Palkka Gallup

utelias it-ihminen

1. Paljonko tienaat brutto / kk
2. Ikäsi ja sukupuolesi
3. Missäpäin suomea asut
4. Toimenkuvasi
5. Koulutuksesi

147

135136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niko

      1. Paljonko tienaat brutto / kk =3500 EUR
      2. Ikäsi ja sukupuolesi /m25
      3. Missäpäin suomea asut /pk-seutu
      4. Toimenkuvasi /järjestelmäasiantuntija
      5. Koulutuksesi /ammattikoulu

      • Pix Pax

        1. Paljonko tienaat brutto / kk -> n. 2300€
        2. Ikäsi ja sukupuolesi -> 43 mies
        3. Missäpäin suomea asut -> Itä-Suomi
        4. Toimenkuvasi -> IT-tuki
        5. Koulutuksesi -> tietojenkäsittelyn tradenomi


      • Sisunautti
        Pix Pax kirjoitti:

        1. Paljonko tienaat brutto / kk -> n. 2300€
        2. Ikäsi ja sukupuolesi -> 43 mies
        3. Missäpäin suomea asut -> Itä-Suomi
        4. Toimenkuvasi -> IT-tuki
        5. Koulutuksesi -> tietojenkäsittelyn tradenomi

        1. 3000 känny adsl liikuntasetelit
        2. 35M
        3. Itä-Suomi
        4. Koodari
        5. Itseoppinut (yli 10v alalla)


    • jyväskylä

      2800 gsm
      30v. mies
      Jyväskylä
      suunnittelija
      insinööri(AMK)

      • taskussa VSP?

        3500
        39v mies
        Oulu
        SW, kaikki
        oikea insinööri


    • ylempi toimihenkilö

      3600 EUR
      30 v / mies
      espoo
      ylempi toimihenkilö
      merkonomi

    • aloittelija

      1770e/kk
      24/m
      keskisuomi
      helpparihommia
      merkonomi

      Paskan palkan lieventäväksi asianhaaraksi on sanottava, että ns. työedut ovat suhteellisen hyvät. Niin aikojen kuin muiden etujen ja vapauksien suhteen.

    • Tukimies

      1. 2500€ puhelin
      2. 40v mies
      3. Helsingissä
      4. ATK-tuki
      5. Tietokoneasentaja

    • Jens

      1. 2800 /kk
      2. 24 M
      3. Tampere
      4. Softasuunnittelija
      5. Amk-inssi

    • Jaahas

      1. 2600€ puhelin
      2. 35v mies
      3. Länsi-Suomi
      4. mikrotuki
      5. datanomi

    • Ihan tyytyväinen

      1. Paljonko tienaat brutto / kk 2500€ gsm kuntosali vakuutukset lääkäripalvelut kesämökki
      2. Ikäsi ja sukupuolesi m34
      3. Missäpäin suomea asut TKU
      4. Toimenkuvasi pc-tuki, sov.keh.
      5. Koulutuksesi tietokonetekniikan teknikko

    • konsultti

      IT-konsultti, ikää 27 v. liksaa 4300 €/kk kännyt sun muut tilpehöörit. Pääkaupunkiseutu.

      • Utelias

        mitä tekee IT-konsultti?


      • toinen konsultti
        Utelias kirjoitti:

        mitä tekee IT-konsultti?

        kusettaa maksavaa asiakasta


      • nähty on
        toinen konsultti kirjoitti:

        kusettaa maksavaa asiakasta

        it-konsultti luulee tietävänsä kaiken, vaikka tosiasiassa näin ei olekkaan.

        Vakuuttavalla esiintymisellä yrittää saada haluttomat ihmiset ostamaan tarpeettomia ratkaisuja.

        Eli markkinataloudessa kaikki hyvin ja ihmisillä ostotahto.

        - ei voi tietysti yleistää, mutta tämä esimerkki on nähty livenä -


      • ddd
        Utelias kirjoitti:

        mitä tekee IT-konsultti?

        Eräänä lämpimänä päivänä paimen on kedolla katsemassa lammaslaumaansa. Kedon reunassa kulkee asfaltoitu maantie, jota pitkin upouusi Jeep Grand Cherokee vuosimallia 2002 lähestyy kovaa vauhtia. Auto pysähtyy jarrut kirskuen paimenen lähelle.

        Autosta nousee nuori mies, joka on pukeutunut Boss'in muodikkaaseen tummanharmaaseen pukuun. Jalassa hänellä on Moreschin kiiltävät mustat kengät, päällään Marks & Spencerin Super Exclusive Sport -paita ja Club Vendir -solmio. Hän käyttää selvästikin Alaska Axis Ice Terminator -hajuvettä. Päässään hänellä on Bodylene Tiger-aurinkolasit, ranteessa kiiltää vedenpitävä Seiko Ultimate Spacetime -kello (hinta 6 539,50 €).

        Vieras kysyy paimenelta:
        "Jos arvaan, montako lammasta laumassasi on, annatko yhden niistä minulle?"

        Paimen katsoo ensin pitkään vierasta, sitten sävyisästi liikehtivää lammaslaumaansa ja sanoo:
        "Okei!"

        Nuori mies käynnistää auton kojelautaan kytketyn tietokonejärjestelmän, liittää toisiinsa nokialaisen GPRS-kännykän ja Nokia Notebookin ja ottaa yhteyden NASAn satelliittiin, joka juuri ylittää 50 km:n korkeudella sen maapallon alueen, jossa paimen ja vieras kohtaavat. Hän skannaa tiedot ympäristön maantieteellisistä pinnanmuodoista ja lähettää ne satelliitin kautta NASAn keskustietokoneisiin ja siirtää saamansa tiedot Excel-ohjelman taulukkolaskennan tietopohjaan.

        Sitten hän tulostaa 156 sivuisen raportin käyttäen auton kojelaudasta virtaa ottavaa Brother 5612-B minilasertulostintaan. Vieras kääntyy paimenen puoleen ja sanoo: "Laumaasi kuuluu tarkalleen 2569 lammasta".

        Paimen vastaa:
        "Ihmeellistä, osuit oikeaan! Voit nyt ottaa haluamasi eläimen."

        Nuori mies ottaa laumasta yhden eläimen ja panee sen autonsa tilavaan takaluukkuun. Paimen katsoo vierasta ja kysyy:
        "Entä jos arvaan ammattisi oikein, maksatko samalla tavalla minulle kuin minä Sinulle?"

        "Totta kai", vastaa vieras.

        Ja paimen sanoo: "Olet konsultti".

        "Aivan niin", hämmästyy vieras. "Kuinka ihmeessä voit tietää ammattini?"

        "Sehän on aivan yksinkertaista", vastaa siihen Paimen. "Ensinnäkin, sinä tulit tänne aivan kutsumatta. Toiseksi, sinä panit minut maksamaan sellaisesta, minkä jo tiesin ennestään. Kolmanneksi, sinä et ymmärrä minun elinkeinostani yhtään mitään, ja haluaisinkin heti takaisin koirani sieltä autosi takaluukusta".


    • Inssi

      1. 2800€/kk
      2. Miäs ja 28v
      3. Varsinais-Suomi
      4. HW suunnittelija
      5. Opistoinsinööri

      Suuri firma, pienet palkat. Mahahaava ;)

    • Jouko

      3200€ / kk
      24v mies
      Tampere
      Ohjelmoija
      merkonomi

      • tauni

        1. 1800e/kk lounas liikuntasetelit
        2. 22v mies
        3. Helsinki
        4. kesätyöläinen IT-tuessa
        5. tekniikan yo


    • Tradenomi

      1. Paljonko tienaat brutto / kk
      noin 1600€
      2. Ikäsi ja sukupuolesi
      Mies 26 vuotta
      3. Missäpäin suomea asut
      Tampere
      4. Toimenkuvasi
      Testaaja
      5. Koulutuksesi
      Tradenomi

      • Jussi

        Miten voi testaaja tienata noin vähän? Olethan kuitenkin opiskellutkin jonkin verran alaa...

        Itse olen tradenomi myös , toimin järjestelmäasiantuntijana keskellä hämettä. Palkka 2800€. Palvelimia päivittelen ja noin 200 työasemaa pääosin minun vastuullani.

        Eikös sun kannattais tehdä jotain muuta? Mennä vaikka ihan perusduunariksi tehtaaseen. Nekin meinaan tienaa tuplasti tuon verran, varsinkin paperiteollisuudessa. Siellä ei tarvitse välttämättä osata edes lukea, mutta palkka ylittää keposasti 3000 egeee /kk.


      • Keskituloinen
        Jussi kirjoitti:

        Miten voi testaaja tienata noin vähän? Olethan kuitenkin opiskellutkin jonkin verran alaa...

        Itse olen tradenomi myös , toimin järjestelmäasiantuntijana keskellä hämettä. Palkka 2800€. Palvelimia päivittelen ja noin 200 työasemaa pääosin minun vastuullani.

        Eikös sun kannattais tehdä jotain muuta? Mennä vaikka ihan perusduunariksi tehtaaseen. Nekin meinaan tienaa tuplasti tuon verran, varsinkin paperiteollisuudessa. Siellä ei tarvitse välttämättä osata edes lukea, mutta palkka ylittää keposasti 3000 egeee /kk.

        ei ole kaikille maailman tärkein asia. Miksi et itse mene hommiin joista tienaa 10 kertaa sen mitä nyt tienaat? Vai eikö rahkeet riitä?


      • Tradenomi
        Jussi kirjoitti:

        Miten voi testaaja tienata noin vähän? Olethan kuitenkin opiskellutkin jonkin verran alaa...

        Itse olen tradenomi myös , toimin järjestelmäasiantuntijana keskellä hämettä. Palkka 2800€. Palvelimia päivittelen ja noin 200 työasemaa pääosin minun vastuullani.

        Eikös sun kannattais tehdä jotain muuta? Mennä vaikka ihan perusduunariksi tehtaaseen. Nekin meinaan tienaa tuplasti tuon verran, varsinkin paperiteollisuudessa. Siellä ei tarvitse välttämättä osata edes lukea, mutta palkka ylittää keposasti 3000 egeee /kk.

        No joo menisin varmasti parempiin hommiin jos pääsisin. Olen ollut nykyisessä työssäni noin neljän kuukauden ajan ja sitä ennen olin työttömänä noin 8 kuukautta. Palkka on todellakin huono ja voin sanoa, että vituttaa mennä töihin joka päivä. Melkein parempi olisi olla työttömänä ja istua kotona. En ole saanut kovasta yrittämisestä huolimatta parempia hommia, vaikka alan osaamista kyllä löytyy. Esimerkiksi koodaamista olen harrastanut useimmila eri kielillä C , Java, PHP, myös käyttöjärjestelmä ja verkkopuolen osaamista on. Koodaus hommiin ja lähes kaikkiin muihin hieman paremman tasoisiin tehtäviin pääsemiseen vaaditaan tänä päivänä kuitenkin useamman vuoden työkokemus, jota minulla ei ole. Joka paikkaan on ihan vitusti hakijoita ja tradenomin koulutuksella ei tunnu pääsevän juuri muun tasoisiin tehtäviin, kuin mikrotuki, testaus tai helpdesk. Vittujen vittu.


      • Jani
        Tradenomi kirjoitti:

        No joo menisin varmasti parempiin hommiin jos pääsisin. Olen ollut nykyisessä työssäni noin neljän kuukauden ajan ja sitä ennen olin työttömänä noin 8 kuukautta. Palkka on todellakin huono ja voin sanoa, että vituttaa mennä töihin joka päivä. Melkein parempi olisi olla työttömänä ja istua kotona. En ole saanut kovasta yrittämisestä huolimatta parempia hommia, vaikka alan osaamista kyllä löytyy. Esimerkiksi koodaamista olen harrastanut useimmila eri kielillä C , Java, PHP, myös käyttöjärjestelmä ja verkkopuolen osaamista on. Koodaus hommiin ja lähes kaikkiin muihin hieman paremman tasoisiin tehtäviin pääsemiseen vaaditaan tänä päivänä kuitenkin useamman vuoden työkokemus, jota minulla ei ole. Joka paikkaan on ihan vitusti hakijoita ja tradenomin koulutuksella ei tunnu pääsevän juuri muun tasoisiin tehtäviin, kuin mikrotuki, testaus tai helpdesk. Vittujen vittu.

        Kyllä sinun on syytä kartuttaa vaan mm. mainitsemaasi työkokemusta parin vuoden verran. Sitten alkaa ihan eri tavalla noita paikkojakin löytymään.
        Palkkasi on kyllä käsittämättömän heikko. Oletko jossain kunnan tms. hommissa? Isoissa firmoissa atk-tukikaveritkin tienaa 2000-2500 € /kk. Testaajan palkka pitäisi olla samaa tasoa ainakin.

        Kunnan hommat ovatkin sitten aika toivottomia


      • Tradenomi
        Jani kirjoitti:

        Kyllä sinun on syytä kartuttaa vaan mm. mainitsemaasi työkokemusta parin vuoden verran. Sitten alkaa ihan eri tavalla noita paikkojakin löytymään.
        Palkkasi on kyllä käsittämättömän heikko. Oletko jossain kunnan tms. hommissa? Isoissa firmoissa atk-tukikaveritkin tienaa 2000-2500 € /kk. Testaajan palkka pitäisi olla samaa tasoa ainakin.

        Kunnan hommat ovatkin sitten aika toivottomia

        Olen töissä Suomen suurimmassa vientiyrityksessä, firman nimi jääköön mainitsematta, mutta moni osaa varmasti päätellä sen. Vaikka työskentelen kyseisessä firmassa, olen kuitenki eri firman palkkalistoilla. Ja mitä tulee heikkoon palkkaani, niin olen kuullut, että julkisella puolella testaajat saavat 1300-1400€/kk. Olen itse hakenut oikeuministeriön tietotekniikkakeskussa Hämeenlinnassa ollutta testaajan määräaikaista työpaikkaa ja kyseisessä paikassa olisi palkka ollut edellä mainitsemani 1300-1400€/kk.

        Ja työnähän testaus hommat ovat ehdottomasti kaikista paskimmasta päästä. Yksinkertaista ja tylsää hommaa, eikä vaadi mitään erityistä osaamista ja tämähän sitten näkyy palkkauksessa. Ja jos tulevaisuutta ajattelee niin vaikeaahan sitä minnekkään muualle on päästä kuin testaajaksi, kun puuttuu muunlainen työkokemus.


      • Matti
        Tradenomi kirjoitti:

        Olen töissä Suomen suurimmassa vientiyrityksessä, firman nimi jääköön mainitsematta, mutta moni osaa varmasti päätellä sen. Vaikka työskentelen kyseisessä firmassa, olen kuitenki eri firman palkkalistoilla. Ja mitä tulee heikkoon palkkaani, niin olen kuullut, että julkisella puolella testaajat saavat 1300-1400€/kk. Olen itse hakenut oikeuministeriön tietotekniikkakeskussa Hämeenlinnassa ollutta testaajan määräaikaista työpaikkaa ja kyseisessä paikassa olisi palkka ollut edellä mainitsemani 1300-1400€/kk.

        Ja työnähän testaus hommat ovat ehdottomasti kaikista paskimmasta päästä. Yksinkertaista ja tylsää hommaa, eikä vaadi mitään erityistä osaamista ja tämähän sitten näkyy palkkauksessa. Ja jos tulevaisuutta ajattelee niin vaikeaahan sitä minnekkään muualle on päästä kuin testaajaksi, kun puuttuu muunlainen työkokemus.

        on se kyllä niin vähän, että ei ymmärrä. Oletko jonkun henkilöstövuokrausfirman kautta siellä töissä? Nehän taitavat ottaa siitä sitten osansa.

        Ite oon tehnyt testaajan hommia ja koskaan ei palkka oo ollu alle 2000€/kk. Yksityisen puolen isohkojan firmoja.

        Yritä siirtyä vaikka johkin atk-tukeen ja siitä pikkuhiljaa etenet järjestelmäasiantuntijaksi / konsultiksi. Kyllä noissa hommissa rahaa tulee ihan eri tavalla ja vähän monipuolisempaa hommaa.


      • testor

        1. Paljonko tienaat brutto / kk
        2200
        Ikäsi ja sukupuolesi
        Mies 22 vuotta
        3. Missäpäin suomea asut
        Vantaa
        4. Toimenkuvasi
        Testaaja
        5. Koulutuksesi
        Tradenomi (lähes valmis)


      • Taksi Isäntä Espoo
        Keskituloinen kirjoitti:

        ei ole kaikille maailman tärkein asia. Miksi et itse mene hommiin joista tienaa 10 kertaa sen mitä nyt tienaat? Vai eikö rahkeet riitä?

        Taksi Isäntä Espoo


    • zyx

      1. Paljonko tienaat brutto / kk
      2700 puhelin
      2. Ikäsi ja sukupuolesi
      M27
      3. Missäpäin suomea asut
      Tampere
      4. Toimenkuvasi
      Ohjelmistosuunnittelija
      5. Koulutuksesi
      Ins. (amk)

    • ok!?

      1. 2600 e/kk
      2. 26/M
      3. Oulu
      4. Softasuunnittelija
      5. AMK-inssi

    • amk.ins

      1) 2900 eur/kk (osa-aika yrittäjänä 2000 eur/kk)
      =4800 eur/kk (osa osinkona)
      2) 29, mies
      3) hki
      4) sw designer
      5) amk-ins

    • SAP

      1. Paljonko tienaat brutto / kk
      4100

      2. Ikäsi ja sukupuolesi
      29, mies

      3. Missäpäin suomea asut
      Pääkaupunkiseutu

      4. Toimenkuvasi
      SAPin tekninen ylläpitö

      5. Koulutuksesi
      Tradenomi

      • Sappi

        1. Paljonko tienaat brutto / kk
        2600

        2. Ikäsi ja sukupuolesi
        35, nainen

        3. Missäpäin suomea asut
        Pääkaupunkiseutu

        4. Toimenkuvasi
        SAP:in käyttäjien tukeminen

        5. Koulutuksesi
        Tradenomi


      • SAP, konsernitaso

        1. brutto/kk ilman lisiä
        2720€

        2. Käsi ja sukupuolesi
        32, mies

        3. Missäpäin Suomea asut
        PKS

        4.Toimenkuvasi
        IT-koordinaattori, SAP tukihenkilö (ei mikrotuki)

        5. Koulutuksesi
        Datanomi


    • ins

      1. 2500 € gsm laajakaista kaikki tilpehöörit
      2. miäs 24
      3. Länsisuomi
      4. tietojenkäsittelyn opettaja
      5. insinööri

    • Karro

      1. 3300 känny laajakaista bonukset
      2. 27,M
      3. Helsinki
      4. Ohjelmistosuunnittelija
      5. sähkö- ja tiettoliikennetekniikan DI

    • Asiantuntija

      1. 5800 EUR / kk
      2. mies 29v
      3. HKI
      4. IT-Asiantuntija
      5. it-insinööri

      • Simolin

        Voitko kertoa tarkemmin minkälaista työtä teet?


    • Jorma

      4200 / kk känny playstation2
      30 / mies
      Joroinen, aluekonttori
      toimihenkilö
      lähihoitaja, instituutti(ins.)

    • stude

      1. Hieman reilu 3000€/kk
      2. 28/M
      3. Pohjois-Pohjanmaa
      4. Ohjelmistosuunnittelu
      5. Opistotason tutkinto eri alalta

    • Tässä

      1. Paljonko tienaat brutto / kk
      $6000 /kk netto bonukset

      2. Ikäsi ja sukupuolesi
      35, Mies

      3. Missäpäin suomea asut
      Ulkomailla

      4. Toimenkuvasi
      Ohjelmistosuunnittelija

      5. Koulutuksesi
      Ei IT-alan koulutusta. Itseoppinut.

    • DI-95

      1300 Euroa kuussa, ei erityisiä etuja.

      Tämä ei ole vitsi. Olin kaksi vuotta työttömänä ja tämä oli paras mitä sain. Olen tukityöllistetty, niin että olen käytännössä ilmainen. Työ paskaa ohjelmistotestausta, eikä vastaa koulutusta.

      • ins amk opisk

        Ei voi pitää paikkaansa. Mä oon EKAN vuoden inssi (amk) opiskelija (33 ov) ja tienaan enemmän kuin sä kesätyössä (sama firma ja homma)! =P


      • Työnantaja

        Tuote ei inssi usko itsekkään. Jos homma on koko päivä työtä, pitää ottaa yhteyttä liittoon (kannattaa ainakin liittyä ensin). Jos ei auta tule meillä raksa hommiin niin tuplataan palkka! Jos siis tämä on totta, niin Nokialle pitkät. Korttitalo kaatuu kyllä vielä!


    • dizzy

      1. 1860 (TEKin suosittelema harjoittelijan palkka)
      2. 24 miäs
      3. Hki
      4. Ohjelmistosuunnittelija
      5. Opiskelen dippa-inssiksi

    • AMK.-inssi

      1. 1459
      2. 25v mies
      3. Länsi-suomi
      4. ATK-tukihenkilö
      5. Tietoverkkotekniikan insinööri

    • Simolin

      1. 1550e/kk
      2. M19
      3. Länsisuomi
      4. Tietoliikenneasentaja
      5. Ammattikoulu

      jostainhan se on aloitettava ;)

    • Tron

      ns. päivätöistä 4200 eur / kk lisäksi omaa konsultointia ja muuta it-kauppaa n. 5000 eur / kk

      em. siis brutto... Kauppa se on mikä kannattaa

    • joosua

      1. Hieman reilu 3100€/kk känny kannettava lentoetu
      2. 22/M
      3. pääkaupunkiseutu
      4. Suunnittelija
      5. Ammattikoulu

    • tuntematon

      1. 2100e/kk
      2. 22/M
      3. PK-seutu
      4. Järjestelmäasiantuntija (EI mikrotuki)
      5. Opiskelut kesken AMK:ssa.

    • jvk

      1. Paljonko tienaat brutto / kk
      Kesätyö 1650€/kk

      2. Ikäsi ja sukupuolesi
      m21

      3. Missäpäin suomea asut
      Helsinki

      4. Toimenkuvasi
      Helpdesk agent

      5. Koulutuksesi
      Insinööri AMK (ohjelmistotekniikka) 1. vuosi takana.


      Dollarinkuvat silmissä vilkkuu kun näkee 6000€-> palkkoja... %)

    • Jii

      2047.68/kk
      27/M
      Pohjois-savo
      Järjestelmäasiantuntija
      Opistotaso

    • Näin minulla

      1. Paljonko tienaat brutto / kk = 2270 EUR
      2. Ikäsi ja sukupuolesi /m29
      3. Missäpäin suomea asut / Savossa
      4. Toimenkuvasi / Atk-tukihenkilö
      5. Koulutuksesi / Atk-merkonomi

      Kunnan palkkalistoilla. Palkassa mukana myös atk-opetus kouluissa.

    • RICHart

      1. Paljonko tienaat brutto / kk
      - 1870€/kk, ei bonuksia tai muita vastaavia.
      2. Ikäsi ja sukupuolesi
      - 28v, mies
      3. Missäpäin suomea asut
      - Oulun läänissä
      4. Toimenkuvasi
      - Järjestelmäsuunnittelija
      5. Koulutuksesi
      - AMK-inssi

      • INssss

        1: 2800e/kk/brutto (lisäksi joitain päivystyslisiä ~3400e/kk
        2: 25v, M
        3: Keski-Suomi
        4: Tekninen asiantuntija (hommat vastaa järj.suunnittelijaa)
        5. AMK-inssi


    • ohjelmistosuunnittelija

      1. Paljonko tienaat brutto / kk 5090 €
      2. Ikäsi ja sukupuolesi 44 v mies
      3. Missäpäin suomea asut Pääkaupunkiseutu
      4. Toimenkuvasi Laiteläheinen ohjemistosunnittelu tiiminvetovastuu
      5. Koulutuksesi diplomi-insinööri

    • sapittaa

      1. 7000 eur
      2. 31 M
      3. Pääkaupunkiseudulla
      4. SAP osaaja
      5. Insinööri tai virkamies

      • plaah...

        1. 3400 gsm netti lounas liikuntas
        2. 24 M
        3. Pääkaupunkiseudulla
        4. Analyytikko
        5. Tuotantotalouden DI


      • D uunari
        plaah... kirjoitti:

        1. 3400 gsm netti lounas liikuntas
        2. 24 M
        3. Pääkaupunkiseudulla
        4. Analyytikko
        5. Tuotantotalouden DI

        Perus 5500 eur bonukset ja muut normaalit lisät. SAP-kokemusta reilu seitsemän vuotta.


    • Tradenomi

      3500 bonukset luontaisedut
      36M
      PKS
      IT tuotekehitys
      Tradenomi

    • CIO

      1. 5000€/kk 800 € täysautoetu
      2. Mies ja 37v
      3. Varsinais-Suomi
      4. CIO
      5. Insinööri

      • kölkjölkj

        1. 4800
        2. Nainen, 32v
        3. Etelä-Suomi
        4. Development Manager
        5. insinööri amk


    • pian ex cm

      1. Paljonko tienaat brutto/kk: 5.750e
      2. Ikäsi ja sukupuolesi: 49v., mies
      3. Missäpäin suomea asut: pääkaupunkiseutu
      4. Toimenkuvasi: Customer Manager
      5. Koulutuksesi: IT-tradenomi

      • Lede80

        1. palkka 2300 känny lounarit liikuntaedut.
        2. Ikä 27v ja mies
        3. Hki
        4. IT -tukihenkilö
        5. Tietojenkäsittely Tradenomi.


    • Rakennus-DI

      1. Paljonko tienaat brutto / kk: 3000 eur kännyetu mahd. tulospalkka xx %
      2. Ikäsi ja sukupuolesi: M31
      3. Missäpäin suomea asut: helsinki
      4. Toimenkuvasi: insinöörityöt
      5. Koulutuksesi: DI/rakennustekniikka

    • paska palkka

      1. 2200 € puh.etu kuntosali
      2. M25
      3. Roi
      4. järjestelmäasiantuntija
      5. amk-insinööri

      Välttäkää kunnan hommia!

    • ei helpolla

      vaihtelee, mut keskiarvo noin 10 000 euroa brutto
      49 mies
      Tampere
      Yrittäjä
      Ammattikoulu

      • Ingenjör81

        1. 3100 bonus ( 15%) puhelin/liittymät JNE
        2. M27
        3. Oulu
        4. Ohjelmistosuunnittelija eli kansan kielellä koodari (Symbian/Qt/Js)
        5. Insinööri (AMK)


    • ggsfdg

      1. 4600 bonus
      2. M47
      3. Oulu
      4. Ohjelmistosuunnittelija (Symbian)
      5. Teknikko

    • fdhfdh

      1. Paljonko tienaat brutto / kk
      400000 € / kk
      2. Ikäsi ja sukupuolesi
      120 v / M
      3. Missäpäin suomea asut
      Joka paikassa
      4. Toimenkuvasi
      Pasianssiin peluu
      5. Koulutuksesi
      Kaikki mahdolliset

    • Päijät-Häme68

      1350€/kk
      41v. nainen
      Päijät-Häme
      Kodin siivous
      Maatalousteknikko, Merkantti, Puistopuutarhuri, Datanomi

    • Product Owner

      1. 8800 € / kk
      2. 34 / mies
      3. En kerro
      4. Product Owner
      5. FM / Tradenomi / Datanomi

      • Näin meillä

        1. 2024 €
        2. 28 M
        3. Pohjanmaa
        4. Atk-tuki n. 2000 työasemaa, n. 2000 ihmistä, 100 serveriä, ym ym ym
        5. Amk Tradenomi

        Positiivisesti ajateltuna, ei tarvitse miettiä mihinkä kaiken sen ylimääräisen rahan laittaa.


    • agi.

      1. Paljonko tienaat brutto / kk: 5.000 - 15.000, riippuu kui paljan jaksaa duunia "painaa"
      2. Ikäsi ja sukupuolesi: poika/mies
      3. Missäpäin suomea asut: homo uudellamaalla
      4. Toimenkuvasi: mieshuorra
      5. Koulutuksesi: katolisen kirkon poikakuoro

      • lisää liksaa

        1. 2800 € / kk
        2. 26 M
        3. ei-pääkaupunkiseutu
        4. Koodari
        5. Ins.


    • jklKoodari

      1. 3500
      2. 45 v
      3. jyväskylä
      4. developer
      5 yliopisto/kauppatieteiden maisteri

      • ripatti80

        3400e/kk adsl puhelin lounarit kulttuurisetelit hieroja sairauskassa
        mies 30v
        pk-seutu
        järjestelmäasiantuntija, erikoistunut sms 2003 ja sccm 2007.Kuulun muutaman hengen palvelinylläpitotiimiin, koneita muutama tuhat ja käyttäjätunnuksia enemmän.hommiin kuuluu ohjelmistojen uudelleenpaketointi,imageiden rakennus,muut normi ylläpitoon kuuluvat jotka jaetaan tiimin kesken.
        työkokemusta 8v


    • Nörden kaveri

      1. 3500
      2. 33, mies
      3. Pk-seutu
      4. Ohjelmistokehittäjä (.NET)
      5. Yliopisto, tietojenkäsittely

      • 11

        Piti ihahna tarkistaa omasta tilinauhasta, kun sillä ei ole ollut vuosiin mitään merkitystä.
        1. 3893
        2. 48
        3. --
        4. Vanhempi ohjelmistosuunnitelija (.Net)
        5. Yliopisto, tietojen käsittelyoppi (tosin sillä ei ole ollut mitään merkitystä työuralla)

        Sinällään mielenkiintoista, että nykyään teen tarvittavan koodin keskimäärin 4 h päivässä, lopun aikaa puuhastelen kaikenlaista.


      • Komistus75
        11 kirjoitti:

        Piti ihahna tarkistaa omasta tilinauhasta, kun sillä ei ole ollut vuosiin mitään merkitystä.
        1. 3893
        2. 48
        3. --
        4. Vanhempi ohjelmistosuunnitelija (.Net)
        5. Yliopisto, tietojen käsittelyoppi (tosin sillä ei ole ollut mitään merkitystä työuralla)

        Sinällään mielenkiintoista, että nykyään teen tarvittavan koodin keskimäärin 4 h päivässä, lopun aikaa puuhastelen kaikenlaista.

        1. Riippu tarpeesta. Laskutusta keskimäärin 15000€/kk. Firmasta tietysti kaikki mahdollinen verottomana/mahdollisimman vähillä veroilla.
        2. M35
        3. Helsinki
        4. IT-Konsultti(storage)
        5. Ammattikoulu/lukio


    • Hyvä Homma

      Pääasia että työstä on kiinnostunut!

      Itse olen 32 vuotias "jokapaikan koodihöylä" ja palkkani on 2400/kk, jos ketään edes kiinnostaa, paitsi kateellisia panettelijoita.

      • matuka

        Olen vasta ylä asteella mut nyhän sitä pitää alkaa miettimään miyå hommia tulee tekemää. onko atk insinöörin palkka hyvä? tai suhtkoht edes.
        jos hakis sit


      • IT-Myyrä
        matuka kirjoitti:

        Olen vasta ylä asteella mut nyhän sitä pitää alkaa miettimään miyå hommia tulee tekemää. onko atk insinöörin palkka hyvä? tai suhtkoht edes.
        jos hakis sit

        1. 2000/ kk
        2. 31 M
        3. Pohjanmaa
        4. Järjestelmäasiantuntija
        5. Tietokoneyliasentajan EAT

        KVTES rajoittaa kuntapuolella palkkaa tehokkaasti.

        julkisella vastaavasta hommasta 1,5-2 kertainen palkka.


      • 6+7
        IT-Myyrä kirjoitti:

        1. 2000/ kk
        2. 31 M
        3. Pohjanmaa
        4. Järjestelmäasiantuntija
        5. Tietokoneyliasentajan EAT

        KVTES rajoittaa kuntapuolella palkkaa tehokkaasti.

        julkisella vastaavasta hommasta 1,5-2 kertainen palkka.

        Ei pidä paikkaansa, ei mikrotuessa kukaan tienaa 3000-4000e kuukaudessa.


    • 0rava

      1. 6494 / kk
      2. 32 Mies
      3. Uudellamaalla
      4. Konsultti
      5. Peruskoulu

      Joka vitun aamu vituttaa mennä töihin, työasiat tulee mieleen vapaalla ja öisin. Pakko painaa tätä paskaa ja esittää asialleen omistautunutta töissä kun hyvin maksetaan eikä tällä koulutuspohjalla pääse samoille palkoille, sen verran ollut tuuria matkassa...

      • samoilla mennään

        Samoilla linjoilla paitsi työ ei ..tuta yhtään tällä hetkellä, hyvät edut ja homma rokkaa tosin tuo palkkakin melkein tonnin vähemmän.


    • ...

      1. n.3300e/kk
      2. m/ 29
      3. PK
      4. "Web-ohjelmoija"
      5. Ei alan koulutusta

    • 1. 2900€/kk
      2. 31/ m
      3. Itä-suomi
      4. Järjestelmäasiantuntija
      5. ammattikoulu

    • Kouluttamaton

      1. Paljonko tienaat brutto / kk : 1700 €
      2. Ikäsi ja sukupuolesi : 22 nainen
      3. Missäpäin suomea asut : Sen ulkopuolella
      4. Toimenkuvasi : Tekninen tuki
      5. Koulutuksesi : Peruskoulu

    • koututtelija

      3300
      nainen 50
      Hki
      kouluttaja
      DI

      Palkkaa on liian vähän koulutukseen ja kokemukseen verrattuna, nyt aloitankin tehotyönhaun.

    • 6+12
    • poppop

      4500 bonarit ja ylityöt ja normi edut, käytännössä jotain vähän päälle 5k tasoa brutto
      M31
      Hki
      Ohjelmistokehitystä ja ylläpitoa, tiimin vetoa jne
      FM (MSc), työkokemusta alalta n. 10v

    • raporttisika

      4100 bonukset puhelin netti parkkihalli
      m34
      TRE
      BI/DW
      Datanomi

    • kelaperse

      2700
      m31
      keski-suomi
      tietoliikenneasentaja
      teknikko

    • palkkakuopassa

      2900
      m31
      helsinki
      ohjelmistosuunnttelija
      yo 210/240op inssin tutkintoa

    • JareHT

      Palkka br: 8940 lisät, (4800)auto jne.
      M:29
      :pk-seutu
      :liikennelentäjä (kaukolennot)
      :automaatioalan pk atpl tutkinto.

    • KaleS

      4600e vapaa autoetu 680e
      M41
      Pk-seutu
      IT-Manager
      Opistotason koulutus läjä kursseja

      Kohta 20v it-alaa takana ja täysin kypsä. Todella epäkiitollinen ala, ainoa hyvä puoli on palkkaus.

    • hummhummhumm

      1. 3000 €
      2. 29, mies
      3. Tampere
      4. Ohjelmistokehittäjä
      5. AMK-inssi

    • Yks nainen

      1. 4700 € laskutuspohjainen bonari n. 300-600 €/kk puhelin lounarit
      2. 42 v, nainen
      3. Helsinki
      4. Business Intelligence
      5. KTM

    • 5

      1. 4700 e/kk puhelin vuosibonus varsin hyvät muut edut
      2. mies 35 v
      3. pk-seutu
      4. JEE sovelluskehitys, asiantuntijan rooli
      5. tradenomi

    • fsfsdfsdfs

      1. 3750 € puhelin netti
      2. Mies 43v
      3. Pirkanmaa
      4. IT Specialist
      5. Tietotekniikan mekaanikko

    • hki22

      1. 3000e puhelin netti helsingin keskustassa parkki firman luttokortti edustuskäyttöön
      2. mies 22
      3. Helsinki
      4. ITspecialist
      5. Yo-datanomi järjestelmäasiantuntijan tutkinto

      • niin vissiin joo

        1. 5000e iphone ipad 10 gb netti kattohuoneisto kampissa yksityinen lentokone
        2. mies 17
        3. Helsinki
        4. helpdesk
        5. 2. vuoden datanomi


    • zsexdr

      1. 2100 / kk
      2. 27v mies
      3. Kainuu
      4. järjestelmänasiantuntija
      5. tradenomi

    • heijuu

      1. 2k
      3. 23v
      3. Pk-seutu
      4. Aspa
      5. Datanomi

    • Paffiaivo

      - 5000 e
      - 42 v
      - pks
      - IT konsultti
      - soveltuva ylempi korkeakoulututkinto

    • Engineerinki

      1. 1600-1700e/kk, riippuu paljon jaksan tehdä ns. kannustava palkkaus. Olen harjoittelija.
      2. 22v mies
      3. Hämeessä, mutta töissä pk-seudulla
      4. IT-asiantuntija
      5. Kohta Insinööri

    • pk-seudulla

      1. noin 3400€ ylityöt
      2. Mies 29 vuotta
      3. PK-seutu
      4. IT-konsultti
      5. KTM, tietojärjestelmätiede

    • It hemmo

      IT duunari
      1. Paljonko tienaat brutto / kk
      4500 puhelin netti lounarit liikuntaseteli
      Ikäsi ja sukupuolesi
      Mies 35 vuotta
      3. Missäpäin suomea asut
      ITä-Uusimaa
      4. Toimenkuvasi
      System Admin / Integration Engineer
      5. Koulutuksesi
      Teknikko, 12v työkokemusta

    • leaderi

      1. Vitusti
      2. 23, mies
      3. Keski-Suomi
      4. Toimitusjohtaja
      5. Lukio

    • Hyvin pärjää

      1. 2453
      2. 33, mies
      3. pk-seutu
      4. Senior SW Engineer
      5. Insinööri

    • keskitasoa

      1. 3500€/kk
      2. 34v Nainen
      3. Keski-Suomi
      4. Määrittelijä / Testaaja
      5. KTM

      Oon asiantuntijana isossa/isohkossa yrityksessä, jossa on "keskitason" palkat.
      Meillä paras/parhaat koodarit saa n. 5800e/kk, keskitason/heikommat saa 3000 ja risat. Oma neuvottelurohkeus työtä vastaanottaessa tuntuu olevan se millä palkkaa saa nostettua, myöhemmin ei palkkaneuvotteluissa ole juuri neuvottelua ollut.

      • *tu mitä p*skaa

        Oli koodari kuinka hyvä tahansa, niin en ikinä maksaisi 5800 euron kuukausipalkkaa... Jos hajonta on tuota luokkaa, niin tuskinpa on ihan faktatiota kyseisen firman palkoista.


      • voi ollakinefg
        *tu mitä p*skaa kirjoitti:

        Oli koodari kuinka hyvä tahansa, niin en ikinä maksaisi 5800 euron kuukausipalkkaa... Jos hajonta on tuota luokkaa, niin tuskinpa on ihan faktatiota kyseisen firman palkoista.

        Riippuu siitä, miten paljon asiakkaalta saadaan laskutettua. Tuntiveloitus taitaisi mennä reilusti yli satasen noilla ansioilla ja laskutusaste pitäisi olla tosi kova. Noh, tolla palkalla saadaan kaksi uutta tilalle, joten YT:n osuessa kohdalle liian suuri palkka voi tietää oveakin.


      • diipadaapax
        voi ollakinefg kirjoitti:

        Riippuu siitä, miten paljon asiakkaalta saadaan laskutettua. Tuntiveloitus taitaisi mennä reilusti yli satasen noilla ansioilla ja laskutusaste pitäisi olla tosi kova. Noh, tolla palkalla saadaan kaksi uutta tilalle, joten YT:n osuessa kohdalle liian suuri palkka voi tietää oveakin.

        Firman sisäisessä palkkakyselyssä laittaa vaan jonkin poskettoman summan vastaukseen, ja sen jälkeen kohistaan - on tää hyvä lafka, kun koodaamalla voi saada kuusi tonnia kuussa. Huhut on huhuja.


    • Huono palkka?

      1. 4300 puhelin, ja bonus 0-15% palkasta riippuen laskutuksesta
      2. 29, mies
      3. Pk-seutu
      4. Tekninen arkkitehti (.NET)
      5. Insinööri (AMK)

    • pks.

      1. 4500 eur
      2. 45 v, nainen
      3. pks
      4. järjestelmä-/prosessiasiantuntija
      5. di

    • ihan jees

      3400€/kk lounarit puhelin laajakaista täysi autoetu vapaudet ja kosteat kissan ristiäiset
      Mies 34v
      HKI
      Järjestelmäasiantuntija
      Ei alan koulutusta, itseoppinut ja sertifioitunut

      Työkokemusta alalta alle vuosi, etusormen alla about pari tuhatta palvelinta ja yli kymmenen tuhatta työasemaa. Sovellus ja työpöytävirtualisointia...

    • jeptrade

      1. 2400€
      2. 26v, nainen
      3. Turku
      4. Konsultti
      5. Tradenomi

    • myyjänkolppi

      1. 4000 €/kk ( kilometrikorvaukset, lounassetelit, puhelin, liittymä, netti, kasa kaapelikanavia, koulutusetuudet, henkilörahasto, yms. pikkukiva mitä iso firma voi tarjota)
      2. 27v, mies
      3. PK-seutu
      4. yritysmyyjä ( ICT)
      5. ylioppilas, tietotekniikan perustutkinto

      Myyntihommia on tullut tehtyä koko ikä lähinnä mobiili- ja nyttemmin ICT-puolella. Tohon tulotasoon pääsee paiskimalla hommia rapiat 10h/päivä kuutena päivänä viikossa. Välillä sitä miettii, jos painelisi vaikka johonkin pikkufirmaan IT-tukihenkilöksi vaikka puolta pienemmällä palkalla. Jos sitä olisi sitten vaikka aikaa harrastaa jotain ja harjoittaa sosiaalista elämääkin. Kynttilä alkaa pikkuhiljaa olla poltettu jo molemmista päistä loppuun.

    • it:

      1. Paljonko tienaat brutto / kk
      5,200€

      2. Ikäsi ja sukupuolesi
      M/30

      3. Missäpäin suomea asut
      E-Suomi

      4. Toimenkuvasi
      Suunnittelija

      5. Koulutuksesi
      Datanomi

    • Sappilainen

      1. 5650€
      puhelin
      matka-ajan ajan palkat (600€/kk)
      päivärahat (500€)
      - Eri lentoyhtiöiden ja hotelliketjujen kultakortit
      - v.....n paljon lentokenttäelämää ja lentokonesämpylöitä
      - paljon hotellielämää ja samoja aamupaloja
      - Paljon ilmaiseksi tehtyjä ylitöitä (ei makseta)
      2. 37v Mies
      3. Uusimaa
      4. Sap projektipäällikkö / kansainvälinen projekti / yksityissektori
      5. Insinööri

      Yleisesti ottaen mielestäni palkka ei vastaa tehtävän vaativuutta. Projektissa olevat konsultit tienaavat paljon enemmän ja minähän olen niiden "esimies".

      • Varsinainen esimies!

        Uskomatonta, että joku sihteeri, jota pp:ksi kutsutaan, kuvittelee olevansa yli 5650€/kk arvoinen. Hyvät naurut sait aikaiseksi! Kiitos!


    • Amis käytynä

      20 000e, m22, nettipokeri ;)

    • Nälkämaan tyylilllä.

      1. 3100€ puh.
      2. M33
      3. Kainuu
      4. Projekti-isinööri
      5. Ins. AMK

      Olen tyytyväinen työhöni ja menetetystä vapaa-ajasta saatavaan korvaukseen.

    • supernerd

      1. Liikuntasetelit, lounassetelit ja ikkunattoman konttorin jotain 4K€ numeroita palkkanauhassa
      2. M33
      3. Päijät-häme
      4. Koodari (yli kymmenen vuotta samassa duunissa)
      5. Itseoppinut amis

    • Juippi

      1. 7300
      2.37m
      3.Keski-Eurooppa (Saksa-Itävalta)
      4.Asiantuntija
      5. AMK Yliopisto

    • -hki-

      1. 2800€ /kk puhelin lounarit kilsakorvaukset
      2. M36
      3. Pk-seutu
      4. Järjestelmäasiantuntija (12-v työkokemus, työssä pienessä palvelutalossa)
      5. Itseoppinut sekalaisia kursseja/koulutuksia

    • com69

      1. Paljonko tienaat brutto / kk --> 5250 1-4kk bonarit/v onnistumisesta riippuen
      2. Ikäsi ja sukupuolesi --> 43 mies
      3. Missäpäin suomea asut --> pirkanmaa
      4. Toimenkuvasi --> teknisen tuen päällikkö
      5. Koulutuksesi --> amk-ingenjööri

    • onlymanintheworld

      1. Paljonko tienaat brutto / kk = 5800€/kk täysautoetu känny
      2. Ikäsi ja sukupuolesi = Mies 44v
      3. Missäpäin suomea asut = Turku
      4. Toimenkuvasi = it-johtaja
      5. Koulutuksesi = TEKU inssi

    • asentaja2369872

      1. 3000e /kk
      2. M23
      3. Länsi-Suomi
      4. Sähkö- ja automaatiokunnossapitoa teollisuudessa
      5. Ammattikoulu, amk (pian valmis)

      • Tapsa345

        1. Keskibruttoansio n. 7000 e/kk, perusbruttopalkka silti vain 4500 e/kk käyttöetuauto känny. Ylitöitä ja päivystyksiä teen sekä bonuksia jonkin verran saan
        2. M41
        3. Pääkaupunkiseutu
        4. Järjestelmien ylläpitoa ja konsultointia suuressa IT-palveluyrityksessä
        5. Ylioppilas ja IT-alan keskiasteen tutkinto. Paljon sertifikaatteja olen suorittanut


    • arnolflf

      1. Paljonko tienaat brutto / kk -> n. 4300
      2. Ikäsi ja sukupuolesi -> n 50 mies
      3. Missäpäin suomea asut -> Päijät-Häme
      4. Toimenkuvasi -> Koodaus
      5. Koulutuksesi -> opistoinsinööri

    • Ylipalkattu

      1. Paljonko tienaat brutto / kk -> n. 3800
      2. Ikäsi ja sukupuolesi -> 34 mies
      3. Missäpäin suomea asut -> Pirkanmaa
      4. Toimenkuvasi -> Projektinveto
      5. Koulutuksesi -> Amk Ins

    • HyväTyö

      1. 4600€/kk
      2. 32 M
      3. Helsinki
      4. Järjestelmäasiantuntija, IT
      5. Insinööri (AMK)

      Vastaavassa hommasta Norjassa olisi tarjolla 8000-12000€/kk...

    • Yövaxi

      1 3900e/kk gsm punttisali liikunta/kulttuuriseteleitä.
      2. 35 M
      3 Helsinki
      4. Vartija
      5. Ylioppilas

      Vuorotyötä, 12-14h vuoroissa.

    • Yx

      1. Paljonko tienaat brutto / kk: 3 375,-
      2. Ikäsi ja sukupuolesi 35N
      3. Missäpäin suomea asut Satakunta
      4. Toimenkuvasi Senior Web Designer
      5. Koulutuksesi Tradenomi, 12 v töitä

    • yks IT alan tekijä

      1. noin 10 000€/kk
      2. M 45
      3. Pääkaupunkiseutu
      4. tuotanto johtaja
      5. merkonomi, tradenomi, mba

    • puuma61n

      1. 4429€/kk autoetu puhelin koti-ADSL lounasseteli liikuntasetelit
      2. N50
      3. Etelä-Suomen lääni
      4. Team leader
      5. pitkän linjan työssäoppija

    • maximu

      1. ~ 4200€
      2. M 22
      3. Pääkaupunkiseutu
      4. Järjestelmäasiantuntija
      5. Datanomi

    • Kaikkea sitä tekee

      1. 2672 € / kk varallaolo (0...900 € / kk)
      2. M 29
      3. Espoo
      4. Softainsinööri
      5. AMK-inssi

      TS-etuja: 20 € puhelinetu (jipiikaiyei...)

    • pop

      1. 5150/kk varallaolo ylityot bonarit, jotain 80keur vuodessa, plus miinus 5k
      2. M 36
      3. Helsinki
      4. Solution Manager / Production Manager / Team Lead tai jotain semmoista
      5. FM, Tietojenkäsittelytiede

    • sap-basis

      1. 5720€/kk vuosibonukset
      2. Mies, 39 v
      3. Helsinki
      4. SAP asiantuntija (Basis FICO moduulit)
      5. filosofian maisteri

    • ExcelMan

      1. 5240€/kk bonukset ( pitkän ajan optio)
      2. Mies, 36 v
      3. HKI
      4. Excel kuvaajien tekijä
      5. FM

    • Lahjakasko

      1. kotiutan voittoja tarpeen mukaan, ehkä noin 5k käyttörahaa kuussa keskimäärin
      2. mies 34v
      3. Helsinki
      4. sijoittaminen laajasti, pääosassa kuitenkin ulkomaiset osakkeet
      5. yo, vuosi di-opintoja rakennustekniikka, itseoppinut lisää markkinoista

    • mmmiimmi

      Kysymys 6. Mikä on asuinpaikkasi asuntojen vuokra? Siihen sopiva yksikkö mukaan

      On selvää että stadissa jossa yksiön vuokra on lähes 1000 €/kk niin itä-Suomen palkkataso ei ole relevantti.

      Silti stadin suunnalla on paremmat mahdollisuudet jatkokoulutukseen, kursseille jne jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe