EHS: Entä jos tulisin helluntaiseurakunnan X rukoushuoneelle? niin..
Otetaan sellainen ajatusleikki. MInä uskosta osaton tulisin johonkin helluntaiseurakunnan ruokoushuoneelle.
Koska en ole esitellyt kaikille itseäni että olen uskomaton N.N sieltä ja sieltä rupeaa eräs kauan herran tähden vainoa kärsinyt uskon sisar puhumaan kovaäänisesti kielillä. Helluntaiseurakunnassa allekirjoittamattoman säännön mukaan puhutaan varsin usein kielillä ilman selittäjää. Herättäiskö tempaukseni pahennusta kenkään farisealaisessa mielessä?
Väittäisin että minulla olisi alla olevan 1 Kor 14. luvun nojalla juridinen oikeus hengellisestä näkökulmasta Herran käskyyn vedoten kritisoida kyseistä toimintaa.
Paavali kirjoitti:
23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
40 Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.
*http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesiteB
MUU:Mä en oikein tajunnut tuota. Miten itsensä esittely tai sen puute liittyy kovaääniseen kielillä puhumiseen?
MUU:Kaveri haluaa sympatiaa kun rukoushuone hänet lihottanut ja kiellettyään Jeesuksen saanut syntinsä anteeksi
EHS:Siten että jos tekisin kaikille varmuudella selväksi sen että kokoukseen tulee uskosta osaton ei Jumalan palvelus seurakunnan ruokoushuoneella pääsisi ollenkaan alkaaman.
Koska en suinkaan tekisin niin että esittelisin itseni kaikille, olettaisivat kaikki vanhasta rutiinasta kaikkien olevan uskovaisia ja minun olevan jonkun toisen seurakunnan jäsen niin kävisi sellainen moka että kielillä puhuttaisiin vanhasta tottumuksesta ilman selittäjää ilman tietoisuutta siitä että tekopyhyyden paljastaja on liikkeellä.
TÄmä tekopyhyyden paljastaminen tapahtui joskus 2003 kun olin piensolussa pohtimassa josko rupeaisin uskovaiseksi.
Ei kestetä kritiikkiä! Helluntailaiset vastatkaa!!
28
889
Vastaukset
- Kysyn vaan
Heipsan, Entinen Herran Soturi!
Hellareilla on varmasti taipumus puhua kielillä, jota kukaan ei ymmärrä tai selitä. Mutta voisitko sinä pistää edes pikkusen paremmaksi, ja sanoa sanottavasi suomen kielellä niin, että meikäkin ymmärtää, mitä haluat sanoa.
Tack eli Kiitos! - leikki sikseen
>>Otetaan sellainen ajatusleikki. MInä uskosta osaton tulisin johonkin helluntaiseurakunnan ruokoushuoneelle.>Väittäisin että minulla olisi alla olevan 1 Kor 14. luvun nojalla juridinen oikeus hengellisestä näkökulmasta Herran käskyyn vedoten kritisoida kyseistä toimintaa.>Koska en suinkaan tekisin niin että esittelisin itseni kaikille, olettaisivat kaikki vanhasta rutiinasta kaikkien olevan uskovaisia ja minun olevan jonkun toisen seurakunnan jäsen niin kävisi sellainen moka että kielillä puhuttaisiin vanhasta tottumuksesta ilman selittäjää ilman tietoisuutta siitä että tekopyhyyden paljastaja on liikkeellä.
- Pertsa 76
tätä Nev Age hapatusta tämä Helluntailaisuuskin.Sillä on paljon kannattajia tuolla rapakon toisella puoleella ja levinny muuallekki tää hullutus.Miksi nykyihmisille ei riitä enään se rehellinen Raamatunmukainen lapsen usko.Kai ihmisparat on niin sairasta sakkia nykysin että usko Jeesukseen ei enää iske tulta.sääli niitä onnettomia jotka ei löyä rauhaa sielulleen muuten ku sekoomalla tällaseen kun tää Helluntailaisuuski on.
