Tätä on mielestäni rasismi.

Avautuminen, vihdoin

Toimin itse työllistäjänä (rekrytoin sekä työhönotan hakijoita). Haastattelen ja otan työhön kuukausitasolla n. 20-50 työntekijää monen eri alan työtehtäviin (teollisuus, toimistotyöt, it, kunnossapito jne.) ja panostan erityisesti maahanmuuttajien työllistämiseen. Olen itse ihminen jota varmaankin kuvataan "maahanmuuttovastaiseksi" vaikka tuen ehdottomasti työperäistä maahanmuuttoa sekä järkevissä määrin humanitääristä pakolaisten vastaanottoa.

Mielestäni pahinta syrjintää ja rasismia on se, että esim. otan vastaan viikottain työhakemuksia joissa jopa 10-15 vuotta maassa asunut maahanmuuttaja ei tiedä mikä on ansioluettelo eikä osaa kirjoitettua, puhuttua eikä kuunneltua kieltä. Ihmeellisintä näissä tapauksissa on, että kyseiset ihmiset ovat saaneet lapsena muutettuaan suomalaisen peruskoulun (ja jopa ammattikoulun) päästötodistuksen ilman minkäänlaista osaamistasoa. Nämä ihmiset pakotetaam läpi kouluista ilmaan minkäänlaista odotusta vastuusta tai ammattitaidosta. Eikö tämä ole juuri rasismia?! Se, että ihmiselle käytännössä lahjoitetaan koulutus ilman minkäänlaisia odotusarvoja ja vaatimuksia vain sen takia että kyseinen ihminen on kotoisin muualta? Nämä ihmiset tungetaan suomalaisen koulutusjärjestelmän läpi ilman minkäänlaista vastuunkantoa heidän kyvyistään...käytännössä ilman mahdollisuutta päästä osaksi työelämää johtuen vain ja ainoastaan siitä että heiltä ei ole vaadittu mitään. (Jotenkin tuntuu että hallitsematonta maahanmuuttoa suosivat ihmiset pitävät maahanmuutavia alempiarvoisena eivätkä edes odota heidän kykenevät toimimaan osana yhteiskuntaa?)

Ja näiden ajatusten takia minuakin ilmeisesti pidetään jopa rasistina. Vaikka minua ei pätkääkään kiinnosta ihmisten etninen tausta, uskonto, ihon pigmentti jne. Minua kiinnostaa vain heidän kykynsä. Tuntuu että suuri osa maahanmuuttajista tulee petetyksi koska heiltä ei odoteta mitään. Tietysti tämä ei koske monia maahanmuutajia lähtömaista riippuen (ongelmia työhönotossa ei koskaan ole kansalaisuuksien kuten Vietnam ja lähimaat, Kiina, Viro, Brittein saaret. Intia, yms. kanssa)

Pointtini on seuraava: Eikö pahinta rasismia ole juurikin se, että maahan otetaan vastaan hallitsemattomasti ihmisiä joille ei kuitenkaan anneta mitään valmiuksia toimia osana uuden kotimaansa yhteiskuntaa (Miksi? Sen takia että itseään ei-rasistisina pitävät ihmiset voivat pitää kiinni utopistisesta näkemyksestään, sulkea silmänsä ja siirtää vastuun eteenpäin tuntien itsensä humanitäärisiksi avunantajiksi).

Tämä on todellinen karhunpalvelus suuressa osassa nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa. Mielestäni jokaisen maahantulevan yksilön sopeutumiseen tulisi tarttua henkilökohtaisesti. Tällöin voitaisiin varmistaa että ihmisellä olisi todellinen mahdollisuus toimia osana yhteiskuntaa ja kokea onnistuminen henkilökohtaisesti. Tämä ei tietenkään ole mahdollista nykyisessä kasvottomassa, vastuuta siirtävässä, hallitsemattomassa, ihmisiä karjana kohtelevassa maahanmuutossa.

52

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomi suomalaisille

olet rasisti jos duunarilta vaadit noin mahdottomia . ammattitaitoa , työhalukkuuta ja jopa kielitaitoa
      heti vuosikymmenen oleskelun jälkeen .
      hyi sinua, johan suurthorssit sinulta viran vievät jos tuollaisia julkisuudessa puhut hys hys suurmuhtikin närkästyy kun tollasia lukee.

• p.76

Nykyinen laki maahanmuuttajan kotoutuksesta on toimiva. Kysymys on ainoastaan resursseista. Eli viime kädessä rahasta.

• vaan..

yksilön halusta kotoutua ja opetella yhteiskunnan pelisäännöt.

Näitä veijareita, joiden ongelmat ovat täysin itseaiheutettuja, on liikaa päästetty maahan, eikä ole tajuttu palauttaa takaisin kotiinsa.

Lisärahan syytämisellä ei näitä ongelmia ratkaista.

• Saastana

RAHASTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• muhametti

Odottelemme viestisi poistoa.... Eihän nyt sitä näillä sivustoilla tuollaista voi kirjoitella..... Nämähän ovat YHDENSUUNNAN ylistys-sivustot....

