31.10.2010 Playa del ingles!

MiiHa

Ketäs muita lähdössä samoihin aikoihin? (31.10-7.11.10)

Majoitumme Hotelli Broncemariin ja lennot hoitaa Air Finland Holidays :)
Kaksi tyttöä, 19-vuotiasta puhtaasti bilematkalle, suositelkaa ihmeessä discoja,klubeja ym IHAN mitä vaan vinkkejä.

Kiinnostaisi myös kovasti halvat syömispaikat, varsinkin pizzapaikkoja ja kiinalaisia ravintoloita!
Ja mistä kaupoista halvimmalla breezerit, siiderit ym...? Kaljaa saa vissiin joka paikasta halvalla.

San Fernandon markkinoille tulee varmasti kans eksyttyä... sekä las palmasiin shoppailemaan :)

Mielellämme lähdemme reissaamaan tänne turistirysä paikkaan, sillä viimeksi kävin joskus pienenä kanariansaarilla... muuten olen asunut aikaisemmin (v.08) espanjassa joten kielikin jo taittuu ihan mukavasti. vaikkei sitä varmaan kamalasti tarvitsekaan inglesissä... x)

39

4081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AH

      Broncemarin oma kauppa alhaalla kivijalassa, kävelykadun nurkalla oli ainakin 2009 tammikuussa "alueen" halvin. Tosin Aquila Roja-ostarin Netto-minimarketti oli muuttunut 2010 Hiperdino Expressiksi, Netto oli melko hintava ja suosittiin Broncemaria. Siinä oli kätsysti myös telebanco kaupan yhteydessä, mutta sekin oli poistunut -10..

      Breezerien hinnoissa on vähemmän vaihtelua kuin oluissa, eli melko sama mistä ostaa.

      Discohelvetti alkaa juurikin broncemarista etelään, itään ja länteen. Aquila Roja-ostarilla on myös pari mestaa ja samoin pohjoisempana, Agaete Parquen alakerrassa on jonkinlainen juppidisko jossa happovalot ja ällöttäviä divaaneja siellä täällä.

      Kiinalaisia löytyy sieltä sun täältä. Slowari on paras, löytyy yumbon läheltä, mutta ihan kelpo safkaa saa myös Jardin del Sol-ostarin kujalta olevasta kinkkimestasta. Casa Tony Chu taisi olla nimeltään.

      Lystiä matkaa.

      • MiiHa

        kiitos paljon vinkeistä! tosi hyödyllisiä, näitä lisää. :)

        Osaako kukaan suositella esim. Kasbahin, yumbon tai jopa las palmasin alueelta halpoja laukku/kenkä/vaatekauppoja? Arvostan enemmän hienoutta kuin laatua... :D
        Onko ketään koskaan ryöstetty?
        Tää matkakuume on aivan järjetön...
        Edelleen saa heittää fiksuja ohjeita kahdelle nuorelle... :)


      • sssss123
        MiiHa kirjoitti:

        kiitos paljon vinkeistä! tosi hyödyllisiä, näitä lisää. :)

        Osaako kukaan suositella esim. Kasbahin, yumbon tai jopa las palmasin alueelta halpoja laukku/kenkä/vaatekauppoja? Arvostan enemmän hienoutta kuin laatua... :D
        Onko ketään koskaan ryöstetty?
        Tää matkakuume on aivan järjetön...
        Edelleen saa heittää fiksuja ohjeita kahdelle nuorelle... :)

        Inglesistä en tiedä kauheasti kun siellä ole ehtiny vielä käymään, mutta täällä Puerto Ricossa on paljon kiinalaisia buffetteja missä on melkeen mitä vaan ruokaa tarjolla (esim pihvejä yms saat buffetin hintaan) ja maksaa täällä 6 euroa/ihminen. Luulisin että Inglesissä on samanlaisia. Breezerit maksaa kaupossa n 1.5. Kaljat on tosi halpoja. Siidereitä esim kopparbergejä löytyy myös joistain harvoista paikoista. Inglesin oltiin kaverin kanssa menossa keväällä, mutta tuhkapilvi esti meijän matkan silloin=( Mutta yumbossa ne kaikki parhaat baarit/discot taitaa olla:)

        Tulin tänne puerto ricoon vähän aika sitten au pairiksi, tarkoitus olisi olla ensi vuoden kevääseen:)


      • AH
        MiiHa kirjoitti:

        kiitos paljon vinkeistä! tosi hyödyllisiä, näitä lisää. :)

        Osaako kukaan suositella esim. Kasbahin, yumbon tai jopa las palmasin alueelta halpoja laukku/kenkä/vaatekauppoja? Arvostan enemmän hienoutta kuin laatua... :D
        Onko ketään koskaan ryöstetty?
        Tää matkakuume on aivan järjetön...
        Edelleen saa heittää fiksuja ohjeita kahdelle nuorelle... :)

        Ainakin Inglesin "paikallisten puolella" San Fernandon Bellavista-ostarilla on useita trendivaateliikkeitä. Pari kenkäkauppaakin pitäisi löytyä.
        Viereisessä korttelissa on suurehko Desnudos-liike, josta löytyy vaatteita ja laukkuja edullisesti.
        Ryöstöistä toki kuulee, mutta jos ei yksin kuljeskele yöaikaan, ei ole pelkoa.
        Suurikokoisia mustia naisia, jotka partioivat kaduilla ja yrittävät tulla juttelemaan, pitää varoa. Ohi vain ja nopeasti. He ovat varkaita. Heikäläisiä partioi juuri siellä Kasbahin nurkilla, joten kannattaa olla tarkkana.


      • don luis
        MiiHa kirjoitti:

        kiitos paljon vinkeistä! tosi hyödyllisiä, näitä lisää. :)

        Osaako kukaan suositella esim. Kasbahin, yumbon tai jopa las palmasin alueelta halpoja laukku/kenkä/vaatekauppoja? Arvostan enemmän hienoutta kuin laatua... :D
        Onko ketään koskaan ryöstetty?
        Tää matkakuume on aivan järjetön...
        Edelleen saa heittää fiksuja ohjeita kahdelle nuorelle... :)

        joka on iso ostoskeskus vecindario nimisessä "kylässä" niin ei shoppailun kannalta tarvii juurikaan las palmasiin mennä,ellei se sitten muuten kiinnosta.inglesistä laukkujen,y.m.krääsän osto on senverran "tinkimistaidetta"että kokeneemmallakin on vaikeuksia saada tuote asialliseen hintaan,eli älkää vaivautuko ,jos halpaa haette.iltaisin/yöllä kannattaa kulkea taksilla niin ei joudu rikoksen uhriksi.ruokapaikkoijen hinta/laatu vaihtelee tosi paljon.usein on ruokalistat ja hinnat jo ulkopuolella.


      • MiiHa
        don luis kirjoitti:

        joka on iso ostoskeskus vecindario nimisessä "kylässä" niin ei shoppailun kannalta tarvii juurikaan las palmasiin mennä,ellei se sitten muuten kiinnosta.inglesistä laukkujen,y.m.krääsän osto on senverran "tinkimistaidetta"että kokeneemmallakin on vaikeuksia saada tuote asialliseen hintaan,eli älkää vaivautuko ,jos halpaa haette.iltaisin/yöllä kannattaa kulkea taksilla niin ei joudu rikoksen uhriksi.ruokapaikkoijen hinta/laatu vaihtelee tosi paljon.usein on ruokalistat ja hinnat jo ulkopuolella.

        kiitos taas tuhannesti kaikille! Mua pelottaaki eniten noi afrikkalaiset naiset, huui! No, ollaan varmasti turvassa, kun kaveri on vartija/armeija tyttöjä :D ettei ihan heikkoja likkoja olla x) mää oon aika huono tinkimään, vaikka espanjaksi osaisin, mutta kauppiaat aina suuttuu mulle :D tosi hyviä vinkkejä, uusia juttuja tullu paljon. :)
        Yumbossa taitaa kaikki baarit olla homobaareja? Yks tais olla heterobaari... Taitaa se kasbah olla heterompi paikka :P
        Missäs nää isommat klubit sijaitsee, pachat ym chicit? Pachassa tullu ennenkin pyörittyä espanjassa.
        Oon tosi lyhyt pinnanen, toiv. Sisäänheittäjät ei kauheena revi mua hihasta...saattaa lähteä hieman ääntä musta :D miten heihin kannattais fiksuimmin suhtautua ja päästä eroon että ne tosiaan tajuais?

        Niin ja, iltasin varmasti on fiksuinta taksilla päräyttää hotellille vaikka onkin suht lähellä


      • don luis
        MiiHa kirjoitti:

        kiitos taas tuhannesti kaikille! Mua pelottaaki eniten noi afrikkalaiset naiset, huui! No, ollaan varmasti turvassa, kun kaveri on vartija/armeija tyttöjä :D ettei ihan heikkoja likkoja olla x) mää oon aika huono tinkimään, vaikka espanjaksi osaisin, mutta kauppiaat aina suuttuu mulle :D tosi hyviä vinkkejä, uusia juttuja tullu paljon. :)
        Yumbossa taitaa kaikki baarit olla homobaareja? Yks tais olla heterobaari... Taitaa se kasbah olla heterompi paikka :P
        Missäs nää isommat klubit sijaitsee, pachat ym chicit? Pachassa tullu ennenkin pyörittyä espanjassa.
        Oon tosi lyhyt pinnanen, toiv. Sisäänheittäjät ei kauheena revi mua hihasta...saattaa lähteä hieman ääntä musta :D miten heihin kannattais fiksuimmin suhtautua ja päästä eroon että ne tosiaan tajuais?

        Niin ja, iltasin varmasti on fiksuinta taksilla päräyttää hotellille vaikka onkin suht lähellä

        kirkkoa vastapäätä on teille kuin tehty,nuorten baareja y.m.netistä voi myös hakea chinawhite,niin jo löytyy jotain.you tubessa on inglesin baarielämästä myös kuvia.yumbossa on paljon muitakin kuin poikkeavien kapakoita,jopa kohtuullisia ruokapaikkojakin.aikoinaan annoin tinkimisohjeet,mutta lyhykäisyydessä ne vielä,älä tingi ellet ole ostoaikeissa,päätä ennen aloittamista paljonko olet tuotteesta valmis maksamaan,jos hinta putoaa sopivaksi niin osta!eli älä kiusaa myyjiä,he ovat töissä.


      • Pentti P. Naama
        MiiHa kirjoitti:

        kiitos taas tuhannesti kaikille! Mua pelottaaki eniten noi afrikkalaiset naiset, huui! No, ollaan varmasti turvassa, kun kaveri on vartija/armeija tyttöjä :D ettei ihan heikkoja likkoja olla x) mää oon aika huono tinkimään, vaikka espanjaksi osaisin, mutta kauppiaat aina suuttuu mulle :D tosi hyviä vinkkejä, uusia juttuja tullu paljon. :)
        Yumbossa taitaa kaikki baarit olla homobaareja? Yks tais olla heterobaari... Taitaa se kasbah olla heterompi paikka :P
        Missäs nää isommat klubit sijaitsee, pachat ym chicit? Pachassa tullu ennenkin pyörittyä espanjassa.
        Oon tosi lyhyt pinnanen, toiv. Sisäänheittäjät ei kauheena revi mua hihasta...saattaa lähteä hieman ääntä musta :D miten heihin kannattais fiksuimmin suhtautua ja päästä eroon että ne tosiaan tajuais?

        Niin ja, iltasin varmasti on fiksuinta taksilla päräyttää hotellille vaikka onkin suht lähellä

        Hyvin tuntuu olevan mestat tiedossa, vaikket olekaan käynyt.
        Ettei vaan olisi syksyn kunniaksi laitettu tällaista provo-ketjua?
        Ja olen itsekin käynyt armeijan, mutta eihän se tähän liity. Ei minulle ainakaan mitään ihmeellisiä lähitaisteluvinkkejä siellä annettu.Ja miten tyttöystäväsi armeijatausta vaikuttaa omaan puolustustaitoosi? Ne 200-kiloiset afrikkalaiset vaikuttavat kyllä ihan hauskoilta. Ennen ensimmäistä painimatsia.
        Joo, luulen että kannattaa teidän vakkarien jättää vastaamatta jatkossa tähän ketjuun. Vaikuttaa ihan perus- provoilulta viinanhinta- ja pizzapaikka-kyselyineen.


      • MiiHa
        Pentti P. Naama kirjoitti:

        Hyvin tuntuu olevan mestat tiedossa, vaikket olekaan käynyt.
        Ettei vaan olisi syksyn kunniaksi laitettu tällaista provo-ketjua?
        Ja olen itsekin käynyt armeijan, mutta eihän se tähän liity. Ei minulle ainakaan mitään ihmeellisiä lähitaisteluvinkkejä siellä annettu.Ja miten tyttöystäväsi armeijatausta vaikuttaa omaan puolustustaitoosi? Ne 200-kiloiset afrikkalaiset vaikuttavat kyllä ihan hauskoilta. Ennen ensimmäistä painimatsia.
        Joo, luulen että kannattaa teidän vakkarien jättää vastaamatta jatkossa tähän ketjuun. Vaikuttaa ihan perus- provoilulta viinanhinta- ja pizzapaikka-kyselyineen.

        no öö ei oo mikää provo, arvasin että joku, juuri p.naama tänne tulee virnuilemaan :D
        kuhan nyt heitin läppää, niinkuin meillä nuorilla on tapana, en jaksa paskanaamana täällä roikkua, mee vetää niitä hernepeltoja vaikka venäjälle


      • MiiHa
        don luis kirjoitti:

        kirkkoa vastapäätä on teille kuin tehty,nuorten baareja y.m.netistä voi myös hakea chinawhite,niin jo löytyy jotain.you tubessa on inglesin baarielämästä myös kuvia.yumbossa on paljon muitakin kuin poikkeavien kapakoita,jopa kohtuullisia ruokapaikkojakin.aikoinaan annoin tinkimisohjeet,mutta lyhykäisyydessä ne vielä,älä tingi ellet ole ostoaikeissa,päätä ennen aloittamista paljonko olet tuotteesta valmis maksamaan,jos hinta putoaa sopivaksi niin osta!eli älä kiusaa myyjiä,he ovat töissä.

        oi! Kiitos don luis tuosta youtube vinkkauksesta! :) myös hyvät tinkimisneuvot - olisi kiva vielä tietää, KUINKA paljon kehtaa tinkiä? Esim. Laukusta pyydetään 20e, kannattaako tinkiä 10euroon vai 15euroon vai 18euroon? Typerä kysymys, mutta oikeasti tärkeä tieto mulle... Ehkä oon aina suututtanu kauppiaat ku tingin liikaa! :D

        Muistan, kun joskus nuorena eräs tumma nainen tuli tarjoamaan letitystä hiuksille - ovatko nämä huijareita kans? Nainen näytti surulliselta ja purskahtavan itkuun kun en antanut letittää hiuksia.. :D
        Taas tulee selitettyä kaikkea, jaksaakohan edes kukaan lukea :o

        Ihanaa kuitenkin, kun näin moni jo vastannut kysymyksiini :) vihkoon menee ylös muistiin!


      • vilperi57
        MiiHa kirjoitti:

        no öö ei oo mikää provo, arvasin että joku, juuri p.naama tänne tulee virnuilemaan :D
        kuhan nyt heitin läppää, niinkuin meillä nuorilla on tapana, en jaksa paskanaamana täällä roikkua, mee vetää niitä hernepeltoja vaikka venäjälle

        mun äsytyskynnyksen ylitettyä, joten joitain tietoja paikasta; käy aluksi tsekkaamassa tuo:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4332570

        Olet mun vanhemman tyttären ikäinen, mutta kun sekin on jo saarilla käynyt itsekseen, niin voinen joitain vinkkejä antaa? Tyttärelle kelpasivat ja toivottavasti myös sinulle.
        AH:n vastauksesta poiketen niin lähimmät biletysmestat löytyvät hotlastanne pohjoiseen tai lounaaseen missä sijaitsee Kasbah niminen "ostari". Matkaa on vain muutama sata metriä puoleen tai toiseen. Broncemarin kaupan sijasta käytin viimereissulla siitä parin korttelin päässä koilliseen olevassa pienehkössä kaupassa josta sai heti aamusta uunilämpimiä croissantteja (mun ja vaimon herkkuja reissulla), eli emäntä laittoi kahveet tippumaan ja minä kipaisin kaupassa. Asuttiin viime keväänä Africanassa joka sijaitsee vähän itäänpäin hotlastanne.
        Sieltä kaupasta sai myös paikallisia "munkkeja" vaniljatäytteellä ja joiden nimeä en äkkiseltään muista. :) Sopinee luultavasti sille vatsaressukalle joka on illan biletyksestä johtuen "vähän kärsinyt"! :)Rasvaa ja sokeria riittää, mutta energiatasapainon kannalta ihan suotavaa lyhytaikaisessa käytössä.
        Muu poppoo on jo aika kiitettävästi antanut vinkkejä, mutta yhden asian haluan nostaa esille; eli tän bussikortin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/7074918

        Jonkun verran tietoa on kerääntynyt tuon sivuston taakse ja vähän lisää löytyy tuolta:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=73

        Jos ja kun reissun teette, niin kokemukset reissusta olisivat ihan suotavia nuorien ihmisten näkökannalta! Nuo "mun" sivustot ovat saarimatkailua varten perustetut ja sinne voi myös kuvin kertoa reissuistaan. Osoite tuossa:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewforum.php?f=16

        Hiukan lisää tietoa saat myös sitä kautta. Monet reissuni olen kuvannut ja onpa muutama muukin henkilö sinne tarinansa lisännyt! :) Rekkautuminen vaaditaan, mutta se on vain sen takia, että häiriköt eivät voi sinne liittyä ja jos liittyvät, niin mä voin poistaa ne välittömästi!
        Tähän päivään mennessä en ole joutunut puuttumaan asioihin kuin pari kertaa, joten skrivailijat ovat pysyneet "asialinjalla"!
        Hyvää reissua teille ja toivottavasti vinkeistä on apua!?


      • MiiHa
        vilperi57 kirjoitti:

        mun äsytyskynnyksen ylitettyä, joten joitain tietoja paikasta; käy aluksi tsekkaamassa tuo:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4332570

        Olet mun vanhemman tyttären ikäinen, mutta kun sekin on jo saarilla käynyt itsekseen, niin voinen joitain vinkkejä antaa? Tyttärelle kelpasivat ja toivottavasti myös sinulle.
        AH:n vastauksesta poiketen niin lähimmät biletysmestat löytyvät hotlastanne pohjoiseen tai lounaaseen missä sijaitsee Kasbah niminen "ostari". Matkaa on vain muutama sata metriä puoleen tai toiseen. Broncemarin kaupan sijasta käytin viimereissulla siitä parin korttelin päässä koilliseen olevassa pienehkössä kaupassa josta sai heti aamusta uunilämpimiä croissantteja (mun ja vaimon herkkuja reissulla), eli emäntä laittoi kahveet tippumaan ja minä kipaisin kaupassa. Asuttiin viime keväänä Africanassa joka sijaitsee vähän itäänpäin hotlastanne.
        Sieltä kaupasta sai myös paikallisia "munkkeja" vaniljatäytteellä ja joiden nimeä en äkkiseltään muista. :) Sopinee luultavasti sille vatsaressukalle joka on illan biletyksestä johtuen "vähän kärsinyt"! :)Rasvaa ja sokeria riittää, mutta energiatasapainon kannalta ihan suotavaa lyhytaikaisessa käytössä.
        Muu poppoo on jo aika kiitettävästi antanut vinkkejä, mutta yhden asian haluan nostaa esille; eli tän bussikortin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/7074918

        Jonkun verran tietoa on kerääntynyt tuon sivuston taakse ja vähän lisää löytyy tuolta:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=73

        Jos ja kun reissun teette, niin kokemukset reissusta olisivat ihan suotavia nuorien ihmisten näkökannalta! Nuo "mun" sivustot ovat saarimatkailua varten perustetut ja sinne voi myös kuvin kertoa reissuistaan. Osoite tuossa:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewforum.php?f=16

        Hiukan lisää tietoa saat myös sitä kautta. Monet reissuni olen kuvannut ja onpa muutama muukin henkilö sinne tarinansa lisännyt! :) Rekkautuminen vaaditaan, mutta se on vain sen takia, että häiriköt eivät voi sinne liittyä ja jos liittyvät, niin mä voin poistaa ne välittömästi!
        Tähän päivään mennessä en ole joutunut puuttumaan asioihin kuin pari kertaa, joten skrivailijat ovat pysyneet "asialinjalla"!
        Hyvää reissua teille ja toivottavasti vinkeistä on apua!?

        jess, kiitos tosi kovasti vilperi, piristit heti näin aamusta kun yritän tihrustella tätä kännykän näyttöä! :)
        Toivoinkin, että hotellin lähellä on joku croisant/leipäpaikka, perheen kanssa matkatessa on ollut aina perinteenä hakea tuoreet leivät aamulla pikkuputiikeista.

        Lisään ehdottomasti reissuni sitten sivuillesi, kun se on tehty. Olen aikaisemminkin pitänyt päiväkirjoja (teneriffalla matkatessa) ja teen sen nytkin. :)
        En ole mistään muuten löytänyt tietoa, missä on inglesin bussiasema ja mikä bussi vie palmasiin (jos nyt siellä pyörähdetään)?
        En enää edes kehtaa paljon kysellä, kun oon kysellyt jo niin paljon ;o
        Jännitää vaan niin pirusti, ekaa kertaa kuitenkin lähen näin kauaks pelkästään kaverin kans... Enkä jostain syystä laske tähän sitä kun asuin espanjassa - se ei ollut loma. :D
        Pikkusiskoni mainitsi että rantakadulla saa mielettömän hyviä pizzoja hintaan 3-5e? Onko mahdollista noin halpa pizza? Taisi sisko olla tuolla tämän vuoden alussa...reissu meni pieleen hänellä, kun sai ruokamyrkytyksen(?) hotellin sieni-kermapastasta. Vieläkään ei suostu syömään pastaruokia, jäi traumat :D


      • don luis
        MiiHa kirjoitti:

        jess, kiitos tosi kovasti vilperi, piristit heti näin aamusta kun yritän tihrustella tätä kännykän näyttöä! :)
        Toivoinkin, että hotellin lähellä on joku croisant/leipäpaikka, perheen kanssa matkatessa on ollut aina perinteenä hakea tuoreet leivät aamulla pikkuputiikeista.

        Lisään ehdottomasti reissuni sitten sivuillesi, kun se on tehty. Olen aikaisemminkin pitänyt päiväkirjoja (teneriffalla matkatessa) ja teen sen nytkin. :)
        En ole mistään muuten löytänyt tietoa, missä on inglesin bussiasema ja mikä bussi vie palmasiin (jos nyt siellä pyörähdetään)?
        En enää edes kehtaa paljon kysellä, kun oon kysellyt jo niin paljon ;o
        Jännitää vaan niin pirusti, ekaa kertaa kuitenkin lähen näin kauaks pelkästään kaverin kans... Enkä jostain syystä laske tähän sitä kun asuin espanjassa - se ei ollut loma. :D
        Pikkusiskoni mainitsi että rantakadulla saa mielettömän hyviä pizzoja hintaan 3-5e? Onko mahdollista noin halpa pizza? Taisi sisko olla tuolla tämän vuoden alussa...reissu meni pieleen hänellä, kun sai ruokamyrkytyksen(?) hotellin sieni-kermapastasta. Vieläkään ei suostu syömään pastaruokia, jäi traumat :D

        ovat muuhun ruokaan nähden lähinnä suomen hinnoissa.jos tingit niin pyyntöhintaan nähden oikea hinta on noin puolet tai hiukan alle.(esim. pyyntö 20 niin 8 lienee lähellä oikeata).itse pysyisin tästä päivettyneemmästä porukasta vähitään kolmen metrin päässä.bussien päättäri on lähellä tropical ostaria.iltaisin baarit yrittävät saada asiakkaita"happy hour"taktiikalla jolloin yhden paukun hinnalla saa kaksi,tosin se hinta on ehkä kaksinkertainen naapuribaarin hintaan verrattuna.


      • AH
        MiiHa kirjoitti:

        jess, kiitos tosi kovasti vilperi, piristit heti näin aamusta kun yritän tihrustella tätä kännykän näyttöä! :)
        Toivoinkin, että hotellin lähellä on joku croisant/leipäpaikka, perheen kanssa matkatessa on ollut aina perinteenä hakea tuoreet leivät aamulla pikkuputiikeista.

        Lisään ehdottomasti reissuni sitten sivuillesi, kun se on tehty. Olen aikaisemminkin pitänyt päiväkirjoja (teneriffalla matkatessa) ja teen sen nytkin. :)
        En ole mistään muuten löytänyt tietoa, missä on inglesin bussiasema ja mikä bussi vie palmasiin (jos nyt siellä pyörähdetään)?
        En enää edes kehtaa paljon kysellä, kun oon kysellyt jo niin paljon ;o
        Jännitää vaan niin pirusti, ekaa kertaa kuitenkin lähen näin kauaks pelkästään kaverin kans... Enkä jostain syystä laske tähän sitä kun asuin espanjassa - se ei ollut loma. :D
        Pikkusiskoni mainitsi että rantakadulla saa mielettömän hyviä pizzoja hintaan 3-5e? Onko mahdollista noin halpa pizza? Taisi sisko olla tuolla tämän vuoden alussa...reissu meni pieleen hänellä, kun sai ruokamyrkytyksen(?) hotellin sieni-kermapastasta. Vieläkään ei suostu syömään pastaruokia, jäi traumat :D

        Bussiasema on avd. Italian päässä, kyseinen katu on heti Broncemarin eteläpuolella. Saman kadun varrella on myös koko lailla diskoja ja ravinteleita. Itse pysyisin kaukana noista rantabulsan paikoista, pakasteita, pakasteita ja pakasteita. Ja kovat hinnat. Vilperin sivustolla on paljon vinkkejä missä syödä ja juoda Inglesissä.


      • vilperi57
        MiiHa kirjoitti:

        jess, kiitos tosi kovasti vilperi, piristit heti näin aamusta kun yritän tihrustella tätä kännykän näyttöä! :)
        Toivoinkin, että hotellin lähellä on joku croisant/leipäpaikka, perheen kanssa matkatessa on ollut aina perinteenä hakea tuoreet leivät aamulla pikkuputiikeista.

        Lisään ehdottomasti reissuni sitten sivuillesi, kun se on tehty. Olen aikaisemminkin pitänyt päiväkirjoja (teneriffalla matkatessa) ja teen sen nytkin. :)
        En ole mistään muuten löytänyt tietoa, missä on inglesin bussiasema ja mikä bussi vie palmasiin (jos nyt siellä pyörähdetään)?
        En enää edes kehtaa paljon kysellä, kun oon kysellyt jo niin paljon ;o
        Jännitää vaan niin pirusti, ekaa kertaa kuitenkin lähen näin kauaks pelkästään kaverin kans... Enkä jostain syystä laske tähän sitä kun asuin espanjassa - se ei ollut loma. :D
        Pikkusiskoni mainitsi että rantakadulla saa mielettömän hyviä pizzoja hintaan 3-5e? Onko mahdollista noin halpa pizza? Taisi sisko olla tuolla tämän vuoden alussa...reissu meni pieleen hänellä, kun sai ruokamyrkytyksen(?) hotellin sieni-kermapastasta. Vieläkään ei suostu syömään pastaruokia, jäi traumat :D

        pizzapaikka on teidän allasbaarissanne, mutta älä odota saavasi sitä suomessa totuttua pizzaa,vaan kyseessä on siihen verrattuna "jäljitelmä". Kuivahko, pienehkö lätyskä on saaren "tavaramerkki".Tuo Inglesin reissun tarina on vieläkin kesken allekirjoittaneen laiskuuden takia, mutta ehkä se joskus valmistuu!?? :( Hotlastanne pohjoseen n. 200 metriä sijaitsee Patio Canario niminen ravinteli ja sieltä saa jopa kunnon pizzaa, tosin hinta on suomitasoa. Samoin jos herkutella haluatte, niin tilatkaa sieltä "Grillattu lihatarjotin" (vähintään kahdelle) ja nälkä pysyy loitolla vähän piteempäänkin! :) Ryysyranta on sen pohjoispuolella about 50 metrin päässä ja sieltä saatte vuorostaan "alennuskortin" jolla saa safkasta 10 prossan alennuksen, tosin me totesimme paikan niin hyväksi että jätimme kortin käyttämättä vaan maksoimme mielihyvin täyden hinnan ja vielä tipit päälle! :)
        Bussilla n:o 30 pääsette Palmasiin ja jopa lähelle Canterasia ja lähin pysäkki lienee hotlastanne itäänpäin sen mainitsemani Africanan vierestä. On se tarina sen verran pitkälle tehty, että bussipysäkki löytyy ihan valokuvinkin!! :) Joten vähän lähitietoa tuolta:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=113
        Vaikka Inglesistä en pahemmin pidäkään, niin vuosien varrella se on kohtalaisen tutuksi tullut ja jonkun verran tietoa on kerääntynyt. "suomikuppiloita" löytyy ihan kiitettävästi ja esim. Mummolasta löytyy "ilmainen" nettiyhteys samoin kuin melkein sitä vastapäätä olevasta Kuparipannusta, joten sen oman läppärin mukaanottoa kannattaa harkita, Broncemarin WiFi tilanteesta mulla ei ole tietoa mutta ehkä sielläkin verkko toimii!?

        Pitäiskö vielä lopuksi todeta: "pirun kakarat" kun kyselette niin paljon kun netti on käytettävissä ja muutamalla hakusanalla sitä tietoa todella löytyy eri kanteilta. :) :)
        Ok! Mä auttaisin omiakin tyttäriä, mikäli he apua tarvitsisivat, mutta vähemmän ne tuntuvat apua tarvitsevan. Kai mä olen vähän "kalkkis" heidän mielestään, vaikka erilaista tietoa on pääkoppaan kerääntynyt vuosien varrella!?? :) :)


      • MiiHa
        vilperi57 kirjoitti:

        pizzapaikka on teidän allasbaarissanne, mutta älä odota saavasi sitä suomessa totuttua pizzaa,vaan kyseessä on siihen verrattuna "jäljitelmä". Kuivahko, pienehkö lätyskä on saaren "tavaramerkki".Tuo Inglesin reissun tarina on vieläkin kesken allekirjoittaneen laiskuuden takia, mutta ehkä se joskus valmistuu!?? :( Hotlastanne pohjoseen n. 200 metriä sijaitsee Patio Canario niminen ravinteli ja sieltä saa jopa kunnon pizzaa, tosin hinta on suomitasoa. Samoin jos herkutella haluatte, niin tilatkaa sieltä "Grillattu lihatarjotin" (vähintään kahdelle) ja nälkä pysyy loitolla vähän piteempäänkin! :) Ryysyranta on sen pohjoispuolella about 50 metrin päässä ja sieltä saatte vuorostaan "alennuskortin" jolla saa safkasta 10 prossan alennuksen, tosin me totesimme paikan niin hyväksi että jätimme kortin käyttämättä vaan maksoimme mielihyvin täyden hinnan ja vielä tipit päälle! :)
        Bussilla n:o 30 pääsette Palmasiin ja jopa lähelle Canterasia ja lähin pysäkki lienee hotlastanne itäänpäin sen mainitsemani Africanan vierestä. On se tarina sen verran pitkälle tehty, että bussipysäkki löytyy ihan valokuvinkin!! :) Joten vähän lähitietoa tuolta:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=113
        Vaikka Inglesistä en pahemmin pidäkään, niin vuosien varrella se on kohtalaisen tutuksi tullut ja jonkun verran tietoa on kerääntynyt. "suomikuppiloita" löytyy ihan kiitettävästi ja esim. Mummolasta löytyy "ilmainen" nettiyhteys samoin kuin melkein sitä vastapäätä olevasta Kuparipannusta, joten sen oman läppärin mukaanottoa kannattaa harkita, Broncemarin WiFi tilanteesta mulla ei ole tietoa mutta ehkä sielläkin verkko toimii!?

        Pitäiskö vielä lopuksi todeta: "pirun kakarat" kun kyselette niin paljon kun netti on käytettävissä ja muutamalla hakusanalla sitä tietoa todella löytyy eri kanteilta. :) :)
        Ok! Mä auttaisin omiakin tyttäriä, mikäli he apua tarvitsisivat, mutta vähemmän ne tuntuvat apua tarvitsevan. Kai mä olen vähän "kalkkis" heidän mielestään, vaikka erilaista tietoa on pääkoppaan kerääntynyt vuosien varrella!?? :) :)

        no mää oon kova tyttö puhumaan ja kyselemään! Oonhan sentäs pohojanmaalaine ;) - kohta joku räksyttää "EI SE MTN MERKKAA!" :D oon mää tällä supermopealla 1megan yhteydellä yrittäny surffailla, mutta vanhaa tietoo tuntuu vain löytyvän, ja myös kun mulle henk.kohtasesti tääl kertoo vinkkejä, ne jää paremmin pääkoppaan :D ja pyh,me mitään konetta oteta mukaan, mulla muutenkin nettiriippuvuus niin lomalla ei konetta tarvi :P vitsit, kävin vilperi lukemas noi sun tarinat, ainakin osan, mutta kuvat ei näy ni oli vaivalloista, ja lataa hitaata.. Sit kun saan pöytäkoneeseen taas netin niin käyn lukemas kaaaikki läpi. :)
        Onkos tuolla mun alueella paljon portaita? Pitääkö alkaa kohottaan kuntoa ennen reissua... :D
        Oli muuten halpa matka, 430e lennot, kuljetukset ja hotellihuone kaksio...
        Käyttörahaa on max. 1000e huveihin. Kai ihan lepposasti eläilee?
        Patio canario mikä ny olikaa, niin sinne halusinki syömään! :)
        Mulle vaan menut tuottaa päänvaivaa, kun enkku ei oo vahva ja ruokia espanjakskaan kovin tunne....
        Teitä varmaan ärsyttää mun hössötys ja pikkutarkat suunnitelmat :D en vaan voi tälle mitään...


      • MiiHa kirjoitti:

        no mää oon kova tyttö puhumaan ja kyselemään! Oonhan sentäs pohojanmaalaine ;) - kohta joku räksyttää "EI SE MTN MERKKAA!" :D oon mää tällä supermopealla 1megan yhteydellä yrittäny surffailla, mutta vanhaa tietoo tuntuu vain löytyvän, ja myös kun mulle henk.kohtasesti tääl kertoo vinkkejä, ne jää paremmin pääkoppaan :D ja pyh,me mitään konetta oteta mukaan, mulla muutenkin nettiriippuvuus niin lomalla ei konetta tarvi :P vitsit, kävin vilperi lukemas noi sun tarinat, ainakin osan, mutta kuvat ei näy ni oli vaivalloista, ja lataa hitaata.. Sit kun saan pöytäkoneeseen taas netin niin käyn lukemas kaaaikki läpi. :)
        Onkos tuolla mun alueella paljon portaita? Pitääkö alkaa kohottaan kuntoa ennen reissua... :D
        Oli muuten halpa matka, 430e lennot, kuljetukset ja hotellihuone kaksio...
        Käyttörahaa on max. 1000e huveihin. Kai ihan lepposasti eläilee?
        Patio canario mikä ny olikaa, niin sinne halusinki syömään! :)
        Mulle vaan menut tuottaa päänvaivaa, kun enkku ei oo vahva ja ruokia espanjakskaan kovin tunne....
        Teitä varmaan ärsyttää mun hössötys ja pikkutarkat suunnitelmat :D en vaan voi tälle mitään...

        Inglesin parhaat asiantuntijat, Pavia lukuun ottamatta ovat puhuneet. Itse en lähde räpeltämään siihen, kun edellisestä lomailusta sielläon jo vuosia. Mutta kannustan poikkeamaan Las Palmasissa. Paras ostoskatu mielestäni on Triana, joka kulkee San Telmon ja Veguetan (vanha kaupunki välissä). On sekä turistien, että paikallisten suosima, paljon vaatteita, kenkiä etc. eri ikäisille.

        Joo, kivalla hinnalla matkanne on lähtenyt ja varmasti tonnin budjetilla elää mukavasti, jää vielä tilaa erilaisille ostoksille. Noista "naamoista" ei kannata välittää. Joka palstalle änkeää aina joku, jolla ei ole mitään sanottavaa itse aiheeseen, kunhan tulevat vaan piruilemaan. Nettipisteitä on jokaisessa lomakylässä ja kaupungissa, käyttö on halpaa, n. 1€/30 minuuttia.

        Nyt kun ulos katsoo, toivoisi olevansa jossain palmun alla muutaman tuhannen kilometrin päässä - vettä tulee ainakin meidän tanhuvilla aivan kaatamalla.

        Oikein mukavaa matkaa teille!
        Sotis


      • vilperi57
        MiiHa kirjoitti:

        no mää oon kova tyttö puhumaan ja kyselemään! Oonhan sentäs pohojanmaalaine ;) - kohta joku räksyttää "EI SE MTN MERKKAA!" :D oon mää tällä supermopealla 1megan yhteydellä yrittäny surffailla, mutta vanhaa tietoo tuntuu vain löytyvän, ja myös kun mulle henk.kohtasesti tääl kertoo vinkkejä, ne jää paremmin pääkoppaan :D ja pyh,me mitään konetta oteta mukaan, mulla muutenkin nettiriippuvuus niin lomalla ei konetta tarvi :P vitsit, kävin vilperi lukemas noi sun tarinat, ainakin osan, mutta kuvat ei näy ni oli vaivalloista, ja lataa hitaata.. Sit kun saan pöytäkoneeseen taas netin niin käyn lukemas kaaaikki läpi. :)
        Onkos tuolla mun alueella paljon portaita? Pitääkö alkaa kohottaan kuntoa ennen reissua... :D
        Oli muuten halpa matka, 430e lennot, kuljetukset ja hotellihuone kaksio...
        Käyttörahaa on max. 1000e huveihin. Kai ihan lepposasti eläilee?
        Patio canario mikä ny olikaa, niin sinne halusinki syömään! :)
        Mulle vaan menut tuottaa päänvaivaa, kun enkku ei oo vahva ja ruokia espanjakskaan kovin tunne....
        Teitä varmaan ärsyttää mun hössötys ja pikkutarkat suunnitelmat :D en vaan voi tälle mitään...

        tuosta kielitaidosta huolehdi; Pationkin ruokalista on selvällä suomella tehty, samoin kuin useimmiten muissakin rafloissa.
        Portaita et paljoa Inglesistä löydä, mutta mikäli rantsuun haluat, niin jonniin verran on korkeuseroa ja portaitakin reitistä riippuen löytyy!! :)
        Kunnon kohotus ei koskaan ole pahasta, mutta peruskunnolla pärjäät Inglesissä.
        Puerto Rico olis taas oman tarinansa arvoinen, joten pyörähtäkää sielläkin ja varsinkin Amadoresissa; saaren paras uimaranta mun mielestäni ja Inglesistä n. 20 kilsan päässä ja bussilla pääsee edullisesti. Vielä kun aamusta menee Amadoresin "privapuolelle" niin tarjoilukin toimii suoraan "ritsille"! Siitäkin on jotain tarinantynkää tehty noilla "mun" sivuilla.
        Mä pärjään 500 eculla kaks viikkoo ja kun tupakoin, niin yli sata ekee menee pelkästään tupakkituotteiden kotiin kuskaamiseen. (todellisuudessa melkeiste 200ecua) 10 kartsaa röökiä a:n.15 ekee kartonki vaatii oman osansa.
        Ei mullakaan ole kuin megainen yhteys, mutta siitä huolimatta kuvat latautuu kohtuullisen vikkelästi, joten pitäisköhän sun tsekata koneesi asetukset lävitse.
        Kiitän pirteästä kirjoitustyylistäsi ja sen vuoksi jaksan vääntää sinulle eri asioista rautalangasta käyttökelpoista juttua! :)


      • don luis
        MiiHa kirjoitti:

        no mää oon kova tyttö puhumaan ja kyselemään! Oonhan sentäs pohojanmaalaine ;) - kohta joku räksyttää "EI SE MTN MERKKAA!" :D oon mää tällä supermopealla 1megan yhteydellä yrittäny surffailla, mutta vanhaa tietoo tuntuu vain löytyvän, ja myös kun mulle henk.kohtasesti tääl kertoo vinkkejä, ne jää paremmin pääkoppaan :D ja pyh,me mitään konetta oteta mukaan, mulla muutenkin nettiriippuvuus niin lomalla ei konetta tarvi :P vitsit, kävin vilperi lukemas noi sun tarinat, ainakin osan, mutta kuvat ei näy ni oli vaivalloista, ja lataa hitaata.. Sit kun saan pöytäkoneeseen taas netin niin käyn lukemas kaaaikki läpi. :)
        Onkos tuolla mun alueella paljon portaita? Pitääkö alkaa kohottaan kuntoa ennen reissua... :D
        Oli muuten halpa matka, 430e lennot, kuljetukset ja hotellihuone kaksio...
        Käyttörahaa on max. 1000e huveihin. Kai ihan lepposasti eläilee?
        Patio canario mikä ny olikaa, niin sinne halusinki syömään! :)
        Mulle vaan menut tuottaa päänvaivaa, kun enkku ei oo vahva ja ruokia espanjakskaan kovin tunne....
        Teitä varmaan ärsyttää mun hössötys ja pikkutarkat suunnitelmat :D en vaan voi tälle mitään...

        useimmissa paikoissa ovat suomeksikin,joten ei huolta.portaita ei ole läheskään niin paljon kuin jossain puerto ricossa,mutta muutamia sentään.jos ei jaksa kävellä niin taksi ei maksa juuri kolmea euroa enempää inglesin sisällä.kyselkää mitä ikinä mieleen juolahtaa,ei se haittaa.


      • jaskulinoz
        vilperi57 kirjoitti:

        tuosta kielitaidosta huolehdi; Pationkin ruokalista on selvällä suomella tehty, samoin kuin useimmiten muissakin rafloissa.
        Portaita et paljoa Inglesistä löydä, mutta mikäli rantsuun haluat, niin jonniin verran on korkeuseroa ja portaitakin reitistä riippuen löytyy!! :)
        Kunnon kohotus ei koskaan ole pahasta, mutta peruskunnolla pärjäät Inglesissä.
        Puerto Rico olis taas oman tarinansa arvoinen, joten pyörähtäkää sielläkin ja varsinkin Amadoresissa; saaren paras uimaranta mun mielestäni ja Inglesistä n. 20 kilsan päässä ja bussilla pääsee edullisesti. Vielä kun aamusta menee Amadoresin "privapuolelle" niin tarjoilukin toimii suoraan "ritsille"! Siitäkin on jotain tarinantynkää tehty noilla "mun" sivuilla.
        Mä pärjään 500 eculla kaks viikkoo ja kun tupakoin, niin yli sata ekee menee pelkästään tupakkituotteiden kotiin kuskaamiseen. (todellisuudessa melkeiste 200ecua) 10 kartsaa röökiä a:n.15 ekee kartonki vaatii oman osansa.
        Ei mullakaan ole kuin megainen yhteys, mutta siitä huolimatta kuvat latautuu kohtuullisen vikkelästi, joten pitäisköhän sun tsekata koneesi asetukset lävitse.
        Kiitän pirteästä kirjoitustyylistäsi ja sen vuoksi jaksan vääntää sinulle eri asioista rautalangasta käyttökelpoista juttua! :)

        on mielestäni siinä pikkukadulla missä on MattiJope baarikin ym. suomikuppilaa, niiden vieressä. Jo vuosikaudet ollaan käyty ja aina saa todella hyvää ruokaa ja ystävällistä palvelua.


      • AntRa
        vilperi57 kirjoitti:

        tuosta kielitaidosta huolehdi; Pationkin ruokalista on selvällä suomella tehty, samoin kuin useimmiten muissakin rafloissa.
        Portaita et paljoa Inglesistä löydä, mutta mikäli rantsuun haluat, niin jonniin verran on korkeuseroa ja portaitakin reitistä riippuen löytyy!! :)
        Kunnon kohotus ei koskaan ole pahasta, mutta peruskunnolla pärjäät Inglesissä.
        Puerto Rico olis taas oman tarinansa arvoinen, joten pyörähtäkää sielläkin ja varsinkin Amadoresissa; saaren paras uimaranta mun mielestäni ja Inglesistä n. 20 kilsan päässä ja bussilla pääsee edullisesti. Vielä kun aamusta menee Amadoresin "privapuolelle" niin tarjoilukin toimii suoraan "ritsille"! Siitäkin on jotain tarinantynkää tehty noilla "mun" sivuilla.
        Mä pärjään 500 eculla kaks viikkoo ja kun tupakoin, niin yli sata ekee menee pelkästään tupakkituotteiden kotiin kuskaamiseen. (todellisuudessa melkeiste 200ecua) 10 kartsaa röökiä a:n.15 ekee kartonki vaatii oman osansa.
        Ei mullakaan ole kuin megainen yhteys, mutta siitä huolimatta kuvat latautuu kohtuullisen vikkelästi, joten pitäisköhän sun tsekata koneesi asetukset lävitse.
        Kiitän pirteästä kirjoitustyylistäsi ja sen vuoksi jaksan vääntää sinulle eri asioista rautalangasta käyttökelpoista juttua! :)

        MiiHahan nautiskelee teidän kustannuksellanne. Ensin M kertoo, ettei ole käynyt Kanariansaarilla kuin joskus lapsena ja että on asunut Espanjassa ja puhuu kieltä mukavasti.

        Jatkossa M on kuitenkin pitänyt reissuillaan päiväkirjaa kuten Teneriffan matkallaan ja myös väittää, ettei pärjää ruokalistan kanssa huonon kielitaidon takia.

        Jos on asunut Espanjassa ja puhuu kieltä hyvin, tietää myös ruokien nimet, eikä kysele kaikkia pikku asioita, joita sedät ja tädit kiiruhtavat kommentoimaan. Ja MiiHa nauraa!


      • MiiHa
        don luis kirjoitti:

        useimmissa paikoissa ovat suomeksikin,joten ei huolta.portaita ei ole läheskään niin paljon kuin jossain puerto ricossa,mutta muutamia sentään.jos ei jaksa kävellä niin taksi ei maksa juuri kolmea euroa enempää inglesin sisällä.kyselkää mitä ikinä mieleen juolahtaa,ei se haittaa.

        voi että olette mukavia! Kiitokset jälleen! :D
        Ja vilperi, kännykän netti ei jaksa ladata kuvia, koneessa eri juttu.. Parin pvän päästä taas 8meganen yhteys tietokoneessa!
        TÄRKEÄ KYSYMYS! miten pirussa nostan visa electronilla rahaa automaatista? Mitä tekstejä tulee ja miten pitää painella, onko missään tästä tietoa tarkemmin? Yritin googlettaa, mutta en löytänyt ohjeita. :( espanjassa onnistu visa electronilla nostelu, mut emmää ny enää muista miten se tapahtu! :D hyvä ku edes suomessa osaan automaattia käyttää... x)
        Tämän hetkiset shoppailupaikat joissa käyn: atlantico, bella vista, fernando markkinat, triana las palmas...halvimmat vissiin?
        Onko san fernandon markkinoilta parasta ottaa taksi bella vistalle, vai onko ihan lähellä?
        Kyllä tulee google maps käyttöön ku koneen kimppuun pääsen! :)


      • don luis
        MiiHa kirjoitti:

        voi että olette mukavia! Kiitokset jälleen! :D
        Ja vilperi, kännykän netti ei jaksa ladata kuvia, koneessa eri juttu.. Parin pvän päästä taas 8meganen yhteys tietokoneessa!
        TÄRKEÄ KYSYMYS! miten pirussa nostan visa electronilla rahaa automaatista? Mitä tekstejä tulee ja miten pitää painella, onko missään tästä tietoa tarkemmin? Yritin googlettaa, mutta en löytänyt ohjeita. :( espanjassa onnistu visa electronilla nostelu, mut emmää ny enää muista miten se tapahtu! :D hyvä ku edes suomessa osaan automaattia käyttää... x)
        Tämän hetkiset shoppailupaikat joissa käyn: atlantico, bella vista, fernando markkinat, triana las palmas...halvimmat vissiin?
        Onko san fernandon markkinoilta parasta ottaa taksi bella vistalle, vai onko ihan lähellä?
        Kyllä tulee google maps käyttöön ku koneen kimppuun pääsen! :)

        bellavistaan,poispääsy taxilla joskus vaikeampaa,kun taxi ei usein ohita paikkaa.las palmasissa on tietysti myös pari ostaria,joista sotis,lähiaikoina,itseeni verrattuna lienee käynyt,ja voinee kertoa enemmän.myös "espanjan stockmann"el corte ingles,joka ei nimestään huolimatta sijaitse inglesissä,vaan las palmasissa,on käymisen arvoinen.seuraava kysymys onkin mihin viikko riittää?


      • don luis
        AntRa kirjoitti:

        MiiHahan nautiskelee teidän kustannuksellanne. Ensin M kertoo, ettei ole käynyt Kanariansaarilla kuin joskus lapsena ja että on asunut Espanjassa ja puhuu kieltä mukavasti.

        Jatkossa M on kuitenkin pitänyt reissuillaan päiväkirjaa kuten Teneriffan matkallaan ja myös väittää, ettei pärjää ruokalistan kanssa huonon kielitaidon takia.

        Jos on asunut Espanjassa ja puhuu kieltä hyvin, tietää myös ruokien nimet, eikä kysele kaikkia pikku asioita, joita sedät ja tädit kiiruhtavat kommentoimaan. Ja MiiHa nauraa!

        pidentää ikää,eikäpä tuo haittaa,kun ei ota asioita turhan vakavasti.


      • MiiHa
        AntRa kirjoitti:

        MiiHahan nautiskelee teidän kustannuksellanne. Ensin M kertoo, ettei ole käynyt Kanariansaarilla kuin joskus lapsena ja että on asunut Espanjassa ja puhuu kieltä mukavasti.

        Jatkossa M on kuitenkin pitänyt reissuillaan päiväkirjaa kuten Teneriffan matkallaan ja myös väittää, ettei pärjää ruokalistan kanssa huonon kielitaidon takia.

        Jos on asunut Espanjassa ja puhuu kieltä hyvin, tietää myös ruokien nimet, eikä kysele kaikkia pikku asioita, joita sedät ja tädit kiiruhtavat kommentoimaan. Ja MiiHa nauraa!

        mää nyt oonkin tollo... :( eikä naurata!! Julkasen kuvissa sitten naamani kun reissu on tehty, ei tarvi si enää puhua et provo olisin. Nuorena 7vuotiaana olin mummon kans matkalla kai puerto ricossa, osasin sanoa kiitos ja hei espanjaks mut neki meni usein sekasin. Sitten olen käynyt los gigantekses öö 13vuotiaana? Ja espanjassa v.08, olinko sillon 17... Kieli menee viel kohtuudel, perushommat/ruuat osaan mut menut oli vaikeita. Kaveri ei kuitenkaa osaa enkkuakaan yhtään... Mää nyt oon tälläne et stressailen paljon kaikesta, oon niin pöhölö, antakaa anteeks....
        Oon niin epävarma itestäni ja kaikesta muusta ;/


      • AH
        don luis kirjoitti:

        bellavistaan,poispääsy taxilla joskus vaikeampaa,kun taxi ei usein ohita paikkaa.las palmasissa on tietysti myös pari ostaria,joista sotis,lähiaikoina,itseeni verrattuna lienee käynyt,ja voinee kertoa enemmän.myös "espanjan stockmann"el corte ingles,joka ei nimestään huolimatta sijaitse inglesissä,vaan las palmasissa,on käymisen arvoinen.seuraava kysymys onkin mihin viikko riittää?

        Visa Electron toimii ainakin "Telebanco"-merkkisissä pankkiautomaateissa, niistä voi valita kieleksi heti englannin.

        Sitten vain "cash withdrawal"
        -> vihreä nappi (lukisiko siinä "anotacion"? siinä napissa?)

        Seuraavaksi valitaan otetaanko luotto- vai tilipuolelta. Itse elän mastercardilla, eli painan "credit account" ja syötän summan, sitten vain hummaamaan!

        Visa Electronilla uskoisin, että pitää painaa "savings account"? Tai "chekking account", eipä tuossa voi juuri mokata, jos painaa väärin kone todennäköisesti kertoo, että toiminto on laiton.


      • don luis kirjoitti:

        bellavistaan,poispääsy taxilla joskus vaikeampaa,kun taxi ei usein ohita paikkaa.las palmasissa on tietysti myös pari ostaria,joista sotis,lähiaikoina,itseeni verrattuna lienee käynyt,ja voinee kertoa enemmän.myös "espanjan stockmann"el corte ingles,joka ei nimestään huolimatta sijaitse inglesissä,vaan las palmasissa,on käymisen arvoinen.seuraava kysymys onkin mihin viikko riittää?

        Taas kerran... Se Triana-katu, jota tuolla esitin, on hyvä kokonaisuus ja siinä vierähtää helposti tunti, parikin, kun sen kaikki kiinnostavat puodit kahlaa läpi.
        El Corte Ingles on vähän "fiinimpi" paikka, ihan nähtävyys jo sinällään ja sehän on aivan keskustassa, Avd. Jose Mesa y Lopezilla. Sitten on vielä rannan eteläpäädyssä Arenasin ostoskeskus, missä on mm. Carrefourin valtava marketti ja lukuisa määrä erikoisliikkeitä. Samoin El Muelle -ostari Santa Catalina -puiston lähellä. Tarjontaa riittää kyllä. Noita kaikkia ei yhden päivän aikana ehdi käydä läpi, jolloin jos lomaa on viikko, kannattaa valita yksi, korkeintaan kaksi tärppiä. Triana on noista nuorelle ostajalle suositukseni, koska siellä on erityisen paljon nuorisomuotia. Sieltä on yleensä haettu perheen juniorin tuliaiset. Usein on satuttu paikalle alkuvuodesta, jolloin on tosi avokätiset alennusmyynnit. Markkinoita kannattaa myös seurata, niitä on eri puolilla saarta ja niistäkin voi tehdä hyviä löytöjä.


      • MiiHa
        Sotavento kirjoitti:

        Taas kerran... Se Triana-katu, jota tuolla esitin, on hyvä kokonaisuus ja siinä vierähtää helposti tunti, parikin, kun sen kaikki kiinnostavat puodit kahlaa läpi.
        El Corte Ingles on vähän "fiinimpi" paikka, ihan nähtävyys jo sinällään ja sehän on aivan keskustassa, Avd. Jose Mesa y Lopezilla. Sitten on vielä rannan eteläpäädyssä Arenasin ostoskeskus, missä on mm. Carrefourin valtava marketti ja lukuisa määrä erikoisliikkeitä. Samoin El Muelle -ostari Santa Catalina -puiston lähellä. Tarjontaa riittää kyllä. Noita kaikkia ei yhden päivän aikana ehdi käydä läpi, jolloin jos lomaa on viikko, kannattaa valita yksi, korkeintaan kaksi tärppiä. Triana on noista nuorelle ostajalle suositukseni, koska siellä on erityisen paljon nuorisomuotia. Sieltä on yleensä haettu perheen juniorin tuliaiset. Usein on satuttu paikalle alkuvuodesta, jolloin on tosi avokätiset alennusmyynnit. Markkinoita kannattaa myös seurata, niitä on eri puolilla saarta ja niistäkin voi tehdä hyviä löytöjä.

        joo tosta muellesta luin aikasemminki, unohtu vaan nimi. :D se kans kiinnostaa, pitää kattoa miten aika riittää (ja rahat) :)
        Ja AH, kiitos automaattiohjeesta, jess!

        Uskon, että nyt on kaikki kysytty mun osalta, en häiritse teitä vanhempia enempää! :) ettei kohta kaikki luule mua provoks tai lopuillakin mene hermot... Annan teille sit mukavaa luettavaa kun palaan ja kerron mitkä vinkit tepsi ja mitkä hyödynsin. :)
        Jään tänne silti vielä pyörimään ja höpisemään :D


      • Inglesiin mieli
        MiiHa kirjoitti:

        joo tosta muellesta luin aikasemminki, unohtu vaan nimi. :D se kans kiinnostaa, pitää kattoa miten aika riittää (ja rahat) :)
        Ja AH, kiitos automaattiohjeesta, jess!

        Uskon, että nyt on kaikki kysytty mun osalta, en häiritse teitä vanhempia enempää! :) ettei kohta kaikki luule mua provoks tai lopuillakin mene hermot... Annan teille sit mukavaa luettavaa kun palaan ja kerron mitkä vinkit tepsi ja mitkä hyödynsin. :)
        Jään tänne silti vielä pyörimään ja höpisemään :D

        Kysymys MiiHaa:lle Kertoistiko miten tilasit matkan. Oletko tilannut itse suoraan matkan vai matkatoimiston kautta. Itse etsin edullista matkaa sinne , mutta matkatoimiston kautta matkat kalliita. Olisin menossa aikakin kuukudeksi tammi-helmikuussa, koska olen nyt juuri päässyt eläkkeelle , olisi tuota aikaakin. Mites ne lennot , jos pitää vaihtaa lentoa eri kaupungeissa, meikeläinen varmasti eksyisi matkan varella.


      • MiiHa
        Inglesiin mieli kirjoitti:

        Kysymys MiiHaa:lle Kertoistiko miten tilasit matkan. Oletko tilannut itse suoraan matkan vai matkatoimiston kautta. Itse etsin edullista matkaa sinne , mutta matkatoimiston kautta matkat kalliita. Olisin menossa aikakin kuukudeksi tammi-helmikuussa, koska olen nyt juuri päässyt eläkkeelle , olisi tuota aikaakin. Mites ne lennot , jos pitää vaihtaa lentoa eri kaupungeissa, meikeläinen varmasti eksyisi matkan varella.

        matkatoimiston kautta, air finland holidaysilta... jos menet noin pitkäksi aikaa, kannattaa lentää jollain air berlinillä ym... jossa pelkät lennot halpoja - pakettimatkoja en suosittele :)

        itse lensin espanjaan 400eurolla (200e suunta) ja viivyin sen pari kuukautta.
        air berlinillä lensin, eli eiii suomalainen.

        jos pitää vaihtaa lentokonetta, on ihan helppo nakki - astut vain koneesta ulos, katsos monitorista mistä portilta lento lähtee ja astelet lähelle istumaan ja odottelemaan että portti aukeaa. itselläni oli välilasku saksassa, se oli niiin pieni paikka se lentokenttä ettei siel voi eksyä :D

        itse pelkään aina, että hukun, mutta seuraa vaan muita ja katselee monitoreja, ei sua edes väärään lentokoneeseen päästettäiskään ja kuulutus tulee perään jos hukkaat itse itsesi :D


      • mamma49

        Olen aivan samaa mieltä Tonylla huippuhyvät sapuskat!


    • monesti käynyt

      Ei kannata ottaa koko käteiskassaa mukaan. Pankkiautomaateista saa nostettua Visalla euroja. Tosin se ei käy ihan niin yksinkertaisesti niin kuin koto-Suomessa. Hyvä osata vähän englantia tai espanjaa niin nosto onnistuu. Matkatoimiston tervetuliastilaisuudessa on syytä kysyä mm. noista otto-automaateista. Tärkeää huomata: maksakaa aina käteisellä. Jos maksatte kortilla ja myyjä tai baarimikko tai tarjoilija vie kortin takahuoneeseen ja tuo sen takaisin, niin usein käy, että laskuja alkaa sadella ja tili tyhjenee. Kortti on monistettu. Suomalaispaikoissa soitetaan humpaa , jenkkaa jne..mutta paljon diskonjytkettä löytyy, sinne vaan sekaan. Playa del Ingles on varsinainen biletyspaikka. Maspalomas on rauhallisempi.Ja vielä tärkeää huomata: kun käytte noissa diskoissa vaikka vessassa, niin lasia ei ole syytä jättää puolitiehen juotuna pöytään. Siihen voidaan sujattaa paikallisten gigolojen toimesta jotain, jonka jälkeen kaikki on sumua monta päivää- ja rahat ym.menneet. Tietty varovaisuus on paikallaan. Hyvää matkaa !

      • AH

        Ravintoloissa on pääsääntöisesti pöytiin kannettavat maksupäätteet, itseltäni ei ole koskaan veloitettu ylihintaa, tosin ne räkäisimmät syöttölät on myös kierretty kaukaa.

        Käteinen on toki kätevää.


      • don luis

        rehellistä peliä.iselleni ei ole kertaakaan käynyt niin että n.s. lisälaskua olisi tullut,vaikka kortti käy näköpiirin ulkopuolella.eli se että näin kävisi"usein"on puppua.diskoissa ei ole tullut vierailtua aikoihin,enkä tiedä millaista meno niissä on nykyisin.


      • MiiHa
        don luis kirjoitti:

        rehellistä peliä.iselleni ei ole kertaakaan käynyt niin että n.s. lisälaskua olisi tullut,vaikka kortti käy näköpiirin ulkopuolella.eli se että näin kävisi"usein"on puppua.diskoissa ei ole tullut vierailtua aikoihin,enkä tiedä millaista meno niissä on nykyisin.

        mulla on laitettu ylihintaa kiinalaisessa ravintolassa kerran. Kaveri väitti silmät kirkkaina et se ylimääräinen annos oli mun,vaikka mitään sellaista en syönytkään.. Nousi sitten 6 euron annos mulle 13euroon... Jos ylimääräistä laskua tulee, mitä voin sanoa tarjoilijalle? :D
        Siskon kanssa leikittiin googlemapsilla, ja näytti hyviä ruokapaikkoja. Kuparipannussa kuulemma hyvät ja isot pizzat, patio canariossa sai ruokamyrkytyksen sienipastasta (muutenkin oli kuulemma kauhean makuista) ja hotel salmonel vai mikä lie, niin siellä oli hyvä buffetravintola...
        Onneks sairastuin nyt, enkä sit ku matkaan lähen.. Uneton yö takana ja kuumetta 38astetta.. Hyvää vkloppua kaikille. :)


    • hazardi

      Joo ite oon lähdössä 27.10. bilematkalle kavereiden kans kyseisee paikkaan :)

      • MiiHa

        kiva et muitakin lähdössä bilematkalle! :)

        Itselläni on kartta johon oon merkinnyt katsomisen arvoiset paikat ym.... joten itsellä jo kaikki valmiina :D
        Kirjottelen matkakertomuksen sit tänne/kanariansaarten sivuille ja linkkaan tänne kahtotaan nyt...


    • Möhmö

      Heippa!

      Me ollaan avomiehen kanssa lähdössä Inglesiin lauantaina 6.11. Meillä hotellina Sunprime Atlantic View Suites & Spa. En ole aiemmin ollut Kanariansaarilla, joten odotan reissua kovasti. Kaiken lisäksi tämä reissu on avomiehelle se ensimmäinen ulkomaanreissu.

      Mekin ihan tietoisesti valittiin tälläinen "turistirysä" kohde, sillä turistejahan tässä ollaan. Me odotetaan lomalta rentoutumista, aurinkoa ja hyvää ruokaa. Myös jotain nähtävyyksiä ja puistoja haluaisin käydä katsomassa ja ehkä vähän shoppaillakkin.

      Olen paljon lukenut netistä vinkkejä jne, mutta aina kivempi lukea niitä täältä yhdestä paikasta, joten kaikenlaisia vinkkejä syömiseen, liikkumiseen, nähtävyyksiin ym. otetaan vastaan:)

      • don luis

        maaliskuussa käveleskelemässä juuri tuossa teidän valisemassanne hotellissa.tosi hieno,en ole koskaan asustanut espanjassa sen tason paikassa.ehkä lievä miinus on etäisyys rannalle.sen vaikutus vaihtelee erilaisten toiveiden mukaan.etäisyyttä on myös isompiin ostoskeskuksiin hieman,mutta taksi on halpa ratkaisu.tirajana katu sentään on melko lähellä.myös markkinapaikkaan matka on lyhyehkö.ensimmäitä reissua tekevälle voi sanoa,että jostainhan se matkailu on aloitettava.hyvää lomaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1669
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1518
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1159
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1114
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1092
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1002
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      960
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      954
    Aihe