Pääsevätkö kaikki hyvät ihmiset taivaaseen?

tetragrammiin-JHWH

Apt. 2:34: "Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra (Jehova)sanoi minun Herralleni (Jeesus): Istu minun oikealle puolelleni". Jehova sanoi Daavidia " sydämensä mukaiseksi mieheksi" (Apt 13:22.)

Matt. 11:11: "Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän. " Johannes ei siis mennyt taivaaseen, kun hän kuoli.

Ps. 37:9, 11, 29: "Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan. – – nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta. ----Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti."

Raamattu osoittaa etteivät kaikki hyvät ihmiset mene taivaaseen. Mihin he sitten menevät?

Raamattu opettaa että he saavat ylösnousemuksen tänne maan päälle. Tästä Jeesus antoi meille annakkovakuuden herättämällä kuolleista ihmisiä jatkamaan elämäänsä täällä maan päällä kuten esim. Lasarus. Martta, Lasaruksen sisar uskoi ylösnousemukseen maan päälle vastatessaan Jeesukselle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä". Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut." (Joh 5:28-29; 11:20–25.)

Jeesuksen ei olisi ollut rakkaudellista kutsua Lasarusta takaisin autuuden tilasta toisesta elämästä. Mutta se, että Jeesus herätti Lasaruksen elottomasta tilasta, oli rakkaudellista sekä häntä että hänen sisariaan kohtaan. Lasaruksesta tuli jälleen elävä ihminen vaikkakin kuolema kohtaisi häntä myöhemmin uudelleen.

Apt 24:15:"ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin."

50

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu.

Olkoon kuinka hyvä ihminen tahansa , hänen täytyy uskoa Jeesukseen Kristukseen että
      hän voi pelastua , tällä pelastuksella tarkoitan sitä, että sillä tämä henkilö tulee autuaaksi.

• tetragrammiin JHWH

opettaa että täytyy uskoa Jeesukseen pelastuakseen. Mutta mitä Raamattu sanoo miten voi saada uskon?

Room 10:17:"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
        Apt 17:11-12:"Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet. "

Ihmisen täytyy ensin saada selville, mitä Raamattu sanoo, ja hänen uskonsa vahvistuu, jos hän tutkii sitä huolellisesti vakuuttuakseen sen luotettavuudesta.

Riittääkö pelastukseen pelkkä usko?

Jaakob 2:17-26:"Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois? Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. "

• tetragrammiin JHWH

pelastuksella, kun henkilö tulee autuaaksi?

• savon ukko
        tetragrammiin JHWH kirjoitti:

opettaa että täytyy uskoa Jeesukseen pelastuakseen. Mutta mitä Raamattu sanoo miten voi saada uskon?

Room 10:17:"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
        Apt 17:11-12:"Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet. "

Ihmisen täytyy ensin saada selville, mitä Raamattu sanoo, ja hänen uskonsa vahvistuu, jos hän tutkii sitä huolellisesti vakuuttuakseen sen luotettavuudesta.

Riittääkö pelastukseen pelkkä usko?

Jaakob 2:17-26:"Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois? Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. "

sekoittavat usein ihmisten päät. Niistä ei ole yhtään apua siihen olemmeko perempia ihmisiä, tai tulemmeko paremmiksi. Varsinkin kun niitä ei aina ymmärretä oikein, vaan heittäydytää itse vuosituhansien taakse.

Aabrahan oli kyllä sekopää, kun aikoi poikansa uhrata. Ei ole normaalin ihmisen hommia. Jumalakin sen huomasi. Abe oli muutenkin erikoilaatuinen syntinen mies, makaili tyttäriään ja sen sellaista. Tällaisista esimerkeistäkö meidän pitäisi ottaa oppia, ja pelastua? Jeesus taasen oli uuden ajan mies. Oli liian hyvä silloisten silmäätekevien vouhottajien mielestä. Ja menetti henkensä rehellisyydellään lähimmäisen rakkaudellaan, oikeudenmukaisuudellaan ja Jumalaansa luottavaiusuudellaan. Älkää hyvät kansalaiset alkako vertailla omia tekojanne ja uskoanne häneen. Muistelkaamme häntä auttajana, eikä millään teurastajien puheilla.

• teuta
        savon ukko kirjoitti:

sekoittavat usein ihmisten päät. Niistä ei ole yhtään apua siihen olemmeko perempia ihmisiä, tai tulemmeko paremmiksi. Varsinkin kun niitä ei aina ymmärretä oikein, vaan heittäydytää itse vuosituhansien taakse.

Aabrahan oli kyllä sekopää, kun aikoi poikansa uhrata. Ei ole normaalin ihmisen hommia. Jumalakin sen huomasi. Abe oli muutenkin erikoilaatuinen syntinen mies, makaili tyttäriään ja sen sellaista. Tällaisista esimerkeistäkö meidän pitäisi ottaa oppia, ja pelastua? Jeesus taasen oli uuden ajan mies. Oli liian hyvä silloisten silmäätekevien vouhottajien mielestä. Ja menetti henkensä rehellisyydellään lähimmäisen rakkaudellaan, oikeudenmukaisuudellaan ja Jumalaansa luottavaiusuudellaan. Älkää hyvät kansalaiset alkako vertailla omia tekojanne ja uskoanne häneen. Muistelkaamme häntä auttajana, eikä millään teurastajien puheilla.

Jos sinä sanot , että Aabrahanm on maanut tyttäriään , minä en kirjoita sulle sitten enää.
        Eikö se mies mahtanut olla joku muu. Hänestä on sanottu siten , että Hänen uskonsa oli
        vakaa ja rehellinen , siksi Hän sai Vanhurrskauden , siitä voi ottaa oppia , ja pelastua.

Jeesus oli Jumalan Poika , Ja koska oli Taivaasta Hän oli liian hyvä maanihmisille ja
        en tiedä sanoisinko vouhottajille mutta (ylipapit , farisekset , kiejanoppineet , yms.
        kuitenkin vihasivat Häntä ja ajoivat Hänen tuhoamisen viettiään ) Se ei kuitenkaan
        ollut , erilaisesti kuin minkä Herra oli rakentanut , Vain sitä kautta Jumalan Poika
        pelasti MEIDÄT , KUOLEMALLA MEIDÄN SYNTIEMME TÄHDEN . TODELLISUUDESSA
        MEILLÄ EI OLISI OLLUT MAHDOLLISUUTTA PELASTUA. EIKÄ SINULLAKAAN.s.ukko.

Näistä puheista teidänkin on ymmärrettävä kuka meidät pelastaa .Ja millä
        tavalla , Raamattu on täynnä oikeita kirjoituksia , ja sieltä se on oikeus
        haettava . USKO on oikea kun se on Jeesuksessa Kristuksessa vain se
        pelastaa. . . Oletko huomannut .

• teuta

pelastuksella, kun henkilö tulee autuaaksi?

Muuta tietä ei ole kuin , usko Jeesukseen Kristukseen.

• s.ukko
        teuta kirjoitti:

Jos sinä sanot , että Aabrahanm on maanut tyttäriään , minä en kirjoita sulle sitten enää.
        Eikö se mies mahtanut olla joku muu. Hänestä on sanottu siten , että Hänen uskonsa oli
        vakaa ja rehellinen , siksi Hän sai Vanhurrskauden , siitä voi ottaa oppia , ja pelastua.

Jeesus oli Jumalan Poika , Ja koska oli Taivaasta Hän oli liian hyvä maanihmisille ja
        en tiedä sanoisinko vouhottajille mutta (ylipapit , farisekset , kiejanoppineet , yms.
        kuitenkin vihasivat Häntä ja ajoivat Hänen tuhoamisen viettiään ) Se ei kuitenkaan
        ollut , erilaisesti kuin minkä Herra oli rakentanut , Vain sitä kautta Jumalan Poika

tarkista vielä kerran mitä siellä vanhantestamentin puolella lukee Abrahamista.

• tetragrammiin-JHWH
        savon ukko kirjoitti:

tainnut ymmärtää mistä tässä oli kysymys kun Jumala käski Abrahamin uhrata poikansa Iisakin polttoteurasuhrina. Abraham rakensi alttarin ja valmistautui uhraamaan Iisakin polttoteurasuhrina. Abraham tosiaan "ikään kuin uhrasi Iisakin", sillä " hän päätti , että Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään". Jehova puuttui asiaan vasta aivan viime hetkellä ja antoi pässin Iisakin sijaan uhrialttarille. Tämä ehdoton usko, johon liittyi täydellinen tottelevaisuus, sai Jehovan vahvistamaan liittonsa Abrahamin kanssa valalla, erityisellä laillisella takeella. (1Mo 22:1–18; Hpr 6:13–18; 11:17–19.) Abrahamillehan "oli sanottu: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläisen". Miten se voisi tapahtua kun hän uhraa Iisakin polttoteurasuhrina? Hän kuitenkin totteli Jumalaa koska luotti siihen että Jumalalla on kyky herättää henkiin Iisak uudelleen tänne maan päälle, jotta tuo lupaus voisi toteutua. Iisak oli Abrahamin ainokainen poika tuolloin. Mitä tämä tapaus vertauskuvaa?

Abrahamin halukkuus uhrata Iisak on esikuva siitä että Jumala antoi ainosyntyisen Poikansa Jeesuksen uhriksi meidän syntiemme edestä (Johannes 3:16). Jeesuksen lunastusuhri on niin suuri, että se oli kertakaikkinen uhri. Siksi meidän ei tarvi enää uhrata uhreja Jumalalle kuten tapahtui vielä lakiliiton aikana. Kristuksen uhri on vakuuttavin todiste Jehovan rakkaudesta meitä kohtaan. Koska Jumala on antanut tämän uhrin puolestamme, meidän on hyvä kysyä itseltämme: Millaisia uhrauksia minä olen valmis tekemään miellyttääkseni Jumalaa?

• tetragrammiin-JHWH
        teuta kirjoitti:

Muuta tietä ei ole kuin , usko Jeesukseen Kristukseen.

ymmärsinkin, mutta se autuaaksi tulo vielä jäi epäselväksi. Mitä se konkreettisesti on kun tulee autuaaksi?

• teuta
        tetragrammiin-JHWH kirjoitti:

tainnut ymmärtää mistä tässä oli kysymys kun Jumala käski Abrahamin uhrata poikansa Iisakin polttoteurasuhrina. Abraham rakensi alttarin ja valmistautui uhraamaan Iisakin polttoteurasuhrina. Abraham tosiaan "ikään kuin uhrasi Iisakin", sillä " hän päätti , että Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään". Jehova puuttui asiaan vasta aivan viime hetkellä ja antoi pässin Iisakin sijaan uhrialttarille. Tämä ehdoton usko, johon liittyi täydellinen tottelevaisuus, sai Jehovan vahvistamaan liittonsa Abrahamin kanssa valalla, erityisellä laillisella takeella. (1Mo 22:1–18; Hpr 6:13–18; 11:17–19.) Abrahamillehan "oli sanottu: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläisen". Miten se voisi tapahtua kun hän uhraa Iisakin polttoteurasuhrina? Hän kuitenkin totteli Jumalaa koska luotti siihen että Jumalalla on kyky herättää henkiin Iisak uudelleen tänne maan päälle, jotta tuo lupaus voisi toteutua. Iisak oli Abrahamin ainokainen poika tuolloin. Mitä tämä tapaus vertauskuvaa?

Abrahamin halukkuus uhrata Iisak on esikuva siitä että Jumala antoi ainosyntyisen Poikansa Jeesuksen uhriksi meidän syntiemme edestä (Johannes 3:16). Jeesuksen lunastusuhri on niin suuri, että se oli kertakaikkinen uhri. Siksi meidän ei tarvi enää uhrata uhreja Jumalalle kuten tapahtui vielä lakiliiton aikana. Kristuksen uhri on vakuuttavin todiste Jehovan rakkaudesta meitä kohtaan. Koska Jumala on antanut tämän uhrin puolestamme, meidän on hyvä kysyä itseltämme: Millaisia uhrauksia minä olen valmis tekemään miellyttääkseni Jumalaa?

Kristuksen syntiuhria ..

Miten niin , Hän riensi (Aabraham ) uhraamaan poikaansa , minusta hän oli vastahakoinen tai
        ainakin vähän niikuin h.moilanen ,, Mutta teki kaiken jonka Jumala oli käskenyt . USKOSTA
        että Jumalalla on toinen uhrilahja itselle .

• teuta

ymmärsinkin, mutta se autuaaksi tulo vielä jäi epäselväksi. Mitä se konkreettisesti on kun tulee autuaaksi?

koko paketti Kehdosta hautaan , sitten herätys ;Viimeinen tuomio ; taivaaseen pääsy.

• tetragrammiin-JHWH
        teuta kirjoitti:

koko paketti Kehdosta hautaan , sitten herätys ;Viimeinen tuomio ; taivaaseen pääsy.

selventänyt yhtään. Kait sitä täytyy olla jotakin konkreettista mitä pitää tehdä asian hyväksi, ei kait pelkästään hokemalla uskon Jeesukseen, uskon Jeesukseen riitä, vai riittääkö?

• savon ukko
        teuta kirjoitti:

tarkistin tuon Abrahamin tapauksen, sen tekikin hänen vejen poikansa Loot. Oloi se kuitenkin samaa sukua. Mutta ei tuo Abrahamikaan oiken synnitön ollut.ö Valehyelija, hävytön valehteli vaimonsa siskoksi, ja antoi hänet kuninkaan käyttöön maallista mammonaa vastaan. Oliko se sinun mielestäsi oikea vai väärä teko. Viestität vielä, että Abe oli rehellinen, oliko?

Minä kun olen vanha ja muistiki pätkii. Toivon että olisit jossain kanssani samaa mieltä, tuossakin Aben synnittömyydessä. Vielä kirjoitetaan, että Abraham oli hurskas ja Jumalaa pelkäävä mies.

Olen ruvennutkin tutkimaan vanhaa testamenttiä, sitä mitä te ette oikeni enää noteeraa. Sieltä löytyy paljon totuuksia, mitkä on aivan väärin nyky uskovienkin mielestä. Vieläkin toistan, että raamattua tulkitaan monella tavalla, kukin omaksi uskonsa vahvistukseksi.

• savon ukko

ymmärtää kyllä, että mitähän ääniä mahtoi Abe kuulla, kun tuollaisen rikoksen olisi tehnyt. On aivan turha sössöttää, että Jumala olisi niin toope, että tuollaise hävyttömän kokeen kautta olisi Aben uskoa koitellut. Abe oli muutenkin sekopää. Ohitit Aben Saaran uhrauksesta kuninkaalle, omien maallisten mammoniensa takia.

Kyllä raamattu on väärä kirja jos sen joitakin esimerkkejä pitäisi puolustaa, ja uskoa kaikki mikä joku värikäs apostoli on kertonut.

• Tee parannus
        savon ukko kirjoitti:

ymmärtää kyllä, että mitähän ääniä mahtoi Abe kuulla, kun tuollaisen rikoksen olisi tehnyt. On aivan turha sössöttää, että Jumala olisi niin toope, että tuollaise hävyttömän kokeen kautta olisi Aben uskoa koitellut. Abe oli muutenkin sekopää. Ohitit Aben Saaran uhrauksesta kuninkaalle, omien maallisten mammoniensa takia.

Kyllä raamattu on väärä kirja jos sen joitakin esimerkkejä pitäisi puolustaa, ja uskoa kaikki mikä joku värikäs apostoli on kertonut.

Nyt näemme jo selvästi mikä vilkkuu sivistyneen (lampaan) taljasi alta. Häntähän siellä vipottaa vinhasti puvun takin alla, ja sarven tyngät erottuvat otsassasi. :-)))

Pyhän Hengen valossa näin tämän salatun todellisuuden jo ensimmäisestä viestistäsi, vaikka olet olevinasi hyvin sivistynyt mies. Kyllä nämä veijarit tunnetaan. Enemnmän kunnioitan sellaista ihmistä, joka tunnustaa heti olevansa ateisti, eikä yritäkään näytellä jotakin muuta kun on.

• teuta

selventänyt yhtään. Kait sitä täytyy olla jotakin konkreettista mitä pitää tehdä asian hyväksi, ei kait pelkästään hokemalla uskon Jeesukseen, uskon Jeesukseen riitä, vai riittääkö?

Mutta , se tarkoittaa sitä , vaikka nopeutin elämää ja sen sulkua , niin luulin sinu jo olevan sen verran valveutunut ; että sait siitä selon : autuudesta olen oppinut tuntemaan , että se on ONNELLISUUS , ja se tarkoittaa sitä , kun sinä tai minä olen tullut tiemme päätökseen , ja meillä on varmuus JEESUKSEN PELASTUKSESTA , TAIVAASEEN . Me voimme kuolla onnellisena , kuten Aabraham , Iisk , Jaakob , Joosef.
        ja niin moni muu . Heidän jälkeensä on jääneet sanat , he kuolivat elämältä tarpeeksi saaneena , mutta
        onnelisena , ja autuaana . Kuin ne tuhannet jotka ovat uskossa kuolleet .

• tetragrammiin-JHWH
        teuta kirjoitti:

Kristuksen syntiuhria ..

Miten niin , Hän riensi (Aabraham ) uhraamaan poikaansa , minusta hän oli vastahakoinen tai
        ainakin vähän niikuin h.moilanen ,, Mutta teki kaiken jonka Jumala oli käskenyt . USKOSTA
        että Jumalalla on toinen uhrilahja itselle .

että Abraham oli niin kuin h.moilanen, (kuvittelehan itse tuo tilanne omalle kohdallesi) koska, miten toteutuisi lupaus joka hänelle oli annettu, mikäli hän uhraa Iisakin. Iisakin kautta kun oli luvattu hänelle jälkeläinen. Hän totteli Jehovaa koska uskoi ja luotti siihen että Iisakin Jumala kykenee herättämään kuolleista takaisin eloon, jotta Jumalan suunnitelmat kuitenkin toteutuisivat. Luehan tuo raamatunkohta uudelleen niin voit todeta ettei Abraham uskonut että Jumalalla olisi toinen uhri Iisakin tilalle.

• tetragrammiin-JHWH
        savon ukko kirjoitti:

missä kohtaa Raamatussa tuo kertomasi "Saaran uhraus kuninkaalle" onkaan, niin voidaan tarkistaa pitääkö se paikkansa.

• ????
        savon ukko kirjoitti:

Mitä muuten tykkäät ittestäs?

• teuta
        savon ukko kirjoitti:

tarkistin tuon Abrahamin tapauksen, sen tekikin hänen vejen poikansa Loot. Oloi se kuitenkin samaa sukua. Mutta ei tuo Abrahamikaan oiken synnitön ollut.ö Valehyelija, hävytön valehteli vaimonsa siskoksi, ja antoi hänet kuninkaan käyttöön maallista mammonaa vastaan. Oliko se sinun mielestäsi oikea vai väärä teko. Viestität vielä, että Abe oli rehellinen, oliko?

Minä kun olen vanha ja muistiki pätkii. Toivon että olisit jossain kanssani samaa mieltä, tuossakin Aben synnittömyydessä. Vielä kirjoitetaan, että Abraham oli hurskas ja Jumalaa pelkäävä mies.

Olen ruvennutkin tutkimaan vanhaa testamenttiä, sitä mitä te ette oikeni enää noteeraa. Sieltä löytyy paljon totuuksia, mitkä on aivan väärin nyky uskovienkin mielestä. Vieläkin toistan, että raamattua tulkitaan monella tavalla, kukin omaksi uskonsa vahvistukseksi.

Ei kukaan ole synnitön, ei yhden yksikään, paitsi Jeesus Kristus , ja siksi Jumala asetti Hänet
        sijais kärsijäksi meille ja raamatun väelle,että me pelastuisimme , mihin , taivaaseen .
        Raamattu on niin kirjoitettu , että siitä viisaat ja ymmärtäväiset ei saa sitä tietoa irti ,
        mitä luulevat saavansa ja siksi kaikki on monimutkaisen tuntuista , paitsi niille joille se on
        annettu , tulkinta ei ole hypätä tuosta vain tutkimaan , sitä edellyttää pidempiaikain luku.

Ei sillä ole väliä tutkiiko VT:a , vai UT:a . Uskon suhteen sillä molemmissa sitä on
        ja kuinka tarkasti pystyy tutkimaan , riippuu ahkeruudesta , mutta Usko riippuu
        uskomisesta ja sen saa Jumalan sanan kuulon alla .

• tetragrammiin-JHWH
        teuta kirjoitti:

Mutta , se tarkoittaa sitä , vaikka nopeutin elämää ja sen sulkua , niin luulin sinu jo olevan sen verran valveutunut ; että sait siitä selon : autuudesta olen oppinut tuntemaan , että se on ONNELLISUUS , ja se tarkoittaa sitä , kun sinä tai minä olen tullut tiemme päätökseen , ja meillä on varmuus JEESUKSEN PELASTUKSESTA , TAIVAASEEN . Me voimme kuolla onnellisena , kuten Aabraham , Iisk , Jaakob , Joosef.
        ja niin moni muu . Heidän jälkeensä on jääneet sanat , he kuolivat elämältä tarpeeksi saaneena , mutta

1 Joh 5:13:" Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä." Mitä "Jumalan Pojan nimeen" uskominen merkitsee?

Se merkitsee sitä, että tottelee kaikkia Kristuksen käskyjä, myös hänen käskyään "rakastaa toisiamme" (Joh 15:14, 17). Rakkaus pyrkii tekemään toisille hyvää. Se karkottaa kaikki rodulliset, uskonnolliset ja yhteiskunnalliset ennakkoluulot. Oletko samaa mieltä?

1 Joh 3:23:" Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut. "

• tetragrammiin-JHWH
        teuta kirjoitti:

Aabraham, Iisak, Jaakob, Joosef raamatun mukaan taivaaseen?

• teuta

että Abraham oli niin kuin h.moilanen, (kuvittelehan itse tuo tilanne omalle kohdallesi) koska, miten toteutuisi lupaus joka hänelle oli annettu, mikäli hän uhraa Iisakin. Iisakin kautta kun oli luvattu hänelle jälkeläinen. Hän totteli Jehovaa koska uskoi ja luotti siihen että Iisakin Jumala kykenee herättämään kuolleista takaisin eloon, jotta Jumalan suunnitelmat kuitenkin toteutuisivat. Luehan tuo raamatunkohta uudelleen niin voit todeta ettei Abraham uskonut että Jumalalla olisi toinen uhri Iisakin tilalle.

Kuvitellut , ja molemmin puolin jos olisin Iisak , kuin myös jos olisin Aabraham , ja joka kerta olen tuntenut
        huonouteni siinä asiassa , kummassakin roolissa , koska ymmäärrän että tämä on kuvittelua .

• tetragrammiin-JHWH
        teuta kirjoitti:

Kuvitellut , ja molemmin puolin jos olisin Iisak , kuin myös jos olisin Aabraham , ja joka kerta olen tuntenut
        huonouteni siinä asiassa , kummassakin roolissa , koska ymmäärrän että tämä on kuvittelua .

olisi sydämessään ajatellut ennen Iisakin uhrausta että Jumalalla olisi Iisakin tilalle toinen uhri, ei voitaisi sanoa näin: "Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut ja jolle oli sanottu: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläisen", sillä hän päätti, että Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään; ja sen vertauskuvana hän saikin hänet takaisin. (Hep 11:17-19.)

"Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? "
        (Ja 2:21.)

Jumala pystyy lukemaan sydämemme ajatuksetkin, joten aivan varmasti Abraham olisi uhrannut Iisakin ellei Jumala olisi puuttunut asiaan viime hetkellä.

1 Moos 22:10-12:" Ja Aabraham ojensi kätensä ja tarttui veitseen teurastaakseen poikansa. Silloin Herran enkeli huusi hänelle taivaasta sanoen: "Aabraham, Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen". Niin hän sanoi: "Älä satuta kättäsi poikaan äläkä tee hänelle mitään, sillä nyt minä tiedän, että sinä pelkäät Jumalaa, kun et kieltänyt minulta ainokaista poikaasi". " Miten sitten jatkuu jakeet 15-18:" Ja Herran enkeli huusi Aabrahamille toistamiseen taivaasta ja sanoi: "Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi, minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit. Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."

Mitä sanottiinkaan tuossa Heprealaiskirjeessä minkä vertauskuvana Abraham sai Iisakin takaisin?

• Usko Jeesukseen

Hyviä ihmisiä ei ole olemassa, tämän voit itsekin todeta Raamatusta.

Kysymys on siis absurdi.

• savon ukko

Hyviä ihmisiä ei ole olemassakaan, on vain huonoja ja syntisiä ja vielä huonompia. teuta, kerro mistä ihmisen pitää pelastua? Vaikka hän uskoo olevansa pelastettu, niin hän on edelleenkin yhtä syntinen.
        On vain ihmisen kuvitelma, että hän on nyt pelastunut, kun uskoo Jeesukseen. Kyllä Jeesukseen voi uskoa ilman pelastuksen tunnettakin. Me olemme kaikki sitten pelastetut tästä syntisestä katalasta maailmasta, kun saamme viimeisen kerran, nukkua valkoiseen ja kirkkaaseen uneen. Tämä on minun uskoni ja pelastukseni.

• tetragrammiin JHWH

hyvä ihminen ilmaista toisellakin tavalla, Jumalan mieluinen tai sellainen jonka Jumala hyväksyy. Toivottavasti nyt ymmärrät asian paremmin, ellei se noista lainaamistani raamatunkohdista käynyt selville.

• Usko Jeesukseen

hyvä ihminen ilmaista toisellakin tavalla, Jumalan mieluinen tai sellainen jonka Jumala hyväksyy. Toivottavasti nyt ymmärrät asian paremmin, ellei se noista lainaamistani raamatunkohdista käynyt selville.

Jeesus on ainoa, jonka Jumala hyväksyy.

• teuta
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

Ja Jeesus hyväksyy meidät muut . mutta ei ellei me uskota teesukseen.

• teuta
        savon ukko kirjoitti:

Hyviä ihmisiä ei ole olemassakaan, on vain huonoja ja syntisiä ja vielä huonompia. teuta, kerro mistä ihmisen pitää pelastua? Vaikka hän uskoo olevansa pelastettu, niin hän on edelleenkin yhtä syntinen.
        On vain ihmisen kuvitelma, että hän on nyt pelastunut, kun uskoo Jeesukseen. Kyllä Jeesukseen voi uskoa ilman pelastuksen tunnettakin. Me olemme kaikki sitten pelastetut tästä syntisestä katalasta maailmasta, kun saamme viimeisen kerran, nukkua valkoiseen ja kirkkaaseen uneen. Tämä on minun uskoni ja pelastukseni.

Penseä , ei voi muuttua kylmästä kuumaksi , ja päin vastoin , eli pitää muistaa
        että meillä on syntiä taivaan ja maanväli täyteen , siitä. Ja niistä vaelluksen
        vioista joita meillä on vaikka emme tiedä , kaikesta pitäen me tarvitsemme
        asioissa anteeksi antoa , sekä ottaa HERRAN PYHÄ EHTOOLLINEN USKOSSA.
        jos siinä ottamisessa on vajausta se on tarpeen tehdä riitävän usein .

• teuta
        savon ukko kirjoitti:

Jäi kertomatta , että minusta on Pyhä Henki joka sitten kirkastaa niitä asioita jotka on jäänyt sovittamatta.

Sitten niistä muista kirkastuksista , ne saattaa mennä tuonne aitoo kirkastus juhliin.

• teutatess

Ei niin , ei ainakaan niin hyviä että ne korvaisi Jumalaa.

• tetragrammiin-JHWH
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

on ollut muitakin. Väitätkö ettei esim. Abraham, Iisak, Jaakob, Mooses, Daavid ym. entisajan uskolliset Jumalan palvelijat olleet Jumalan hyväksymiä?

• repsikkamies

on ollut muitakin. Väitätkö ettei esim. Abraham, Iisak, Jaakob, Mooses, Daavid ym. entisajan uskolliset Jumalan palvelijat olleet Jumalan hyväksymiä?

kun kauppasi Saaran kuninkaalle rakastajaksi, saaden itselleen maallista mammonaa. Lisäksi aikoi uhrata poikansa harhakuvitelmiensa takia. MitäH?

• teuta
        repsikkamies kirjoitti:

kun kauppasi Saaran kuninkaalle rakastajaksi, saaden itselleen maallista mammonaa. Lisäksi aikoi uhrata poikansa harhakuvitelmiensa takia. MitäH?

Siihen aikaan oli tapana naida jopa sisko , Vasta myöhemmin Mooseksen aikana JUMALA kielsi Naimasta liian läheisiä sukulaisia , siis Terah oli kummankin isä , ja kummallakin oli eri äiti , Mitään kauppaamista ei Raamattu tunne , vain toteamus että hän on minun sisko , ( lue se selvittää paljon asiasta 1 Moos. 1:11-20 ).

Se maallinen mannona on myös siinä ,

Mutta kertomus Siitä kuinka hän joutui tilanteeseen, että uhrata poika on kirjoitettu luvussa 1 Moos. 22.

Sitten minä varoitan , ketään ilkkumasta Raamatun asioita.

• teuta
        teuta kirjoitti:

Siihen aikaan oli tapana naida jopa sisko , Vasta myöhemmin Mooseksen aikana JUMALA kielsi Naimasta liian läheisiä sukulaisia , siis Terah oli kummankin isä , ja kummallakin oli eri äiti , Mitään kauppaamista ei Raamattu tunne , vain toteamus että hän on minun sisko , ( lue se selvittää paljon asiasta 1 Moos. 1:11-20 ).

Se maallinen mannona on myös siinä ,

Mutta kertomus Siitä kuinka hän joutui tilanteeseen, että uhrata poika on kirjoitettu luvussa 1 Moos. 22.

Sitten minä varoitan , ketään ilkkumasta Raamatun asioita.

Aabraham oli hyvä ihminen , tarkoitat nyt varmaan sitä mitä sanoin aiemmin , ei yksikään hyvä peri
        Jumalan valtakuntaa, Kuinka Jumala olisi hänen kanssaan muutoin tehnyt LIITON ( 1 Moos. 15:18. )
        Aabraham oli kaikessa Herralle kuuliainen USKOSSA, ja se usko katsottiin hänelle Vanhurskaudeksi
        silloin oli vasta Liitto alussa , jos se olisi ollut Kristuksen liitto , siis nykyinen , kaikkia olisikin toisin
        Ei niin että autuus olisi erilainen , mutta elämä ja kaikki sellainen.

• Tiatua

Harhaoppisen tunnistaa helposti siitä, että hän sanoo ihmisiä hyväksi.
      Näin sanoessaan ihminen todistaa sen, että laki ei ole saanut koskettaa hänen omaan tuntoaan, ja herättää häntä tuntemaan syntejään.

Mark. 10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"

============
      *) Mark. 10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
      ============

Matt. 7:9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
      Matt. 7:10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?

===========
      ***) Matt. 7:11 Jos siis te, *** jotka olette pahoja, *** ...
      ===========

... osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

• teu.

Parijaetta aiemmin : joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin tämä papsi , se ei sinne pääse ..
        Mark. 10:16 Ja Hän otti lapsia syliinsä , pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä. Vertaa
        Matt: 19:16-30 . ; Luuk. 18:18-30.

• tetragrammiin-JHWH

on varsin selkeänä tiedossa oma syntisyyteni, eikä se että sanon ihmisiä hyväksi, tarkoita sitä että he olisivat täydellisiä kuten Jumala on. Miksi muuten Jeesus oikaisi miestä, joka sanoi häntä "Hyväksi Opettajaksi"? (Mark 10:17)

Kieltäytymällä tästä imartelevasta arvonimestä Jeesus antoi kunnian Jehovalle ja osoitti, että tosi Jumala on kaiken hyvän lähde. Lisäksi Jeesus kohdisti huomion siihen perustotuuteen, että kaiken Luojalla, Jehova Jumalalla, yksin on oikeus asettaa hyvää ja pahaa koskevat normit. (Matt. 19:16, 17; Luuk. 18:18, 19.)

Ketkä sinne taivaaseen ovat sitten menossa?

• Tiatua
        teu. kirjoitti:

Parijaetta aiemmin : joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin tämä papsi , se ei sinne pääse ..
        Mark. 10:16 Ja Hän otti lapsia syliinsä , pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä. Vertaa
        Matt: 19:16-30 . ; Luuk. 18:18-30.

Yksiselitteinen vastaus on: Niin hyvää ihmistä ei ole, että hyvyytensä tähden pääsisi taivaaseen.

• tetragrammiin-JHWH
        Tiatua kirjoitti:

Yksiselitteinen vastaus on: Niin hyvää ihmistä ei ole, että hyvyytensä tähden pääsisi taivaaseen.

mielestäsi sitten pääsevat? Suurin osa ihmisistä kun on sinne kuitenkin menossa.

• tetragrammiin-JHWH

suurin osa ihmisistä on menossa. Mistä tämä ajatusmaailma on sitten peräisin elleivät "hyvät" ihmiset pääsekkään sinne? Yleinen käsityshän on että "hyvät" ihmiset menevät taivaaseen eli kaikki ne, jotka uskovat Jeesukseen.

• teuta

Hyväkin ihminen tekee syntiä , mahdollisesti vielä tietämättään jolloin tulemme taas
        kerran siihen tulokseen : että hyvä ei tarvi mitään , hän tulee omillaan toimeen , sillä
        tarkoitan sitä , että huono sytinen saa katuessaan yhtälailla synnit anteeksi . Jos hyvä
        ei kadu ei se voi saada syntiä anteeksi , noin yksinkertaiseti.

• tetragrammiin-JHWH
        teuta kirjoitti:

Hyväkin ihminen tekee syntiä , mahdollisesti vielä tietämättään jolloin tulemme taas
        kerran siihen tulokseen : että hyvä ei tarvi mitään , hän tulee omillaan toimeen , sillä
        tarkoitan sitä , että huono sytinen saa katuessaan yhtälailla synnit anteeksi . Jos hyvä
        ei kadu ei se voi saada syntiä anteeksi , noin yksinkertaiseti.

syntejään ja kuitenkin tämän jälkeen tekee tahallaan uudestaan samoja syntejä, entä sitten?

• teuta

syntejään ja kuitenkin tämän jälkeen tekee tahallaan uudestaan samoja syntejä, entä sitten?

On askarruttanut minua , siihen on olemassa Vain ja ainostaan sama tie , aina uudestaan , ja
        tästä johtuen ei kukaan olekekkaan hyvä , vain Jeesus /Jumala .

• tetragrammiin-JHWH
        teuta kirjoitti:

On askarruttanut minua , siihen on olemassa Vain ja ainostaan sama tie , aina uudestaan , ja
        tästä johtuen ei kukaan olekekkaan hyvä , vain Jeesus /Jumala .

tästä asiasta Heprealaiskirjeessä 10:26,27,31:"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.--- Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. "

San 28:13:"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon."

Minusta tämä on aika selkeää vai kuinka?

• teu.

Siinä kohtaa viitataan , Luuk. 7:18-28. JEESUKSEN KASTEEN yhteydessä JUMALA oli ilmoittanut Johannes Kastajalle , että Jeesus oli Messias/Kristus . JUMALANPOIKA , ja Johannes oli opettanut tätä opetuslapsilleen ,ks. Matt.3:13-17.; Joh. 1:29-36. .Ollessaan kuukaudesta kuukauteen vankilassa Johannes
      joutui kuitenkin epäilyksiin . Saadakseen asiassa uuden varmuumuuden , hän lähetti kaksi opetulastansa kysymään asiaa Jeesukselta . Vastauksessaan heille Jeesus viittasi tekoihinsa , jotka VT:n profetain
      mukaan olivat Messiaan tekoja , ks. Jes. 29:18 ; 42:7; 61:1-3.

Ne osoittivat , että Jeesus todella oli "se tuleva " Jeesuksen sanojen mukaan Johannes oli "enemmän kuin profetta " koska hän oli Hänen , Messiaan tien valmistajan . Hän kuului kuitenkin vielä vanhaan liittoon . Uudessa liitossa on suurempi armo , ks. Hebr. 7:19, 21.:8: 6-7. ; 11:40. ja sen valtakunnassa olevat "vähisimmätkin " ovat siltä kannalta suurenpia kuin Johannes Kastaja.

Mutta Fariseukset ja lainoppineet tekivät turhaksi JUMALAN aivoituksen heitä kohtaan eivätkä ottaneet
      Johannekselta kastetta. Luuk. 7:30 .

• tetragrammiin-JHWH

kohdassa 11:11: "Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän. " Tämä antaa kyllä ymmärtää että Johannes Kastaja ei kuulu taivasten valtakuntaan. Samoin seuraava raamatunkohta sen vahvistaa 1 Kor 15:20:" Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. " Hänhän oli ensimmäinen joka herätettiin kuolleista taivaalliseen henkielämään. (1 Piet 3:18.)

(Uskollisten ihmisten toivoa päästä osaksi Valtakunta-järjestelyä ei saatettu täysin heidän ulottuvilleen ennen kuin pyhä henki vuodatettiin helluntaina vuonna 33. Tällöin Johannes Kastaja oli jo kuollut, joten hän ei kuulu Jumalan Valtakuntaan. Apt. 2:1–4.)

• Jeesusest laulan

Jeesus ei ole tullut enkeleitä pelastamaan, syntiset hän sen sijaan pelastaa jos he kääntyvät hänen puoleensa.

Eikö olekin tragikoomista että sauurin osa ihmisistä joutuu kadotkseen sen tähden että he ovat mielestään riittävän hyviä. Tällainen usko on kuitenkin Jumalan pilkkaamista, sillä se tekee Jumalasta valehtelijan.

• tetragrammiin-JHWH

kaikki ihmiset jotka kääntyvät Jeesuksen puoleen, lainatakseni sanojasi, taivaaseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4909
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      54
      3922
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3493
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2858
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2658
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      136
      2386
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      56
      2284
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2084
    Aihe