Totuus oinaasta

Lament

Olen 24v oinas-mies. Itselläni nuo yleisimmät oinaspiirteet pitävät hyvin paikkansa. Läheisten ihmisten suhteen olen hyvin vaativa, ennemmin pidän tämän pienen vaivalla kasatun piirin, kuin tuhlaan hetkeäkään aikaan ihmisiin joiden luotettavuudesta tai taka-ajatuksista en voi olla varma. Jatkuvasti elämästäni katoaa ihmisiä, jotka ovat tehneet oharit, tai kohtelevat muuten huonosti. Eikä se häiritse tippakaan.
Jos jollain merkillä, niin oinaalla on kyky selviytyä ja nauttia elämästä omassa seurassaan. Sitä yksinäisyyttä saatetaan pitää säälittävänä joidenkin ihmisten taholta, mutta sitä ei ymmärretä miten erilaisilla korteilla oinaat pelaavat tätä peliä. Vähän sama jos mies pitäisi säälittävänä sitä että nainen ei ole kiinnostunut autourheilusta :P
Kääntöpuolena olen erittäin rehellinen ja hyvä ystävä niille jotka ovat sinne asti päässeet. Itseäni ainakin ärsyttää ihmiset jotka yrittävät päteä, korottaa omaa arvoaan asioilla joista en ole edes kiinnostunut :D Oinas arvostaa ihmisiä jotka ovat vilpittömästi oma itsensä. Kaikenlainen mielistely, tyhjännauraminen ja -puhuminen, vedättäminen, brassailu, kertoo minulle että paras jättää tämä tyyppi omaan arvoonsa.

Oinaita ilmeisesti pidetään hieman ylimielisinä tyyppeinä. Toisten ihmisten ajatusmaailma on tietysti vain arvailujen varassa, mutta voin kuvitella tämän pitävän paikkansa. Itselläni sellaisesta ei ole ainakaan kyse. Arvostan kaikkea elämää, tyhmiäkin ihmisiä. Toinen asia on se haluanko olla heidän kanssa missään tekemisissä. Oinas ei ole vittumainen, eikä missään nimessä selkäänpuukottaja. Minulla ei ole mitään tarvetta sanoa ihmisille mitä heistä ajattelen. Oikeastaan vain heillä, jotka ovat päässeet tiukan seulan läpi lähipiiriin on minulle merkitystä. Ironista, että kun ihmisille ei anna jatkuvasti huomiota, niin sitä pidetään ylimielisyytenä. Ikäänkuin naisten perseennuoleminen olisi jokaisen miehen velvollisuus.
Oinaiden näennäinen hankaluus johtuukin muiden ihmisten odotuksista oinaan käyttäytymistä kohtaan. Minulla ei ole ollut mitään ongelmia sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät odota minulta mitään.

En nyt keksi tähän hätään enempää, mutta kommentteja mielellään luen ja vastailen :D

31

2586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      - "Arvostan kaikkea elämää,tyhmiäkin ihmisiä" = Totuus oinaan kierosta luonteesta...heh

      • Perus oinas

        Sehän oli suora vastaus eikä kieroilua kuten ontuva tulkintasi on.
        "Oinas arvostaa ihmisiä jotka ovat vilpittömästi oma itsensä........." tässähän se on sanottuna ihan suomeksikin. Jollain se vain kestää tajuta tämä suorapuhe logiikka,josta oinaita syytetäänkin.Se on kuin oinaan pikajuna ajattelu ja epäilijöitten höyryveturikausi miete vielä kun junat matelivat hiljaa.


    • Vaaka.

      Oinasmiehissä on karismaa, jotain sellaista mistä minä sytyn (tai ainakin eräästä...). Todella puoleensavetäviä tapauksia, aina joku rauta tulessa, usein montakin. En osaa nähdä sellaista tilannetta, jossa oinaalla olisi tylsää! Kyllä tällainen velikulta aina jotain tekemistä kehittää. Mutta mua nyt vähän mietityttää, oinas olisi kiikarissa, mutta en tiedä oikein miten piirittää. Voisitko kertoa kiitos? :D Onko se nyt niin, että oinas haluaa tehdä aloitteen ja jos ei tee, niin sitten ei tarvitse koittaakaan ja pakit tulee. Vai onko mielissään jos nainen tekee aloitteen tms. Mikä on miellyttävin lähestymistapa? Ilmoittaako selkeästi jos on kiinnostunut?
      Jos nyt alkuun näihin saisi jotain selvennystä. Mutta muistetaan nyt kuitenkin, että kaikki on yksilöitä, eikä se mikä toimii suhun, välttämättä iske muihin. :)

      • - Lament

        Mä ainakin arvostan sellaisia naisia jotka uskaltaa itse tehdä aloitteen. Mulla on sellainen kutina että mua pidetään jokseenkin kiinnostavana, ehkä mystisenä tapauksena, varmaaan sen karisman takia :D Tuntuu että monet naiset kokevat mut vaikeasti lähestyttävänä, ja olen puhunutkin siitä mun naispuolisten kavereiden kans.

        Juurikin sellainen nainen joka uskaltaa lähestyä miestä, mitä useimmat naiset eivät uskalla lähestyä, tekee vaikutuksen. Mä veikkaa et jos sä saisit sen miehen lähtemään johonkin yhteiseen illanviettoon, mieluiten kahdestaan, jos sun pokka riittää ehdottaa sitä, niin mies luultavasti ottais ohjat käsiinsä siitä eteenpäin.
        Se ehkä haluaa olla varma sun varauksettomasta kiinnostuksesta, ja kun se mies on vakuuttunut siitä, niin asiat helpottuu kummasti. Pätee ainakin minun kohdalla.

        Uskoisin että oinasmies alkaa olemaan parhaimmillaan silloin kun sen alkaa tuntemaan kunnolla, muutama henkevä keskustelu, yhdessä ryypäten vaikkapa :P Et se näkee millainen tyyppi sä olet ja voiko suhun luottaa, päästää tavallaan siihen sisäpiiriin.


      • -Lament
        - Lament kirjoitti:

        Mä ainakin arvostan sellaisia naisia jotka uskaltaa itse tehdä aloitteen. Mulla on sellainen kutina että mua pidetään jokseenkin kiinnostavana, ehkä mystisenä tapauksena, varmaaan sen karisman takia :D Tuntuu että monet naiset kokevat mut vaikeasti lähestyttävänä, ja olen puhunutkin siitä mun naispuolisten kavereiden kans.

        Juurikin sellainen nainen joka uskaltaa lähestyä miestä, mitä useimmat naiset eivät uskalla lähestyä, tekee vaikutuksen. Mä veikkaa et jos sä saisit sen miehen lähtemään johonkin yhteiseen illanviettoon, mieluiten kahdestaan, jos sun pokka riittää ehdottaa sitä, niin mies luultavasti ottais ohjat käsiinsä siitä eteenpäin.
        Se ehkä haluaa olla varma sun varauksettomasta kiinnostuksesta, ja kun se mies on vakuuttunut siitä, niin asiat helpottuu kummasti. Pätee ainakin minun kohdalla.

        Uskoisin että oinasmies alkaa olemaan parhaimmillaan silloin kun sen alkaa tuntemaan kunnolla, muutama henkevä keskustelu, yhdessä ryypäten vaikkapa :P Et se näkee millainen tyyppi sä olet ja voiko suhun luottaa, päästää tavallaan siihen sisäpiiriin.

        Oho, onpas tullut miinuksia sen jälkeen kun 2 vuotta sit tämän kirjoitin :)


    • miespässi-28

      tunnistin hyvinkin suuren osan itseäni tuosta tekstistä :)..
      On kyllä varsin merkillistä kuinka jotkut kanssaihmiset pitävät itsenäisyyttä ylimielisyytenä..

      • Eipä mulla muuta

        Ei se noin mene, olet käsittänyt täysin väärin, eläinradan merkeistä myös vesimies ja jousimies ovar erittäin itsenäisiä merkkejä mutta ei läheskään yhtä hankalia kuin oinas. kaikki tuntemani oinaat, sori vaan, ovat itsekeskeisiä, ylimielisiä, itserakkaita ja aggressiivisia. Ja jos tekevät väärin, eivät koskaan pyydä toiselta anteeksi tai myönnä virheitään. Sellaisia minä minä ihmisiä. Ja tämä teksti ei ole katkeraa tilitystä, sanoin vain sellaisia huomioita joita olen oinaista tehnyt.


      • WellamoVesiNainen
        Eipä mulla muuta kirjoitti:

        Ei se noin mene, olet käsittänyt täysin väärin, eläinradan merkeistä myös vesimies ja jousimies ovar erittäin itsenäisiä merkkejä mutta ei läheskään yhtä hankalia kuin oinas. kaikki tuntemani oinaat, sori vaan, ovat itsekeskeisiä, ylimielisiä, itserakkaita ja aggressiivisia. Ja jos tekevät väärin, eivät koskaan pyydä toiselta anteeksi tai myönnä virheitään. Sellaisia minä minä ihmisiä. Ja tämä teksti ei ole katkeraa tilitystä, sanoin vain sellaisia huomioita joita olen oinaista tehnyt.

        :D

        Tuo on niin totta! :D

        Kun mokaavat, katsovat toisia nenäänsä pitkin, ja toisten pitäisi pyytää anteeksi.
        Joillain voi esiintyä lähes "kuninkaallista" ylimielisyyttä, ilman perusteita.

        Pyydän anteeksi heiltä joihin nuo kuvailut eivät sovi, mutta niin moni oinas on tuon omalla käytöksellään allekirjoittanut, sekä alleviivannut.


      • Eipä mulla muuta
        WellamoVesiNainen kirjoitti:

        :D

        Tuo on niin totta! :D

        Kun mokaavat, katsovat toisia nenäänsä pitkin, ja toisten pitäisi pyytää anteeksi.
        Joillain voi esiintyä lähes "kuninkaallista" ylimielisyyttä, ilman perusteita.

        Pyydän anteeksi heiltä joihin nuo kuvailut eivät sovi, mutta niin moni oinas on tuon omalla käytöksellään allekirjoittanut, sekä alleviivannut.

        Merkit joista eniten pidän ovat skorpioni, vesimies, jousimies ja leijona. Ravutkin on ihan jees. Tosin en tuomitse ketään horoskooppimerkin perusteella. Kumma että kaikki ihmiset joiden kanssa en tule toimeen ovat neitsyitä :D Mistäköhän se johtuu?


    • vesii84

      Kysymykset pyörivät päässä onko oinas kiinnostunut vai ei, miksi hän käyttäytyy niin viileästi mutta haluaa edelleen tavata. Välillä päiviä ettei pihaustakaan oma-aloitteisesti, välillä ei välttämättä edes vastausta kysymykseen. Meni öitä jollon ei saanut nukuttua sun muuta.. Oinas kertoi ettei ole varma tunteistaan, olin jo heittämässä pyyhettä kehään et mulle riitti tämä pelleily, kunnes oinaan metsästys vietti taas heräsi ja anteeksi pyyntö viestejä sateli. Tätä kesti pari kuukautta. Nostin kissan pöydälle et mikä on todellinen tilanne. En voinut uskoa kun kävi ilmi, että hän on ollu todella ihastunut alusta asti! Ei ole halunnut lyödä kortteja heti pöytään ja halunnut tunnustella mun fiiliksiä ennenkuin suostuu omista kertomaan.

      Kaikki alkoi loksahtaa paikalleen ja tajusin minkä kultakimpaleen olin heittämässä pois. Hän on "jättänyt" kaverinsa, potee huonoa omatuntoa asiasta mutta ei voi sille mitään, että haluaa olla minun kanssa kaiken aikaa. Kaikki "merkit" puhuvat rakastumisesta, kuitenkin puhumme vain ihastumisesta/tykästymisestä.. Odottaako hän että minä sanon sen ensin, ei uskalla itse tunnustaa koska pelkää ettei saa samaa vastausta? Miten saan pidettyä hänet tyytyväisenä, tunteet syventymään?

      • Epätietoinen tyttö

        Tuo on ihan kuin suoraan omasta tilanteestani,mitään ei kuulu,mutta kun itse viesteilen,vastaus tulee.Kysyin eilen voidaanko nähdä tänä iltana,hän ohitti sen kysymyksen suoraan.En osaa suhtautua tähän mitenkään,tosin jos kysyn uudestaan en voi mitään menettääkään.


    • sarvipää-73

      Itse olen oinasmies.

      Olen suorasanainen, hermostun helposti mm. liikenteessä tai vittumaisille pilkunnussija-esimiehille tai työkavereille -myös niin sanotut huomauttelevat kotipihapoliisit saavat kuulla tarvittaessa kunniansa. Minunkaan ei ole todellakaan vaikeaa laittaa poikki pitkiäkään tuttavuuksia; pistin aikoinaan poikki muutamia kaverisuhteitakin kun koin ne joutavanpäiväisiksi.

      Sukupuolivietti on vahva, seksi on mielessä jatkuvasti. Katselen AINA naista sillä silmällä, että millainen tuo olisi sängyssä. Ihastun välillä, joskus jopa rakastun ja silloin kiinnostun naisesta syvällisemminkin ja ihan seurustelumielessä. Mutta tylsyys, jäkätys, nipottaminen tai tiuskiminen saavat minun kiinnostuksen loppumaan siihen paikkaan ja sanon goodbye. Olen myös ikuinen pettäjä, eli suhteessa ollessakin olen ollut aina valmis pettämään seksin takia jos tilaisuus ja sopivan hemaiseva nainen astuu eteen. Ja olen ikuinen flirttailija, ja ulkonäköni vetää naisia puoleensa.

      Työuralla halusin kauan edetä, mutta kaikki esimiehet eivät ymmärtäneet tai tykänneet joten se polku on ollut kivikkoinen. Pääsin yhdessä vaiheessa esimieheksi mutta alaisporukka oli vittumaista ja koko homma sotkuista joten sanoin firmalle myös goodbye. Nykyhomma on tappanut tuon innon, ja se on kääntynyt itseäni vastaan; tylsä merkityksetön liukuhihnatyyppinen työ on saanut minut jämähtämään työsektorilla paikoilleen, kyynistänyt ja tympäyttänyt siten ettei pienintäkään mielenkiintoa löydy eikä lojaalisuutta työnantajaa kohtaan.

      Moni pitää itsekeskeisenä kusipäänä, ja varmasti sellaisen kuvan helposti annankin, koska sanon asiat suoraan ja jos en tykkää jonkun järjenvastaisista mielipiteistä, sanon valitut sanat ja aiheutan helposti mielipahaa.

      • luotettava oinas

        Kuulostat kyllä aika vittumaiselta, tai sanotaanko paremminkin lyhytpinnaiselta ja -näköiseltä tyypiltä. Ei millään pahalla. Olen itse oinas, mutta en tuommoinen.

        Kannattaisi varmaan sinunkin opetella elämään vähän pitemmällä jänteellä ja hommata kärsivällisyyttä ja harkitsevuutta.


      • 72 kesäinen

        Sarvipäälle 73 selle,sanoisin että,helpotti helvetisti,kun huomasin että on muitakin samanlaisia pässinpäitä kuin itse.Melkein jo luulin kirjoittaneeni artikkelisi,niin samanlaisen olisin itsekin kirjoittanut.Minulla oli sellainen tyyli poikamiehenä,että en koskaan kertonut muille pojille keneltä olin p.llua saanut.Oli aina tussua saatavilla,tytöillä kutisi paikat kovasti siinä iässä,eikä ne tykänneet jos asioista kerrottiin.Saattelin aina kimulit pysäkille sain taikka en,sain sitten myöhemmin kun huomasivat että en lävehdi.Ei ole koskaan tullut aika pitkäksi,viihdyn helposti itsekseni
        pitkiäkin aikoja.Työelämästä löysin alueen missä viihdyin,itsenäisen työn joka ei ollut sidottu kellon aikoihin,myöhemmin yrittäjänä sitten vasta homma alkoi sujua.Sain tehdä silloin kun oli hommia ja vempuloida kun ei ollut,luottotiedot olen aina pitänyt kunnossa,vaikka vyötä kiristäen.Oli iso tai pieni asiakas passasin hyvin, ja edellytin myös vastavuoroisesti että rahaliikenne toimi sovitusti.Jos jotain lupasin,niin sen myös pidin.


    • Arantine

      Hassua, mutta ymmärrän aloittajaa mainiosti. Olen oinasnainen, mutta en ole koskaan ajatellut että sillä olisi jotain tekemistä valtaisan auktoriteettivihani kanssa. Sen ohessa että taputtelen pätijöitä maan tasalle, nostan heikompia ja toimin diplomaattityynynä riitapukareiden välillä. Olin viisi viikkoa pois viiteryhmäni luota ja kaikenlainen sabotaasi ja kiusaaminen nostivat päätään. Tekee tiukkaa jättää rangaistustoimenpiteet oikeutetun vallan käyttäjille, jotka eivät ymmärrä miten yhteisö toimii.

      Jos joku käyttäytyy minua kohtaan ala-arvoisesti, katkaisen välittömästi yhteydenpidon. Minua on hyväntahtoisena ja lyhytnäköisenä ihmisenä käytetty monella tapaa hyväksi, mutta koska minulla ei ole tarvetta esiintyä uhrina tai muuten kerjätä huomiota, asiaa käsitellessä käännän monet negatiiviset tunteeni muistuttamaan vain kohtuullista vitutusta ja vihaa.

      Mietin tässä vielä, josko jollakulla olisi riittävästi luonnetta pistää minut kuriin ja nuhteeseen. Voimakastahtoiset ja tarkkanäköiset ihmiset viehättävät tavattomasti.

      • oinasN

        Kovin tuttua. Olen sitä mieltä että osaan itse järjestää elämäni juuri sellaiseksi kuin haluan, eikä kenekään tarvi tulla siihen neuvomaan, pätemään, auttamaan pyytämättä tms. Kaikenlainen ruikutus ja itsesääli saavat aikaan vain ärtyneen reaktion. Olen rehellinen itselleni aina ja kaikessa. Tunnustan virheeni niin suoraan että usein kuulija hämmentyy. Arvostan samaa piirrettä muissa. Inhoan roikkumista ja sitä että pitäisi muiden elämä muuttaa hyväksi. Kaikenlaiset ulkopuolelta tulevat vaatimukset saavat aikaan ahdistusta. Minulla on omat korkeat mittarini joiden mukaan hoidan asiani, enkä kunnianhimoisena yleensä mene sieltä missä aita on matalin. Oletan että koska itsekin takaiskujen jälkeen nousen jaloilleni, muutkin pystyvät samaan.
        Seurustelusuhteet kariutuvat lyhyeen. Viihdyn hyvin yksinkin, en tarvitse siihen ketään kertomaan minulle miten tärkeä olen. Kaikenlaiset rakkaudentunnustukset ahdistavat ja koen ne pallona jalassa ja vaatimuksina tulevaisuudesta. Mutta koska en tiedä tulevaisuudesta, enkä haluakaan, jatkan matkaa yksin. En voi sietää kyttäämistä, mustasukkaisuutta, epäluuloisuutta ja urkkimista. Kyllästyn siinä vaiheessa kun kohde on saavutettu ja hän alkaa ripustautua (mitä kai joku sanoo sitoutumiseksi :) ) Olen seurustellut pari pidempää pätkää, mutta ne miehet eivät tosiaankaan vikisseet minun pillini mukaan ;) vaan eläneet omaa elämäänsä järjestelemättä sitä minun mukaani. Vaikka rakastan flirttailua ja pelejä, olen uskollinen. Seurustelusuhteessa pitää olla jännitettä. Elämässä pitää olla jännitettä.
        En muista nimipäiviä enkä kisssanristiäisiä. En osta synttäri/joululahjoja mikäli mielessä ei ole heti jotain loistavaa. Toisaalta saatan ostaa jotakin eteen tulevaa milloin tahansa, koska se on juuri sitä mistä kohde tykkäisi.
        Puolustan minulle tärkeitä ihmisiä henkeen ja vereen. Olen lojaali ja luotettava ystävä (mikä tietysti edellyttää sitä että minulle annetaan tilaa, eikä loukkaannuta esim. suunnitelmien peruuntumisesta) Innostun uusista asioista ja minut on helppo saada mukaan melkein mihin vaan. Olen intohimoinen ja kokeilunhaluinen. Oikeasti mietin paljon syvällisiäkin asioita, mutta niistä puhun vain luotettujen ihmisten kanssa. Inhoan asioiden kaunistelua ja epäoikeudenmukaisuutta. Kerron mielipteeni vaikkei sitä kysyttäisikään.


      • Depe__
        oinasN kirjoitti:

        Kovin tuttua. Olen sitä mieltä että osaan itse järjestää elämäni juuri sellaiseksi kuin haluan, eikä kenekään tarvi tulla siihen neuvomaan, pätemään, auttamaan pyytämättä tms. Kaikenlainen ruikutus ja itsesääli saavat aikaan vain ärtyneen reaktion. Olen rehellinen itselleni aina ja kaikessa. Tunnustan virheeni niin suoraan että usein kuulija hämmentyy. Arvostan samaa piirrettä muissa. Inhoan roikkumista ja sitä että pitäisi muiden elämä muuttaa hyväksi. Kaikenlaiset ulkopuolelta tulevat vaatimukset saavat aikaan ahdistusta. Minulla on omat korkeat mittarini joiden mukaan hoidan asiani, enkä kunnianhimoisena yleensä mene sieltä missä aita on matalin. Oletan että koska itsekin takaiskujen jälkeen nousen jaloilleni, muutkin pystyvät samaan.
        Seurustelusuhteet kariutuvat lyhyeen. Viihdyn hyvin yksinkin, en tarvitse siihen ketään kertomaan minulle miten tärkeä olen. Kaikenlaiset rakkaudentunnustukset ahdistavat ja koen ne pallona jalassa ja vaatimuksina tulevaisuudesta. Mutta koska en tiedä tulevaisuudesta, enkä haluakaan, jatkan matkaa yksin. En voi sietää kyttäämistä, mustasukkaisuutta, epäluuloisuutta ja urkkimista. Kyllästyn siinä vaiheessa kun kohde on saavutettu ja hän alkaa ripustautua (mitä kai joku sanoo sitoutumiseksi :) ) Olen seurustellut pari pidempää pätkää, mutta ne miehet eivät tosiaankaan vikisseet minun pillini mukaan ;) vaan eläneet omaa elämäänsä järjestelemättä sitä minun mukaani. Vaikka rakastan flirttailua ja pelejä, olen uskollinen. Seurustelusuhteessa pitää olla jännitettä. Elämässä pitää olla jännitettä.
        En muista nimipäiviä enkä kisssanristiäisiä. En osta synttäri/joululahjoja mikäli mielessä ei ole heti jotain loistavaa. Toisaalta saatan ostaa jotakin eteen tulevaa milloin tahansa, koska se on juuri sitä mistä kohde tykkäisi.
        Puolustan minulle tärkeitä ihmisiä henkeen ja vereen. Olen lojaali ja luotettava ystävä (mikä tietysti edellyttää sitä että minulle annetaan tilaa, eikä loukkaannuta esim. suunnitelmien peruuntumisesta) Innostun uusista asioista ja minut on helppo saada mukaan melkein mihin vaan. Olen intohimoinen ja kokeilunhaluinen. Oikeasti mietin paljon syvällisiäkin asioita, mutta niistä puhun vain luotettujen ihmisten kanssa. Inhoan asioiden kaunistelua ja epäoikeudenmukaisuutta. Kerron mielipteeni vaikkei sitä kysyttäisikään.

        Haha! Ihan kuin minä kirjoittaisin.
        "Kaikenlaiset rakkaudentunnustukset ahdistavat ja koen ne pallona jalassa ja vaatimuksina tulevaisuudesta."
        -Tää on just sellanen kaksteränen miekka, että tottakai sitä haluaa kuulla jonkun välittävän, mutta samalla se alkaa ahdistaa. :D

        "Olen sitä mieltä että osaan itse järjestää elämäni juuri sellaiseksi kuin haluan, eikä kenekään tarvi tulla siihen neuvomaan, pätemään, auttamaan pyytämättä tms."
        -Niinpä.


      • OikkuN myös

        Tuollainen minäkin! Pienestä saakka muistan tuon auktoriteetti kammon ja kapinan kaikkea idioottimaista "koska aina on tehty näin" vastaan :D Hrrr... järjenkin käyttö on sallittu, eikö?

        Samoin kaikenlaiset kiusaajat ja muiden alistajat saavat huutia minun läsnäollessani, edelleenkin puutun heti kaikenlaiseen sortoon ja epäreiluuteen sitä nähdessäni. Minun luokassani koulussa ei kiusattu ketään saati työpaikoillani näin aikuisena, se on varma! Aina, aina olen heikomman puolella - miksen voisi käyttää suunnatonta voimaani myös muiden hyväksi? ;)


    • Oinas-tyttö

      Ihan mahtavaa luettavaa :D. Tunnistan itseni tästä kaikesta, vaikka en aina haluaisi horoskooppeihin uskoakaan.

      Auktoriteetit ovat olleet minulle ongelma koko elämäni ajan. Ala-asteen opettajani oli sanonut vanhemmilleni, että olen oikein hyvä oppilas, mutta kova sanomaan vastaan :D. Olen jatkanut samalla linjalla siitä saakka. Kaikki mikä on jollakin tavalla pakollista ahdistaa. Autan mielelläni ystäviäni, mutta mikäli en koe tekeväni sitä vapaa ehtoisesti jätän asian varmasti tekemättä.

      Nautin yksinolosta, mutta ystävät ovat minulle tärkeitä. Ja tämä joukko, joka pääsee lähelle elämääni onkin sitten tarkoin valittu. Jos joku pettää luottamukseni tai osoittautuuu muuten sietämättömäski, katkaisen välimme välittömästi. Tästä syystä näytän ehkä ulospäin kylmältä kusipäältä, mutta mikäli jaksaa kurkistaa vähän syvemmälle huomaa, että teen sen vain tehdäkseni asiat mutkattomimmiksi. Rakastan hyviä ystäviä, mutta en kaipaa ihmisiä ympärilleni vain siksi että minulla olisi seuraa. Jos homma ei toimi, niin turha siihen on jäädä itkemään.

      Spontaanius ja äkkipikaisuus on jotain mistä useimmiten olen myös ylpeä, vaikka se aika ajoin aiheuttaa jos jonkinlaisia ongelmia. Toimin ennen kuin ajattelen. Ja toiminta onkin sitten suoraa ja rehellistä. En muista kenenäkään syntymäpäiviä ja kissanristiäisiä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa etten välittäisi, se ei vaan ole riittävän spontaania.

      Olen erittäin intohimoinen. Kun ihastun, haluan että kaikki tapahtuu salamannopeasti, en jaksa pohdintaa ja vatvomista. Haluan syöksyä pää edellä ja törmätä mileummin seinään heti, kun vasta pitkän vatvomisen jälkeen. Olen pettänyt suhteissani, mutta koska arvostan rehellisyyttä erittäin paljon, olen joutunut päättämään nämä suhteet siihen. Kaikki on tuntunut olevan peruuttamattomasti pilalla. Kumppanini täytyy olla taistelupari, joka antaa minulle haastetta ja vastusta. En halua pitää ketään tossun alla, mutta useimmiten tilanteet ajautuvat siihen suorasukaisuuteni ja määrätietoisuuteni vuoksi. Tilannetta kuvaa hyvin riita, joka minulla oli exäni kanssa. Olin huonolla tuulella, tiuskin ja ärhentelin typeristä pikku asioista. Hän yritti lepytellä minua ostamalla lahjoja, josta suutuin vielä enemmän. Olisin halunnut mielummin että hän ottaa olkapäistä kiinni ja sanoo, että nyt lopetat typerän valituksen ja olet hiljaa.

      Elämä on paljon hauskempaa kun on tarpeeksi tulisuutta luonteessa. Ei käy päivät tylsiksi kun sekoittaa pakkaa aina silloin tällöin. Jos maailmassa on virhe, niin minä menen ja korjaan sen, maksoi mitä maksoi.

      • Reipas tyttö olet ;)

        Ihan minun makuuni :D


    • Miia:)

      Ite oon Oinas nainen, mut en tunnista ittestäni mitään noista piirteistä.. okei no itsepäinen joskus..

    • Mä kyll tunnistan itseni noista piirteistä oikein hyvin :D
      itsepäinen, tempperamenttisuutta riittää ja todellakin sanon vastaan ja kovasti monessa asiassa, kerron yleensä asiat niinkuin ne on. Ja oon mustasukkainen, suutun helposti mutta lepyn sitten sitäkin nopeemmin :D Jännä kyllä miten voi pitää niin paljon paikkansa vaikka en horoskooppeja luekkaan tai usko niihin!

    • Itse en ole vittumainen,ellen ole todella loukkaantunut! Olen yleensä ystävällinen. Kiihdyn helposti nollasta sataan,mutta päästelen sitten höyryjä tilittämällä esimerkiksi hyville ystäville,joita muuten arvostan mitä suurimmassa määrin!

      Olen itsepintainen,joten pidän puoleni. Ymmärrän myös milloin on astuttava sivuun ettei käy huonosti. Väkivaltainen en ole,vaikka varmasti jotkut ovat joskus niin luulleetkin jos olen kovaan ääneen jostakin kohkannut.

      Olen yleensä porukassa se,jolla on homma hallussa.

      Olen huumorintajuinen,enimmäkseen musta huumori uppoaa.

    • luotettava oinas

      Aloittaja, viestisi oli rehellistä puhetta ja totta. Kaikki eivät näköjään kestä suoria sanoja, ja rehellisyyttä, minkä näkee annettujen miinusmerkkien määrästä. Niistä ei tietenkään kannata välittää mitään. Olen itsekin oinas.

    • Hah!

      Kiitos Ap:lle vaan rehellisyydestä, kyllä te oinaat vaan olette vitumaista sakkia, minkäs te sille voitte! :D

    • skorpparinainen

      just kaikki toi teissä oinaissa kiehtoo...ainakin skorppioonin mielestä

    • Puukotettu oinas

      Puhtaasti oleva oinas ei puukota toisia selkään, mutta jos on rajatapaus oinas niin ne kyllä harrastavat tällaista. Itse olen saannut raja-oinaan puukosta.

    • jälleen sinkku :)

      Täällä yksi oinas nainen ihmettelee miten hyvin löysikään itsensä tästä ketjusta. Minä en voi sietää sitä että toimiani pyritään rajoittamaan tai esim. kumppani alkaa mustasukkaiseksi. Myöskään auktoriteetteja on erittäin vaikea kestää. Tiedän kyllä itse parhaiten miten asiani hoidan ja minähän hoidan ne aina loistavasti!

      Kunnioitan kaikkia ihmisiä ja pyrin aina ottamaan muut huomioon. Mutta itsekeskeiset ja selkäänpuukottajat jäävät kyllä auttamattomasti piirini ulkopuolelle, kuten itse asiassa kovin monet muutkin. Vaikutan varmaan etäiseltä, mutta lähipiirini onkin minulle tärkeä, eikä muilla ole niin merkitystä. Puheissani olen liikaa minä, minä, minä.

      Viihdyn loistavasti yksikseni suurimman osan ajastani. Välillä on tietysti kiva olla kumppaninkin kanssa tai nähdä ystäviä, mutta ei kokoajan, liika läheisyys ahdistaa. Tekemistä keksin kokoajan ja minulla on tuhat rautaa tulessa, vaikeampi sitten saada mitään niistä valmiiksi. Lapsilleni olen loistava emo, jaksan kokoajan kehitellä aktiviteettiä ja toimintaa lasten elämään ja kannan vastuuni, tosin olen iloinen että pikkulapsiaika on ohi ja lapset eivät roiku helmoissani enää 24h, jolloin saan omaa aikaa enemmän.

      Miehillä on tapana takertua minuun, mutta parin vuoden välein joudun toteamaan että tämä suhde oli nyt sitten tässä. Mielenkiinto katoaa ja arjen tasaisuus tappaa kaikki parisuhdeviritelmät. Pitäisi olla enemmän toimintaa, haastetta, jännitystä. Olen toivoton flirttailija, mutta aina uskollinen kuitenkin. Pientä säpinää on hauska kuitenkin kehitellä vaikka jokaisella kauppareissulla.

    • Vaakatyttö

      Minun EX Oinasmieheni on istunut vankilassa syystä,kun on niin hermoheikko...turpaan tulee ja jopa puukko heilahtaa jos hänelle alat...pelottava tyyppi.Itse säilyin hengissä kun lopetin suhteemme ajoissa. Jotenkin säälin häntä ja tiedän ,että yhtä taistelua hänen elämänsä on....myös siis itseään vastaan,mutta en osannut auttaa häntä mitenkään vaikka aikani yritin. Luulin ,että Rakkaudella voi parantaa toisen,mutta ei,ei voi.Kaikesta huolimatta toivon hänelle kaikkea hyvää,rauhaa.Nimenomaan tuota rauhaa ja tasapainoa ja rakkauttakin,koska kaikkein kipeiten hän kaipaa rakkautta,mutta kukaan ei voi henkeensä riskeerata olemalla/elämällä hänen kanssaan....no,tuosta on jo hirmu kauan aikaa enkä tiedä,mikä hänen tilanteensa on tänäpäivänä.

    • Rantojenmies

      Moro.
      Minulla olis oinas miehenä kysymys muille oinaille (ja kaikille muillekkin) joka on jäänyt vaivaamaan.
      En juuri ole välittänyt horoskoopeista ym mutta nyt vuosien varrella pistänyt merkille että ainakun ihastun/rakastun naiseen se on kauris! Siis horoskoopiltaan.... :D
      Mikä siinä on että vain kauris tytöt saavat pääni kääntymään ja myöhemmin aina paljastuu kauriiksi. Suhteet on harvemmin toiminut lähinnä kauris haluaa erota ja särkee sydämmeni joka kerta :DD Mutta olen jo tottunut tähän asetelmaan. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ?

    • oikku4

      Itse oinaana mieluiten päätyisin vaaka tai jousimiesnaiseen .oinas on kyllä ilmeisesti aika haastava ihminen ja itse varmaan olen ollut sen takia sinkkuna,en sen vuoksi etten pitäisi naisista. olen vain ollut varovainen sitoutumisessa. olisihan se kiva seurustella mukavan naisen kanssa. mutta en mielellään ihan tossun alle aio suostua, mutta kyllähän se holestuttaa kohta 50v sinkkuna olleena, jos jää yksin.mutta toivon,että minullekin on se oma kultu jos näin saa sanoa. nim kokemusta on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe