Kokemuksia "valmiista" pyöräilymatkoista Keski-Euroopassa.
Tarkoitan näitä ohjattuja tai omatoimisia matkoja, joissa noin viikon reitti on jaettu päivätaipaleisiin.
Minkälaiseja reittejä olet polkenut?
Minkälaisia ovat olleet yöpymispaikat?
Vuokrapyörät - ok?
Kokemuksia matkojen järjestäjistä?
Valmis pyöräilymatka Keski-Eurooppaan
11
1697
Vastaukset
- Cyclomanisti
Olin 2008 OK-matkojen järkätyllä fillarireissulla. Valitsin valmismatkan, koska en ole aiemmin Euroopassa fillaroinut ja naisena on helppo lähteä yksin porukan kanssa. Reitti kulki pääasiassa Tsekin puolella (Määrin alue), lähellä Itävallan rajaa, joskin fillaroitiin myös Itävallan puolella. Poljettiin niin asfaltoiduilla (rauhallisilla) teillä kuin myös hiekkateillä ja maastossakin. Fillarina oli 24" maastopyörä, joka oikeastaan pääsikin vasta oikeuksiinsa maastossa. Reittien profiili vaihteli melko kukkulaisesta tasaiseen - sopivasti. Itävallan puolella huomasi maastoeron; en tiedä johtuiko aukeista kukkuloista, mutta tuntui raskaammalta. Tsekin puolella oli aivan upeita maisemia, maaseutua ja historian havinaa täynnä olevia pikkukaupunkeja. Etapit vaihteli 25 - 70 km, eli omasta mielestäni olivat sopiva. Järjestelyt olivat onnistuneet. Paikallisoppaana hyvä tyyppi (Ave Tour).
Kannattaa lähteä. Piti myös itse lähteä uudelleen viime vuonna, mutta fillarikolari peruutti matkan vamman takia. Takuulla lähden kyllä vielä uudelleen. Ja siis OK-matkoja voin suositella. Euroopassa muutenkin Tsekki-Slovakia-Unkari-akselilla paikalliset ihmiset pyöreilevät reilusti enemmän kuin suomalaiset. Hyvä Tsekin fillarointisivusto on esmes http://www.south-moravia.info/cycling/#. - Pena 22
Netistä löytyy hakusanalla "cycling tours" paikallisia pyöräilyretkien järjestäjiä.
Hintaa sisältyy majoitus aamiaisella & tavaroiden siirto seuraavaan kohteeseen.
Onko kokemuksia ?- Cyclomanisti, taas
Tsekkiläinen Ave Tour järjestää pakettifillarimatkoja. Mukana on fillariopas ja huoltoauto, missä raskaammat laukut siirtyy luotettavasti seuraavaan kohteeseen. Itse voit keskittyä itse asiaan ja kantaa mukanasi vain juotavaa (jota voi matkan varrella ostaa kyliltä lisää) ja kameran. Vuokrapyöriin yleensä kuuluu etulaukku, mihin kamat voi pakata.
- se Cyclo..jotain
Cyclomanisti, taas kirjoitti:
Tsekkiläinen Ave Tour järjestää pakettifillarimatkoja. Mukana on fillariopas ja huoltoauto, missä raskaammat laukut siirtyy luotettavasti seuraavaan kohteeseen. Itse voit keskittyä itse asiaan ja kantaa mukanasi vain juotavaa (jota voi matkan varrella ostaa kyliltä lisää) ja kameran. Vuokrapyöriin yleensä kuuluu etulaukku, mihin kamat voi pakata.
Katoppa tätä: http://www.bicycle-tours.cz/
- Uve
se Cyclo..jotain kirjoitti:
Katoppa tätä: http://www.bicycle-tours.cz/
Meillä on tarkoitus viritellä pyöräretkiä ensin tässä lähistöllä vielä tänä syksynä. Eiköhän se siitä sitten kehity niin, että mennään joillakin porukoilla alppien ympärille ainakin. Minä ja mun kaverit yleensä ajavat sähköpyörillä. Ei kuitenkaan kaikki. Jos olet kiinnostunut, tarkkaile jatkossa www.veco.fi Tämä pyörillä ajelu ei ole mikään business, vaan huvittelu ja virkistys. Siinä saa tietysti myös happea ja nivelet liikkuvat, sekä joitakin hyviä juttuja tulee kuulluksi ja kerrotuksikin joskus.
Olen kyllä pöräillyt myös ulkomailla ja se on tosi kivaa. Keskieurooppa on hieman meitä edellä-totta, mutta ei se mitään. - parempia on
Uve kirjoitti:
Meillä on tarkoitus viritellä pyöräretkiä ensin tässä lähistöllä vielä tänä syksynä. Eiköhän se siitä sitten kehity niin, että mennään joillakin porukoilla alppien ympärille ainakin. Minä ja mun kaverit yleensä ajavat sähköpyörillä. Ei kuitenkaan kaikki. Jos olet kiinnostunut, tarkkaile jatkossa www.veco.fi Tämä pyörillä ajelu ei ole mikään business, vaan huvittelu ja virkistys. Siinä saa tietysti myös happea ja nivelet liikkuvat, sekä joitakin hyviä juttuja tulee kuulluksi ja kerrotuksikin joskus.
Olen kyllä pöräillyt myös ulkomailla ja se on tosi kivaa. Keskieurooppa on hieman meitä edellä-totta, mutta ei se mitään.erittäin heikkoja pyöriä ja akut ei tahvo kestää mitään. en missään tapauksessa suosittele,
parempi vaihtoehto
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=index&manufacturers_id=40 - Espoolaiset pyörillä
parempia on kirjoitti:
erittäin heikkoja pyöriä ja akut ei tahvo kestää mitään. en missään tapauksessa suosittele,
parempi vaihtoehto
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=index&manufacturers_id=40En ymmärtänyt viestiäsi, missä on huono akku. Sähköpyörällä ei tarvii niin hikoilla kuin lihasvoimalla pelkästään ajeltaessa. Olen kokeillut Fresbeetä ja matka on kyllä joutunut leppoisesti maisemia katsellen.
- heikko ja huono
Espoolaiset pyörillä kirjoitti:
En ymmärtänyt viestiäsi, missä on huono akku. Sähköpyörällä ei tarvii niin hikoilla kuin lihasvoimalla pelkästään ajeltaessa. Olen kokeillut Fresbeetä ja matka on kyllä joutunut leppoisesti maisemia katsellen.
noissa mainitsemissasi on todella huono akku, ei kestä montaakan latausta
- Uve
heikko ja huono kirjoitti:
noissa mainitsemissasi on todella huono akku, ei kestä montaakan latausta
Kerroppa yksi esimerkki osoite, jolla on Frisbeessä huono akku! Käyn katsomassa!
- heikkoa laatua
Uve kirjoitti:
Kerroppa yksi esimerkki osoite, jolla on Frisbeessä huono akku! Käyn katsomassa!
olen kuullut ihan samaa ja parista kuulemma on laturitkin levinneet alta aikayksikön. akun lataus ei tahdo pydyä vaan tyhjenee itsestään, lieneekö tyyppivika. Ehdottomasti suosittelen kanssa Helkamaa, paljon parempi.
- heikko laatu
Uve kirjoitti:
Kerroppa yksi esimerkki osoite, jolla on Frisbeessä huono akku! Käyn katsomassa!
tunturi, helkama ja Schwinn vain pari mainitakseni. Friisbeesta on huonoja kokemuksia. Älkää vaan ostako sellaista, ongelmia tulee jos hankitte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381