Olen taivaltanut sinkkuna niin kauan, mutta en enää. Kun ei parisuhdetta löytynyt maan päältä, niin lähdin etsimään sitä itsestäni ja lopulta sen löysinkin. Usko antaa minulle kaiken sen, mitä luulin parisuhteelta saavani ja nyt tunnen itseni ensi kertaa eheäksi moneen, moneen vuoteen.
Monet sinkkuystävistäni ovat minut hyljänneet päätökseni jälkeen, mutta haluan rohkaista kaikkia epäileviä Tuomaita ottamaan elämän ohjakset omiin käsiin ja tekemään uniikkeja ratkaisuja. Tosirakkaus voi löytyä yllättävästä paikasta ja yksinäisyys korvautua yhtenäisyydellä.
Ennakkoluuloisista kateellisista ei kannata välittää.
Sinkut, loputon vaellus kalvaa teidät sisältä ja syö lämmön. Jäätte lopulta yksin vaikeroimaan ja elämän ehtoolla ei kukaan teitä pidä kädestä ja lohduta. Hyödyttömiä ovat silloin muistot, joita olette haalineet ja kokemukset, joita olette keränneet. Sama loppu häämöttää meillä kaikilla, mutta vain Te joudutte kohtaamaan sen yksin.
jeesus
23
971
Vastaukset
- uskis sinkku
Mikäs sinä olet sanomaan, että kuka kohtaa lopun yksin ja kuka ei? Kyllä Jeesus on varmasti muitakin lähellä, kuin niitä, jotka ovat tehneet USKONRATKAISUN..(että tuo aina särähtää korvaan ja pahasti).
Sinun ystäväsi tuskin ovat sinua hyljänneet sen vuoksi, että olet löytänyt uskon, sehän on hyvänen aika iloinen asia!! Syynä lienee pikemminkin sinun tuomitseva ja ahdasmielinen käytöksesi. Mene itseesi.
En tiedä, mitä tarkoitat tuolla "sinkkujen loputtomalla vaelluksella", mutta minä ainakin itse olen jopa oppinut nauttimaan tästä elämänvaiheesta, enkä väkisin yritä saada itselleni kumppania. Kyllä joku kolahtaa sitten kun kolahtaa, ei kaikki ole minun käsissäni, vaan luotan myös Jumalaan. Pitkien suhteiden jälkeen sinkkuilu on ainakin minulle tehnyt hyvää, enkä koe, että mikään "söisi minun lämpöäni".
Muistathan, että usko on iloinen asia, eikä sen vuoksi tarvitse luopua mistään maallisestakaan ilosta, ellei itse halua. Opettele suvaitsevaisuutta. Hyvää kevättä!- uskis
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Kannattaisi viettää hiljainen hetki peilin edessä ja pohtia missä tilassa elämäsi on ennen kuin alat arvostella toisia, jotka ovat sen punaisen langan löytäneet. Kaltaistesi pimeässä harhailu ja sen selittely parhain päin fatalistisilla höpinöillä on säälittävää ja saa minut surulliseksi.
Toivottavasti joku päivä oikeasti ymmärrät mistä puhun ja olet valmis muutokseen. Oikeat ystävät ovat sellaisia, jotka hyväksyvät sinut ja minut sellaisina kuin olemme, eivätkä yritäkään pakottaa meitä televisiosta opittuun "vapaan" sinkun muottiin, jonne ei sielu mahdu. - uskis sinkku
uskis kirjoitti:
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Kannattaisi viettää hiljainen hetki peilin edessä ja pohtia missä tilassa elämäsi on ennen kuin alat arvostella toisia, jotka ovat sen punaisen langan löytäneet. Kaltaistesi pimeässä harhailu ja sen selittely parhain päin fatalistisilla höpinöillä on säälittävää ja saa minut surulliseksi.
Toivottavasti joku päivä oikeasti ymmärrät mistä puhun ja olet valmis muutokseen. Oikeat ystävät ovat sellaisia, jotka hyväksyvät sinut ja minut sellaisina kuin olemme, eivätkä yritäkään pakottaa meitä televisiosta opittuun "vapaan" sinkun muottiin, jonne ei sielu mahdu.Jos tässä joku on toisia arvostellut, se olet sinä tuolla sinkkuelämää halveksivalla kirjoituksellasi. Minä sanoin uskon olevan hieno asia ja kerroin oman mielipiteeni sinun tuomitsevaan puheeseesi. Mistä sinä tiedät, kuka uskoo ja kuka ei? Sitä sinä et voi päälle päin nähdä kenestäkään. Itse en suinkaan koe harhailevani pimeässä, vaan Jeesus on lähellä sydäntäni.
Ja noista ystävistä: minulla niitä on useita, eivätkä he ole minua hyljänneet, niinkuin sanoit sinulle tapahtuneen.
"vapaan sinkun muottiin, jonne sielu ei mahdu", mitä sieniä sinä olet oikein syönyt? - uskis
uskis sinkku kirjoitti:
Jos tässä joku on toisia arvostellut, se olet sinä tuolla sinkkuelämää halveksivalla kirjoituksellasi. Minä sanoin uskon olevan hieno asia ja kerroin oman mielipiteeni sinun tuomitsevaan puheeseesi. Mistä sinä tiedät, kuka uskoo ja kuka ei? Sitä sinä et voi päälle päin nähdä kenestäkään. Itse en suinkaan koe harhailevani pimeässä, vaan Jeesus on lähellä sydäntäni.
Ja noista ystävistä: minulla niitä on useita, eivätkä he ole minua hyljänneet, niinkuin sanoit sinulle tapahtuneen.
"vapaan sinkun muottiin, jonne sielu ei mahdu", mitä sieniä sinä olet oikein syönyt?En halveksi vaan olen avannut silmäni ja koitan avata myös muiden. Jos joku olisi tehnyt saman minulle vuosia sitten, olisin säästynyt paljolta. Kritiikki sattuu aina eniten sitä, johon se kipeiten osuu. Kai myönnät edes sen.
Ihmetyttää myös tuo vihamielisyytesi. Sieniin tai muihin huumeisiin en ole tämän vahvan kokemuksen jälkeen koskenut ja käytöksesi muistuttaa omien sinkkuystävieni katkeruutta. Uskon, että selityksenä on elämän tyhjyys, jonka sisimmässäsi koet ja purat sen kivun muihin. Sen takia käytöksesi ei edes suututa vaan surettaa.
Jos Jeesus oikeasti majailee lähellä sydäntäsi, niin uskalla hyvä ihminen avata se ja päästää hänet sisälle. - ei-uskova
uskis kirjoitti:
En halveksi vaan olen avannut silmäni ja koitan avata myös muiden. Jos joku olisi tehnyt saman minulle vuosia sitten, olisin säästynyt paljolta. Kritiikki sattuu aina eniten sitä, johon se kipeiten osuu. Kai myönnät edes sen.
Ihmetyttää myös tuo vihamielisyytesi. Sieniin tai muihin huumeisiin en ole tämän vahvan kokemuksen jälkeen koskenut ja käytöksesi muistuttaa omien sinkkuystävieni katkeruutta. Uskon, että selityksenä on elämän tyhjyys, jonka sisimmässäsi koet ja purat sen kivun muihin. Sen takia käytöksesi ei edes suututa vaan surettaa.
Jos Jeesus oikeasti majailee lähellä sydäntäsi, niin uskalla hyvä ihminen avata se ja päästää hänet sisälle.Heitän kommenttini tähän teidän keskusteluun. Minusta uskis-sinkkun ei vaikuttanut ollenkaan katkeroituneelta eikä vihamieliseltä. En ymmärrä miksi syytät häntä katkeroituneeksi. Sinkkuilu ei ole ollenkaan paha asia.
Kun kirjoitit "En halveksi vaan olen avannut silmäni ja koitan avata myös muiden." Minulla olisi yksi kysymys, joka on usein ihmetyttänyt mieltäni (nimenomaan tällaista ei-uskovaista)..miksi yrität avata muiden silmät? Eikö uskossa ole kysymys elämänkatsomuksesta? Kuka sen loppukädessä määrittelee mikä on oikea tapa elää? Tai mikä on edes oikea uskonto? Saahan muut kai uskoa mihin tahansa tai olla uskomatta ollenkaan...aikaa raakaa toimintaa, jos muita ei hyväksytä sen takia, että uskoo väärään jumalaan. Minulle usko on kunkin ihmisen oma tapa katsella tätä elämää. Eikä minua jaksa kiinnostaa mihin muut uskovat. Olen vain monta kertaa miettinyt, miksi sillä on toisille väliä.. - uskis sinkku
uskis kirjoitti:
En halveksi vaan olen avannut silmäni ja koitan avata myös muiden. Jos joku olisi tehnyt saman minulle vuosia sitten, olisin säästynyt paljolta. Kritiikki sattuu aina eniten sitä, johon se kipeiten osuu. Kai myönnät edes sen.
Jos Jeesus oikeasti majailee lähellä sydäntäsi, niin uskalla hyvä ihminen avata se ja päästää hänet sisälle...tuo sinun "silmiesi avaaminen" (=tuomitseminen ja ahdasmielisyytesi) ainoastaan karkoittaa ihmiset ympäriltäsi? Usko on lahja Pyhältä Hengeltä, ei Hänen toimintaansa sinun paasaamisesi auta. Jumala kyllä tietää, mikä meille on parhaaksi.
Tuon vahvan kokemuksen myötä olet, surullista kyllä, kadottanut sekä ystäväsi että tarttumapinnan todellisuuteen, arkielämään. Kunhan vähän saat ikää lisää, niin ehkä tuo mustavalkoisuutesikin saa myös harmaita sävyjä :)
Sinun "kritiikkisi" jätän ihan omaan arvoonsa, varsinkin kun luonnehdintasi "vihamielisyydestäni ja katkeruudestani" menivät pahasti metsään. Analysointi kannattaa jättää vähemmälle;)
Yritähän pärjätä! - uskis
ei-uskova kirjoitti:
Heitän kommenttini tähän teidän keskusteluun. Minusta uskis-sinkkun ei vaikuttanut ollenkaan katkeroituneelta eikä vihamieliseltä. En ymmärrä miksi syytät häntä katkeroituneeksi. Sinkkuilu ei ole ollenkaan paha asia.
Kun kirjoitit "En halveksi vaan olen avannut silmäni ja koitan avata myös muiden." Minulla olisi yksi kysymys, joka on usein ihmetyttänyt mieltäni (nimenomaan tällaista ei-uskovaista)..miksi yrität avata muiden silmät? Eikö uskossa ole kysymys elämänkatsomuksesta? Kuka sen loppukädessä määrittelee mikä on oikea tapa elää? Tai mikä on edes oikea uskonto? Saahan muut kai uskoa mihin tahansa tai olla uskomatta ollenkaan...aikaa raakaa toimintaa, jos muita ei hyväksytä sen takia, että uskoo väärään jumalaan. Minulle usko on kunkin ihmisen oma tapa katsella tätä elämää. Eikä minua jaksa kiinnostaa mihin muut uskovat. Olen vain monta kertaa miettinyt, miksi sillä on toisille väliä..Joskus tuntuu olevan niin vaikea saada toisia ymmärtämään. Aina joudun perustelemaan tämän valintani monille, jotka eivät sitä ymmärrä tai haluavat tuomita.
Tottakai haluan jakaa tätä iloa ympärilleni, sillä olen aiemmin itse ollut kuin sinä ja istunut sumuisin silmin, mutta nyt kun näen, ymmärrän kuinka harhaanjohdettu oli ja tiedän nyt, että olisi ollut hyväksi, jos joku olisi tarttunut käteeni ja johdattanut valoon. Ymmärrän kyllä myös, että on vaikea ryhtyä muutoksiin ja halu uskoa siihen, että oma sinkkuelämä on tyydyttävää on suuri. Väkisin ei voi ketään muuttaa.
Aiemmin minuakaan ei juuri kiinnostaneet muiden jutut, mutta nyt kannan vastuuni lähimmäisistä, enkä ole enää kylmä ja välinpitämätön. - uskis
uskis sinkku kirjoitti:
..tuo sinun "silmiesi avaaminen" (=tuomitseminen ja ahdasmielisyytesi) ainoastaan karkoittaa ihmiset ympäriltäsi? Usko on lahja Pyhältä Hengeltä, ei Hänen toimintaansa sinun paasaamisesi auta. Jumala kyllä tietää, mikä meille on parhaaksi.
Tuon vahvan kokemuksen myötä olet, surullista kyllä, kadottanut sekä ystäväsi että tarttumapinnan todellisuuteen, arkielämään. Kunhan vähän saat ikää lisää, niin ehkä tuo mustavalkoisuutesikin saa myös harmaita sävyjä :)
Sinun "kritiikkisi" jätän ihan omaan arvoonsa, varsinkin kun luonnehdintasi "vihamielisyydestäni ja katkeruudestani" menivät pahasti metsään. Analysointi kannattaa jättää vähemmälle;)
Yritähän pärjätä!Toivottavasti löydät joskus rauhan ja osaat asettua aloillesi ja laskea katkeruuden suojaavan kilven. Turha lähteä lähimmäisen kanssa kilvoittelemaan, kun samaa polkua tallaamme kaikki. Harmittaa vain negatiivinen sävysi ja uhmamielisyytesi. Itsehän tässä tuomitset minut, kun koitan vain kertoa valinnastani ja antaa neuvoja. Olen myös pahoillani, jos sinusta tuntuu, että kritiikkini menee ohi, mutta usein juuri itselleen on vaikeinta myöntää olevansa väärässä.
- uskis sinkku
uskis kirjoitti:
Joskus tuntuu olevan niin vaikea saada toisia ymmärtämään. Aina joudun perustelemaan tämän valintani monille, jotka eivät sitä ymmärrä tai haluavat tuomita.
Tottakai haluan jakaa tätä iloa ympärilleni, sillä olen aiemmin itse ollut kuin sinä ja istunut sumuisin silmin, mutta nyt kun näen, ymmärrän kuinka harhaanjohdettu oli ja tiedän nyt, että olisi ollut hyväksi, jos joku olisi tarttunut käteeni ja johdattanut valoon. Ymmärrän kyllä myös, että on vaikea ryhtyä muutoksiin ja halu uskoa siihen, että oma sinkkuelämä on tyydyttävää on suuri. Väkisin ei voi ketään muuttaa.
Aiemmin minuakaan ei juuri kiinnostaneet muiden jutut, mutta nyt kannan vastuuni lähimmäisistä, enkä ole enää kylmä ja välinpitämätön.Kukaan tuskin tuomitsee sinun uskonratkaisuasi, mutta sinun toimintaasi varmasti monet ihmettelevät. Juuri tuollaisella tyrkyttämisellä ja väkisin "silmiä aukaisemalla" on aivan päinvastainen vaikutus. En ihmettele yhtään, että moniakaan uskonasiat eivät kiinnosta, kun mennään ja tuomitaan toisten tapa elää ja kerrotaan OMAAN NAPAAN TUIJOTTAEN miten pitäisi elää. Uskomatonta sokeutta.
- uskis sinkku
uskis sinkku kirjoitti:
Kukaan tuskin tuomitsee sinun uskonratkaisuasi, mutta sinun toimintaasi varmasti monet ihmettelevät. Juuri tuollaisella tyrkyttämisellä ja väkisin "silmiä aukaisemalla" on aivan päinvastainen vaikutus. En ihmettele yhtään, että moniakaan uskonasiat eivät kiinnosta, kun mennään ja tuomitaan toisten tapa elää ja kerrotaan OMAAN NAPAAN TUIJOTTAEN miten pitäisi elää. Uskomatonta sokeutta.
..myös positiivisesti, eikä tuomitsemalla ja halveksimalla muita. Ihan puistattaa tuollainen kapeakatseisuus :/
- ei-uskova
uskis kirjoitti:
Joskus tuntuu olevan niin vaikea saada toisia ymmärtämään. Aina joudun perustelemaan tämän valintani monille, jotka eivät sitä ymmärrä tai haluavat tuomita.
Aiemmin minuakaan ei juuri kiinnostaneet muiden jutut, mutta nyt kannan vastuuni lähimmäisistä, enkä ole enää kylmä ja välinpitämätön.Eipä voi muuta sanoa. Mistäs tiedät millainen olen? Vai istun sumuisin silmin ja olen tyytymätön sinkkuteeni. En ole. Enkä halunnut tuoda sitä asiaa esille. Halusin keskustella uskosta.
Tarkoitukseni oli kysyä, miksi muiden silmiä pitää yrittää avata? Eikö jokainen saa uskoa siihen mihin uskoo? Ja kuka sen määrittelee, että esim. kristinusko on oikea uskonto ja muut ovat väärä-uskoisia? Niin kuin mielestäni väänsin rautalangasta, usko on jokaisen henkilökohtainen asia ja tavallaan enemmän tapa katsoa elämää. Uskontoa voisi nimittää paremmalla sanalla - elämän katsomus. Ja jokainen saa uskoa mihin tykkää tekemättä hänestä huonompaa ihmistä. Minusta se ei ole välinpitämättömyyttä, että hyväksyy ja antaa muiden uskoa mihin he uskovat. Kyse ei todellakaan ollut siitä, etten välittäisi MUIDEN IHMISTEN JUTUISTA. Mielestäni selkeästi kirjoitin, että en välitä SIITÄ MIHIN MUUT USKOVAT! Siinä on eroa, noissa kahdessa lauseessa.
No, nämä ovat minun mielipiteitäni ja sinulla on omasi. En halunnut sinun perustelevan valintaasi vaan halusin vastauksen siihen miksi muidenkin pitäisi uskoa jumalaan. Ja mikä oikeastaan on "oikea" uskonto. Anteeksi vain, mutta minusta on ahdasmielistä, ettei hyväksy muita uskontoja. Minua vain kiinnostaa ja ihmetyttää välillä uskovaisten yrittäminen käännyttää muita (sori sanavalinta)...mutta joskus se tosiaankin tuntuu siltä. - uskis
ei-uskova kirjoitti:
Eipä voi muuta sanoa. Mistäs tiedät millainen olen? Vai istun sumuisin silmin ja olen tyytymätön sinkkuteeni. En ole. Enkä halunnut tuoda sitä asiaa esille. Halusin keskustella uskosta.
Tarkoitukseni oli kysyä, miksi muiden silmiä pitää yrittää avata? Eikö jokainen saa uskoa siihen mihin uskoo? Ja kuka sen määrittelee, että esim. kristinusko on oikea uskonto ja muut ovat väärä-uskoisia? Niin kuin mielestäni väänsin rautalangasta, usko on jokaisen henkilökohtainen asia ja tavallaan enemmän tapa katsoa elämää. Uskontoa voisi nimittää paremmalla sanalla - elämän katsomus. Ja jokainen saa uskoa mihin tykkää tekemättä hänestä huonompaa ihmistä. Minusta se ei ole välinpitämättömyyttä, että hyväksyy ja antaa muiden uskoa mihin he uskovat. Kyse ei todellakaan ollut siitä, etten välittäisi MUIDEN IHMISTEN JUTUISTA. Mielestäni selkeästi kirjoitin, että en välitä SIITÄ MIHIN MUUT USKOVAT! Siinä on eroa, noissa kahdessa lauseessa.
No, nämä ovat minun mielipiteitäni ja sinulla on omasi. En halunnut sinun perustelevan valintaasi vaan halusin vastauksen siihen miksi muidenkin pitäisi uskoa jumalaan. Ja mikä oikeastaan on "oikea" uskonto. Anteeksi vain, mutta minusta on ahdasmielistä, ettei hyväksy muita uskontoja. Minua vain kiinnostaa ja ihmetyttää välillä uskovaisten yrittäminen käännyttää muita (sori sanavalinta)...mutta joskus se tosiaankin tuntuu siltä.Surumielisyytesi paistaa vihamielisyydestäsi. Silmäthän eivät voi olla kuin auki tai kiinni ja itse aikoinani ummikkona taivaltaneena tiedän miltä tuntuu vaeltaa ilman karttaa. Kysehän ei tässä ole määrittelystä vaan tunteesta eikä henkilökohtaisesta, vaan jumalasta, joka on meille kaikille elämän lahjan suonut, eikä suinkaan yksin elettävänä hedonismiin hukattavaksi, vaan jaettavaksi toisten kanssa.
Et kai sinä vanhemmillesikaan valittanut, kun he opettivat sinut puhumaan tai opettajalle, joka neuvoi lukemaan. Henkinen valistus on sama juttu, eivätkä kaikki näkemykset vain ole tasa-arvoisia tai kaikki polut johda samaan määränpäähän. Suurin osa poluista on umpikujia ja ihmisten tulee niitä välttää, jotta löytäisivät onnen. - uskis
uskis sinkku kirjoitti:
Kukaan tuskin tuomitsee sinun uskonratkaisuasi, mutta sinun toimintaasi varmasti monet ihmettelevät. Juuri tuollaisella tyrkyttämisellä ja väkisin "silmiä aukaisemalla" on aivan päinvastainen vaikutus. En ihmettele yhtään, että moniakaan uskonasiat eivät kiinnosta, kun mennään ja tuomitaan toisten tapa elää ja kerrotaan OMAAN NAPAAN TUIJOTTAEN miten pitäisi elää. Uskomatonta sokeutta.
Luepa vielä kerran sanomani ennen kuin tuomitset ja nuku vaikka yön yli. Ymmärrän kyllä, jos viestini sinua ahdistaa, sillä uskovana ihmisenä olet risteyksessä ja sinun on valittava tiesi. Et voi kulkea kahtaalle yhtäaikaa.
- ei-uskova
uskis kirjoitti:
Surumielisyytesi paistaa vihamielisyydestäsi. Silmäthän eivät voi olla kuin auki tai kiinni ja itse aikoinani ummikkona taivaltaneena tiedän miltä tuntuu vaeltaa ilman karttaa. Kysehän ei tässä ole määrittelystä vaan tunteesta eikä henkilökohtaisesta, vaan jumalasta, joka on meille kaikille elämän lahjan suonut, eikä suinkaan yksin elettävänä hedonismiin hukattavaksi, vaan jaettavaksi toisten kanssa.
Et kai sinä vanhemmillesikaan valittanut, kun he opettivat sinut puhumaan tai opettajalle, joka neuvoi lukemaan. Henkinen valistus on sama juttu, eivätkä kaikki näkemykset vain ole tasa-arvoisia tai kaikki polut johda samaan määränpäähän. Suurin osa poluista on umpikujia ja ihmisten tulee niitä välttää, jotta löytäisivät onnen....mutta vähän tiedetty. Et näköjään vastannut ollenkaan minun kysymykseeni. Jätetäänpä tämä uskontokeskustelu sitten tähän. Olin oikeasti kiinnostunut, mutten enää. Vai yrititkö muuttaa mielipiteitäni haukkumalla minua surumieliseksi, vihamieliseksi yms. Noh sellaisiin keinoihinhan turvautuu kun ei mitään muita keinoja. Et tunnu ollenkaan hyväksyvän muiden mielipiteitä, joten uskonnosta näin yleisellä tasolla (jota halusin) on ihan turha keskustella kanssasi.
- uskis
ei-uskova kirjoitti:
...mutta vähän tiedetty. Et näköjään vastannut ollenkaan minun kysymykseeni. Jätetäänpä tämä uskontokeskustelu sitten tähän. Olin oikeasti kiinnostunut, mutten enää. Vai yrititkö muuttaa mielipiteitäni haukkumalla minua surumieliseksi, vihamieliseksi yms. Noh sellaisiin keinoihinhan turvautuu kun ei mitään muita keinoja. Et tunnu ollenkaan hyväksyvän muiden mielipiteitä, joten uskonnosta näin yleisellä tasolla (jota halusin) on ihan turha keskustella kanssasi.
Mutta miksi niin syyttävä ja ylimielinen sävy? En halunnut mollata elämääsi, vaan ainoastaan yritin korostaa sen mahdollista tyhjyyttä, johon OLISI lääke. Mielelläni kyllä keskustelisin uskonnosta yleiselläkin tasolla, jos tämä henkilökohtainen tuntuu ahdistavalta. Tarkoituksenani ei ollut tuottaa pahaa mieltä.
- uskis sinkku
uskis kirjoitti:
Mutta miksi niin syyttävä ja ylimielinen sävy? En halunnut mollata elämääsi, vaan ainoastaan yritin korostaa sen mahdollista tyhjyyttä, johon OLISI lääke. Mielelläni kyllä keskustelisin uskonnosta yleiselläkin tasolla, jos tämä henkilökohtainen tuntuu ahdistavalta. Tarkoituksenani ei ollut tuottaa pahaa mieltä.
..että sinulla ei ole ystäviä. Kaikkia haukut vihamielisiksi..voi rassua.
- uskis
uskis sinkku kirjoitti:
..että sinulla ei ole ystäviä. Kaikkia haukut vihamielisiksi..voi rassua.
..olisin vainoharhainen, mutta monet purkavat heikkouden tunteensa toisiin kohdistuvalla verbaalisella tai fyysisellä väkivallalla. Siteeraan itseäsi..
"Juuri tuollaisella tyrkyttämisellä ja väkisin "silmiä aukaisemalla" on aivan päinvastainen vaikutus."
"Syynä lienee pikemminkin sinun tuomitseva ja ahdasmielinen käytöksesi. Mene itseesi. "
"mitä sieniä sinä olet oikein syönyt? "
"Tuon vahvan kokemuksen myötä olet, surullista kyllä, kadottanut sekä ystäväsi että tarttumapinnan todellisuuteen, arkielämään. "
Leimaat minut ahdistuneeksi, ystäväni ansiostani menettäneeksi, sieniä syöväksi ihmiseksi, jolla on jopa hävinnyt todellisuuden taju. Kiitos todella paljon! Uskoani vain vahvistaa, kun näen kuinka tylsämielisiä ihmisiä te tavalliset sinkut olette. Etkö kestä kritiikkiä, vai miksi pitää mennä henkilökohtaisuuksiin ja alkaa avoimesti haukkua!? - sinkku
uskis kirjoitti:
..olisin vainoharhainen, mutta monet purkavat heikkouden tunteensa toisiin kohdistuvalla verbaalisella tai fyysisellä väkivallalla. Siteeraan itseäsi..
"Juuri tuollaisella tyrkyttämisellä ja väkisin "silmiä aukaisemalla" on aivan päinvastainen vaikutus."
"Syynä lienee pikemminkin sinun tuomitseva ja ahdasmielinen käytöksesi. Mene itseesi. "
"Tuon vahvan kokemuksen myötä olet, surullista kyllä, kadottanut sekä ystäväsi että tarttumapinnan todellisuuteen, arkielämään. "
Leimaat minut ahdistuneeksi, ystäväni ansiostani menettäneeksi, sieniä syöväksi ihmiseksi, jolla on jopa hävinnyt todellisuuden taju. Kiitos todella paljon! Uskoani vain vahvistaa, kun näen kuinka tylsämielisiä ihmisiä te tavalliset sinkut olette. Etkö kestä kritiikkiä, vai miksi pitää mennä henkilökohtaisuuksiin ja alkaa avoimesti haukkua!?voisitkos kirjoitella vaikka sille jeesukselle, kun olet niin erinomainen ja täydentynyt ettet ihmisiä ympärillesi tarvitse! ja onko tämä nyt sitten se ainut paikka mihin kiihkouskovaiset enään pääsevät epätoivoisena tyrkyttämään ja hakemaan tukea elämän ratkaisulleen, kun on ne kaveritkin jo karkoitettu.
- uskis sinkku
uskis kirjoitti:
Leimaat minut ahdistuneeksi, ystäväni ansiostani menettäneeksi, sieniä syöväksi ihmiseksi, jolla on jopa hävinnyt todellisuuden taju. Kiitos todella paljon! Uskoani vain vahvistaa, kun näen kuinka tylsämielisiä ihmisiä te tavalliset sinkut olette. Etkö kestä kritiikkiä, vai miksi pitää mennä henkilökohtaisuuksiin ja alkaa avoimesti haukkua!?Kannattaisi lukea nuo lauseet siinä yhteydessä, minne ne on kirjoitettu :) Juuri samalla tavalla Raamatusta irrotetaan lauseita kontekstistaan, jolloin niiden perusteella tulkinta on täysin mielivaltaista. (ihan varmuuden vuoksi vielä korostan, että en suinkaan ajattele omia tekstejäni Raamatun veroisina, vaan kyseessä on siis osuva vertaus, tämä ihan sen takia, koska oletan sinun tarttuvan tällaisiin epäolennaisiin seikkoihin:) Minä en peru sanaakaan, mitä olen tänne kirjoittanut vaan seison niiden takana. Jos sinä koet tämän haukkumiseksi, niin se on sinun omaa herkkähipiäisyyttäsi. Yritä jo hyvänen aika ymmärtää, että on olemassa monia eri mielipiteitä, kaikki eivät ajattele samoin kuin sinä :)
Ja tuo "sienien syöminen" oli huumorilla höystettyä aitoa ihmettelyä, olet ilmeisesti menettänyt myös huumorintajusi todellisuuden mukana..se jos mikä on tylsämielistä. Minusta ei tylsää saa sitten tekemälläkään;)
"te tavalliset sinkut", no mikä ihme sinä sitten olet? Laskeudupa jo niistä pilvilinnoista ja lopeta analysointi, kun se ei näytä olevan vahvimpia puoliasi :) - hyvin tavallinen
uskis kirjoitti:
Toivottavasti löydät joskus rauhan ja osaat asettua aloillesi ja laskea katkeruuden suojaavan kilven. Turha lähteä lähimmäisen kanssa kilvoittelemaan, kun samaa polkua tallaamme kaikki. Harmittaa vain negatiivinen sävysi ja uhmamielisyytesi. Itsehän tässä tuomitset minut, kun koitan vain kertoa valinnastani ja antaa neuvoja. Olen myös pahoillani, jos sinusta tuntuu, että kritiikkini menee ohi, mutta usein juuri itselleen on vaikeinta myöntää olevansa väärässä.
hemmetti... Mä en yhtään ihmettele et jos on porukka alkanu sua välttelemään. Ihan tälläsenä epävalaistuneena taviksena olen oikein tyytyväinen elämääni ja ennen kaikkea ystäviini jotka eivät luojan kiitos ole tommosia hurahtaneita sekopäitä. Vaikka eipä kyllä tule sellaisten ihmisten kanssa paljo kaveerattua...
Tunnen uskovaisia, ja he ovat oikein mukavia ihmisiä, ennen kaikkea siksi koska eivät yritä vääntää keneltäkään väkisin silmiä auki...
Kukin uskokoon ihan mihin itse huvittaa, mä uskon menninkäisiin ja puhun puille... ;)
Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Pidä mölyt mahassas ja rupee vaikka erakoks ja käännyttämään kiviä, täytyyhän niitäkin jonkun pitää kädestä :) - uskis
hyvin tavallinen kirjoitti:
hemmetti... Mä en yhtään ihmettele et jos on porukka alkanu sua välttelemään. Ihan tälläsenä epävalaistuneena taviksena olen oikein tyytyväinen elämääni ja ennen kaikkea ystäviini jotka eivät luojan kiitos ole tommosia hurahtaneita sekopäitä. Vaikka eipä kyllä tule sellaisten ihmisten kanssa paljo kaveerattua...
Tunnen uskovaisia, ja he ovat oikein mukavia ihmisiä, ennen kaikkea siksi koska eivät yritä vääntää keneltäkään väkisin silmiä auki...
Kukin uskokoon ihan mihin itse huvittaa, mä uskon menninkäisiin ja puhun puille... ;)
Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Pidä mölyt mahassas ja rupee vaikka erakoks ja käännyttämään kiviä, täytyyhän niitäkin jonkun pitää kädestä :)Tuntuu pahalta, kun asetut minua vastaan kuitenkaan minua tuntematta, mutta en syytä sinua siitä, sillä et usko, kuten sanot kirjeessäsi. Tuntemasi uskovaisetkaan eivät taida olla oikeita Jeesuksen lapsia, vaan ainoastaan kirkollisveroa maksavia lumeuskovaisia, susia lampaiden vaatteissa.
Tarkoituksenani ei todellakaan ole väkisin käännyttää vaan ainoastaan jakaa lohtua sitä tarvitseville ja antaa toivoa kaltaisillesi. Jos et tunne olevasi vielä valmis, en sille mitään mahda, mutta mene vielä kerran itseesi ja pohdi tyytymättömyytesi ja sinkkuutesi syitä. Rukoilen puolestasi. - uskis
uskis sinkku kirjoitti:
Kannattaisi lukea nuo lauseet siinä yhteydessä, minne ne on kirjoitettu :) Juuri samalla tavalla Raamatusta irrotetaan lauseita kontekstistaan, jolloin niiden perusteella tulkinta on täysin mielivaltaista. (ihan varmuuden vuoksi vielä korostan, että en suinkaan ajattele omia tekstejäni Raamatun veroisina, vaan kyseessä on siis osuva vertaus, tämä ihan sen takia, koska oletan sinun tarttuvan tällaisiin epäolennaisiin seikkoihin:) Minä en peru sanaakaan, mitä olen tänne kirjoittanut vaan seison niiden takana. Jos sinä koet tämän haukkumiseksi, niin se on sinun omaa herkkähipiäisyyttäsi. Yritä jo hyvänen aika ymmärtää, että on olemassa monia eri mielipiteitä, kaikki eivät ajattele samoin kuin sinä :)
Ja tuo "sienien syöminen" oli huumorilla höystettyä aitoa ihmettelyä, olet ilmeisesti menettänyt myös huumorintajusi todellisuuden mukana..se jos mikä on tylsämielistä. Minusta ei tylsää saa sitten tekemälläkään;)
"te tavalliset sinkut", no mikä ihme sinä sitten olet? Laskeudupa jo niistä pilvilinnoista ja lopeta analysointi, kun se ei näytä olevan vahvimpia puoliasi :)Olen itse ollut tavallinen sinkku, mutta nyt olen löytänyt muuta, kuten kerroin ja tiedän eron ja toivon muidenkin oppivan sen tietämään. Sisältö elämään ei löydy juopottelusta tai rietasteluista vaan henkisestä tasapainosta.
Yritän lukea kirjoituksiasi kuten ne kirjoitat ja jopa ymmärtää hymiöillä väritettyä sarkasmiasi, joka välillä menee yli tajunnan. Ei toista voi loukata ja sitten kuitata kaikkea kaksoispisteellä ja sulkumerkillä. Se ei ole sama kuin anteeksipyyntö.
On hyvä, että seisot sanojesi takana, vaikka aistinkin röyhkeytesi takana epäröintiä ja avunhuutoja. Vielä parempi on, ettet lähde rinnastamaan kirjoittamaasi Sanaan, sillä se olisi rienausta.
- dfhjng
Joka kerta kun minun ovelle tulee joku kertomaan uskonnosta,niin keskeytän heidän kertomiset heti ja valaisen heitä tyyliin:
Olen saanut kotona hyvän kasvatuksen.Minua on kielletty tekemästä väärää kenellekkään.Aina olen aiheesta saanut tukkapöllyä ja aiheesta olen saanut kiitosta ja kannustusta onnistumisista.Ja ennen kaikkea rakastettu on aina ja opetettu myös rakastamaan itseään.Nyt vanhemmalla iällä on elämän arvoni täysin kohdallaan eikä niitä tarvitse tarkastaa tai "päivittää".Kyllä minä autan lähimmäisiäni hädässä,annan bussissa mummolle paikan jne jne.Pidän toki huolta myös itsestäni,mutta en narsistisella ja omahyväisellä tavalla.Ja samalla tavalla kuin sinäkin,myös minä päivittelen ihmisten "eksyksissä vaeltamista" ja autan heitä jos osaan,mutta en paasaa.
Ja tässä jutussa pointti on se,että nämä opit eivät liity kirkkoon vaan esim äitini ei kuulu kirkkoon.Tosin hän ei kiellä Jumalan olemassa oloa,mutta hän ja myös minä,olemme sitä mieltä,että oikean moraalin ja rakkauden löytämiseen ei tarvitse uskontoa vaan sisäistä rauhaa ja itsensä hyväksymistä/rakstamista.Kun on sisimpänsä kanssa sujut,niin se näkyy päälle päin.
Ja itse olen sitä mieltä,että etiikka ja moraali on ollut olemassa jo kauan ennen Jeesuksen ja raamatun tulemista,joten ne on löydettävissä ilman uskontoa.Kristinuskohan on ilmeisesti aika tuore uskonto maailman historiassa.
Ja loppuun vielä,että en pidä uskontoa mitenkään pahana,mutta en myöskään välttämättömänä "jokapäiväisenä leipänä".
Yksi juttu vielä.Tuo kirjoitustapa ja monen uskontoa julistavan lähestymistapa,jota sinäkin käyttät,valitettavasti,ei mielestäni ole hyvä.On järkevämpää lähestyä ihmisiä heidän omalla tasollaan.Jatkuva vastailu jokaiseen kirjoitukseen tyyliin:toivottavasti löydät rakkauden,olet eksyksissä pimessä laaksossa,sinä kiellät Jumalaa tulemasta sydämeen jne jne.Tällainen tyyli antaa ymmärtää,että olet "korkeammalla" kuin muut ja tuollainen loputon viisauksien ja klisemäinen kirjoutus tyyli ei auta sinua,että pääset niiden eksyneiden lähelle vaan karkottaa heitä ja luo juuri tuota väittelyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve523012Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932816On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.722629Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä962593Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1082189Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk631875Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?231757