin taas tyytymättömänä, tällä kertaa kirurgi vain vähätteli ja sai minut tuntemaan itseni vajaamieliseksi. Hän väitti että leikkaus on onnistunut yli odotusten ja että minkäänlaista tummuutta ei alaluomissani enää ole. Kuka takansa jolla on normaali näkökyky voisi todistaa toisin. Olen ajatellut ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja toivon todella että muutkin samaa kokeneet toimivat samoin jotta tälläinen huijaus ja ihmisten rahastus saadaan loppumaan.. nimim. vihainen

Kannattaa tehda asialle jotain jos aihetta on.

• Matti Viikate

Kaikkein paras tapa valttaa tallaiset leikkaukset on oikea ruokavalio ja liikunta, niin posket ja muu keho pysyvat sitten hyvan nakoisina. http:///mattiviikate.newsvine.com/

• reikä poskessa
        -vihainen kirjoitti:

nimittäin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ottamista. itselleni kyllä siellä sanottiin, että vaikea saada kirurgia vastuuseen (että lähes turhaa yrittää).Tosin tästä minun tapauksestani on jo yli 10 vuotta.
        Otin silloin kasvojenkohotuksen, jonka jälkeen kaikki leikkaushaavat tulehtuivat. Jumalaton särky ja kipu päässä. Kävinkin sairaalassa näyttäytymässä, mutta silloin hoitaja vaan vähän vilkaisi ja sanoi kaiken olevan OK. Sitten poskeen tuli reikä, josta purskahti märkää. Silloin kyllä leikannut kirurgikin suostui katsomaan tapausta, Hän sanoi, ettei ollut koskaan nähnyt näin pahaa tapausta ja ehdotti kylläkin korjausta, johon en sitten enää uskaltanut mennä kaiken kokemani jälkeen.
        Tämä oli vain yksi esimerkki näistä epäonnistumisista, joita edelleenkin sattuu varmasti erittäin paljon.

• Pretty face + smile
        Matti Viikate kirjoitti:

Kaikkein paras tapa valttaa tallaiset leikkaukset on oikea ruokavalio ja liikunta, niin posket ja muu keho pysyvat sitten hyvan nakoisina. http:///mattiviikate.newsvine.com/

Tein kasvojenkohotuksen suomessa,meni pieleen.
        Tein keraamiset hammaskruunut suomessa,meni pieleen.

Molemmilla kerroilla oli suomalaiset lääkärit ja ns. tunnetut ja arvostetut klinikat.

Kasvot korjattiin ja hampaat vaihdettiin uusiin ulkomailla ja tekijöinä ulkomaalaiset lääkärit.

Nyt olen molempiin tuloksiin hyvin tyytyväinen.

Viestiketjua seuranneena minua ihmetyttää miksi niin monet sanovat menevänsä ehdottomasti suomessa ja suomalaiselle lääkärille?

Suomessa ollaan vielä hyvin aloittelevalla amatööritasolla mitä tulee kauneusleikkauksiin ja esteettiseen hammashoitoon.

Maailmalla niitä tehty niin paljon kauemmin kuin suomessa ja lääkärit myös paremmin erikoistuneet näihin toimenpiteisiin.

Kyllä se on huomattu ettei se ns. suomalainen laatu ja koulutus ole sieltä maailman huipulta.

Kuten sananlasku sanoo " kukas sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse"

• poskessa.
        Pretty face + smile kirjoitti:

Molemmilla kerroilla oli suomalaiset lääkärit ja ns. tunnetut ja arvostetut klinikat.

Kasvot korjattiin ja hampaat vaihdettiin uusiin ulkomailla ja tekijöinä ulkomaalaiset lääkärit.

Viestiketjua seuranneena minua ihmetyttää miksi niin monet sanovat menevänsä ehdottomasti suomessa ja suomalaiselle lääkärille?

Suomessa ollaan vielä hyvin aloittelevalla amatööritasolla mitä tulee kauneusleikkauksiin ja esteettiseen hammashoitoon.

Maailmalla niitä tehty niin paljon kauemmin kuin suomessa ja lääkärit myös paremmin erikoistuneet näihin toimenpiteisiin.

Kyllä se on huomattu ettei se ns. suomalainen laatu ja koulutus ole sieltä maailman huipulta.

Voi itse vaalentaa meikeillä,sen jälkeen monttu ei näytä niin syvältä.

• Ulkomailla operoitu

Myös minua ihmetyttää ihmisten vahva usko suomalaiseen plastiikkakirurgiaan. Kai se on isänmaallisuutta.
        Kun jo maalaisjärkikin sanoo, että ko. ala on Suomessa kovin nuorta, ja kokemusta ei ole karttunut
        paljoakaan. Tosiasia kuitenkin lienee, että senkin homman oppii parhaiten tekemällä. Enkä nyt tarkoita
        ulkomailla Viroa, johon suomalaiset eniten hakeutuvat.

Toki se on ymmärrettävää, että helpointa on asioida äidinkielellä, mutta keskinkertaisella englannilla
        pärjää hyvin. Kannattaa vain tutustua alan terminologiaan. Sama on varmaan hyväksi myös Suomessa,
        koska ko. sanasto ei välttämättä ole tuttua äidinkielelläkään.

En tiedä, miten menestyksellistä kuluttaja-asiamiehelle valittaminen on, mutta ainakin potilasvahinko-
        lautakunta korvaa harvoin mitään. Pitää kaiketi olla syntynyt pysyvä haitta. Epäonnistunut tulos
        kun on harvoin kaikkien osapuolten mielestä sama.

