Moikka!
Aloitan sairaanhoitajan opinnot nyt tammikuussa ja olisin kiinnostunut jatkamaan amk:sta yliopistoon lukemaan hoitotieteitä. Olisi mukava kuulla kokemuksia, mikäli joku on jatkanu samalla tavalla opintoja. :)
Pitääkö sh:n opinnot suorittaa loppuun ennen kuin tuonne yliopistoon voi edes hakea vai voiko noita suorittaa saman aikaisesti!
Sairaanhoitaja opintojen jälkeen yliopistoon
2
663
Vastaukset
- humanee
Kehottaisin käymään joko ensin sh-opinnot ja sen jälkeen yliopistoon, tai sitten suoraan yliopistoon. Korkeakouluopinnot ovat melko vaativia ja varsinkin AMK:ssa on usein myös pakko olla tunneilla, että pääsee kurssista läpi. En tiedä SH-opinnoista (olen opiskellut tradenomiksi AMK:ssa ja nyt humanistisessa tdk:ssa YO:ssa), mutta uskon, että sinullakin tulee olemaan kursseja jo AMK:ssa, missä yhteen kurssikokeeseen pitää lukea monisatasivuisia kirjoja niin suomeksi kuin englanniksi - puhumattakaan yliopistosta.
En mitenkään vähättele taitojasi, mutta kova duuni olisi käydä kahta linjaa samaan aikaan. Toki AMK-opintojen loppuvaiheessa se on ihan fiksu veto (itse hain ja pääsin yliopistoon, kun minulla oli jäljellä opinnäytetyö ja tein sen pääosin kesällä ennen yliopisto-opintojen alkua, todistukset sain joskus syksyn kuluessa, kun olin jo yliopistolla). - yliopistooooon
Olen ajatellut itse samaa. Opiskelin ensin lähihoitajaksi ja siinä sivussa suoritin kursseja avoimesta amk:sta. Nyt ajattelin aloittaa yliopisto-opinnot avoimen verkko-opintoina sairaanhoitaja opintojen ohella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve482982Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922808On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712626Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952590Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1072175Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611852Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?231737