Kuka oli luojana ja miksi?

Valon Viesti

1. Moos.1:29 Ja Jumala sanoi: Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.

Kuka loi kaikki myrkkykasvit ja miksi?
Maailmamme on täynnä myrkyllisiä ja jopa hengenvaarallisia hyvältäkin tuoksuvia siementätekeviä kasveja, hedelmiä ja marjoja.
Halusiko Jumala hieman leikitellä ja pelata kanssamme "venäläistä rulettia"?

http://www.ruovesi.fi/kesapaikka/myrkky.htm
http://www.oyk.fi/~paivi.ronkainen/myrkkymarjat.htm

12

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on käsitys että saatanan jalostustyötä. Kaikki on ollut ihanaa ja myrkytöntä paratiisissa.

Usko tai älä käärmekään ei ollut mateleva. Sillä oli jalatkin ja taisi olla siivetkin selässä. Käärme oli kaunein eläin paratiisissa suunnilleen.
      Jos katsotte käärmeen nahkaa alta, siellä on jäänteenä jalkojen aihiot nahassa.

Syntiinlankeemuksen yhteydessä käärme vasta kirottiin matelemaan maassa ja olemaan myrkyllinen ja ihminen polkisi sen pään murskaksi.
      Siitä tuli vertauskuva ja lupaus Kristuksesta 1 Moos 3:14-15.
      Se pistäisi ihmistä ja näyttäisi saavan vain hetkellistä ja tilapäistä voittoakin, aiheuttaisi paljon harmia, mutta aika koettaisi jolloin siis itse Kristus polkee käärmeen pään lopullisesti.
      Ne ovat universumin pelastushistorian loppuhuipennushetket. Raamattu antaa siitä intresanttia luvaa Ilmestyskirjassa, tosin on paljon vertuskuvaa, niillekin selitykset on, mutta jo läpilukemalla saa selvällä suomenkielelläkin käsityksen mistä ungefär on kyse. Matt 24 ja Jes 24 lisäksi mm ja tietysti siellä täällä koko kirjassa.

Uskon ettei vedenpaismuksen eläinmäärä ollut aivan kirjaimellinen, ainakin isot liskot ja saurukset jäivät veden alle, ja lajikkeista saattoi marssia arkkiin kissalajeja yksi pari, eli kutakin lajia yksi pari tai 7 paria tai 2 paria miten olikin määrätty, mutta siis kissaeläinpari, josta sitten kotoisin ajan saaton kanssa leopardit, kebardit, maatiaiskissakin lopulta, siis yhdestä kissaparista saattaa näin olla lajin sisällä siis lajin sisällä tapahtunut mahdlollisesti muutosta, ei lajista toiseen, ja tämä siis selittäisi myös kasvikuntaa, lajien sisällä on tapahtunut muutosta, jotkut ovat saattaneet muuttua myrkyllisiksi.

On myrkkyjärven pohjasta löydetty uusi eliölaji ihan tässä vuoden sisällä joka käyttää ravinnokseen arseenia, eli myrkkyä nimeltä arsenikki.
      Eliölajit siis kykenevät lajien sisäiseen muutokseen, mutta ei lajista toiseen. Lajista toiseen ei vaan ole todistettu. Tuokin on joku toukan näköinen eliölaji siis kantavanhemmat jo olemassa samanlaiset, ravinto vaan muuttunut järven anneiksi. Arsenikkia saastuneessa myrkkyjärvessä siis pohjassa ja uuden uutukainen eliölaji jota ei aikaisemmin tavattu.

Paratiisin sijainti on ollut joskus jossakin Iranin ja Irakin rajalla, virtojen perusteella sitä voi yrittää tarkentaa kartalta, isoja jokia mainittu Raamatussa, mutta ei sille aivan täsmällistä paikkaa pysty jäljittämään.
      Siellä oli omat eliölajit ja ympärillä omat lajit hela över maapallon.
      Kuitenkin vedenpaisumus hävitti alleen kaikki. Linnutkin olivat arkissa koska ei ollut niille syötävää.
      Ei ole suinkaan varmaa että täsmälleen samat eliölajit alkoivat taas elää.
      Jumala muutti ihmisen elinikää vajaasta 1000 vuodesta 120 vuoteen ja antoi liharuoan syötäväksi.
      Arkki pysähtyi Araratin vuorelle josta sen metallirunko on metallnpaljastintyyppisellä härvelillä yksi etsijä TV dokumentissa löytänytkin. Olen tuon filmin nähnyt.

Tuli hiukan pitkä, för body tyvärr, jatkuu....................

• Uusia kasveja ja eläimiä on jalostunut lajien sisällä. Ei lajista toiseen. Siis kissaeläin voi muuttua ajan saatossa leijonasta leobardiksi, tarkoitan siis sen tyyppistä kehitystä joka voi olla mahdollinen.Näin olen itse ajatellut mitä tässä kirjoitan.

Ennen vedenpaisumusta ihminen oli kasvissyöjä siis Eedenistä lähtien.

Ruokaremonttia on terveyssyistä tehty 1800 luvulta lähtien lopunajan eläinsairauksien ja saastumisen vuoksi. Se on syy. On ollut 1800 luvulta lähtien terveyskasvatusta ja vain tuolla vaikuttimella ja järkeä ollut on koska tämänpäivän terveystohtorit suositavat samaa. Ei ruokakäskyjä, eikä määräyksi' siis.
      Ravintoa siis hyvin kasvisvoittoiseksi. Kirkkokansa on sekasyöjiä, lakto-ovo-vegetaristeja tai semivegetaristeja. Olen vain yhden vegaanin tavannut 5000 ihmisen joukosta. Aate onkin lähinnä nuorten eläinsuojeluaate.

Mutta saksanmaalla oli jo kanan munatkin tuhoava salmonella ja kuka hullun lehmän voitakaan söisi tai paikojn kaloja yllin kyllin joka päivä mutta koskee vain aina ajan loppuun saakka määrättyjä alueita maapallolla ajoittain. Uusia eläintauteja tulee ja uusia alueita saastuu uudella tavalla aina.
      Pitää osata syödä heinää ja järsiä porkkanoita. Kyllä kasviksista saa maukasta ja tukevaa ruokaa valmistamalla, ja kasviöljyhän on 100% eli 100% energiaa, hiilihydraatit muuttuu 100% energiaksi elimistössä, ja sokerikin paljolti energiaa joten kyllä triatloneja vielä mennää ja pöllimettään.
      Suomen paras triatlonisti oli joku vuosi jonkun sortin vegetaristi, ohrapuurolla tankkasi ja sillä lähti.
      Suomenkaan miehet eivät olisi delanneet 50 vuotiaina jo sydänkohtauksiin sianihran vuoksi pöllimettille, ohrapuurolla olisivat jaksaneet ja pysyneet terveenä.

Veri kiellettiin syömästä vedenpaisumuksen yhteydessä ja apostolit kielsivät veren syömisen edelleen Jeesuksen jälkeenkin. Veri muuten pilaantui hetkessä ilman jääkaappeja ja oli tappavan myrkyllistä.
      Rasva määrättiin siis kovat rasvat poltettavaksi. Ei syötäväksi. Jumala erotti ihmiselle sopivan lihan sellaiseksi
      että ne söivät ruohoa olivat siis ravintoketjun ensimmäisiä eivät raadon- tai toisen eläimen syöjiä jolloin niihin kertyi saastejämätkin ja niiden liha ei ole yhtä hyvää kuin märehtijäruohonsyöjien.
      Kasvikunnasta ei ole Raaamtussa ohjeita, kaikki saa syödä jos on syötäväksi kelpaavaa.
      Tuon verran Jumala antoi ravinnon suhteen siis Raamatussa ohjeita ja määräystä mitä syötäväksi kelpaavaa.

jari

jari

• hyvää ruokaa

Jari, noin minäkin tuon asian ymmärrän, että pitää käyttää tervettä järkeä syömisessäkin, ei kaikki ole syötävää niinkuin täällä usein kirjoitellaan, tietystihän sitä saa kaikkea syödä kaikkea, mutta sitten joutuu käymään useimmin lääkärin vastaanotolla ja sairaaloissa makaamaan.
        Eikä ne sairaudetkaan heti tule ne kehittyy pikkuhiljaa kun jatkaa epäterveellisten ruokien syömistä.

• Arde2
        hyvää ruokaa kirjoitti:

Jari, noin minäkin tuon asian ymmärrän, että pitää käyttää tervettä järkeä syömisessäkin, ei kaikki ole syötävää niinkuin täällä usein kirjoitellaan, tietystihän sitä saa kaikkea syödä kaikkea, mutta sitten joutuu käymään useimmin lääkärin vastaanotolla ja sairaaloissa makaamaan.
        Eikä ne sairaudetkaan heti tule ne kehittyy pikkuhiljaa kun jatkaa epäterveellisten ruokien syömistä.

saaastuta mikä menee sisään vaan se mikä tulee ulos.

• Esko14

kasvaa tuolla komerossa ruohoa. Samaa mitä Nebudnessar söi 7 vuotta, onko se väärin?

• Minulla on jossakin kokonaisvaltainen luettelo mitä voi syödä Suomen metsästä, siis siinä on kaikki vaahterapuun lehtiä myöten.
        Myrkkykasveja on paljon ja 5 sientäkin että pienikin pala tappaa ilman elimensiitoa.

Täsmennä vielä että kasviöljy on 100 % rasvaa ja siis energiaa ei jätkä hankeen jäähdy kesken kisojen jos ei sianihraa syö.

Unohdin mainita että nuo ns saastaiset eläimet joita Jumala ei hyväksynyt ihmisravinnoksi kuljettivat mukanaan tauteja, sika mm lepraa ja muitakin viruksia. Jos avaa sian mahan se on musta viljasiallakin, on tuo liha toki vaarattomampaa, rasva ei sitten muuten näy aina valkoisena silmään millä ihminen asiaa arvioi.
        Selvää mitä eläimen sisäelimet ja liha varastoi kun/jos oli raadonsyöjä tai syö eläimiä joissa on saastejäämät, ne kiertää ja kertyy ketjussa.

Kaikki Jumalan terveysneuvot ovat ajankohtaisia tänäänkin, niitä ei vain ymmärretä oikein.
        Viimeistelen kaikki 250 raamattuaiheista kirjoitusta ajan saatossa, ja pitää kai nuo ravintoasiat ottaa ensimmäisten joukossa. Minulla on vaan niin rajoitetusti aikaa ja voimia. On niin paljon kaikenlaista.

Ihmiset ovat vuosikymmeniä hauskuttaneet itseään Ellen G Whiten sanoilla kun hän puhui ettei lopun aikoina aina ole voi ja kananmunatkaan syötäviä. Hauskaa on piisannut ja naurattanut että hulluja nuo advarit, heko, heko,

Saksassa oli kanasalmonella juuri joka pilasi munat, ja kuka syö hullun lehmän voita ? Kuka uskaltaa ?
        Ellen GW sanoi 1800 luvulla jo eyttä paikoin- siis paikoin lopun aikana jopa voi ja munat ovat pilalla eläinatutien ja saasteiden vuoksi. Siis paikoin ajan loppuun saakka ja uusia tauteja tulee aina lisääkin.
        Kuka syö kalaa joka päivä jossa on elohopeapitoisuudet ja nitriitit ja ko makkaroita varje dag?
        Kaikki mitä Ellen GW sanoi joo 1800 terveystohtorit huutavat hurraa aivan kaikelle. Aivan saman suosittaa ko herrat, eli 1800 luvulla eittämättä oli profetian Hengen viisaus asiassa.
        Syy miksi mrs käynnisti kokonaisen kansan ruokaremontin silloin, oli että yhden miehen ruokaremontti kestää 5-30 vuotta, ja kokonaisella kansalle menee 3 sukupolvea. Därför.

Olen joskus lukenut kaikki mahdolliset terveyskirjat kirjaston hyllyltä. Niissä on paljon mitä on tehty myyntitarkoituksessa hetken huuhaa, mutta tutkiva löytää kultaiset asiat kyllä kun tarpeeksi lukee ja päättelee.
        Tohtori Tolosta en jaksa lakata kehumasta. Miehellä on pillerikauppa, mutta on kauppiasura ei vaikuta suosituksiinsa, nimittäin ruotsalainen samanlainen terveystohtori puhui täsmälleen samoin eikä kauppaa pillereitä. Tolosen 2 peruskirjaa kannattaa lukea.

Olen ollut joskus teininä ammattikoulun ravintotalouskeittiölinjalla, tosin sain vain perusteet 1 vuodessa piti ostaa sähköurut ja rahaa puuttui 300 mk ja jäin kesätöihin. Kukaan ei tajunnut lahjoittaa summaa minulle tai lainata enkä hoksinut pyytää että olisin käynyt kouluni loppuun.
        Olen ennen tietokoneaikaa kirjoittanut kirjoituskoneella mapillisen reseptejä kaikki keittokirjat kolusin.

En tiennyt adventtikirkosta ja sen terveyskasvatuksesta mitään kun törmäsin kirkkoon, ihmettelivät kun en syö sianlihaa ja mitä paskaa vielä, mutta ei ole ylepilemistä, tupakka on joskus palanut ja kalja maistunut ja velat saatavia, heh, en minä ole velkaantunut kuin kulutusluotolla korkeintaan koskaan aina laskutkin maksettu elämässäni aina ollut niin ja syöty. Aina kaapit pullollaan ruokaa olleet.

Pystyn syömään 20 eurolla viikossa 4 kertaa päivässä hyvin jos tarvitsee.

Minä en tiennyt missä kotipaikkakunnallani oli Adventtikirkko ja olin 30 vuotias tuolloin.
        Pirkka lehdestä otin Raamattuopiston kurssin. Jaoin kurssiesitteitä postiluukkuihin joskus 150 000 kpl.
        En ole tuolla ylpeillyt, oli himohommaa minulle. Kristityn mielenlaatu, joka ei siis ole periaatteella
        "Jäätelö hyvää kun yksin syö." Ei sen kummempaa yhtään mitään ollut tuossa asiassa.

Aamufilosofiat meneillään..... Kiitos

jari

• Esko14 kirjoitti:

kasvaa tuolla komerossa ruohoa. Samaa mitä Nebudnessar söi 7 vuotta, onko se väärin?

Huumeviljelmiä on ja olen itsekin yhteen törmännyt. Heiniä sen sijaan on tervellistä kasvattaa ikkunoilla.

vehnänorasmehu on kaikkein tunnetuin ja paras nuorennuslääke. Siinä on vitaaliaineita niin paljon.
        Minulla tuollainen puristin on, ja nyt havaitsin uuden ekokaupan pitää pistäytyä.
        Ruisjyviä luomuna on 10 kg ekona, minulla on viljamylly mutta olin niin väsynyt hetken ajat etten jaksanut aina edes leipäkonetta ladata.

Huumeet tuhoavat elämän ja kaikki muukin nautintoaine. Olen kaikkea muita käyttänyt mutta huumeisiin en ole koskaan koskenut. Olen aina vihannut niitä. Aiheuttavat rikoksia ja tuhoavat ihmisten elämää monin tavoin.

Kadun jokaista tupakkaa mitä olen polttanut elämässäni, ja olen onnellinen jo siitä että henki kulkee lopun elämäni jos saan terveenä olla.

Järkikulta ei aina kulje yhdessä oman viisaudenkaan kanssa.

Kaikki tupakoitsijat pitäisi eristää eristysselleihin, edesvastuutonta puuhaa, johtaa muihin nautintoaineisiin.
        Jos kosken yhteenkin tupakkaan, haen olutta samantien ja toisinpäin.
        Keski-iässä viimeistään pitää itsensä tuntea, ja tavat aina voivat muuttua, niin tavat ja arvot moneen kertaan.

Pistäisin oman poikani tai tyttäreni ketjuilla seinään kiinnin ennen kuin päästäisin teini-ikäisten menoihin joissa tupakka palaa. En tiedä tarkoittaako 14 ikää, en kirjoittele lapsille, tämä kuitenkun palsta missä kuka tahansa olla voi. Lapsille on omat vanhemmat.
        Olen ollut joskus humalassa, en niin lujaa koskaan ettenkö olisi saarnannut nuorille raittiuden puolesta kun heitä kuppiloissa tapasin. Tiedän mitä puhun vaikka minulla ei ole koskaan ollut alkoholismia siis varsinaisessa merkityksessä kuin alkoholistin oireet luin terveyskeskuksen seinältä 10 kpl kultaisia sellaisia, en ole ollut koskaan alkoholisti. Poikamies ja vailla vastuita joskus ja siksi vapaa menemään.
        Rajat aina itsellään vastaan tulleet, ja jos kalja on maistunut on se liittynyt jonkunsortin potemisaikoihin elämässä, ei alkoholi ole kaatanut minua mistään, olen ollut raitis aina kun viisasta tekemistä riittää. Ei ole maistunut.

Joka tapauksessa 10 ystävääni elämän varrella eivät nähneet 50 vuotispäiviään ja itsekin selvisin nippa nappa hengissä 50 villityksestä ja kaikki alkoholin seurausta tavalla tai toisella.

Siis jos ruohoa on, katso että se on vehnänorasta. Monesti on myöhäistä katua.

Minä näytän selvineeni terveenä vielä ja olen pian taas matkapyöräilijän kunnossa toivottavasti 3 vuoden uupumuksien potemisen jälkeen. Ihmisen jokainen solu uusiutuu 6 vuodessa ja ihmisen keho korjaa itseään jos sille antaa mahdollisuuden. Ei pysty paranemaan mistään jos kurkusta valuu sellaista mikä sinne ei kuulu.

jari

• Arde2 kirjoitti:

saaastuta mikä menee sisään vaan se mikä tulee ulos.

Se mitä on sisällä tulee ulos.

Jeesus tarkoitti pahoja ajatuksia asiayhteydessä siis asiayhteydessä, ne tulevat pahalla tavalla suusta ulos.
        Jeesus ei tässä yhteydessä siis tarkoittanut mitä ravinnosta tiedetään sellaisia asioita kaatanut.
        Vertauskuvassaan ei siis tarkoittanut terveysasioita sinänsä kaataa.

jari

• Valon Viesti

Lahkolaisten ja kulttilaisten paskahöpinöitä, jotka eivät kelpaa edes maan lannoittamiseen.

Joku mieleltään sairas ylensi jopa itse saatanan luojaksi.

Oikea vastaus on se, että jotkin kasvit ovat evoluution tuloksena kehittäneet itselleen puolustusmekanismin suojellakseen itseään.
      Eläinmaailmassa on aivan samanlaista kehitystä tapahtunut jo miljoonia vuosia. On paljon myrkyllisiä eläimiä, jotka ajan saatossa ovat kehittyneet itselleen tarpeellisen puolustusmekanismin pysyäkseen vain hengissä.

Joku vääräleuka advarikulttilainen sanoo nyt, että Jumala loi myös nämä myrkylliset eläimetkin.

Tohtoritkin heittävät aivonsa narikkaan ja uskottelevat kulttinsa jäsenille kauniita taruja, koska he saavat maksun siitä. Kulttilaiset ovat jopa valmiita maksamaan kuullakseen kirjanoppineidensa satuja, jotka vakavalla naamalla puhujakorokkeilta esittävät Amerikoissa keksittyjä ja sepitetyjä tarinoita ja lavan takana sitten nauravat rahakukkarot kädessä makeasti kultin tarinoille.
      Hih! ja Heh! Heh!

• parasta ennen 1844

ja kirjanoppineiden on amerikkassa keksityn kulttinsa oppeja julistaa.
        Se leipä kun loppuisi sieltä huulten välistä, jos omilla aivoilla rupeaisivat ajattelemaan, niin heille ainakin kerrotaan. Nämä tohtorismiehet ja naiset ovat käyneet siellä amerikassa asti oppimassa useita vuosia, että he olisivat valmiita sitten uskottelemaan itselleen ja muille amerikassa oppimiaan sepustuksia.
        Kyllä siihen todella tarvitaankin useampi vuosi.

Ilmeisesti adventtikultin tohtoreiden ja kirjanoppineiden jumala asuu siellä jenkkien maassa, koska sieltä se jumala ilmeisesti paremmin löytyy?

• keskeneräinen.

Että miksi Jumala ei luodessaan pannut meille siipiä selkään, vaan leikki ihmisen terveydellä, jos putoaa korkealta ei selviä hengissä.

Nyt on hyvin tärkeää tehdä kaiteet ym turvavarusteet ihmisen polulle.

Ihminenhän heti hyppää kuilun reunalta kun siihen pääsee ja syö mitä käteensä saa.

On se niin kumma Jumala.

Olisiko Jumalan pitänyt nähdä se amerikkalaisten tietämättömyys, että kaikesta pitää panna varoitus, ettei polta kättään, putoa, tai muuta vastaavaa. Nythän pitää haastaa luoja oikeuteen kun tuoteselostukset vaaroista puuttuu.

Mutta hei!!! bushmannilla on vastaus evolution merkeissä.

• Evolus humanus

Kyllähän niitä siipiä selkäänsä saa kun lähtee vaikka kanarialle lomailemaan.
        Ei se jumala sitä lentokonetta meille luonut, mutta ihmisen evoluutio on senkin mahdollistanut.
        Kiitos evoluution.

Onhan niitä sellaisia rukkasiakin, joilla voi nykyään tarttua kuumiin tavaroihin ja kädet säilyy kunnossa.
        On se hienoa, että ihminenkin on evoluutionsa myötä kehittynyt.

Eipä ollu ennen edes jakoavainta, ja nyt on kaikki pelit ja vehkeet.
        Kiitos evoluution!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      130
      4478
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3236
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      102
      1530
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1375
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      95
      902
    6. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      77
      774
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      752
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      710
    9. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      706
    10. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      688
    Aihe