• Harkitseva46

Siis tarkoitatko tällä ulkomaisella klinikalla Viroa vai jotain muuta maata? Minua kummastuttaa kun niin monella on vastustanut ja epäonnistunut toimenpide, niin miksi kuitenkin klinikan nimi jätetään kertomatta? Vai poistaako joku sen vaikka sen kertoisikin??
        Harmittaa toisaalta, että näin paljon kirjoitellaan epäonnistumisista koska olin itse vakavasti harkinnut ko. toimenpidettä, mutta nyt kyllä täytyy sanoa, että ehkä ei sittenkään.
        Pitää vaan panostaa hyviin tuotteisiin, elämäntapoihin ja hoitolahoitoihin. Ehkä niillä saa lisäaikaa lopulliseen rupsahtamiseen.
        Mutta jos nyt sitten joku ystävällisesti kertoisi näitä epäonnisia klinikoita tai onnistuneita tuloksia olkoon ne sitten vaikka ulkomailla, että mihin asti ulkomaille pitää lähteä, jotta homma voisi onnistua?
        Ja onko hintataso siellä alhaisempi kuin suomessa juurikaan? Täällähä kauneuskirurgia on puhdasta ryöstöä. Ja kun sairaslomakin menee omasta pussista, niin miettimään laittaa.

• pelkuri yes
        Harkitseva46 kirjoitti:

Siis tarkoitatko tällä ulkomaisella klinikalla Viroa vai jotain muuta maata? Minua kummastuttaa kun niin monella on vastustanut ja epäonnistunut toimenpide, niin miksi kuitenkin klinikan nimi jätetään kertomatta? Vai poistaako joku sen vaikka sen kertoisikin??
        Harmittaa toisaalta, että näin paljon kirjoitellaan epäonnistumisista koska olin itse vakavasti harkinnut ko. toimenpidettä, mutta nyt kyllä täytyy sanoa, että ehkä ei sittenkään.
        Pitää vaan panostaa hyviin tuotteisiin, elämäntapoihin ja hoitolahoitoihin. Ehkä niillä saa lisäaikaa lopulliseen rupsahtamiseen.
        Mutta jos nyt sitten joku ystävällisesti kertoisi näitä epäonnisia klinikoita tai onnistuneita tuloksia olkoon ne sitten vaikka ulkomailla, että mihin asti ulkomaille pitää lähteä, jotta homma voisi onnistua?
        Ja onko hintataso siellä alhaisempi kuin suomessa juurikaan? Täällähä kauneuskirurgia on puhdasta ryöstöä. Ja kun sairaslomakin menee omasta pussista, niin miettimään laittaa.

USA:ssa asuneena voin kertoa että epäonnistuneita leikkauksia tapahtuu kaikkialla.

Kaikkein parhaimmat ovat varmaan nuo Filmi tähtien leikkurit koska ei usein kuule heidän epäonnistuneista leikkauksista.

Englantilaiset naiset menevät yleensä Itäeurooppaan, Unkari, Puola, Romania, missä on halvempaa.

On totta että Suomessa ollaan alkeellisia monessa asiassa mutta luullaan toista.

En itse kyllä rohkenisi kasvojani eikä muitakaan ruuminosia panna veitsen alle.

• LOMMOPOSKI1
        pelkuri yes kirjoitti:

USA:ssa asuneena voin kertoa että epäonnistuneita leikkauksia tapahtuu kaikkialla.

Kaikkein parhaimmat ovat varmaan nuo Filmi tähtien leikkurit koska ei usein kuule heidän epäonnistuneista leikkauksista.

Englantilaiset naiset menevät yleensä Itäeurooppaan, Unkari, Puola, Romania, missä on halvempaa.

On totta että Suomessa ollaan alkeellisia monessa asiassa mutta luullaan toista.

En itse kyllä rohkenisi kasvojani eikä muitakaan ruuminosia panna veitsen alle.

Valitettavasti lommo on niin syvä, että paakkelit ja puuterit eivät auta.

Kauhukseni nimerkillä "Vihainen" lommo oli jäänyt pysyväksi ja vaati uudelleenleikkauksen. Koska klinikalta ei osata sanoa mitään varmaa, kyselen muiden kokemusten perään. Onko jollakin lommo hävinnyt lankojen sulaessa ja muistatteko kauanko lommon häviäminen kesti ?

Tiedoista kiitollinen.

• höpö!
        Matti Viikate kirjoitti:

Kun olen laihduttanut ja ikä on veltostanut kasvojani, tarvitsisin kasvojenkohotusta. Ehkäpä sopiva ruokavalio kasvojen parantamiseksi olisi syödä itsensä niin läskiksi että kasvot pyöristyisivät tarpeeksi ja rypyt siliäisi. Ei huvita!

• asiaa harkitseva
        -vihainen kirjoitti:

Tällä palstalla on paljon tarinoita epäonnistuneista kirurgisista toimenpiteistä. Miksi kukaan ei kerro sairaalan tai ennenkaikkea toimenpiteen tehneen kirurgin nimeä. Vain henkilön nimen tuleminen julkisuuteen estäisi vastaavien vahinkojen syntymisen. Voin vain kuvitella, miltä tuntuu henkilöstä joka maksaa itsensä kipeäksi saadakseen pientä piristystä ja lopputulos on pahempi kuin lähtötilanne.
        Kirurgien nimet julki, jotta vastaavilta ongelmilta vältyttäisiin. On tyhmää salata operaation tehneiden kirurgien nimet. Heidän rahastukselleen tulisi saada loppu.

• Liimataisenmatti
        -vihainen kirjoitti:

Sinä olet vihainen ja mielestäni sinulla on siihen oikeus. Kerro ihmessä kirurgin nimi, jotta me toimenpidettä harkitsevat, voisimme välttää menoa kyseiselle kirurgille. Kun epäpätevät kirurgint luottavat siihen, ettei kukaan kerro kenllekään he, tekevät lisää vihaisia ja surullisia ihmisiä.

• Ei muutu ajan myötä
        LOMMOPOSKI1 kirjoitti:

Valitettavasti lommo on niin syvä, että paakkelit ja puuterit eivät auta.

Kauhukseni nimerkillä "Vihainen" lommo oli jäänyt pysyväksi ja vaati uudelleenleikkauksen. Koska klinikalta ei osata sanoa mitään varmaa, kyselen muiden kokemusten perään. Onko jollakin lommo hävinnyt lankojen sulaessa ja muistatteko kauanko lommon häviäminen kesti ?

Tiedoista kiitollinen.

Tuskin häviää itsekseen mihinkään. Lääkäri vain sanoo niin jotta et vaatisi häntä tilille epäonnistumisesta.

• 52 v.

Mini-lift eli alakasvojen kohotus tehtiin 2 vuotta sitten sekä rasvansiirto poskiin, myös yläluomet leikattiin samassa operaatiossa. Mitään lommoja ei tullut ja siirretty rasva asettui kauniisti kasvoihini. Turvotusta toki oli, mutta mustelmia hyvin vähän. Olin tietoinen toipumisajan pituudesta ja ottanut pitkän vapaan töistä sitä varten. Viikon kuluttua, kun ompeleet oli poistettu, olin jo meikattuna asioimassa kaupungilla. Ja kahden viikon kuluttua ystävien luona juhlissa. Kukaan ei huomanut mitään tai katsonut minua oudosti. Meikillä sain itseni normaalin näköiseksi, mutta ilman sitä en kyllä 4 viikkoon viitsinyt paljon ihmisten ilmoilla liikkua.

Nyt 2 vuoden jälkeen rasvansiirron pyöreyttä on vielä hyvin jäljellä ja muutenkin olen tyytyväinen lopputulokseen. Minut leikkasi plastiikkakirurgi Tatu Tarkka Suomen terveystalossa.

• >Rudeboy<

se facelift on minun termistössäni vielä ihan muussa kuin anatomisessa sanastossa kuten tissit http://www.livesexcam.fi/tissit.php hehheh, toivottavasti ei tuommoisia operaatioita hetkeen tarvi

• ei kannata

kohotus onkin helpompi toipumisen kannalta kuin keskikasvojen kohotus.

• Lommoposki 2
        ei kannata kirjoitti:

kohotus onkin helpompi toipumisen kannalta kuin keskikasvojen kohotus.

Minäkään en epäile kirugini taitoja, (tämä ei kyllä perustu mihinkään faktaan) mutta olisin kaivannut vain rehellistä tietoa toipumisesta. 6.viikko meneillään ja ed. lommot ja turvotus. Tosin koko ajan pienemmät ja turvotus kyllä hieman vaihtelee päivittäin. Se, miksi sanon "rehellistä"tietoa toipumisajasta, johtuu siitä, että soitin kyseiselle vastaanotolle, jossa minut operoitiin ja hoitaja "ystävällisesti" kertoi, että kaikki soittavat juuri tähän ajankohtaan (4-5 viikkoa leikkauksesta) ja epäilevät toipumistaan, mutta kyllä kaikki siitä paranee ajan kanssa....ELI siis KAIKKI hmmm! Toisinsanoen leikkaukset ovat varmasti ihan yes, mutta varautukaa te kanssasisaret siihen, että toipumisajan voi kertoa 2:lla tai 3:lla.
        Lommoposki 1, onko mitään parannusta havaittavissa?

• Lommoposki1
        Lommoposki 2 kirjoitti:

Minäkään en epäile kirugini taitoja, (tämä ei kyllä perustu mihinkään faktaan) mutta olisin kaivannut vain rehellistä tietoa toipumisesta. 6.viikko meneillään ja ed. lommot ja turvotus. Tosin koko ajan pienemmät ja turvotus kyllä hieman vaihtelee päivittäin. Se, miksi sanon "rehellistä"tietoa toipumisajasta, johtuu siitä, että soitin kyseiselle vastaanotolle, jossa minut operoitiin ja hoitaja "ystävällisesti" kertoi, että kaikki soittavat juuri tähän ajankohtaan (4-5 viikkoa leikkauksesta) ja epäilevät toipumistaan, mutta kyllä kaikki siitä paranee ajan kanssa....ELI siis KAIKKI hmmm! Toisinsanoen leikkaukset ovat varmasti ihan yes, mutta varautukaa te kanssasisaret siihen, että toipumisajan voi kertoa 2:lla tai 3:lla.
        Lommoposki 1, onko mitään parannusta havaittavissa?

Ei parannusta lommon suhteen. Nyt piileskelyä 2 kk takana. Hermostuttaa pahasti, että miten paljon lomaa pitää oikein ottaa. Langankatkaisu avaisi uudelleen silmäkulmän haavan ja lankaa on kuulema vielä vaikea löytää. Missä sinulla ne lommot ovat ? Johtuvatko ne kiristävästä langasta vai mistä ? On ollut todellinen yllätys, miten epämiellyttävä olo on-kuin olisi naamari, joka kiristää reunoilta koko ajan päällä.
        Mitään seuraamuksia ei todellakaan esitelty. Kaikki on tullut yllätyksenä ja hirveänä sellaisena.

• q
        Lommoposki1 kirjoitti:

Ei parannusta lommon suhteen. Nyt piileskelyä 2 kk takana. Hermostuttaa pahasti, että miten paljon lomaa pitää oikein ottaa. Langankatkaisu avaisi uudelleen silmäkulmän haavan ja lankaa on kuulema vielä vaikea löytää. Missä sinulla ne lommot ovat ? Johtuvatko ne kiristävästä langasta vai mistä ? On ollut todellinen yllätys, miten epämiellyttävä olo on-kuin olisi naamari, joka kiristää reunoilta koko ajan päällä.
        Mitään seuraamuksia ei todellakaan esitelty. Kaikki on tullut yllätyksenä ja hirveänä sellaisena.

Voi hyvänen aika. En päivittele teitä arvon naiset (tai miehet) vaan näitä kirurgeja. Eikö heitä todellakaan saada mihinkään vastuuseen, tuohan on jo rikollista toimintaa. Kyllä täytyisi saada alalle jotkin kriteerit siitä, milloin leikkausta voidaan pitää epäonnistuneena ja asiakasta oikeutettuna korvauksiin. Tästä pitäisi oikeasti saada aikaan yleistä keskustelua ja jopa painostusta, leikkaukset yleistyvät hurjaa vauhtia. Enkä siis tarkoita sitä iänikuista keskustelua kauneusleikkauksien tarpeellisuudesta, leikkaukset ovat tulleet jäädäkseen, nyt pitäisi keskustella niiden laadusta. Niin kauan kuin kauneusleikkaukset ovat yhä edelleen jonkinlainen tabu, "taitavat kirurgit" saavat operoida rauhassa, asiakkaat kärsivät hiljaa nahoissaan. Teillä toipilailla varmaankin menee kaikki energia paranemiseen, enkä nyt teihin todellakaan kritiikkiä kohdista, mutta jotenkin tähän villiin ja hengenvaaralliseenkin toimintaan pitäisi saada tolkkua. Anteeksi, meni asian vierestä, pakko oli purkautua. Hyviä vointeja sinne teille joka tapauksessa.

• Lommoposki 2
        q kirjoitti:

Voi hyvänen aika. En päivittele teitä arvon naiset (tai miehet) vaan näitä kirurgeja. Eikö heitä todellakaan saada mihinkään vastuuseen, tuohan on jo rikollista toimintaa. Kyllä täytyisi saada alalle jotkin kriteerit siitä, milloin leikkausta voidaan pitää epäonnistuneena ja asiakasta oikeutettuna korvauksiin. Tästä pitäisi oikeasti saada aikaan yleistä keskustelua ja jopa painostusta, leikkaukset yleistyvät hurjaa vauhtia. Enkä siis tarkoita sitä iänikuista keskustelua kauneusleikkauksien tarpeellisuudesta, leikkaukset ovat tulleet jäädäkseen, nyt pitäisi keskustella niiden laadusta. Niin kauan kuin kauneusleikkaukset ovat yhä edelleen jonkinlainen tabu, "taitavat kirurgit" saavat operoida rauhassa, asiakkaat kärsivät hiljaa nahoissaan. Teillä toipilailla varmaankin menee kaikki energia paranemiseen, enkä nyt teihin todellakaan kritiikkiä kohdista, mutta jotenkin tähän villiin ja hengenvaaralliseenkin toimintaan pitäisi saada tolkkua. Anteeksi, meni asian vierestä, pakko oli purkautua. Hyviä vointeja sinne teille joka tapauksessa.

Lommot ovat tarkalleen (ja kylläkin samoissa kohdissa) poskipäiden (tässä tapauksessa siis tehtyjen poskipäiden tai korostettujen sellaisten-koska sinne siis lisättiin rasvaa) alapuolella. Aivan kuin olisivat hymykuopat, mutta vain väärissä paikoissa (siis epäluonnolliset). En voi sanoa oloni olevan epämiellyttävä, ei siis kiristävää tunnetta.Kuitenkin, kun katson peiliin ja totean tuhansia maksaneeni, niin voitte kaikki vain kuvitella, miltä tuntuu vielä 6.leikkausviikon jälkeen todeta, että peilistä katsoo epänormaali kummitus (en ole liioittelevaa sorttia), silmänaluset tummat, jota eivät olleet koskaan aiemmin, lommot epäluonnollisissa paikoissa ja turvotus koko yläkasvojen osalla (siis kylläkin lievempi joka viikko)......ja kun kaikki vastaanotolla antoivat ymmärtää, että et edes ITSE huomaa mitään (arpia, turvotusta ym.) 5.viikonjälkeen. Minulla jälkitarkastus vasta 3 viikon kuluttua, joten en tiedä johtuuko kiristys langoista, vai mistä? Näin maalaisjärjellä ajateltuna, mistä muusta se nyt voisi johtua????? Voi, kun joku tämän kokenut vastaisi meille lommoposkille omia vastaavia kokemuksiaan. Niin, ja ottakaa kaikki te leikkausta suunnittelevat huomioon mahdolliset "piilossaoloaikanne". Tarkoitan, että teillä on siihen mahdollisuus, jos tarve vaatii. Itse kärsin kamalan masennuksen, sen jälkeen tuleekin sitten pelko, että entä, jos en kuitenkaan tästä "parane" tai uusi leikkaus???? ja taas ainakin 1kk toipumisaikaa. Eikö ole kuitenkin jännää, että silti en kadu (vielä HEH HEH). Kai sitten vain ylitin itseni jollain tasolla-leikkauspelko???? Ja sinä, otsikolla LEIKKAAMATON, näin se vain tänä päivänä vielä menee, eli ei tulos- tai laatuvastuuta ja leikkaukset kyllä yleistyvät valtavaa vauhtia. Miettikää nyt, jos 18 vuotiaat ottavat silikoonit, niin kyllä 10v:ssa on tapahtunut paljon. Toisaalta, olemme kaikki yksilöitä ja kroppamme reagoivat erilailla, joten en lähtisi kirurgejakaan liiaksi kritisoimaan. Muistakaa, että on vielä niitä ihmisiä, joiden mielestä ei mikään koskaan ole hyvin ja vanha tuttu sananlasku, vaikka se on vähän kliseinen-kauneus on katsojan silmässä. Se mikä on loistava työntulos kirurgin mielestä, saattaa olla meidän lommoposkien mielestä katastrofi))))) hieman karrikoiden!

• Lommoposki 1
        Lommoposki 2 kirjoitti:

Lommot ovat tarkalleen (ja kylläkin samoissa kohdissa) poskipäiden (tässä tapauksessa siis tehtyjen poskipäiden tai korostettujen sellaisten-koska sinne siis lisättiin rasvaa) alapuolella. Aivan kuin olisivat hymykuopat, mutta vain väärissä paikoissa (siis epäluonnolliset). En voi sanoa oloni olevan epämiellyttävä, ei siis kiristävää tunnetta.Kuitenkin, kun katson peiliin ja totean tuhansia maksaneeni, niin voitte kaikki vain kuvitella, miltä tuntuu vielä 6.leikkausviikon jälkeen todeta, että peilistä katsoo epänormaali kummitus (en ole liioittelevaa sorttia), silmänaluset tummat, jota eivät olleet koskaan aiemmin, lommot epäluonnollisissa paikoissa ja turvotus koko yläkasvojen osalla (siis kylläkin lievempi joka viikko)......ja kun kaikki vastaanotolla antoivat ymmärtää, että et edes ITSE huomaa mitään (arpia, turvotusta ym.) 5.viikonjälkeen. Minulla jälkitarkastus vasta 3 viikon kuluttua, joten en tiedä johtuuko kiristys langoista, vai mistä? Näin maalaisjärjellä ajateltuna, mistä muusta se nyt voisi johtua????? Voi, kun joku tämän kokenut vastaisi meille lommoposkille omia vastaavia kokemuksiaan. Niin, ja ottakaa kaikki te leikkausta suunnittelevat huomioon mahdolliset "piilossaoloaikanne". Tarkoitan, että teillä on siihen mahdollisuus, jos tarve vaatii. Itse kärsin kamalan masennuksen, sen jälkeen tuleekin sitten pelko, että entä, jos en kuitenkaan tästä "parane" tai uusi leikkaus???? ja taas ainakin 1kk toipumisaikaa. Eikö ole kuitenkin jännää, että silti en kadu (vielä HEH HEH). Kai sitten vain ylitin itseni jollain tasolla-leikkauspelko???? Ja sinä, otsikolla LEIKKAAMATON, näin se vain tänä päivänä vielä menee, eli ei tulos- tai laatuvastuuta ja leikkaukset kyllä yleistyvät valtavaa vauhtia. Miettikää nyt, jos 18 vuotiaat ottavat silikoonit, niin kyllä 10v:ssa on tapahtunut paljon. Toisaalta, olemme kaikki yksilöitä ja kroppamme reagoivat erilailla, joten en lähtisi kirurgejakaan liiaksi kritisoimaan. Muistakaa, että on vielä niitä ihmisiä, joiden mielestä ei mikään koskaan ole hyvin ja vanha tuttu sananlasku, vaikka se on vähän kliseinen-kauneus on katsojan silmässä. Se mikä on loistava työntulos kirurgin mielestä, saattaa olla meidän lommoposkien mielestä katastrofi))))) hieman karrikoiden!

Näyttääkö lommosi keskellä kuin jokin kiristäisi sitä sisäänpäin? Silloin kyseessä on lanka,muutoin lommot varmaan tasoittuu, kun rasva pehmenee ja laskeutuu, mutta jos kyseessä on lanka, näin ei pääse käymään. Eikä lommoa voi myöskään täyttää millään täyteaineella, koska kun ja jos langat sulavat ja rasva valuu alaspäin, syntyy patti ja taas uusi ongelma. Toisen plastiikkakirurgin mielestä lanka on ommeltu liian pintaan, jos lommo syntyy. Lankojen sulamisesta olen saanut kahta eri tietoa samasta sairaalasta. Toisen mukaan lankojen sulaminen kestää n. 2 kuukautta, toisen mukaan 3 kuukautta. Mikähän lienee sitten totuus : puoli vuotta, vuosi ?

• 25
        Lommoposki 2 kirjoitti:

Masennus kuuluu ymmärtääkseni normaaliin toipumiseen, samoin ylikriittinen suhtautuminen omaan ulkonäköön heti leikkauksen jälkeen. Puolessa vuodessa muuttuneeseen ulkonäköön ehtii sopeutua vaikka olisi pahempiakin lommoja.

• -Vihainen
        25 kirjoitti:

Masennus kuuluu ymmärtääkseni normaaliin toipumiseen, samoin ylikriittinen suhtautuminen omaan ulkonäköön heti leikkauksen jälkeen. Puolessa vuodessa muuttuneeseen ulkonäköön ehtii sopeutua vaikka olisi pahempiakin lommoja.

En ole sopeutunut vieläkään vaikka leikkauksesta on jo neljä vuotta. Olen pettynyt koska en maksanut kymppitonnia saadakseni karvoihin näkyviä arpia, kuoppia ja patteja sekä eriparia olevat silmät.

• Lommoposki1
        25 kirjoitti:

Masennuksella tai ylikriittisellä suhtautumisella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, vaan asiakkaiden ala-arvoisella neuvonnalla ja jäljellä, jota ei pitäisi syntyä. Syntyy sellainen mielikuva, että esim. edellä mainitulla kirjoittajalla on ikään kuin tarve selittää ongelmat asiakkaasta, ei sairaalan tyylistä jättää asioita kertomatta, johtuvaksi. Jos muurari muuraa takan, joka ei vedä , ei kenenkään mieleen tule selittää, että no kyllä se puolen vuoden päästä vetää tai väittää, että asiakkaat vain suhtautuvat ylikriittisesti siellä savun keskellä, että
        kyllä siihen tottuu. Mielestäni asiakkaalla on täyden hinnan maksettuaan täysi oikeus olettaa, että kasvoissa ei ole jotain, mitä niissä ei ollut ennen operaatiotakaan ja että hän saa kaiken tarvitsemansa leikkauspäätökseen vaikuttavan tiedon päätöstä tehdessään. Tämä kuuluu myös ammattitaitoon ja ennen kaikkea rehellisyyteen.

• 35
        Lommoposki1 kirjoitti:

Masennuksella tai ylikriittisellä suhtautumisella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, vaan asiakkaiden ala-arvoisella neuvonnalla ja jäljellä, jota ei pitäisi syntyä. Syntyy sellainen mielikuva, että esim. edellä mainitulla kirjoittajalla on ikään kuin tarve selittää ongelmat asiakkaasta, ei sairaalan tyylistä jättää asioita kertomatta, johtuvaksi. Jos muurari muuraa takan, joka ei vedä , ei kenenkään mieleen tule selittää, että no kyllä se puolen vuoden päästä vetää tai väittää, että asiakkaat vain suhtautuvat ylikriittisesti siellä savun keskellä, että
        kyllä siihen tottuu. Mielestäni asiakkaalla on täyden hinnan maksettuaan täysi oikeus olettaa, että kasvoissa ei ole jotain, mitä niissä ei ollut ennen operaatiotakaan ja että hän saa kaiken tarvitsemansa leikkauspäätökseen vaikuttavan tiedon päätöstä tehdessään. Tämä kuuluu myös ammattitaitoon ja ennen kaikkea rehellisyyteen.

Vaikka muurari olisikin sanonut, että tulen saa tehdä ehkä noin viiden viikon kuluttua, mutta jos laasti ei ole kuivunut kun tulen pistää alle ja takka alkaa savuttamaan, niin ei se välttämättä ole sen muurarin vika.

• tästä eri numeroita
        35 kirjoitti:

Vaikka muurari olisikin sanonut, että tulen saa tehdä ehkä noin viiden viikon kuluttua, mutta jos laasti ei ole kuivunut kun tulen pistää alle ja takka alkaa savuttamaan, niin ei se välttämättä ole sen muurarin vika.

nimimerkkinään käyttävästä häiriköstä, hän valittaa ja kritisoi muillakin aihepalstoilla. Taitaa olla paha alemmuuskompleksi kun ei ole koskaan mitään positiivista sanottavaa.

• mieltä kanssasi
        Lommoposki1 kirjoitti:

Lommoposki 1: kyse ei ole todellakaan masennuksesta eikä ylikriittisyydestä, jos leikkauksen jälkeen on havaittavissa selkeitä huononnuksia entiseen ulkonäköön, jota lähdettiin kohentamaan. Mutta nämä ovat juuri niitä argumentteja, joilla yritetään hiljentää pettynyt asiakas.

Vihainen: Tunnistan reaktiosi täysin ja tunnistan myös kirurgin, koska itsekin maksoin hänelle toistakymmentä tuhatta euroa ja tulokseksi sain eripariset silmät, kamalat arvet ja se, mitä yritettiin poistaa, tummat silmänalukset ja otsarypyt, ei parantunut lainkaan. Itseni lisäksi tiedän toisen eripariset silmät saaneen ja yhden epäonnistuneen yläluomileikkauksen ko henkilöltä, joka mielellään antaa julkisuuteen lausuntoja, joiden mukaan hän ei ole koskaan epäonnistunut tai heille ei ole koskaan tullut potilasvahinkokeskukselta korvausvaatimuksia. Olisinpa tiennyt etukäteen, kuinka huonoa, myöhässä olevaa, kiireistä ja ylimalkaista palvelua noita kiskurihintoja hintaa vastaan häneltä saa niin olisin valinnut jonkun aivan toisen paikan. Jos haluat vertailla kokemuksiasi kanssani, annoin sähköpostiosoitteeni jo tuossa ylempänä. Asun pk-seudulla.

• kukakohan valittaa
        tästä eri numeroita kirjoitti:

nimimerkkinään käyttävästä häiriköstä, hän valittaa ja kritisoi muillakin aihepalstoilla. Taitaa olla paha alemmuuskompleksi kun ei ole koskaan mitään positiivista sanottavaa.

Keskustelupalstahan tämän pitäisi olla, eikä pelkästään ketjun aloittajan kanssa samanmielisten purnausfoorumi.
        Muuten, 'tästä eri numeroita' -nimimerkki, taidat olla melkoisen naiivi.

• LOMMOPOSKI 2
        mieltä kanssasi kirjoitti:

Lommoposki 1: kyse ei ole todellakaan masennuksesta eikä ylikriittisyydestä, jos leikkauksen jälkeen on havaittavissa selkeitä huononnuksia entiseen ulkonäköön, jota lähdettiin kohentamaan. Mutta nämä ovat juuri niitä argumentteja, joilla yritetään hiljentää pettynyt asiakas.

Vihainen: Tunnistan reaktiosi täysin ja tunnistan myös kirurgin, koska itsekin maksoin hänelle toistakymmentä tuhatta euroa ja tulokseksi sain eripariset silmät, kamalat arvet ja se, mitä yritettiin poistaa, tummat silmänalukset ja otsarypyt, ei parantunut lainkaan. Itseni lisäksi tiedän toisen eripariset silmät saaneen ja yhden epäonnistuneen yläluomileikkauksen ko henkilöltä, joka mielellään antaa julkisuuteen lausuntoja, joiden mukaan hän ei ole koskaan epäonnistunut tai heille ei ole koskaan tullut potilasvahinkokeskukselta korvausvaatimuksia. Olisinpa tiennyt etukäteen, kuinka huonoa, myöhässä olevaa, kiireistä ja ylimalkaista palvelua noita kiskurihintoja hintaa vastaan häneltä saa niin olisin valinnut jonkun aivan toisen paikan. Jos haluat vertailla kokemuksiasi kanssani, annoin sähköpostiosoitteeni jo tuossa ylempänä. Asun pk-seudulla.

Niin TOTTA....
        Empä olisi voinut asiaa paremmin kommentoida, kuten LOMMOPOSKI 1 viim.viestissään. Ymmärrys on tietysti toista luokkaa, kun kokee itse saman, versus, että vain lukee nämä seikat. Kyllä minusta vaikuttaa, että se on lanka, joka kiristää. Hohhoijaa! Väsyttää tämä kaikki, viimeisessä viikossa ei ole mielestäni muutoksia, ei turvotuksen, eikä muunkaan suhteen, we'll see!

• Laakso ja kukkula
        mieltä kanssasi kirjoitti:

Minulla myös tuli poskipään korkeimman kohdan alle iso lommo kohotuksen jälkeen, laitoinkin sinulle viestiä ja tarkempaa infoa omalta kohdaltani antamaasi sähköpostiin. Eli yllättävän yleistä tuntuu olevan ettei näistä operaatioista toivutakaan niin helposti vaikka toista myyntipuheissa väitetään..

• SOPEUTUA????
        25 kirjoitti:

SOPEUTUA ULKONÄKÖÖN!!!???? Eiköhän olisi aiheellista että lopputulos on sellainen kuin on luvattu jotta asiakkaan ei tarvitse SOPEUTUA yhtään mihinkään vaan nauttia onnistuneen työn tuloksesta!

• onnellinen 56

Minulle tehtiin keskikasvihen ja kaulan kohotus 27.11. Huomenna tikit otetaan pois ja olen jo voinut käydä kaupassa ja muutenkin liikkua ihmistenimoilla. Oikeassa poskessa on aavistus mustelmaa jota en ole edes vaivautunut peittämään. Hiukset ovat peittäneen tikit. Turvotusta on niin vähn ettei ukaan ole sitä edes huomannut, varmaan niin tasaisesti molemmin puolin. Kotona en ole tarvinnut kipulääkettä yhtään. Mukavan pieni kiristyksen tunne on, mutta siitä tietää että jotain on tehty. Olen jo nyt 100% tyytyväinen tulokseen vaikka ei ole edes viikoa toimenpiteestä. Ei näy lommoja missään.

• Laakso ja kukkula

Onko kaulan alueella tunnottomuutta ollenkaan? Minulle tehtiin perinteinen face lift ja vieläkin on kaulan alue kova, aristava mutta silti tunnoton, toimenpiteestä aikaa 3 viikkoa. Eikö sinulle tullut tunnottomuutta (kovaa "puumaista" tunnetta kaulan alueelle) ollenkaan? Saatko silmänympärykset peitettyä meikillä, arvethan vielä kai ovat näkyvissä muutaman kuukauden? Tuliko silmien muodosta erilainen aiempaan verrattuna? Ovatko silmät samankokoiset, ts. toisesta ei tullut suurempaa/pienempää? Kiitos vastauksestasi :)

• Onnellinen 56 vee
        Laakso ja kukkula kirjoitti:

Onko kaulan alueella tunnottomuutta ollenkaan? Minulle tehtiin perinteinen face lift ja vieläkin on kaulan alue kova, aristava mutta silti tunnoton, toimenpiteestä aikaa 3 viikkoa. Eikö sinulle tullut tunnottomuutta (kovaa "puumaista" tunnetta kaulan alueelle) ollenkaan? Saatko silmänympärykset peitettyä meikillä, arvethan vielä kai ovat näkyvissä muutaman kuukauden? Tuliko silmien muodosta erilainen aiempaan verrattuna? Ovatko silmät samankokoiset, ts. toisesta ei tullut suurempaa/pienempää? Kiitos vastauksestasi :)

Tunnottomuutta on kaulan ja korvien edessä, ja se kuuluu asiaan ja saattaa mennä muutama kuukausi ennenkuin se poistuu. En tunne sitä muuten kuin jos itse kokeilen kasvoja. Minua se ei haittaa ja häiritse yhtään sillä niin hyvin meni leikkaus ja lopputulos paljon parempi kuin odotin. Silmien ympärillä ei ole kuin aavistus keltaisuutta. oikeasa poskessa vähän tummempaa mutta en ole sitä edes vaivautunut peittämään. Mutta peittyy kyllä meikkivoiteella, olen kokeillut. Silmät ovat ihan saman kokoisen ja rypyt ulkonurkista ovat häipyneet. Tänään otettiin tikit pois ja turvotusta ei juuri ollenkaan. Kaula on kyllä minulla aika pehmeä, hieman kovuuta korvien takana, lieekö tunnottomuutta joka tuntuu kovana. Mutta en olisi ikinä uskonut että kko operaatio menee näin hyvin. Jos nyt jotain negatiivistä pitää sanoa niin se on se ettei voinut nukkua vatsallaan muutamaan päivään. Kipuja ei ole ollut vaikka kasvot obat kosketus arat jos painelee poskia ja kaulaa.

• Itkenyt joka päivä

kävin minilift alakasvojen kohotuksessa tässä 4kk sitten suomessa.Toiveet oli suuret ja tuska on nyt sitäkin suurempi. Naama ihan muodoton, posket on suuret ilman mitään rasvansiirtoja.Halusin pois hamsteripussit jotka on edelleen paikallaan, silisi vain sivuprofiili.
      Posket ovat kuin isot omenat ja kauheet koholla olevat. Aina lehahtaa punaiseksi ja todella ärtyneet.
      Olen niin pettynyt kuin olla ja voi. Eli mikä oli ongelma ennen leukaperissä on siirtynyt keskikasvoille joita en saa edes peittoon.
      Kasvoni muistuttaa pullataikinaa kohollaan. Olen todella pettynyt.
      Arvet katosi ja ne parani hyvin mutta tulos on täysi nolla.

• nuori ja ruma

nimimerkillä "itkenyt joka päivä", voitko kertoa missä kävit? olen itsekin ajatellut joskus tuon alakasvojen kohotuksen ainakin toiselle puolelle tehdä, en vaan tiedä vielä kun olen niin nuori, vaikka hamsteripussimaisuus häiritseekin toisella puolella kasvoja aika paljon :/ ja mitä hintaluokkaa/ minkä hintanen oli toimenpide? kiitos jos vastaat :)

• itkenyt edelleen

KC klinik.....ei kannata mennä tulos täys nolla ja paha olla

• Hamsukka

Hei!

Voisiko olla mahdollista, että ihon sisällä kiristäisikin tikkilanka, joka ei olekaan itsestään sulavaa, vaan sulamatonta ja poistettavaa. Saattaahan niitä virheitä sattua, että kirurgi pyytää tai hoitaja antaa väärää lankaa.

Toivoisin, että TE kaikki vääryyttä ja huonon leikkaustuloksen kokeneet laittaisitte edes ko. kirurgin nimen alkukirjaimet tänne, koska silloin tekisitte hyvän työn kahdella tavalla:

1. Kukaan muu ei enää joutuisi kokemaan samaa KOSKA
      2. Ko. plastiikkakirurgi ei enää saisi asiakkaita kohotuksiin. Ehkä hän on hyvä vaikka rintaleikkauksissa - tehköön niitä.

On tosi hankala asiakkaan tietää kuka kirurgi tekee mitäkin leikkauksia. Ei voi tietää, vaikka valitsisi kahden väliltä ja toinen olisi tehnyt kymmeniä kasvojenkohotuksia ja toinen vain kaksi ja sitte vahingossa valitsee tämän kokemattoman kun lääkärikeskusten infossakin kerrotaan, että juu kyllä XX tekee kasvojenkohotuksia ja myöhemmin selviää ettei teekään.

Minäkin kävin turhaan yhdellä ja selvisi vasta siellä käynnillä, ettei hän tee mitään kasvojenkohotuksia. Niin vain meni 85 € pelkästään info-tädin väärän infon vuoksi. No pikku murhe teidän kärsimysten rinnalla, mutta kuvaa sitä, kuinka hankala on saada luotettavaa tietoa.

Siispä te kokeneet - olkaa vastuullisia ja kilttejä. Ajetaan yhdessä pois markkinoilta ne kirurgit, jotka vastuuttomasti, rahanahneena tuhoavat asiakkaidensa elämää!

Kiitos avustanne!

• Tuikkuli

Toivon minäkin tosiaan, että kaikki te kanssasisaret ilmoittaisitte täällä niin onnistuineita kuin epäonnistuneitakin leikkauksia tehneiden nimimerkit.

Uskon, että jos autatte toisia välttämään huonon leikkaustuloksen, niin siitä koituu teille tulevaisuudessa vain hyvää.

Olen jo niin vanha, että monet kerrat olen saanut elämässä huomata, että se hyvä tai paha mitä teet tulee saatavaksi itselle.

Siksipä aloitan hyvän tekemisen ja kerron, että Laser Tilkassa kun kävin poistamassa rasvapallukat alaluomista, niin toisesta luomesta tuli huippuhyvä ja toisesta olisi saanut ottaa vähän enemmän rasvaa pois. Pitää olla itse aktiivinen. eli joss joku menee esim. poistattamaan alaluomista rasvapallukat, niin pitää vain sanoa suoraan, että otathan lääkärihyvä molemmista luomista sitten yhtä tarkasti.

• Tuikkuli

Laser Tilkasta vielä: Oli erittäin ystävällinen henkilökunta. Tom suorapuheinen, mutta fiksu tyyppi, joka hoiti hommansa lähes täydellisesti.

Paranin tosi nopeasti, mutta turvotusta ja mustelmia oli paljon ainakin viikon ja toisella viikolla peittyi meikillä ja turvotuskin laski.. Joillakin ei tule juuri yhtään turvotusta tai mustelmia samasta operaatiosta.

Se toinenkin alaluomeni on ihan hyvä, mutta kun toinen on huippuhyvä, niin tokihan sitä toivoisi, että olisivat molemmat yhtä hyviä.

Symmetria on mielestäni hyvä juttu itselleni, vaikka joidenkin kasvot ovat nimenomaan epäsymmetrisinä kauniit ja kiehtovat.

• alaluomet

Tuota kuinka kauan toimenpiteestä on? eli voisko vielä muuttua? Noi alaluomitoimenpiteet tuntuvat olevat ongelmallisia.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2691
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      57
      2632
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      68
      2578
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      85
      2504
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      79
      2018
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      48
      1995
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      140
      1853
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      29
      1422
    9. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1422
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      14
      1377
    Aihe