Minä olen eronnut ja mennyt uudelleen avioliittoon ennen varsinaista uskoon tuloa ja uudestisyntymää. Olen ollut tässä uudessa avioliitossa 12v.
Sain kokea uudestisyntymän seitsemän vuotta sitten. Sanokaa, mitä minun pitää tehdä? Pitääkö minun erota uudestaan, että voin elää yksin, vai voinko jatkaa tässä avioliitossa.
Mitä minun pitää tekemän, että iankaikkisen elämän perisin?
62
1151
Vastaukset
- eremith32
Tottahan toki voit jatkaa, ja pyydät todellisena Jumalan lapsena edelleen siunausta ja syvenevää rakkautta yhteiselle elämän taipaleelle, mutta myöskin kärsivällisyyttä vastoinkäymisessä joita jokaisessa avioliitossa on silloin tällöin pitkän yhteisen matkan aikana, koettelemukset ja mahdolliset kärsimyksetkin pitäisi jaksaa ottaa vain luonteen valmistajana taivaselämän tiellä, sillä kuitenkin ne ovat elämää joka jalostaa luonnettamme ikuista päämäärää kohti. Paljon siunausta elämääsi. ole vain rohkea!
- uteljas
Onko se oikeaa rakkautta joka johtaa eroamaan entisestä puolisostaan?
Jos alku on väärää tuleeko se lisääntymällä oikeaksi? - syntinen nainen
uteljas kirjoitti:
Onko se oikeaa rakkautta joka johtaa eroamaan entisestä puolisostaan?
Jos alku on väärää tuleeko se lisääntymällä oikeaksi?enkä myöskään ollut rakastunut toiseen. Rakastuin sitten ajan kanssa ja menimme avioliittoon.
- uteljas
syntinen nainen kirjoitti:
enkä myöskään ollut rakastunut toiseen. Rakastuin sitten ajan kanssa ja menimme avioliittoon.
Jos noin oli, ei se mitä kirjoitin koskenut sellaisenaan sinua! Eiks vaa?
Mutta kyllä ihmisten kaikki teot seuraavat heidän kohtaloissaan seurauksina muodossa tai toisessa mukana koko eliniän. - uteljas
enkä myöskään ollut rakastunut toiseen. Rakastuin sitten ajan kanssa ja menimme avioliittoon.
Muista, että tämäkin kohta on voimassa:
1.Korinttolaiskirje:
7:17 Vaeltakoon vain kukin sen mukaan, kuin Herra on hänelle hänen osansa antanut, ja siinä asemassa, missä hänet Jumala on kutsunut; näin minä säädän kaikissa seurakunnissa. >> Jakeen lisätiedot
7:20 Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.
7:24 Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu. - syntinen nainen
uteljas kirjoitti:
Muista, että tämäkin kohta on voimassa:
1.Korinttolaiskirje:
7:17 Vaeltakoon vain kukin sen mukaan, kuin Herra on hänelle hänen osansa antanut, ja siinä asemassa, missä hänet Jumala on kutsunut; näin minä säädän kaikissa seurakunnissa. >> Jakeen lisätiedot
7:20 Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.
7:24 Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.kokea uudestisyntymän vasta tämän nykyisen avioliittoni aikana. Mieheni ei silti vielä ole uskossa.
- Fniss!
kokea uudestisyntymän vasta tämän nykyisen avioliittoni aikana. Mieheni ei silti vielä ole uskossa.
Ja nyt olet kyllästynyt tähänkin mieheen ja haluaisit käyttää Raamattua keppihevosena jonka avulla voisit oikeutetusti jättää hänet ja nauttia vapaudesta?
Miksi sinulle muuten olisi 12 vuoden avioliiton ja 7 vuoden uskossa olon jälkeen vasta nyt herännyt tuollainen kysymys pohdittavaksi. Yleensä tuollainen asia askarruttaa jo heti uskoon tultua.
Ei ei, kanna ristisi loppuun asti. - syntinen nainen
Samoin, toivotan sinulle itsellesikin siunausta jokaiselle päivällesi! Jumalan siunausta me jokainen tarvitsemme taukoamatta.
- syntinen nainen
Fniss! kirjoitti:
Ja nyt olet kyllästynyt tähänkin mieheen ja haluaisit käyttää Raamattua keppihevosena jonka avulla voisit oikeutetusti jättää hänet ja nauttia vapaudesta?
Miksi sinulle muuten olisi 12 vuoden avioliiton ja 7 vuoden uskossa olon jälkeen vasta nyt herännyt tuollainen kysymys pohdittavaksi. Yleensä tuollainen asia askarruttaa jo heti uskoon tultua.
Ei ei, kanna ristisi loppuun asti.tätä palstaa lukiessani lukenut eriäviä mielipiteitä avioerosta ja ruvennut miettimään sellaisiakin asioita, joita en aikaisemmin edes ollut ajatellut. Nyt vasta olen tajunnut, että mitä minä olen tehnyt ja oliko se oikein Jumalan edessä? Sen haluaisin ainoastaan tietää? Ja myöskin uskovaisten mielipiteen siitä, että minun nyt tässä tilanteessa olisi tehtävä?
- yksi sisar...
tätä palstaa lukiessani lukenut eriäviä mielipiteitä avioerosta ja ruvennut miettimään sellaisiakin asioita, joita en aikaisemmin edes ollut ajatellut. Nyt vasta olen tajunnut, että mitä minä olen tehnyt ja oliko se oikein Jumalan edessä? Sen haluaisin ainoastaan tietää? Ja myöskin uskovaisten mielipiteen siitä, että minun nyt tässä tilanteessa olisi tehtävä?
tehdä yhtään mitään, sinä olet pyytänyt syntisi anteeksi Jumalalta ja Hän varmasti on ne heittänyt meren syvyyksiin, niinkuin Raamattu sanoo: Vaikka teidän syntinne olisivat veripunaiset tulevat ne lumivalkeiksi ja vaikka ne olisivat purppuran tulevat ne villanvalkoiseksi.Jumalan ei katso meidän syntejämme kuinka suuria tai pieniä ne ovat Hänelle synti on lainrikkomusta ja kun ne ovat sovitetut Jeesuksen kalliissa veressä ne ovat pois pyyhitty taivaankirjoista.
Voit elää aivan turvatulla miehesi kanssa, koska olet pyytänyt syntisi Jumalalta anteeksi.
Matt 5:27-32. Lue sieltä.
Uskon vuoksi ei erota. Kun tulee uskoon kesken avioliiton heistä tulee aina parempia aviopuolisoita automaattisesti hissunkissun.
Uskovaisilla on ainoa pätevä syy eroon Jeesuksen ko sanojen mukaan aviorikos eli haureus eli siis pettäminen eli siis toisen sängyssä muhinointi. Siis.
Yksinolossa on oma onni ja autuus. Minullakin on läheltä hilipannu etten ole naimisiin joutunut, mutta onneksi saan taas olla yksin. Rakastuneena olisin naimisiin mennyt, mutta en ole saanut koskaan rakkauksia.
Kaikkea muuta on ja olisi aina piisannut.
Onnellista olla taas yksin.
jariMitä Raamattu sinulle sanoo? Olet eronnut silloin, kun et ollut vielä uskossa. Olet tehnyt sen epäuskossa. Raamattu sanoo, että jos joku, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon. Veli ja sisar eivät ole siinä tapauksessa orjuutetut. Tiedän kyllä, että tämä ohje annettiin uskossa olevalle puolisolle, jonka uskomaton puoliso tahtoo erota. Mutta sama asia on, oli sitten vain toinen epäuskoinen tai molemmat. Nyt uskovana tiedät, mikä on Jumalan tahto. Jumalan tahto on, että uskovana et hylkää aviomiestäsi. Avioliitto on kuva Kristuksen ja seurakunnan välisestä suhteesta ja siksi oikeastaan tarkoitettu uskovalle. Ymmärrän, että miehesi ei ole uskossa, vai? Silti sinun ei tule hyljätä häntä, vaan kantaa häntäkin Jeesuksen eteen. Sanoittakin voi voittaa miehensä Jeesukselle. Joskus ei puhuminen auta, niin kuin ei meilläkään auttanut. Vaimo saikin ohjeen, että älä enää puhu miehellesi Jumalasta, vaan puhu Jumalalle miehestäsi.
1. Pietarin kirje 3
1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.- syntinen nainen
olisiko minulla ollut oikeutta mennä avioliittoon, kun olin eronnut?
Ja että mikä olisi Jumalan tahto nyt kohdallani?
Voinko olla yhdessä puolisoni kanssa vai pitääkö minun erota ja olla yksin?
Olen tällä palstalla saanut ymmärtää että eronnut nainen ei saa solmia uutta avioliittoa! Olenko väärässä? syntinen nainen kirjoitti:
olisiko minulla ollut oikeutta mennä avioliittoon, kun olin eronnut?
Ja että mikä olisi Jumalan tahto nyt kohdallani?
Voinko olla yhdessä puolisoni kanssa vai pitääkö minun erota ja olla yksin?
Olen tällä palstalla saanut ymmärtää että eronnut nainen ei saa solmia uutta avioliittoa! Olenko väärässä?Sun on turha ajatella sitä, että olet eronnut silloin. Ethän ollut silloin uskossa. Nyt kun olet uskossa, niin tiedät, että Jumalan tahto on, että et hylkää puolisoasi, joka sinulla nyt on. Sun kaikki entinen elämäsi on Jeesuksen veren alla ja pois pyyhitty. Sä voit elää nykyisen miehesi kanssa. Jos ajattelet, että teet syntiä nyt kun elät hänen kanssaan, erottuasi jo ennemmin, niin se ei ole niin. Olet saanut kaikki anteeksi. Älä tee tästä lakia itsellesi. Nyt Jumala on kutsunut sut tekemään tahtoansa. Sinä jatkat tästä Jeesuksen kanssa eteenpäin nykyisen miehesi kanssa. Kaikki virheet ja erheet saa anteeksi, etkä sinä ole poikkeus. Muista, että olet tehnyt sen virheen silloin, kun olit epäuskossa. Se on anteeksi annettu. Nyt sinä jatkat puhtaalta pöydältä eteenpäin Jeesuksen kanssa. Sun ainoa vastuusi tästä eteenpäin on vain kuunnella Pyhää Henkeä.
Uskotko, että Jeesuksen veri riittää sinullekkin? Varmasti riitää. Jeesus on sovittanut sut ristillä täydellisesti. Ei siitä jäänyt uupumaan mitään. Ei pienintäkään asiaa. Ei yhtään heikkoutta, ei yhtään syntiä.
Kaiken epäuskonkin Hän kantoi ristille.
Isä Jumala, Jeesuksen kristuksen tähden, antaa sinun kaikki syntisi anteeksi.- syntinen nainen
jari-pek-ka kirjoitti:
Sun on turha ajatella sitä, että olet eronnut silloin. Ethän ollut silloin uskossa. Nyt kun olet uskossa, niin tiedät, että Jumalan tahto on, että et hylkää puolisoasi, joka sinulla nyt on. Sun kaikki entinen elämäsi on Jeesuksen veren alla ja pois pyyhitty. Sä voit elää nykyisen miehesi kanssa. Jos ajattelet, että teet syntiä nyt kun elät hänen kanssaan, erottuasi jo ennemmin, niin se ei ole niin. Olet saanut kaikki anteeksi. Älä tee tästä lakia itsellesi. Nyt Jumala on kutsunut sut tekemään tahtoansa. Sinä jatkat tästä Jeesuksen kanssa eteenpäin nykyisen miehesi kanssa. Kaikki virheet ja erheet saa anteeksi, etkä sinä ole poikkeus. Muista, että olet tehnyt sen virheen silloin, kun olit epäuskossa. Se on anteeksi annettu. Nyt sinä jatkat puhtaalta pöydältä eteenpäin Jeesuksen kanssa. Sun ainoa vastuusi tästä eteenpäin on vain kuunnella Pyhää Henkeä.
Uskotko, että Jeesuksen veri riittää sinullekkin? Varmasti riitää. Jeesus on sovittanut sut ristillä täydellisesti. Ei siitä jäänyt uupumaan mitään. Ei pienintäkään asiaa. Ei yhtään heikkoutta, ei yhtään syntiä.
Isä Jumala, Jeesuksen kristuksen tähden, antaa sinun kaikki syntisi anteeksi.Olisin ollut tosi surullinen siitä jos minun olisi pitänyt erota miehestäni. Uskon että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta ja että hän voi muuttaa pimeän eilisen valoisaksi huomiseksi, niin että miehenikin saa kohdata Jeesuksen ja pelastua.
Olisin ollut tosi surullinen siitä jos minun olisi pitänyt erota miehestäni. Uskon että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta ja että hän voi muuttaa pimeän eilisen valoisaksi huomiseksi, niin että miehenikin saa kohdata Jeesuksen ja pelastua.
Ja jos ei mies kärsi kuunnella Sanaa, niin ylöspäin on aina tie auki ja siellä varmasti kuullaan. Ne rukoukset ei mee kuuroille korville, vaan ihan varmasti alkaa tapahtuun asioita, jotka tuo lähemmäs Jumalaa. Olen nähnyt sen. Minäkin olen syntinen.
Jumalan siunausta.- uskovainen...
Olisin ollut tosi surullinen siitä jos minun olisi pitänyt erota miehestäni. Uskon että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta ja että hän voi muuttaa pimeän eilisen valoisaksi huomiseksi, niin että miehenikin saa kohdata Jeesuksen ja pelastua.
nuo avioliittoasiat esille. niin kysyn teiltä sitä, saako uskova leski mennä naimisiin eronneen uskomattoman miehen kanssa naimisiin joka viellä käyttää alkoholiakin?
Minun mielipiteeni on ettei saa, mutta olenko väärässä? uskovainen... kirjoitti:
nuo avioliittoasiat esille. niin kysyn teiltä sitä, saako uskova leski mennä naimisiin eronneen uskomattoman miehen kanssa naimisiin joka viellä käyttää alkoholiakin?
Minun mielipiteeni on ettei saa, mutta olenko väärässä?että uskovana ihmisenä löydät itsellesi uskovan puolison. Jumala ei koskaan johdata uskovalle uskomatonta puolisoa, vaan aina uskovan. Jos uskovana rukoilet puolisoa Jumalalta, niin se on uskova, jonka Jumala sinulle johdattaa. Muistetaan nyt, että Raamattu on uskovien kirja ja Raamatun ohjeet on uskovia varten.
2. Korinttolaiskirje 6
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
Sitten jos on niin, että olet uskovana aviossa uskomattoman kanssa, niin sinun ei pidä silti hylätä häntä.
1. Korinttolaiskirje 7
12 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
13 samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
Jos uskomaton puoliso kuitenkin tahtoo erota, niin uskova puoliso on vapaa avioitumaan uudelleen, mutta uskovan kanssa.
1. Korinttolaiskirje 7
15 Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.
Ja tämähän on kaikille selvä.
1. Kor. 7:39
Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.syntinen nainen kirjoitti:
Jos sulle tulee vielä jotain syyllisyyden tunteita ja susta tuntuu, että tämä asia vaivaa sinua, niin muista tämä;
Pyhä Henki ei milloinkaan muistuta sinua jo anteeksiannetuista synneistä. Jumala ei niitä enää muista. Jeesus ei koskaan muistuttanut Pietariakaan kolmasti kieltämisestä. Sellaista ei Raamatusta löydy. Jos joku syyttää sinua, niin hän ei ole Jeesus, vaan joku muu. Ja tälle syyttäjälle voi sanoa, että Jeesuksen Kristuksen nimessä, vaikene.- Pikku huomautus vain
jari-pek-ka kirjoitti:
Jos sulle tulee vielä jotain syyllisyyden tunteita ja susta tuntuu, että tämä asia vaivaa sinua, niin muista tämä;
Pyhä Henki ei milloinkaan muistuta sinua jo anteeksiannetuista synneistä. Jumala ei niitä enää muista. Jeesus ei koskaan muistuttanut Pietariakaan kolmasti kieltämisestä. Sellaista ei Raamatusta löydy. Jos joku syyttää sinua, niin hän ei ole Jeesus, vaan joku muu. Ja tälle syyttäjälle voi sanoa, että Jeesuksen Kristuksen nimessä, vaikene.Jos ihmisellä on huono omatunto senkin jälkeen kun hän on katunut, pyytänyt anteksi ja usko sanoo että katuva ihminen saa anteeksi tekonsa Jumalalta - on asillista miettiä onko katumus ollut aitoa katumusta tai vain pelon aiheuttamaa seurauksien pelkoa. Tänäänkin on olemassa näitä helvetin ikuisella piinalla uhkailevia pappeja jotka sekoittavat Raamatun opetukset niin sekaviksi, että ihmiset pelkonsa tähden eivät pysty erottamaan oikeaa katumusta ja helvetin pelon sanelemaa "katumista" toisistaan.
- eremith32
uskovainen... kirjoitti:
Minun mielipiteeni on ettei saa, mutta olenko väärässä?Minun näkemykseni mukaan kyllä saat mennä, ei raamattu kiellä sellaista, sillä sinä voit pelastus tuolle miehelle jonka kanssa olet suunitellut mennä naimisiin. Tiedän muutamia tapauksia, jolloin mies on lopettanut alkoholin käytön, kun on löytänyt uuden aviopuolison joka on tukenut häntä henkisesti, ja oikealla tavalla suhtautunut hänen ongelmaansa. Tällä tavalla voimme henkisesti tukemalla ja rohkaisemalla muiden harrastusten piiriin, voimme pelastaa ihmisiä heidät irti paheistaan.
Tottakai avioliitossa on, aina vastoin käymisiä ja ne kuuluvat jokaisen arkielemään, mutta niihin tulee suhtautua henkisenä kasvattajana, sillä niissä piilee ihmisen henkisen kasvun voimavara, niitä ei pidä ottaa yksistään vain kärsimyksinä vaan luonteen hiojana - kasvattajan. Rakkaus voittaa aina koettelemukset, jos se saa yhdistää. - syntinen nainen
jari-pek-ka kirjoitti:
Pyhä Henki ei milloinkaan muistuta sinua jo anteeksiannetuista synneistä. Jumala ei niitä enää muista. Jeesus ei koskaan muistuttanut Pietariakaan kolmasti kieltämisestä. Sellaista ei Raamatusta löydy. Jos joku syyttää sinua, niin hän ei ole Jeesus, vaan joku muu. Ja tälle syyttäjälle voi sanoa, että Jeesuksen Kristuksen nimessä, vaikene.Kirjoitit tosi hyvin: Uskon että Jeesus itse puhuu kauttasi ja haluaa vapauttaa minut itsesyytöksistä!
##Jos sulle tulee vielä jotain syyllisyyden tunteita ja susta tuntuu, että tämä asia vaivaa sinua, niin muista tämä;
Pyhä Henki ei milloinkaan muistuta sinua jo anteeksiannetuista synneistä. Jumala ei niitä enää muista. Jeesus ei koskaan muistuttanut Pietariakaan kolmasti kieltämisestä. Sellaista ei Raamatusta löydy. Jos joku syyttää sinua, niin hän ei ole Jeesus, vaan joku muu. Ja tälle syyttäjälle voi sanoa, että Jeesuksen Kristuksen nimessä, vaikene. ## - alex-kasi
uskovainen... kirjoitti:
Minun mielipiteeni on ettei saa, mutta olenko väärässä?mutta miksi haluaisit naida eronneen miehen joka ei tunnusta Jumalan tahdon tärkeyttä elämässä ja käyttää alkoholia? Jos ihminen käyttää alkoholia ja on humalassa esimerkiksi lähes joka viikonloppu, niin miksi ihmeessä menisit naimisin hänen kanssaan?
Näinhän monet tekevät .. viikot töissä ja viikonloput enemmän tai vähemmän humalassa.
Kannattako ? Ei minusta oikein kannata.. mutta jos nyt kuitenkin syystä tai toisesta menet naimisiin hänen kanssaan niin katso nyt kuitenkin eteesi - ettet sitten jälkeenpäin naimisissa ollessasi syyttele miestäsi siitä että hän on mitä on.. No - ehkä se menee hyvinkin - ehkä mies arvostaa sinua enemmän kuin ryyppäämistä.. kukas sen tietää. - benedi
jari-pek-ka kirjoitti:
Pyhä Henki ei milloinkaan muistuta sinua jo anteeksiannetuista synneistä. Jumala ei niitä enää muista. Jeesus ei koskaan muistuttanut Pietariakaan kolmasti kieltämisestä. Sellaista ei Raamatusta löydy. Jos joku syyttää sinua, niin hän ei ole Jeesus, vaan joku muu. Ja tälle syyttäjälle voi sanoa, että Jeesuksen Kristuksen nimessä, vaikene.valaista, ja kertoa millä tavalla lain rikkomisen saa anteeksi?
esim. Varastapa mökin isännältä hänen ainoa lypsävä, tai
ummessa oleva lehmä!
Kerro tällä esimerkillä, miten synti anteeksi saadaan?? - benedi
Kirjoitit tosi hyvin: Uskon että Jeesus itse puhuu kauttasi ja haluaa vapauttaa minut itsesyytöksistä!
##Jos sulle tulee vielä jotain syyllisyyden tunteita ja susta tuntuu, että tämä asia vaivaa sinua, niin muista tämä;
Pyhä Henki ei milloinkaan muistuta sinua jo anteeksiannetuista synneistä. Jumala ei niitä enää muista. Jeesus ei koskaan muistuttanut Pietariakaan kolmasti kieltämisestä. Sellaista ei Raamatusta löydy. Jos joku syyttää sinua, niin hän ei ole Jeesus, vaan joku muu. Ja tälle syyttäjälle voi sanoa, että Jeesuksen Kristuksen nimessä, vaikene. ##" Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä
ajatuksensa, ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaahäntä,
ja meidän Jumalamme tykö,
sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta" Jes 55: 7
Kirjoittiko Jari-Pekka sinun mielestäsi siksi niin hyvin, kun
se tuntui sinun korvastasi kivalta?
Vai oliko kirjoitus siksi niin hyvä, että neuvo sisälsi Herran ajatuksen, ja hänen
tiensä, joka on paljon korkeampi teidän ajatuksianne ja teidän teitänne?
Jumalallahan on halu laupeuteen, tee sinäkin laupeus sille, jos
kenelle laupeus on jäänyt tekemättä!
En tunne asiaasi tarkemmin, mutta jos elät jumalattomasti, niin " hylkää jumalaton tie"
Jos ajattelet väärin, niin: " Hylkää väärät ajatukset"
Kenellä sitten on oikeat ajatukset? Jumalalla,...ja ne löydät Jumalan sanasta!
Jos yksi opettaa sinua korvasyyhyysi, ja toinen ei...sinun on otettava itse selvää
mitä Herra opettaa. Pääperiaatehan on: " Pysykää Jumalan laissa,
ja todistuksessa, elleivät he näin sano,
ei heillä aamunkoittoa ole"!! - syntinen nainen
benedi kirjoitti:
" Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä
ajatuksensa, ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaahäntä,
ja meidän Jumalamme tykö,
sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta" Jes 55: 7
Kirjoittiko Jari-Pekka sinun mielestäsi siksi niin hyvin, kun
se tuntui sinun korvastasi kivalta?
Vai oliko kirjoitus siksi niin hyvä, että neuvo sisälsi Herran ajatuksen, ja hänen
tiensä, joka on paljon korkeampi teidän ajatuksianne ja teidän teitänne?
Jumalallahan on halu laupeuteen, tee sinäkin laupeus sille, jos
kenelle laupeus on jäänyt tekemättä!
En tunne asiaasi tarkemmin, mutta jos elät jumalattomasti, niin " hylkää jumalaton tie"
Jos ajattelet väärin, niin: " Hylkää väärät ajatukset"
Kenellä sitten on oikeat ajatukset? Jumalalla,...ja ne löydät Jumalan sanasta!
Jos yksi opettaa sinua korvasyyhyysi, ja toinen ei...sinun on otettava itse selvää
mitä Herra opettaa. Pääperiaatehan on: " Pysykää Jumalan laissa,
ja todistuksessa, elleivät he näin sano,
ei heillä aamunkoittoa ole"!!Entä sitten? Minne minun tulee mennä, vai pitääkö elää eronneena?
Voitko nyt sanoa vain selkeän OMAN mielipiteesi tähän asiaan, kun olen niin yksinkertainen, että en ymmärrä mitään, jos puhut vain raamatun vertauksilla. - benkku ei ole kenkku
Entä sitten? Minne minun tulee mennä, vai pitääkö elää eronneena?
Voitko nyt sanoa vain selkeän OMAN mielipiteesi tähän asiaan, kun olen niin yksinkertainen, että en ymmärrä mitään, jos puhut vain raamatun vertauksilla." Ettehän tekään tuomitse muita, kuin samaan piiriin
kuuluvia, ulkopuoliset tuomitsee Jumala"
Hmm. Kuulutko sinä siis Jeesuksen piiriin, ja Pyhä Henki asuu sinussa?,
mutta nykyinen miehesi ei kuuluu Jeesuksen piiriin, vaan piirin ulkopuolelle?
Näinkö sinä tulkitset nykyisen elämäntilanteesi? - benedi
jari-pek-ka kirjoitti:
Sun on turha ajatella sitä, että olet eronnut silloin. Ethän ollut silloin uskossa. Nyt kun olet uskossa, niin tiedät, että Jumalan tahto on, että et hylkää puolisoasi, joka sinulla nyt on. Sun kaikki entinen elämäsi on Jeesuksen veren alla ja pois pyyhitty. Sä voit elää nykyisen miehesi kanssa. Jos ajattelet, että teet syntiä nyt kun elät hänen kanssaan, erottuasi jo ennemmin, niin se ei ole niin. Olet saanut kaikki anteeksi. Älä tee tästä lakia itsellesi. Nyt Jumala on kutsunut sut tekemään tahtoansa. Sinä jatkat tästä Jeesuksen kanssa eteenpäin nykyisen miehesi kanssa. Kaikki virheet ja erheet saa anteeksi, etkä sinä ole poikkeus. Muista, että olet tehnyt sen virheen silloin, kun olit epäuskossa. Se on anteeksi annettu. Nyt sinä jatkat puhtaalta pöydältä eteenpäin Jeesuksen kanssa. Sun ainoa vastuusi tästä eteenpäin on vain kuunnella Pyhää Henkeä.
Isä Jumala, Jeesuksen kristuksen tähden, antaa sinun kaikki syntisi anteeksi.sillä uskova ihminen noudattaa Jumalan lakia, eihän
hän ole uskossa, jos hän sitä rikkoo.
Lakihan on jo kirjoitettu hänen sydämeensä ja mieleensä,
niin ettei ainoakaan kirjain tai pieninkään piirto ole siitä kadonnut.
Paavalihan oli ns. uskovainen , mutta silti taisteliJeesus Nasaretilaista vastaan..
" Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin,
saatuani ylipapeilta (so. srk johdolta) siihen valtuuden, ja kun heitä
tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta" Apost 25: 10
VI- käsky "Älä tapa"
Annatko sinä Jari-pek-ka ääneesi VII -käskyn rikkomisen puolesta?
tahi X.-käskyn rikkomisen puolesta?
Etk tiedä, se , joka rikkoo yhden kohdan on syypää koko 10-käskyn rikkomiseen!
"Siitä te TIEDÄTTE, että olette Jumalan lapsia, kun pidätte minun käskyni" Jeesus/ Jumala
- alex-kasi
Onhan se niin, että Jumalan tarkoitus on, että avioliitto on liitto, joka purkautuu vasta kuolemassa ja siis vakava asia - joten varmaa on, että ero on vakava asia - meidän on kuitenkin ymmärettävä, että Jeesus voi senkin synnin ottaa kannettavakseen ja antaa anteeksi - samoin kuin muutkin synnit.
Syntien anteeksi saaminen taas riippuu siitä että kadumme ja tunnustamme tekomme Jumalalle ja pyydämme anteeksi (ihmisiltäkin), mutta ennen kaikkea Jumalalta.
Kuinka kadummeko syntejämme?
Ihmisellä voi olla "huono omatunto" kahdestakin syystä, esimerkiksi siksi että hän tuntee tehneensä väärin ja Jumalaa vastaan - tai sitten siksi että pelkää tekonsa seurauksia.
Tuo ensimmäinen on oikeaa katumista, joka johtaa siihen, että emme halua toistaa tekoamme ja se poistaa huonon omantunnon sillä me pyydämme anteeksi väärää tekoamme - mutta se toinen katuminen.. jossa kadutaan koska pelätään enemmän seurauksia kuin että ollaan tehty vääryyttä - ei valitettavasti poista huonoa omaatuntuntoamme.
Näin minä näen asian - ota uusi avioliittosi vakavasti ja elä Herran nuhteessa - ethän muutakaan voi.
Jumala antaa synnit anteeksi jos kadut ja tunnustat ja pyydät anteeksi.. ja poistaa huonon omantuntosi..
Hyvä esimerkki oikeasta katumuksesta on Daavidin psalmi, jonka hän kirjoitti profeetta Natanin käytyä hänen luonaan sen vuoksi, että hän oli koskenut Batsebaan.
" Jumala, ole minulle armollinen hyvyydessäsi, pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden. Pese minut puhtaaksi rikoksestani ja anna lankeemukseni anteeksi.
Minä tiedän pahat tekoni, minun syntini on aina minun edessäni. Sinua, sinua vastaan olen rikkonut, olen tehnyt vastoin sinun tahtoasi.
Oikein teet, kun minua nuhtelet, ja syystä sinä minut tuomitset. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. Mutta sinä tahdot sisimpääni totuuden -- ilmoita siis minulle viisautesi! Vihmo minut puhtaaksi iisopilla ja pese minut lunta valkeammaksi. Suo minun kuulla ilon ja riemun sana, elvytä mieli, jonka olet murtanut.
--
alex- alex-kasi
Se on "Jumalan nuhtelua", kun ihmisellä on huono omatunto, siksi että on tehnyt tekoja Jumalaa vastaan ja tekoja joista sitten omatunto soimaa. Jumalan lahja kertakaikkiaan.. :) - ja niin kauan kuin meissä on oikeaa katumusta olemme opikealla tiellä - kaikesta huolimatta...
alex - eremith32
Mitä sä Alex taas höpiset, että tulee pyytää anteeksi Jumalalta ja sitten ihmisiltä, mutta ennenkaikkea Jumalalta? Miten sinä kuvittelet, että ihminen joillakin teoillaan voisi Äärettömyyksien kaikkivoipaa Jumalaa loukata pienillä kepposillaan joilla hän lähimmäistään vastaan tekee vääryytt, tai muuten vahinkoittaa häntä. Eikö Jumalaa Ole niin paljon yläpuolella ihmiskuntaa, ettei ihminen teo ja käytökset ulotu Hänen korkeuttaan loukkaamaan, niin että hänen on erikoisesti pyydettävä Häneltä Jumalalta erikoisesti anteeksi? Mikä se sellainen Jumala on loukkaantuisi vähäpätöisin ihmisen tekemisestä tai tekemättä jättämisestä?
On vain yksi tapa loukata Jumalan kaikkivoivaa elämän eettistä siveyslakia, eli moraali sääntöjä. Kun me teemme vääryyttä, tai muita rikoksia lähimmäistämme kohtaan - siveellisiä tai muuten väkivaltaisia epäoikeudellista käytöstä osoittaen, eli mitä tahansa, jotka vahinkoittavat lähimmäistämme. Niin silloin sovimme tekomme hänen kanssaan jos se on tuottanut taloudellista vahinkoa, niin tietysti velvollisuutemme se on korvata, jua sitten pyydämme tekoamme anteeksi, ja kun hän on antanut tekomme anteeksi, niin silloin sen on luonnollisesti myöskin Jumala antanut anteeksi, emmehän me Jumalalle suinkaan tuota korvattavaa vahinkoa aiheuttaneet vaan lähimmäisellemme.
On päivän selvä, että me emme täällä ajan ja maapallon alhossa olemattoman pienet; elävät ihmiset suinkaan Jumalaa Elämän-Henkeä kykene pikkuteollamme loukkaamaan. Mutta se, että me epätasapainotamme lähimmäisten fyysillistä elämää ja olotilaa, niin tottakai Jumalallinen Rakkaus joka on vaikkakin siemenenä sielussamme velvoittaa meidät sovittamaan loukkauksemme ja ennen kaikkea korvaamaan aiheuttamamme vahingot, ja näin samalla, se on sovittu Jumalan kanssa kun me olemme pahat tekomme sopineet lähimmäisemme kanssa. Ei siinä sen kummesta ole kysymys. - alex-kasi
eremith32 kirjoitti:
Mitä sä Alex taas höpiset, että tulee pyytää anteeksi Jumalalta ja sitten ihmisiltä, mutta ennenkaikkea Jumalalta? Miten sinä kuvittelet, että ihminen joillakin teoillaan voisi Äärettömyyksien kaikkivoipaa Jumalaa loukata pienillä kepposillaan joilla hän lähimmäistään vastaan tekee vääryytt, tai muuten vahinkoittaa häntä. Eikö Jumalaa Ole niin paljon yläpuolella ihmiskuntaa, ettei ihminen teo ja käytökset ulotu Hänen korkeuttaan loukkaamaan, niin että hänen on erikoisesti pyydettävä Häneltä Jumalalta erikoisesti anteeksi? Mikä se sellainen Jumala on loukkaantuisi vähäpätöisin ihmisen tekemisestä tai tekemättä jättämisestä?
On vain yksi tapa loukata Jumalan kaikkivoivaa elämän eettistä siveyslakia, eli moraali sääntöjä. Kun me teemme vääryyttä, tai muita rikoksia lähimmäistämme kohtaan - siveellisiä tai muuten väkivaltaisia epäoikeudellista käytöstä osoittaen, eli mitä tahansa, jotka vahinkoittavat lähimmäistämme. Niin silloin sovimme tekomme hänen kanssaan jos se on tuottanut taloudellista vahinkoa, niin tietysti velvollisuutemme se on korvata, jua sitten pyydämme tekoamme anteeksi, ja kun hän on antanut tekomme anteeksi, niin silloin sen on luonnollisesti myöskin Jumala antanut anteeksi, emmehän me Jumalalle suinkaan tuota korvattavaa vahinkoa aiheuttaneet vaan lähimmäisellemme.
On päivän selvä, että me emme täällä ajan ja maapallon alhossa olemattoman pienet; elävät ihmiset suinkaan Jumalaa Elämän-Henkeä kykene pikkuteollamme loukkaamaan. Mutta se, että me epätasapainotamme lähimmäisten fyysillistä elämää ja olotilaa, niin tottakai Jumalallinen Rakkaus joka on vaikkakin siemenenä sielussamme velvoittaa meidät sovittamaan loukkauksemme ja ennen kaikkea korvaamaan aiheuttamamme vahingot, ja näin samalla, se on sovittu Jumalan kanssa kun me olemme pahat tekomme sopineet lähimmäisemme kanssa. Ei siinä sen kummesta ole kysymys.erehmith32:
"Mitä sä Alex taas höpiset, että tulee pyytää anteeksi Jumalalta ja sitten ihmisiltä, mutta ennenkaikkea Jumalalta? Miten sinä kuvittelet, että ihminen joillakin teoillaan voisi Äärettömyyksien kaikkivoipaa Jumalaa loukata pienillä kepposillaan joilla hän lähimmäistään vastaan tekee vääryytt, tai muuten vahinkoittaa häntä".
---
Johon vastaan vain että nyt todella paljastui ymmärtämättömyytesi.
Se on ihan uskomatonta että et tuon enempää tajua?? siitä mitä täällä kirjoitetaan. Kuka muuten on sanonut, että olisi kyse Jumalan loukkaantumisesta?? tai vahingoittamisesta -- EI KUKAAN - siis OMASTA PÄÄSTÄSI tuonkin hölmöyden koppasit?
Jos sinä luulet, että sinun ei tarvitse pyytää pahoja tekojasi anteeksi Jumalalta, niin ole pyytämättä - mutta minun tarvitsee - sillä minä teen Jumalan tahtoa vastaan kun teen syntiä. Ja se vahingoittaa minua - sillä synnin palkka on kuolema.
Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan."
Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin:
Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Anna meille päivästä päivään jokapäiväinen leipämme.
ANNA MEILLE MEIDÄN SYNTIMME ANTEEKSI, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, joka on meille velassa.
Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen."
---
Näin se menee erehmith32 - Jeesus opetti aivan oikein mutta sinä et vain tajua - valitettavasti.
Sama opetus Matt. 6:
Rukoilkaa siis te näin:
Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa; anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme; ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme. Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta,
sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
-- No ymmärrätkö nyt peremmin?
alex - eremith32
alex-kasi kirjoitti:
erehmith32:
"Mitä sä Alex taas höpiset, että tulee pyytää anteeksi Jumalalta ja sitten ihmisiltä, mutta ennenkaikkea Jumalalta? Miten sinä kuvittelet, että ihminen joillakin teoillaan voisi Äärettömyyksien kaikkivoipaa Jumalaa loukata pienillä kepposillaan joilla hän lähimmäistään vastaan tekee vääryytt, tai muuten vahinkoittaa häntä".
---
Se on ihan uskomatonta että et tuon enempää tajua?? siitä mitä täällä kirjoitetaan. Kuka muuten on sanonut, että olisi kyse Jumalan loukkaantumisesta?? tai vahingoittamisesta -- EI KUKAAN - siis OMASTA PÄÄSTÄSI tuonkin hölmöyden koppasit?
Jos sinä luulet, että sinun ei tarvitse pyytää pahoja tekojasi anteeksi Jumalalta, niin ole pyytämättä - mutta minun tarvitsee - sillä minä teen Jumalan tahtoa vastaan kun teen syntiä. Ja se vahingoittaa minua - sillä synnin palkka on kuolema.
Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan."
ANNA MEILLE MEIDÄN SYNTIMME ANTEEKSI, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, joka on meille velassa.
---
Näin se menee erehmith32 - Jeesus opetti aivan oikein mutta sinä et vain tajua - valitettavasti.
Sama opetus Matt. 6:
Rukoilkaa siis te näin:
Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa; anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme; ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme. Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta,
alexKyllä se nyt on päinvastoin, että ymmärrä edes tuon Isämeidän rukouksen merkitystä, tai se onkin materialistisen uskontunnustajan vaikea ymmärtää. Sinä et tajua noiden noiden Jeesuksen opettamien rukousten sisäistä merkitystä. Ei Jeesus suinkaan tuossa Isä meidän rukouksessa alenna itseää käsittelemään suinkaan aineellista leipää, ja yleensäkään mitään aineellista, sillä hän tietää sen vallan hyvin miten ihmisen on hankittava aineellinen toimeentulonsa, ja hän ymmärtää, että tottakai ihminen pitää fyysisen ruumiinsa tarpeista varmasti huolen eli jokapäiväisestä leivästä.
Hänen opetuksensa tähtää Henkisen leivän sielullisen välttämättömän tarpeen tyydyttämiseen keskittyvää rukeilemista. Ja me kasvatamme velkaamme aina silloin kun me ahnehdimme tavaraa yli sen mitä me fyysisen kulutuksen yli hankimme, se on silloin lähimmäiseltämme pois, ja silloin me suljemme itseltämme taivaallista tahtoa, eli rukoilemme aineellista hyvää itsellemme, ja ei silloin taivaallinen tahto saa tapahtua, eli me emme ole hengessä tuossa rukouksessa. Eikä Isä silloin joka on taivaissa, hänen nimensä tule suinkaan pyhitettyä.
Sanoohan Matt.6:8."Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennekuin häneltä anottekaan". Hän siis haluaa, että me oppisimme rukoilemaa ja anomaan hengemme Kristuksen kaltaista rakkaudellista mieltä - (omaatuntoa). Ja jos me sydämestämme olemme antaneet lähimmäisillemme kaikki anteeksi, jota Jeesus Kristus sanomassaan omille opetuslapsilleen haluaa teroittaa, että rukoilkaa juuri sellaista mieltä, että saatatte sydämestänne antaa anteeksi kaikki mitä suinkin on ahdistamassa omaatuntoanne, niin onhan se päivän selvä asia, että Isäkin antaa teille anteeksi. Tämä on Jeesuksen opetuksen sisältö.
13. Jae. Se tietysti koskee sitä, että. Kyllä me ihmiset olemme sokeita itsemme suhteen! Kun me itse aiheutamme äärettömän usein kaikenlaista harmia ja ikävyyksiä, vaikeita elämän kolhuja ja kärsimystä muun pahan lisäksi. Ja emme tajua sitä, että ne on meidän itsemme aiheuttamia, emme osaa elää luonnon elämän kanssa tasapainossa. Ja sitten kyllästyksiin asti itkemme ja valitamme, että miten elämä minua kolhii ja koettelee, niin ja niin ankaralla tavalla, ja usein siitä syytämme vielä Jumalaa, että miksi hän minulle sallii tallaista pahaa.
Siksi Jeesus tuossa Matt.6:13 jakeessa haluaa teroittaa opetuslasten mieleen, älä saata meitä kiusaukseen pitämään sitä pahana, mikä on sinulle koulu, eli opettaja joka kehoittaa sinua seuraavalla kerralla menettelemään niin, että ossat valita toisin, ettet vahinkoita omaa elämääsi, etkä toisen elämää. Elämä on koulu, ja meidän on valintamme. koettelemukset ja kärsimykset ovat näkymättömiä ja lahjomattomia opettajia. Ihmisen kiusaus on se, että hän mielellään pistä syyn jonkin muun olennon harteille tai jopa Jumalan syyksi.
Siksi Jeesus tahtoi opettaa, seuraajian, etteivät he vain lankeaisi pitämään sitä pahana, koska kiusaukset joita ihmisen eläämään on aina tullut siksi, että ihminen ei opi elämään kaikkeuden Rakkauden lakien ja mukautumaan Kristuksen rakkauden ohjeeseen, ellei epäonnistumiset kasvata hänen luonnettaa kohti Jumalallista täydellisyyttä. Matt.5:48. lue! Tätä tahdoin sinulle kirkastaa alex - alex-kasi
eremith32 kirjoitti:
Kyllä se nyt on päinvastoin, että ymmärrä edes tuon Isämeidän rukouksen merkitystä, tai se onkin materialistisen uskontunnustajan vaikea ymmärtää. Sinä et tajua noiden noiden Jeesuksen opettamien rukousten sisäistä merkitystä. Ei Jeesus suinkaan tuossa Isä meidän rukouksessa alenna itseää käsittelemään suinkaan aineellista leipää, ja yleensäkään mitään aineellista, sillä hän tietää sen vallan hyvin miten ihmisen on hankittava aineellinen toimeentulonsa, ja hän ymmärtää, että tottakai ihminen pitää fyysisen ruumiinsa tarpeista varmasti huolen eli jokapäiväisestä leivästä.
Hänen opetuksensa tähtää Henkisen leivän sielullisen välttämättömän tarpeen tyydyttämiseen keskittyvää rukeilemista. Ja me kasvatamme velkaamme aina silloin kun me ahnehdimme tavaraa yli sen mitä me fyysisen kulutuksen yli hankimme, se on silloin lähimmäiseltämme pois, ja silloin me suljemme itseltämme taivaallista tahtoa, eli rukoilemme aineellista hyvää itsellemme, ja ei silloin taivaallinen tahto saa tapahtua, eli me emme ole hengessä tuossa rukouksessa. Eikä Isä silloin joka on taivaissa, hänen nimensä tule suinkaan pyhitettyä.
Sanoohan Matt.6:8."Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennekuin häneltä anottekaan". Hän siis haluaa, että me oppisimme rukoilemaa ja anomaan hengemme Kristuksen kaltaista rakkaudellista mieltä - (omaatuntoa). Ja jos me sydämestämme olemme antaneet lähimmäisillemme kaikki anteeksi, jota Jeesus Kristus sanomassaan omille opetuslapsilleen haluaa teroittaa, että rukoilkaa juuri sellaista mieltä, että saatatte sydämestänne antaa anteeksi kaikki mitä suinkin on ahdistamassa omaatuntoanne, niin onhan se päivän selvä asia, että Isäkin antaa teille anteeksi. Tämä on Jeesuksen opetuksen sisältö.
13. Jae. Se tietysti koskee sitä, että. Kyllä me ihmiset olemme sokeita itsemme suhteen! Kun me itse aiheutamme äärettömän usein kaikenlaista harmia ja ikävyyksiä, vaikeita elämän kolhuja ja kärsimystä muun pahan lisäksi. Ja emme tajua sitä, että ne on meidän itsemme aiheuttamia, emme osaa elää luonnon elämän kanssa tasapainossa. Ja sitten kyllästyksiin asti itkemme ja valitamme, että miten elämä minua kolhii ja koettelee, niin ja niin ankaralla tavalla, ja usein siitä syytämme vielä Jumalaa, että miksi hän minulle sallii tallaista pahaa.
Siksi Jeesus tuossa Matt.6:13 jakeessa haluaa teroittaa opetuslasten mieleen, älä saata meitä kiusaukseen pitämään sitä pahana, mikä on sinulle koulu, eli opettaja joka kehoittaa sinua seuraavalla kerralla menettelemään niin, että ossat valita toisin, ettet vahinkoita omaa elämääsi, etkä toisen elämää. Elämä on koulu, ja meidän on valintamme. koettelemukset ja kärsimykset ovat näkymättömiä ja lahjomattomia opettajia. Ihmisen kiusaus on se, että hän mielellään pistä syyn jonkin muun olennon harteille tai jopa Jumalan syyksi.
Siksi Jeesus tahtoi opettaa, seuraajian, etteivät he vain lankeaisi pitämään sitä pahana, koska kiusaukset joita ihmisen eläämään on aina tullut siksi, että ihminen ei opi elämään kaikkeuden Rakkauden lakien ja mukautumaan Kristuksen rakkauden ohjeeseen, ellei epäonnistumiset kasvata hänen luonnettaa kohti Jumalallista täydellisyyttä. Matt.5:48. lue! Tätä tahdoin sinulle kirkastaa alexMitä sinä tiedät minun materiaalisuudestani? Et yhtään mitään - suusi käy mutta ei taida järki oikein seurata mukana.
Ensin esitit perättömän ja valheellisen syytöksen minusta aikaisemmassa postissasi ja nyt jälleen - valehtelet niin, evaivaako sinua jonkinlainen alemmuuskompleksi. Tunnetko että HÄVIÄT jotain jos ei ihmiset ole kanssasi samaa mieltä? ja alat puhumaan heistä täyttä potaskaa.
Eihän kukaan ole puhunut materiaalisesta ajatuksesta - Ei edes Jeesus opettaessaan opetuslapsiaan rukoilemaan.
Oletko tosiaan noin pöllö - siinä minä otin tekstin SUORAAN RAAMATUSTA - MUTTA EIHÄN SE SINULLE KELVANNUT.
Kysymyshän oli siitä, että sinä et tunne tarvetta pyytää syntejäsi anteeksi Jumalalta - mutta minä teen ja ymmärrän oikein hyvin miksi. Ei siinä kuule sinun selityksesi auta - valitan.
Oletko saanut tartunnan tuollaisiin valheisiin tällä palstalla , vai olitko sellainen jo ennen kuin tulit tälle palstalle satuilemaan ja leikkimään tiietävää.
Suoraan sanoen ??? Oletko tosiaan noin yksinkertainen? Sääli sinua siinä tapauksessa..
Katsos - minä menen Raamatun mukaan ja minä ymmärrän sen sanoman ja tiedän miksi ihmisen tulee pyytää rikkomuksiaan etupäässä Jumalata - mutta sinä et tee ja siksi puhut hölöhölöä minmusta - KOSKA ET YMMÄRRÄ MISTÄ ON KYSYMYS.
Alla pikku esimerkki kuika sinä toimit:
Jos minä tekisin samoin - siis puhuisin sinusta valhetta samalla tavalla lööperiä kuin sinä puhut minusta (ja oikeastaan jos rehellisiä ollaan niin monesta muustakin palstalaisesta), jos olisin samalla tavalla luulojeni vanki kuin sinä olet.
Silloin voisin sanoa esimerkiksi, että olet "tähtiin uskova" ja uskot että "maa loi Jumalan" eikä Jumala maata.. Voisin sanoa että luulet että "Jumala on tuuli joka puhaltaa" eikä ajatteleva Jumala ja katsot itsesi jonkinlaiseksi iankaikkisen elämän omaavaksi "tähtiin tuijottajien profeetaksi" joka luulee tietävänsä enemmän muistä ihmisistä kuin, he tietävät itse. Jeesus ei sinulle ole syntisten Lunastaja joka pois ottaa maailman synnit, on vain vaan ihminen jolla oli aika hyviä ajatuksia. Kiva kaveri kertakaikkiaan.. Voisin sanoa, että sinulta puuttuu kyky ymmärtää mitään muuta kuin omia teorioitasi ja että olet omien luulojesi vanki .. joita puolustelet puhelemalla potaskaa muista ja vääristelemällä heidän kirjoituksiaan..
Tällaisen käsityksen voisi helposti saada - noin päältä päin - noista "seli seli - kirjoituksistasi"..
Mutta koska minulle on niin vastenmielistä uskoa pahaa edes sinun kaltaisesta omaan napaansa tuijottavasta valehtelijasta - niin kieltäydyn uskomasta, että joku olisi niin päästään pyörällä kuin kirjoituksistasi välillä voisi luulla.
Lopeta valehtelemasta - pilaat vain omaa itseäsi.. ja jos et tiedä jotain asiaa - NIIN ÄLÄ OLE TIETÄVINÄSI
alex - eremith32
alex-kasi kirjoitti:
Mitä sinä tiedät minun materiaalisuudestani? Et yhtään mitään - suusi käy mutta ei taida järki oikein seurata mukana.
Ensin esitit perättömän ja valheellisen syytöksen minusta aikaisemmassa postissasi ja nyt jälleen - valehtelet niin, evaivaako sinua jonkinlainen alemmuuskompleksi. Tunnetko että HÄVIÄT jotain jos ei ihmiset ole kanssasi samaa mieltä? ja alat puhumaan heistä täyttä potaskaa.
Eihän kukaan ole puhunut materiaalisesta ajatuksesta - Ei edes Jeesus opettaessaan opetuslapsiaan rukoilemaan.
Oletko tosiaan noin pöllö - siinä minä otin tekstin SUORAAN RAAMATUSTA - MUTTA EIHÄN SE SINULLE KELVANNUT.
Kysymyshän oli siitä, että sinä et tunne tarvetta pyytää syntejäsi anteeksi Jumalalta - mutta minä teen ja ymmärrän oikein hyvin miksi. Ei siinä kuule sinun selityksesi auta - valitan.
Oletko saanut tartunnan tuollaisiin valheisiin tällä palstalla , vai olitko sellainen jo ennen kuin tulit tälle palstalle satuilemaan ja leikkimään tiietävää.
Suoraan sanoen ??? Oletko tosiaan noin yksinkertainen? Sääli sinua siinä tapauksessa..
Katsos - minä menen Raamatun mukaan ja minä ymmärrän sen sanoman ja tiedän miksi ihmisen tulee pyytää rikkomuksiaan etupäässä Jumalata - mutta sinä et tee ja siksi puhut hölöhölöä minmusta - KOSKA ET YMMÄRRÄ MISTÄ ON KYSYMYS.
Jos minä tekisin samoin - siis puhuisin sinusta valhetta samalla tavalla lööperiä kuin sinä puhut minusta (ja oikeastaan jos rehellisiä ollaan niin monesta muustakin palstalaisesta), jos olisin samalla tavalla luulojeni vanki kuin sinä olet.
Silloin voisin sanoa esimerkiksi, että olet "tähtiin uskova" ja uskot että "maa loi Jumalan" eikä Jumala maata.. Voisin sanoa että luulet että "Jumala on tuuli joka puhaltaa" eikä ajatteleva Jumala ja katsot itsesi jonkinlaiseksi iankaikkisen elämän omaavaksi "tähtiin tuijottajien profeetaksi" joka luulee tietävänsä enemmän muistä ihmisistä kuin, he tietävät itse. Jeesus ei sinulle ole syntisten Lunastaja joka pois ottaa maailman synnit, on vain vaan ihminen jolla oli aika hyviä ajatuksia. Kiva kaveri kertakaikkiaan.. Voisin sanoa, että sinulta puuttuu kyky ymmärtää mitään muuta kuin omia teorioitasi ja että olet omien luulojesi vanki .. joita puolustelet puhelemalla potaskaa muista ja vääristelemällä heidän kirjoituksiaan..
Tällaisen käsityksen voisi helposti saada - noin päältä päin - noista "seli seli - kirjoituksistasi"..
Mutta koska minulle on niin vastenmielistä uskoa pahaa edes sinun kaltaisesta omaan napaansa tuijottavasta valehtelijasta - niin kieltäydyn uskomasta, että joku olisi niin päästään pyörällä kuin kirjoituksistasi välillä voisi luulla.
Lopeta valehtelemasta - pilaat vain omaa itseäsi.. ja jos et tiedä jotain asiaa - NIIN ÄLÄ OLE TIETÄVINÄSI
alexAlex sinähän selität kuin jokin mafian pomo jengilleen jotakin salaista mafian rikossuunnitelmaa! Ja yrität käyttää vielä tullaisa lauseita kuin minä pyydän syntejäni anteeksi. Onko todella tarkoituksesi pettää ihmisiä tuolla systeemilläsi. Sinä "huudat kuin paraskin helppoheikki, mutta sulla ei kuitenkaan ole mitään sanomista, mutta yrität vain tuoda omaa likaantunutta sisäistä elämääsi esiin, hyh hyh.
- eremith32
alex-kasi kirjoitti:
Mitä sinä tiedät minun materiaalisuudestani? Et yhtään mitään - suusi käy mutta ei taida järki oikein seurata mukana.
alexEn minä sinun materiallisuudestasi mitään tiedäkkään eikä suinkaan minulla ole siihen tarvettakaan, mutta tuo sinun tekstisi aivan selvästi antaa ymmärtää kuinka on aivan kirjaimellinen tulkinta. Minä en ole sinusta esittänyt mitään perätöntä tai valheellista, vain sen minkä nannat tekstissäsi ymmärtää, ja siksi tahdon oikaista, ettei lukijoille tule väärää kuvaa Jeesus Kristuksen antamasta elämän ymmärryksestä, ja hänen opetuksestaan.
Minulla ei ole mitään hävittävää, vaan voitetettavaa! Ei ihmisten tarvitse olla kanssani samaa mieltä, päinvastoin, - eihän tästä keskustelusta silloin tulisi silloin ainakaan kehittävää ja rikastuttavaa vaan aivan mielenkiinnoton, eikä se silloin suinkaan veisi kehittävästi eteenpäin. Keskustelun tulee olla rikastuttavaa ja väitteiden tulee kohdata äärikohdassa toisensa. Sitähän minä toinkin sinulle esiin, ettei Jeesuksen opetus koskenut ajallisen elämän kysymyksiä, vaan taivaallisen valtakunnan henkisiä asioita.
Toki hän olisi jos hän olisi ottanut maallisen kuninkaan vallan vastaa, niin olisi sanonut, että juu minun kunikuuteni on tästä ajallisesta maailmasta, ja hän olisi perustanut sen 1000 vuotisen valtakunnan, jota Israelilaiset olisivat saaneet hallita, j,n,e. Jeesuksen opetus perustui: ei lainkaan
ajalliseen elämään vaan Jumalalliseen *Rakkauden henkiseen hallitsemiseen.
Niin minä saan olla niin yksinkertainen kuin haluan, mutta on se äärettömän hyvä, että Jeesus, ja hänen opetuslapsensakin hyväksyivät ja ottivat vastaan tuon niin yksinkertaisen Jeesuksen Kristuksen Rakkauden evankeliumin, jossa ei vaadita kuin täydellinen sydämen antautuminen Rakkauden alttarille, omasta persoonallisesta itsekkäästä minästä luopuminen, joka pitää sisäistä ihmistä vankinaan. Ei muuta kuin anna vain tulla edelleenkin noita sinun rakastettavia tekstejäsi.
Minä olen tuossa anteeksi pyyntöasiassa sen, että aina kun muistuu jokin epäkohta joka nuhtelee omatuntoani, ja kun se muistuttaa, kenelle olen tuottanut vahinkoa, tai pahaa mieltä, niin moraalini, tai sivellisyys omassa tunnossani on velvoittanut sopimaan tekoseni, joka on rikkonut lähimmäisen ja minun välini. Minulla ei ole vihollisia, paitsi jos sinä haluat niin, että erotat minut, koska et halua ymmärtää minun näkemystäni uskosta joka kohdistuu Jeesuksen Kristuksen elämän-ymmärrykseen.
Minä en ole mikään luulojen vanki, kuten sanoin minä uskon Jeesuksen Kristuksen elämä ymmärrykseen ja se piisaa minun totuuden käsitykseeni. Jumala on Elämän Henki, niinkuin Jeesus sanoi, ja siksi häntä tulee palvoa Hengessä, uudestisyntyneessä ihmisessä on Jumalan maja hänen sielussaan Jeesuksen Kristuksen opetuksen mukaan. Usonhan minä tähtiin koska aistilliset silmäni ne todistavat, en ole koskaan ollut luulojeni vanki, päinvastoin olen enempi tosikko lunteeltani.
Haluan ottaa todella asioista mahdollisuuksieni mukaan selvää, että jotenkin voisin luottaa, pyrin tutkimaan syvällisesti asioita ennekuin voin niihin luottaa ja ennen kaikkea uskoa, en yleensä luota ihmisten päätelmiin ja oppeihin, minulla täytyy olla hyvin mielellään perusteltu tieto joka todistaa asian todenperäisyyden pohjaan asti niin, että se kestää jos mahdollista syvänkin kritiikin.
Minä olen saanut Jumalalta kaikki anteeksi, silloin kun minä olen sopinut ja pyytänyt anteeksi että sovittanut aiheuttamani vahingot, niin ne on samalla kertaa sovitettu myöskin "aivaassa", tätä on kai sinulle turhaa vakuttaa, mutta kun minun omatuntoni tältä osin, kun ei syytä, niin se todistaa, että myöskin Isä on antanut anteeksi.
Minun tekisi mieleni kysyä sinulta Alex, että mitä uskoa sinä oikein tunnustat? Kun minusta tuntuu, ettei sinulla todellakaan ole yliesesti katsoen sitä uskoa joka jollain tavalla todistaisi vähääkään Jeesuksen Kristuksen Rakkauden opista missään kohdin tuossa sinun kommentissasi? Mikä se sana tai elämäsi asenne on Jeesuksen Kristuksen seuraamiseen, jolla todistat, että olet hänen seuraajansa tai opetuslapsensa.
En minäkään ole tietenkään niin pitkälle päässyt, että voisin sanoa, että Kristus elää minussa, mutta kunnioitan hänen suurta rakastettava elämän ohjettaan erikoisesti Vuorisaarnan elämän opin helmeä. En minä mielestäni omaan napaan tuijota, tuijotan mieluummin Jeesuksen antamaan äärettömään elämän ohjeeseen, että miten voisin oppia tuon elämänohjeen käytännössä. Anteeksi alex, että olen loukannut, mutta tallaisia me inhimmilliset ihmiset olemme. me riipumme niin itsessämme. - benkku ajatteli
alex-kasi kirjoitti:
erehmith32:
---
---
Sama opetus Matt. 6:
Rukoilkaa siis te näin:
alexikäänkuin ne ihmiset jotka sinä tunnet, ja jotka minä tunnen,
itsenikin siihen lukien .." sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, jotka
ovat neitä vastaan rikkoneet"? ...Heh, hih...ei todellakaan noin,
sillä vain harva ihminen antaa anteeksi, tai menee pyytämään anteeksi lähimmäiseltään,
ja neuvottelemaan korvauksista!
Tämä teksti kuuluu näin, ja tarkoittaa myös tätä: " nna meille velkamme anteeksi, jos, mekin anteeksi annamme meidän velallisellemme"
Eli tarkoittaa: " Mikäli me annamme anteeksi, tai käymme pyytämässä
anteeksi ja sopimassa sen asian josta on riitaa lähimmäisen kanssa!
Varmaan Alex kin tätä asiaa tarkoitti,...monet vain lukevat sen niin, että
ihminen mukamas tekee näin..." niinkuin mekin anteeksi annamme"!!
Heh, heh,..ei todellakaan usein ihminen noin tee! - benedi
alex-kasi kirjoitti:
Se on "Jumalan nuhtelua", kun ihmisellä on huono omatunto, siksi että on tehnyt tekoja Jumalaa vastaan ja tekoja joista sitten omatunto soimaa. Jumalan lahja kertakaikkiaan.. :) - ja niin kauan kuin meissä on oikeaa katumusta olemme opikealla tiellä - kaikesta huolimatta...
alexEremith on erittäin oikeassa, ja nostan hänelle hattua,
koska hän ajattelee että jos hän tekee lähimmäistään kohtaan
väärin, esim, varastaa ja viettelee uskovalta mieheltä puolison...
hän katuu, sitä samoin kuin Daavid, ...vie vaimon takaisin sille
jolta sen otti, ja sopii tämän miehen kanssa korvauksista,
minkä ajan toisen vaimo hyödytti hänen talouttaan!
Ja kun he ovat keskenään sopineet, katuneet, ja pyytäneet anteeksi
mieheltä, kaikki on ihan hyvin,...paitsi
Alex on oikeassa taas siinä, että vielä tämän riistäjän on pyydettävä anteeksi myös Jumalalta!!
Miksi? No, siksi koska tämä mies, jolta vaimon otit, ja ehkä mukana omaisuutta, on
Jumalan luoma, ja hänessä on Jumalan antama elämä, ja henki....
"Ette ole itsenne omat, vaan Jumalan omaisuutta"...siksipä, vaikka mies olisi jumalaton,
on sinun pyydettävä anteeksi myös Jumalalta!
Sen jälkeen asut yksin, tai otat neitsyen, tai nuoren uskovan lesken vaimoksesi, niin
Jumala ja enkelit nousevat seisomaan ja taputtavat sinulle!!
Miksi? Siksi kun teit oikein ja vanhurskaasti...Älä sinä puutu sen vaimon ja sen miehen ratkaisuihin,
kuin korkeintaan, rukoilette iltaisin tämän uskovan lesken kanssa,
että he voisivat sopia riitansa, tahi asukoot erillään, niin kauan kunnes sopivat!
Ja jos eivät sovi,...mitä se sinuun koskee,..katso omaa laillista puolisoasi, ja keittele
sille 3-4 viljan puuroa aamuksi...laita päälle marjoja, vähän kermaa, hunajaa
ja muutama manteli ...ja tutki Herran lakia päivät ja osa yötä,
sillä vaimokin , kunhan se ei ole kenenkään toisen, elossa olevan miehen vaimo, vaatii
laillisen osansa!!!
Avionrikkojat Jumala tuomitsee, Herra pitää vihaa vihamiehillensä, ja kostaa heille,
" Kiivas Jumala ja kostaja on Herra" Naahum 1: 2,3
Joten minä en kyllä toisen eukkoa liikuta sormellanikaan, himo mielessäni! - eremith32
benedi kirjoitti:
Eremith on erittäin oikeassa, ja nostan hänelle hattua,
Alex on oikeassa taas siinä, että vielä tämän riistäjän on pyydettävä anteeksi myös Jumalalta!!
Miksi? No, siksi koska tämä mies, jolta vaimon otit, ja ehkä mukana omaisuutta, on
"Ette ole itsenne omat, vaan Jumalan omaisuutta"...siksipä, vaikka mies olisi jumalaton,
Sen jälkeen asut yksin, tai otat neitsyen, tai nuoren uskovan lesken vaimoksesi, niin
Miksi? Siksi kun teit oikein ja vanhurskaasti...Älä sinä puutu sen vaimon ja sen miehen ratkaisuihin,
että he voisivat sopia riitansa, tahi asukoot erillään, niin kauan kunnes sopivat!
Ja jos eivät sovi,...mitä se sinuun koskee,..katso omaa laillista puolisoasi, ja keittele
sillä vaimokin , kunhan se ei ole kenenkään toisen, elossa olevan miehen vaimo, vaatii
laillisen osansa!!!
Avionrikkojat Jumala tuomitsee, Herra pitää vihaa vihamiehillensä, ja kostaa heille,
Joten minä en kyllä toisen eukkoa liikuta sormellanikaan, himo mielessäni!Benedi! Mutta enhän minä Jumalata varastanut Vaimoa? Hänhän sanoi olevansa vapaa ja aivan vapaaehtoisesti lupautui vaimokseni. Ja jo sangen pitkään olemme olleet yhdessä, ja pitkään olen myös aamupuuron keittänyt hänelle ja itselleni, ja hyvin on mennytkin. ja Jumala on luvannut siunauksensa meidän elämällemme. Olen koittanut muistaa nuo Jeesuken Kristuksen sanat, että älä koskaan vihastu, vaikka se onkin korkea kynnys ylittää, niin sittenkin koitan sen muistaa, jotta elämässä säilyisi tasapainon harmonia.
Jos uskomme on vain edistys uskoa jota juutalainen 10-käskyn uskoa nimenomaan on, niin varmasti ristiriidat ja monenlaiset vaikeudet seuraisivat jokapäiväistä yhteiselämää. Mutta kun ihminen saa itsenäisesti ajatella, niin hän pysyy todella varmemmin Jeesuksen Kristuksen elämän ymmärryksen soveltamaan elämäänsä, se sopii paljon paremmin käytännön elämään koska se voima vara on Kristuksessa joka on vapaassa käytössämme. Tuo Kristus voima vara sisältää uskon ja se aktivoi joka päivä siten, että se pelastaa elämämme omasta pahuutemme ja rajallisuutemme aiheuttamista onnettomuuksista, edellyttäen, että pidämme aina mielessämme, että älä koskaan suutu Jeesuksen Kristuksen sanomana: - benedi
eremith32 kirjoitti:
Benedi! Mutta enhän minä Jumalata varastanut Vaimoa? Hänhän sanoi olevansa vapaa ja aivan vapaaehtoisesti lupautui vaimokseni. Ja jo sangen pitkään olemme olleet yhdessä, ja pitkään olen myös aamupuuron keittänyt hänelle ja itselleni, ja hyvin on mennytkin. ja Jumala on luvannut siunauksensa meidän elämällemme. Olen koittanut muistaa nuo Jeesuken Kristuksen sanat, että älä koskaan vihastu, vaikka se onkin korkea kynnys ylittää, niin sittenkin koitan sen muistaa, jotta elämässä säilyisi tasapainon harmonia.
Jos uskomme on vain edistys uskoa jota juutalainen 10-käskyn uskoa nimenomaan on, niin varmasti ristiriidat ja monenlaiset vaikeudet seuraisivat jokapäiväistä yhteiselämää. Mutta kun ihminen saa itsenäisesti ajatella, niin hän pysyy todella varmemmin Jeesuksen Kristuksen elämän ymmärryksen soveltamaan elämäänsä, se sopii paljon paremmin käytännön elämään koska se voima vara on Kristuksessa joka on vapaassa käytössämme. Tuo Kristus voima vara sisältää uskon ja se aktivoi joka päivä siten, että se pelastaa elämämme omasta pahuutemme ja rajallisuutemme aiheuttamista onnettomuuksista, edellyttäen, että pidämme aina mielessämme, että älä koskaan suutu Jeesuksen Kristuksen sanomana:Toivon että saat jatkossa kirjeisiisi enemmän sellaisia sanoja,
jotka eivät tyhjänä palaja! - eremith32
benedi kirjoitti:
laillisen osansa!!!
Joten minä en kyllä toisen eukkoa liikuta sormellanikaan, himo mielessäni!En oikein ymmärrä mitä minun pitäisi muut vastata tohon sinun täysin minulle asiattomaan ja sekavaan viestiisi, ei siinä ole minun elämääni koskavaa mitään johon minun tulisi toisin reakoida. Eihän minulle kuulu kenenkään elämä muutoin kuin, että toivotan omasta puolestani vain parhainta menestystä ja niinkuin sanotaan, - siunausta yhteiselle taipaleelle!
En todellakaan ymmärrä mistä on kysymys??? - alex-kasi
benedi kirjoitti:
laillisen osansa!!!
Joten minä en kyllä toisen eukkoa liikuta sormellanikaan, himo mielessäni!tosin vain sillä erolla että kaikkein tärkeintä on pyytää anteeksi Jumalata syntejään. Totuushan on että emme edes tajua kaikkia syntejämme, mutta ne ovat siitä huolimatta syntejä Jumalan edessä..
- alex-kasi
eremith32 kirjoitti:
Alex sinähän selität kuin jokin mafian pomo jengilleen jotakin salaista mafian rikossuunnitelmaa! Ja yrität käyttää vielä tullaisa lauseita kuin minä pyydän syntejäni anteeksi. Onko todella tarkoituksesi pettää ihmisiä tuolla systeemilläsi. Sinä "huudat kuin paraskin helppoheikki, mutta sulla ei kuitenkaan ole mitään sanomista, mutta yrität vain tuoda omaa likaantunutta sisäistä elämääsi esiin, hyh hyh.
Tässä sinulle kuunneltavaa.
http://www.youtube.com/watch?v=49KVhC3RTMc - benkku ei kenkku
alex-kasi kirjoitti:
tosin vain sillä erolla että kaikkein tärkeintä on pyytää anteeksi Jumalata syntejään. Totuushan on että emme edes tajua kaikkia syntejämme, mutta ne ovat siitä huolimatta syntejä Jumalan edessä..
" Rakasta Jumalaa yli kaiken, ja (sitten) lähimmäistäsi
niinkuin itseäsi"
Eli jos teemme lähimmäiselle vääryyttä, niin vääryyden tekijän tulee
sanoa lähimmäiselle, jolle, teki vääryyttä...että: " kun ehdit,
tee minulle sama vääryys ja vähän enemmän , mitä minä tein sinulle!" - eremith32
alex-kasi kirjoitti:
Tässä sinulle kuunneltavaa.
http://www.youtube.com/watch?v=49KVhC3RTMcKiitos, mutta minulla on aivan hyvin runsaasti kokonani kaunista musiikkia, sekä hengellistä, että glassista musiikkia, ja siltä väliltä, ja harrastan itsekkin soittamista, ja viihdyn mielelläni musiikin parissa.
- eremith32
benkku ajatteli kirjoitti:
ikäänkuin ne ihmiset jotka sinä tunnet, ja jotka minä tunnen,
itsenikin siihen lukien .." sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, jotka
ovat neitä vastaan rikkoneet"? ...Heh, hih...ei todellakaan noin,
sillä vain harva ihminen antaa anteeksi, tai menee pyytämään anteeksi lähimmäiseltään,
ja neuvottelemaan korvauksista!
Tämä teksti kuuluu näin, ja tarkoittaa myös tätä: " nna meille velkamme anteeksi, jos, mekin anteeksi annamme meidän velallisellemme"
Eli tarkoittaa: " Mikäli me annamme anteeksi, tai käymme pyytämässä
anteeksi ja sopimassa sen asian josta on riitaa lähimmäisen kanssa!
Varmaan Alex kin tätä asiaa tarkoitti,...monet vain lukevat sen niin, että
ihminen mukamas tekee näin..." niinkuin mekin anteeksi annamme"!!
Heh, heh,..ei todellakaan usein ihminen noin tee!Suun tunnustuksella on kovin vähän merkitystä, jos sydän ei ole liittynyt mukaan! Yleensähän se on niin, että kyllä minä annan ja pyydänkin anteeksi, ja sitten toinen seikka on, että annan, mutta en unohda, ja on aivan selvä asia, että ei kai asiaa ole silloin perusteellisesti käsitelty, tai sitten on tuollainen muodollinen anteeksi pyyntö esitetty, jossa todellakaan sydän ei ole ollut mukana.
Jos ihyminen esim: kristitty, niin tottakai se edellyttää, että hän tuo koko sydämensä tahdon esiin, ja sen kertoo koko hänen olemuksensa, että hän Kristuksen rakkauden vaikutuksesta "lähtenyt", ja tahtoo sopia aiheuttamansa loukkaavan teon, oli se sitten aineellinen, eli taloudellinen, persoonallin pahoinpitely, siveellinen, eli valheen puhuminen, tai jopa ruma valheen puhuminen ja tyhmäksi leimaaminen, tai sitten "pöllöksi ja yksinkertaiseksi" nimittämällä alentaa toisen 'ekoa' itsetuntoa.
Tallaiset loukkaukset vaativat todella niiden aiheuttalta - todellista sydämen vilpittömyyttä, sydämen puhtautta, katumista omantunnun syvällistä katumusta, että hän tunnustaa oman Jumalansa edessä, syvällisen virheensä. Ennen tallaista sydämen syyllisyyden tuskaa, et voi vakuuttua, että tekosi, eli vääryytesi lähimmäistä kohtaan voidaan sovittaa tai saada anteeksi, sillä syyttäjän poistaminen lähimmäisen sydämestä/sielusta - minästä, vaatii täydellistä sydämen sulamista Kristuksen rakkaudessa, tuo tunne tulee säilyttää niin, että tapahtuu Jumalisessa tahdossa, silloin se on sovittu samalla "Jumalan ihmisen välillä, "minkä t6eet yhdelle näistä minun vähimmistäni, niin sen olet tehnyt minulle sanoo Herra.
- syntinen nainen.
kannanottoa tähän asiaan?
- benedi
sinun asiassasi, mutta koska pyysit kannanottoa,...ja veljet jo
ohjasivat sinua sanoilla: " Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko....siis, voitko
ratkaista kumpi on sinun miehesi!?
Samarialaisella naisella oli jotain samaa probleemaa?
Jeesushan sanoi tälle naiselle: " Mene ja hae miehesi tänne"
Jeesus juttelee kanssasi ja sanoo sinulle samoin: " Mene ja hae miehesi tänne"
Yritäpäs ensin itse ratkaista, kumman heistä haet!?
Kumman näistä kahdesta miehestäsi tuot totuudessa Jeesuksen tykö, kun hän sinua
ja miestäsi kutsuu?
Jeesushan tietää sinusta kaikki, ja sinä sanot hänelle: " Herra, sinä tiedät että olet minulle rakas"
Osaatko siis ratkaista, kumman näistä miehistä tuot Jeesuksen tykö,että kirkastat
hänen Pyhää nimeään, ja rakastat Häntä enemmän kuin nämä muut?
Molempia et voi viedä! Valitse siis, minä en voi sitä puolestasi tehdä!
Sinähän se olit, joka heidät valitsit, ei kukaan meistä!
Saan varmaan täältä lukea, kumman heistä veit Jeesuksen tykö? - siunattu....
benedi kirjoitti:
sinun asiassasi, mutta koska pyysit kannanottoa,...ja veljet jo
ohjasivat sinua sanoilla: " Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko....siis, voitko
ratkaista kumpi on sinun miehesi!?
Samarialaisella naisella oli jotain samaa probleemaa?
Jeesushan sanoi tälle naiselle: " Mene ja hae miehesi tänne"
Jeesus juttelee kanssasi ja sanoo sinulle samoin: " Mene ja hae miehesi tänne"
Yritäpäs ensin itse ratkaista, kumman heistä haet!?
Kumman näistä kahdesta miehestäsi tuot totuudessa Jeesuksen tykö, kun hän sinua
ja miestäsi kutsuu?
Jeesushan tietää sinusta kaikki, ja sinä sanot hänelle: " Herra, sinä tiedät että olet minulle rakas"
Osaatko siis ratkaista, kumman näistä miehistä tuot Jeesuksen tykö,että kirkastat
hänen Pyhää nimeään, ja rakastat Häntä enemmän kuin nämä muut?
Molempia et voi viedä! Valitse siis, minä en voi sitä puolestasi tehdä!
Sinähän se olit, joka heidät valitsit, ei kukaan meistä!
Saan varmaan täältä lukea, kumman heistä veit Jeesuksen tykö?veljinä ja sisarina toinen toisiamme, riippumatta siitä, että olemeko naimisissa vai emme. Ei taivaassa mennä miehelle eikä naida, vaan siellä ovat kaikki sisaria ja veljiä keskenään. Tämä nainenhan kertoi eronneensa edellisestä miehestään jo ennen uskoon tuloaan, samoin hän kertoi jo ennen uskoon tuloaan menneensä uudestaan naimisiin. Jumala on kuitenkin kutsunut hänet uskon kautta omaksi lapsekseen, kun hän jo oli uudessa avioliitossa. Joten eiköhän mekin siunata sisarta ja kehoiteta häntä pitämään sen mitä hänellä nyt on?
- mietin..
siunattu.... kirjoitti:
veljinä ja sisarina toinen toisiamme, riippumatta siitä, että olemeko naimisissa vai emme. Ei taivaassa mennä miehelle eikä naida, vaan siellä ovat kaikki sisaria ja veljiä keskenään. Tämä nainenhan kertoi eronneensa edellisestä miehestään jo ennen uskoon tuloaan, samoin hän kertoi jo ennen uskoon tuloaan menneensä uudestaan naimisiin. Jumala on kuitenkin kutsunut hänet uskon kautta omaksi lapsekseen, kun hän jo oli uudessa avioliitossa. Joten eiköhän mekin siunata sisarta ja kehoiteta häntä pitämään sen mitä hänellä nyt on?
synnin tunnon, halun parantua ja tehdä oikein? Kadutut synnit heitetään meren syvyyksiin...
"Nainen kertoi eronneensa... Ero ilmeisesti lähtenyt naisesta.
Niin, jos nainen kokee tehneensä oikein ennen uskoontuloansa, ei hän ole velvollinen pyytämään anteeksi tai näyttämään sitä mitä usko saa aikaiseksi ihmisessä.
Muutos pitäisi näkyä entiseen mieheen nähden. Aina ei ole mahdollista palata entiseen. Tunnustaa voi kuitenkin, että olen tehnyt väärin ja pyytää anteeksi.
Jos uskomaton mies lähtee, niin menköön. Uskovalla ei ole oikeutta hylätä puolisoaan muuta, kun huoruuden tähden. Eikä uskomaton mies kenties halua edes takaisin uskoon tuulleen puolisonsa kanssa. Onko se edes tarpeellista palata uskomattoman miehen luokse? Ja onko uusi mieskään uskossa?
Lapset kutsuvat varmaan isäänsä isäksi ja äitiänsä äidiksi, eli he ovat perhe, vaikka rikottu perhe, jonka paholainen on saanut aikaiseksi.
Jollain tapaa elämä on kuitenkin elettävä ja ponnisteltava kohti luvattua voittopalkintoa. Eikö ne kaikki ole jo edeltäpäin nähty? - benedi
siunattu.... kirjoitti:
veljinä ja sisarina toinen toisiamme, riippumatta siitä, että olemeko naimisissa vai emme. Ei taivaassa mennä miehelle eikä naida, vaan siellä ovat kaikki sisaria ja veljiä keskenään. Tämä nainenhan kertoi eronneensa edellisestä miehestään jo ennen uskoon tuloaan, samoin hän kertoi jo ennen uskoon tuloaan menneensä uudestaan naimisiin. Jumala on kuitenkin kutsunut hänet uskon kautta omaksi lapsekseen, kun hän jo oli uudessa avioliitossa. Joten eiköhän mekin siunata sisarta ja kehoiteta häntä pitämään sen mitä hänellä nyt on?
Siksihän minä ehätin sanomaan, että tämä sisar
veisi miehensä Jeesuksen tykö, ..Jeesushan se on joka
parantaa niin miehen kuin vaimonkin,...sillä hänhän se itse on avioliiton asettanut!
"Jaakob sanoi: " Entä jos isäni tunnustelee minua?
Silloin minä joudun hänen silmissään pilkkaajaksi
ja hankin itselleni kirouksen enkä siunausta" Iisak oli tullut tässä kertomuksessa vanhaksi,
mutta etkös itse opeta, että Jumala pysyy, ei hän väsy eikä näänny,
ja " Hänen silmänsä tarkkaavat vanhurskaita ( eli oikein ajattelevia),
ja hänen korvansa heidän huutoansa!
Juuri sentähdenhän ehdotin, että hän veisi miehensä, tai molemmat,
Jeesuksen tunnusteltavaksi,että tiedettäisiin, kumpi heistä
hankkii itselleen kirouksen ja kumpi siunauksen!?
Sinullahan on samansuuntainen näkemys ja neuvo, tälle sisarelle!
Iisak ehti siunata Jaakobin, ennen Eesauta,...ja silloinkos Eesau puhkesi valittamaan:
" Siunaa minutkin isäni"!! Mutta Iisak vastasi: " Veljesi tuli kavalasti ja riisti sinulta siunauksen"
Tähän Eesau: " Oikeinpa häntä kutsutaankin Jaakobiksi
, sillä hän on nyt minut kahdesti pettänyt:
esikoisuuteni vienyt, ja katso nyt hän riisti minulta siunauksen."
ja hän kysyi: "Eikö sinulla ole mitään siunausta minun varalleni" 1 Moos 27: 36
Tämän vuoksihan , ystävä hyvä, minä en ole kerkeä panemaan käsiäni
kenenkään pään päälle, sillä minä en tiedä, kuka on ketäkin pettänyt,
vai onko kukaan pettänyt ketään!! - uskova veli
mietin.. kirjoitti:
synnin tunnon, halun parantua ja tehdä oikein? Kadutut synnit heitetään meren syvyyksiin...
"Nainen kertoi eronneensa... Ero ilmeisesti lähtenyt naisesta.
Niin, jos nainen kokee tehneensä oikein ennen uskoontuloansa, ei hän ole velvollinen pyytämään anteeksi tai näyttämään sitä mitä usko saa aikaiseksi ihmisessä.
Muutos pitäisi näkyä entiseen mieheen nähden. Aina ei ole mahdollista palata entiseen. Tunnustaa voi kuitenkin, että olen tehnyt väärin ja pyytää anteeksi.
Jos uskomaton mies lähtee, niin menköön. Uskovalla ei ole oikeutta hylätä puolisoaan muuta, kun huoruuden tähden. Eikä uskomaton mies kenties halua edes takaisin uskoon tuulleen puolisonsa kanssa. Onko se edes tarpeellista palata uskomattoman miehen luokse? Ja onko uusi mieskään uskossa?
Lapset kutsuvat varmaan isäänsä isäksi ja äitiänsä äidiksi, eli he ovat perhe, vaikka rikottu perhe, jonka paholainen on saanut aikaiseksi.
Jollain tapaa elämä on kuitenkin elettävä ja ponnisteltava kohti luvattua voittopalkintoa. Eikö ne kaikki ole jo edeltäpäin nähty?ja ottaessaan myöhemmin toisen, koska hän eli tämän maailman oikeuden mukaan, eikä uskomattomana tiennyt sitä synniksi.
Hän on nyt vasta uskoon tultuaan tajunnut tehneensä väärin ja syntiä, luultavasti myöskin katuu tekoaan ja senvuoksi kyselee täällä asemaansa Jumalan edessä? - mietin..
uskova veli kirjoitti:
ja ottaessaan myöhemmin toisen, koska hän eli tämän maailman oikeuden mukaan, eikä uskomattomana tiennyt sitä synniksi.
Hän on nyt vasta uskoon tultuaan tajunnut tehneensä väärin ja syntiä, luultavasti myöskin katuu tekoaan ja senvuoksi kyselee täällä asemaansa Jumalan edessä?teki sitä uskomatomana tai uskovana.
Ei ihmisen tarvitse katua, jos ei ole tehnyt syntiä.
Ristiriitaisesti kirjoitat. Sanot kuitenkin, että uskoon tultua pitää katua tekojaan siis syntiä, jota on tehnyt ennen uskoon tuloaan. Sitähän se juuri usko saa aikaiseksi, että ennen vääryydellä anastamansa antaa tai korvaa sille, jolle on vääryyttä tehnyt. Vie asiat taivaallisen Isän eteen.
Synnin tähden uskomatonkin joutuu kadotukseen. - syntinen nainen
mietin.. kirjoitti:
teki sitä uskomatomana tai uskovana.
Ei ihmisen tarvitse katua, jos ei ole tehnyt syntiä.
Ristiriitaisesti kirjoitat. Sanot kuitenkin, että uskoon tultua pitää katua tekojaan siis syntiä, jota on tehnyt ennen uskoon tuloaan. Sitähän se juuri usko saa aikaiseksi, että ennen vääryydellä anastamansa antaa tai korvaa sille, jolle on vääryyttä tehnyt. Vie asiat taivaallisen Isän eteen.
Synnin tähden uskomatonkin joutuu kadotukseen.vaan menin naimisiin miehen kanssa joka oli jo 11v sitten eronnut. Hänen entinen vaimonsa oli lähtenyt parikymmentä vuotta nuoremman miehen mukaan ja muutanut pois maasta. Olin myöskin itse eronnut, ennenkuin tapasin uuden puolisoni, hänen kanssaan aloin hissukseen tapailla ja seurustella ja kihloissakin olimme yhden vuoden ennenkuin meidät vihittiin, nyt oleme olleet avioliitossa jo yli 12v. Liitomme on vakaa ja tasapainoinen kahden aikuisen ihmisen liitto. Joten en usko voivani palauttaa häntä kenelekään, enkä usko, että hänelläkään olisi halua palata entiseen? Eiköhän hänelle yksi hylkääminen riitä?
Mitä minun entiseen puolisooni tulee, niin hänellä oli ja on edelleenkin toinen, kolmas, neljäs ja viides ja niin edelleen, en ole jaksanut heistä enää edes lukua pitää, että se siitä uskollisuudesta. - mietin..
vaan menin naimisiin miehen kanssa joka oli jo 11v sitten eronnut. Hänen entinen vaimonsa oli lähtenyt parikymmentä vuotta nuoremman miehen mukaan ja muutanut pois maasta. Olin myöskin itse eronnut, ennenkuin tapasin uuden puolisoni, hänen kanssaan aloin hissukseen tapailla ja seurustella ja kihloissakin olimme yhden vuoden ennenkuin meidät vihittiin, nyt oleme olleet avioliitossa jo yli 12v. Liitomme on vakaa ja tasapainoinen kahden aikuisen ihmisen liitto. Joten en usko voivani palauttaa häntä kenelekään, enkä usko, että hänelläkään olisi halua palata entiseen? Eiköhän hänelle yksi hylkääminen riitä?
Mitä minun entiseen puolisooni tulee, niin hänellä oli ja on edelleenkin toinen, kolmas, neljäs ja viides ja niin edelleen, en ole jaksanut heistä enää edes lukua pitää, että se siitä uskollisuudesta.että synti on syntiä tekipä sitä uskossa tai uskosta osattomana.
Omaan tilanteesi olet sinä parempi vastaamaan, kun minä.
Raamatun mukaan huoruuden tähden on lupa erota, mutta jos pystyy antamaan anteeksi on se parempi vaihtoehto, mutta mahdoton on mahdotonta.
Itse en jaksaisi elää puolison kanssa, joka jatkuvasti huoraa, eikä tekisi parannusta teoistaan. Ei uskovan tai uskomattoman ihmisen ole tarkoitus henkisesti kuolla, joten parempi on säilyttää henki, kun kuolla henkisesti, että hengellisesti katkeroituneena ja puhki kuluneena.
Ehkä ne koettelemukset ovat johdattaneet sinut Jumalan luo. Tarkoitusta on aina kaikella ja toivon mukaan sinun ex-miehesi tekisi parannuksen ja rientäisi Jeesuksen luokse, ennen kun päivät päättyvät. Jokisella uskoon tulleella on Jumalan tarkoitus tässä maailmassa. - benedi
vaan menin naimisiin miehen kanssa joka oli jo 11v sitten eronnut. Hänen entinen vaimonsa oli lähtenyt parikymmentä vuotta nuoremman miehen mukaan ja muutanut pois maasta. Olin myöskin itse eronnut, ennenkuin tapasin uuden puolisoni, hänen kanssaan aloin hissukseen tapailla ja seurustella ja kihloissakin olimme yhden vuoden ennenkuin meidät vihittiin, nyt oleme olleet avioliitossa jo yli 12v. Liitomme on vakaa ja tasapainoinen kahden aikuisen ihmisen liitto. Joten en usko voivani palauttaa häntä kenelekään, enkä usko, että hänelläkään olisi halua palata entiseen? Eiköhän hänelle yksi hylkääminen riitä?
Mitä minun entiseen puolisooni tulee, niin hänellä oli ja on edelleenkin toinen, kolmas, neljäs ja viides ja niin edelleen, en ole jaksanut heistä enää edes lukua pitää, että se siitä uskollisuudesta.Ihmisen sydämen kovuuden takia,...erokirja käräjäoikeuteen toimitetaan!
Synti, eli lainrikkominen erottaa yleensä puolisot toisistaan!
Sen jälkeen tapahtuu niin, että vaikka sanotaan: " Älkää kostako pahaa pahalla"..
niin sitten tehdään kovasydämisyydessään lisää pahaa, ja syntiä..
että siitä tulisi hyvää!!
Mutta kun syntiä kertyy synnin päälle,...niin ei niitä aviopuolisot enää voi
kantaa .." kantakaa toistenne kuormia"
Syntiä ei tiedä, ellei tiedä että: " Älä himoitse"!! Kun sitten himo käy tarpeeksi raskaaksi,
synnyttää se synnin,..ja synti synnyttää kuoleman
" Se, sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava" ...Mutta Jumalan armolahja
on iankaikkinen elämä. Kenelle sitten armolahja annetaan?
Se annetaan niille, jotka ymmärtävät mistä kauheudesta Jumala on meitä pelastamassa,
armosta...armosta osallinen syntyy vanhurskaaksi, eli on osallinen oikein
jattelusta ja oikein tekemisestä!!
Se, joka armon saatuaan, elää epävanhurskaasti, häneltä otetaan Jumalan lahja pois..
tuskin nyt samana päivänä,,...sillä Jumala on pitkämielinen,
ja antaa aikaa parannuksen tekoon!
Tottakait miehet sanovat...olen jo 10 v sitten eronnut...joten olen vapaa.
Ihminen tulee vapaaksi, jos Jeesus tekee hänet vapaaksi muutoin ei....siksihän on kirjoitettu:
" Heidän tekonsa seuraavat heitä"!! Minne? ...No, tuomiolle tietenkin,...ellei
Jeesus sano Isälleen: " Tämän olen lunastanut,
hän on minun"!! " Minä puhdistin hänet kaikista synneistä"!!
" Älkää uskoko ystävää,
älkää luottako uskottuun;
vaimolta, joka sylissäsi lepää, varo suusi ovet " Miika 7: 5
Uskova älä koske toisen omaan, oli eronnut tai eroamatta....sillä, niin miehellä kuin vaimolla
on oikeus katumukseen ja parannukseen....ja kuka sinä olet, joka pimennät
ajatuksillasi parannuksen ja katumuksen päivät....maailmassa on
sallittuja miehiä, ja sallittuja vaimoja...älkää ottako sitä,
joka on tuhon omaksi vihittyä!
Älkää ryhtykö kantamaan toisten aviopuolisoiden syntejä...Herra toimittaa jokaisen ihmisen asiat aikanaan, ja hankkii oikeuden sorretuille!
" Vaimo on sidottu mieheensä niin kauan kuin tämä elää".....on kivoja uskovia miehiä, jotka ovat leskiä..tai naimattomia.
Minä en ryhtyisi puhumaan toisen miehen vaimon puolesta, että saisin hänet omanani
pitää!!
Mutta Jumalan puolesta, ja uskovan lesken puolesta voi puhuakin, esim.:
" Pettävä on sulous, kauneus katoavainen, ylistetty se vaimo
joka Herraa pelkää"
Ei ole kiva pelätä koko ajan, milloin toisen miehen puoliso tulee
kostamaan , ja päättää päiväsi, niin ettet saa onnea nähdä!
Haudasta ei ole vielä kukaan tullut vaatimaan vaimoaan takaisin!! :)
" Sain kokea uudestisyntymän seitsemän vuotta sitten.
Sanokaa, mitä minun pitää tehdä? Pitääkö minun erota uudestaan,
että voin elää yksin, vai voinko jatkaa tässä avioliitossa. "
Mitäs me ollaan määräilemään sinua? Kysy vaimoltasi, suostuuko hän
ilomielin jatkamaan kanssasi tästä eteenpäin! Et mainitse tai et ole
kiinnostunut, onko vaimosi uskossa, mutta se ei ratkaisevasti asiaan toki vaikutakaan.
Tämä käänteisesti ... kun vaimo ei usko ...
1. Kor. 7:13
Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan,
vaimon ei pidä jättää miestään.
Kenen puoleen kääntyä, siihen Peter Youngren vastaa tuoreessa uutiskirjeessään:
"Joskus sinusta tuntuu, ettet voi kääntyä kenenkään puoleen, mutta voit kääntyä
taivaallisen Isän puoleen, jolta saat viisauden, rakkauden ja voiman.
Youngrenista enemmän ... youngrensuomi.net- syntinen nainen,
siis NAINEN, en mies!
Käsitit nyt jotenkin väärin kun kehoitit minua kysymään "vaimoltani:"
### Kysy vaimoltasi, suostuuko hän
ilomielin jatkamaan kanssasi tästä eteenpäin! Et mainitse tai et ole
kiinnostunut, onko vaimosi uskossa, mutta se ei ratkaisevasti asiaan toki vaikutakaan.
Tämä käänteisesti ... kun vaimo ei usko ...###
- jooo...
sanoo Benedi?
Hän taitaa olla naima-asioissa asiantuntija.
Onko teillä lapsia?- syntinen nainen
Silloin kun erosimme, lapset olivat jo lähes aikuisia, eli vanhin oli 18v ja nuorinkin jo 14v.
- ereemith32
Silloin kun erosimme, lapset olivat jo lähes aikuisia, eli vanhin oli 18v ja nuorinkin jo 14v.
Onko! Jos saan kysyä sinun etunimesi Sirpa? Anteeksi että oon näin utelias ja tuinkeileva, mutta eräästä syystä kiinnostaa, sinulla saattaisi olla minun E-mailini. Mutta jos olen viassa niin kovasti anteeksi!
- syntinen nainen
ereemith32 kirjoitti:
Onko! Jos saan kysyä sinun etunimesi Sirpa? Anteeksi että oon näin utelias ja tuinkeileva, mutta eräästä syystä kiinnostaa, sinulla saattaisi olla minun E-mailini. Mutta jos olen viassa niin kovasti anteeksi!
joten se siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1328122Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1587344Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1854995Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2513352Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1042842Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?72644Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1472475- 1742255
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181955Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n121949