• Ja mumi=mun mielestä rasimia on se kun muslimit uhkaa kristittyjen henkeä.
      Ja sitten välillä vähän räjäyttelee mitä vaan.

• mitä mieltä tästä

• mann.

• 1. suomi suomalaisille -nimimerkin vastaus samaa, vanhaa asiatonta mukavitsiä.

2. vaan.. -nimimerkin viesti normirasismia.

3. muhametti -nimimerkki odottelee viestin poistoa ymmärtämättä lainkaan mikä on hyväksyttävää, mikä ei.

4. fenno.maani -nimimerkin viesti tavallista rasistista höpinää.

5. mitä mieltä tästä -nimimerkin viesti esittelee ulkomaalaisen tekemän rikoksen. Hoh hoh. Mitähän mieltä siitä pitäisi olla?

6. p.76 on ainoana saanut miinusmerkin ja siitä siis onkin suhteellisen helpoo tietää, että se on ainoa järjen ja laillisuuden jäljillä oleva viesti.

----

Aika surullinen saldo tämän ketjun suhteen, että ihmisoikeusrikkomus rasismiin teemoitetulla palstalla 5/6 viesteistä sisältää rasistisuudesta keskustelemisen sijaan pikemmin itse rasistisuutta.

---

Seuraavaksi kommentoin aloitustasi, "Avautuminen, vihdoin".

Kirjoitat asiallisesti - ja olet varmaankin suurelta osalta oikeassa: Suomalaisessa hallinnossa hiipii norsuja myös maahanmuuttohallintoon liittyvissä asioissa.

Mutta miksi kirjoitat näistä tärkeistä, suurelta osalta korjattavistakin asioista täällä? Eivätkö nimenomaan tällaisten julkisen hallinnon toimintaan liittyvien asioiden korjaamisesta keskustelu kuulu ilman muuta esim. Kehitysmaat ja kehitysapu" -palstalle?

Käypä katsomassa - siellä on aiheesta monia mielenkiintoisia, kärjekkäitä ja asiallisia avauksia.

• eikä..

pelkästään totuttuun tapaansa jätä kommenttejaan täysin ilmaan roikkumaan?

Kun olet kerran hienon luettelonkin saanut jo aikaan, ei perustelutkaan pitäisi olla vaikeita lisätä.

Vai onko kaikki jälleen vain tyhjiä toteamuksia ja tuomioita a´la Mover?

Henkilökohtaisesti minua kiinnostaa tuo kohta 2, koska itse sen kirjoitin.

• henkk72
        eikä.. kirjoitti:

Kun olet kerran hienon luettelonkin saanut jo aikaan, ei perustelutkaan pitäisi olla vaikeita lisätä.

Tällä palstalla ei puhuta juurikaan ideoista rasismin poistamiseksi, vaan tästä on tullut viha-palsta. Sinun ensimmäinen kommenttisi tässä aloituksessa on siitä erittäin hyvä esimerkki. Samaa argumentointia löytyy täältä loputtomasti. Se on erittäin väsyttävää.

• että..
        henkk72 kirjoitti:

Tällä palstalla ei puhuta juurikaan ideoista rasismin poistamiseksi, vaan tästä on tullut viha-palsta. Sinun ensimmäinen kommenttisi tässä aloituksessa on siitä erittäin hyvä esimerkki. Samaa argumentointia löytyy täältä loputtomasti. Se on erittäin väsyttävää.

maahanmuuttajien ja pakolaisten kaikenlainen, perusteltu arvostelu on sinun ja hengenheimolaistesi mukaan kiellettyä?

Siinä mennään mielestäni jo rikoksen puolelle, koska kyllähän suomalaistenkin tekemiä väärinkäytöksiä ja rikoksia voi arvostella ja tuomita miten paljon vain haluaa. Ovatko mamut ja pakolaiset mielestäsi yli-ihmisiä, jotka eivät syyllisty mihinkään tuomittavaan toimintaan?

Korostan vielä, että en ole syyttämässä tietenkään kaikkia mamuja, vaan ainoastaan niitä, jotka eivät välitä yhteiskunnan säännöistä.

Jos olen eri mieltä kanssasi joistain asioista, ei vielä tee minua rasistiksi. Myöskään vihaa ei kommentistani voi löytää, realismia kyllä.

• henkk72
        että.. kirjoitti:

maahanmuuttajien ja pakolaisten kaikenlainen, perusteltu arvostelu on sinun ja hengenheimolaistesi mukaan kiellettyä?

Siinä mennään mielestäni jo rikoksen puolelle, koska kyllähän suomalaistenkin tekemiä väärinkäytöksiä ja rikoksia voi arvostella ja tuomita miten paljon vain haluaa. Ovatko mamut ja pakolaiset mielestäsi yli-ihmisiä, jotka eivät syyllisty mihinkään tuomittavaan toimintaan?

