Tässä on jo reilu vuoden ollut avoin/panosuhde meneillään. Olen vähän huonosti lämpeävää ihmistyyppiä ja olen viimeiseen asti (mikäli johonkuhun tykästyn) mahdollisimman välinpitämätön. Panosuhteessa on mielestäni turhauttavaa näyttää tunteet, varsinkin kun toisella ei niitä ole. Jotta en vahingossakaan syventäisi tunnetilojani, olen vaikea. Mies on oppinut tavoilleni, itse sen totesi. Alkanut kiertelemään ja kaartelemaan asioita ihan kuten minäkin, vaikka ennen toimi toisin. Tästä on muodostunut ongelma...
Muutamia kuukausia aiemmin hän oli pannut minun parasta ystävääni (välithän siinä meni useampaankin ihmiseen). Juttu saatiin puhuttua: emme seurustele, hän ei kuulemma ole mustasukkainen minusta ja aikuisempana ihmisenä ymmärtää panosuhteen ajatuksen paremmin. :-) Päätin yrittää heittää tunteet roskakoriin.
Vasta viimeisen kuukauden (!) aikana on alkanut tapahtua erikoisia muutoksia. Hän on ehdottanut jonkin aikaa sitte vauvaa ja kerran olimme käyttämättä kumia. Tilanne oli minulle epäselvä, mutta ratkaisu löytyi... Muutamia viikkoja myöhemmin sain luonnollisen keskenmenon - mikäli sitä siksi voi kutsua. Tämän asian kerrottua..noh, se pysäytti miehen entisestään. Hänestä tuli enemmän läsnäolevampi. Ja kuinka ollakaan, hän on lopettanut muiden panemisen. Mustasukkaisuuttakin on jo ilmassa... Puhuimme asiasta ja hän myönsi että olen ainut jonka kanssa hän on kuvitellut lapsen hankintaa. Ja hän todella haluaa lapsen, sanoi että jos se on tullakseen, seurustelu ei olisi ongelma eikä mikään. Itsestäänselvyys lähinnä.
En kysyisi muuten Teiltä neuvoa, mutta olen nyt aika hukassa. Mies sanoi kuitenkin ystävälleni parisen viikkoa sitten ettei seurustele kanssani koska minä en halua. Ystäväni kysyi että mitä mies itse haluaa ja hän oli hetken vaiti kunnes sanoi: "En ainakaan tässä vaiheessa." Miehellä on 7 vuoden suhde takana jossa nainen petti - useasti. Exän kanssa on vieläkin juttu "kesken", sillä anteeksiantoa ei ole ilmassa. Lisäksi mies itse sanoi minulle suoraan, että välittää tietenkin exästään omalla tavallaan vieläkin ja seuraavat 10 vuotta kuluu ennen kuin unohdus on täydellinen. Pitäisikö tässä joku lapsi hankkia panon kanssa jotta saisi seurustella kyseisen ihmisen kanssa? Hullun hommaa. Harmi vaan että olen nähnyt hänet lasteni isänä kauan ennen jutun syventymistä.
Mitä siis teen? Annanko jo olla? Inhottaa itseänikin kuinka taktinen olen... Olen nimittäin ajatellut panna miestä niin kauan kun samalla paikkakunnalla asun - eli todennäköisesti vain seuraavat 3-5 kuukautta. Sen jälkeen jatkan matkaani ja hän myös, ja toivon mukaan oppii jatkamaan elämäänsä ilman exäänsä. Olen sanonut miehelle että päästäisi minut menemään. Ongelmani on se, että minä voin olla vain yhden miehen kanssa kerrallaan, ja kaikki muu säätö on alitajunnassani pettämistä, vaikka emme olekaan seurustelleet missään vaiheessa. Mies ei vastannut kysymykseeni, vaan esittää vastakysymyksen: "Etkö näe tulevaisuutta meille? Minä näen. En osaa sanoa koska se hetki on, en voi luvata mitään, mutta niin minä tilanteen näen."
Mitä tohon nyt sitten enää sanoisi? En uskalla tehdä kahtia jakoa: seurustelu tai ei enää säätämistä. En halua luopua miehestä kokonaan ja haluan pitää välit. Se onnistuu mielikuvituksessani paremmin jos pidän tilanteen turhauttavana, kunnes vapaus koittaa...Jos koittaa. Vai olenko nyt hakuteillä? Alkaa ihan pää seota tässä vuoden sisällä, ja näin lyhyt (ja sekava)teksti tuskin teitä hirveästi valaisee. Mutta auttakaa sen mukaan mitä arvoisat aikuiset osaatte! Omaa ikäänihän on tässä vasta vajaat 20 v. :)
Joten heivaanko miehen helvettiin vai odottelenko miten hänen tunteensa kehittyvät? Exä siellä taustalla kuitenkin myllertää oman aikansa, harmi vain ettei mies usko minua kun sanon, että ymmärrän kuinka vaikea on unohtaa toinen. Jos seurustelisimme, en olisi mustasukkainen exästä vaan yrittäisin tukea asian suhteen. Mutta elämä on, aina ei voi voittaa. :-)
Heivaanko helvettiin vai hempeilenkö?
13
1818
Vastaukset
- -mymmis-
Itsehän sinä päätät haluatko että miehesi panee sinun lisäksesi samaan aikaan muita naisia. Ei se mies tule moista lopettamaan vain sen takia että teillä sattuu yhteinen lapsi olemaan. Sinä hoidat silloin vaavin ja hän on illat muita naisia panemassa sillä aikaa kun sinä parantelet synnytys haavoja..
Haluatko epäluotettavan miehen itsellesi? Hänestä et luotettavaa, yhden naisen miestä tule saamaan. Ja entä kun lapsen saatuasi kyllästyy teidän pieneen serustelu ja koti leikkiin ja päättää lähteä etsimään naista joka ei ole synnytyksessä rupsahtanut? Sinä jäät vaavelis kanssa kahden yh-mammaks, sitäkö haluat?
Jätä suosiolla moinen pojankloppi ja etsi itselles mies jonka oikeasti ansaitset! Joka rakastaa sinua eikä jaa sinua muiden naisten kanssa samaan aikaan! Ansaitset paremman. Tulet myöhemmin muuten aivan varmati itkemään ja katumaan valintaasi! - PerttiPallero
Teidän työläisten tavat on niin outoja, ettei mitenkään voi samaistua.
- ...
Olet vyötäröä myöten paskassa ja mietit, mitäs nyt. Pitäisikö vaan oottaa, jos tää paska vaan katois jotenkin. Tai jos tää ei oliskaan paskaa, vaan muuttuskin oikein kovasti toivomalla muuksi. Se on ilti paskaa, ja vaihtoehdot on: tulla pois sieltä, tai elää paskassa.
Sinua viedään nyt kuin pässiä narussa! Siinä mielessä nimimerkkisi on tilannetta vastaava. Otsikkoosi vastaus: ehdottomasti heivaat! En edes ymmärrä, että tämä vaatii pohdiskeluja. Ja aivan käsittämätöntä on ajatusmaailma, jossa yritetään lasta ennen suhdetta! Tai se, että edes haluat suhteen tämän miehen kanssa!
Se exä on nyt kyllä pienin este suhteelle! Miten olisi se, ettei mies kunnioita sinua lainkaan (osoituksena paneminen parhaan ystäväsi kanssa). Hän kohtelee sinua ihan kuin huvittaa, ja sinun pyytäessä irtipääsyä, hän maalailee tulevaisuudensuunnitelmia, jotta saisi pidettyä sinut panokaverinaan. Olet nuori ja sinisilmäinen. Sinä vastaat itse elämästäsi, ja sen suunnasta. Et voi odottaa päätöksiä häneltä, sinun täytyy tehdä ne itse. Tää on nyt sun elämäsi, ja tällä kertaa valitset ihan itse sen laadun.- oi_aikoja
Vaikutatte, anteeks vaan, molemmat ihan sekoilta näin äitinne-ikäisen näkökulmasta. Suosittelen sinulle yksilöterapiaa ja/tai teille pariterapiaa. Miten mies voisi käyttäytyä tunne-elämältään normaalisti, kun sinä itse teet parhaasi sumuttaaksesi ja harhauttaaksesi häntä, etkä halua edes itse olla selvillä "todellisista tunteistasi" jos yleensä normaaleja tunteita sattuisit kykenemään tuntea (kuten esim. rakkaus).
Lapsen tekeminen tuohon sotkuun olisi karhunpalvelus lapsiraukalle. Huom. en sano etteikö teistä voisi tulla pari tai lapsen vanhemmat, mutta hei haloo tarvitset itse apua!
- Totuudenlaukoja 3
Joo, hommatkaa vaan lapsi, kuulostatte erittäin huolehitivilta vanhemmilta, erinomainen idea. Kyllä se siitä, ja sossusta loput.
Mieleeni tulee eräs neitonen jväskylästä, joka oikeasti ei tiennyt kenen lapsen oli synnyttänyt ja etsii ehdottomasti sitä oikeaa samaan aikaan, kun sänkyssä voi käydä kuka vaan.
Eli mitä turhaan pohtia, Kauniit ja rohkeat televisiossa on esimerkki, että nämä moralistit, jotka täällä haukkuvat naisia huoriksi samaan aikaan tykkäävät tihrustella televisiosta kuinka mahtavaa elämä ihan samanlaisilla naisilla on.
Tämä on vain elämä ja sitä vietetään kerran. Siitä kannattaa nauttia ja kokeilla, sillä ei sitä myöhemmin enää voi tehdä.- QuickSapphire
Onko tuo mies yhtään sellainen jonka kanssa haluaisit elää elämäsi? Onko? Jos ei ole niin elä sitten ala olemaan. Jatka siinä tapauksessa samaan malliin... tuttujahan ei kannta vain lempata menemään ilman mitään syytä. Kannattaa tutustua kunnolla ja tehdä muutakin kuin panna. Jos löytyy yhteisiä kivoja juttuja niin voihan sitä miettiä josko haluaisit sen kans olla.
ELÄKÄ HEMMETISSÄ HOMMAA LASTA. HALOO. SIINÄ ON KYSEESSÄ IHMISELÄMÄ JOKA VOI MENNÄ PILALLE LIIAN RIKKINÄISEN PERHEEN TAKIA. - Ompa,.
jollakin ahdas maailma.
Itse en kyllä mitään panosuhdetta harrastaisi mistään hinnasta. - kyseleeeee
Leikit tulella, ja se on alkanut jo polttamaan siipiäsi!
Miksi pitää jotain ns. panna, kun mielenterveys ei mitä ilmeisemmin kestä sitä? Kyselet mieheltä vastauksia, koska itse olet niin epävarman.
Parempi olisi, että ensin hoitaisit itsesi kuntoo ja lopetat tuollaiset sekoilut. Et sinä sitä miestä tule saamaan, vaikka kuinka yrität leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa ja tunteetonta. Kyllähän aidossa ihmissuhteessa ollaan läsnä tuntein ja teoin.
Veikkaanpa, että ns. panoihin sisältyy jotain perverssiä, joka tietyllä tapaa koukuttaa ja kierouttaa sinua. Onko kyse jostain SM-kuviosta, jota ei tajuta lopettaa? - Nörts'
Nää on niin mainiota!
Aiemmin sitä todella luuli, että työläiset olis ihan tavallisia ihmisiä. Nyt ne tollot levittää tänne kaiken.
Ihan sama, mitä sinä työkkö teet. Sinut ja sinun tulevan lapses ja sen miehen, joka sinut pian jättää tullaan me kaikki ihan tavalliset ihmiset elättämään. - st
itse en hommasi lasta..... voisin käyttää ehkäisyä kokoajankertomatta sitä hänelle ja seuraisin tilennetta.... minulla on periaate että annan miehelle kuin miehelle ns määrä ajan esim vaikka 1v jos tilanne on edelleen sama tai en jaksa enää kattella sitä niin kierotoon.....
se jos se toisia nai..... niin se tie on tuhon tie..... sitä se ei lopeta.... kokemusta on.... - lilac pompom
kuulostaa pitkälti siltä, mitä itselläni oli kahdeksantoistavuotiaana. suhde vain oli lyhyt, mutta kun mies sattui olemaan "nopea liikkeissään" sattui sinä aikana paljon. miehellä oli luultavimmin joka viikko uusi eukko, aina se löysi jostain jotain kiinnostavaa mistä innostui niin, että unohti kaikki ja kaiken muun, mutta kun taas tavattiin, olin sille ainut maailmassa. tai siinä baarissa, niin kauan kuin oli saanut mitä halusi. luuli varmaan mua tyhmäksi kun esitin, etten tiedä muista jutuista, oikeasti se mitä en tiennyt, oli se miten olla mahdollisimman ilkeä ko tyypille.
entinen muija oli vaihtelevasti kuvioissa. haukkui milloin miksikin, mutta kun eukko oli paikalla, roikkui sen perässä ja kun nyt muistelen, olisi varmaan pitänyt tajuta miten se sitä haikaili takaisin. koska ei voinut saada. lapsia tällä kyseisellä tyypillä oli, mutta lasten äiti ei tahtonut antaa nähdä lapsia. yritti kovasti kahta kaveriani, joista toinen seurusteli tuolloin hänen oman kaverinsa kanssa (turhan usein törmännyt siihen kun mies/nainen haluaa kaverin kumppania/kumppanin kaveria) ja toinen sitten menetti neitsyytensä jommallekummalle näistä kahdesta tyypistä....
toivottavasti kyseessä ei ole yhtä kiero tyyppi, paskamaisempi kokemus, mutta avasi silmät. muijan raskaus pysäyttää monen miehen, halusi lapsia tai edes sitoutua muijan kanssa tai ei. kiva, että olet lähdössä toiselle paikkakunnalle, hyvää elämää sulle, ota ilo irti siitä mitä saat ja jatka toisaalla:) - n.name
Unohda koko mies ja hanki itsellesi mies joka oikeasti rakastaa Sinua ja myös Sinä häntä! Eiköhän se lapsikin synny sitten rakkaudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204988Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634006Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272077- 1261544
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361495