Missä käytte ulkona, pk-seutulaiset??

ah_matti

Se tavallinen tapaus on meikäläinen: 42v mies, eronnut, töitä ja lapsia riittää. Vuositolkulla on käännetty kiviä ympäri, uusi kumppani löydetään tai sitten ei löydetä. Pakkomielle alkaa tulla jo korvista, uskon pikkuhiljaa ettei tästä tällä tavalla tule mitään. Vikana voi olla se liika kiltteys ja nurkkakuntaiset harrastukset; lähinnä urheilua, remontointia ja semmoista.

Elvytin ikävissäni vanhan harrastuksen: vedän joka toinen viikko kaupungilla rehelliset lärvit. Ainoa hankaluus on sopivan seurakunnan löytäminen, nuorten paikoissa tuntee silmät selässä.

Missä te, arvon ikätoverit, käytte? Meikäläinen parkkeeraa itsensä yleensä mummotunneliin tai Sir Einoon, ellen sitten U. Kalevaan. Missä voi nelikymppinen olla rauhassa niiltä vittumaisilta nuorilta voittajilta? Minne häviäjäsetä pääsee yksinäisyyttä karkuun?

8

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irina Trudilutzkaja

Tapiolassa on Vihtori-niminen ravintola. Siellä tapaan tutun perusjoukon. Ovat tulleet tutuiksi vuosien saatossa. Mukavia ihmisiä. Juomien lisäksi siellä on karaoke ja hyvät ruoat. Viihdyn siellä pienessä sivumyötäisessä.

• eipä haluva puumaksi

Työkkärin kurssit on edullista puuhaa ja vaihtoehtoja löytyy taiteesta tieteeseen, kielistä musiikkiin.... Minä taas siellä ihmetellyt, että meidän keski-ikäisten naisten lisäksi mukana on vain nuoria kolleja...

• ...

Sivusta.

Työkkärikursseista puhuen. No nehän usein on lähinnä ajanvietettä, ja ilmaista orjatyövoimaa firmoihin. Just yks kaveri noitui. Oli joutunut työttömäksi ja työkkäri suuressa viisaudessaan oli passittanut sen tietokoneen ajokorttikurssille, opettelemaan wintoosan käyttämistä. Mnaah. kaveri aikanaa aloitti tietsikkahommat Singlair Spectrumilla ja Basic kielen ohjelmoinnilla, jotain kolkyt vuotta sitten :DD

Niin siis tuosta parituksesta. Kyllä työkkärikurssit on hyviä paikkoja hankkia seuraa. Se kai osa niitten funktiotakin. Mä aina välillä joutunut niitä käymään. Ja niinhän se näyttää olevan, että kyllä siellä parinmuodostusta tapahtuu. Työttämät kun on monesti yksinäisiä, siellähän niitä ihmisiä tapaa. Ja sutina alkaa jokatapauksessa.

Mulle oli aikanaan yllättävä tieto. Suomen suurin sutinapaikka, siis noin työkkärikurssien kannalta, on ruotsissa. Siellä rajalla on yhteistyötä "koulutuksen" kannalta. Ja suomesta laitetaan työttömiä ruotsin puolelle kurssille. Ja kun lapissa pitkät välimatkat, eikä paareja joka iglussa, kirkolle pääseminen edesauttaa sutimista. Ja parantaahan se vertakin, kun on tuota poikkinaintia :DDDDD

=DW=

• eipä haluva puumaksi
        ... kirjoitti:

Sivusta.

Työkkärikursseista puhuen. No nehän usein on lähinnä ajanvietettä, ja ilmaista orjatyövoimaa firmoihin. Just yks kaveri noitui. Oli joutunut työttömäksi ja työkkäri suuressa viisaudessaan oli passittanut sen tietokoneen ajokorttikurssille, opettelemaan wintoosan käyttämistä. Mnaah. kaveri aikanaa aloitti tietsikkahommat Singlair Spectrumilla ja Basic kielen ohjelmoinnilla, jotain kolkyt vuotta sitten :DD

Niin siis tuosta parituksesta. Kyllä työkkärikurssit on hyviä paikkoja hankkia seuraa. Se kai osa niitten funktiotakin. Mä aina välillä joutunut niitä käymään. Ja niinhän se näyttää olevan, että kyllä siellä parinmuodostusta tapahtuu. Työttämät kun on monesti yksinäisiä, siellähän niitä ihmisiä tapaa. Ja sutina alkaa jokatapauksessa.

Mulle oli aikanaan yllättävä tieto. Suomen suurin sutinapaikka, siis noin työkkärikurssien kannalta, on ruotsissa. Siellä rajalla on yhteistyötä "koulutuksen" kannalta. Ja suomesta laitetaan työttömiä ruotsin puolelle kurssille. Ja kun lapissa pitkät välimatkat, eikä paareja joka iglussa, kirkolle pääseminen edesauttaa sutimista. Ja parantaahan se vertakin, kun on tuota poikkinaintia :DDDDD

=DW=

öööö... siis itse olen kyllä töissä, enkä suinkaan työllistymismielessä työväenopistolla roiku.... tais tulla painovirhepaholainen...työkkäri :)
        Anyway, työväenopistolla löytyy kurssia joka lähtöön, viimeksi olen käynyt valokuvauskursseja, ja itseni lisäksi kurssilla oli pari muuta "mummoa", ja loput olikin nuoria. Miks keski-ikäiset miehet ei siellä viihdy?

• tanj a

Jos ei ole aivan pakko vetää lärvätsaloja, niin suosittelen teemallisia ravintolatapahtumia. Stand up-komiikka vetää n. nelikymppisiä magneetin lailla ja koska juominen on tapahtumissa nimenomaan toivottavaa, niin ei ole mikään kynnys istahtaa toisen pöytään ja nauraa kimpassa. Siitä on helppo jatkaa juttua. Kukaan ei ehdi veetuilemaan.

• ah_matti

Kiitoksia vastauksista!

Huomenna onkin perjantai, ostin aloituspatterin jääkaappiin. Ensin punttisalille, sitten jääkaapille ja sitten kaupungille! Idea stand up -komiikasta on oikein freesi, googlaamalla tai menokoneesta tonkimalla ei vaan tahtonut heti löytyä huomiselle...

Skål!

• Oman ikäistä seuraa!

Itse olen miettinyt ihan samaa, että missä ravintoloissa, baareissa tai discoissa vähän alle ja yli nelikymppiset oikein pk-seudulla käyvät?? Onko kokemusta esim. uudesta Pop-kellarista?

• just normal

Musta tuntuu että ei kannata mennä aivan "in"paikkoihin. Siellähän rimat on korkealla. Ota tasokas lähiökapakka. Saat taatusti juttuseuraa tavallisista ihmisistä. Känniset kyllä erotat nopeasti, mutta ei kaikki oo sikahumalassa. Itse oon näistä löytäny kavereita. Mutta jos haluat olla "muita ylempänä", niin ei niitä tavallisia ihmisiäkään tapaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      23
      5035
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4036
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      74
      3612
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2688
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2463
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2348
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      72
      2146
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2117
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1654
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1505
    Aihe