40v nainen käy isänsä kanssa saunassa

lämpimät välit

Onko se ongelma ja jos on, niin keneen tulisi ottaa yhteyttä? Lastenvalvojakaan ei taida enää auttaa...?

18

1654

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo...

On näköjäään ongelma. Jos kovasti vaivaa niin voinet ottaa yhteyttä paikkakunnan mielenterveystoimistoon. Sieltä osannevat kertoa mistä saat apua itsellesi.

• ,,,,,,

elokuva Siunattu hulluus, sieltä löydät lämminhenkistä menoa lisää. löytyy myös rompsuna

• lämpimät välit

tuossa vieressä merkkaavat? Kuuluuko siellä saunassa käydä vai eikö kuulu (yhdessä)?

• perheen kesken sauna

Toiset ajattelee että mielenterveystoimistoon soittoa, toiset ajattelee että ok juttu. Mitä tuossa nyt on ihmeellistä? Entäs jos 40v mies käy äitinsä kanssa saunassa?

• Vapaasti saa käydä

Miinukset merkkaavat sitä, että jutustasi ei tykätä, se on pöljä, järjetön, ideaa vailla, osoittaa, että sulla ei ole 'kaikki kotona' ... Niin kuin eka kommenttikin osoittaa ihan sanallisesti, etkö oikeasti snaijaa vai esitätkö tyhmää vai eikö sulla ole riittävästi ikää tänne ?

• jokkis66

aika vinksahtaneelta , toisaalta meitä on joka junaan. itse en saunoisi äitini kanssa , tuntuisi että olisin hoidon tarpeessa jos haluaisin aikuisena miehenä oman äidin kanssa saunaan

• nainan 30v.

Itse olen joutunut pesettämään ja saunottamaan 90-vuotiasta mummoani. Nyt hän on jo taivaassa.
      Joskus ehkä itsekin olet avun tarpeessa!

• ...

Sitte kun itelläs on mittarissa 70 niin saatat haluta saunaan kaverin että on joku avittamassa kun horjahdat kiukaan päälle, poltat ittes muuten vaan tai vedät lipat reumasilla koivillas.

Jos ei lähihoitajat kerkiä kylvettään vanhusta niin jonkunhan sekin homma on tehtävä.

• lämpimät välit

Tätä on jatkunut vauvaiästä saakka, mukaanlukien murrosikä!

• Oikea neuvotar

Sieltä saa apua tämänkaltaisiin ongelmiin.

• ............

uimahallin saunassakin ihmisten kanssa ilman vaatteita, ihan normaalia tuo on, ja jokainen elää tavallaan.

• hassuhassu

vain pervoille, tai muuten vinksahtaneen seksielämän omaaville.
      Miten tervepäisen ihmisen päässä voi edes KÄVÄISTÄ ajatus, että naisen ja isänsä saunassakäynnissä olisi "jotain...."

Ymmärrän että ulkomailla voitaisi asiaa ihmetellä, mutta suomi on saunan maa, jossa on perinteisesti kaiken ikäiset käyneet keskenään ja koko perhe yhtäaikaa.
      Miksi se nyt yhtäkkiä olisikin irstasta?

• Luonnot'ar

Jooo, näin. Mutta asia ei liene ihan niin yksinkertainen. Kaikkien ihmisten kapasiteetti ei riitä käsittämään, että on luonnollista ja vilpitöntä alastomuutta, esim. saunominen perheenjäsenten kesken. Ja sitten on sitä toisenlaista perhe-elämää, jota eletään esim. insestiperheissä. Jotkut eivät vain yksinkertaisesti ymmärrä, mikä ero asioilla on.

• näin on
        Luonnot'ar kirjoitti:

Jooo, näin. Mutta asia ei liene ihan niin yksinkertainen. Kaikkien ihmisten kapasiteetti ei riitä käsittämään, että on luonnollista ja vilpitöntä alastomuutta, esim. saunominen perheenjäsenten kesken. Ja sitten on sitä toisenlaista perhe-elämää, jota eletään esim. insestiperheissä. Jotkut eivät vain yksinkertaisesti ymmärrä, mikä ero asioilla on.

Aivan. Mutta tämä on ap:n ongelma, ei sen puolison.

Itse olen 37-vuotias nainen ja käyn todellakin isäni kanssa saunassa, jos sellainen tilanne sattuu. Olemme aina, siis aina, saunoneet koko perhe yhdessä, lapsesta alkaen. Siinä ei ole yhtään mitään kummallista. Koska siinä ei ole koskaan mitään taukoja ollut ts. aina näin sattuessa olemme edelleenkin saunoneet perheen kesken, ei siinä edelleenkään ole mitään kummallista. Saunon myös siskojeni ja veljieni kanssa, usein lapsemme ovat mukana.

Perheillä on erilaisia kulttuureja, mutta olisi hyvä oppia ymmärtämään, että alastomuus ON luonnollista ja on suomalaisen kulttuurin valtava voimavara, että täällä se useinkin myös koetaan (juuri saunan takia) luonnolliseksi. Vertailukohdaksi voi mainita Amerikan, jossa lapset eivät ehkä näe edes vanhempiaan koskaan alasti?! Se on vahingollista, ei tämä. Sanon tämän myös ammattilaisena.

• ei kuulu muille
        näin on kirjoitti:

Itse olen 37-vuotias nainen ja käyn todellakin isäni kanssa saunassa, jos sellainen tilanne sattuu. Olemme aina, siis aina, saunoneet koko perhe yhdessä, lapsesta alkaen. Siinä ei ole yhtään mitään kummallista. Koska siinä ei ole koskaan mitään taukoja ollut ts. aina näin sattuessa olemme edelleenkin saunoneet perheen kesken, ei siinä edelleenkään ole mitään kummallista. Saunon myös siskojeni ja veljieni kanssa, usein lapsemme ovat mukana.

Perheillä on erilaisia kulttuureja, mutta olisi hyvä oppia ymmärtämään, että alastomuus ON luonnollista ja on suomalaisen kulttuurin valtava voimavara, että täällä se useinkin myös koetaan (juuri saunan takia) luonnolliseksi. Vertailukohdaksi voi mainita Amerikan, jossa lapset eivät ehkä näe edes vanhempiaan koskaan alasti?! Se on vahingollista, ei tämä. Sanon tämän myös ammattilaisena.

Aikuiset ihmiset voivat päättää ihan itse, kenen kanssa saunovat. Muiden on aivan turha saada siitä päänsärkyä. Saunomistavat kuin myös suhtautuminen alastomuuteen on erilaista eri perheissä ja kulttuureissa, ja se joka ei kiusaannu alastomuudesta saunokoon aivan vapaasti.

• monenkin kanssa
        näin on kirjoitti:

kenestä saunaseuraa saan, esim. naapurien ja sukulaisten. Eipä ole tullut mieleen, että siinä olisi jotain outoa. Myos murrosiäiset lapsemme käyvät meidän vanhempien kanssa saunomassa, ja esim. mökillä saunotaan usein sekaporukalla, ujoimmat joko käyvät erikseen tai pukevat uikkarit päälle. Itse olen sitä mieltä, että tuttavien kesken ihmisvartalossa ei ole peiteltävää. Olen keski-ikäinen vähemmän kaunis nainen.

• Sietäisin hävetä
        monenkin kanssa kirjoitti:

kenestä saunaseuraa saan, esim. naapurien ja sukulaisten. Eipä ole tullut mieleen, että siinä olisi jotain outoa. Myos murrosiäiset lapsemme käyvät meidän vanhempien kanssa saunomassa, ja esim. mökillä saunotaan usein sekaporukalla, ujoimmat joko käyvät erikseen tai pukevat uikkarit päälle. Itse olen sitä mieltä, että tuttavien kesken ihmisvartalossa ei ole peiteltävää. Olen keski-ikäinen vähemmän kaunis nainen.

minäkin saunoin kerran kaverin ja sen muijan kans baari-illan päätteeksi ja kun kaveri sammui suihkuun niin minä ja sen muija peuhattiin saunassa.. kaverini ei vieläkään tästä tiedä, ja tuskin ikinä saa tietää sitäkään, että mahdollisesti olen "heidän" lapsen isä, joka syntyi 9kk tuon tapahtuman jälkeen..

• enhaluatietää

Mulla jäi isän kanssa saunominen jo pikkutyttönä kun isä ei halunnut minkään outojen juorujen liikkuvan kylillä ja itse olin samaa mieltä. Sillä aloin kehittymään sitten naiseksi ja ei pätkääkään olis kiinnostanu esiintyä KENENKÄÄN edessä alasti. Nyttemmin aikuisiällä ei tulis pieneen mieleenkään mennä iskän kanssa saunaan vieläkään. Olkoonkin se niin ihanan avointa ja reteetä ja mitälie, mut siis joku raja nyt hei jossain asiassa...En ees tiedä ketään mun tuttavista jotka olisivat lapsuuden jälkeen saunoneet isänsä kanssa. En oo pystyny lukee koko faija sauna-threadia täältä koska en jotenkaa halua mieleeni edes mielikuvia kyseisistä tilanteista :D No nyt tänne sitten eksyin, koska halusin omankin näkökantani 30v naisena tänne.
      Meiän perheessä kun on aina ollu tapana niin että akat menee akkojen vuorolla ja ukot ukkojen vuorolla saunaan (vanha tapa!) ei oo ollu tarvetta sekottaa pakkaa ja mennä 45 vuotta vanhemman isänsä kanssa lauteille..........................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      26
      5079
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4071
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      77
      3637
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2708
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      149
      2497
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2358
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      78
      2173
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2127
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1674
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1525
    Aihe