... ilman että niistä tulee epäselviä?
Tarkoitan nyt sitä, että onko pitkä valotusaika?
Kuulisin mielelläni muitakin kommentteja kyseisestä kamerasta. Onko hyvä? Sopiiko aloittelijalle? Olisiko jotain parempaa vaihtoehtoa? yMS
KIITOS!
Huom! Voiko canon1000D:llä ottaa kuvia PIMEÄSSÄ/HÄMÄRÄSSÄ...
14
1130
Vastaukset
- Yksinkertainen vasta
Voi ottaa, vaatii jalustan
- NicoNisti
Siihen valotusaikaan saattaapi vaikuttaa enemmän vaikkapa objektiivin valovoima kun runko, mä luulen...
Samalla aukolla ja ISOlla pitäis tulla sama valotusaika rungosta riippumatta. Pimeässä valotusaika on väkisinkin aika pitkä ilman salamaa, oli runko mikä tahansa.
Ei oo hyvä. Sopii aloittelijalle. Satasarjakin on aloittelijalle mun mielestä parempi ainakin paremman tarkennuksen suhteen.
Pieni ja muovinen, jos valokuvaus oikeesti kiinnostaa ni vaikka joku käytetty kymppisarjalainen olis ehkä parempi valinta.
Kuvanlaadussa ei kuitenkaan oo juurikaan muita kroppirunkoja huonompi, erot löytyy käytettävyydestä.- Canonisti minäkin
Rajala myy 50D runkoa pois 600€:lla. Siihen objektiiviksi pari hyvää primea, salama ja jalusta, niin setillä pärjää pitkälle.
Aloittelija toki selviää halvemmallakin setillä, mutta jos on laittaa rahaa heti alussa, saa todellisuudessa helppokäyttöisemmän kameran. - Sama mies
Canonisti minäkin kirjoitti:
Rajala myy 50D runkoa pois 600€:lla. Siihen objektiiviksi pari hyvää primea, salama ja jalusta, niin setillä pärjää pitkälle.
Aloittelija toki selviää halvemmallakin setillä, mutta jos on laittaa rahaa heti alussa, saa todellisuudessa helppokäyttöisemmän kameran.50D on 700€
- 10000kuvaa
Sama mies kirjoitti:
50D on 700€
Huomaa, että tuon 50D:n hinnalla saisi kaksi tonnideetä!
Itsekin kuvaan tonnisella, enkä ole ostostani katunut. Putkistoa käytössäni 17-85 IS, 70-300 IS ja 100 macro. Tuolla paketilla aika pitkälle pärjäilee aloitteleva harrastelija. - Harastelija!
10000kuvaa kirjoitti:
Huomaa, että tuon 50D:n hinnalla saisi kaksi tonnideetä!
Itsekin kuvaan tonnisella, enkä ole ostostani katunut. Putkistoa käytössäni 17-85 IS, 70-300 IS ja 100 macro. Tuolla paketilla aika pitkälle pärjäilee aloitteleva harrastelija.Ja sehän tietty riippuu myös siitä millasia objektiivejä käyttää. Itselläni on tällä hetkellä vain 18-55(oletus) ja 55-250 IS lisäksi käytän Canon, PowerShot SX120 IS digikameraa, joka on ollut todella hyvä valinta, mutta ei vaan voi kasvattaa - käytän sitä macro-kuvauksessa.
Tuo oletus 18-55 on vanha malli ja siinä ei ole kuvanvakaaja, mutta muuten on kelpo objektiivi.
Nykyään 1000D saa 300:lla eurolla - pelkkä runko(ilman objektiiviä).
- kuvailija -61
On kyseisessä kuvaamisessa omat "jännät" puolensa ja vaatii aina jalustan!!! 30 sek valotuksella saa jo melkoista kuvaa hämärässä ja jopa pimeässäkin.
Hinta/laatu hyvä kyseisellä kameralla vaikka täällä joidenkin muutamien tapana moittia lopulta perusteettomasti?
Itse olen hankintaani tyytyväinen ja suosittelenkin järjestelmää vilpittömästi kaikille. - anticanonisti!
Runko ei määrää valotusaikaa.
- promussolini
Kyllä se runko määrää valotusajan "Auto" asennossa. Jos kokeilet jotain muuta Tv tai M niin sitten sinä.
Taidat kuitenkin käyttää "FulAutoa" kun et tuon pidempään kirjalliseen ilmaisuun asian sivusta pysty. - kuvaajalla...
promussolini kirjoitti:
Kyllä se runko määrää valotusajan "Auto" asennossa. Jos kokeilet jotain muuta Tv tai M niin sitten sinä.
Taidat kuitenkin käyttää "FulAutoa" kun et tuon pidempään kirjalliseen ilmaisuun asian sivusta pysty.Runko ei päätä mitään, kaikki valinnat on aina kuvaajalla...
Automaattiohjelmat tarjoavat kyllä aukolle ja ajalle arvoja, mutta kuvaajan oma valinta on, käyttääkö niitä vai ei... - ei mussolini
promussolini kirjoitti:
Taidat kuitenkin käyttää "FulAutoa" kun et tuon pidempään kirjalliseen ilmaisuun asian sivusta pysty.Runko ei päätä vaan kuvaaja. Olen kuvannut aktiivisesti vuodesta -79, laakafilmistä digiin. Asiantuntemukseni valokuvauksen alalla on todellakin rautainen. Niin rautainen että uskallan teettää ottamastani kuvasta ison vedoksen kehystettynä tarkistamatta otosta etukäteen, koska tiedän että kuvani onnistuu. Tosin harvemmin teetän kuviani vaan vedostan ne itse. Siihen taas on syynä se ettei tästä maasta löydy minun vaatimustasoa tyydyttävää vedostusliikettä.
- kysyy saa
ei mussolini kirjoitti:
Runko ei päätä vaan kuvaaja. Olen kuvannut aktiivisesti vuodesta -79, laakafilmistä digiin. Asiantuntemukseni valokuvauksen alalla on todellakin rautainen. Niin rautainen että uskallan teettää ottamastani kuvasta ison vedoksen kehystettynä tarkistamatta otosta etukäteen, koska tiedän että kuvani onnistuu. Tosin harvemmin teetän kuviani vaan vedostan ne itse. Siihen taas on syynä se ettei tästä maasta löydy minun vaatimustasoa tyydyttävää vedostusliikettä.
Kamerat ja filmin hankkinut, löytyykö niitä edes vaatimustasoosi sopivia?
- elzuDaa
En ihan vielä päässy kärryille noista kommenteista (: Niin miten saa hyvän/kauniin kuvan Canon eos 1100d:llä ? Itse olen käyttänyt valintoja : AV,P & TV.
Kiitoss !! (;- Asiakastuki
Katto tuolta:
http://www.canon.fi/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_1100D.aspx?faqtcmuri=tcm:22-821716&page=1&type=faq
pidennä valotusaikaa ...tai jotain
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543935Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603513Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084