Korostan vielä, että en ole syyttämässä tietenkään kaikkia mamuja, vaan ainoastaan niitä, jotka eivät välitä yhteiskunnan säännöistä.

Jos olen eri mieltä kanssasi joistain asioista, ei vielä tee minua rasistiksi. Myöskään vihaa ei kommentistani voi löytää, realismia kyllä.

Minä näen tällä palstalla paljon rasistisia kirjoituksia ja suoranaista vihaan yllyttämistä. Vihaa ei sinun viestissäsi välttämättä ollut, mutta rasismia kylläkin; "Näitä veijareita, joiden ongelmat ovat täysin itseaiheutettuja, on liikaa päästetty maahan, eikä ole tajuttu palauttaa takaisin kotiinsa." Voihan tuon tulkita miten tahtoo, mutta olemme vähintäänkin eri mieltä asioista. Et toivottavasti koe eri mieltä kanssasi olemista sananvapauden kieltämisenä. Realistista näkemystä et voi omia vain itsellesi ja samaa mieltä kanssasi oleville.

• mitä rasismia
        henkk72 kirjoitti:

Minä näen tällä palstalla paljon rasistisia kirjoituksia ja suoranaista vihaan yllyttämistä. Vihaa ei sinun viestissäsi välttämättä ollut, mutta rasismia kylläkin; "Näitä veijareita, joiden ongelmat ovat täysin itseaiheutettuja, on liikaa päästetty maahan, eikä ole tajuttu palauttaa takaisin kotiinsa." Voihan tuon tulkita miten tahtoo, mutta olemme vähintäänkin eri mieltä asioista. Et toivottavasti koe eri mieltä kanssasi olemista sananvapauden kieltämisenä. Realistista näkemystä et voi omia vain itsellesi ja samaa mieltä kanssasi oleville.

tuossa väittämässäni sinun mielestäsi on?

Ei siinä syrjitä mitään kansanryhmää, vaan kritisoidaan niitä yksilöitä, jotka eivät halua sopeutua yhteiskuntaan. Ei se ole millään muotoa rasistista.

• henkk72
        että.. kirjoitti:

Tässä viimeisimmässä viestissäsi, johon vastasin, voi jo löytää realismiakin. Ja olen josaain mielin kanssasi samaa mieltä.
        "kyllähän suomalaistenkin tekemiä väärinkäytöksiä ja rikoksia voi arvostella ja tuomita miten paljon vain haluaa. Ovatko mamut ja pakolaiset mielestäsi yli-ihmisiä, jotka eivät syyllisty mihinkään tuomittavaan toimintaan?"
        Minun vastaukseni on: Eivät ole.
        Viestisi henki olikin jo aivan erilainen.

• henkk72
        mitä rasismia kirjoitti:

tuossa väittämässäni sinun mielestäsi on?

Ei siinä syrjitä mitään kansanryhmää, vaan kritisoidaan niitä yksilöitä, jotka eivät halua sopeutua yhteiskuntaan. Ei se ole millään muotoa rasistista.

Ainakin se kuulostaa aivan erilaiselta. Yhteiskuntaan sopeutumattomia yksilöitä en hyväksy minäkään. Olemmekohan kaiken kaikkiaan samaa mieltä?

• jonkinlaisella..
        henkk72 kirjoitti:

Ainakin se kuulostaa aivan erilaiselta. Yhteiskuntaan sopeutumattomia yksilöitä en hyväksy minäkään. Olemmekohan kaiken kaikkiaan samaa mieltä?

terveellä ajatuksenjuoksulla varustettu ihminen voi näistä asioista kahta mieltä olla.

• henkk72
        jonkinlaisella.. kirjoitti:

terveellä ajatuksenjuoksulla varustettu ihminen voi näistä asioista kahta mieltä olla.

Vaikkapa yleisellä tasolla. Sopii myös tämän palstan ideaan. Nimittäin Martin Luther Kingin kuuluisaa puhetta mukaillen; Ihminen pitää aina tuomita tekojensa mukaan, eikä ihonvärin, rodun tai edustamansa kansakunnan mukaan. Listaa voi sitten jatkaa. Tuomitsemiseen ei saa vaikuttaa uskonto, sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen, älynlahjat, yhteiskunnallinen asema ja niin edelleen. Totuuden nimessä. Kuka meistä on tässä asiassa "synnitön"?

• eikä.. kirjoitti:

Ok. Minun ihan oikesti on vain vaikea käsittää, kun ei huomata ihan selkeetä rasistisuutta.

Ja kerropa nyt heti ekana, mitä minä en ole perustellut - pois luettuna fenno.maanin kommentointi, jonka sanoman selvittäminen on sen verran työlästä, että se tulee ajallaan, jos tulee ymmärrettyä?

Siis: Syytät yksilöitä, kansanryhmän osana, sopeutumattomuudesta.

Se ei ole yhteiskunnallinen kannanotto, vaan fasistinen ja rasistinen.

Ok?

• että.. kirjoitti:

Nyt ollaan rasismipalstalla.

Mietipä siitä ihan koko sekunti.

Tällä palstalla EI ARVOSTELLA ERIKSEEN MINKÄÄN PORUKAN RIKOKSIA. SE NÄÄS EI OLE MUUTA KUIN RASISMIN POLTTOMERKKI.

Nyt kaksi kohtaa:

a) Jos haluat puhua rikoksista, mene Laki ja rikos -palstalle.

b) Jos haluat puhua maahanmuuton ropleemeista, niin mene Kehitysmaa -palstalla, vaikka.

Täällä ihan todella saa ja pitää arvostella yhdenvertaisesti tarvittaessa joka iikkaa.

Mutta ihan varmaan, ilman rasistisuutta.

• henkk72 kirjoitti:

Vaikkapa yleisellä tasolla. Sopii myös tämän palstan ideaan. Nimittäin Martin Luther Kingin kuuluisaa puhetta mukaillen; Ihminen pitää aina tuomita tekojensa mukaan, eikä ihonvärin, rodun tai edustamansa kansakunnan mukaan. Listaa voi sitten jatkaa. Tuomitsemiseen ei saa vaikuttaa uskonto, sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen, älynlahjat, yhteiskunnallinen asema ja niin edelleen. Totuuden nimessä. Kuka meistä on tässä asiassa "synnitön"?

- peukun paikka!

• jonkinlaisella.. kirjoitti:

- peukun paikka!

• ¤¤¤¤
        Mover kirjoitti:

Ok. Minun ihan oikesti on vain vaikea käsittää, kun ei huomata ihan selkeetä rasistisuutta.

Ja kerropa nyt heti ekana, mitä minä en ole perustellut - pois luettuna fenno.maanin kommentointi, jonka sanoman selvittäminen on sen verran työlästä, että se tulee ajallaan, jos tulee ymmärrettyä?

Siis: Syytät yksilöitä, kansanryhmän osana, sopeutumattomuudesta.

Se ei ole yhteiskunnallinen kannanotto, vaan fasistinen ja rasistinen.

Ok?

Vai että rikollisuuteen tai väärinkäytöksiin syyllistyneitä YKSILÖITÄKÄÄN ei saisi enää moittia tekemisistään?

Koskeeko tämä kielto kaikkia kansanryhmiä, vai pelkästään maahanmuuttajia?

Pitääkö rikollisuus hyväksyä tästä lähtien osana normaalia yhteiskunnallista toimintaa?

Kumotaanko nyt rikoslait ja puretaan vankilat?

Nyt alkaa muuverin jutut mennä niin viherfasistisiksi, että ei enää mitään rajaa.

Ei todellakaan, ei ikinä OK.

• ¤¤¤¤ kirjoitti:

Vai että rikollisuuteen tai väärinkäytöksiin syyllistyneitä YKSILÖITÄKÄÄN ei saisi enää moittia tekemisistään?

Koskeeko tämä kielto kaikkia kansanryhmiä, vai pelkästään maahanmuuttajia?

Pitääkö rikollisuus hyväksyä tästä lähtien osana normaalia yhteiskunnallista toimintaa?

Kumotaanko nyt rikoslait ja puretaan vankilat?

Nyt alkaa muuverin jutut mennä niin viherfasistisiksi, että ei enää mitään rajaa.

Ei todellakaan, ei ikinä OK.

Toki saa ja tulee yksilöitä arvostella - mutta ei liitettynä semanttisesti kansanryhmään.

Se on rasismia.

Ok?

• suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

Toki saa ja tulee yksilöitä arvostella - mutta ei liitettynä semanttisesti kansanryhmään.

Se on rasismia.

Ok?

on valitettavasti vitsi , samatenkuin hiipivät norsut .
        alkuperäistä sisilian mafiaa ei saa arvostella ryhmänä ??? tai muita rikollis järjestöjä , toimintaperiaate nimenomaan suojelee yksilöä jota suojellaan ryhmittämän kätköissä . sama pätee somaleihin , jos kansan ryhmä suojelee nuorten naisten ympärileikkausta tai moniavioisuutta , se ei ole yksilön toimintaa.
        jos tästä ei löydy todisteita -haluta löytää- se on esimarkki kansanryhmän onnistuneesta toiminnasta maan lakien kiertämisestä.
        rikollis jengit eivät toimi yksilöinä vaan järjestäyneenä ryhmänä , usein etnisin perustein , toisten etnisten kanssa väljässä yhteistyössä .
        oikeuden edessä mafian jäsen ei ollut niinkään yksilö vaan italialaisen rikollisjärjetön edustaja.
        sama pätee somaliin , joka kerta , missä tahasa ,somali mainitaan yhteisönsä edustajana .
        linkkejä löytyy mutta hae itse .
        PS.yksilö ei salakuljeta khattia vaan yhteisö , kukkakauppias keulakuvana.

• mattavalkoinen
        suomi suomalaisille kirjoitti:

alkuperäistä sisilian mafiaa ei saa arvostella ryhmänä ??? tai muita rikollis järjestöjä , toimintaperiaate nimenomaan suojelee yksilöä jota suojellaan ryhmittämän kätköissä . sama pätee somaleihin , jos kansan ryhmä suojelee nuorten naisten ympärileikkausta tai moniavioisuutta , se ei ole yksilön toimintaa.
        jos tästä ei löydy todisteita -haluta löytää- se on esimarkki kansanryhmän onnistuneesta toiminnasta maan lakien kiertämisestä.
        rikollis jengit eivät toimi yksilöinä vaan järjestäyneenä ryhmänä , usein etnisin perustein , toisten etnisten kanssa väljässä yhteistyössä .
        oikeuden edessä mafian jäsen ei ollut niinkään yksilö vaan italialaisen rikollisjärjetön edustaja.
        sama pätee somaliin , joka kerta , missä tahasa ,somali mainitaan yhteisönsä edustajana .

Et kuitenkaan vertailussasi Sisilian mafiasta tehnyt kaikista sisialaisista rikollisia.
        Naisten ympärileikkaus on osassa Afrikaa erittäin sitkeässä oleva perinne. Mutta kuten tiedät, kaikki perinteet muuttuvat joskus. Afrikassa, alueilla joissa tyttöjen ympärilekkaus on perinnettä, on jo paljon siitä luovuttu. Väitänkin että ympärileikkausperinne tulee vielä nopeammin kuolemaan länsimaihin muuttaneiden joukossa. Yksikin tytön ympärileikkaus on vääryys. Mutta usko pois, tämä perinne tulee häviämään.
        Sinä näet muslimien tuovan omat perinteensä Suomeen Suomea muuttavana. Muutos tulee kuitenkin olemaan nimenomaan muslimien pikkuhiljaisena sulautumisena suomalaiseen kulttuuriin. Osa muslimien laillisista perinteistä varmaankin säilyy.

• Missähän maassa
        mattavalkoinen kirjoitti:

Et kuitenkaan vertailussasi Sisilian mafiasta tehnyt kaikista sisialaisista rikollisia.
        Naisten ympärileikkaus on osassa Afrikaa erittäin sitkeässä oleva perinne. Mutta kuten tiedät, kaikki perinteet muuttuvat joskus. Afrikassa, alueilla joissa tyttöjen ympärilekkaus on perinnettä, on jo paljon siitä luovuttu. Väitänkin että ympärileikkausperinne tulee vielä nopeammin kuolemaan länsimaihin muuttaneiden joukossa. Yksikin tytön ympärileikkaus on vääryys. Mutta usko pois, tämä perinne tulee häviämään.
        Sinä näet muslimien tuovan omat perinteensä Suomeen Suomea muuttavana. Muutos tulee kuitenkin olemaan nimenomaan muslimien pikkuhiljaisena sulautumisena suomalaiseen kulttuuriin. Osa muslimien laillisista perinteistä varmaankin säilyy.

muslimit ovat sulautuneet paikalliseen kulttuuriin?

Yksilöitä tietenkin löytyy, mutta onko esim. Ruotsin, Ranskan tai Saksan muslimit sulautuneet?

Eivät ole. Sitä paitsi juuri toisen ja kolmannen sukupolven muslimit aiheuttavat eniten levottomuuksia, mikä todistaa sulautumattomuudesta.

• mattavalkoinen kirjoitti:

Odotamme ss:n vastausta mm. sisilialaisten rikollisuuden suhteen.

• mutta..
        Mover kirjoitti:

se ei tainnut olla vihersensuurin mielestä oikea vastaus, koska hävisi nopeasti.

Somaleiden tapauksessa on mielestäni kyse klaaniyhteisöistä, joista jotkut ovat erikoistuneet merirosvoukseen, toiset johonkin muuhun. Siinä mielessä vertaus sisilialaiseen mafiaan on erittäin onnistunut.

Missään tapauksessa ei siis syyllistetä koko somalian kansaa. Eihän sitä länsimaisessa mielessä edes ole olemassa, koska ei ole mitään järjestäytynyttä yhteiskuntaa eikä sen rakenteita.

Paikalliset mafiapomot - sisilialaiseen tyyliin - hallitsevat alueitaan miten tahtovat ja välillä sotivat keskenään.

• mutta.. kirjoitti:

se ei tainnut olla vihersensuurin mielestä oikea vastaus, koska hävisi nopeasti.

Somaleiden tapauksessa on mielestäni kyse klaaniyhteisöistä, joista jotkut ovat erikoistuneet merirosvoukseen, toiset johonkin muuhun. Siinä mielessä vertaus sisilialaiseen mafiaan on erittäin onnistunut.

Missään tapauksessa ei siis syyllistetä koko somalian kansaa. Eihän sitä länsimaisessa mielessä edes ole olemassa, koska ei ole mitään järjestäytynyttä yhteiskuntaa eikä sen rakenteita.

Paikalliset mafiapomot - sisilialaiseen tyyliin - hallitsevat alueitaan miten tahtovat ja välillä sotivat keskenään.

Yksikään klaani, heimo tai muu kansanryhmä missään maassa ei ole "erikoistunut" rikollisuuteen.

Merirosvous liittyy aina köyhyyteen ja se lisääntyy jokaisessa yhteisössä vain muun tulomuodostuksen tyrehtyessä.

• allekirjoitatko
        Mover kirjoitti:

Yksikään klaani, heimo tai muu kansanryhmä missään maassa ei ole "erikoistunut" rikollisuuteen.

Merirosvous liittyy aina köyhyyteen ja se lisääntyy jokaisessa yhteisössä vain muun tulomuodostuksen tyrehtyessä.

saman myös sen sisilialaisen mafian suhteen?

"Yksikään klaani, heimo tai muu kansanryhmä missään maassa ei ole "erikoistunut" rikollisuuteen"

"Italiassa Mafia on järjestäytynyt perhekunnittain "klaaneiksi", joiden välinen kilpailu on toisinaan huipentunut väkivaltaisiin "mafiasotiin". Klaaneissa vallitsee tiukka hierarkkinen arvojärjestys, jossa tavallinen rivijäsen on "sotilas" ja noin kymmenen sotilaan päämies on "kapteeni"."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mafia

• suomi suomalaisille
        mattavalkoinen kirjoitti:

matta... jos nyt ruvetaaqn saivartelemaan ja pimpinkarvaa halkaisemaan niin...
        entietenkään tehnyt kaikista sisilialaisista , eniten kuuluisuutta ovat saaneet osa amerikkaam muuttaneista ja siellä organisoituneista . tiedät varmaankin mihinkä sana mafia yhdistetään ,
        tosin muitakin etnisiä ryhmiä mahtuu nykyään nimikkeen alle.
        perinteen häviämiseen meidän aikanamme en usko, sitä yrittävät siirtomaavaltiaat jo satoja vuosia sitten, huonolla menestyksellä . tällä systeemillä -hyssyttely- ympärileikikaus ei häviä edes suomesta .
        muslimit -tataarit- toivat perinteensä suomeen -toistasataa vuotta sitten- he ovat eläneet keaskuudessamme eikä kukaan ole heitä häirinnyt , eivätkä he ketään .
        esim. muslimeilla oli sama halaal teurastamo helsingissä juutalaisten kera.

• suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

älyä , kysy niiden tuomareiden sukulaisilta jotka räjäytettiin tuusan-nuuskaksi .
        mm.

• 4. fenno.maani -nimimerkin viesti tavallista rasistista höpinää.

hahhah rasistista höpinää on vain Moverilla.

Kirjoitan par´aikaa ja saatte myöhemmin, eli kohta.

Moverilla poisto nappulalla jo sormi.

• allekirjoitatko kirjoitti:

saman myös sen sisilialaisen mafian suhteen?

"Yksikään klaani, heimo tai muu kansanryhmä missään maassa ei ole "erikoistunut" rikollisuuteen"

"Italiassa Mafia on järjestäytynyt perhekunnittain "klaaneiksi", joiden välinen kilpailu on toisinaan huipentunut väkivaltaisiin "mafiasotiin". Klaaneissa vallitsee tiukka hierarkkinen arvojärjestys, jossa tavallinen rivijäsen on "sotilas" ja noin kymmenen sotilaan päämies on "kapteeni"."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mafia

Kyse oli sisilialaisuudesta, ei pelkästään mafia-suvusta.

Ja rikollisorganisaatiota, olkoon sitten vaikka sukuun nivoutunut, joka elää nimenomaan järjestäytyneenn yhteiskunnan ulkopuolella - ja kuitenkin sen loisena ei voi pitää yhteiskunnallisena ryhmänä ollenkaan.

• No, missä
        Mover kirjoitti:

Ja rikollisorganisaatiota, olkoon sitten vaikka sukuun nivoutunut, joka elää nimenomaan järjestäytyneenn yhteiskunnan ulkopuolella - ja kuitenkin sen loisena ei voi pitää yhteiskunnallisena ryhmänä ollenkaan.

on se järjestäytynyt somalialainen yhteiskunta?

Ei mafiasuvut ja somaliklaanit eroa - pääpiirteissään - mielestäni lainkaan toisistaan.

• No, missä kirjoitti:

on se järjestäytynyt somalialainen yhteiskunta?

Ei mafiasuvut ja somaliklaanit eroa - pääpiirteissään - mielestäni lainkaan toisistaan.

Yhteiskunnallisesti on tässä erotettava laillinen yhteiskunta - ja alamaalílma.

Somaliyhteiskunta on nyt kriisissä ja hakee laillisuutta.

Mutta yhteiskunnan verta imevä rikollisjoukko ei ole itsessään yhteiskunta ollankaan.

• suomi suomalaisille kirjoitti:

älyä , kysy niiden tuomareiden sukulaisilta jotka räjäytettiin tuusan-nuuskaksi .
        mm.

liity asiaan.

• Samaa mieltä
        Mover kirjoitti:

Yhteiskunnallisesti on tässä erotettava laillinen yhteiskunta - ja alamaalílma.

Somaliyhteiskunta on nyt kriisissä ja hakee laillisuutta.

Mutta yhteiskunnan verta imevä rikollisjoukko ei ole itsessään yhteiskunta ollankaan.

"Mutta yhteiskunnan verta imevä rikollisjoukko ei ole itsessään yhteiskunta ollankaan."

Eikä muutu yhteiskuntakelpoiseksi vaikka se kuljetettaisiin viisi kertaa maapallon ympäri ja jätettäisiin kyydistä mahdollisimman kauas lähtöpaikasta.

• suomi suomalaisille kirjoitti:

matta... jos nyt ruvetaaqn saivartelemaan ja pimpinkarvaa halkaisemaan niin...
        entietenkään tehnyt kaikista sisilialaisista , eniten kuuluisuutta ovat saaneet osa amerikkaam muuttaneista ja siellä organisoituneista . tiedät varmaankin mihinkä sana mafia yhdistetään ,
        tosin muitakin etnisiä ryhmiä mahtuu nykyään nimikkeen alle.
        perinteen häviämiseen meidän aikanamme en usko, sitä yrittävät siirtomaavaltiaat jo satoja vuosia sitten, huonolla menestyksellä . tällä systeemillä -hyssyttely- ympärileikikaus ei häviä edes suomesta .
        muslimit -tataarit- toivat perinteensä suomeen -toistasataa vuotta sitten- he ovat eläneet keaskuudessamme eikä kukaan ole heitä häirinnyt , eivätkä he ketään .
        esim. muslimeilla oli sama halaal teurastamo helsingissä juutalaisten kera.

minkään karvan halkaisemisesta pidättäytymistä - se on rasismia.

Olisi aika se jo painaa isänmaallisen kallosi sisäseinämään.

• suoni suomalaisille
        Mover kirjoitti:

minkään karvan halkaisemisesta pidättäytymistä - se on rasismia.

Olisi aika se jo painaa isänmaallisen kallosi sisäseinämään.

organisoidun rikollisuuden ja vahingollisten - ympärileikkaus -perinteiden vastustaminen?. kun ei vaan mahdu isänmaalliseen kallooni .

• suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

kyse on sisilialaisista SUVUISTA, monikossa nääs , jotka nimenomaan korruption avulla elävät yteiskunnan sisällä . joissain tapauksissa "piku italiassa" muttakuitenkin virkakuntaan soluttautuneena ja muutenkin yhteistyössä.
        samoin kuin somalit.

• suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

liity asiaan.

etelän organisaatio räjäyttää pohjoisen virkamiehen , se on myös rasismia .

• suoni suomalaisille kirjoitti:

organisoidun rikollisuuden ja vahingollisten - ympärileikkaus -perinteiden vastustaminen?. kun ei vaan mahdu isänmaalliseen kallooni .

- vaan mutakuonoja.

Äläkä heitä mitään hauskaa. Tulen kateelliseksi.

• suomi suomalaisille.
        Mover kirjoitti:

jossain kiinan rannikolla toimi merirosvo organisaatio halliten merenkulkua ja rannikkoa parintuhannen miehen armeijallaan. johtajana oli nainen, tasa arvoa nääs .
        eikä tämä ole ainoa tapaus maailmanhistoriassa .
        aina köyhyyteen? 1700 luvulla esim. englanti valtiona myönsi kaapparioikeuksia hyvinvoiville tehokkaille kapteeneille. lupa koski vihollisen laivoja mutta alkuun päästyään kaapparit eivät tehneet eroa laivan suhteen, kaikki kelpasi.
        tämä toiminta ja ammatti oli toistaiseksi ainoa jssa vallitsi tosi tasa arvo , väristä ja rodusta rippumatta potti jaettiin tasan paitsi kapteeni ja timpuri ? saivat vähän enemmän.
        jos sattui pöljä kapteeni laivaan , miehistö pystyi erottamaan hänet ja nimittämään uuden.
        jos tällainen demokratia vallitsi sinä olisit lemp ut ajat sitten .

• eri sanoin
        Mover kirjoitti:

- vaan mutakuonoja.

Äläkä heitä mitään hauskaa. Tulen kateelliseksi.

Sama asia !

• - mutta
        suomi suomalaisille kirjoitti:

onneksi sinä et ole siinä asemassa että päättäisit ketä töihin otetaan. Niinpä somalienkin työllisyystilanne on parantunut koko sen ajan kun heitä on Suomessa asunut.

• toista perässä:
        - mutta kirjoitti:

onneksi sinä et ole siinä asemassa että päättäisit ketä töihin otetaan. Niinpä somalienkin työllisyystilanne on parantunut koko sen ajan kun heitä on Suomessa asunut.

somalienkin työllisyystilanne on parantunut

Ja sitten vielä vanha mantra muistin virkistykseksi:

Mamukulut ovat 480 miljoonaa vuodessa

• tienhuiskija
        toista perässä: kirjoitti:

Ja sitten vielä vanha mantra muistin virkistykseksi:

Somalien työllisyystilanne on parantunut, se pitää paikkansa. Tuota toista väitettä täällä ei ole esittänyt kukaan, mutta ainahan täällä taistellaan itse kyhättyjä linnunpelättejä vastaan. Niihin kuuluu muun muassa nimimerkki "mutta" jonka kimppuun ei ole pystytty käymään muuten kuin vääristelemällä hänen sanomisiaan, käyttämällä samaa nimimerkkiä ja kutsumalla häntä neidiksi, koska hän kestää viestien poistonkin kuin mies.

• ja vielä
        tienhuiskija kirjoitti:

Somalien työllisyystilanne on parantunut, se pitää paikkansa. Tuota toista väitettä täällä ei ole esittänyt kukaan, mutta ainahan täällä taistellaan itse kyhättyjä linnunpelättejä vastaan. Niihin kuuluu muun muassa nimimerkki "mutta" jonka kimppuun ei ole pystytty käymään muuten kuin vääristelemällä hänen sanomisiaan, käyttämällä samaa nimimerkkiä ja kutsumalla häntä neidiksi, koska hän kestää viestien poistonkin kuin mies.

on huomattava, että tämä ansioitunut neiti on kestänyt myös pallien poiston kuin mies.

• tieshuiskija
        ja vielä kirjoitti:

on huomattava, että tämä ansioitunut neiti on kestänyt myös pallien poiston kuin mies.

siihenhän sinusta ei ole, ja typerät vitsisi eivät satuta ketään, tekevätpähän vain asemasi entistäkin säälittävämmäksi

• Tekopyhä istuin

Tässä on tilastokeskuksen tilastoja Helsingissä tehdyistä väkivaltarikoksista vuodelta 2006:

Väkimäärään nähden ulkomailla syntyneet tekivät...

- 5,5 kertaa enemmän murhia/tappoja kuin Suomessa syntyneet
      - yli 3 kertaa enemmän pahoinpitelyitä
      - 6 kertaa enemmän ryöstöjä
      - lähes 16 kertaa enemmän raiskauksia

Tässä on otettu mukaan kaikki poliisin tietoon tulleet tapaukset. Suomessa syntyneiden toisen polven maahanmuuttajien tekemiä rikoksia ei ole eritelty.

Onko näiden tilastojen esittäminen rasismia? Todennäköisesti Moverin kaltaiset henkilöt ainakin pitävät rasistina ketä tahansa jo sen perusteella. Se kun sanotaan, että ei saa yleistää ja pitää tarkastella vain yksilöitä, vie keskustelun harhateille. Miksi? Koska kaikkein tärkein kysymys on se, onko nykyinen maahanmuuttopolitiikka Suomen etujen mukaista, ja jotta se voidaan selvittää, on katsottava nimenomaan kokonaisuutta, ja kyllä, myös maahanmuuttajaryhmiä kokonaisuuksina.

Kärjistän asian, jotta pointti tulee selväksi: oletetaan että jonkin kansanryhmän mies tekee rikoksen 90 prosentin todennäköisyydellä. Onko siinä tapauksessa järkevää tuoda maahan tuhatmäärin tämän kansan yksilöitä, koska 1/10 ei syyllistu rikoksiin ja "ei saa yleistää"? Mielestäni ei.

Toinen asia on se, että tuodaan massoittain ihmisiä täysin erilaisesta kulttuurista, jolloin integraatiota ei edes voi tapahtua. Varsinkaan jos tämä vieras kulttuuri on jo lähtökohtaisesti vihamielinen Suomen kulttuuria kohtaan. Miten koraani, muslimien kulttuurissa todella suuressa roolissa oleva pyhä kirja, kehottaa suhtautumaan vääräuskoisiin:

Suura 9, jae 5

"Mutta kun pyhät kuukaudet ovat kuluneet, niin vuodattakaa pakanain verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he kääntyvät (oikeaan Jumalan uskoon), rukoilevat ja antavat almut, niin päästäkää heidät menemään. Jumala on totisesti anteeksiantava ja armollinen."

http://www.islamopas.com/koraani/009.htm

On muuten turha heiluttaa vanha testamentti -korttia, koska kristinusko perustuu ennen kaikkea uuteen testamenttiin, ja sitä lukevat ja vaalivat kristityt ovat olleet historian aikana vainojen kohteina, ei vainoajia. Vainoaja on ollut katolinen kirkko, joka keskiajalla poltti raamattuja ja järjesti protestanttien massamurhia. Karmaisevin esimerkki on Pärttylinyön verilöyly, jossa tuhansia hugenotteja surmattiin ja jonka kunniaksi paavi jopa painatti mitalin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      121
      8454
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      141
      5364
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      128
      3582
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2624
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      358
      1552
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1547
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      71
      1410
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe