Mitä muuta 2.Johanneksen

ekivaari

kirjeen 1:9 jae voisi tarkoittaa, kuin ainoastaan sitä, mitä siinä Kristuksen opista edemmäksi menemisestä sanotaan?

1:9 "Kuka ikinä menee edemmäksi (uskoo Jeesuksen Jumalaksi eikä pojaksi) eikä pysy Kristuksen opissa, -
h ä n e l l ä - ei - o l e - J u m a l a a; - joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika".

Mitä muuta tämä voisi tarkoittaa?

´

36

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä, ettei kenelläkään hellarilla ole Jumalaa. Perusteluksi riittää se, että helluntailaisuus on mennyt edemmäksi Kristuksen opista ja väittää Jeesuksen olevan jumalan.
      Nythän tämäkin asia selvisi.

• pysyy, että ...

1.Johanneksen kirje:
      4:15 "Joka tunnustaa, että - J e e s u s - o n - J u m a l a n - P o i k a, - hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

Mutta joka tunnustaa että Jeesus on Jumala, hän menee edemmäksi Kristuksen opista, eikä hänellä ole Jumalaa, [2.Joh.1:9]

5:5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

5:10 "Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa."

´

• puhuttelu paljastaa ihmisen uskon.
        Luuk. 1:35
        Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
        Room. 10:9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Se joka kutsuu Jeesusta jumalaksi, on suoraan sanottuna pakana. Syy. Hän ei usko Jeesuksen sanaan.

• Raamattua tavaava

Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      [2.Moos.20:3]

Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
      [2.Moos.23]

Älä pidä muita jumalia minun rinnallani
      [5.Moos.5:7]

--

Siihen hän lausui: "Kuulkaa, te Daavidin suku, eikö se riitä, että te ihmiset väsytätte, kun vielä minun Jumalanikin itseenne väsytätte?
      [Jes.7:13]

Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
      [Jes.7:14]

Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
      [Jes.7:15]

sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut
      [Jes.7:16]

Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
      [Jes.42:1]

Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva.
      [Jes.52:13]

• Isä ei ole poika, eikä poika Isä. On siis Isä ja poika, niinkuin sana sen todistaa.
        Matt. 3:17
        Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

Siinä on Isän todistus,

ja tässä pojan.
        Joh. 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

• Raamattua tavaava
        lappix kirjoitti:

Isä ei ole poika, eikä poika Isä. On siis Isä ja poika, niinkuin sana sen todistaa.
        Matt. 3:17
        Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

Siinä on Isän todistus,

ja tässä pojan.
        Joh. 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',
        [Joh.8:54]

Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"
        [Hebr.5:5]

• Usko Toivonen

Vastaus tämänkertaiseen kysymykseesi löytyy pitkälti jo edellisestä jakeesta.

8. Ottakaa vaari itsestänne ( ekivaarin harhauttava ja eripuraa aikaansaava oppi ), ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.
      -

• olette käytännössä olette saaneet aikaan muuta kuin eksytyksen.

• Raamattua tavaava

Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        [1.Joh.2:23]

"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        [Joh.14:1]

Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
        [Joh.14:28]

Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        [Joh.15:10]

Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        [Joh.17:1]

koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        [Joh.17:2]

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen
        [Joh.17:3]

Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        [1.Kor.3:16]

Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        [1.Kor.6:19]

Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
        [2.Kor.6:16]

ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
        [1.Piet.2:5]

apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        [Ef.2:20]

jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        [Ef.2:21]

ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
        [Ef.2:22]

Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
        [Gal.3:20]

Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        [1.Tim.2:5]

Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
        [Hebr.8:6]

Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
        [Hebr.9:15]

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

olette käytännössä olette saaneet aikaan muuta kuin eksytyksen.

Jeesuksessa Kristuksessa ei ole "te"itä ja "me"itä vaan pelkästään meitä, niinkuin apostoli Johanneskin
        kirjoittaa 2. kirjeen jakeessaan ja Paavali toisessa korinttolaiskirjeessä.

5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        2. Kor. 4.

• Raamattua tavaava
        Usko Toivonen kirjoitti:

Jeesuksessa Kristuksessa ei ole "te"itä ja "me"itä vaan pelkästään meitä, niinkuin apostoli Johanneskin

5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        2. Kor. 4.

Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        [2.Kor.4:5]

Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        [Ap.t.2:3]

Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
        [Ap.t.5:30]

Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
        [Ap.t.5:31]

"Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."

• saavat täyden vääryyden palkan.

Ilmestyskirja 22
        11 "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen"

´

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

saavat täyden vääryyden palkan.

Ilmestyskirja 22
        11 "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen"

´

Loukkasiko kommenttini sinua?

Minulla oli pari selkeää syytä kommentiini :

1. Jumalan sanaa ja omaa tulkintaa ei tulisi sekoittaa, kuten jälleen kerran teit.

Myös itse tein näin, vain tämän yhden ainoan kerran, että ehkä itsekin huomaisit mikä vääryys on, jos
        lisäämme vaikkapa sulkumerkeissäkin omia tulkintojamme.

2. Kristuksen oppi ei ole vain mikään yksi asia vaan valtava kokonaisuus, joten näin myös vääryytenä ja
        harhaanjohtamisena esittämäsi "Kristuksen opin " sisällön.

• Usko Toivonen kirjoitti:

Loukkasiko kommenttini sinua?

Minulla oli pari selkeää syytä kommentiini :

1. Jumalan sanaa ja omaa tulkintaa ei tulisi sekoittaa, kuten jälleen kerran teit.

Myös itse tein näin, vain tämän yhden ainoan kerran, että ehkä itsekin huomaisit mikä vääryys on, jos
        lisäämme vaikkapa sulkumerkeissäkin omia tulkintojamme.

2. Kristuksen oppi ei ole vain mikään yksi asia vaan valtava kokonaisuus, joten näin myös vääryytenä ja
        harhaanjohtamisena esittämäsi "Kristuksen opin " sisällön.

että Jeesuss Kristus selvästi todisti että "Isä, joka yksin olet totinen Jumala", [1.Kor.8:6; Ef.4:6] joten tämä on sitä "Kristuksen tervettä oppia", jota edemmäksi Raamattu varoittaa menemästä!

Onko sinulla avaamastani aiheesta raamatullisempaa selitystä?

,

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

että Jeesuss Kristus selvästi todisti että "Isä, joka yksin olet totinen Jumala", [1.Kor.8:6; Ef.4:6] joten tämä on sitä "Kristuksen tervettä oppia", jota edemmäksi Raamattu varoittaa menemästä!

Onko sinulla avaamastani aiheesta raamatullisempaa selitystä?

,

Tässäkin ( Joh. 2. ) on sama Johanneksen julistus, mikä on myös Johanneksen evankeliumissa ja 1. kirjeessä.

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. ( Joh. 1. )
        -
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" ( Joh. 20. )

2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä
        1. Joh. 3.

1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
        1. Joh. 1.

Johannes todistaa Jumalan ilmestyneen Pojassaan.

Tästä samasta sanomasta hän puhuu myös toisessa kirjeessään.

7. Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

Kristuksen oppi sisältää siis myös nämäkin esilleottamani kohdat ja nämäkin tulee oikean opin sisältää.

Tässäkin ( Joh. 2. ) on sama Johanneksen julistus, mikä on myös Johanneksen evankeliumissa ja 1. kirjeessä.

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. ( Joh. 1. )
        -
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" ( Joh. 20. )

2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä
        1. Joh. 3.

1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
        1. Joh. 1.

Johannes todistaa Jumalan ilmestyneen Pojassaan.

Tästä samasta sanomasta hän puhuu myös toisessa kirjeessään.

7. Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

Kristuksen oppi sisältää siis myös nämäkin esilleottamani kohdat ja nämäkin tulee oikean opin sisältää.

1. " Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." lauseessa olevan jumalan Jeesus itse selitti Isältä saatuna Jumaluutena Johannes 10:33-36 jakeissa näin:

Johannes 10
        33 "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos - h ä n - s a n o o - j u m a l i k s i - n i i t ä, - j o i l l e - J u m a l a n - s a n a - t u l i- - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'? "

Isältä ihmisille tullutta jumaluutta ei Raamattu kutsu Jumalaksi vaan Jumalan pojaksi, [Joh. 17:8,22 ]

1.Kor. 4:7
        "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua? "

´

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

1. " Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." lauseessa olevan jumalan Jeesus itse selitti Isältä saatuna Jumaluutena Johannes 10:33-36 jakeissa näin:

Johannes 10
        33 "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos - h ä n - s a n o o - j u m a l i k s i - n i i t ä, - j o i l l e - J u m a l a n - s a n a - t u l i- - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'? "

Isältä ihmisille tullutta jumaluutta ei Raamattu kutsu Jumalaksi vaan Jumalan pojaksi, [Joh. 17:8,22 ]

1.Kor. 4:7
        "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua? "

´

Opetuksessasi on paha ristiriita.

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Tämä jae sanoo selvästi, että Sana oli Jumala. Ei siis jumala, tai eräs jumala.

Jos tässä jakeessa niin sanottaisiin, silloin puhuttaisiin epäjumalasta, koska Jumala on yksi.

6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
        7. Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
        8. Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        Gal. 4.

Kaikissa uusissa luomuksissa Kristuksessa Jeesuksessa olevissa on Kristuksen Henki.

Ei siis epäjumalan henki vaan Jumalan Henki.

2. Kor. 4.

samasta aiheesta vuos toinen perään ja sanoisin että ennenkuin tuli toronton riidan hengen niin,, ei olis ollut mahdollista. Mutta olen huomannut että uuskarismatisten uuden viinin kannattajat,, on valloittanut hengen,,,, joka on fanaattinen ja intohimoinen väittäjä ja riidanrakentaja ja ottaa uusia muotoja lähes päivittäin ..

Opetuksessasi on paha ristiriita.

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Tämä jae sanoo selvästi, että Sana oli Jumala. Ei siis jumala, tai eräs jumala.

Jos tässä jakeessa niin sanottaisiin, silloin puhuttaisiin epäjumalasta, koska Jumala on yksi.

6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
        7. Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
        8. Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        Gal. 4.

Kaikissa uusissa luomuksissa Kristuksessa Jeesuksessa olevissa on Kristuksen Henki.

Ei siis epäjumalan henki vaan Jumalan Henki.

että te joko yritätte tehdä Jeesuksesta toisen Jumalan tai syrjäyttää Isän Jumalan valtaistuimelta, vaikka Jeesus itse todisti että "Isä, joka yksin olet totinen Jumala" [Joh.17:3] ja apostolit opettivat selvästi usein että "meillä on ainoastaan yksi Jumala, Isä.:

1.Korinttolaiskirje:
        8:6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje:
        4:6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa"

Johannes 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä"- jakeen perusteella ei voi Jeesusta väittää Jumalaksi, koska mekin olemme yhtä Isän kanssa samalla tavalla kuin Jeesus ja Isä yhtä ovat;

17:21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä" -

´

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

että te joko yritätte tehdä Jeesuksesta toisen Jumalan tai syrjäyttää Isän Jumalan valtaistuimelta, vaikka Jeesus itse todisti että "Isä, joka yksin olet totinen Jumala" [Joh.17:3] ja apostolit opettivat selvästi usein että "meillä on ainoastaan yksi Jumala, Isä.:

1.Korinttolaiskirje:
        8:6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje:
        4:6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa"

Johannes 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä"- jakeen perusteella ei voi Jeesusta väittää Jumalaksi, koska mekin olemme yhtä Isän kanssa samalla tavalla kuin Jeesus ja Isä yhtä ovat;

17:21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä" -

´

Katsotaanpas vähän tulkintaasi ..

"" Johannes 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä"- jakeen perusteella ei voi Jeesusta väittää Jumalaksi, koska mekin olemme yhtä Isän kanssa samalla tavalla kuin Jeesus ja Isä yhtä ovat;

17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä" - """"""""""""

Perustelet siis väitettäsi Joh. 17 jakeilla, luetaanpas myös seuraava jae

23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Siis Jeesus meissä ja Isä Pojassa, vain Pojan kautta meillä on yhteys Isään.

9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        Room. 8.

Gal. 4.

• S.O.S. - Abba
        Usko Toivonen kirjoitti:

"" Johannes 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä"- jakeen perusteella ei voi Jeesusta väittää Jumalaksi, koska mekin olemme yhtä Isän kanssa samalla tavalla kuin Jeesus ja Isä yhtä ovat;

17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä" - """"""""""""

23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        Room. 8.

Gal. 4.

http://www.youtube.com/watch?v=f19GKcZU1vg

Room. 8.

Gal. 4.

iankaikkinen ylipappi ja - v ä l i m i e s - Jumalan ja ihmisten välillä:

Heprealaiskirje 5
        5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle:
        "S i n ä - o l e t - m i n u n - P o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "S i n ä - o l e t - p a p p i - i a n k a i k k i s e s t i - Melkisedekin järjestyksen mukaan."

Ei siis Jumala, vaan pappi iankaikkisesti!

´

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

iankaikkinen ylipappi ja - v ä l i m i e s - Jumalan ja ihmisten välillä:

Heprealaiskirje 5
        5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle:
        "S i n ä - o l e t - m i n u n - P o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "S i n ä - o l e t - p a p p i - i a n k a i k k i s e s t i - Melkisedekin järjestyksen mukaan."

Ei siis Jumala, vaan pappi iankaikkisesti!

´

Jumala on totuus

Isä on totuus

Joh. 17:17
        Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.

Poika on totuus

Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

Pyhä Henki on totuus

1. Joh. 5:6
        Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

Jumala on siis totuus, muuta totuutta ei Raamattu tunne.

• Raamattua tavaava

Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
      [Psalmit 22:2]

Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
      [Psalmit 22:3]

Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
      [Psalmit 22:10]

sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
      [Psalmit 22:11]

Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
      [Psalmit 22:23]

Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
      [Psalmit 22:24]

Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
      [Psalmit 22:26]

Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
      [Psalmit 22:27]

Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
      [Psalmit 22:28]

sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
      [Psalmit 22:29]

Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
      [Psalmit 22:30]

Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
      [Psalmit 22:31]

He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.
      [Psalmit 22:32]

• Raamattua tavaava

Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
      [2.Sam.7:14]

Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.
      [1.Aik.17:3]

Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'
      [1.Aik.22:10]

Hän kutsuu minua: 'Sinä olet minun isäni, sinä minun Jumalani ja pelastukseni kallio.'
      [Psalmit 89:27]

• että on ihmisiä, jotka etsivät totuutta ja kolkuttavat Jumalan valtakunnan ovea.
        Luuk. 11:10
        Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

..sanoi Herra Jeesus...

• Raamattua tavaava
        lappix kirjoitti:

että on ihmisiä, jotka etsivät totuutta ja kolkuttavat Jumalan valtakunnan ovea.
        Luuk. 11:10
        Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

..sanoi Herra Jeesus...

Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Julmala,
        [2.Kor.1:21]

• Raamattua tavaava kirjoitti:

Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Julmala,
        [2.Kor.1:21]

Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka y-k-s-i-n olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1Jn 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

• merihukka
        Jonah kirjoitti:

Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka y-k-s-i-n olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1Jn 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

Aloituksen siteeraus heijastaa täsmälleen sitä, mikä UT:n yleinen linja on. Jae on rehti ja kuvaava esitys Jeesuksen olemuksesta profeettana ja hengellisesti Jumalan pojaksi korotettuna.

Tältä pohjalta kun aukaisee UT:n, päätyy pakosta miettimään moraalia ja ihmisen olemusta reaalisessa elämässä.
        Ja mikä tärkeintä, vihaopille on ainoastaan minimaaliset mahdollisuudet.

Tämän jakeen merkitys kokonaisuudessaan on täysin vastakkainen helluntailiikkeen virallisen linjan ja muiden ns. uudestisyntyneiden järjestöjen viha-alistamisppien suhteen.

Tämäkin linja pitää sisällään kuvitellun maailmanhengen ja josta sitten on mahdollista taittaa peistä.

Palstan helluntaiteologit ja heidän säestäjänsä toimivat edesvastuuttomasti. Elämän ainoa tarkoitus olisi utooppinen "usko". Uskon autuaaksi tekevä voima. Ja kuten on nähty, se johtaa uskovan kasvattamiseen kaikenlaisen vihan ihannoimiseen. Jopa toista uskovaa kohtaan.

Mikä tahansa oppi, minkä ihminen keksii ja jossa asettaa ihmiset erilaisiin kasteihin, on kielteinen.
        Mikäli pysytään UT:n alkuperäisessä linjassa ja mikä siinä on nähtävissä, kaikenlaisten ihmisten välinen dialogi on mahdollnen ja ihmiselle toinen ihminen ei ole vihollinen.

Palstalla on siksi paljon näkynyt aloittajan UT:n tulkintaa aloituksen pohjalta, että hänen voidaan huomata ymmärtäneen raamattua toisella humanistisella tavalla kuin vihateroreetikot.

Raamattu muuttui alunperin vihaopin suuntaan, kirkon tehtyä Jeesuksesta Jumalan. Niin sanotut uudestisyntyneet Rooman kirkon haukkumisesta huolimatta ovat sen keskeisimmän periaatteen kannattajia ja jossa Jeesus on Jumala ja pappi on jotain ihmeeliistä ja ylipappi on puolijumala.
        Tästä lähti liikkeelle ihmisen henkinen alistaminen, noitavainot, Hitlerin "usko" ehdottomasta alitumisesta auktoriteettien allle.

Tulisitte ja ajattelisitte SF, JF, jaikal, Psalmi ja muut. Kannattaako vihata. Vai oletteko niin paatuneita tai rahan takia tuette esim. pedofiilipappeja.

• Raamattua tavaava

"Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

"Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.
      [3.Moos.26:1]

Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra.
      [3.Moos.26:2]

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      [Matt.5:18]

"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
      [Matt.22:36]

Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
      [Matt.22:37]

Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
      [Matt.22:38]

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa
      [1.Kor.15:28]

Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
      [Ilm.3:12]

• avauksessaan, "ettei ekivaari usko Jeesuksen Kristuksen neitseestä syntymää". Oikaisen käsitystäsi, ekivaarin uskosta, että se on juuri sellainen kuin Jeesus itse ja apostolit sen opettivat:

Johannes 3
      6 "Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henkeä."

Roomalaiskirje 1
      2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk. 1:70, Luuk. 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
      3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
      4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Minä uskon juuri näin, mutta sinä, Mohikaani_27 et usko Jeesuksen ja apostolien opetusta erikseen lihan mukaan syntymisestä Mariasta ja erikseen pyhyyden Hengen mukaan syntymisestä jokaisesta Jumalan tahtoa tekevästä ihmisestä.

´

'

• Raamattua tavaava

"Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen"

On täysin käsittämätöntä kuinka noin selvää tekstiä ei ymmärretä.
        Jeesuksen syntykirjan mukaan hän on Joosefin poika ja Joosefin kautta Daavidin jälkeläinen.

Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
        Matt.1:1-17

Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        [2.Sam.7:12]

Herra on vannonut Daavidille totisen valan, jota hän ei peruuta: "Sinun ruumiisi hedelmän minä asetan sinun valtaistuimellesi.
        [Psalmit 132:11]

Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
        [Jes.11:1]

Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki
        [Jes.11:2]

Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi,
        [Ap.t.13:23]

• Tänäänkin

Juuri sitä mitä te teette. Te ette tunne Jumalan Sanaa, Jumalan Poikaa, Jeesusta ja siksi te menette Jumalan huoneeseen ilman Häntä. Kristikansa menee Jumalan huoneeseen vain oven kautta, joka on Jumalasta tänne tullut, eli Jumalan Sanan, Jeesuksen kautta. Siksi kristikansa kuulee ja lukee alusta asti Jeesuksen Sanoja, sillä se kansa tunnustaa niiden Sanojen tulleen Jumalasta ja niiden Sanojen tulleen ihmisen Pojan ja Jumalan Pojan suusta, sillä se Sana, minkä Jumala lähetti tuli Jumalan ainoan Pojan suusta, jonka Jumala oli tehnyt valmistettuun ruumiiseen ihmisten Herraksi. Siksi kristikansa tekee Jumalan Tahtoa, sillä heidän Jumalansa on Jumalan Sana Pyhän Hengen todistuksesta ja voimasta.

Te menette edemmäksi Jeesuksen opetuksista kuvittelemalla, että synnytte uudeksi apostolien kätten päällepanemisen, tai kasteen, tai apostolisen opetusten kautta. Se ei tapahdu niin, vaan apostolitkin ajavat heidät, joille Jumalan Sana soveltuu ensin Jeesuksen luokse, sillä heillä ei ole Elämän Sanaa, vaan se on vain Hänellä, jonka Jumala lähetti tuomaan tänne omaa Sanaansa, eli Jeesuksella.

Te menette pidemmälle opissanne varkain, unohtamalla perustuksen, menette suoraan henkivaltoihin, joilla ei ole kyky synnyttää ketään Jeesuksen Krsituksen ruumiiseen, vaan synnyttää toiseen ruumiiseen, omassa nimessä tulleeseen.

Joka ei mene Jeesus oven kautta sisään, ei mene sisään Jumalan valtakuntaan, vaikka meneekin Jumalan huoneeseen. Puhdistus on alkanut Jumalan huoneesta.

• Raamattua tavaava

Uskotko "Tänäänkin" Jeesusta?

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Uskotko "Tänäänkin" Paavalia?

Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        [1.Kor.15:27]
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
        [1.Kor.15:28]

"Jumalan ainoan Pojan suusta"
        Jumala sanoi Daavidin pojasta Salomonista, Joosefin ja poikansa Jeesuksen esi-isästä (Matt.1:1-17):
        " Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani".

Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
        [2.Sam.7:14]

Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.
        [1.Aik.17:13]

Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'
        [1.Aik.22:10]

Ja hän sanoi minulle: 'Sinun poikasi Salomo on rakentava minun temppelini ja esikartanoni; sillä minä olen valinnut hänet pojakseni ja minä olen oleva hänen isänsä.
        [1.Aik.28:6]

Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        [Ap.t.2:29]

Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        [Ap.t.2:30]

niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
        [Ap.t.2:31]

Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        [Ap.t.2:32]

Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        [Ap.t.2:33]

Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele
        [2.Kor.11:31]

• Korostamme Jumalan sanaa Jumalan ja ihmisten välisenä välimiehenä, Jumalan poikana ja ylipappina, joka on ovi Jumalan tuntemiseen ja iankaikkiseen elämään, sillä ...

Johanneksen evankeliumi 17
        3 "Mutta tämä on iankaikkinen - e l ä m ä, - että he tuntevat - s i n u t, - j o k a - y k s i n - o l e t -
        t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

´

• yksii

-Kolminaisuususko on huonoa Jumalan silmissä!
      -2.Tessalonikalaiskirje:
      2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      -2.Tessalonikalaiskirje:
      2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      121
      7930
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      151
      6668
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4775
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      245
      3245
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2744
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      107
      2266
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      150
      1915
    8. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      12
      1906
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      31
      1720
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1624
    Aihe