Jännitysvatsaan lääke?

Tinna

Eli mulla menee maha tosi sekasin aina, kun joku asia jännittää vähääkään. Joku tällä palstalla kertoi käyttävänsä jotain reseptivapaata lääkettä tähän vaivaan. Mikäköhän lääke oli kyseessä tai olisiko jollain vinkkiä, mitä kannattaisi kokeilla?

35

43504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

varsinkin ennen tenttejä iskee ripuli ja mahassa alkaa myllertää.. moni tentti menee pilalle kun ei voi istua kauaa tekemässä..
      mikä auttaa??

• Heidi

Kuten tuossa aiemmassa vatsatähystyskysymksessä totesin, että minulla on ns. stressivatsa, johon saan lääkettä nimeltä librax.
      Siinä on vatsan(kin) hermoja rauhoittavaa diatsepoksidia. Se ei tosin ole saatavilla ilman reseptiä.
      Reseptivapaista lääkkeistä syön Vi-Sibliniä, joka normalisoi vatsan toimintaa, joko löysän tai kovan..

• Saku

Itse sain kyseiseen vaivaan libraksia, eivätkä auttanut.Nykyisin kun joudun niin sanottuun tiukkaan tilanteeseen, otan etukäteen yhden imodiumin 2mg jolloin vatsa pysyy kuosissaan.

• Sama täällä

Aina kun pitää lähteä jonnekkin niin vatsa menee sekasin. Jos on jotain pakollisia menoja niin osta apteekista vatsaa kovettavia lääkkeitä. Imodeum tai tannopon on hyviä. Itse käytän niitä. Libraxiakin minulla on, mutta ei se auta yhtään ehkä vähän rauhoittaa, mutta en todellakaan laskisi sen varaan. Imodeumia kun ottaa, niin on 100 %:n varma olo eikä tarvitse miettiä koko vatsan toimintaa...

• Helpottunut

Mieletöntä löytää täältä apu näinkin kiusalliseen ongelmaan! Minulla oireet alkoivat e-pillerien syömisen aloittamisen jälkeen, luultavasti psyykepohjainen juttu. Joinakin päivinä ajatuskin siitä että pitäisi mennä ostoksille/sellaiseen paikkaan jossa en heti pääse vessaan jos tunne on voimakas, saa mahan kääntymään ja kuplimaan! Aion heti tänään mennä ostamaan imodeumia, josko nämä oireet tasoittuisi kun kroppa tottuu hormoneihin!

• juujuujuum21

Joo. Kukaan terve ihminen ei varmaan pysty asettumaan meidän asemaan. Koska vatsan toimintaahan ei tule juuri ajatelleeksi jos on terve. Mullekin tuli diagnoosi: ärtynyt paksusuoli. Mutta kyllä se enemmän johtuu jännityksestä. Jännä juttu vaan että kelakaan ei korvaa tota imodiumia. Ruokavaliota olen muutellut millon mitäkin...eipä ne ole juuri auttaneet, mutta olen silti jättänyt mausteiset/valmis/eines/muut ruoat, jotka ei ole ns. hyviä vatsalle.

Usein masentaa kun ei pysty meneen minnekkään, ei edes kouluun. Ja sekös vasta lisää sitä jännittämistä ja stressiä. Kyllä se on tämä vaiva semmonen oravanpyörä, josta tuntuu ettei koskaan pääse pois.

Jos ootte terveitä. Niin olkaa onnellisia että ootte terveitä. ihmettelen että terveet ihmiset on työttömiä jne...

• jaanasiis
        juujuujuum21 kirjoitti:

Joo. Kukaan terve ihminen ei varmaan pysty asettumaan meidän asemaan. Koska vatsan toimintaahan ei tule juuri ajatelleeksi jos on terve. Mullekin tuli diagnoosi: ärtynyt paksusuoli. Mutta kyllä se enemmän johtuu jännityksestä. Jännä juttu vaan että kelakaan ei korvaa tota imodiumia. Ruokavaliota olen muutellut millon mitäkin...eipä ne ole juuri auttaneet, mutta olen silti jättänyt mausteiset/valmis/eines/muut ruoat, jotka ei ole ns. hyviä vatsalle.

Usein masentaa kun ei pysty meneen minnekkään, ei edes kouluun. Ja sekös vasta lisää sitä jännittämistä ja stressiä. Kyllä se on tämä vaiva semmonen oravanpyörä, josta tuntuu ettei koskaan pääse pois.

Jos ootte terveitä. Niin olkaa onnellisia että ootte terveitä. ihmettelen että terveet ihmiset on työttömiä jne...

Minäkin olin helpottunut että meitä muitakin vatsalla jännittäjiä on:)

minulla vaiva ärtynyt niin kauheaksi, että jos meille tulee vieraita, esim mieheni ystävä kävi juuri tunnin verran istumassa. itse ravasin vessassa viiden minuutin välein.

Ahdistaa jo tietokin että pitäisi mennä lapsen kanssa neuvolaan tai hammaslääkäriin, varsinkaan kun mieheni ei pysty tätä vaivaa vakavasti ottamaan, vaan on tyyliin "ei minua itketä jos pitää paskalla käydä".....

kauppaan on kamala lähteä, ja yritänkin aavistella koska sielä olisi mahdollisimman vähän ihmisiä.....

että....

• kärsin
        juujuujuum21 kirjoitti:

stressivatsasta. Rajottaa usein uloslähtemistä, töissä tai koulussa olemista, kun ei voi hetkeäkään istua paikallaan jos tietää että wc:hen ei ole suoraa pääsyä jos tarve iskee. Aamut ovat pahimpia. Ja varsinkin sellaiset tilanteet joissa lähtö jonnekin tulee yhtäkkiä. Iskee niin pahat vatsavaivat ja jännitys että se on täysin sietämätöntä. Tänään ostin maitohappobakteeri lääkkeitä apteekista, kun en tänään edes aamulla kyennyt töihin lähtemään. Voisin tuota imodeumia kokeilla tosiaan seuraavaksi. Harmittaa kun ei esim kumppanin kanssa voi ulos lähteä ja nauttia esim ulkoilusta. Aina pitää tietää miten kauan ollaan poissa ja onko paikan päällä wc mahdollisuus. Autossa istuminen on hirveintä. Samoin jos joutuu odottamaan. Ihana tietää etten ole yksin.. Tämä todellakin on kiusallinen ja erittäin nolo "sairaus". Kumppanilleki uskalsin onneksi asian kertoa ja hän ymmärtää onneksi minua hyvin, joten hänen kanssaan oleskelu on hieman helpompaa.

• minä

tänään kokeilin ekaa kertaa Libraxia ja mulla auttoi :)
      pystyin tekemään tenttiä levollisin mielin...ei tarvinnu jännittää vatsaoireita...

• Librax

Oletteko huomanneet Libraxia käytettyänne epämääräistä hajua, joka tunkee läpi kaikista eritteistä (virtsa, hiki)? Itse kokeilin jännistysvatsaan joskus Libraxia ja vasta myöhemmin tajusin, että se sai alusvaatteeni niin pahan hajuisiksi (vaikka ylihygieeninen olenkin), jopa pikkuhousunsuojien läpi, että alkkarit piti heittää roskiin, kun eivät monen pesun jälkeenkään raikastuneet (60 asteessa)!!! En muista, että lääkkeestä olisi muutenkaan ollut minulle paljon apua.

• stressivatsaa
        Librax kirjoitti:

Oletteko huomanneet Libraxia käytettyänne epämääräistä hajua, joka tunkee läpi kaikista eritteistä (virtsa, hiki)? Itse kokeilin jännistysvatsaan joskus Libraxia ja vasta myöhemmin tajusin, että se sai alusvaatteeni niin pahan hajuisiksi (vaikka ylihygieeninen olenkin), jopa pikkuhousunsuojien läpi, että alkkarit piti heittää roskiin, kun eivät monen pesun jälkeenkään raikastuneet (60 asteessa)!!! En muista, että lääkkeestä olisi muutenkaan ollut minulle paljon apua.

ollutkaan sillä tuo Librax on juuri tarkoitettu stressivatsaan eikä todellakaan siitä tule mitään hajua.

• jaazaa

tyypillinen stressivatsa, jos Librax auttaa noin tehokkaasti.

• Jay-K

Itse olen jo pitkään kärsinyt mahalla jännittämisestä. Takana on psykiatrin kanssa jutustelut ja hypnoosihoidot. Nyt asiat ovat jo ihan mallillaan omalla kohdallani.

Kuitenkin tiedän täsmälleen mikä vaivasi on ja suosittelen myös tapauksessasi Imodiumia. Sitä tosiaan saa apteekista ilman reseptiä ja hinta jää 16kpl alle 5 euron, muistaakseni:).

Tuosta pitkäaikaisesta käytöstä sen verran, että lääkärini sanoi että tapauksessani jatkuvaan käyttöön ei liity mitään riskejä(Huom. en ota kyllä mitään vastuuta muista.) Tämä sen takia, koska tiedetään mistä se mahan oireilu johtuu. Ja viikonloput sitten ilman lääkettä.

-IMODIUM FANCLUB- ;)

• Emma

Kiitos jo etukäteen minunkin puolestani! Toivottavasti tuo toimii.
        Olen kärsinyt yli 10- vuotta stressivatsasta. Koulunkin jättänyt sen takia kesken ym. todellakin vaikuttanut elämääni. Olen paniikissa jo nyt kun maanantaina pitäisi mennä koulutukseen, joka kestää monta tuntia...tämän takia seikkailin taas kerran netissä etsimässä tietoa.

• tiitti
        Emma kirjoitti:

Kiitos jo etukäteen minunkin puolestani! Toivottavasti tuo toimii.
        Olen kärsinyt yli 10- vuotta stressivatsasta. Koulunkin jättänyt sen takia kesken ym. todellakin vaikuttanut elämääni. Olen paniikissa jo nyt kun maanantaina pitäisi mennä koulutukseen, joka kestää monta tuntia...tämän takia seikkailin taas kerran netissä etsimässä tietoa.

Onko teillä ilmeentynyt ummetusta koskaan jännityksessä? entäpä ilmvaivoja. Minulla välillä vatsa kovalla ja välillä löysällä. Ilmavaivojakin esiintyy. Pitäisikö mennä lääkäriin?

• S86
        tiitti kirjoitti:

Onko teillä ilmeentynyt ummetusta koskaan jännityksessä? entäpä ilmvaivoja. Minulla välillä vatsa kovalla ja välillä löysällä. Ilmavaivojakin esiintyy. Pitäisikö mennä lääkäriin?

Jos olet huomannut vatsaoireiden liittyvän e-pillerien käyttöön, kannattaa olla jonkun aikaa ilman niitä. Mulla nosti luultavasti hormoniarvoja/vastaavia liikaa, ja siitä johtui vatsavaivat. Sitten aloin pelkäämään kotoa lähtemistä, jos vaikka tulee kiire vessaan.. Lopetin pillerit, otin paniikkikohtauksiin tarkoitetun lääkkeen käyttöön ja parempaan päin ollaan menossa.. :)

• S86
        S86 kirjoitti:

Jos olet huomannut vatsaoireiden liittyvän e-pillerien käyttöön, kannattaa olla jonkun aikaa ilman niitä. Mulla nosti luultavasti hormoniarvoja/vastaavia liikaa, ja siitä johtui vatsavaivat. Sitten aloin pelkäämään kotoa lähtemistä, jos vaikka tulee kiire vessaan.. Lopetin pillerit, otin paniikkikohtauksiin tarkoitetun lääkkeen käyttöön ja parempaan päin ollaan menossa.. :)

Siis kannattaa olla hetki syömättä pillereitä, että huomaat auttaako mahaan, ennen kuin menee todella pahaksi.. :/ Ja mä olin tosiaan syönyt pillereitä useamman vuoden, eikä kroppa tottunut.

• Nimetön
        S86 kirjoitti:

Siis kannattaa olla hetki syömättä pillereitä, että huomaat auttaako mahaan, ennen kuin menee todella pahaksi.. :/ Ja mä olin tosiaan syönyt pillereitä useamman vuoden, eikä kroppa tottunut.

Sressi vatsa muuten ok,yllättävät menot niin heti wc tarve.

• Pötsihermo
        tiitti kirjoitti:

Yksi 22v ressimaha mies ilmoittautuu lisää joukkoon...

Itselläni on juurikin se, että jos on lähdössä johonkin, niin eiköhän maha ala reistailemaan ja wc kutsuu. En tajua miksi sitä edes jännittää johonkin pikku reissuun lähtemistä niin paljon. Imodiumia olen kokeillut, mutta se aiheutti ummetusta, eli saa siellä veskissä asua vaikka kokopäivän, mitään ei tule vaikka tuntuu että nyt pitäis jotain tapahtua. Ja ilmavaivoja myös samaan satsiin niin jo on soppa valmis.

Isälläni taas on että jos on pitänyt reissuun lähteä, niin maha tekee stopit, ei tarvi vessassa käynnistä haaveilla pariin kolmeen päivään..

• kuramaha
        Nimetön kirjoitti:

Sressi vatsa muuten ok,yllättävät menot niin heti wc tarve.

Kylläpä oli todellakin helpottavaa löytää teidät kaikki täältä ja todeta, että ehkä en sittenkään oo hullu :D ! kävin viikko sitten lääkärissä valittamassa kyseistä vaivaa, kun maha on jatkuvasti löysällä. Tuntui siltä, että lääkäri katto mua ku jotain sekopäätä. Laitto kuitenkin mut verikokeisiin, jos niistä selviäisi jotain. Kamalinta on juuri se kun pitää kotoolta lähteä paikkaan, missä ei pääse vessan millon vaan. Sitten iskee paniikki ja rupee vatsassa kiertämään. En tiedä olenko saanut jostain kammon siihen että en pääsekkään vessaan, vaikka tosiaan koskaan ei vielä ole housuun tullut. Toivon mukaan saan lääkäristä apua vaivaan, koska se vaikuttaa kuitenkin päivittäiseen elämään =)

• ehkäisyyn
        S86 kirjoitti:

ei voisi käyttää pillereitä? mieluummin vähän
        ripulia kun se et saa ravata testeissä onko
        raskaana.

• toivoako vielä ?

Heippa. on erittäin helpottavaa lukea että täällä monet muutkin kärsii stressi vatsasta. On ihan hirveetä lähteä jonnekin kavereidenkaa pitää hauskaa ku mulle iskee myöskin tuo "wc" kammo että jos ei heti pääse vessaa niin iskee mieletön paniikki. Tosiaan oon jo monta kertaa luopunu toivosta saada mitää apua tähän, mutta täytyy itseki tosiaan kokeilla tota reseptivapaata lääkettä jos se auttaisi edes vähän. Kiva että porukka puhuu näin avoimesti näinkin kiusallisesta vaivasta. Itse en ole uskaltanu lääkärille mennä hakemaan apua. Toivotaan nyt että tosta imodeumista olisi apua ! kiitos :)

• rkos

Kiva joo, minulla kanssa sama vaiva. pahentunut siihen että en oikein lähde minnekään, missä pitää "olla".
        Ensi kesän lomalle mies ja lapsi taitavat lähteä yksin, kun en pysty edes autoon istumaan....

Imodiumia joskus kokeillut, mutta...

keksiikö joku lääkkeen turhaan stressaamiseen?

Itsestäkin tuntuu idiootilta, aikuinen ihminen, ja pelkää suoraansanottuna ettei pääse heti vessaan, vaikkei kertaakaan ole housuun tullut!

• yöneito20
        rkos kirjoitti:

Kiva joo, minulla kanssa sama vaiva. pahentunut siihen että en oikein lähde minnekään, missä pitää "olla".
        Ensi kesän lomalle mies ja lapsi taitavat lähteä yksin, kun en pysty edes autoon istumaan....

Imodiumia joskus kokeillut, mutta...

keksiikö joku lääkkeen turhaan stressaamiseen?

Itsestäkin tuntuu idiootilta, aikuinen ihminen, ja pelkää suoraansanottuna ettei pääse heti vessaan, vaikkei kertaakaan ole housuun tullut!

Voin itsekin todeta että on helpottavaa lukea muidenkin tietävän millaista on kun omistaa stressivatsan.. Ja siitä että muillakin on tämä kammo jos wc:tä ei lähellä. En voi sanoin kuvailla kuinka tuskallista ja vaikeaa, noloakin on kun vatsa menee pienimmästäkin stressaavasta asiasta (monelle varmasti ihan normaalistakin asiasta) sekaisin. Mieheni onneksi ymmärtää. Tosin hänellekkin kehtasin kertoa vasta vuoden seurustelun jälkeen, mutta helpottaa hieman, ettei tarvitse enää stressata kaiken lisäksi siitäkin, että pitäisi olla niin ettei hän huomaisi asiaa.. Koulussa on välillä vaikea olla, vaivakin on sellainen ettei sitä mielellään ilmoita jokaisen poissaolon syyksi.
        Olen käyttänyt maitohappobakteereita sisältäviä tabletteja, sekä juotavaa lääkettä (ei resept.) gaviscon.
        On vain niin turhauttavaa, ettei ihminen voi nauttia tästä yhdestä elämästään täysillä.. :/
        Toivottavasti helpottaa joskus.. olisi mielenkiintoista tietää, mikähän on tämän kierteen alunperin laukaissut ja miten/voiko sitä saada lopullisesti loppumaan..

• kahlitsema

On lohduttavaa kuulla, että on muitakin, joilla vatsa ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla.
      Itse on olen jännittänyt vatsalla jo pienestä pitäen, mutta viime vuosina on tullut tämä "wc-paniikki". En voi kovinkaan moneen paikkaan lähteä kotoa ilman, etten ensin istu vessassa ainakin siihen asti, että jotain "tulosta" syntyy. Joka aamu kun lähden kouluunkin niin aamutoimista pitää säästää noin 10-15 min. vessassa istumiseen. Joskus taas on hyviä päiviä, jolloin en mieti asiaa ja saatan jopa mennä avopuolisoni kanssa kävelylle.
      Sitten ehkä kaikkein nolointa minun osaltani on, että viimeisten kahden vuoden aikana on käynyt muutamia kertoja niin, että vaikka kotona olen käynyt vessassa ja tuntuu siltä, että voin hyvillä mielen lähteä esim. kävelylenkille, niin jossain vaiheessa varoittamatta vatsaan alkaa koskea ja tulee kova tarve päästä vessaan. Ja eikä siinä vielä kaikki, pari kertaa on sitten käynyt niin, että kotiin vessaan päästyäni huomaan, että en pystynyt pidättämään ihan kaikkea.
      Ymmärtäisin jotenkin tilanteen, jos olisin jo eläkeikäinen, mutta kun olen vasta parikymppinen ja välillä mieleeni iskee pelko, että mitäs jos yllätyskipu ja vessasta myöhästyminen käyvätkin sellaisessa tilanteessa, että joku huomaa asian ja joudun naurunalaiseksi. Olen miettinyt noloa tilannettani paljon, ja pelkään, ettei ratkaisua tule koskaan löytymään.

• No joo

auttavia valmisteita on Librax (reseptilääke) ja Gefilus LGG Max-jogurttijuoma (saa kaupan hyllyltä). Juo myös paljon vettä. Myös Agiocuria voi kokeilla.

Mulla ihan sama kuin sullakin ja noita olen käyttänyt. Mulla ärtyvä paksusuoli eli suomeksisanottuna stressivatsa.

• kokeiltu
        No joo kirjoitti:

auttavia valmisteita on Librax (reseptilääke) ja Gefilus LGG Max-jogurttijuoma (saa kaupan hyllyltä). Juo myös paljon vettä. Myös Agiocuria voi kokeilla.

Mulla ihan sama kuin sullakin ja noita olen käyttänyt. Mulla ärtyvä paksusuoli eli suomeksisanottuna stressivatsa.

jamuut kaupan tuotteet. librax ei auttanut. imodium kyllä.

• jaazaa
        kokeiltu kirjoitti:

jamuut kaupan tuotteet. librax ei auttanut. imodium kyllä.

lääke, mikä tahtoo sanoa sitä että se rentouttaa myös vatsaa. Libraxissa on jonkin verran bentsoa, mikä selittää avun stressiin.

Mulle tuo lääke soveltuu hyvin vaikka käytän sitä nykyisin harvemmin eli stressivatsa mulla. Auttaa minulla myös toiseen vatsavaivaan, refluksitautiin, mikä sekin on moninaisten tutkimuksien kautta päätelty johtuvan juuri stressistä.

Muitakin stressivatsaan tarkoitettuja lääkevalmisteita on, mutta niissä on sitten jo enemmän bentsoa.

Libraxin vaikutus ei tapahdu kaikilla heti, itsekin jouduin aikoinaan käyttämään pitempään ennenkuin lääke alkoi vaikuttamaan. Ja sitten kun alkaa vaikuttamaan, sen käyttöä kannattaa alkaa pikku hiljaa vähentämään.

Gefiluksia ym. maitohappobakteerivalmisteita kannattaa kuitenkin käyttää ensiksi.

• hra.ummetus
        jaazaa kirjoitti:

lääke, mikä tahtoo sanoa sitä että se rentouttaa myös vatsaa. Libraxissa on jonkin verran bentsoa, mikä selittää avun stressiin.

Mulle tuo lääke soveltuu hyvin vaikka käytän sitä nykyisin harvemmin eli stressivatsa mulla. Auttaa minulla myös toiseen vatsavaivaan, refluksitautiin, mikä sekin on moninaisten tutkimuksien kautta päätelty johtuvan juuri stressistä.

Muitakin stressivatsaan tarkoitettuja lääkevalmisteita on, mutta niissä on sitten jo enemmän bentsoa.

Libraxin vaikutus ei tapahdu kaikilla heti, itsekin jouduin aikoinaan käyttämään pitempään ennenkuin lääke alkoi vaikuttamaan. Ja sitten kun alkaa vaikuttamaan, sen käyttöä kannattaa alkaa pikku hiljaa vähentämään.

Gefiluksia ym. maitohappobakteerivalmisteita kannattaa kuitenkin käyttää ensiksi.

olla jonkinsortin stressimaha? Ei toki näyttäis olevan yhtä paha kuin muilla kirjoittajilla, mutta siis kaikennäkönen uusi ja ihmeellinen voi saada vatsan jotenkin alitajuisesti jännittämään. Esimerkiksi joku retki jonnekkin kauas voi aiheuttaa närästystä ja muuta vatsan möyrinää. Mulla on todettu palleatyrä ja löysä vatsaportti että nämä aiheuttaa sitä myllerrystä kyllä omastakin takaa. Mut suurin ongelma on se että vieraissa paikoissa suoli lopettaa täysin toimintansa. Yritä siinä sitten esimerkiksi viikon työkeikan aikana pysyä jotenkin tolkuissasi kun tuntuu että uloste tulee pian kaikista muista rei'istä paitsi sieltä mistä sen pitäisi...

• Kuramaha
        hra.ummetus kirjoitti:

olla jonkinsortin stressimaha? Ei toki näyttäis olevan yhtä paha kuin muilla kirjoittajilla, mutta siis kaikennäkönen uusi ja ihmeellinen voi saada vatsan jotenkin alitajuisesti jännittämään. Esimerkiksi joku retki jonnekkin kauas voi aiheuttaa närästystä ja muuta vatsan möyrinää. Mulla on todettu palleatyrä ja löysä vatsaportti että nämä aiheuttaa sitä myllerrystä kyllä omastakin takaa. Mut suurin ongelma on se että vieraissa paikoissa suoli lopettaa täysin toimintansa. Yritä siinä sitten esimerkiksi viikon työkeikan aikana pysyä jotenkin tolkuissasi kun tuntuu että uloste tulee pian kaikista muista rei'istä paitsi sieltä mistä sen pitäisi...

Olisi ihanaa jos voisi tavata muita ihmisiä joilla on tämä kamala ongelma.

• Kyllä ketuttaa
        Kuramaha kirjoitti:

Olisi ihanaa jos voisi tavata muita ihmisiä joilla on tämä kamala ongelma.

Eihän siitä tapaamisesta mitään tulisi, kun jännitys olisi niin kamala. Itse tuskin pääsisin edes paikalle, kun vessassa pitäisi ravata.

• iitu_71

Hehheh, just joo! Tapaamispaikaksi pitäs valita yleinen wc-tila, ABC:llähän yleensä on aika isot tilat;)

Oon joutunut kärsimään jännitysvatsasta jo 8 pitkää vuotta. Kaikki kokeet on otettu ja reiät tähystetty, ei mitään "vakavaa", onneks. Kaikki alkoi aikanaan siitä, kun olin menossa autolla kouluun. Söin autossa mandariinin, kun en ehtinyt aamupalaa syödä. Heti sen jälkeen maha meni ihan löysälle ja tiesin että yksinäisen matkani varrella on kioski. Äkkiä sitten sinne ja vessaan. Siitä jäi päälle ajatus, että kauheeta jos noin käy eikä vessaa oo lähellä. Seuraavana aamuna sama homma (ilman mitään syömisiä..) ja melkeen keskellä
      kaupunkia ajelin paniikissa, sitten sellasen tehdas-alueen pihaan parkkeerasin, juoksin metikköön ja sinne!

Mun tekis mieleni käydä mieheni kanssa mm. Pietarissa. Voi miten ihana olis kiertää koko Eremitaasi, Verikirkko ja kulkea pitkin Nevski prospektia, käydä kaupoissa ja kahviloissa. Mutta ei tämän vaivan takia voi. Eihän sitä tiedä onko koko Eremitaasissa vessaa?? Ja montako vessa on jos on, onko joka siivessä, paljon ihmisiä, joutuuko jonottamaan...

Imodiumi on käytössä jatkuvasti. Sit käytän jotain piigeeliä luontaistuotekaupasta ja mitä kaikkea muita rakeita niitä nyt onkaan kaapissa. Aiemmin lääkärille valitin aina sitä, että maha menee sekasin. Nyt viimeks valitin että JÄNNITTÄÄ että maha menee sekasin. Sain Opamoxia ja täytyy kokeilla miten se toimii.

Toivottavasti saan vielä elää normaalia elämää.

• W_siplin

Noi ovat ikäviä vaivoja, niitä ei sellanen voi ymmärtää kuka ei ole niitä kokenut.

Itellä myöskin ollut vatta huonossa kunnossa kymmenisen vuotta, itellä alkoi kun söin yhtä markkinoilta poistettua särkylääkettä, maha meni niin sekaisin kuin vain voi, tyhjeni totaalisesti, siinä meni varmaan ne hyvätkin bakteerit samassa rytäkässä.. sen jälkeen en ole tervettä päivää nähnyt, ja näyttää siltä että en tule koskaan näkemäänkään, lääkäri sanoo että syö kutuja, vaikka syön pelkkiä kuituja niin tilanne on aivan sama..

Seuraava potilas.. kiitos!

• vuosiamenihukkaan

Antibiootit ja särkylääkkeet tekee vatsaan ja suolistoon jotain mikä pilaa sen toiminnan.

Mitkään maitohapot , imodiumit , kuidut ei auta vaan pahentaa.

Kokeile ilman lääkkeitä oloa. Sitten tutki refluksi, närästys ja sappirefluksi, sappiripuli. Yleensä syy ärtyneeseen suoleen ja ripulointiin kivuilla.
      Vatsahaava tai tulehdus on kanssa mahdollista.
      Älä mene ultraan vaan kapselikameratutkimus, tähystys, tai joku muu kuvaus on parempi.

Ärtynyt suoli on oire jostain ei sairaus.

• ghfyguguj

Piparminttu - ja Kamomillatee rauhoittaa stressi- tai muuten vaan kipeää vatsaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      129
      7993
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      156
      7105
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4835
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      248
      3290
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2764
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      124
      2345
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      153
      1980
    8. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      15
      1927
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      41
      1740
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      206
      1675
    Aihe