Nyt on pakko kysyä, onko teistä jollekulle tullut hoitoväsymystä ?
Minusta tuntuu tällä hetkellä, että nyt vaivaa hoitoväsymys tai joku flunssan jälkeinen unitauti.
Nukun yöt suht normaalisti herään n. 2-3 kertaa nukahtaen pian uudelleen, näin on ollut keväästä saakka.
Nyt kuitenkin yleensä aamupäivällä on sädehoito ja kun tulen kotiin tekisi mieli mennä vain nukkumaan.
Koko päivän olen hyvin uninen ja väsynyt, jos yritän lukea nukahdan yms....
Onneksi ensiviikolla on lääkäri, täytyy hieman kysellä..........
Hyvää syksyistä loppupäivää kaikille
T: Kevään kukka
Huomenta
9
421
Vastaukset
- aamun-virkku
muistan. ni minä olin kans sädetyksen aikana kokoajan tosi väsyny, ja nukuin paljon. söin kyllä pinkkipillereitä samalla koko 5 viikon ajan ja matkaa oli sädetykseen noin 230 km edestakasin.. loppuajalla nukahtelin taksissa poistullessa..
- ex-syöppis.
en ihmettele yhtään,että sinä olet nyt väsynyt.Jokainen olisi sen kaiken jälkeen,mitä olet joutunut kokemaan,pitkä jakso sytostaatteja kahteen kertaan,leikkaus,sädehoidot ja kaiken lisäksi flunssa iski sinuun.
Hyvä että aiot puhua lääkärillesi väsymyksestäsi,miten muuten veriarvosi,onko ne kohdallaan?
Minulla oli aikoinaan leikkaus,sytostaatti hoidot 6.kertaa ja 25.sädehoitoa ja minuun iski aikamoinen väsymys viimeisten sytostaattihoitojen aikana,mutta ennen sädehoitojen alkamista olin väsymys jo voitettu.
Lepää ja pyri syömään hyvin,toivotaan että väsymyksesi helpottaa kun sädehoito rumba on ohi ja muista pyytää lääkäriltä lisää sairaslomaa että ehdit levätä ja palautua ennen kuin aloitat työn.
Voimia sinulle Kevään kukka,hyvin paljon voimia jaksaa hoidot loppuun:)- Kevään kukka
kannustuksesta ja lohdutti kyllä kuulla että teilläkin on ollut väsymystä, tulee aina ne pikku-peikot tuonne mielen sopukoille, jos väsymykseen onkin joku muu syy.
Sairaslomani jatkettiin vuoden loppuun saakka, joten se puoli on kunnossa, tuossa ruoka puolessa varmaan olisi parantamisen varaa, yritän kyllä syödä terveellisesti mutta tupakkalakon korvikkeeksi on tullut kaikkea makeaa popsittua luvattoman paljon.-Tiedä sitten kumpi pahe on pahempi-
Nyt täytyy sisulla puskea loput sädehoidot loppuun vaikka kuinka väsyttäisi eihän niitä ole kuin 3 jäljellä.
Veriarvot on muuten ok, mutta Hb- on sahaillut keväästä saakka 102-110 välillä, sekin tietysti voi vaikuttaa väsymykseen, mutta minulle sanottiin ettei siihen puututa ennenkuin se menee alle 100:n.
Kestikö sinulla aamun-virkku kauan toipua väsymyksestäsi ?
Entäs sinä ex-syöppis ? Palautuiko voimasi itsestään ennen säteitä vai hoiditko itseäsi jollain esim: vitamiineilla ?
Täällä on tällä hetkellä aivan mahtava auringonpaiste....täytyy lähteä ulos - ex-syöppis.
Kevään kukka kirjoitti:
kannustuksesta ja lohdutti kyllä kuulla että teilläkin on ollut väsymystä, tulee aina ne pikku-peikot tuonne mielen sopukoille, jos väsymykseen onkin joku muu syy.
Sairaslomani jatkettiin vuoden loppuun saakka, joten se puoli on kunnossa, tuossa ruoka puolessa varmaan olisi parantamisen varaa, yritän kyllä syödä terveellisesti mutta tupakkalakon korvikkeeksi on tullut kaikkea makeaa popsittua luvattoman paljon.-Tiedä sitten kumpi pahe on pahempi-
Nyt täytyy sisulla puskea loput sädehoidot loppuun vaikka kuinka väsyttäisi eihän niitä ole kuin 3 jäljellä.
Veriarvot on muuten ok, mutta Hb- on sahaillut keväästä saakka 102-110 välillä, sekin tietysti voi vaikuttaa väsymykseen, mutta minulle sanottiin ettei siihen puututa ennenkuin se menee alle 100:n.
Kestikö sinulla aamun-virkku kauan toipua väsymyksestäsi ?
Entäs sinä ex-syöppis ? Palautuiko voimasi itsestään ennen säteitä vai hoiditko itseäsi jollain esim: vitamiineilla ?
Täällä on tällä hetkellä aivan mahtava auringonpaiste....täytyy lähteä uloshyvin väsynyt viimeisinä hoitoviikkoina ja kun sytot loppuivat oli kuukausi aikaa toipua sädehoitoihin.
Ihan vaan lepäämällä,ulkoilemalla vointini palutui,aloin myös käyttää( käytän edelleen) monivitamiinia sekä kalaöljykapseleita.
Mutta kuten sanoin edellisessä viestissäni sinulla on ollut paljon rankemmat hoidot kuin minulla oli,eikö sinulla ole sytojen lisäksi myös Xeloda ?
Ja sait sytostaatteja tiputuksena muistaakseni 8 kertaa,oliko näin?
Onneksi olkoon sinulle,että olet päässyt tupakasta eroon,uskon että peini napostelu on pienempi pahe kuin tupakan poltto:))
Täälläkin on aurinkoinen päivä,nautitaan näistä alku syksyn kuulaista päivistä :) - Kevään kukka
ex-syöppis. kirjoitti:
hyvin väsynyt viimeisinä hoitoviikkoina ja kun sytot loppuivat oli kuukausi aikaa toipua sädehoitoihin.
Ihan vaan lepäämällä,ulkoilemalla vointini palutui,aloin myös käyttää( käytän edelleen) monivitamiinia sekä kalaöljykapseleita.
Mutta kuten sanoin edellisessä viestissäni sinulla on ollut paljon rankemmat hoidot kuin minulla oli,eikö sinulla ole sytojen lisäksi myös Xeloda ?
Ja sait sytostaatteja tiputuksena muistaakseni 8 kertaa,oliko näin?
Onneksi olkoon sinulle,että olet päässyt tupakasta eroon,uskon että peini napostelu on pienempi pahe kuin tupakan poltto:))
Täälläkin on aurinkoinen päivä,nautitaan näistä alku syksyn kuulaista päivistä :)oikein, sytoja oli 8 kertaa ja xeloda siinä vierellä kolmen viikon syklinä. Minulle on suunnitteilla säteiden jälkeen vielä 4-6 kertaa xelodaa, en tiedä vielä kuinka pian se säteiden jälkeen aloitetaan.
Ulkoillut olen mahdollisimman paljon nyt kun sää hieman viileni, taitaa koira mennä kohta piiloon, kun olen kiskomassa sitä lenkille monta kertaa päivässä.
Täytyy kysyä tuosta vitamiinista lääkäriltä, jos voisi alkaa sitä popsimaan. Täytyy yrittää pirteyttä purkista jos ei muuten ala löytymään.
Olen pitänyt omaa matkaani sairaalaan ärsyttävän pitkänä, mutta kun luin aamun-virkun hoitomatkasta on parempi pitää oma suu supussa. Kevään kukka kirjoitti:
oikein, sytoja oli 8 kertaa ja xeloda siinä vierellä kolmen viikon syklinä. Minulle on suunnitteilla säteiden jälkeen vielä 4-6 kertaa xelodaa, en tiedä vielä kuinka pian se säteiden jälkeen aloitetaan.
Ulkoillut olen mahdollisimman paljon nyt kun sää hieman viileni, taitaa koira mennä kohta piiloon, kun olen kiskomassa sitä lenkille monta kertaa päivässä.
Täytyy kysyä tuosta vitamiinista lääkäriltä, jos voisi alkaa sitä popsimaan. Täytyy yrittää pirteyttä purkista jos ei muuten ala löytymään.
Olen pitänyt omaa matkaani sairaalaan ärsyttävän pitkänä, mutta kun luin aamun-virkun hoitomatkasta on parempi pitää oma suu supussa.Piti sinulle sanoa samat asiat,jotka ex-syöppis jo ehti sanoiksi pukea.En myöskään ihmettele yhtään,että olet hoitojesi ja säteissä " ramppaamisen " jälkeen väsynyt.Onneksi enää 3 kertaa jäljellä.Jospa sen jälkeen pikkuhiljaa alkaisi piristyminen !
- aamun-virkku
KIZZ3 kirjoitti:
Piti sinulle sanoa samat asiat,jotka ex-syöppis jo ehti sanoiksi pukea.En myöskään ihmettele yhtään,että olet hoitojesi ja säteissä " ramppaamisen " jälkeen väsynyt.Onneksi enää 3 kertaa jäljellä.Jospa sen jälkeen pikkuhiljaa alkaisi piristyminen !
kun olen hitsin huonomuistinen ;) ni en muista helpottiko se väsymys jossaivaiheessa. miulla kun oli niin päin et ensin oli sädetys& xeloda sen 5 viikkoo. sit oli reilun kuukauden tauko ennen leikkausta. leikkauksen jälkeen oli parinkuukauden tauko ja alko tiputus & xeloda puolvuotta.. kans 3 viiko välein. en kerenny oikeen ennen sitä rumbaa kohottaa kuntooni kun selkä leikattiin alkuvuodesta -08 (syöpä loppuvuodesta) ja sehän oli jo temppuilu aikakauan et kunto pääs pikkuse rapistumaan. sen kyl huomasin et kortisoni laitto jotenki rauhattomaksi miut. Tää miu väsymys kun on vieläkin päällä. nyt kun syön solusalpaajaa tähän nivelpsoriasikseen. tiistain meen muutamaks päiväks reumaosastolle tutkimukssi. ei oikee tehoo nuo lääkkeet. joudun hakee kortisoni piikkejä niveliin välillä. mut jospa se kunto viel jostai löytys ja loppus tää väsymys :)) mukavaa ja aurinkoista viikolppua kaikille :)
- syöpäp.-09
aamun-virkku kirjoitti:
kun olen hitsin huonomuistinen ;) ni en muista helpottiko se väsymys jossaivaiheessa. miulla kun oli niin päin et ensin oli sädetys& xeloda sen 5 viikkoo. sit oli reilun kuukauden tauko ennen leikkausta. leikkauksen jälkeen oli parinkuukauden tauko ja alko tiputus & xeloda puolvuotta.. kans 3 viiko välein. en kerenny oikeen ennen sitä rumbaa kohottaa kuntooni kun selkä leikattiin alkuvuodesta -08 (syöpä loppuvuodesta) ja sehän oli jo temppuilu aikakauan et kunto pääs pikkuse rapistumaan. sen kyl huomasin et kortisoni laitto jotenki rauhattomaksi miut. Tää miu väsymys kun on vieläkin päällä. nyt kun syön solusalpaajaa tähän nivelpsoriasikseen. tiistain meen muutamaks päiväks reumaosastolle tutkimukssi. ei oikee tehoo nuo lääkkeet. joudun hakee kortisoni piikkejä niveliin välillä. mut jospa se kunto viel jostai löytys ja loppus tää väsymys :)) mukavaa ja aurinkoista viikolppua kaikille :)
Millaisia solusalpaajia sinulle annetaan nivelpsoriasikseen,tuleeko niistä paljon sivuvaikutuksia?
En ole tiennyt,että sytoja käytetään muun sairauden,kuin syövän hoitoon.
Oli minullakin hoitoväsymystä,kun taxot päättyi ja alkoi ceff.hoidot,olin jo siinä vaiheessa aika uupunut,nukuin paljon muulloin,mutta hoidon aikaan kortissoni piti muutaman päivän niin pirteänä,että kävin ylikierroksilla.
Kevään kukka,nuku nyt vaan kaikki univelkasi pois,uni ja lepo antavat voimia jaksaa maaliin saakka,toivotaan että väsymyksesi johtuu rankasta hoitoputkesta,eikä mitään muuta syytä ilmene.
Kaikille teille toivotan hyvää ja rauhallista perjantain alkuiltaa:)) - aamun-virkku
syöpäp.-09 kirjoitti:
Millaisia solusalpaajia sinulle annetaan nivelpsoriasikseen,tuleeko niistä paljon sivuvaikutuksia?
En ole tiennyt,että sytoja käytetään muun sairauden,kuin syövän hoitoon.
Oli minullakin hoitoväsymystä,kun taxot päättyi ja alkoi ceff.hoidot,olin jo siinä vaiheessa aika uupunut,nukuin paljon muulloin,mutta hoidon aikaan kortissoni piti muutaman päivän niin pirteänä,että kävin ylikierroksilla.
Kevään kukka,nuku nyt vaan kaikki univelkasi pois,uni ja lepo antavat voimia jaksaa maaliin saakka,toivotaan että väsymyksesi johtuu rankasta hoitoputkesta,eikä mitään muuta syytä ilmene.
Kaikille teille toivotan hyvää ja rauhallista perjantain alkuiltaa:))kun trexan ja on metotreksaattia. sitä myös joihinkin reumahoitoihin käytetään. ei noist paljo sivuvaikutuksia tule. aluks oli pahaolokohtauksia.. no tietyst tää väsymys.. onneks niit ei tarvii kun kerran viikos ottaa. en sit tiedä mitä kokeillaan seuraavaksi kun nää ei näytä auttavan. toisia vaihtoehtoja on piikitys kerran viikossa jotai lääkettä ja yks et tiputuksessa kerran viikossa. kai se selvii ensviikol kun käyn siel osastol muutamanpäivän..parikuukauttahan täs ois vuostarkastukseen syövän takiakkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543925Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603503Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084