- EHS
27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle
Jos en osaa lukea ja tulkita oikein hengellisesti mitä yllä oleva lainaus pyhästä kirjastanne tarkoittaa ja olet niin viisas hengelisesti niin kertoisitko mitä se tarkoittaa jos se ei tarkoita sitä mitä siinä sanotaan? - EHS
EHS kirjoitti:
28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle
Jos en osaa lukea ja tulkita oikein hengellisesti mitä yllä oleva lainaus pyhästä kirjastanne tarkoittaa ja olet niin viisas hengelisesti niin kertoisitko mitä se tarkoittaa jos se ei tarkoita sitä mitä siinä sanotaan?http://www.netmission.fi/fi/index.php?show=messages&tid=20214
HAHHAAA!
MÄ VOITIN! - EHS
Yleensä tällaista ns. rakkauspommitusta tulee liiankin kanssa.
Nimittäin mennessäni helluntai-uskovien soluun 2003 yritettiin Jeesus saada asumaan pääni sisään pistämällä kädet pääni päälle pyytäen samalla Jumalan voiman kosketusta. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut.
Mua rupes vituttamaan se että puhuttiin kielillä. Mietin mitä muut ihmiset ajattelisivat jos olisivat nähneet minut. Aivan käsittämättömän suureksi helpotukseksi muistin erään asian. Nimittäin Raamatun paikan jonka kuin ihmeen kaupalla onnistuin nerokkaasti ymmärtämään oikein vaikken omaa hengellisiä silmälaseja tai hengellistä viisautta sanoa mistään yhtään mitään ettei kielillä ole hyvä puhua jos uskosta osaton on läsnä.
Siis vanhasta rutiinista vaadin tilile muka-mukamokista. - Näin on
Pertsa 76 kirjoitti:
tätä Nev Age hapatusta tämä Helluntailaisuuskin.Sillä on paljon kannattajia tuolla rapakon toisella puoleella ja levinny muuallekki tää hullutus.Miksi nykyihmisille ei riitä enään se rehellinen Raamatunmukainen lapsen usko.Kai ihmisparat on niin sairasta sakkia nykysin että usko Jeesukseen ei enää iske tulta.sääli niitä onnettomia jotka ei löyä rauhaa sielulleen muuten ku sekoomalla tällaseen kun tää Helluntailaisuuski on.
mitään new age hapatusta. Helluntailaisuus on kyllä enemmän raamatun mukaista eikä muuta.
- Missä kohden sanotaa
EHS kirjoitti:
Yleensä tällaista ns. rakkauspommitusta tulee liiankin kanssa.
Nimittäin mennessäni helluntai-uskovien soluun 2003 yritettiin Jeesus saada asumaan pääni sisään pistämällä kädet pääni päälle pyytäen samalla Jumalan voiman kosketusta. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut.
Mua rupes vituttamaan se että puhuttiin kielillä. Mietin mitä muut ihmiset ajattelisivat jos olisivat nähneet minut. Aivan käsittämättömän suureksi helpotukseksi muistin erään asian. Nimittäin Raamatun paikan jonka kuin ihmeen kaupalla onnistuin nerokkaasti ymmärtämään oikein vaikken omaa hengellisiä silmälaseja tai hengellistä viisautta sanoa mistään yhtään mitään ettei kielillä ole hyvä puhua jos uskosta osaton on läsnä.
Siis vanhasta rutiinista vaadin tilile muka-mukamokista."..ettei kielillä ole hyvä puhua jos uskosta osaton on läsnä" ?
Jakeessa 22 sanotaan: Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille,
jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskomattomille,
vaan uskoville. - EHS
Missä kohden sanotaa kirjoitti:
"..ettei kielillä ole hyvä puhua jos uskosta osaton on läsnä" ?
Jakeessa 22 sanotaan: Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille,
jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskomattomille,
vaan uskoville.Edes koherentisti niin että teidän nähtäisiin itse omaavan edes jonkinlaista maalais tai rukoushuonejärkeä?
