Torstai 9.2.2012
Nimipäivät: Raija, Raisa ja Bodil
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Oravatkin chillaa!
23 Vastausta 1 540 Lukukertaa

Oravatkin chillaa!

Kesän kuumin päivä on koetellut ihmisten lisäksi metsien eläimiä ympäri Suomea. Tavallisesti vikkelästi liikkuvien oravien on havaittu ottaneen harvinaisen rennosti usealla paikkakunnalla.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2229702
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2229559

Säähän olet!

saatana hullu!

Orava tuulettaa

Meidän kesäasunnon pihassa on vanha koivu ja siinä monikerrksinen vanha linnunpönttö. Oravat ovat asustaneet siinä vuosia. Helteellä ne nousevat pöntön katolle, makaavat siinä kyljellään ja tuulettelevat kainaloitaan. Hauskaa katseltavaa.

Eipä tuo kummallista

Noita helteessä lepäileviä oravia on näkynyt meidänkin pihassa.

Poliisi seuraa tilannetta

Monet internetti sivut linkittää toisten sivujen uutisia ja hankkivat näin mainostuloilla ja profiloimalla ihmisiä kymmeniä tuhansia euroja kuukaudessa. Käyttämällä näitä itepalvelu sivustoja teet töitä ilmaiseksi muille ja autat samalla profiloimaan kohdennettuja uutisia ja mainoksia ihmisille. Tämä taas aiheuttaa korkeampia hintoja tuotteisiin. Maksat siis mainostuloja, mainoksia tuotteiden hinnoissa.
Tuo on totta. Ainoat hyotyjat yleensa on omistajat ja heidan lahipiirinsa. Muut maksavat jo sahkolaskussa enemman kuin ikina saavat, varsinkin kun yleensa vaikka kavisi saka, niin et paljoa mitaan saa, koska saannoissa sanotaan ja rajataan kaikki niin tarkkaan. Eli jos trafiikkia tai mita sitten haetkin tulisi, niin hyvin todennakoisesti joku muu korjaa potin, koska trafiikki tulee jotain kautta josta et mitaan saa. Saatan itse aloittaa yritys toimintaa tuollakin alalla, mutta se on viela epavarmaa. Jos nain teen niin tarkoitus on nimen omaan kitkea kaikkia epaselvia ja turhauttavia toimintatapoja. Mutta jos haluatte lukea oikeasti hyvia, itse tekemiani kirjoituksia niin linkista niita loytyy. http://mattiviikate.newsvine.com/

AAAWWWW

Ihaniiiii <3

Turkki päälle aloittaja

Sitten vaan chillailemaan.

Ihan kiva jos joku

luonnon todellinen tuntija kertoisi, onko se itse asiassa mitenkään poikkeuksellista, että ne chillaa.

Itse näin viime vuonna muutamaankin kertaan oravan retkahtavan mahalleen lepäilemään, eikä ollut kolmenkympin helteitä. Yks oli se tälle palstalle kerrottu juttu, kun orava halusi suolapähkinäpussin sisältöä itselleen, tanssi ja pomppi ihmisen ympärillä sen minkä kerkis, lopulta tunki päänsä sinne suolapähkinäpussiin kun ei muuten tajuttu että sitä se veikkonen halus, no, kun ei annettu vaan vietiin suolapähkinät pois, niin siihen se retkahti sammaleisen kiven päälle mahalleen "itkemään", vai oliko vaan uuvahtanut hirveästä hyppimisestään, oli muuten ilta jo siinä vaiheessa.
Toisen kerran päiväsaikaan, loppukesän leudossa, pilviverhon peittämässä paisteessa, kaksi oravaa tuli lähistöllej ja jäivät ison kiven varjoon lepäilemään hetkeksi, jatkoivat sitten matkaansa.

Luulen kyllä itse, ettei se nyt niin poikkeuksellista ole.

Eilen rannalla ollessan huomasin rastaan istuskelevan kuumimpaan päivän aikaan pensaan lehvästön alla, puun tyvessä, totaalisessa piilossa ja varmaan hiukka viileämmässä kuin mitä itsellä esim. oli, hiki sen kuin vesipuroina virtasi naamalla. Kuvaa yritin, mutta kamerakännykkä ei ollut riittävän hyvä.

Että kyllä mä luulen, että ne hakeutuvat muulloinkin kuin kaikista kuumimpana päivänä lepäilemään suojaan..... Ei mitenkään poikkeuksellista, oletan. Mutta joku luonnon tuntija voi nyt sitten tulla ja kertoa miten asia oikeasti on.
Minä kävin juuri laittamassa isoon astiaan pienille juoma ja miksei kylpyvettä, tuonne pensaan suojaan.Toivottavasti huomaavat sen ja käyvät juomassa.
Minäkin olen juottanut koko helteen ajan pikkuelukoita. Ison kuusen alla pihassa, täytyy olla suojaisessa paikassa kun asun kerrostalossa. Mutta onneksi rauhallisessa pihapiirissä. Vesiastialla käyvät oravat, siilit, fasaanit ym linnut ja muut pikku eläjät joita en nää. Vaihdan veden 2 kertaa päivässä että on raikasta ja ei mahdoilliset taudit leviä.

hei, mutta muistathan

että astia ei saa olla liian syvä tai korkeareunainen, etteivät huku.
Itse olen monesti huomannut helteellä päiväperhosten menevän varjoon istumaan paikallaan, tuntikausia aloillaan. Kun laittaa pesusienenpalan johon laittanut kotikaljaa tai jotain mehua teevadille, komeat päiväperhoset tulevat kuistille imemään sitä. Nokkos- neitoperhot, suruvaipat, häiveperhoset ja amiraalit ym ovat helteestä niin väsyjä että antavat ottaa käteenkin.
Mökillä kellarin kupeessa elää vanha, iso konnasammakko, rupikonna. Sille vein illalla istumakupiksi ruukunalustan täynnä kylmää vettä. Konna pohti hetken ja kömpi veteen lojumaan. Näyttää että sammakkoeläimet imee vatsanahan kautta vettä koska on huomattavasti pulleampi vedestä tultua. Konna on niin jättimäinen että on varmjaan toistakymmentä vuotta vanha, liki 15-senttinen. Terraarioissa konnia sanotaan nettiartikkelien mukaan hoidetun jopa 40- vuotiaiksi. Melkein tekisi mieli ottaa raukka elätiksi mutta laki kieltää. Kastematoja se napsii kädestä tarjottuna suuhunsa.
Kyllähän noiden karvaisempien otuksien ynnä lintujn näkee olevan läkähtymäisillään helteillä, mutta harvempi tarkkailee vaihtolämpöisiä tai vaikkapa ötököitä.
Meijän lemmikki on sairas helteitten takia
Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 10$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 4-6 mainosta, joten päivässä 50$ -> 10pv 500$.

Mikä ihmeen PTC? Mistä sivut saavat rahaa maksamiseen?
Mainostajat maksavat sivuille, jotta nämä näyttäisivät mainoksia. Sivut taas maksavat käyttäjilleen, jotta mainoksia katseltaisiin.

Saako tästä oikeasti rahaa?
Kyllä saa, kaverin sai 7500€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman tonnin :)

Minne se raha sitten saadaan?
Tienaamasi rahan saa siirrettyä AlertPay- tai PayPal-tilille, josta sen voi siirtää omalle pankkitililleen.

http://www.tendollarclick.com/index.php?ref=vilz

Eli tuossa on linkki ja kun menet kyseisen linkin kautta, minäkin saan vähän rahaa (: Tuo onkin ainut syy minkä takia mainostan sivua täällä.

Kun olet sivulla paina create account, laita tänne omat tietosi, (nimi ja sähköposti, haluamasi käyttäjätunnus, maa, ja laita kohtaan terms and service: i accept), sen jälkeen paina create account ja olet rekisteröitynyt.Tämän jälkeen saat sähköpostiin vahvistus koodin ja tämän avulla päset kirjautumaan :). Kun olet kirjautuneena paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.

ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA MINUUTTI (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA.

Hei..

tää on luonnon eläimet-sivusto!

Ei ne karhutkaan

Eipä Karhutkaan paljon liikkuneet..

http://www.youtube.com/watch?v=T21Uim3jGuo

Puhumattakaan tuosta kilpikonnasta..
Näin päivällä järven pohjassa pari simpukkaa eli raakkua. Nekin olivat ihan rauhallisesti paikoillaan.

Kyllä

täällä naisetkin chillaa tissit paljaana http://www.livesexcam.fi/tissit.php =P Ei ollut paljon aihiota tuossa viestissä

Liittyneekö samaan asiaan

vaikka tänään ei kuuma ollutkaan, lämpö sisällä noin 25, ulkona tuulessa pilvisellä säällä noin 24 astetta, mutta siis ohrapellon laidalla, ihan siellä rajalla mistä ohrapelto lähtee, oli variksia ja harakoita piilossa, mitä ne siellä teki, odottivat jotain, ukkosta, sadetta, tuulta paossa, no ei täällä mikään myrsky ole, hiukka vaan tuulee.

Mutta siellä niitä lymysi pitkässä rivissä.

Elintasokoiruli

Meidän koiruli on etsinyt ja löytänyt talon vilpoisimman paikan helteillä, se makaa ilmalämpöpumpun alla alvariinsa.

:D

Meidän koira ottaa usein aurinkoa terassilla. Se on aina aiva tulikuuma ku koskee siihe ja musta turkki, mitenhän se jaksaa olla siinä ja vielä niin kauan. :D
http://s5.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=42458
 /   /  /  / Oravatkin chillaa!

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua