Omistan kaksi koiraa, chihuahuan ja sekarotuisen ja tänäänkin ku käytin koiria ulkona, joutuivat koirat taas kiusatuiksi. Läheisessä puistossa olleet jätkät räksyttivät koirilleni, vaikka nämä täysin äänettöminä kävelivät ohi. Jätkät ovat jo lähempänä täysi-ikää, joten pikkukakaroista ei voi enää puhua. Jatkoivat huutelua vielä, vaikka olin jo kaukana ja tämä selvästi häiritsi koiria. Aikaisempi tapaus sattui aika tasan kuukausi sitten, kun säälittävä perheenisä härnäsi toista koiraani (näyttäen näin huonoa esimerkkiä kakaralleen). Ja onhan näitä tapauksia, milloin huutelija on joku juoppo, milloin selväpäinen, mutta muuten vain säälittävä henkilö.
Miksi kääpiökoirille tehdään näin? Siksi, että ne kooltaan muistuttavat enemmän rottaa kuin koiraa, eivätkä ansaitse samaa kunnioitusta kuin isot koirat? Mun mielestä ihmiset voivat pitää kääpiökoiria säälittävinä rottina, mutta sen tiedon voi myös pitää omana tietona, tollanen kaduilla huutelu on loukkaavaa
Miksi pikkukoiria kiusataan?
13
407
Vastaukset
- GriFFo
Pienet koirat ovat koiria siinä missä isotkin koirat. Ihmiset voisisivat josks harkita pitämään omat komenttinsa, mielipiteensä ja haukkunsa omana tietonaan. Pienilläkin koirilla on oikeus olla tässä elämässä.
Rakastan ite pieniä ja isoja koiria aivan yhtä paljon :)- xsvssdff
samaa mieltä pitäkää lippu korkealla ei koiraa tee koko vaan se sisin olemus. Itseäni ärsyttää anoppini jonka mielestä kaikki pikkukoirat on turhia vain isot on koiria..grrr..itselläni kahdeksan kiloinen terrieri..taidan ottaa piruuttani vielä pienemmän ;)
Pidän toki niin pienistä kuin isoista..mutta inhoan aliarvioimista..
- 2 toitsun omistaja
Olen huomannut ihan saman, meillä on kaksi venäjäntoyta, ja aika ajoin ihmiset alkavat kadulla räksyttämään niille ohikulkiessaan. Se on todella raivostuttaaa, ja tottakai pikkuinen koira hämmentyy/säikähtää ja alkaa haukkumaan takaisin jolloin nämä kiusanheget saavat vielä lisää vettä myllyynsä.
Toisaalta myös jotkut ns. hyvää tarkoittavat ihmiset ärsyttävät kun nostelevat koiriamme syliin yht'äkkiä kesken lenkin. Ja onpa kerran yksi mummo alkanut huutamaan ettei pieniä koiria saa komentaa kun käskin toisen koirani olla vetämättä. :O- Alottaja_
ton komentamisen kanssa, vanhemmat ihmiset kauhistelevat kun komennan toistaa koiraa olemaan haukkumatta. Se on erittäin haukkuherkkä chihuahua/venäjäntoy-sekoitus, joten ilman komentamista haukkumiselle ei tulisi loppua. Ja mitä vielä tähän kiusaamiseen tulee, niin tämän jätkän "räksytys" oli todella aidon koiran kuuloista, se varmaan hermostuttikin koiria, mikä sai toisen vastaamaan haukkumiseen ja näin ollen jätkät vain jatkoivat kun huomasivat sen kiinnittävän koirien huomion
- GriFFo
Alottaja_ kirjoitti:
ton komentamisen kanssa, vanhemmat ihmiset kauhistelevat kun komennan toistaa koiraa olemaan haukkumatta. Se on erittäin haukkuherkkä chihuahua/venäjäntoy-sekoitus, joten ilman komentamista haukkumiselle ei tulisi loppua. Ja mitä vielä tähän kiusaamiseen tulee, niin tämän jätkän "räksytys" oli todella aidon koiran kuuloista, se varmaan hermostuttikin koiria, mikä sai toisen vastaamaan haukkumiseen ja näin ollen jätkät vain jatkoivat kun huomasivat sen kiinnittävän koirien huomion
Kannattaa sanoa niille nulikoille että pitäkää nyt se suunne kiinni ^isot äijät^ niin ehkä ne pelästyvät tai hämmästyvät kun eivät osaa odottaa että sanot takaisin niille jotain. :)
- harjislainen
GriFFo kirjoitti:
Kannattaa sanoa niille nulikoille että pitäkää nyt se suunne kiinni ^isot äijät^ niin ehkä ne pelästyvät tai hämmästyvät kun eivät osaa odottaa että sanot takaisin niille jotain. :)
Meillä on myös kokemusta.....parin talon päästä kakaroita, n. 10-vuotiaita poikia käy aika ajoi lällättelemässä ja naureskelemassa kiinanharjakoirallemme....Joskus kun olen tarpeeksi äksyllä tuulella niin ärähdän kyllä pojille niin etteivät ohi enää uskalla kulkea hel**tti......:s pistää vihaksi!
- Ärripurina
Ihan yhtälailla pikkukoiratkin on koiria. Itelläni on myös pikkuinen chihu. Meille ei oo kukaan tolleen räksyttänyt mut jotku ihmiset saattaa huudella jotain et "onpas sulla petoeläin siinä" kun kävellään ohi. En kuitenkaan viittii kuunnella sellasii. Mut se on kyl melko ärsyttävää jos päästän koirani jonkun ihmisen luokse (joka selvästi osoittaa että haluaa silittää koiraani) niin tuntuu että kaikkien automaattinen reaktio on ottaa koira syliin koska se on niin pieni ja pehmoinen. Vaikka se ei näytä koiraani kauheasti haittaavan niin minun mielestäni se on sama kun joku tuntematon ihminen tulisi halaamaan minua, eli menee tulee liian henkilökohtaselle alueelle...
- sakemanni61
minulla no itse iso koira ja en ikinä ole pitänyt pienistä koirista,minun mielestä ne ovat rumia ja ei kelpaa mihinkään.mutta se on minun mielipide enkä ikinä tekisi mitään sellaista,
- diibu
Ottaisin nuo ohikulkijoiden yms. henkilöiden "lällätykset" ihan harjoituksen kannalta: oman mielenlujuuden -ja ehkä koirienkin kasvattajaksi. Älä anna koiriesi oppia negatiivista latausta kanssakulkijoihin, silloin olet pahemmassa pulassa kun he rupeavat kommentoimaan että "taas noita räksyttäviä rottia" tms. On minunkin pikkupystykorvalle "kisskissitelty" ohimennessämme mutta se lähinnä huvittaa. Kaikenlainen ylenkatse kertoo vain ja ainoastaan tämän vastapuolen omasta sivistystasosta.
- neljän suora
on kääpiökoira ja lisäksi myös isompi haukku.
Kävelin viimekesänä kääpiön kanssa kahdestaan ja bussipysäkillä istua röhnötti joku aikuinen äijä.Ohittaessamme hänet huusi perään että vittu mikä rotta!
Käännyin rauhallisesti ympäri,tien toisella puolella seisoskeli joukko teinejä joille iloisesti hihkaisin:
Kattokaa junnut miten iso ja ruma haiseva SIKA tuossa röhisee dösiksellä,eiks ookin aivan kuvottavan näkönen?
Junnut nauro katketakseen ja alko röhkii sille äijälle,minä jatkoin koirani kanssa iloisesti matkaa,röhkiminen ja nauraminen kuului pitkälle,mutta äijä piti päänsä kiinni.
Ehkä otti opikseen,ehkä ei!Toivottavasti otti opiksi :D
Minulla ei ole huonoa sanottavaa omiin fifien kanssa kokemuksista.Päinvastoin.
Mielellään oltu tultu tutustumaan,ja isot äijätkin melkein maassa kontaten leperrellyt :D
Ainoa mikä tapahtunut,niin aikoinaan eräässä harrastuksessa pisti tirriäinen närästämään muutamaa,kun ei oltu pahemmin totuttu tirriäisiä siinä hommassa näkemään.Ja kun vielä hommat hoitu ihan kiitettävästi,niin olihan se muutamalle "ainoan ja oikean "omaavalle vissiin kova paikka :DDD- damdidamdaa
Vähä hyvä :D Mä en ikinä keksi tollasis tilanteissa mitään järkevää sanottavaa!
- sddfgrth
heh..hyvä tyylikäs suoritus sinulta..pitäkää lippu korkealla! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802691On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole572632Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682578Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä852504Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu792018Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl481995Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401853Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291422Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361422Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?141377