Jae 28 kertoo kaiken olennaisen. Se on Herran laki, ja tämän minä sanon sinulle! Ei ole väliä jakeen 28 käskyllä onko uskosta osatonta paikalla vai ei, vaan selittäjä pitäisi aina olla, niin sanovat muutkin helluntailaiset Netmissionissa linkittämäni keskustelun mukaan! Sivuseurauksena saadaan merkki uskosta osattomille kunhan joku selittää ja vaikutelma ettette ole järjiltänne.
23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. - leikki sikseen
EHS kirjoitti:
Jos en osaa lukea ja tulkita oikein hengellisesti mitä yllä oleva lainaus pyhästä kirjastanne tarkoittaa ja olet niin viisas hengelisesti niin kertoisitko mitä se tarkoittaa jos se ei tarkoita sitä mitä siinä sanotaan?En kyseenalaista kenenkään lukutaitoa enkä uskoa. Ihminen itse, kuten sinäkin, kertoo halutessaan uskooko vai eikö usko. Sinä todistat olevasi Entinen Herran Soturi eli EHS, mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Mikäpä siinä. Olet, mikä olet. En puutu henkilökohtaisuuksiin.
Olen itsekin samaa mieltä, ettei kovaäänistä kielilläpuhumista tulisi harrastaa julkisesti, ellei siihen ole erityistä syytä. Kielilläpuhuminenhan on kuulijoiden kannalta turhaa, ellei ole selittäjää.
Itsekseen Jumalalle puhuminen rakentaa puhuvaa itseään.
En nyt kuitenkaan kauhean pahana pidä häiritsemätöntä hiljaista kielilläpuhumista uskovien kesken. Mekastus ei ole missään muodossa toivottavaa. Tämän ymmärtämiseksi ei tarvita kovin suurta hengellistä viisautta.
Mitä tuohon kylmyyteen tulee, niin ei kai se mitään kylmyyttä ole, jos antaa ihmisten olla rauhassa Sanan kuulossa tuputtamatta heti omaa uskoaan ja käsityksiään tuntemattomalle läsnäolijalle.
Ystävällinen voi silti olla.
Olen tavannut riittävästi uskovia, jotka pyrkivät syöttämään omaa uskoaan jokaiselle, vaikka toinen ei juuri siinä hetkessä olisi tippakaan kiinnostunut muusta kuin saada olla läsnä tai ottaa omalla tavallaan osaa yhdessä oloon. Jumala huolehtii omasta sanastaan. Se ei tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mitä varten se on lähetettykin.
Leikki sijansa saakoon ja mokiakin on hyvä oppia sietämään.
Me kaikki erehdymme monessa.
Maahan rauha ja ihmisille hyvä tahto! leikki sikseen kirjoitti:
En kyseenalaista kenenkään lukutaitoa enkä uskoa. Ihminen itse, kuten sinäkin, kertoo halutessaan uskooko vai eikö usko. Sinä todistat olevasi Entinen Herran Soturi eli EHS, mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Mikäpä siinä. Olet, mikä olet. En puutu henkilökohtaisuuksiin.
Olen itsekin samaa mieltä, ettei kovaäänistä kielilläpuhumista tulisi harrastaa julkisesti, ellei siihen ole erityistä syytä. Kielilläpuhuminenhan on kuulijoiden kannalta turhaa, ellei ole selittäjää.
Itsekseen Jumalalle puhuminen rakentaa puhuvaa itseään.
En nyt kuitenkaan kauhean pahana pidä häiritsemätöntä hiljaista kielilläpuhumista uskovien kesken. Mekastus ei ole missään muodossa toivottavaa. Tämän ymmärtämiseksi ei tarvita kovin suurta hengellistä viisautta.
Mitä tuohon kylmyyteen tulee, niin ei kai se mitään kylmyyttä ole, jos antaa ihmisten olla rauhassa Sanan kuulossa tuputtamatta heti omaa uskoaan ja käsityksiään tuntemattomalle läsnäolijalle.
Ystävällinen voi silti olla.
Olen tavannut riittävästi uskovia, jotka pyrkivät syöttämään omaa uskoaan jokaiselle, vaikka toinen ei juuri siinä hetkessä olisi tippakaan kiinnostunut muusta kuin saada olla läsnä tai ottaa omalla tavallaan osaa yhdessä oloon. Jumala huolehtii omasta sanastaan. Se ei tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mitä varten se on lähetettykin.
Leikki sijansa saakoon ja mokiakin on hyvä oppia sietämään.
Me kaikki erehdymme monessa.
Maahan rauha ja ihmisille hyvä tahto!kirjoituksesi sisältö osoittaa sinullla olevan Jumalalta saatua viisautta ja ymmärrystä.
´- Tätä vakavissani
EHS kirjoitti:
Edes koherentisti niin että teidän nähtäisiin itse omaavan edes jonkinlaista maalais tai rukoushuonejärkeä?
Jae 28 kertoo kaiken olennaisen. Se on Herran laki, ja tämän minä sanon sinulle! Ei ole väliä jakeen 28 käskyllä onko uskosta osatonta paikalla vai ei, vaan selittäjä pitäisi aina olla, niin sanovat muutkin helluntailaiset Netmissionissa linkittämäni keskustelun mukaan! Sivuseurauksena saadaan merkki uskosta osattomille kunhan joku selittää ja vaikutelma ettette ole järjiltänne.
28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.Opetetaanko Helluntailaisille että he ovat se ainoa joukko joka pelastuu.Ja toinen kysymykseni koskee sitä että; Opetetaanko heitä hyväksymään ja rakastamaan kaikkia ihmisiä vai opetetaanko heitä peräti vihaamaan muita.Olenko ymmärtänyt oikein että heissä asuu viha toisella tavalla uskovia kohtaan ja vain heidät tulee hyväksyä.Ja onko se opetettua vaiko jokaisen henkilökohtainen asia.täälläkin nimittäin on kahdenlaisia Helluntailaisia näillä sivustoilla.
- Ukkilastenlapsille
Tätä vakavissani kirjoitti:
Opetetaanko Helluntailaisille että he ovat se ainoa joukko joka pelastuu.Ja toinen kysymykseni koskee sitä että; Opetetaanko heitä hyväksymään ja rakastamaan kaikkia ihmisiä vai opetetaanko heitä peräti vihaamaan muita.Olenko ymmärtänyt oikein että heissä asuu viha toisella tavalla uskovia kohtaan ja vain heidät tulee hyväksyä.Ja onko se opetettua vaiko jokaisen henkilökohtainen asia.täälläkin nimittäin on kahdenlaisia Helluntailaisia näillä sivustoilla.
"Opetetaanko Helluntailaisille että he ovat se ainoa joukko joka pelastuu.Ja toinen kysymykseni koskee sitä että; Opetetaanko heitä hyväksymään ja rakastamaan kaikkia ihmisiä vai opetetaanko heitä peräti vihaamaan muita.Olenko ymmärtänyt oikein että heissä asuu viha toisella tavalla uskovia kohtaan ja vain heidät tulee hyväksyä."
"Ainoa joukko, joka pelastuu" Sellaista opetusta en ole koskaan kuullut 54 vuoden aikana, jona olen ollut helluntaiseurakunnan jäsen. Sellaista käytäntöä esiintyi kuitenkin vuosikymmeniä sitten, että kyseenalaistettiin helposti esim luterilaisen uskovan usko. Tänä päivänä ei enää.
"Opetetaanko heitä peräti vihaamaan muita" Tällaista opetusta en ole myöskään koskaan kuullut. Opetus on ollut, että kaikkia tulee rakastaa. Miten sitten käytännössä on onnistuttu tässä asiassa, se riippuu yksilöstä. Vihaaminen kuuluu pimeyden tekoihin. - ...........
Ukkilastenlapsille kirjoitti:
"Opetetaanko Helluntailaisille että he ovat se ainoa joukko joka pelastuu.Ja toinen kysymykseni koskee sitä että; Opetetaanko heitä hyväksymään ja rakastamaan kaikkia ihmisiä vai opetetaanko heitä peräti vihaamaan muita.Olenko ymmärtänyt oikein että heissä asuu viha toisella tavalla uskovia kohtaan ja vain heidät tulee hyväksyä."
"Ainoa joukko, joka pelastuu" Sellaista opetusta en ole koskaan kuullut 54 vuoden aikana, jona olen ollut helluntaiseurakunnan jäsen. Sellaista käytäntöä esiintyi kuitenkin vuosikymmeniä sitten, että kyseenalaistettiin helposti esim luterilaisen uskovan usko. Tänä päivänä ei enää.
"Opetetaanko heitä peräti vihaamaan muita" Tällaista opetusta en ole myöskään koskaan kuullut. Opetus on ollut, että kaikkia tulee rakastaa. Miten sitten käytännössä on onnistuttu tässä asiassa, se riippuu yksilöstä. Vihaaminen kuuluu pimeyden tekoihin.vain edelleen katsotaan, että vain uudesisyntyneet pelastuvat. Ei toki tarvitse olla välttämättä helluntailainen uudestisyntynyt mutta uudestisyntynyt silti. Tietääkseni tässä asiassa ei ole tehty piirunkaan vertaa myönnytyksiä.
Tällä palstalla huomaa myös, että suhde porttokirkkoon (palstalla yleisesti käytetty nimitys) on monille vaikea ja luterilaisten usko mitätöidään helposti. Mitätöinti koskee muitakin erilailla uskovia. - Jeesusta odottava
Ukkilastenlapsille kirjoitti:
"Opetetaanko heitä peräti vihaamaan muita" Tällaista opetusta en ole myöskään koskaan kuullut. Opetus on ollut, että kaikkia tulee rakastaa. Miten sitten käytännössä on onnistuttu tässä asiassa, se riippuu yksilöstä. Vihaaminen kuuluu pimeyden tekoihin.1970 luvulla hellarit ja vapislaiset nurkuili toisiaan. Myöskin oli yleistä pitää pilkkanaan valtionkirkkolaisia.Nuoret vapaaseurakuntalaiset heiluttivat ikäänkuin hyvästiheilutuksen muille kirkoille. Ajatus heiluttamisessa oli se, että heilutetaan niille helvettiin menijöille ja nauretaan.Jos joku uskalsi kyseenalaistaa auktoriteettiä, hänet äkkiä poistettiin pilkaten ja solvaten, eikä kukaan halunnut olla kaveria.Hiukan samalla tavalla kuin nykyään jehovalaiset toimii erotettua kohtaan.Uskovaisuus oli jo tuolloin vapaissa suunnissa muodostunut suureksi souksi ja illuusioiksi. Pahojen henkien manaamista ja pahoilla hengillä uhkailemista .Aina löytyi väärällä hengellä täyttyneitä ja väärin uskoa tulkitsevia henkilöitä. Suurta sirkusta näin jälkeenpäin sanottuna. Meitä alkoholisoituneita nuoria vietiin aina niinsanottuun tee tupaan, jossa rukoiltiin ja laulettiin, sekä syötiin hyviä leipiä. Niinkuin alkoholistin maailmaan kuuluu, puhua enemmän pötyä kuin totta, saadaksemme jonkun senajan markan kaljaan ja viiniin.Minussa oli kuitenkin suuri valehtelemisen henki heidän mukaansa ja sain ikäviä juoruja niskaani senajan uskovaisilta.Eräs vapaakirkollinen senajan nuori, ei tiennyt alkoholismista mitään. Hän sotki omat tunteensa ja raamatun pyhänhengen keskenään ja sorvasi mitä mielikuvituksellisempia juoruja näistä pelastusta vailla olevista onnettomista polosista. Sama henkilö nykyään touhuu ihan samalla tavalla, ja hakee jollainlailla elämässä epäonnistuneen polosen uhriksi seurakunnalle. Esitellen minkälainen on Jumalan hylkäämä ihminen. Nauttien suuresti siitä saavutuksestaan, että seurakunta kavahtaisi synnin turmelusta. Uhraa itsesi meille kokonaan, kuuluu näiden uskovaisten ihmisten huudot. Käytyäni tutustumassa nykyiseen uskonnon harjoitukseen kavahdin sitä kaameaa rokkenrollin mäiskettä ja saarnaajien teatteri klovnin asemaa. Mitä enemmin sai seurakunnan nauramaan, sitä parempi oli pappina.Eli jonkun mainitsema pikkujoulu tunnelma. Eipä tee mieli vanhan ihmisen mennä näihin rokkenrolli hulikaani uskovaisten kokouksiin ollekaan. Sieltä puuttuu hartaus ja jumalan kunnioitus kaikki tekniset lelut ovat tärkeämpiä kuin Jeesus! Eipä taida Jeesus tullessaan löytää oikeaa uskoa mistään.
........... kirjoitti:
vain edelleen katsotaan, että vain uudesisyntyneet pelastuvat. Ei toki tarvitse olla välttämättä helluntailainen uudestisyntynyt mutta uudestisyntynyt silti. Tietääkseni tässä asiassa ei ole tehty piirunkaan vertaa myönnytyksiä.
Tällä palstalla huomaa myös, että suhde porttokirkkoon (palstalla yleisesti käytetty nimitys) on monille vaikea ja luterilaisten usko mitätöidään helposti. Mitätöinti koskee muitakin erilailla uskovia.* Ei opeteta, että on ainoa, mistähän tuokin luulo on alkunsa saanut. Olen ollut h-hertyksen piireissä n. kuusikymmnetä vuotta, ehkä ylikin, enkä koskaan ole kenenkään kuullut sanovat tuollaista? Ja on monia muita luuloja, jotka ei pifä paikkaansa oolenkaan.
Ä Päinvastoin h-srk:ssa on yleensä ovet auki jokaiselle ja siellä siunataan kaikki uskon yhteidöjä, jotka tunnustavat perus kristillisyyden totuudet, kuten evankeliumieissa sanotaan.
* Eikä tuo (porttokirkko" nimitys ole mikää yleinen, en esm. itse ole käyttänyt sitä koskaan. Ja jokainen oieka helluntailainen tietää ja uskoo, että kirkossakin on uudestisyntynietä, joka tosin on välttämätön, päästäksemme taivaan valtakuntaan. Siinä totuudessa ei todellkaan ole venymisen vatraa, koska itse taivaan Herra Jeesus niin opettaa, niin kuk on se, joka voisi toisn opettaa ja avata taivaan portit? Olisiko kän vaikka nim. " Kyllä"?- k1o1r1p1r1a1a1l1i1
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei opeteta, että on ainoa, mistähän tuokin luulo on alkunsa saanut. Olen ollut h-hertyksen piireissä n. kuusikymmnetä vuotta, ehkä ylikin, enkä koskaan ole kenenkään kuullut sanovat tuollaista? Ja on monia muita luuloja, jotka ei pifä paikkaansa oolenkaan.
Ä Päinvastoin h-srk:ssa on yleensä ovet auki jokaiselle ja siellä siunataan kaikki uskon yhteidöjä, jotka tunnustavat perus kristillisyyden totuudet, kuten evankeliumieissa sanotaan.
* Eikä tuo (porttokirkko" nimitys ole mikää yleinen, en esm. itse ole käyttänyt sitä koskaan. Ja jokainen oieka helluntailainen tietää ja uskoo, että kirkossakin on uudestisyntynietä, joka tosin on välttämätön, päästäksemme taivaan valtakuntaan. Siinä totuudessa ei todellkaan ole venymisen vatraa, koska itse taivaan Herra Jeesus niin opettaa, niin kuk on se, joka voisi toisn opettaa ja avata taivaan portit? Olisiko kän vaikka nim. " Kyllä"?Hellareilla on paljon pervoja luuloja ihmisistä, kun ne uskoo juoruihin.
EHS kirjoitti:
Jos en osaa lukea ja tulkita oikein hengellisesti mitä yllä oleva lainaus pyhästä kirjastanne tarkoittaa ja olet niin viisas hengelisesti niin kertoisitko mitä se tarkoittaa jos se ei tarkoita sitä mitä siinä sanotaan?* Raamattu sanoo myöskin, "Henkeä älkää sammutako, kielillä puhumista älkää estkö." Halat sii tehdä nämä molemmat, vaikka Paavali varoittaa niin tekemäsätä, koska tiesi, että Jumalan Henki, eli Pyhä Henki jakaa itsekullekkin oman TAHTONSA mukaan. Ja se on totuus, että kielillä puhutaan edelleenkin, omaksi ja seurakunnan rantumiseksi, äläkä sinäkään yritä estää turhilla jutuillasi ja vastustaa Pyhää Henkeä, Hän kun ei ole siunun eikä kenenkään komennossa.
* Sinulle kuuluu nyt Sana tämä ; "Kielillä puhumista älkää estäkö, Henkeä älkää sammuttako ! Tuo menettelysi sammuttaisi Hengen aivan varmasti !
- nö höh
Miten sitä olematonta estää?
- vNH rukkis
Pölö pölö mohikaani pölö pölö.
- variba
Eteläpohjanmaalaiset tuloo ennen Kristusta.Että säysehesti vaan sano.
* Ei se nyt ihan noinkaan kuule mee. Ensinnäkään mainitsemasi Raamatun kohta ei tarkoittaisi sinua, se tarkoittaa tosia uskovia, joilla myös on profetian lahja, he saavat arvostella toinen toistaan, siksi, että ei ilman Pyhää Henkeä arvostelu menisi lihallisten uskovien tehtäväksi. Kaiketi ymmärrät, että uskomattomalle se ei kuulu alkuunkaan. Vain profeetta, jolla on Pyhä Henki voi arvostella toista profeettaa, koska hänelläkin on Pyhä Henki .
- h2e2n2k2i2
Miten ihmeessä sitä pyhähenki profeettaa voi arvostella, jos sillä on pyhä henki. Sehän on PYHÄNHENGEN PILKKA, josta seuraa pyhänhengen pilkkaamis tuomio ?
- 11. armosta ylös
Kaikille seurakuntalaisille kuuluu armo, ja pyhä henki.Eräs hellari henkilö kipuili aikoinaan kielillä puhumisesta. Hän kävi kasteella, mutta ei kyennyt puhumaan kielillä.Muut veljet ja siskot karttoivat häntä, koska selvä hellareiden merkki on kielillä puhuminen.Myös kuulin näitä asioita, että tuo kielilläpuhuminen ei ole aitoa Jumalalta saatua kielilläpuhumista, vaan paholaisen jäljittelmää.Joku tunnusti Jeesuksen herrakseen, niin sanoivat hellarit että kyllähän se paholainenkin tunnustaa Jeesuksen.Pilkaten ja halveksien näin toisen tunnustusta.Vähättely kuului myös määrättyjen hellareiden hengentuottoon. Sinua ei jumala hyväksy, sekä se perus synti, uskoa maailman juoruihin ja pilata toisen uskoontulo.Sanoisimpa että kaikissa seurakunnissa on näitä piruja, jotka ovat tietävinään ihmisestä kaiken.Kuitenkin tieto on rakkikoiran tasolla osaa purra mutta ei totella.
- nallewaari
Muistakaa että me hellaritki ollaan tavallisia tattiaisia, vaan, ei enempää mutta ei ny sen vähempääkää!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama635349Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä854329Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1103896Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732781Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1702665Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?292484Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta752478Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl812238- 1741980
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431626