... ilman että niistä tulee epäselviä?
Tarkoitan nyt sitä, että onko pitkä valotusaika?
Kuulisin mielelläni muitakin kommentteja kyseisestä kamerasta. Onko hyvä? Sopiiko aloittelijalle? Olisiko jotain parempaa vaihtoehtoa? yMS
KIITOS!
ihg-
Valotusaika
Siihen valotusaikaan saattaapi vaikuttaa enemmän vaikkapa objektiivin valovoima kun runko, mä luulen...Samalla aukolla ja ISOlla pitäis tulla sama valotusaika rungosta riippumatta. Pimeässä valotusaika on väkisinkin aika pitkä ilman salamaa, oli runko mikä tahansa.
Ei oo hyvä. Sopii aloittelijalle. Satasarjakin on aloittelijalle mun mielestä parempi ainakin paremman tarkennuksen suhteen.
Pieni ja muovinen, jos valokuvaus oikeesti kiinnostaa ni vaikka joku käytetty kymppisarjalainen olis ehkä parempi valinta.
Kuvanlaadussa ei kuitenkaan oo juurikaan muita kroppirunkoja huonompi, erot löytyy käytettävyydestä.
Aloittelija toki selviää halvemmallakin setillä, mutta jos on laittaa rahaa heti alussa, saa todellisuudessa helppokäyttöisemmän kameran.
Ei kun
50D on 700€Hintaaaon
Huomaa, että tuon 50D:n hinnalla saisi kaksi tonnideetä!Itsekin kuvaan tonnisella, enkä ole ostostani katunut. Putkistoa käytössäni 17-85 IS, 70-300 IS ja 100 macro. Tuolla paketilla aika pitkälle pärjäilee aloitteleva harrastelija.
Minäkin tyytyväinen
Ja sehän tietty riippuu myös siitä millasia objektiivejä käyttää. Itselläni on tällä hetkellä vain 18-55(oletus) ja 55-250 IS lisäksi käytän Canon, PowerShot SX120 IS digikameraa, joka on ollut todella hyvä valinta, mutta ei vaan voi kasvattaa - käytän sitä macro-kuvauksessa.Tuo oletus 18-55 on vanha malli ja siinä ei ole kuvanvakaaja, mutta muuten on kelpo objektiivi.
Nykyään 1000D saa 300:lla eurolla - pelkkä runko(ilman objektiiviä).
kuvaaminen pim./ hämärä
On kyseisessä kuvaamisessa omat "jännät" puolensa ja vaatii aina jalustan!!! 30 sek valotuksella saa jo melkoista kuvaa hämärässä ja jopa pimeässäkin.Hinta/laatu hyvä kyseisellä kameralla vaikka täällä joidenkin muutamien tapana moittia lopulta perusteettomasti?
Itse olen hankintaani tyytyväinen ja suosittelenkin järjestelmää vilpittömästi kaikille.
Tiukka fakta
Runko ei määrää valotusaikaa.Rautainen asiantuntemus
Kyllä se runko määrää valotusajan "Auto" asennossa. Jos kokeilet jotain muuta Tv tai M niin sitten sinä.Taidat kuitenkin käyttää "FulAutoa" kun et tuon pidempään kirjalliseen ilmaisuun asian sivusta pysty.
Määräysvalta
Runko ei päätä mitään, kaikki valinnat on aina kuvaajalla...Automaattiohjelmat tarjoavat kyllä aukolle ja ajalle arvoja, mutta kuvaajan oma valinta on, käyttääkö niitä vai ei...
Paskapuhetta
Runko ei päätä vaan kuvaaja. Olen kuvannut aktiivisesti vuodesta -79, laakafilmistä digiin. Asiantuntemukseni valokuvauksen alalla on todellakin rautainen. Niin rautainen että uskallan teettää ottamastani kuvasta ison vedoksen kehystettynä tarkistamatta otosta etukäteen, koska tiedän että kuvani onnistuu. Tosin harvemmin teetän kuviani vaan vedostan ne itse. Siihen taas on syynä se ettei tästä maasta löydy minun vaatimustasoa tyydyttävää vedostusliikettä.Mistäs oot
Kamerat ja filmin hankkinut, löytyykö niitä edes vaatimustasoosi sopivia?Kiitoss !! (;
http://www.canon.fi/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_1100D.aspx?faqtcmuri=tcm:22-821716&page=1&type=faq
pidennä valotusaikaa ...tai jotain